Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Ensi viikolla ilmestyvän kotimaisen RedLynxin Trials Fusion; PS4 1080p/60 fps, ja Xbox Onella 900p/60 fps.

Ubisoft has revealed that a graphics disparity exists between the PlayStation 4 and Xbox One versions of Trials Fusion.

The platforming racing title runs at 1080p on Sony's machine and 900p on Microsoft's console, according to the publisher.

Despite the resolution difference, the game runs at 60 frames per second on both systems.

Lähde: http://www.digitalspy.co.uk/gaming/...080p-on-ps4-900p-on-xbox.html#~oBcc8uBY78k6jz
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Sama uutinen kaksi viestiä sitten jo?

Katos niinpä näkyy olevan. Sitä tuossa jää ihmettelemään, miten Xbox One ei pystyisi puskemaan täyttä resoluutiota. Onko siellä taustalla niin paljon tapahtumia lisäämässä laskentaa ettei tehot enään riitä? Staattisena tuskin tuottaisi minkäänlaisia ongelmia.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Katos niinpä näkyy olevan. Sitä tuossa jää ihmettelemään, miten Xbox One ei pystyisi puskemaan täyttä resoluutiota. Onko siellä taustalla niin paljon tapahtumia lisäämässä laskentaa ettei tehot enään riitä? Staattisena tuskin tuottaisi minkäänlaisia ongelmia.

Täytynee varmaan tottua vain siihen että ero tullee olemaan multiplateissa se 1080/900 resot tai 60/30 fps. Kyllähän se ihmetyttää miksi tähän päädyttiin, laiskasti ja turvallisesti haettu samaa arkkitehtuuria kuin 360:ssä, tiedä sitä sitten, mutta onneksi se ei itselle ole niin iso ongelma. Ehkä sitten kun molemmat konsolit istuvat tv-tasolla, miksi hommata "karumpaa" versiota Onelle?
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Täytynee varmaan tottua vain siihen että ero tullee olemaan multiplateissa se 1080/900 resot tai 60/30 fps.

Tämä kielii myös siitä ettei enään tyydytä madaltamaan yleistä rimaa sen heikomman ehdoilla.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Ja Se on vain hyvä asia, Microsoft ei voi tyytyä tilanteeseen, eikä voi kilpailla tehoilla. Näin he ovat pakotettu muilla keinoin taistelemaan, altavastaajina. Tämä toivottavasti johtaa pelillisesti kiinnostaviin peleihin. Titanfall antaa jo osviittaa, freesi peli uusilla ideoilla, joka ei kuitenkaan graafiselta anniltaan jää mieleen.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Tämä kielii myös siitä ettei enään tyydytä madaltamaan yleistä rimaa sen heikomman ehdoilla.

Toisaalta resoluutio kautta fps vaihtelut ovat perinteisesti olleet ne helpoimmat kikat millä tehoeroa saadaan hyödynnettyä. Helppo suunnitella peli XOnen ehdoilla ja sitten hyödyntää PS4:jän isompia tehoja laiskasti pelkästään korottamalla resoja. Parempi sekin toki kuin ei mitään.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Pennut oikeesti... 900p ja 1080p...käytännössä pelintuoksinassa ette varmasti näe mitään eroa.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Pennut oikeesti... 900p ja 1080p...käytännössä pelintuoksinassa ette varmasti näe mitään eroa.

Voihan sitä niin itselleen uskotella, tulee parempi mieli. Onhan tuo ihan naurettavaa miten alitehoisen nuhapumpun ms lykkäsi ulos, kovin pitkää elinikää en lähtisi uudelle sukupolvelle lupaamaan.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Ja Se on vain hyvä asia, Microsoft ei voi tyytyä tilanteeseen, eikä voi kilpailla tehoilla. Näin he ovat pakotettu muilla keinoin taistelemaan, altavastaajina. Tämä toivottavasti johtaa pelillisesti kiinnostaviin peleihin.
Mielestäni viime sukupolvella pelillisesti kiinnostavat julkaisut tuli Sonyn suunnalta: LBP, Heavy Rain, Journey sekä muut erikoislaatuiset PSN pelit. Xbox Onella Microsoftin päästudiot Turn 10, Lionhead, BTS, 343 Ind. (unohtuiko jokin) keskittyvät edelleen tuttuihin ja turvallisiin pelisarjoihin. Ei tämä tietenkään estä innovaatioiden syntyä, mutta luulisi tämän kuitenkin olevan helpompaa, jos ideointiprosessi voidaan aloittaa puhtaalta pöydälta uuden ip:n kautta.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Mieluusti otan resoluutioeron 1080/900 joka ei pahasti häiritse, kunhan muut assetit pysyvät samoina. Itselle on peleissä niin paljon tärkeämpiäkin graafisia ja pelillisiä tekijöitä kuin pelkkä reso, varsinkaan kun en pelejä rinnakkain näe kuin Digital foundryn videoissa.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Ja Se on vain hyvä asia, Microsoft ei voi tyytyä tilanteeseen, eikä voi kilpailla tehoilla. Näin he ovat pakotettu muilla keinoin taistelemaan, altavastaajina. Tämä toivottavasti johtaa pelillisesti kiinnostaviin peleihin. Titanfall antaa jo osviittaa, freesi peli uusilla ideoilla, joka ei kuitenkaan graafiselta anniltaan jää mieleen.

Microsoftia ei kyllä Titanfallin osalta voi kiittää mistään muusta kuin siitä, ettei se ilmesty Sonyn konsoleille. Peliähän tehtiiin alun perin PS3:lle, mikä oli tärkeimpiä syitä Sourcen valintaan engineksi. Sitten MS raotti kukkaron nyörejä ja Playstation-versiot luiskattiin.

Kukin päättäköön itse, onko tämä sellaista taistelua, jota pelialalla kaivataan.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Microsoftia ei kyllä Titanfallin osalta voi kiittää mistään muusta kuin siitä, ettei se ilmesty Sonyn konsoleille. Peliähän tehtiiin alun perin PS3:lle, mikä oli tärkeimpiä syitä Sourcen valintaan engineksi. Sitten MS raotti kukkaron nyörejä ja Playstation-versiot luiskattiin.

Kukin päättäköön itse, onko tämä sellaista taistelua, jota pelialalla kaivataan.
Itseasiassa Sony itse ryssi pelin saamisen, Microsoft oli kiinnostunut saamaan pelin myös omalle uudelle koneelleen, Sony taasen ei suostunut edes keskustelemaan asiasta. Lisäksi Respawnilla ei ollut miesvoimaa niin monelle alustalle. Peli oli huonossa jamassa ja Microsoftin "raha hatuttaminen" takasi vakaan tuotannon pelille, ehkä jopa pelasti sen.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Peli oli huonossa jamassa ja Microsoftin "raha hatuttaminen" takasi vakaan tuotannon pelille, ehkä jopa pelasti sen.
Titanfallin kehitys oli uhattuna, vaikka pelin kustantajana toimi toiseksi suurin videopeliyhtiö? Linkkiä?
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Titanfallin kehitys oli uhattuna, vaikka pelin kustantajana toimi toiseksi suurin videopeliyhtiö? Linkkiä?
Geoff Keighleyn Final Hours of Titanfall artikkelista NeoGaffin käyttäjän laittama tiivistelmä liittyen kysymykseen miksei Titanfallia nähty PS4:lla:
A couple different reasons. Essentially, Microsoft was talking with them about Durango very early on and courting them to move Titanfall over to that. They asked Sony if they could talk to them about the next Playstation, but Sony constantly said they weren't ready to discuss. It even mentions Sony were willing to help Respawn to get a Vita version of the game. It mentions that they essentially pleaded with Sony, saying "Listen, things are about to be locked in behind the scenes. If you want this, please talk to us", which Sony again declined.

It also mentions that at a point later in development, Zampella and West sat down with Riccitiello to tell him that they didn't have enough manpower to develop for any consoles other than Xbone and, maybe, PC, and that Respawn was essentially out of money and the game would need to be delayed and that they'd cut single player. EA ended up having to find the funding for the project with a first party, and Microsoft were willing to put up the money to actually finish the game.

Ymärtääkseni myös Respawn on EA Partners studio, eli EA ei suoraan rahoita koko tuotantoa.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Pennut oikeesti... 900p ja 1080p...käytännössä pelintuoksinassa ette varmasti näe mitään eroa.

Pelaa tykillä, niin huomaat kyllä varmasti. Tavallisella telkkarillakin yksityiskohtien erottuminen etenkin kauempana oleviin kohteisiin heikkenee tuntuvasti. Tästä syystä pc:n simut käyttävät jo huomattavasti fullHd tarkkuuksia korkeampia resoluutioita. Assetto Corsaa ja iRacingia en itsekään pelaisi enää fullHd:nä edes haulikolla uhattuna.
 
Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs....

Skaalaus heikentää kuvaa. JOS näytön tarkkuus on 900p ei todellakaan ole mitään väliä onko sisääntuleva materiaali 900p tai 1080p. Mutta KOSKA tyypillisen näytön tarkkuus on 1080p niin skaalaus 900p->1080p pehmentää *aina* kuvaa. Lisäksi kuvan tarkkuus tippuu liki 20%.

En ymmärrä miksi minun pitäisi edelleen v. 2014 kärsiä skaalatusta alle full-HD kuvasta kun full-HD kuvaakin on saatavilla.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Edelleenkin monilla tuntuu olevan vaikeuksia ymmärtää skaalauksen merkitystä. JOS näytön tarkkuus on 900p ei todellakaan ole mitään väliä onko sisääntuleva materiaali 900p tai 1080p. Mutta KOSKA tyypillisen näytön tarkkuus on 1080p niin skaalaus 900p->1080p pehmentää *aina* kuvaa. Lisäksi kuvan tarkkuus tippuu liki 20%.

Käytännössähän tämä tarkoittaa 40 tuumasella telkalla noin puolta metriä katseluetäisyyttä. Full HD:n sweet spot (40") on noin 1,5m, sen jälkeen hyvin pian ei ole enää väliä onko resoluution 1080p, 900p vai peräti 720p.

4K: oon kanssa homma on vielä naurettavampaa, telkan pitäisi olla kokoluokkaa 90", jotta resoluutiosta saisi vielä täyden tehon kahden metrin etäisyydellä. Eli komppaan yläpuolista kommenttia että normaali (konsoli)peli käytössä resoluution eroja on käytännössä hyvin vaikea erottaa. PC:llä tilanne on eri, koska usein myös katseluetäisyys on pienempi.
 
Ylös Bottom