Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Monialustapelien vertailuketju (julkaistut ja tulevat, ex-gen vs. 8th gen vs. PC)

Vastaus: Julkaistut monialustapelit, PS4 vs Xbox One

Olen todella iloinen, että kummatkin versiot BF4 näyttävät hyviltä. Juuri sitä mitä toivoin. Kunnon telkkarilla pelitellessä ulkoasu on luonnollisesti vielä hiukan parempi, kuin mitä youtube kykenee puskemaan ulos.

Toivottavasti DICE onnistuu rakentamaan Battlefront 3 myös erittäin silmiä hivelevän setin.
 
Vastaus: Julkaistut monialustapelit, PS4 vs Xbox One

Kovaa ihmiset on väittäny muutaman videon ja kuvan perustella että ps4 versio olisi ollu mutta kummasti ne asiat sitten muuttuu >.<
Eikös nää resoluutio-asiat varmistunut jo jokin aika sitten...
 
Vastaus: Julkaistut monialustapelit, PS4 vs Xbox One

Digitalfoundryn vertailuvideo on surkea, siinä on xbonen mustan tasot perseellään.

Alla näkyy hyvin 720p, 900p ja 1080p ero(+erilaiset antialiasoinnit).
G8Ik2fL.png

Ilmeisesti Digital Foundryn kaappauslaite tai jokin aiheuttaa Xboxilla ylikorostuneet mustan tasot. IGN ja JackFragsin videoissa kummankin konsolin väritasot ovat hyvin samanlaiset.

Kuvasta näkee hyvin kuinka 720p on täysin riittämätön resoluutio. Mikään AA:n määrä ei voi korjata tilannetta jos lähdemateriaalin pikselit eivät vain riitä. 900p on vielä hyvä kompromissi ennen FullHD-kuvaa.

Onhan tuo nyt vähän perseestä x1:n suhteen...toki ero on ihan raakatehon veroinen mutta näemmä pääkehitys alustana PC suosii luonnollisesti ps4:ää kun rakenne on samankaltainen. Itse ajattelen että x1 raudasta olisi voitu repiä osin paremmin irti mutta kai se on niin että on vaan odotettava pelimoottoreiden kypsymistä ei-niin-pcmäiseen grafiikka arkkitehtuuriin.

Xbox ja PS4 ovat samalla tavalla PC:n kaltaisia ja niistä poikkeavia. Laitteiden arkkitehtuuri on samanlainen ja pääkomponentit ovat samalta valmistajalta. Eroista yksikään Xboxin osa-alue ei ole parempi kuin PS4:ssä. Tehoero oli paperilla n. 50% ja se myös realisoitui 50% suurempana pikselimääränä.
 
Vastaus: Julkaistut monialustapelit, PS4 vs Xbox One

Kun katselin tuota ps4-ps3 AC vertailun niin en voinut välttyä tunteesta että kyse on hyvin pitkälle juuri siitä PC tyylisestä ehostuksesta kun pompataan nyky genistä seuraavan tuon pelin osalta.. hahmomallit ja ehkä muukin 3d geometriat samat, tekstuureihin tuotu 1 tarkempi taso lisää ja näyttöreso parantunut. Eli ikään kuin HD remake :) Onhan siellä toki tuotu vakio sääefekti, parempi AO mutta itse grafiikan sisin ei ole vielä uutta sukupolvea.
 
Vastaus: Julkaistut monialustapelit, PS4 vs Xbox One

Kun katselin tuota ps4-ps3 AC vertailun niin en voinut välttyä tunteesta että kyse on hyvin pitkälle juuri siitä PC tyylisestä ehostuksesta kun pompataan nyky genistä seuraavan tuon pelin osalta.. hahmomallit ja ehkä muukin 3d geometriat samat, tekstuureihin tuotu 1 tarkempi taso lisää ja näyttöreso parantunut. Eli ikään kuin HD remake :) Onhan siellä toki tuotu vakio sääefekti, parempi AO mutta itse grafiikan sisin ei ole vielä uutta sukupolvea.

No siis AC on ehkä huonoin mahdollinen pelisarja tähän vertailuun, juuri mainitsemasi asian vuoksi. AC:stä kumpuaa syvältä nykygeni, ja ainoat näkyvät muutokset on tosiaan pelkästään vain grafiikkakorttien uudet ominaisuudet. Kaikki hahmot ja niiden animaatiot, pelimaailma kaikkine "yksityiskohtineen" näyttävät niin nykygeniltä, kuin vain mahdollista.
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Spoilereissa kuvaa Battlefield 4:n PS4- ja XBox One -versioista. Moninpeliä pleikkarilla ja yksinpeliä boxilla, joten vertailu ei välttämättä ole mielekästä. Yleisesti peli näyttää huomattavasti paremmalta kuin edellisillä konsoleilla, mutta sahalaitaa ja muuta pikkueroa on PC-versioonkin näkyvissä.

[video=youtube;hG2nyFZdr1k]http://www.youtube.com/watch?v=hG2nyFZdr1k[/video]

[video=youtube;g0ycN0re_5A]http://www.youtube.com/watch?v=g0ycN0re_5A[/video]

Edit: Neogafissa on koottu jo tarkempaa vertailua konsoleiden välillä. On myös varmistunut että pelin Xbox One-versio pyörii 1280x720 resoluutiolla, mutta PS4 pystyy tarkempaan 1600x900 resoluutioon.

Needless to say, there are some basic differences in image quality that need knocking on the head right away. Chief among them is the hot topic of internal resolution, where we determine that the Xbox One code is indeed running at 1280x720. If this is set in stone for release - as is likely - the Microsoft version is poised to give us the most aliasing of the two next-gen platforms by a noticeable degree, and is only a stone's throw from the sub-720p resolutions of current-gen releases. On the other hand, the PS4 version delivers a whopping 1600x900 resolution in all modes, giving it a 50 per cent lead in output pixels overall. As well as cutting down on jagged edges, this reduces the amount of pixel shimmer we see in motion on complex shaders or thin geometry, with distant power lines, scaffolding and other elements with sub-pixel elements creating unwanted flickering on Xbox One.

Linkki vertailuun: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=705961

ib0gOrDzD8ScKG.gif
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tuossa kuvasa jotenkin omaan silmään näyttäisi uuden Xonen kuvien olevan kirkkaampia kuin taas Ps4:sen. Mutta oli miten oli erojahan tuskin kukaan pelaaja huomaa alustasta riippumatta.
 
Vastaus: Julkaistut monialustapelit, PS4 vs Xbox One

Myös IGN on julkaissut oman BF4-vertailuvideonsa. Tuossakin värimaailma on paljon yhtenäisempi, ja toisin kuin DF:llä, mukana on videokuvaa myös X360-version moninpelistä. Moninpelivideot ovat vaan niin tyystin eri kohdista kenttiä, että suora vertailu on aika mahdotonta.

Lähde: IGN
 
Vastaus: PS4, Xbox One, Wii U, Seuraavan sukupolven teknologia

Tuossa kuvasa jotenkin omaan silmään näyttäisi uuden Xonen kuvien olevan kirkkaampia kuin taas Ps4:sen. Mutta oli miten oli erojahan tuskin kukaan pelaaja huomaa alustasta riippumatta.
Minä ainakin huomaan tuollaiset valtavat erot välittömästi. Tuo vertailun tekijä ei joko osaa tai sitten vääristelee asioita tarkoituksella. Xboxin versiossa on liikaa kontrastia. Tästä seuraa vaaleimpien alueiden lievä ylipalaminen ja tummien alueiden sävyjen katoaminen.

Xboxin kuvaa on myös terävöity jotta se näyttäisi "tarkemmalta". Mistä tiedän että se on tehty tarkoituksella. Koska tuolla on toinen vertailu jossa terävyyttä on parannetty PS4:n hyväksi. Katsokaa vaikka tuota hudia miten yliterävältä se näyttää: http://abload.de/img/i3uk6taw6tdxd8fonn.gif

Ei siis kannata luottaa noihin vertailuihinkaan täysin sokeasti, niiden tekijät eivät välttämättä ole kovin objektiivisia. Ja Youtube videoiden laatu on sellaista roskaa ettei sen perusteella pysty tekemään mitään johtopäätöksiä. Verratkaa vaikka yllä olevaa kuvankaappausten laatua siihen miltä Youtuben videot näyttävät. Youtuben perusteella molemmat versiot ovat täyttä kuraa.
 
Vastaus: Julkaistut monialustapelit, PS4 vs Xbox One

Assassin's Creed IV:n PS4-versio sai päivityksen, jonka ansiosta natiivitarkkuus nousi 1600x900:stä täyteen 1080p:hen. Myös reunanpehmennystä hieman rukattiin uusiksi. Kohentuneesta resoluutiosta huolimatta ruudunpäivitys ei ottanut osumaa, vaan on lukittu 30 ruutukuvaan sekunnissa. Digital Foundry tosin tutkiskeli vasta pelin ensimmäistä tuntia, ja kattavampi vertailu Xbox One -versiota vastaan on tulossa myöhemmin.

Overall, from what we've played so far, Ubisoft appears to have done a great job in getting Assassin's Creed 4 running on the PS4 at a stable frame-rate without any noticeable issues along the way, with the boost in resolution provided by the recent update having no immediate effect on performance.

Jo aiemmin Call Of Duty: Ghosts sai vähän vastaavan päivityksen, ja PS4:llä kampanjassa tarkkuus nousi 720p:stä suoraan 1080p:hen. Tosin CODin tapauksessa 60 fps:ään ei vieläkään aina päästä, josta seuraa vähän nykimistä. Yksityiskohdiltaan PS4-versio vastaa PC-versiota miltei maksimiasetuksilla, vain jotkin yksittäiset pienet efektit puuttuvat.

Now equalised with the PC version at native 1080p, we also get a sense of just what compromises have been made in the PS4 game compared to the flagship computer version. Initial impressions reveal a downgrade in texture resolution, slightly lower quality shadows, and less advanced ambient occlusion offering less coverage across the scene.

&

The boost to a full 1080p resolution is also worthwhile: images are sharper, clearer, and better defined, while the slight texture blur caused by the use of FXAA has less of an impact on overall image quality due to the additional pixel precision afforded by the higher resolution framebuffer.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: Julkaistut monialustapelit, PS4 vs Xbox One

. Tosin CODin tapauksessa 60 fps:ään ei vieläkään aina päästä, josta seuraa vähän nykimistä.

Viimeisimpien tietojen mukaan nykiminen johtuu siitä, että peli pyörii ajoittain yli 60fps, ei alle.

Näemmä DF oli päivittänyt näkemystään uudelleen, ja tällä kertaa ovat sitä mieltä että syy on sittenkin alle 60fps tippuminen.
 
Vastaus: Julkaistut monialustapelit, PS4 vs Xbox One

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-battlefield-4-next-gen-face-off

PS4 - 900p, ei pysty pitämään tasaista 60fps vaan droppeja jopa 30fps
X1 - 720p, samat framerate-ongelmat ja yleensä ~10fps matalampi kuin PS4
PC - paras versio luonnollisesti

No, ainakin Dice lisäsi HBAO:n X1:lle niinkuin lupasivat. Onhan tuo aika onnetonta että tää peli pyörii alle full HD ja alle 60fps next gen-konsoleilla.
 
Vastaus: Julkaistut monialustapelit, PS4 vs Xbox One

Onhan tuo aika onnetonta että tää peli pyörii alle full HD ja alle 60fps next gen-konsoleilla.

Noo, positiivisena puolena Battlefield on ainoa ei-1080p-peli PS4:llä tähän mennessä.

Digital Foundry teki myös vertailun uudesta Call of Dutysta uuden sukupolven konsoleilla:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-call-of-duty-ghosts-next-gen-face-off

Yllättäen järjestys oli tällä kerralla sellainen, että PS4 voitti, PC tuli toiseksi ja Xbox One piti perää.

Each next-gen console version has its strengths and weaknesses, but clearly it is the PS4 game that offers a superior experience overall. The advantage here comes in the form of cleaner and sharper visuals that help to better realise the extra next-gen spit and polish on display over the 360, PS3, and Wii U versions of the game - something that Xbox One's upscaled 720p presentation fails to do in quite the same way. However, the Xbox One version has its own charms in the form of a smoother, more consistent frame-rate.

Eli visuaalisesti PS4 vie, mutta framerate putoilee välillä häiritsevästi. Parempi resoluutio tarjoaa kuitenkin paremman pelattavuuden, sillä viholliset pystyy tunnistamaan kaukaakin.

If you can throw enough horsepower at the PC version of the game, this offers the definitive experience - but in a world where even a GTX Titan can't run this game at a locked 1080p60 at max settings, it's clear that optimisation is a real issue. The strength of console gaming is that the onus in delivering the best possible performance rests squarely on the developer - and in this case, the PlayStation 4 version gets closest to delivering the high-end experience. While the frame-rate issues aren't fully resolved, the day-one patch improved things considerably, and online play certainly isn't the broken, stuttering mess it is sometimes portrayed as.

Peli on optimoimaton, eli vaikka PC-rautaa heittäisi rajalle kuinka paljon, ei lopputulos juuri parane.

Mielenkiintoisena vinkkinä Digital Foundry suositteli Xbox Onen näyttötilan säätämistä 720p:ksi, jotta konsolin skaalauspiiri ei pilaisi kuvaa.
 
Vastaus: Julkaistut monialustapelit, PS4 vs Xbox One

Parempi resoluutio tarjoaa kuitenkin paremman pelattavuuden, sillä viholliset pystyy tunnistamaan kaukaakin.
No aika karkeasti päätelty, sillä eikös tasainen frame-rate tarjoa kuitenkin paremman pelattavuuden, kun se pyörii tasaisemmin ja näin ollen myös tähtäys-/ohjaustuntuma on tasaisempi.

edit:
Samoja ongelmia siis nähty x360/ps3 -sukupolvessakin, jossa osa ps3 peleistä pyöri juuri epätasaisemmalla frameratella, vaikka tarkemmalla resoluutiolla pyörikin, jolloin pelattavuus oli todellakin miellyttävämpää huonommalla resoluutiolla.
 
Vastaus: Julkaistut monialustapelit, PS4 vs Xbox One

Yllättäen järjestys oli tällä kerralla sellainen, että PS4 voitti, PC tuli toiseksi ja Xbox One piti perää.

Peli on optimoimaton, eli vaikka PC-rautaa heittäisi rajalle kuinka paljon, ei lopputulos juuri parane.

Juu, Ghosts on oikea oppikirja-esimerkki siitä mistä PC-pelaajat puhuu kun puhutaan paskoista konsoliporttauksista. Eiköhän tuo patchien myötä parane, tuossahan on esimerkiksi sellaisia outouksia että peli osaa käyttää vain kolmea ydintä ja muuta vastaavaa lukemani perusteella.
 
Ylös Bottom