Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Monster Hunter Wilds

Kattoo miten innostuu, vielä on intoa. MH Rises vedin ainakin niin tappiin ja mid/max kun vaan pystyi ennenkun tuli lisää sisältöä, kyllä tässäkin olisi tarkoitus sen verran kowax jätkäks tulla että sitten ku tulee ne endgamen möröt nii olis edes melkein valmiina lähtee heti pieksee ilman että heti alkaa tuskailu. Tässä nyt hiljalleen kerään levua, nyt 29 ja aseita päivitellyt ja tietenkin monster fashionia yritän löytää sen täydellisen yhdistelmän omille silmille siihen asti kun ja jos tulee jotain hienompaa uusista mönstereista.

Grindi on todellinen, oon koittanu kaks päivää saada Guardian Ebony Odoragonin platea mut perkele ei tipu millää, varmaa jo yli kymmenen elukkaa kaatanu. Koitin parit temperoidutkin eikä auttanu yhtään.

Alkanu ehkä väsymys painaa, craftatulla rank7 dragon-elementti longswordilla menny ja ei kyl kauheesti tartte monsteriaseita kattoa kun noi on niin paljon parempia. HR on jotain 36 täl hetkel.

Cooppipelit ollut pääasiassa hyviä ja kaikki on pärjännyt, ollut eeppisiä tilanteita kun porukka spämmii Absolute Cinema stikkereitä :D Välil tulee vastaa tyyppejä jotka vaan odottaa et muut hoitais ku jäävät taustalle himmailemaan heti alussa ja lopulta tulevat sitte saaliille.

Grindi on todellinen, oon koittanu kaks päivää saada Guardian Ebony Odoragonin platea mut perkele ei tipu millää, varmaa jo yli kymmenen elukkaa kaatanu. Koitin parit temperoidutkin eikä auttanu yhtään.

Alkanu ehkä väsymys painaa, craftatulla rank7 dragon-elementti longswordilla menny ja ei kyl kauheesti tartte monsteriaseita kattoa kun noi on niin paljon parempia. HR on jotain 36 täl hetkel.

Cooppipelit ollut pääasiassa hyviä ja kaikki on pärjännyt, ollut eeppisiä tilanteita kun porukka spämmii Absolute Cinema stikkereitä :D Välil tulee vastaa tyyppejä jotka vaan odottaa et muut hoitais ku jäävät taustalle himmailemaan heti alussa ja lopulta tulevat sitte saaliille.

Joo itekki täs jo en muista monesko monsteri mersästys ku yrittänyt saada (en muista nimee) dogashogamoga jotain shöshöshö puuttuvaa matskua että saa koko setin. Coopissa näitä monstereita kuten worldis ja rises ja tässäki on vaa niin paljon hauskempaa metsästää ku kaikilla kaikkia hauskoja vempaimia messis ja välil melko koomistakin taistelua.

Joo itekki täs jo en muista monesko monsteri mersästys ku yrittänyt saada (en muista nimee) dogashogamoga jotain shöshöshö puuttuvaa matskua että saa koko setin. Coopissa näitä monstereita kuten worldis ja rises ja tässäki on vaa niin paljon hauskempaa metsästää ku kaikilla kaikkia hauskoja vempaimia messis ja välil melko koomistakin taistelua.
Jos tässä lähtisi hakemaan kumminkin vielä sitä tuntumaa Monster Hunterista noista edellisistä peleistä, niin mitä suosittelisit? Siis minulla on MH World ja sen lisäri (oliko Iceborn nimeltään?) Sekä MH Rise (ja siihenkin muistaakseni sen lisäri). Kumpi noista on ensinnäkin monipuolisempi ja kumpaan on ehkä helpompi löytää koukkua alusta alkaen?

Jos tässä lähtisi hakemaan kumminkin vielä sitä tuntumaa Monster Hunterista noista edellisistä peleistä, niin mitä suosittelisit? Siis minulla on MH World ja sen lisäri (oliko Iceborn nimeltään?) Sekä MH Rise (ja siihenkin muistaakseni sen lisäri). Kumpi noista on ensinnäkin monipuolisempi ja kumpaan on ehkä helpompi löytää koukkua alusta alkaen?
Mä kyllä melkein suosittelisin sulle samantein tätä Wildsia. Tämä on kuin tehty sellaisille joita sarja kiinnostaa eikä ole aiempaa kokemusta. Risea en ole pelannut mutta Worldsia paljonkin.

Worlds on tosi hyvä, Wildsissa on hyvin paljon samoja ominaisuuksia kuin Worldissa mutta rutkasti enemmän hyviä parannuksia.

Worldissa ei ole npc apureita eikä pahemmin pelaajiakaan enää, joten jo valmiiksi vaikea peli on vielä tuskaisempi kun mistään ei saa apuja.

Wildsissa vaikka pelaisi offlinessa voi käyttää npc apureita jotka on pirun päteviä ja auttaa aidosti.

Hyppää tähän vaa suoraan jos peli kiinnostaa edes vähäsen. Turhaa ajaa Toyotalla jos on Audia tarjolla.

Nyt pistit pahan, MH Rise oli mun eka monsteri nii siihen jäin aivan koukkuun ja sen jälkeen on ollut pakkoa saada vaa lisää monstereita metsästää, risestä ei ole vielä lisäosaa pelattuna joten vaikee siitä sanoo. Iceborne oli melko läski lisäri ja siinä tuli kaikkee uutta ja jännää, rises taas jotenki se pelattavuus mun mielestä hauskempaa ihan jo sen ratsastavan palicon takia ja muutenkin jotenkin nopeatempoisempaa mitä mh worlds, worldis taas isompi ja läskimpi maailma, myös kauniimpi ulkoasultaan. Molemmat erinomaisia, mut ehkä lähtisin riseä testaa ja sitä lisäriä mitä itte en oo pelannut vielä, risessä myös se Japani teema jotenkin vaa oli meitsille aika kova juttu.

@Huttuki pisti jo jotain, joo mh wilds nii voisin sanoo että tässä on hyvin sekoitettu worldsia ja riseä yhteen, sekä just se helppous kutsua lennosta apuun pieksijöitä, siitä tulee takuuvarmasti ne npc hahmot tai myös oikeita pelaajia, tai voit itte hakee SOS tehtävistä toisten pelaajien maailmaan jne.

Mä kyllä melkein suosittelisin sulle samantein tätä Wildsia. Tämä on kuin tehty sellaisille joita sarja kiinnostaa eikä ole aiempaa kokemusta. Risea en ole pelannut mutta Worldsia paljonkin.

Worlds on tosi hyvä, Wildsissa on hyvin paljon samoja ominaisuuksia kuin Worldissa mutta rutkasti enemmän hyviä parannuksia.

Worldissa ei ole npc apureita eikä pahemmin pelaajiakaan enää, joten jo valmiiksi vaikea peli on vielä tuskaisempi kun mistään ei saa apuja.

Wildsissa vaikka pelaisi offlinessa voi käyttää npc apureita jotka on pirun päteviä ja auttaa aidosti.

Hyppää tähän vaa suoraan jos peli kiinnostaa edes vähäsen. Turhaa ajaa Toyotalla jos on Audia tarjolla.

Nyt pistit pahan, MH Rise oli mun eka monsteri nii siihen jäin aivan koukkuun ja sen jälkeen on ollut pakkoa saada vaa lisää monstereita metsästää, risestä ei ole vielä lisäosaa pelattuna joten vaikee siitä sanoo. Iceborne oli melko läski lisäri ja siinä tuli kaikkee uutta ja jännää, rises taas jotenki se pelattavuus mun mielestä hauskempaa ihan jo sen ratsastavan palicon takia ja muutenkin jotenkin nopeatempoisempaa mitä mh worlds, worldis taas isompi ja läskimpi maailma, myös kauniimpi ulkoasultaan. Molemmat erinomaisia, mut ehkä lähtisin riseä testaa ja sitä lisäriä mitä itte en oo pelannut vielä, risessä myös se Japani teema jotenkin vaa oli meitsille aika kova juttu.

@Huttuki pisti jo jotain, joo mh wilds nii voisin sanoo että tässä on hyvin sekoitettu worldsia ja riseä yhteen, sekä just se helppous kutsua lennosta apuun pieksijöitä, siitä tulee takuuvarmasti ne npc hahmot tai myös oikeita pelaajia, tai voit itte hakee SOS tehtävistä toisten pelaajien maailmaan jne.
Kiitos hyvistä kommenteista molemmille! Ymmärrän @Huttu pointtisi sinänsä, ja kuulostaa tosiaankin siltä, että Wilds voisi noista toimia itselleni parhaiten. On kuitenkin tällä hetkellä sen verran tyyris, että ajattelin sen takia noilla vanhemmilla MH-peleillä kokeilla, että pitääkö koukku, ja sitten voisi jonkin ajan päästä ehkä sitten Wildsinkin hankkia. Ehkä kun hieman hinta putoaisi, kun en ole oikein 80 euroa peleistä ollut enää valmis maksamaan. Tai voisihan tuon saada vaikka läheisestä Gigantista jo aika piankin kohtuullisempaan hintaan fyysisenä kappaleena, niin ainakin meni Black Myth: Wukongin kanssa. Ehkä kokeilen hiukan noita molempia, eli Worldia ja Risea ja katson kumpi kiinnostaa enemmän ja jatkan niin pitkään kuin kiinnostaa.

Viimeksi muokattu:
Välil tulee vastaa tyyppejä jotka vaan odottaa et muut hoitais ku jäävät taustalle himmailemaan heti alussa ja lopulta tulevat sitte saaliille.
Lol :D Mulla ei o vielä tullut vastaan työttömiä vaan kaikki pieksee oikee tunteella ja kovia tekee töitä saalinsa eteen. Mut ehkä ne on uupuneita kun hakevat kuten minäkin niitä hemmetin harvinaisia matskuja mitä ei millää tipu, nii hakevat vaan SOS flarella mörköi ja sit kattoo samal netflixiä ja sit välil vilkuilevat että joko tuli hyvä saalis, hmm pitäsköhä itekki :eek: :oops: Ihan itte keksin.

Täällä on nyt lähes 30h takana ja HR 35.

Itse pidän tätä peliä helposti parhaana sarjan pelinä ihan vain noiden NPC apureiden takia. Ne tuntuu ihmis pelaajilta, ei tarvi odotella ja ihmetellä ihmisten tekemisiä, ei tarvi välittää jos NPC kuolee kun niitä ei lasketa kärryihin koska peli on periaatteessa solo modessa mutta sulla on vaan apureita.

Olen niin paljon nauttinut pelistä kun voi täysin rennosti ottaa joka huntin eikä tarvi välittää itsestä riippumattomista asioista tai kun pelin online joskus kuolee niin aina on apureita.

Juuri kaatui rank 6 Jin Dahaad ensimmäisellä yrittämällä ja vaikka taistelu on haastava apureiden kanssa en olisi ikinä päässyt näin pitkälle pelissä yksin. Monster Hunterit on peleinä aina kiinnostanut mutta ne on olleet todella haastavia ja online puolessa on aina se ärsyttävä puoli että jos kärrytät niin se on pois toiselta pelaajalta tai jos joku kuolee sun pelissä se on aina pois sulta. Tämä on casual pelaajien unelma muutos sarjaan joka toivottavasti tuli jäädäkseen.

En ole edes armoreita päivittänyt kertakaan ja asettakaan en ole vaihtanut HR tasolle ja silti pärjää hyvin. Ajattelin tosin grindata Guardian Ebony sarjan glamouriks kun se näyttää niin siistiltä. Sit täytyy alkaa myös kattoo parempia aseita myös jossain välissä.

Olen nauttinut pelistä nyt HR tasolla paljon enemmän kuin LR. Siitä tuli vapaampi tehdä mitä haluaa. Vaikka tarina jatkuu vielä HR niin sitä on paljon vähemmän ja se on paljon suoraviivaisempaa. Tuolla on monsteri mene tappamaan se tyylistä kuten sarjan aiemmissa peleissä on ollut. Kunnon tarina LR olisi hyvä jos se tarina olisi hyvä mutta nyt se lässähti kyllä loppuakohden todella pahastu.

Tässä sarjassa on myös todella ikimuistoisia hetkiä kun olet vaikka kävelemässä jollain alueella tutkimassa ja keräämässä matskuja ja alkaa kuulua jalkojen töminää yläpuolelta ja yhtäkkiä kuulet kun kkasi monsteria painii keskenään. Tai alat kuulemaan jalkojen töminää selän takaa ja käännyt ympäri niin sähköilevä Anjanath huohottaa niskaan ja pääsee kakka housuun.

Sitten on sellaisia huikeita hetkiä kun olet vaikka kalastamassa ja näet valtavan varjon kun Rathalos liitää yläpuolella. Nämä on niitä upeita hetkiä mistä tietää että pelaa jotain todella erikoista.

Monster Hunter Wilds on itselle noussut helposti vuoden parhaaksi peliksi ja ylivoimaisesti hauskimmaksi sarjan peliksi pelata.

Täällä on nyt lähes 30h takana ja HR 35.

Itse pidän tätä peliä helposti parhaana sarjan pelinä ihan vain noiden NPC apureiden takia. Ne tuntuu ihmis pelaajilta, ei tarvi odotella ja ihmetellä ihmisten tekemisiä, ei tarvi välittää jos NPC kuolee kun niitä ei lasketa kärryihin koska peli on periaatteessa solo modessa mutta sulla on vaan apureita.

Olen niin paljon nauttinut pelistä kun voi täysin rennosti ottaa joka huntin eikä tarvi välittää itsestä riippumattomista asioista tai kun pelin online joskus kuolee niin aina on apureita.

Juuri kaatui rank 6 Jin Dahaad ensimmäisellä yrittämällä ja vaikka taistelu on haastava apureiden kanssa en olisi ikinä päässyt näin pitkälle pelissä yksin. Monster Hunterit on peleinä aina kiinnostanut mutta ne on olleet todella haastavia ja online puolessa on aina se ärsyttävä puoli että jos kärrytät niin se on pois toiselta pelaajalta tai jos joku kuolee sun pelissä se on aina pois sulta. Tämä on casual pelaajien unelma muutos sarjaan joka toivottavasti tuli jäädäkseen.

En ole edes armoreita päivittänyt kertakaan ja asettakaan en ole vaihtanut HR tasolle ja silti pärjää hyvin. Ajattelin tosin grindata Guardian Ebony sarjan glamouriks kun se näyttää niin siistiltä. Sit täytyy alkaa myös kattoo parempia aseita myös jossain välissä.

Olen nauttinut pelistä nyt HR tasolla paljon enemmän kuin LR. Siitä tuli vapaampi tehdä mitä haluaa. Vaikka tarina jatkuu vielä HR niin sitä on paljon vähemmän ja se on paljon suoraviivaisempaa. Tuolla on monsteri mene tappamaan se tyylistä kuten sarjan aiemmissa peleissä on ollut. Kunnon tarina LR olisi hyvä jos se tarina olisi hyvä mutta nyt se lässähti kyllä loppuakohden todella pahastu.

Tässä sarjassa on myös todella ikimuistoisia hetkiä kun olet vaikka kävelemässä jollain alueella tutkimassa ja keräämässä matskuja ja alkaa kuulua jalkojen töminää yläpuolelta ja yhtäkkiä kuulet kun kkasi monsteria painii keskenään. Tai alat kuulemaan jalkojen töminää selän takaa ja käännyt ympäri niin sähköilevä Anjanath huohottaa niskaan ja pääsee kakka housuun.

Sitten on sellaisia huikeita hetkiä kun olet vaikka kalastamassa ja näet valtavan varjon kun Rathalos liitää yläpuolella. Nämä on niitä upeita hetkiä mistä tietää että pelaa jotain todella erikoista.

Monster Hunter Wilds on itselle noussut helposti vuoden parhaaksi peliksi ja ylivoimaisesti hauskimmaksi sarjan peliksi pelata.

Veit varpaat suustani, kyllä muistan itekki ku risen innoittamana ostin MHW Icebornen, peli ei ollut nyt silloin vielä mitenkään kauheen vanha mutta kuitenkin sen verran että muita pelaajia saadakseen apuun ei ihan noin vaa onnistunut, välil sai jäpittää pitkiäkin aikoja. Vaikeimmat apex möröt alkoi olemaan jo ihan jotain souls pelien tapaisia tuskataisteluja, eikä siinä mittää saa sitä haastetta olla mutta oli ne melko turhauttavia, sit joskus kun tuurilla flarella sai jonkun apuun niin oli ihme.

Kaikki tämmönen turhautuminen on tässä poissa, jos ei oikeita pelaajia näy nii aina on ne npc hahmot, tai jos ei halua ollenkaan ihmisten kanssa piestä niin npc.t on aina apuna vaikka pelaisit offlinessa, ne tuntuu tosiaan ihan samoilta kun pelais ihmisten kanssa. Kyllä tämä on munki mielestä helposti sarjan paras, tosin mun sarja on lyhyt mutta tämä on kuten kirjoitin MH Rise ja World yhdistettynä ja vielä siitäki pistetty paremmaks, äärimmäisen hauskaa ollut/on, eikä vielä ole ähkyä iskenyt, aina vaa haluaa kerätä ja parantaa. Toki se seinä tulee vastaan mutta veikkaan et siinä vaiheessa kun se tulee on tähän jo tulossa uusia mörköjä ja endgame, eikös kuukauden päästä pitäisi tulla?

Ainakin yksi yks mun lempi möröistä MH Risestä on tulossa MH wildsiin Mizuzune, kaunis ku mikä jo switchillä. Sekä varmaa jotain muitakin jo tuttuja ja kenties uusia mörköjä?

mizuzune.jpg

Kiitos hyvistä kommenteista molemmille! Ymmärrän @Huttu pointtisi sinänsä, ja kuulostaa tosiaankin siltä, että Wilds voisi noista toimia itselleni parhaiten. On kuitenkin tällä hetkellä sen verran tyyris, että ajattelin sen takia noilla vanhemmilla MH-peleillä kokeilla, että pitääkö koukku, ja sitten voisi jonkin ajan päästä ehkä sitten Wildsinkin hankkia. Ehkä kun hieman hinta putoaisi, kun en ole oikein 80 euroa peleistä ollut enää valmis maksamaan. Tai voisihan tuon saada vaikka läheisestä Gigantista jo aika piankin kohtuullisempaan hintaan fyysisenä kappaleena, niin ainakin meni Black Myth: Wukongin kanssa. Ehkä kokeilen hiukan noita molempia, eli Worldia ja Rise ja katson kumpi kiinnostaa enemmän ja jatkan niin pitkään kuin kiinnostaa.
Itselle ei World/Rise maistuneet oikein yhtään ja pelailu loppui aika äkkiä. Tämä taas on tuntunut hyvältä. Ihme juttu, joku tässä on ainakin sarjan aloittelijalle tehty paljon paremmin. Gigantista ainakin sai 55e hintaan, että hae ihmeessä. Konsoli digikauppojen 80e on kaamea hinta kyllä tästäkin..

Olen muuten löytänyt uuden suosikki aseen, bow. Jouskari voi kuulostaa easy mode aseelta mutta sun pitää olla monsun iskuetäisyydellä että teet kunnolla damagea ja vahvin liike on sellainen missä jousta jännitetään useampi sekunti ja sen ajoittaminen ei ole helppoa jos monsteri liikkuu paljon.

Myöskin monsut saattaa välillä vaan kääntyä yhtäkkiä ympäri ja hyökätä kimppuusi ja jos olet lataamassa jousta niin ei voi muuta kun ottaa iskun vastaan. Myöskin se liike millä tuhotaan niitä ruumiinosia on todella nautinnollinen ja parasta on sillon kun monsu on käymässä päälle ja juuri kun se on osumassa suhun niin ammut nuolen heikkoon kohtaan ja se stunnaa mörön eikä se saa silloin osumaa. Todella hauska ase.

Mä taas jotenkin jämähtänyt siihen great swordiin, rises ja worldis olin vannoutunut dual blade käyttäjä, tästä jo kertonutki, ohan ne nopeita ja sillee mut tää vaa tekee niin jäätävää damaa vaikka onkin hidas ku mikä. Pitäs kyl ihan vaihtelun vuoksi kokeilla muitakin aseita, aina kun löytää sen oma lempparin aseen vaihto sen jälkeen tuntuu ettei osaa mittään, mut pitää muutamia kertoja pelata että tottuu, kyllä tämä great sword oli niin tuskaa aluks että vaihoin takas dual bladeen mut sit "väkisin" jatkoin great swordil ja nyt on taas dual balded istunut palicon repussa. Switchblade vaikuttais hauskalta, vois sitä testaa seuraavaks.

Itselle ei World/Rise maistuneet oikein yhtään ja pelailu loppui aika äkkiä. Tämä taas on tuntunut hyvältä. Ihme juttu, joku tässä on ainakin sarjan aloittelijalle tehty paljon paremmin.
Tää kuulostaa kyllä todella lupaavalta. Itseltäkin jäi Rise sekä 3 ultimate aika alkutekijöihin kun tökki aika paljon. En tiedä lasketaanko minua enää ihan sarjan aloittelijaksi, mutta aika lähelle kuitenkin.

On tässä ostosormi jo tärissyt viikon verran, mutta vielä olen onnistunut vastustamaan. Jonkun verran youtubesta katsonut pätkiä ja ei ole yhtään ostointoa vähentänyt, päinvastoin.

Mä taas jotenkin jämähtänyt siihen great swordiin, rises ja worldis olin vannoutunut dual blade käyttäjä, tästä jo kertonutki, ohan ne nopeita ja sillee mut tää vaa tekee niin jäätävää damaa vaikka onkin hidas ku mikä. Pitäs kyl ihan vaihtelun vuoksi kokeilla muitakin aseita, aina kun löytää sen oma lempparin aseen vaihto sen jälkeen tuntuu ettei osaa mittään, mut pitää muutamia kertoja pelata että tottuu, kyllä tämä great sword oli niin tuskaa aluks että vaihoin takas dual bladeen mut sit "väkisin" jatkoin great swordil ja nyt on taas dual balded istunut palicon repussa. Switchblade vaikuttais hauskalta, vois sitä testaa seuraavaks.
Mä on Anime longsword -setämies ikuisesti :) Sain tänään lounastauolla chapter 6:n pakettiin niin nyt ei oo muuta ennen lisäsisältöä kuin metästää noit monsuja ja saada ukko tikkiin.

Nyt meni koko tarina läpi. Oli kyllä äärettömän helppo se vika rank 7 monsteri. Todella näyttävä mutta helppo.

Nyt voi sit alkaa keräämään 8 tason aseita ja armoreita ja jotain näyttävää layered armoria kans.

33h meni tossa ja vielä on grindia edessä. Ensi kuun lisämörköjä odotellessa.

Täälki meni nyt koko tarina läpi, level cap poissa, rarity 8 great sword craftattu, nyt sit ois tarkoitus vetää ukko tappiin ja kerätä kaikkia nameja ja vaffoja decorationeja ym että on sit valmiina kohti tulevaa waffaa end gamea.

Ylös Bottom