Enpä osaa sanoa minne ko. keskustelu siirrettiin. Millä tapaa Series X ei ole alisuoriutuja, jos PS5 kepittämiseen vaaditaan näköjään BC-peli, jolloin pleikkari kulkee ikäänkuin käsijarru päällä yhteensopivuuden varmistamiseksi? Tai sitten puolentoista avg framen erot Dirt 5 tapaan, jotka ovat nyt RE8:n tapauksessa merkityksellisiä?
Kirjoitin kyllä mihin omat havaintoni tässä kohtaa perustuivat. Siinä oli myös RE8 mukana, johon et ottanut mitään kantaa? Itse en ottanut sinänsä kantaa siihen että onko erot edes isoja, suuntaa taikka toiseen.
Se meidän olennaisin ero tässä nyt lienee että en vain mitenkään ymmärrä miten laitetta voi pitää alisuoriutujana jos se on kuitenkin vähintään tasoissa kilpailijansa kanssa. Eihän tässä jää selittäväksi tekijäksi kuin liian kovat odotukset.
Minä en odottanut mitään tiettyä kummaltakaan vaan katselin rauhassa mitä tulee. Mielestäni ovat niin tasaisia että sanoisin että tehojen puolesta melkein ihan sama kumman hankkii. Tuskin pitää valintaansa alisuoriutujana, ellei odota jotain näkyvää eroa kilpailijaan.
Yhä siis ihmettelen tuota sanavalintaa "alisuoriutuja" sekä sitä, mitä Xboxilta on ylipäänsä odottanut jos sen kokee "alisuoriutujana".
Kyllä kannattikin satsata kalliimpaan SoC:iin jos siitä realisoitunut ero on tuota luokkaa... Kerrotko samalla miksi Dirt 5 pohjalta ei saisi yleistää, kun nyt olet tekemässä sitä näiden poikkeuksien pohjalta?
En yleistänyt vaan otin kantaa siihen alisuorituja-väitteeseen. En kuitenkaan tehnyt mitään erityisempää tutkimusta, kunhan vain huomasin että pari viimeisintä vertailua oli taas Xboxin "puolelle". Tuli siis vain sen huomion kautta mieleen se "alisuoriutuja"-heitto ja keskustelu.
Yhäkin koen että jos jokin on "alisuoriutuja", niin ei sen pitäisi päästä missään sen toisen edelle. Alisuoriutuja on sellainen, joka tekee sitä jatkuvasti. Tätä ei Xbox tee, vaan on hyvin samoilla vesillä seilaamassa kuin pleikkarikin.
Nuo PS5 SSD- ja tallennustila-asiat on jo käsitelty moneen otteeseen, vaikka vaikuttaa monelta unohtuvan sopivasti näitä vertailuja tutkiessa.
Myönnän että ei ole jäänyt mieleen. Senkin myönnän että en nyt yksinkertaisesti vain muista aina kaikkea, mitä olen joskus lukenut. Jos siis ylipäänsä olen, sillä tätäkin aihetta lukee varmasti melko moni ja tuskin jokainen lukee jokaista viestiä.
Aikamoinen oletus siis että muka valikoidusti tai tarkoituksella tässä unohdeltaisiin tai muistettaisiin asioita.