Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Vastaus: Julkaistut monialustapelit, PS4 vs Xbox One

Itseäni lähinnä ihmetyttää se, että kun kyse tosi mega-luokan pelistä, niin huikeista budjeteista huolimatta keskeneräistä, optimoimatonta tuotetta vaan markkinoille alustasta riippumatta. Liian tiukat aikataulut vissiin, ja kun kansa haluaa ja ostaa vuosittain, niin mikä ettei.
 
Vastaus: Julkaistut monialustapelit, PS4 vs Xbox One

No eipähän tarvi xboxonea monialustapelejä varten hankkia. Liekkö vielä ainuttakaan monialustapeliä xboxonelle joka pyörisi 1080p. Surkea alku, ei voi muuta sanoa.
 
Vastaus: Julkaistut monialustapelit, PS4 vs Xbox One

Liekkö vielä ainuttakaan monialustapeliä xboxonelle joka pyörisi 1080p. Surkea alku, ei voi muuta sanoa.

Need For Speed: Rivals pyörii molemmilla 1080p ja ilmeisesti muutoinkin aika lailla identtinen. Lähde: Eurogamer
Samoin komeista visuaaleistaan suitsutusta kerännyt NBA 2K14 taitaa olla kummallakin 1080p@60fps
 
Vastaus: Julkaistut monialustapelit, PS4 vs Xbox One

Aamun pikaiset Digital Foundrylta.

FIFA 14: Xbox One*

As performance metrics stabilise at either a clean 30 or 60fps, we're left short on ways to truly distinguish the two next-gen versions on any technical level. That being the case, it's worth noting the Xbox One version does offer a minor advantage in content with its exclusive Ultimate Team "Legends," opening up access to classic players like Pelé, Lineker and Zola. It's perhaps not the most essential feature given the rarity of these cards, and the potential expenditure on packs to seek them out, but it's a clear point in favour of the Xbox One release.

&

In all, putting aside nit-picks in gamma that suggest a slight black push on the Xbox One, both releases are a match in every other conceivable sense. The 1080p presentation backed up by 2xMSAA is sumptuous to behold, and sidesteps the upscaling and post-processing seen in other games that tend to spoil all the hard work

Need For Speed: Rivals: PS4

Based on direct confirmation from Ghost Studios' rendering engineer, Andreas Brinck, the PS4 also gives us the more accurate horizon-based ambient occlusion (HBAO), as seen on the PC's maximum settings. By comparison, the Xbox One relies on an approximate measure with its screen-space approach to shading (SSAO), producing a prominent silhouette around each car's exterior, plus a persistent shade under spoilers during a race. For the final build, all of this does indeed remain the same - leaving the PS4 with a respectable, if not spectacular, advantage in the visual stakes.

&

Assessing all the options in the console space, it's undoubtedly the PS4 that has an edge over the rest in visual quality. Added effects such as higher-grade ambient occlusion and depth of field are a welcome bonus, where Sony's platform manages to match results on PC at its highest settings. Elsewhere, although the PS4 and Xbox One versions trail behind PC in terms of object density and shadow filtering quality, the differences between all three are ultimately minor enough to be imperceptible during any high-speed race, making either next-gen option a well-reasoned pick.

Assassin's Creed IV: Black Flag: PS4

With the next generation consoles we have the level of stability required to let the gameplay breathe without hardware limitations getting in the way. This is perfectly demonstrated on the PS4 after the release day patch has been installed: 1080p visuals allow the intricate artwork to shine, while the rock solid 30fps update means that control is never disrupted outside of the game's somewhat erratic animation blending system and automated climbing mechanics. The Xbox One version unfortunately has a harder time delivering the same accomplishments, due to the lower 900p resolution and sharpening filter giving the game a much rougher look.

&

On that note it's clear that the PS4 game is the definitive release of Assassin's Creed 4 on the console formats. While the experience doesn't come close to defining next-gen gaming, the boost in hardware capability now makes it possible to enjoy Black Flag for all its flaws and accomplishments without anything else getting in the way - plus you get an hour's worth of exclusive content too, available only on PS3 and PS4.

* Teknisesti tasaveroisia, mutta Xbox One -versio tarjoa enemmän sisältöä FUTiin, joten siksi voitto Xbox Onelle.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Yritin löytää PS4 vs xbox one multiplatform ketjua, mutten onnistunut sitä löytämään. Joku noheva mode voi siirtää tämän viestin sinne, jos sattuu kyseisen ketjun löytämään.
< siirrelty, t: TeRm0z / ylläpito >

Tomb Raider: definitive editionista alkaa vuotamaan ensimmäiset testitulokset. En tiedä tämän sivuston luetettavuudesta, viikon parin päästä saadaan joko vahvistus tai ei, kun isot sivustot alkavat julkaisemaan omat arvionsa.

On average:
PlayStation 4 = 60 fps
Xbox One = 30 fps


Yes, the PlayStation 4 build is, on average, twice the framerate of the Xbox One build. Both builds are rendering at native 1080p resolution, and generally look the same in graphical effects (though some minor differences may apply). Performance is a different matter. Both feature unlocked framerates, meaning framerate fluctuates between higher and lower values. The Xbox One build can technically reach around 45 fps, though this performance is generally only achieved during the most empty, simplest environments. For most of your play, and during action scenes, the Xbox One build will sit on around 30 fps. On the other hand, the PlayStation 4 build will attempt to hit 60 fps as often as possible, and does a pretty good job of doing so, but does have slight dips under 60 fps during certain scenarios.

So there it is. Both 1080p. PlayStation 4 = ~60fps average. Xbox One = ~30fps average. Take with a grain of salt if you’d like, but we’ve confirmed it on our end, and confirmation for the rest of the world is only a week away.

Lähde: http://www.rocketchainsaw.com.au/ex...finitive-edition-ps4xone-framerates-revealed/
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Katsotaan nyt vielä vaatiiko Microsoft pelaajien parhaaksi PS4-version ruudunpäivityksen tiputtamista. Pelkoa on.

Miksi on pelkoa? Miksi sitä tiputettaisiin? Eihän tämä nyt sentään ensimmäinen peli ole, jossa on eri frameratet kilpailevien konsolien kesken.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Miksi on pelkoa? Miksi sitä tiputettaisiin? Eihän tämä nyt sentään ensimmäinen peli ole, jossa on eri frameratet kilpailevien konsolien kesken.

Aiemmin oli puhetta, että joissain sopimuksissa MS vaatisi versioiden olevan yhteneväiset kaikilta osin mikä voisi tarkoittaa, että esim. PS4 versiossa olisi "kierrosrajoitin" että on samalla viivalla XBonen kanssa, jos sitä ei saada tunkattua muuten samalla tasolle. En tiedä onko tällaisia sopimuksia aidosti olemassa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Aiemmin oli puhetta, että joissain sopimuksissa MS vaatisi versioiden olevan yhteneväiset kaikilta osin mikä voisi tarkoittaa, että esim. PS4 versiossa olisi "kierrosrajoitin" että on samalla viivalla XBonen kanssa, jos sitä ei saada tunkattua muuten samalla tasolle. En tiedä onko tällaisia sopimuksia aidosti olemassa.

Pystysitkö laittamaan linkkiä näihin huhuiluihin? Olisi kiva itse lueskella tuosta lisää.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Aiemmin oli puhetta, että joissain sopimuksissa MS vaatisi versioiden olevan yhteneväiset kaikilta osin mikä voisi tarkoittaa, että esim. PS4 versiossa olisi "kierrosrajoitin" että on samalla viivalla XBonen kanssa, jos sitä ei saada tunkattua muuten samalla tasolle. En tiedä onko tällaisia sopimuksia aidosti olemassa.

Eiköhän nämä huhut ammuttu alas jo laitteiden lanseerauksessa, kun julkaisupeleissä oli (paperilla) selkeitä eroja versioiden välillä (esim. COD:Ghostsin 1080p PS4:llä vs. 720p Xbox Onella).
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Aiemmin oli puhetta, että joissain sopimuksissa MS vaatisi versioiden olevan yhteneväiset kaikilta osin mikä voisi tarkoittaa, että esim. PS4 versiossa olisi "kierrosrajoitin" että on samalla viivalla XBonen kanssa, jos sitä ei saada tunkattua muuten samalla tasolle. En tiedä onko tällaisia sopimuksia aidosti olemassa.

Hyvä että toimitus levittää täällä tälläisiä, muistaakseni jo ajat sitten alasammuttuja huhuja :rolleyes:
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Jokos tämä case on huhuksi todettu?

Vaikea sitä todeksikaan on todistaa, kun vertaa eroja BF4:n ja Call of Doggyn ja Assassin's Creed IV:n kohdalla. Microsoftilla on sitä paitsi aika rajoitetusti keinoja kiristää yhtäkään julkaisijaa heikentämään PS4-versioiden laatua, sillä edes se tuhnumpi versio pelistä omalla alustalla on parempi kuin ei versiota lainkaan. Lisäksi julkaisijoiden motivaatio panostaa ylimääräistä Xbox-julkaisuun heikkenee samalla kun PS4 kirii kaulaa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Miksi on pelkoa? Miksi sitä tiputettaisiin? Eihän tämä nyt sentään ensimmäinen peli ole, jossa on eri frameratet kilpailevien konsolien kesken.

Suurimmassa osassa pelejä framerate on rajoitettu 30fps max vsyncilla. Jos peli ei oikeasti yllä lähellekään 60fps normaalisti niin tämä on yleensä vain hyvä asia koska 60hz TV:t eivät toista kuvaa kovin hyvin kun framerate on jotain väliltä 30-60 = judder+tearing

Ehkä Tomb Raider on tarpeeksi usein lähempänä 60fps kun rajoitukset on poistettu
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Pystysitkö laittamaan linkkiä näihin huhuiluihin? Olisi kiva itse lueskella tuosta lisää.

Luulen näiden "huhujen" pohjautuvan ihan Microsoftin edellisen polven julkaisupolitiikkaan. Tämän sanelun pelätään jatkuvan, indien ohella myös AAA-osastolle. Selvää näyttöä ei asiasta taida nextgenistä kuitenkaan vielä löytyä ja hyvä niin.

Microsoft's Content Submission and Release Policy, seen by Eurogamer, details its third-party publisher guidelines.

"Titles for Xbox 360 must ship at least simultaneously with other video game platform, and must have at least feature and content parity on-disc with the other video game platform versions in all regions where the title is available," it reads.

"If these conditions are not met, Microsoft reserves the right to not allow the content to be released on Xbox 360."

Lähde: http://www.eurogamer.net/articles/2011-08-24-why-microsoft-wont-publish-psn-firsts
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Luulen näiden "huhujen" pohjautuvan ihan Microsoftin edellisen polven julkaisupolitiikkaan. Tämän sanelun pelätään jatkuvan, indien ohella myös AAA-osastolle. Selvää näyttöä ei asiasta taida nextgenistä kuitenkaan vielä löytyä ja hyvä niin.



Lähde: http://www.eurogamer.net/articles/2011-08-24-why-microsoft-wont-publish-psn-firsts

Melkoista ekstrapolointia, jos tuosta päädytään tekniseen rampauttamiseen.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Melkoista ekstrapolointia, jos tuosta päädytään tekniseen rampauttamiseen.

Mielenkiintoista nähdä kuinka herkäksi Microsoft tulee, mikäli tekniset erot ovat jatkossa merkittävät. Mihin vedetään raja tässä uudessa polvessa.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U - 8. sukupolven konsolit

Mielenkiintoista nähdä kuinka herkäksi Microsoft tulee, mikäli tekniset erot ovat jatkossa merkittävät. Mihin vedetään raja tässä uudessa polvessa.

No joo, mikäli tämä pitää paikkansa, niin MS voisi kitkuttaa PS4:n pelejä pakki-vaihteella.
En kuitenkaan usko siihen, tämä jos tulee ilmi, niin MS saa semmoisen määrän tulta ja tulikiveä pelaajakunnalta, että olisi melkoinen PR-munaus.
Toisaalta, ei tuo markkinointi ja PR ole nykyisellään ihan putkeen mennyt X1 kanssa.
 
Ylös Bottom