Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

No onhan tuo ohan hanurista että lähes vuosikymmenen odotuksen jälkeen "samaa" 720p resoluutiota on tarjolla eikä edes uber antialiasoituna (edes x360 Forza Horizon tasolla..) Omassa töllössä 720p alkaa jo rasittaa kun portaiset viivat vilkkuu, pykimät näkyy. Ja kun ei tässä x1:ssä ole mitään ihme positiivista extraa jota se pystyisi tarjoamaan kompensoimaan matalempaa tehoa.

Riippuu mitä se "sama" 720p on, kun edellisessä sukupolvessa se oli enemmänkin 512p. Onhan tuolla Onella valaistukset yms. näytönohjaimen efektit ihan nykysukupolven tasoa, joten ei se viime sukupolven tasolle jää... mutta niitähän nyt ei pysty excel-taulukkoon pistää, joten ei suurin osa kritisoijista pysty käsittämään.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Jo aiemmin ketjussa puhutusta Metal Gear Solid V: Ground Zeroesista on nyt julkaistu vertailuvideo. Videon voi käydä lataamassa tai katsomassa lähdelinkistä, niin näkee eron 30:n ja 60:n fps:n välillä muuallakin, kuin hidastuksissa.

[video=youtube;77zVymYj0gw]http://www.youtube.com/watch?v=77zVymYj0gw[/video]

Lähde: http://www.konami.jp/mgs5/gz/en/products/compare.html
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

"Eidos on vahvistanut Eurogamerin haastattelussa, että Thief piirretään täydellä 1080p:n grafiikalla Playstation 4:llä ja vähän epätarkemmalla 900p:n grafiikalla Xbox Onella". Lähde: http://www.gamereactor.fi/uutiset/1...Thiefin+resoluutiot+-+PS4+vie+j%E4lleen/?noad

30 fps tosin kummatkin, olisin luullut että tämä crossgen-pelinä pyörii ainakin PS4:llä 60fps :-/
 
Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs....

Ja seuraavaa pukkaa eli PvZ: Garden Warfare tulee olemaan 900p X1:llä: http://www.technobuffalo.com/2014/0...arden-warfare-runs-at-900p-60fps-on-xbox-one/

Jos jotain positiivista pitää etsiä niin onhan toi sentään 60fps.


Niin siis pelihän ei ole edes tulossa kuin Xboxeille (vaikka PS-versioista on huhuiltu), joten ei oikein kuulu vertailuketjuun.
Ja eikös tuo 900p@60fps ole ihan positiivinen kehityssuunta, kun samaa pelimoottoria käyttänyt Bäfä 4 oli XOnella 720p. Toki tämä lienee huomattavasti pienemmän mittakaavan toimintaa, mutta kuitenkin.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs....

Niin siis pelihän ei ole edes tulossa kuin Xboxeille (vaikka PS-versioista on huhuiltu), joten ei oikein kuulu vertailuketjuun.
Ja eikös tuo 900p@60fps ole ihan positiivinen kehityssuunta, kun samaa pelimoottoria käyttänyt Bäfä 4 oli XOnella 720p. Toki tämä lienee huomattavasti pienemmän mittakaavan toimintaa, mutta kuitenkin.

PC-versio on tulossa joten kuuluu threadiin (ex-gen vs. 8th gen vs. PC). Toisaalta PC-versioon vertaaminen lienee epäreilua, koska PC-versio on aina se paras versio jokatapauksessa... Mutta enpä keksinyt parempaakaan ketjua?

Tässä tosiaan taitaa maksimi olla 24 pelaajaa jos en ihan väärin muista. Lisäksi eihän tämä ole lähellekkään samaa tasoa graafisesti kuin bäfä, joten ei ihme että resoluutiota on saatu nostettua pykälällä ylöspäin. Need for Speed Rivals käyttää myös Frostbite kolmosta ja se on 1080p, vaikkakin vain 30fps (mutta se taas johtuu siitä miten fysiikat/mekaniikat on mallinnettu, PC-versiossa fps:n saa unlockattua ja pelin nopeus tuplaantuu ja fysiikat menee rikki).
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Digital Foundrylta parit vertailut.

Rayman Legends: Wii U

PS4/Xbox One -versiot eivät teholisästä hyödy paljoakaan. Latausajat on saatu puristettua olemattomiksi, mutta pakkaamattomat tekstuurit eivät paljaalla silmällä katsottuna tuo oikeastaan mitään eroa kuvanlaatuun. Äänetkin ovat edelleen pelkkää stereota. 1080p@60 fps saavutettiin jo edellisen sukupolven versioilla, joten kokonaisvoittajaksi valittiinkin Wii U -versio monipuolisimpien kontrolliensa ansiosta.

Visual upgrades are close to non-existent and the experience is basically the same as the existing PS3, Xbox 360 and PC version of the game. Even the audio remains in stereo - just as it did on all the other versions we've tested.

&

Despite the enormous leap in power the new consoles represent, in our opinion it's the Wii U version of Rayman Legends that remains the definitive edition of the game, with the title taking advantage of the GamePad's unique features in ways that genuinely add variety and more fun to the gameplay.

&

The PS4 and Xbox One editions serve up a tiny slice of extra content in the form of new characters and a barely noticeable bump in texture clarity in some scenes, but these additions aren't worth paying a premium for over the heavily discounted previous versions of the game.

Strider: Xbox One

Strider on kummallakin nykykonsolilla 1080p@60 fps, kun vanhat vehkeet joutuvat tyytymään tutumpaan 720p-tarkkuuteen 30 ruutukuvan sekuntivauhdilla. Lisäksi PS3-versio vieläpä repeilee. Kokonaisvoittoon kiri todella täpärästi Xbox One -versio, joka erottui PS4-veljestään paremman tekstuurifiltteröinnin ansiosta. Toisaalta sama filtteröinti löytyy myös PS3/X360-versioista, joten Digital Foundry epäileekin ilmiötä PS4-version bugiksi.

Both the Xbox One and PlayStation 4 iterations of Strider operate at a full 1920x1080 and run at full-bore 60fps. Anti-aliasing is of the post-process variety - seemingly based on FXAA or an offshoot. On a general rendering level, there's very little to separate the games. Indeed, on first glance it's difficult to discern any significant difference between them at all.

Effects, models, and textures are identical throughout the run of play with just one surprising exception: texture filtering. It's not clear why but the anisotropic texture filtering employed on Xbox One is completely absent on PS4, producing a difference that once seen cannot be unseen - a distinct blurring of detail on angled textures that severely reduces detail in places.

&

When viewed side by side, however, it becomes apparent that some texture detail is compromised on PS4 as a result. Considering the minor impact this would have had on performance, it's hard to imagine that this was an intentional decision on the part of Double Helix, and we would hope it's a simple switch the developer can adjust should the game ever receive a patch.

&

Strider is a full cross-generational title, available on five different platforms. As expected, resolution is dropped to 1280x720 on Xbox 360 and PlayStation 3, while frame-rate is halved to 30fps. Oddly enough, the texture filtering issue present on PS4 isn't a problem here: floor textures enjoy additional clarity on both PS3 and 360, suggesting that we're looking at a bug on PlayStation 4.

&

For owners of all three platforms it's worth keeping in mind the strange texture filtering issue on PS4, which does reduce image quality just a touch from the XO and PC versions of the game. In the end, though, any of these three versions of the game provides a polished, highly enjoyable experience.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Kuin myös Onella tämän uutisen mukaan, tiedä sitten miten silmänkarkkia muuten vähennetty boxi versiossa http://www.onlysp.com/wolfenstein-the-new-order-will-run-at-1080p-60fps-on-xbox-one/

Ei silmäkarkin määrällä ole väliä, vaan pelkkä resoluutio ja fps-luku ratkaisee t: peruskäyttäjä </sarkasmi>

Hyvä silti, että myös monialustapelien 1080p/60fps joukkoon saatiin rastit molempiin sarakkeisiin.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Gamereactor on tehnyt vertailuvideon Thiefistä Xbox onen ja PS4:n välillä.

[video=youtube;bI4IrjBUUxE]http://www.youtube.com/watch?v=bI4IrjBUUxE[/video]
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Digital Foundryn tykitys jatkuu, ja nyt otetaan uudesta Thiefistä mittaa. Kuten on jo tiedettykin, PS4-versio toimii täydellä 1080p-tarkkuudella, kun taas Xbox One -versiossa natiivitarkkuus on 1600x900. Ruutua haluttaisiin päivittää 30 kertaa sekunnissa, mutta kummallakin konsolilla on tämän tavoitteen kanssa ongelmia jopa välivideoissa. Keskimäärin PS4-versio vetää tässä kuitenkin pidemmän korren.

Each version is guilty of genuine frame-rate drops too, especially when traversing main roads in The City. This manifests more aggressively on Microsoft's platform, where drops down to 20fps are possible, as compared to 25fps on PS4 - but in amongst the frame-pacing issues this is trivial. The stimulus seems to be interactions with multiple guards, and travelling at high speeds around the game world - neither of which are necessarily the core tenets of a stealth game. In either case, the PS4 version technically holds steadier at these particular stress points, but the end result still appears choppy.

Uusien konsolien erityisominaisuuksia käytetään aika maltillisesti; Dualshock 4:n kosketuslevyä voi käyttää kätevästi tavaroiden valitsemiseen, ja Kinectin kautta voi huudella vartijoille hämäyksiä. Näistä Digital Foundry arvotti DS4:n käytön käytännöllisemmäksi.

On PS4 the touchpad is used to navigate a 2x6 inventory grid, where sliding a finger over the right spot shifts the cursor, and clicking down selects. It takes some approximation, but it's intuitive, and feels like a worthy alternative to the traditional selection wheel used on Xbox One. Compared to gimmicks such as using the Kinect's microphone to alert guards, this stands out as a more practical use of a console's new control features.

Selvä voitto luvassa PS4-painokselle, right? "Väärin meni!" sanoisi Hertan maailma -lastenohjelmasta tuttu Hertta. Jostain syystä PS4:llä käytetään tekstuurien filtteröintiin muinaista trilinear filteringiä, joka kyllä teki ihan hyvää jälkeä SD-aikakaudella, mutta FullHD-pelissä se ei näytä hyvältä.

Sony's platform does run at a disadvantage in another regard though. Unlike the other versions, the PS4 uses trilinear filtering to treat floor and wall textures, creating a blur across far-away surfaces. It's a difference that sticks out when using the PC version's 16x anisotropic filtering, which itself is like-for-like with the clarity of the Xbox One release. Trilinear filtering is a cost-saving trick that suits games running at lower resolutions, where the tail-off in texture sharpness isn't so visible at a distance. For a game running at full 1080p though, Thief is doing itself a disservice here, and there's little to demonstrate why Sony's console can't compete with Microsoft's platform here.

Niinpä kuin varas yössä, voittajaksi hiipikin Xbox One -versio paremman tekstuurifiltteröintinsä ansiosta.

If you're committed to buying for one next-gen platform or another, the superior texture filtering on Xbox One means it carries itself slightly better in the visual stakes...

Parasta haluavalle kelpaa tietysti vain PC-versio.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Niinpä kuin varas yössä, voittajaksi hiipikin Xbox One -versio paremman tekstuurifiltteröintinsä ansiosta.

Parasta haluavalle kelpaa tietysti vain PC-versio.

olet katsonut vissiin liikaa misterx sheriffin blogeja ? :D

tosin minua kiinnosta mikä versio on paras koska peli on jo aika kuraa puuceelläkin :p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Eikös ps4:n ohjaimen valo myös muutu sen mukaan oletko varjossa vai näkyvillä.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Katselin tuon vertailun ja täytyy sanoa että Thief ps4-X1 vertailussa on muutakin...ainakin 2:07 kohdilla maassa oleva kivetys oli x1:llä perus bump mäpätty mutta ps4:lla parallax bump mäppiä...suomeksi siis ps4:lla lattissa oli visuaalisia 3d kohoumia, xbox versiossa taas lättänä. En tiedä onko kautta linjan noin vai onko ihan paikka kohtainen tilanne.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

En voi uskoo että DF julisti X1-version voittajaksi AF:n takia. Eihän sen pitäisi teoriassa vaatia edes juurikaan resursseja, jos en ole aivan väärin käsittänyt. PC:llä ainakaan AF:n nostaminen vaikka 4x:stä 16x:ään ei vaikuta framerateen missään pelissä käytännössä ollenkaan. Onko PS4:ssä tai sen rajapinnoissa, tai pelimoottorissa sitten joku bugi, miksi AF:ää ei saa PS4:llä päälle? Ihan kuin olisin gafista bongannut, että Striderissä olisi sama juttu PS4:llä? Nyt kun koitin sitä uudestaan etsiä, niin ei sattunut silmään.

Mitä PC-versioon tulee, se pyörii melko sujuvasti jopa yhdellä 7950:lla. En saanut aluksi crossfireä toimimaan millään, joten pelasin prologin yhdellä kortilla kaikki asetukset tapissa paitsi SSAO low:lla ja peli pyöri 55+ fps pääasiassa. Skriptatuissa kohdissa oli pientä droppia frameratessa. Sitten kun tajusin laittaa exclusive fullscreen-täpän päälle heräsi toinenkin näyttis henkiin, ja framerate pomppasikin samalla reilusti yli sadan, joten päätin laittaa vsyncin käyttöön jotta näyttikset ei kuumenisi niin paljoa (60Hz näyttö niin ei hirveästi hyötyä tosta yli 100 fps:stä kuitenkaan). Nyt peli käyttää vain 45-60% kummastakin GPU:sta ja pyörii lukittuna 60 frameen, kaikki asetukset tapissaan. Ei tämä ole PC:lläkään mikään älyttömän komea peli, mutta toisaalta eipä tuossa grafiikassa mitään valittamisen aiheitakaan mun mielestäni ole.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

En voi uskoo että DF julisti X1-version voittajaksi AF:n takia. Eihän sen pitäisi teoriassa vaatia edes juurikaan resursseja, jos en ole aivan väärin käsittänyt.

Eihän tuon arvion pidäkään perustua konepellin alta löytyviin yksityiskohtiin vaan näkyvään lopputulokseen. Ongelma ei kuitenkaan ole pelkästään Digital Foundryn loppupäätelmässä (että Xone-versio voittaa, koska siinä on parempi tekstuurifiltteröinti, vaikka sen resoluutio, framerate ja valaistusefektit ovatkin heikompia), vaan siinä, että edes analyysi ei ole kovin huolellisesti tehty. Esimerkiksi tuon tekstuurifiltteröinnin puuttumisesta on eri mielipiteitä (mikä faktojen kohdalla on aika eriskummallista), ja lisäksi DF postasi korjauksen artikkeliinsa huomattuaan (eli Neogaffin huomattua) erään puutteen arviossa:

Update 2/3/14 17:45 GMT: On closer inspection, we see parallax occlusion mapping used sparingly on PS4 and PC in the The City hub area, which adds texture extrusions over the Xbox One release.

Melko hakemalla haettu on siis Xbone-version voitto tässä kisassa.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Gamespotin Peter Brown on päässyt pelaamaan Metal Gear Solid: Ground Zeroesia sekä PS4:llä että Xbox Onella. Kuten etukäteen tiedettiinkin, molemmat pyörivät 60 ruutukuvaa sekunnissa, mutta siinä missä PS4:llä on 1080p-tarkkuus, Xbox Onella on tyytyminen 720p:hen. Käytännössä ero on melkoisen huomattava, ja vaikka valaistusefektit sun muut ovatkin PS4-version kanssa linjassa, Xbox Onella Ground Zeroes näyttää selvästi rosoisemmalta.

Let me be clear: the PlayStation 4 version is noticeably better, and when you compare it against the Xbox One version in person, there's more than a slight difference. I played both consoles on a ~ 36-inch LCD monitor from three to four feet away, and the impact of going from 1080p to 720p was obvious and pronounced.

Ground Zeroes on PlayStation 4 fulfills every expectation I have for next-gen games: full HD resolution (1080p), 60 FPS, detailed models, and advanced lighting. Eventually, I hopped onto an Xbox One. I was immediately struck by the downgrade in visuals. The frame rate and lighting effects were as impressive as the PlayStation 4 version, but everything looked rough around the edges. "Did they turn off anti-aliasing?", I asked a nearby Konami employee. "No," he said. When I continued to push for some sort of explanation, I got the answer we've heard time and time again since the consoles launched last year: the Xbox One version is only 720p.

I don't want Xbox One owners to feel like they're getting a poor version of Ground Zeroes, because it still looks impressive; it's just not as impressive as the PlayStation 4 version. There aren't many games that look this good, period, so you should still expect to be impressed by Ground Zeroes at 720p. However, if you have a choice, and graphics are of the utmost importance, the PlayStation 4 version is the one to get.
Teknisten erojen lisäksi PS4- ja Xbox One -versiot sisältävät omat alustakohtaiset lisätehtävänsä. PS4:llä on ensimmäisen MGS:n hengessä oleva Deja Vu -hiippailutehtävä, ja Xbox Onella on vauhdikkaampaa menoa Raidenin saappaissa.

The preference for one mission over the other comes down to your personal tastes. Neither alters the overall story, existing purely to mix up gameplay and to offer a little fan service for Metal Gear veterans. The real question for anyone deciding between the two next-gen versions of Ground Zeroes: Will you be swayed by the PlayStation 4's superior graphics, or do you find the chance to play as Raiden so appealing that you're willing to overlook the Xbox One's inferior visuals?

Lähde: Gamespot
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Digital Foundry pisti Metal Gear Solid: Ground Zeroesin kaikki neljä versiota vierekkäin. Suuria yllätyksiä ei ollut luvassa. PS4-versio näytti parhaalta - kiitos 1080p-tarkkuuden - ja siinä oli ainoana dynaaminen säänmallinnus muiden konsolien tyytyessä staattisiin "skyboxeihin". 60 fps ei tuottanut kummallekaan nykykonsolille ongelmia, ja ruudunpäivitys pysyi silkinpehmeänä koko ajan.

One of the perks of the PS4 version, as revealed earlier via a tweet, is atmospheric simulation - a real-time approach to rendering skies in the Ground Zeroes mission. This allows clouds to move dynamically and impact the sun's lighting, where by contrast the Xbox One release joins PS3 and 360 with purely static skyboxes.

&

Not only is it designed to hit 60fps with v-sync on PS4 and Xbox One, but the overhead so high that not a single frame is dropped during our tests. What we're left with is an absolute lock on that number from start to finish, giving us a monotone 16ms reading in our frame-time analysis, ensuring an entirely consistent experience.

PS3/X360-versioiden natiivitarkkuudeksi selvisi 992x720 FXAA-reunanpehmennystä käyttäen. 30 fps:n ruudunpäivitykseenkään ei aina päästä, ja varsinkin PS3-versiolla tiputaan 20 fps:n lukemiin äksönin kiihtyessä.

Both are listed as 720p on Konami's product page, albeit with a form of scaling also mentioned. In practise, we're looking at a 992x720 resolve on PS3 and 360 alike, with a very basic form of FXAA to back this up - causing text and HUD elements to blur over slightly in the process.

&

But what of performance on the Xbox 360 and PS3? With so much commonality between all versions, something has to give, and in this case it's - perhaps understandably - a drop to 30fps. V-sync comes included for both, but it's a disappointment to see even this lowered frame-rate target not being nailed. Stretches of 20fps gameplay are very possible here, and particularly so with the PS3 release when challenged by multiple guards around a prisoner camp. What we're left with is a far more sluggish controller response by comparison; a drop to what amounts to the biggest drawback in buying either of these releases.

Lopullinen järjestys on siis seuraavanlainen:

1. PS4
2. Xbox One
3. Xbox 360
4. PS3

But the king of the roost is most certainly the PS4 version, with its slick 1080p presentation marking a clear lead over the maximum 720p possible on Xbox One. The atmospheric rendering for skies is also a welcomed, if subtle extra on PS4 - the ramifications of which aren't fully fleshed out for single area demonstrated here. With no PC version in sight for the moment, this is clearly the way to brace yourself for the full Phantom Pain package due late next year.

Lähde: Eurogamer
 
Ylös Bottom