Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Motorstorm: Pacific Rift

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

En ole näköjään ainoa, ketä tuo "tekoäly" rassaa. 7 ja 8 tason kisoissa tuntuu todellakin muutamalla tietokonevastustajalla olevan tasan yksi tarkoitus ja se on rutata pelaajan kärry radalta/muusiksi vaikka itsekin kosahtaa samalla. Ja kun jatketaan, sama auto on taas kimpussa. Rasittavaa.

Moninpeliäkään en itse kutsu kunnossa olevaksi. Taas tuli nähtyä järjettömiä juttuja: joku kaahaa täysillä ja kun hän on isomman ajoneuvon takana, alkaa hän vilkkumaan ja menee läpi vastustajasta. Läpimenon jälkeen jatkaa taas normaalisti, kunnes alkaa vilkkumaan seuraavan vastustajan takana mennen tästäkin taas läpi... Ja tämä toistuu ja toistuu ja toistuu.

Myös tämä rassaa: ruttaan verkkopelissä pienemmän vastustajan ja hän ilmestyy muutamien metrien päähän eteeni boosti pohjassa. Saan hänet kiinni ja ruttaan uudelleen. Sitten hän ilmestyy pitemmälle eteeni, jälleen boosti pohjassa. Osaan kuitenkin ajaa paremmin ja taas saan kiinni ja ruttaan. Sitten hän ilmestyy kymmenien metrien päähän eteeni, boosti pohjassa...

Aivan käsittämätöntä pelleilyä! En voi ymmärtää miksei Sony korjaa asiaa. Heidän on ainakin turha väittää, etteivät tiedä moisesta huijailusta, sen verran yleistä se on.

Minulla ei ole noin pahaa huijausta juurikaan tullut, mutta sinun viestisi perusteella paras tapa voittaa tämänkaltainen huijari, on jättää kokonaan runttaamatta, ja mennä vain vierellä, ja sitten ohi. Olen ainoastaan nähnyt tämän tapahtuvan mopoilla, onko niillä jotenkin erilainen tuo haamusysteemi? Uskoisin että tähän tulee jotain päivitystä.

Vielä hieman egoomista, statsit tällä hetkellä: 66 ranked peliä ja 40:ssä niissä palkintopallilla. :)
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Mitäs tän pelin omistajat sanoo? Tekisi mieli hankkia joku ajopeli PS3 :lle, ja tämä näyttää positiivisimmalta. Pidin demosta myös :) Mutta riittääkö intoa pelata single playeriä?, koska haluaisin siitäkin jotain irti, vaikka on mahdollisuudet nettipeliinkin.

Osta Burnout Paradise City ja sulla on paljon hauskempaa.Uusin Motorstorm on itselle viime vuoden epäonnistuneimpia peliostoksia.Burnoutin 102% läpi ajelleena ja Motorstormia jonnin verran hangaanneena en voi muuta kuin suositella Burnouttia,jos arcade kaahailu kiinnostaa.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Mitäs tän pelin omistajat sanoo? Tekisi mieli hankkia joku ajopeli PS3 :lle, ja tämä näyttää positiivisimmalta. Pidin demosta myös :) Mutta riittääkö intoa pelata single playeriä?, koska haluaisin siitäkin jotain irti, vaikka on mahdollisuudet nettipeliinkin.

en kyllä yksinpelin puolesta lähtisi suosittelemaan, mutta konsolifinin turnauksessa oli ihan hauskaa menoa ja 4 pelaajan splitscreenissä pääsee kavereiden kanssa rallastamaan. (4 pelaajan splittiin kannattaa kuitenkin löytyä vähintään se 32" telsu jotta kaverit näkeekin ajaa.
Moninpeli ja Timetrial ovat ihan jees.

Yksinpelin pilaa juuri tuo älytön tekoäly ja ehkä hieman itsensä toistavaisuus.
Kyllä siitäkin iloa irtoaa noin 1-6 tasolla mutta 7-8 tasot ovatkin sitten jo aika pakkopullaa ja vaativat sekä hermoja että tuuria.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Osta Burnout Paradise City ja sulla on paljon hauskempaa.Uusin Motorstorm on itselle viime vuoden epäonnistuneimpia peliostoksia.Burnoutin 102% läpi ajelleena ja Motorstormia jonnin verran hangaanneena en voi muuta kuin suositella Burnouttia,jos arcade kaahailu kiinnostaa.

Naah, en pidä Paradisesta.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Onko muuten pelissä jokin yhteensopivuusongelma tuon Sonyn uuden virallisen langattoman headsetin kanssa?
Itse en pysty muuten puhumaan ellen paina "mute" nappia mute/unmute, ja silloinkin pystyn puhumaan vain kerran, eli heti kun olen hetken hiljaa, pitää toistaa tuo mute tsydeemi.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Mitäs tän pelin omistajat sanoo? Tekisi mieli hankkia joku ajopeli PS3 :lle, ja tämä näyttää positiivisimmalta. Pidin demosta myös :) Mutta riittääkö intoa pelata single playeriä?, koska haluaisin siitäkin jotain irti, vaikka on mahdollisuudet nettipeliinkin.

Suosittelen jos on hyvät hermot. Single playerissa ei ole muuta vikaa kuin tekoäly kun tietokoneella ei ole kuin yksi tarkoitus rutata sinun autosi vaikka itselle kävisi mitä tahansa, mutta jos tykkäät juuri motorstormin tyylisistä peleistä niin suosittelen:D
(HERMOT MENEE TODELLA TIUKILLE JUURI SIINÄ 7-8 TASON KOHTAAN)
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Mäkin oon huomannut ton tekoälyn huonouden tässä pelissä. Tänään pelasin yhtä semmosta kisaa, eikä koskaan meinannut tulla ykkös sijaa, niin menin pelaamaan sitä aika-ajo hommaa samassa radassa ja samalla kulkuvälineellä, ja heti voitin pelintekijöiden oman ennätyksen. Kun ajan sitten kisassa täydellisesti, niin silti loppusuoralla joku buustittaa aina ohi.
Kerran kun ajoin mielestäni hyvin katsoin, että voittaja vastustaja sai ajaksi 3.43, ja itse pääsin kakkoseksi. Sitten pelasin seuraavaksi tahallaan ilman buustia ja hidastelin, niin silti pääsin loppusuoralla kirittyä lopulta toiseksi, ja voittajan aika oli 4.16...
Ehkä toi kuminauha tuo aluksi lisää jännitystä kisoihin, mutta noissa viimeisissä kisoissa se muuttuu ihan järjettömäksi.
Ainaskin netissä ja jaetulla ruudulla toimii, enkä tätä yksinpelin takia hommannutkaan, mutta ei edellisessä motorstormissa ollut näin voimakasta kuminauhaa käytössä.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Täydellinen esimerkki tuon kuminauhan järjettömyydestä tuli tänään kun pelasimme kahden kaverin kanssa jaetulla ruudulla peliä. Pelin käynnistyessä itse olin vielä syömässä ja oma ajoneuvoni vain seisoskeli lähtöruudussa parin ensimmäisen kierroksen ajan muiden ajessa. Kun viimein starttasin (muiden ollessa melkein viimeisellä kierroksella), ohitin heti ensimmäisellä suoralla kaksi tietokonekuskia. Eli ne olivat vain odotelleet minua siinä lähtöviivan jälkeen. Toinen kavereistani oli kisan kärjessä ja häntä ahdisteli pari kuskia. Toinen taas oli suunnilleen keskivaiheilla porukkaa, eikä nähnyt juurikaan ketään. Kai tuohon nyt joku tolkku pitäisi saada. Ei hirveästi ole muita autopelejä tullut pelailtua, mutta luulisi että tuon konekuskien tekoälyn voisi todella paljon paremmin toteuttaa.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Onko tässä tuo kuminauha siis pahempi kuin ykkösessä? :confused: Taitaa jäädä kyllä sen takia sivuun. Mikään ei ärsytä ajopeleissä enemmän kuin kuminauhalla tehty vaikeustaso. :(
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Minä en kyllä ole kokenut minkäänlaista ahdistusta Pacific Riftin tekoälyn takia. Toki huomaan, että kuminauhahan se siellä vilkkuu välillä, mutta mielestäni se on toteutettu tässä sen verran hyvin, että se tekee kisoista vain jännittävämpiä. Mikään ei ole tylsempää kuin ajella ylhäisessä yksinäisyydessä ensimmäisenä. En tosin ole vasta kuin puolessa välissä peliä, joten en sitten tiedä mitenkä tekoälyn käytös muuttuu loppupeleissä. Ei tuota kuminauhaa olla kuitenkaan mitenkään liioiteltu tähän mennessä. Kun ajot sujuvat hyvin, olen ihan hyvän matkan päässä tekoälykuskeista (voin kolaroida kerran tai ehkä jopa pari ilman, että muut saavat kiinni), mutten kuitenkaan niin kaukana, että voisi rentoutua liikaa. Pitää ajaa ajatuksella loppuun asti.

Taitaa jäädä kyllä sen takia sivuun. Mikään ei ärsytä ajopeleissä enemmän kuin kuminauhalla tehty vaikeustaso.
Kukapa tämän pelkäksi yksinpeliksi hankkisikaan? Moninpeli on tämän pelin suola, yksinpelissä vain hiotaan aluksi taitoja ja tutustutaan pelin ratoihin (niin kauan kuin hermot/taidot riittävät).
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Kukapa tämän pelkäksi yksinpeliksi hankkisikaan?
:confused: Jaa jaa, no kyllä Motorstorm ykkösen yksinpeliksi hommasin ja olen ollut tyytyväinen. Siihen perustuen tätä kakkostakin ajattelin. Edelleen moninpeli on vain bonus, yksinpeli on se mikä merkkaa eniten ellei peli sitten ole pelkästään rehellinen moninpeli tyyliin CS tai UT.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Tekoäly on jonkin verran anteeksiantavampi kuin ykkösen vastaava sinne seiskatason kisoihin asti. Siellä tuota kuminauhaa alkaa sitten esiintymään melko agressiivisena. Seiska ja kasi ovat siis viimeiset tasot.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Tekoäly on jonkin verran anteeksiantavampi kuin ykkösen vastaava sinne seiskatason kisoihin asti. Siellä tuota kuminauhaa alkaa sitten esiintymään melko agressiivisena. Seiska ja kasi ovat siis viimeiset tasot.

Agressiivinen sekä halpa ovat adjektiivit. Mutta kyllä tuo yksinpeli ihan miellyttävää on tuohon seiska tasoon asti. Harmittavasti trophyt saa vasta kun pelin kaikki kilpailut on läpäisty ja ellei suuresta osasta kilpailuista (myös 7-8 tasolla) saa kultaa niin ei niitä saa kaikkia edes auki :|

vedin hopealle 8 tasolla muutaman ja nyt peli väittää että minun pitäisi vetää vielä muutama kullaksi ennen kuin se päästää minut viimeisiin kilpaiuihinkaan.

saa nähdä jaksaako, hermot ovat olleet ylikierroksilla jo muutaman kerran ylimääräistä.
Haastetta saa olla, mutta mielummin sellaista joista pääsee läpi taitojaan kartuttamalla eikä täysin tuurilla tekoälyä kusettamalla.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Kaikki Festarit kisat on nyt omalta osalta ajettu! Kaikista kisoista tietenkin kultaa (hopea ei mulle kelpaa :) ) Oli kyllä aikamoinen urakka juuri tuon muiden mainitseman kuminauhatekoälyn takia. FamaZin kanssa olen kuitenkin samaa mieltää: yksin on tylsä ajaa. Tässä pelissä yksin ajamisen -tunnetta ei pääse tulemaan. Ymmärrän silti muitakin, sillä 7 ja 8 tason kisat aivan pirun vaikeita, eikä kuminauhatekoäly ainakaan helpota niiden läpäisemistä.

Nyt pitäisi vielä ajalle kisoja verkon puolella ja suorittaa aikahaasteita. Verkossa on jonkin verran jo tullut pelattua ja homma toimii lähes moitteitta. Ainoa ongelma löytyy autojen uudellen syntymisestä ja kaikki varmasti tietävät, mitä tarkoitan. ;)
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Kuminauha tekoälyn ymmärtää tälläisessä pelissä tiettyyn pisteeseen asti. Kisat pysyvät toiminnan täytteisinä eikä tylsää yksin ajelua ole kuin ihan ensimmäisen tason radoissa. Mutta alkaahan tuo rassaamaan kun se ei enää toimikaan toisinpäin. Aina joutuu sen puoli rataa ajamaan päästäkseen edelliselle sijoitukselle. Kerran tai kaksi vastustaja onnistuu romuttamaan niin hyvästi voi sanoa voitto haaveille. Ei siinä ole enää mitään järkeä että kaikki pääsevät ohitse heti kun ensimmäisen kerran on hyvän ajon jälkeen romuttauduttu. Haastetta vähän liiankin kanssa. Mutta muutenhan tuo on paras romuralli peli ikinä.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Nyt olen itsekkin kaikki festarikisat voittanut. Osa oli kyllä aika tuskaa, mutta eivät ne mitään mahdottomia ole. Nyt vaan alan tuota nettipeliä pelaamaan. Yhden arvokisan pelasin ja voitin jo joten ihan hyvä alku. Kun ostin tämän pelin niin tavoitehan oli että kerään kaikki trophyt joten alan nyt myös hankkimaan niitä. Pelintekijöiden aikojen voittaminen tulee olemaan vaikeinta.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Voiko tätä pelata splitscreenillä kaverin kanssa netissä?
Siis, kaverin kanssa samalla konsolilla pelaaminen netissä muita vastaan.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Voisi ehkä hankkia tän jossain vaiheessa...?

Suotittelen hankkimaan jos hermot kestävät :D
Nettipeli on kiva verrattuna yksinpeliin sillä yksinpelissä on juuri se vika kun ajat vaikka moottoripyörällä täysiä niin sitten tulee joku kuka kiilaa sinut yliluonnollisella nopudella metsään ja peli on menetetty :(
 
Ylös Bottom