Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Monster Hunter 3/Tri

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kastle
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Jännä että jaggi-settiä käytät. Itse taisin ostaa yhden osan alussa ja siirryin suoraan muihin kun ei miellyttänyt kuosi silmää. Potioneita on sama ostaa kaupasta 99kipaletta varastoon.

Itse juuri tykäistyin ulkonäköön, joten kai se sanonta "kauneus on katsojan silmissä.".
Niinhän noita potioneita saa ja pidemmän päälle tuo olisi helpompi tapa ja säästyisi pellot muihin antimiin. Mutta ei minulla ole kiire saada kaikkia tuotantoa heti maksimoitua, vaan omalla ajallani katselen mitä maailma tuokaan tullessaan.

EDIT: Onko kukaan muuten erikoistunut tai kokeillut noita pyssyköitä tässä? Eikös se helpottaisi esim. juuri netissä pelaamista kun yksi heikentää kauempaa ja muut pitää "kiinni" monsusta ja pahoinpitelee sitä siinä.
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Itse juuri tykäistyin ulkonäköön, joten kai se sanonta "kauneus on katsojan silmissä.".
Niinhän noita potioneita saa ja pidemmän päälle tuo olisi helpompi tapa ja säästyisi pellot muihin antimiin. Mutta ei minulla ole kiire saada kaikkia tuotantoa heti maksimoitua, vaan omalla ajallani katselen mitä maailma tuokaan tullessaan.

EDIT: Onko kukaan muuten erikoistunut tai kokeillut noita pyssyköitä tässä? Eikös se helpottaisi esim. juuri netissä pelaamista kun yksi heikentää kauempaa ja muut pitää "kiinni" monsusta ja pahoinpitelee sitä siinä.

Hyvä support väline, helttiä antamaan ja sillai tuo pyssykkä. Sanotaan näin että jos osaa hyvin käyttää asetta niin seurassa yksi tärkeimmistä välineistä. Varsinkin otuksia vastaan jotka lentelee paljon.

Ainut ongelmahan aseessa on se että se vie paljon tilaa, onneksi kuitenki löytyy tuo gunners pouche vai mikälie jonne vissiinkin voi panokset heivata.
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Joo, tuli tuossa eilen juteltua parin kanssa noista armori upgradetuksista ja pari joilla oli + armorit olivat luulleet samaa että armor+ ja normin armorin upgradeeminen on sama asia. Mutta se ei ole. + armoreissa on enemmään skillejä ja slotteja, ja ilmeisesti parempi defence loppujenlopuksi.

Mutta tämä antaa tietenkin sitten paremman näkökulman asiaan. 2 samaa armori settiä hieman eri skilleillä. :3

Ja Van Scum, noista capture tehtävistä. Vielä tulee vastaan HR35 tyyppejä jotka ei tiedä koska on oikea aika ottaa monsu kiinni. Eilen kaveri halusi asettaa ansaa siinä vaiheessa kun Barroth vaihtoi aluetta, sanoi että se on valmis koska se juoksee karkuun. Henkilökohtasesti kokemusta löytyy pelin saralta että voi sanoo et voitte ihan rauhassa paukoa monsteria se kyllä lähtee LINKUTTAEN karkuun kun on valmis otettavaksi kiinni, vaikka olisi rage tms päällä.

Hieman toki voi sitä yberspam longsword limittiä harventaa niin ei satu vahinkoja.

Kaikki monsut linkuttaa kun ovat valmiina pyydysteltäväksi, ja he kyllä lähtevät karkuun linkuttaen vaikka miten olisitte ympärillä hakkaamassa.


Yksinpelatessa ei capture-tehtävät ole koskaan epäonnistuneet, enkä niitä hankaliksi olekaan kokenut. Jostain syystä vaan pari kolme kertaa putkeen tuli Diablos törpöteltyä nurin ennen aikojaan, eikä se tosiaan linkannut kertaakaan. Eilen vedin puhtaalla vaistolla viimeisen siirtymän mukaan mikä vei pesäpaikalle. No vaistolla ja vaistolla, sinne jos se menee niin valmishan se toki on.

Tosiaan ärsyttävää tuo kun jotkut kähmivät laatikosta ylimääräisiä rationeita. Niin vihaan lihan hieromisia kypsäksi. Onneksi alkaa olla kaverilista sen verran pitkä, että usein sieltä löytyy tuttu samoilla hr:illä pyörivä jamppa johon voi luottaa tiukassa paikassa.

Joka päivä oppii jotain uutta. Hokasin että ne lifecrystalsit onlinessa parantavat myös muita pelaajia. Hyvä tässä vaiheessa sekin sitten hoksata.
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Ai niin...capcomin sensuroinnille kyllä välillä huutonaurua!

sana "after" on sensuroitu, sekä tietenkin myös "hitler" :D On noita tullut vaikka mitä muita vastaan.
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Joka päivä oppii jotain uutta. Hokasin että ne lifecrystalsit onlinessa parantavat myös muita pelaajia. Hyvä tässä vaiheessa sekin sitten hoksata.

Vissiin myös lifepowder antaa sen megapotionin verran helttiä jokaiselle. Kun lifecrystal vissiin vaan sen normi potionin verran. En kyllä muista tarkalleen kumpi on kumpi mutta..

Tänään kyllä pakko mennä hakkaamaan monsua koko päiväksi. Vaikka tuola nyt aurinko paistaakin vaikka toisin luvattiin :)
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Jepjep, vihdoin tuli tuo Rathian+ armori väännettyä. Hyvä tuo defence 269, hieman päivitettynä. En sitten tiä että minkä takia noita slotteja on lisätty jos armorit antaa kokonaisuudessaan skillin: Demonic Blessing. Siinähän ne slotit sitten menee tuota poistaessa.

Ja mikä tuo demonic blessing on; Kun tulee monsterin jyrätyksi niin tuon jyräyksen tuoma damage lisääntyy, johonkin 150% prosenttiin (100%:sta).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Siis normi ratharmorhan antaa saman skillin tai ainakin jos earplugs on käytössä. Yhdellä slotillahan tuollaiset kumoaa eli pieni uhraus.

Ite skilli kyllä ju katoaa yhellä slotilla, mutta protection on silti -14 tjs. Siinä sitten kun miinuksia poistelee niin johan on kaikki paikat täynnä. Mut saa noissa nyt sen varran kuitenkin että saan tuon speed gather skillin pistettyä ja sit tuosta protectionista noustua -8 paikkeille. Niin kyllähän sielä niitä paikkoja kuitenkin löytyy.
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Sulla tulee protectioniin miinusta jostain muualtakin? Itellä -10 tuolla samalla armorilla ja earplugsilla eli yhdellä slotilla kumoaa; -9 nyt.

protection = -13
Hearing = +8

koko ian+ varustus, ilman mitään decorationia eguipattu, paitsi 1 irralinen joka antaa ainoastaan Dragon Resistance +10

Tuosta siis menee 2 slottia jo pelkän Demonic blessing:n poistamiseen. Ja 1 että saa tuon Earplugs:n. Siinä jääkin sitten tilaa yhdelle omalle skillille joka halajaa.

Jos sattuu aseessa olemaan tyhjä slotti niin siihen sitten kiinni joku resistance tai vastaava.

EDIT: Ja jos haluaa tuon Earplugsin käyttöön niin protectioniin tulee lisää miinusta. Laskee tuohon -15 kohdalle siis protection.
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Joo, tajusin, mistä tuo johtuu. Parempia armoreita on kahta eri sorttia: vanhoista päivitetyt sekä kokonaan tyhjästä luodut. Näistä vain jälkimmäisten nimissä on +. Defense on molemmissa sama, mutta skillit vaihtelee ja +armoreissa on enemmän slotteja.

Päivitetty rath: protection -10, vähemmän slotteja
Rath+: protection -13, enemmän slotteja

Niin kuin sanoit, slotit todella menee tuon d.blessingin kumoamiseen, ellei se kumoudu kerrasta esim. paremmalla charmilla yms. Päivitin ite vanhan Agnaktorini, ja vaikka siinä onkin vähemmän slotteja kuin +versiossa, resurssivaatimukset olivat paljon pienemmät ja armorissa on tallella vanha skilli Guard Boost, mikä +versiosta puuttuu. Ainakin tässä kohtaa paljon parempi ratkaisu...

Juu, ite katellu noita Hinata armorien päivittämiseen tarvittavia itemejä. Ja sieltä löytyy melko harvinaista tavaraa, kun taas hinata+ armorit tarvii vaan pääosin + itemejä.

Kummassakin versiossa varmasti omat hyödyt ja haitat. Mut se siitä, nyt asiaan:

Tänään tullu koko päivä hakattua 4* urgenttia, en tiedä miten pääsisin eroon "NOOBEISTA" HR35-39, Rathian hoidetaan hyvin, koska käytetään minun ansoja. Rathalosin kohallahan porukkaa rupee tippuu syystä tai toisesta kun ansoja ei ole enää. Sielä kuolee porukkaa ku pakko mennä kaivaa se juuri ironnu häntä, tai lähettämällä jotai tarpeetonta viestiä juuri kun otus on suuttunut.

Nyt illalla varsinkin oli paras; Mainitsin ansojen ja potioneiden ottamisesta pariin otteeseen. Että ottavat niitä maksimimäärän mukaan. Siinä sit joku tokaisi että ei ne oo mitään HR1:iä, et kyl ne tietää mitä tekee. Siinä sit päädyttiin siihen et mulla oli 3 ansaa ja toisella pelaajalla 1 ansa. (yht: 4ansaa, vaikka mahollisuus olisi 12:sta ansaan). Kolmas kaveri Rathianin kuoltua joutu juoksemaan basecamppiin nukkumaan ku oli potionit loppu. Siinä sitten juuri kun Rathalos linkuttelee viimesiään niin neljäs Jaggi armorillaan meni päätä hakkaamaan ja sieltä se tulipallo tulikin yhtäkkiä.

JA tän saman skenarion oon tänään kohdannu enemmän ku 2 kertaa. En tiedä, ite en ole kuollut kyseisessä tehtävässä kuin todella harvoin. (Itsekehua ehkä mutta totta) Ni siinä kyllä rupee hiukset harmenemaan ku muut kuolee vaikka leijuvat omilla HR tasoillaan.

Eikä auta paljoa mennä HR40 tyyppien kanssa pyytelemään tuon kanssa ku sanovat vaan "haha, HR39, noob" Siinä sit hissukseen pois serveriltä ja toivon että neki heräis todellisuuteen joskus.

EDIT: Perustan kohta jonku killan jossa on 3 muuta metsästyksen LEGENDAA. Siin näitä joille MH sarja ei oo mikää "Wow, an awezome gameh of tha year" elämys.
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Juu, ite katellu noita Hinata armorien päivittämiseen tarvittavia itemejä. Ja sieltä löytyy melko harvinaista tavaraa, kun taas hinata+ armorit tarvii vaan pääosin + itemejä.

Kummassakin versiossa varmasti omat hyödyt ja haitat. Mut se siitä, nyt asiaan:

Tänään tullu koko päivä hakattua 4* urgenttia, en tiedä miten pääsisin eroon "NOOBEISTA" HR35-39, Rathian hoidetaan hyvin, koska käytetään minun ansoja. Rathalosin kohallahan porukkaa rupee tippuu syystä tai toisesta kun ansoja ei ole enää. Sielä kuolee porukkaa ku pakko mennä kaivaa se juuri ironnu häntä, tai lähettämällä jotai tarpeetonta viestiä juuri kun otus on suuttunut.

Nyt illalla varsinkin oli paras; Mainitsin ansojen ja potioneiden ottamisesta pariin otteeseen. Että ottavat niitä maksimimäärän mukaan. Siinä sit joku tokaisi että ei ne oo mitään HR1:iä, et kyl ne tietää mitä tekee. Siinä sit päädyttiin siihen et mulla oli 3 ansaa ja toisella pelaajalla 1 ansa. (yht: 4ansaa, vaikka mahollisuus olisi 12:sta ansaan). Kolmas kaveri Rathianin kuoltua joutu juoksemaan basecamppiin nukkumaan ku oli potionit loppu. Siinä sitten juuri kun Rathalos linkuttelee viimesiään niin neljäs Jaggi armorillaan meni päätä hakkaamaan ja sieltä se tulipallo tulikin yhtäkkiä.

JA tän saman skenarion oon tänään kohdannu enemmän ku 2 kertaa. En tiedä, ite en ole kuollut kyseisessä tehtävässä kuin todella harvoin. (Itsekehua ehkä mutta totta) Ni siinä kyllä rupee hiukset harmenemaan ku muut kuolee vaikka leijuvat omilla HR tasoillaan.

Eikä auta paljoa mennä HR40 tyyppien kanssa pyytelemään tuon kanssa ku sanovat vaan "haha, HR39, noob" Siinä sit hissukseen pois serveriltä ja toivon että neki heräis todellisuuteen joskus.

EDIT: Perustan kohta jonku killan jossa on 3 muuta metsästyksen LEGENDAA. Siin näitä joille MH sarja ei oo mikää "Wow, an awezome gameh of tha year" elämys.


Ymmärrän niin hyvin mistä puhut. No itsehän olen vasta hr32, mutta se ei kerro vielä pelitaidoista mitään kun itse sarjaa on tullut paukuteltuja esihistoriassa satoja ja satoja tunteja. Varustetaso pitää kyllä katsoa kuntoon kun vasta pääsin +itemeiden maailmaan. Puolet tehtävistä olen kyllä normiarmoreilla jo 4-tähden questeistä vetänyt.

12 ansaa rathianiin? Oliko kyseessä nyt capture-mission vain ihan muuten vain tarkoitus oli noin useasti jallittaa liskoa?
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

12 ansaa rathianiin? Oliko kyseessä nyt capture-mission vain ihan muuten vain tarkoitus oli noin useasti jallittaa liskoa?

HR39, 4* urgent questi kyseessä. Jossa Rathian ja Rathalos vastassa. Siinä on hyvä ansoittaa liskot ettei tuu liikaa vahinkoja.
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Ite tein tuon urgentin laittamalla pystyyn recru cityn "4* Urgent". Kavereiksi sain toisen HR39, yhden HR53:n ja HR75:n. Hoitui aika näppärästi. Voin siis suositella.

Joo, tuli hoidettua kun löyty oikee porukka. Sielä oli sitä HR50+ porukkaa mukana ni johan porukka jo osaski jotakin. Kahdella oli paralyysi ase niin hoitui ansoittaminen siinä samalla. Muut oli Losin kimpussa ku minä yksinäni hoitelin ianin pois pelistä. Siinä molemmat kuoli aika vikkelään.
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Eikä auta paljoa mennä HR40 tyyppien kanssa pyytelemään tuon kanssa ku sanovat vaan "haha, HR39, noob" Siinä sit hissukseen pois serveriltä ja toivon että neki heräis todellisuuteen joskus.

EDIT: Perustan kohta jonku killan jossa on 3 muuta metsästyksen LEGENDAA. Siin näitä joille MH sarja ei oo mikää "Wow, an awezome gameh of tha year" elämys.
Joo, samaan olen törmännyt kun olen etsinyt seuraa muutamaan Uragaan-tehtävän tekemiseen. Usein huoneeseen tullessani (muut HR20-30) olen mennyt muutamat tehtävät heidän mukaansa, jonka jälkeen kysäissyt että miten olisi Uragaan. Joko minua ei huomioida tai sitten kaikki häipyy huoneesta.
Eilen illalla yksi HR31 jantteri lähti mukaan, kuoli 2 min jälkeen ja ilmoitti -sorry must leave ja häipyi.

Ja Arukin pelaa vain high rank-osastolla... ;)

EDIT: Ai niin, miten pystyy lähettämään viestin lobbystä questissä olevalle?
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Recru-serverille vaan ja selailet sieltä Uragaan-ryhmiä tai pistät oman pystyyn. Paljon helpompi löytää samanhenkistä porukkaa.

Privaviestejä ei tietääkseni voi lähettää, jos vastaanottaja on questissä. Jos oot samassa kaupungissa, niin chat-jutustelu saattaa näkyä myös questissä oleville asetuksista riippuen. Tosin kerran oon kyllä nähnyt yhden kaverin kirjoitukset, vaikka asetuksena oli oletus eli "no"...en tiedä miksi.

Viestin voi lähettää kaverille viestinä jos on samassa kaupungissa. Chat ikkuna esille ja painat "1" nappulaa. Tuolla voit valita kohteen jolle kirjoittaa.

Chat ikkunahan menee päälle kun painaa kaksi kertaa nappulaa "2", nappulalla "1" valitset kenelle haluat kirjoittaa.

Tuo chat asetus taas toimii pääasiassa niin että jos olet itse questissä ja joku puhuu lobby:ssä niin näet tekstit.
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Recru-serverille vaan ja selailet sieltä Uragaan-ryhmiä tai pistät oman pystyyn. Paljon helpompi löytää samanhenkistä porukkaa.
Yritetty, ei tulosta. Tuo Uragaan ei ole mikään suosikki grindattava. :D

Ei kauhiasti jaksa kiinostaa nuo 3* ja sitä aikasemmat tehtävät ku ei niistä paljoa mitään hyödyllistä enään saa. Ilmoittele kun HR40 häämöttää :D
Ymmärrettävää. :)
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Oon vetäny paljon tota offlinea vime aikoina. Onhan se pakko vetää se läpi:). Nyt oon saanu sen vikan urgentin Ceadeusta vastaan. En oo viel ehtiny testata, mutta onks kellään mitään hyvii vinkkejä, miten vois helpottaa sitä? Eli esim. kannattaako käyttää Ballistaa tai Dragonnatoria, vai vaan mäiskiä?

Mul on 4/5 lagi armoria(Horneja ei vaan tipu millään:(). ja sit Undertaker tai Wyvern Blade "fire" jolla aikoisin sen kaataa. Vois tietenki tehä Thunderclapin jos se auttais myös.
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

Oon vetäny paljon tota offlinea vime aikoina. Onhan se pakko vetää se läpi:). Nyt oon saanu sen vikan urgentin Ceadeusta vastaan. En oo viel ehtiny testata, mutta onks kellään mitään hyvii vinkkejä, miten vois helpottaa sitä? Eli esim. kannattaako käyttää Ballistaa tai Dragonnatoria, vai vaan mäiskiä?

Mul on 4/5 lagi armoria(Horneja ei vaan tipu millään:(). ja sit Undertaker tai Wyvern Blade "fire" jolla aikoisin sen kaataa. Vois tietenki tehä Thunderclapin jos se auttais myös.


Aika hyvin muistaaksein kaatui ensimmäisen kerran kun olin veistellyt laciaruksesta thunder elementin great swordin. Se ei mikään mahdoton ollut kääriä kasaan. Tietty jos dragon elementin asetta sattuu löytymään niin bueno! Eilen testasin huvikseni rustshardista väsäämälläni dragon-elementin hammerilla kuinka kaatuu vanha lahna, niin eipä pitkään venkoillut.

Alkuosa tehtävästä on rento kun se lähinnä uiskentelee pari aluetta niin mätät silloin päähän minkä kerkeät, sen "parta" on vissiin myös heikkoa kohtaa. Se ei paljoa hyökkäile niin tuohon asti helppoa. Jos haluaa hifistellä eikä ase ole parasta sorttia, niin ota einekset vaikka kymmeneen L barrel bombiin ja räjäytä päin näköä.

Tohina alkaa kun se siirtyy sinne viimeiselle alueelle ja alkaa tekemään enemmän hyökkäyksiä. Siellä on 2 ballistavehjettä ja aluetta josta kuteja siihen voi kerätä, sekä se dragonator. Se kannattaa käyttää aika heti alkuun niin kerkeät toisenkin kerran kokeilemaan. Aluksi kun se ei ole rage-moodissa, se onnistuukin jo helpommin, eli menet vaikka keräilemään niitä ballistakuteja niin se hissukseen vaappuu sinne luoksesi, eli nopsaan dragonaattorille...odotat milloin on kohdilla ja PAM. Kovat jätkät odottaa että se tekee hyökkäyksen ja tarjoaa kylkeään jolloin olisi paras hetki iskeä, mutta ei kannata aikaa käyttää liikaa siihen että odottaa vain.

Ja tosiaan itse keräisin kyllä ne kaikki ballistat ja laittaisin tulemaan kohti sen päätä. Tuntuu hyvin kiemurtelevan aina. Jos ekalla kerralla menee pieleen niin kokeile vaikka siltä kaupustelijalta kylässä vaihtaa 10kpl ballistan kuteja, se voi olla ratkaisevaa tuloksen kannalta.

Ja vielä sen verran kun ihan aseella laitat menemään sitä monnia, niin ei kannata liikaa keskittyä siihen sen päähän. Itse kyllä epäonnistuin aluksi kun villisti yritin vaan päätä hieroa, eikä se oikein aina onnistunut kun se niin villisti kieputteli jatkuvasti. Sen sarvi kyllä menee palasiksi viimeistään sitten kun ballistalla tähtäilet niitä, eli ei stressiä siitä.

Pitääkö tämä nyt sitten laittaa spoilerin alle?
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

oukki, pitää koittaa tänää. Toi undertakerhan on dragon lance rustshardista ni sillä varmaan eka. Ja jos ei lance skillit riitä ni sit pitää vaihtaa LS:ään.:)
 
Vastaus: Monster Hunter 3 [Wii]

oukki, pitää koittaa tänää. Toi undertakerhan on dragon lance rustshardista ni sillä varmaan eka. Ja jos ei lance skillit riitä ni sit pitää vaihtaa LS:ään.:)

Lancella menee oikein hyvin. Vielä kun otat dash juicea mukaan niin voit löytää hyvän spotin johon käytää tuota "juoksee keihäs edellä" tekniikkaa. Hyvin tulee damagea kun aloittaa pyrstötä päätä kohti :)
 
Ylös Bottom