Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Kyllä se niin tulee olemaan että tässä sukupolvessa boxi lähinnä yksinoikeuksia varten, sitten ps4 kun sen hommaa niin multiplattereille. Olen kyllä sinänsä hämmästynyt ja jopa hieman pettynyt että miksi MS ei tähdännyt koneellaan samoihin tehoihin tai ylikin kuin Sony. Luulisi olleen selkeä jatkumo, eikö siellä kukaan nähnyt mikä marina "tehottomuudesta" tulee syntymään.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Kyllä se niin tulee olemaan että tässä sukupolvessa boxi lähinnä yksinoikeuksia varten, sitten ps4 kun sen hommaa niin multiplattereille. Olen kyllä sinänsä hämmästynyt ja jopa hieman pettynyt että miksi MS ei tähdännyt koneellaan samoihin tehoihin tai ylikin kuin Sony. Luulisi olleen selkeä jatkumo, eikö siellä kukaan nähnyt mikä marina "tehottomuudesta" tulee syntymään.
Itse veikkaan, ettei pitkällä tähtäimellä tehokkuudesta ole niin paljoa haittaa. Laite myy jo nyt ihan hyvin, vaikkei Sonyn tahtiin myykkään.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Itse veikkaan, ettei pitkällä tähtäimellä tehokkuudesta ole niin paljoa haittaa. Laite myy jo nyt ihan hyvin, vaikkei Sonyn tahtiin myykkään.

Kyllähän se tehottomuus tulee vastaan joka sovelluksessa ja pelissä...
Eli vie käyrää alaspäin kautta linjan!
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Kyllähän se tehottomuus tulee vastaan joka sovelluksessa ja pelissä...
Eli vie käyrää alaspäin kautta linjan!
Mä en nyt käsitä miten sä pystyt päättelemään asian edes noin.
 
Vastaus: Metal Gear Solid: Ground Zeroes [Hype]

No en mä nää tossa mitään yllättävän huonoa (en ota kantaa resoluutioon).

Siis kun vertaa PS360:n kuvia ja Xbonen vastaavia. Eihän niissä ole eroa oikein nimeksikään. Resoluutio tietysti tekee pelistä aivan eri näköisen verrattuna PS4:n versioon, mutta sitä tuolla edellisellä kommentillani en kuitenkaan hakenut. Sanottakoot nyt kuitenkin molempien Next Gen -konsolien eduksi, että ainakin päiväkuvissa värimaailma on jotenkin paljon elävämpi kuin Last Genillä. Itselle tuo Ground Zeroes on jo riittävän hyvä syy hankkia PS4 (eikä todellakaan pelkän visuaalisen annin perusteella), mutta mikään peli ei vielä ole boksilla vakuuttanut grafiikoiltaan niin kovasti, että näkisin mitään syytä ostaa Xbonea sen sijaan, että ostaisin vaikka 360:n, jolle sentään muutama kiinnostava nimike jo löytyy. Eli pointtini oli se, että grafiikat eivät missään tapauksessa ole niin hyvät Xbonella, että ne pakottaisivat tai edes pistäisivät miettimään PS360:n päivittämistä Xboneen. Ruudunpäivityksen nopeus on tietysti iso valtti, mutta en ehkä ainoastaan sen perusteella tekisi yli viidensadan euron hankintoja...
 
Vastaus: Metal Gear Solid: Ground Zeroes [Hype]

Siis kun vertaa PS360:n kuvia ja Xbonen vastaavia. Eihän niissä ole eroa oikein nimeksikään. Resoluutio tietysti tekee pelistä aivan eri näköisen verrattuna PS4:n versioon, mutta sitä tuolla edellisellä kommentillani en kuitenkaan hakenut. Sanottakoot nyt kuitenkin molempien Next Gen -konsolien eduksi, että ainakin päiväkuvissa värimaailma on jotenkin paljon elävämpi kuin Last Genillä. Itselle tuo Ground Zeroes on jo riittävän hyvä syy hankkia PS4 (eikä todellakaan pelkän visuaalisen annin perusteella), mutta mikään peli ei vielä ole boksilla vakuuttanut grafiikoiltaan niin kovasti, että näkisin mitään syytä ostaa Xbonea sen sijaan, että ostaisin vaikka 360:n, jolle sentään muutama kiinnostava nimike jo löytyy. Eli pointtini oli se, että grafiikat eivät missään tapauksessa ole niin hyvät Xbonella, että ne pakottaisivat tai edes pistäisivät miettimään PS360:n päivittämistä Xboneen. Ruudunpäivityksen nopeus on tietysti iso valtti, mutta en ehkä ainoastaan sen perusteella tekisi yli viidensadan euron hankintoja...

Kuten tuolla aikaisemmin mainittiin, niin en kyllä ps4:n grafiikoitakaan tässä pelissä pitäisi minään ihmeellisinä, vaikkei ne mitään huonoja silti olekaan. Eli varmaan juuri lastgen on ollut painolastina.

Lastgenin kuvissa taas hieman rupuset tekstuurit, mapeissa sekä varjoissa. Valaistuskin on vähän miten sattuu (varjoissa lyhyt piirtoetäisyys). Nykygenissä en näe juurikaan eroa kuin resoluution osalla.
 
Vastaus: Metal Gear Solid: Ground Zeroes [Hype]

No en mä nää tossa mitään yllättävän huonoa (en ota kantaa resoluutioon). Tosin ensimmäinen kuva on kyllä huono, johtuen siitä, että se on tuollainen pimeässä "leirivalaistuksessa" otettu kuva.

Päiväkuvissa en näe mitään huonoa

Eihän natiivi kuvissa mitään vikaa ikinä olekaan.. 320*240 pikselin kuva näyttää hyvältä oman kokoisenaan...mutta kun sen venyttää koko full HD ruudulle niin alkaa suttaantua.

Noin muuten graafisesti kaikki hyvin samankaltaisia, parannukset rajoittuu pitkälti tekstuuri päivitykseen..
 
Vastaus: Metal Gear Solid: Ground Zeroes [Hype]

Eihän natiivi kuvissa mitään vikaa ikinä olekaan.. 320*240 pikselin kuva näyttää hyvältä oman kokoisenaan...mutta kun sen venyttää koko full HD ruudulle niin alkaa suttaantua.

Noin muuten graafisesti kaikki hyvin samankaltaisia, parannukset rajoittuu pitkälti tekstuuri päivitykseen..
320x240.... :rolleyes: taisihan siinä olla ihan 720-versiokin mukana.

Vähänhän tuo Onen kuva on pehmeä selaimen oman pehmennyksen vuoksi, mutta kuten sanoin, jos resoluutiota ei ota huomioon, niin melko samanlaisiahan nuo ovat materiaalien, valaistuksen ja detskujen suhteen.
 
Vastaus: Metal Gear Solid: Ground Zeroes [Hype]

320x240.... :rolleyes: taisihan siinä olla ihan 720-versiokin mukana.

Vähänhän tuo Onen kuva on pehmeä selaimen oman pehmennyksen vuoksi, mutta kuten sanoin, jos resoluutiota ei ota huomioon, niin melko samanlaisiahan nuo ovat materiaalien, valaistuksen ja detskujen suhteen.

Sen verta ovat samanlaisia että samaa asiaa kuvaavat mutta siihenhän se sit hiipuukin!
8)
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Uusimman Thieffin huhutaan olevan 900p/30fps X1:llä ja 1080p/30fps PS4:llä: https://twitter.com/ManaByte/status/435416148343939072

mulla on muistikuva että olisin samasta aiheesta jo kerran postannut mutta enpä ole ihan varma? Ainakin gaffin mukaan eräs lähde olisi sanonut tästä jo joulukuussa.

Jeremy Conrad on ennen ollut IGN:llä toimittaja vissiinkin, joten eipä tuo ole varmaa tietoa vielä. Ensi viikolla julkaisu, joten sittenpähän se nähdään viimeistään.

Tää peli on omalla kohdalla siitä mielenkiintoinen, että tässä olisi Mantle-tuki AMD:n näyttiksille. Ajurit tosin ovat vielä niin vaiheessa, etten ole viitsinyt uusimpaan betaan päivittää. Luultavasti silti tää tulee olemaan eka peli millä Mantlea aikanaan testailen.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Pientä yhteenvetoa next-gen pelien resoluutiosta ja ruudunpäivityksestä.

ResolutionList3.png
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Eiköhän nää tietyt jantterit kumoa tänki listan virheellisenä tai vaan heikkona draiveritilanteena xboxilla. Tai sitten sillä että xboxonessa framet heittää vähemmän kun ne heittää 10-30 fps kun taas ps4:ssa jopa 30-60 fps. :D Taitaapa jäädä mulla xbox väliin, tän sukupolven minimiodotus on 1080p joten miksi katselisin skaalattua 1080p:tä vielä seuraavatkin 6 vuotta.
 
Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs....

tän sukupolven minimiodotus on 1080p joten miksi katselisin skaalattua 1080p:tä vielä seuraavatkin 6 vuotta.

Yksinoikeudet? Viime genissä hankin lähes kaikki multiplatat Xboxille ja pleikka oli vain yksinoikeuksien vuoksi. Nyt alkaneessa genissä PS4:lle multiplatat ja XOnen hankin vasta sitten joskus yksinoikeuksien takia. Olen pelaaja ja haluan pelata kaikki hyvät pelit. :)
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs....

Olen pelaaja ja haluan pelata kaikki hyvät pelit.

Toisaalta pelit ja koneet maksavat myös rahaa ja pienillä tuloilla se kaikki on aina pois jostain muusta. Muutama yksinoikeus per vuosi ei kyllä vielä laita kättä taskuun. Asia oli ennen toisin kun konsolijulkaisujen välissä saattoi olla vuosia tai erot olivat muutoin isot uuden konsolin eduksi. Katsoisin mielummin hieman laajemmalle, pc- ja mobiilipelit ovat tehokkaampi tapa laajentaa pelaajan kokemuspiiriä kuin kaksi lähes samanlaista laatikkoa television alla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs....

Yksinoikeudet? .... Olen pelaaja ja haluan pelata kaikki hyvät pelit. :)

True dat. Tämä alkaa jäädä ainoaksi syyksi mullekkin. Hinnanalennuksen jälkeen se ei tuntuis niin kohtuuttomaltakaan muutamasta pelistä.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Pientä yhteenvetoa next-gen pelien resoluutiosta ja ruudunpäivityksestä.

Kohtuullisen "surullista" luettavaa kyseinen taulukko noin X1n puolelta...
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Kohtuullisen "surullista" luettavaa kyseinen taulukko noin X1n puolelta...

Jos resoluutio on ainoa kriteeri, niin: joo.

Itse en tuota näe mitenkään dramaattisena.
 
Vastaus: Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Jos resoluutio on ainoa kriteeri, niin: joo.

Itse en tuota näe mitenkään dramaattisena.

No onhan tuo ohan hanurista että lähes vuosikymmenen odotuksen jälkeen "samaa" 720p resoluutiota on tarjolla eikä edes uber antialiasoituna (edes x360 Forza Horizon tasolla..) Omassa töllössä 720p alkaa jo rasittaa kun portaiset viivat vilkkuu, pykimät näkyy. Ja kun ei tässä x1:ssä ole mitään ihme positiivista extraa jota se pystyisi tarjoamaan kompensoimaan matalempaa tehoa.
 
Ylös Bottom