Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mortal Kombat 1 (2023)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HideoMiyamoto
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Näyttää hyvältä niin kauan kunnes itte alkaa omilla nakkisormilla yrittää hienoja komboja. Viimeks pelaamani MK10 oli et tyylii yhel tai ehkä paril hahmol opetteli jotain suht alkeellisia komboja saatikka että riittäis aikaa/kiinnostusta/osaamista opettaa niitä sit useemmil hahmoil. Näitä kun itte en ainakaa tykkää pelata tekemäl jotain pari komboo tai nappeja jotenki hakkaamal tai pelata vaan jollain paril hahmol.

MK10 Predator oli kyl ihan paras. Onko jatko-osissa näkynyt? Ainakin terimator ja ramboja on näkynyt mut kyl predator ois hyvä olla tyylii vakiona. Kattoo nyt innostuisko, mut nämä ovat enimmäkseen ainakin mulle pelkkää opetteluu ja ei noi kombojen yhdistämiset mitään helppoja ole.
 
Vajaa 8 minuuttia ihan kunnon pelikuvaa! Ja Kitana samalla vahvistuu rosteriin pelattavaksi hahmoksi, eli take my money!

 
Onko kaikki tappeluareenat joitain moderneja asuntoja, kuppiloita, ravintoloita jne.? Eikö tässä taistella ollenkaan pääkallojen, raatojen ja muiden hirveyksien keskellä? Vie Mortal Kombat -tunnelmaa, jos turpaan vedellään jossain ökyasunnon uima-allasosastolla.

Minulla Mortal Kombat -pelihistoria rajoittuu SNES-ajalle, MK, MK2 ja Ultimate MK3, joten en osaa sanoa, onko aiemmin taisteltu tämän tulevan MK:n kaltaisissa maisemissa. Jokin kuukausi sitten ostin MK11:n ja sehän on pelattavuudeltaan ja tunnelmaltaan ihan mieletön.
 
Series X ja S versiot Digital Foundryn testissä. Unreal 3 on päivittynyt Unreal 4 ja hahmoihin sekä ympäristöön 8n saatu paljon lisää detailia. Olen kyllä pettynyt että kaikki mikä ei ole gameplaytä on lukittu edelleen 30 fps.

 
Joo nyt ku on nähny pelikuvaa enemmän niin tuo kameohomma on justiin sellainen kun sen pelkäsinkin olevan. Sen näkee sitten itse kun pääsee pelaamaan, että miltä se tuntuu.

Olisin toivonut, että olisivat jättäneet ihan 1v1 normi moden ja sitten vaikka lisäksi erillinen tag Team ynm.
 
Joo nyt ku on nähny pelikuvaa enemmän niin tuo kameohomma on justiin sellainen kun sen pelkäsinkin olevan. Sen näkee sitten itse kun pääsee pelaamaan, että miltä se tuntuu.

Olisin toivonut, että olisivat jättäneet ihan 1v1 normi moden ja sitten vaikka lisäksi erillinen tag Team ynm.
Mikäs tuossa oli vialla? Itestä vaikutti ihan hauskalta lisältä, kun testailin tuota network testiä. Ei ollut kuitenkaan sellainen, että voi vaihdella tuota hahmoa kesken matsin vaan oli erikseen selkeästi tuo kameohahmo ja varsinainen hahmo.
 
Mikäs tuossa oli vialla? Itestä vaikutti ihan hauskalta lisältä, kun testailin tuota network testiä. Ei ollut kuitenkaan sellainen, että voi vaihdella tuota hahmoa kesken matsin vaan oli erikseen selkeästi tuo kameohahmo ja varsinainen hahmo.
No siis jossitteluahan tämä onkin vaan ku en vielä ole itse pelannut. Mutta jotenkin sellainen fiilis vaan, että kyseinen mekaniikka hidastaa vähä pelin kulkua ja tekee pelistä monimutkaisemman.
 
Olen jonkun verran youtube-materiaalia katsonut tästä sellaisilta pelaajilta, jotka ovat päässeet ihan paikan päälle testaamaan jo tätä ja heidän puheidensa mukaan ilmeisesti hahmojen variaatiot, joita edellisessä peleissä on ollut 3 kpl per hahmo, olisivat tässä poistuneet ja nuo kameot sitten vähän kuin korvaisivat sitä tuoden mukaan sitä yllättävyyttä ja pelaajakohtaista eroavaisuutta. Pelattavilla päähahmoilla on siis kaikki liikkeet ja kombot aina käytettävissään ja yllättävyys ja ero pelaajien välillä tehdään noilla kameoilla.

Olen itsekin vielä kahden vaiheilla siitä, mitä mieltä tuosta olen, mutta kyllä peli tulee silti julkkarissa ostettua, ellei nyt sitten ihan murska-arvioita saa. Edellisestä osasta on kuitenkin jo aika pitkä aika ja kun omat suosikkihahmot ovat rosterissa mukana, niin kyllä tämä hankkia täytyy.
 
Eikös Mortal Kombat 11 ole joitain torneja missä on samanlainen mekaniikka, voi kutsua apuun kaverin. Siinä varmaan saa vähän tuntumaa.
 
No siis jossitteluahan tämä onkin vaan ku en vielä ole itse pelannut. Mutta jotenkin sellainen fiilis vaan, että kyseinen mekaniikka hidastaa vähä pelin kulkua ja tekee pelistä monimutkaisemman.
Niin, en minäkään paljo ehtinyt pelaamaan niin varmaksi en osaa sanoa mutta itelle tuntui siltä, että nuo vähän niinku oli vain uusia liikkeitä hahmolle käytännössä. Tietystä napista noita sai kutsuttua tekemään jonkun yksittäisen liikkeen ja noita pystyi sitten yhdistelemään komboihin vähän samaan tapaan, kun vaikka erikoisliikkeitä.
 
Eikös Mortal Kombat 11 ole joitain torneja missä on samanlainen mekaniikka, voi kutsua apuun kaverin. Siinä varmaan saa vähän tuntumaa.
“Towers of Time” -pelimuoto on se, missä voi kutsua toisen taistelijan apuun sekä muita apuja vierastaistelijoiden lisäksi. Mukavaa vaihtelua perustaisteluun.

Tuleeko uudessa MK:ssa todellakin olemaan koko ajan kameotaistelija mukana? Eikö mies miestä vastaan taistella enää ollenkaan?
 
Tämä kaveri on ollut oikeassa melkeen kaikissa vuodoissan koskien tätä peliä ja nyt tulee kombat pack 2 vuoto. Tämä olisi itselle kovempi lisäys kun tuo eka.

 
Pelkästään Doomslayerin takia olen jo ostokalsarit jalassa valmiustilassa.
Mulla taas Kanon takia ostohousut jalassa. Toivottavasti myös Erron Black tulee takaisin. Toivottavasti tässä "ykkösessä" olisi edes yhtä paljon tihertöörit avattavan kuin edellisessä.

Mitenköhän tuo Switch-versio pyörii? MK11 oli oikeasti todella ruma peli Switchillä, joten tuskin tämä sen paremmin pyörii. Ei sillä, pleikkarilla tämän hankin.

Jotenkin vaan nyt tuntuu, etten oikeastaan tiedä haluanko muuta peliä. Oli kyllä virhe julkaista SF6, T8 ja tämä näin lähekkäin. Tosin käsittääkseni Tekkenillä ei ole vielä julkaisupäivää, mutta silti.
 
Uutta traileria pukkaa ja uusia hahmoja esitellään. Reptile näyttää ihan törkeen hyvältä ja uudet kentät näyttää upeilta.

 
Ylös Bottom