Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Teitä valittajia joka asiasta kyllä riittää, ihan käsittämätöntä.Siinäpähän tyrskähtelet. Mukava jos olet tyytyväinen 30fps, low-medium asetuksiin uunituoreella next gen koneella.
Point missedSiinäpähän tyrskähtelet. Mukava jos olet tyytyväinen 30fps, low-medium asetuksiin uunituoreella next gen koneella.
Ei nyt PS5:sta ihan vastaava rauta, mutta antaa hyvin osvittaa siitä miten raskas peli on. Tarvitaan Nvidia & DLSS2.0, mikäli haluaa nauttia pelin herkuista sulavasti.Pyöriikö tämä sitten paljonkin paremmin PC:llä PS5-tasoisella raudalla (ilman DLSS)? Pelihän on käsittääkseni todella raskas pyörittää jo PC:llä.
Meinaatko ettei ole ihan aiheesta jos tuoreella raudalla pelataan 30fps ja low-medium asetuksilla?Teitä valittajia joka asiasta kyllä riittää, ihan käsittämätöntä.
No se on kyllä ihan totta.Ray Tracing vaatii tehoja. Ei taida viidellä sadalla saada parempaa.
Meinaatko ettei ole ihan aiheesta jos tuoreella raudalla pelataan 30fps ja low-medium asetuksilla?
Mutta eipä siinä jos ei muita häiritse vaan tämä on juuri sitä mitä on odoteltukkin uudelta geniltä.
Tässäpä juuri on se ongelma miksi itse päädyin PC:hen, saan varmemmin 1440p, ultra, RT ja > 60 fps päälle peleissä. On toki todennäköistä että täysin optimoidut pelit pyörivät paremmin kuin vanhemmat nvidian RTX:lle suunnitellut mutta niin kauan kun AMD:llä ei ole tarjota kunnon vastinetta DLSS2.0:lle, on turha odottaa 4K/RT/60 fps tyyppistä vaan todennäköisemmin karsitaan sekä RT:n määrästä että 60->30 fps.Itsekkin odotan PS5 pystyvän pyörittämään pelejä 1440p, 60fps ja osittainen säteenseuranta päällä. Toki Sonyn pitää ensin lisätä tuo 1440p tuki
Mielestäni on jo tässä vaiheessa ihan selvää, että kummankaan nykykonsolin RT-vääntö ei ole edes sillä tasolla, että siitä kunnon iloa irti saataisiin varsinkaan 60 fps -tilassa. Vaikka jokin Spider-Man/Miles Morales siinä jossain määrin onnistuu, niin aika vähäistä ja huomaamatonta se niissäkin on. Ehkä 3-4 vuoden päästä saadaan PlayStation 5RT ja Xbox Series RT, jolloin noita säteenseurantaominaisuuksia päästään kunnolla hyödyntämään muutenkin kuin satunnaisissa heijastavissa pinnoissa ja/tai varjoissa.Tässäpä juuri on se ongelma miksi itse päädyin PC:hen, saan varmemmin 1440p, ultra, RT ja > 60 fps päälle peleissä. On toki todennäköistä että täysin optimoidut pelit pyörivät paremmin kuin vanhemmat nvidian RTX:lle suunnitellut mutta niin kauan kun AMD:llä ei ole tarjota kunnon vastinetta DLSS2.0:lle, on turha odottaa 4K/RT/60 fps tyyppistä vaan todennäköisemmin karsitaan sekä RT:n määrästä että 60->30 fps.
Ei nyt PS5:sta ihan vastaava rauta, mutta antaa hyvin osvittaa siitä miten raskas peli on. Tarvitaan Nvidia & DLSS2.0, mikäli haluaa nauttia pelin herkuista sulavasti.
Control Ultimate Edition has a smaller file size on the PS5 and this is one of the best examples of Kraken Compression, especially if we compare it to XSX.
So while the Ultimate Edition of Control is a lot smaller on the PS5, weighing just 25.79 GB it stands at roughly 42.4 GB on the Xbox Series X and 42.1 GB on the Xbox One. This is due to the better decompression technique that is available on the PS5. You can learn more about them by watching the introduction to PS5 by Mark Cerny.
Sanotaan näin, että erot ovat monisyisemmät, eikä pelkkä Kraken todellakaan selitä tilannetta. Tämän enempää en valitettavasti tässä vaiheessa uskalla asiaa kommentoida.Aika kovalta kuulostaa tämä Kraken-kompressointitekniikka. Tuosta kun vielä tekniikka yleistyy niin alkaa niillä alle yhden teran vakiomuisteillakin pärjäämään.