Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Motorstorm: Pacific Rift

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Onko jotain tiettyä kisamuotoa/kisaa festarikisoissa, vapaassa pelissä tai jossain mistä voisi bongata helpoiten noita jalkautuneita kuskeja? Huomasin etten ole telonut kuin 3, vaikka yksinpeli on tullut pelattua "läpi".
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Onko jotain tiettyä kisamuotoa/kisaa festarikisoissa, vapaassa pelissä tai jossain mistä voisi bongata helpoiten noita jalkautuneita kuskeja? Huomasin etten ole telonut kuin 3, vaikka yksinpeli on tullut pelattua "läpi".


Ite ainakin huomannut noita jalkautuneita kuskeja parhaiten eräässä Rain God Spiren pätkässä, kun sitä olen jauhanut festivaalissa. Parhaimmillaan ollut kolmekin kaveria heiluttelemassa vikan kierroksen aikana. En nyt muista tarkalleen millä lisänimellä pätkä kulkee, enkä pysty juuri nyt tarkistaankaan, mutta muistaakseni on sama pätkä mikä alkuperäisessä demossakin oli.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Juu mestarit. Nyt oon pelannu kaikki 7tason pätkät (hiuksia repien). Jokaisessa aluessa on jäljellä enää 3 kisaa eli kaikki 8 tason pätkät. Onkos kellään antaa vinkkiä kuinka näitä kisoja pitäisi voittaa kun tuntuu että peli ei halua laskea eteenpäin (kuminauhatekoäly, viimeisiä mutkia ja auto ilmestyy kuin tyhjästä ja runttaa seinään). Onko väärät ajoreitit ja onko automalleilla tai kuskeilla eroja:confused: Vai löytyykö josatin videoita? itku pääsee:(
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Juu mestarit. Nyt oon pelannu kaikki 7tason pätkät (hiuksia repien). Jokaisessa aluessa on jäljellä enää 3 kisaa eli kaikki 8 tason pätkät. Onkos kellään antaa vinkkiä kuinka näitä kisoja pitäisi voittaa kun tuntuu että peli ei halua laskea eteenpäin (kuminauhatekoäly, viimeisiä mutkia ja auto ilmestyy kuin tyhjästä ja runttaa seinään). Onko väärät ajoreitit ja onko automalleilla tai kuskeilla eroja:confused: Vai löytyykö josatin videoita? itku pääsee:(

Itse pääsin kaikki kisat kullalle ihan vaan yrittämällä pelata mahdollisimman hyvin, ei mitään erikois konsteja. Jos haluat tietää nopeimman reitin, niin lataa sieltä aika-ajoista vaikka se maailman ennätys ja yritä pysyä perässä.. Ongelma noissa oli se, että ne pääsee yleensä näköpiiristä jo puolessa välissä rataa, mutta voihan niitä hitaampiakin ennätyksiä ladata. Omalle kohdalle vaikeimmaksi osoittautui 6 tason razorback, johon verrattuna omasta mielestäni moni 8 tasonkin kisa oli paljon helpompi tulla kullalle. Kuminauhat pitäisi kyllä kieltää peleistä. :)
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Juu mestarit. Nyt oon pelannu kaikki 7tason pätkät (hiuksia repien). Jokaisessa aluessa on jäljellä enää 3 kisaa eli kaikki 8 tason pätkät. Onkos kellään antaa vinkkiä kuinka näitä kisoja pitäisi voittaa kun tuntuu että peli ei halua laskea eteenpäin (kuminauhatekoäly, viimeisiä mutkia ja auto ilmestyy kuin tyhjästä ja runttaa seinään). Onko väärät ajoreitit ja onko automalleilla tai kuskeilla eroja:confused: Vai löytyykö josatin videoita? itku pääsee:(

Ekassa Motorstormissa viimeisen tason kisoissa toimi tämä taktiikka olettaen, että hyvä reitti ja rata on muutoin ulkomuistissa, että pysyt ennakoimaan mitä tuleman pitää.
- älä yritä voitaa kisaa ensimmäisillä kierroksilla, vaan jää "hyviin tarkkailuasemiin" eli pysyttele kuuden joukossa.
- viimeiselle kierrokselle lähdettäessä pyri olemaan neljän parhaan joukossa
- viimeisen kierroksen aikana hivuttaudu kakkoseksi
- ohita kärkiauto vasta kierroksen viimeisellä neljänneksellä tai mieluiten vielä myöhemmin. Hienointa on tietysti buustata voittoon loppusuoralla räjähdyksen saattelemana.

Jos johdat kisaa alusta loppuun tai vikan kierroksen alussa on lähes 100% varmaa, että viimeisessä mutkassa tullaan aina kylkeen ja ohi.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Ekassa Motorstormissa viimeisen tason kisoissa toimi tämä taktiikka olettaen, että hyvä reitti ja rata on muutoin ulkomuistissa, että pysyt ennakoimaan mitä tuleman pitää.
- älä yritä voitaa kisaa ensimmäisillä kierroksilla, vaan jää "hyviin tarkkailuasemiin" eli pysyttele kuuden joukossa.
- viimeiselle kierrokselle lähdettäessä pyri olemaan neljän parhaan joukossa
- viimeisen kierroksen aikana hivuttaudu kakkoseksi
- ohita kärkiauto vasta kierroksen viimeisellä neljänneksellä tai mieluiten vielä myöhemmin. Hienointa on tietysti buustata voittoon loppusuoralla räjähdyksen saattelemana.

Jos johdat kisaa alusta loppuun tai vikan kierroksen alussa on lähes 100% varmaa, että viimeisessä mutkassa tullaan aina kylkeen ja ohi.

Nämä kikat eivät ole mielestäni ihan yhteneväisiä Pacific Riftiin. Esimerkiksi pudotusajo jota ei ekassa Motorstormissa ollut, ei anna armoa vaikeammilla tasoilla köröttelyyn. Itse ainakin pääsin ne parhaiten läpi ajamalla vain tautisen kovaa ja virheettömästi. Toki noita hartzunkin kikkoja kannattaa kokeilla muissa, tässä yksi lisäksi mitä itse käytin:

- Jos tuntuu että jollain reitillä putoat aina sijoituksia, kannattaa kokeilla toista reittiä. Ja vielä tähän reittiin liittyvä jännä tekijä, välillä kannattaa ajaa autolle täysin sopimatonta reittiä jos AI-kuskit menee sitä kautta. Tuntuu että tuo tekoäly huijaa heti kun se pääsee pois näkyvistä. Taistelin yhden kisan kanssa joka oli jollain isolla autolla (rekka tai monsteri) ja aina tuli mönkkäri tai mopo eri reittiä lopussa ohi. Viimein päätin ajaa samaa reittiä edellä, ja voitto helposti kotiin.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Yksi asia mikä tähänkin peliin pitäisi muuttaa olisi se, että ottaisivat nettipelistä sen rankin laskemisen pois. Ei kauheasti motivoi pelaamaan, että kun ensin voittaa yhden kisan ja rank nousee ja sitten menee pari kisaa vähän huonommin niin on rank taas sama kuin aluksi.
Täysin samaa mieltä. Voi Luoja niiden kirosanojen määrää, mitä tässä viikon sisään on pään sisällä kaikunut tätä verkossa pelatessa. Muutenkin tasot nousevat ihan tuskaisen hitaasti. Takana on nyt tasan 50 Ranked-peliä verkossa, ja saldona 1 voitto, 3 hopeaa ja 2 pronssia. Noiden kisojen ja "saavutusten" ansiosta olen siltikin vasta levelillä kaksi, ja sekin pronssisena. Ei paljoa enää nappaa.

Jos Matchmaking osaisi arpoa kisakaveriksi toisia yhtä huonoja kuskeja, voisi jotain peli-iloa ollakin. Vaan kun ei... Melkein joka kisassa olen siellä Bottom 3:n joukossa, ja nuo satunnaiset kärkikolmikkoon pääsemiset ovat ihan liian harvinaisia tapahtumia. Vai meneekö se niin, ettei netissä pelaa muita huonoja kuin mie? :)

Meikun osalta Motorstormin nettipelit taitavat olla nähty. Aika ja motivaatio ei riitä tasojen nostamiseen nykyisellä systeemillä, jossa Matchmaking saattaa arpoa samaan kisaan tyyppejä tasoilta 1-4, ja vielä lopuksi rankaisee huonosti menneestä kisasta.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Omasta mielestä tämän pelin rankki-syystemi on parhaita mitä olen nähnyt.
Ihan vaan sen takia, että miksi kaikkien huonojen ajajien pitäisi olla legend(5) tasolla,
vaan sen takia, että he ovat pelanneet paljon.
Itseasiassa systeemi on tässäkin hieman löysä, koska löytyy paljon 5-tason tyyppejä, jotka on
suht huonoja.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Ihan vaan sen takia, että miksi kaikkien huonojen ajajien pitäisi olla legend(5) tasolla, vaan sen takia, että he ovat pelanneet paljon.
Tuossa on toki oma pointtinsa. Tietenkään kaikista ei voi tulla superkuskeja, mutta hieman anteeksiantavampi (ja alussa palkitsevampi) tuo systeemi voisi silti olla. Eihän 50 online-kisaa tietenkään tarkoita peliajassa kuin ehkä kolmea tuntia reaaliaikaa. Ei sillä peliajalla esim. FPS-pelissäkään kunkuksi nousta. Mutta motivaation ja "itsetunnon" kannalta voisi silti olla parempi ratkaisu, jos urakehitys vaikka vain pysähtyisi huonon sijoituksen vuoksi.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Täysin samaa mieltä. Voi Luoja niiden kirosanojen määrää, mitä tässä viikon sisään on pään sisällä kaikunut tätä verkossa pelatessa. Muutenkin tasot nousevat ihan tuskaisen hitaasti. Takana on nyt tasan 50 Ranked-peliä verkossa, ja saldona 1 voitto, 3 hopeaa ja 2 pronssia. Noiden kisojen ja "saavutusten" ansiosta olen siltikin vasta levelillä kaksi, ja sekin pronssisena. Ei paljoa enää nappaa.

Jos Matchmaking osaisi arpoa kisakaveriksi toisia yhtä huonoja kuskeja, voisi jotain peli-iloa ollakin. Vaan kun ei... Melkein joka kisassa olen siellä Bottom 3:n joukossa, ja nuo satunnaiset kärkikolmikkoon pääsemiset ovat ihan liian harvinaisia tapahtumia. Vai meneekö se niin, ettei netissä pelaa muita huonoja kuin mie? :)

Meikun osalta Motorstormin nettipelit taitavat olla nähty. Aika ja motivaatio ei riitä tasojen nostamiseen nykyisellä systeemillä, jossa Matchmaking saattaa arpoa samaan kisaan tyyppejä tasoilta 1-4, ja vielä lopuksi rankaisee huonosti menneestä kisasta.

Jos yhtään lohduttaa, niin eipä se rankki vaikuta olevan paljoa parempi vaikka kisat olisi menneet hiukan paremmin. Itsellä on saman verran kisoja (tai no 49, eli yksi vähemmän), joista 29 voittoja, 8 hopeaa ja 4 pronssia, silti rank on vain veteraanin hopeatasolla.. Jotenkin tuntuu että hyvistä sijoituksista rank nousee todella nihkeästi ja yhdestäkin huonommasta kisasta tullaan alaspäin niin että kolina käy. On kyllä itselläkin syönyt vähän motivaatiota tuohon onlinessa ajamiseen.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Itsellä on saman verran kisoja (tai no 49, eli yksi vähemmän), joista 29 voittoja, 8 hopeaa ja 4 pronssia, silti rank on vain veteraanin hopeatasolla..
KÄÄÄÄÄK! Tuohan vain korostaa, kuinka susihuono olen. 49 kisasta 41 mitalisijaa? C'mon! :)

Myönnän, ekassa Motorstormissa nettipeli jäi pariin lyhyeen kokeiluun, ja yksinpelissä en koskaan päässyt lähellekään loppua. Pacific Riftissä yksinpeli on nyt ihan viittä vaille vitosrankissa. Toiset osaa, toiset ei sit millään...
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

KÄÄÄÄÄK! Tuohan vain korostaa, kuinka susihuono olen. 49 kisasta 41 mitalisijaa? C'mon! :)

Myönnän, ekassa Motorstormissa nettipeli jäi pariin lyhyeen kokeiluun, ja yksinpelissä en koskaan päässyt lähellekään loppua. Pacific Riftissä yksinpeli on nyt ihan viittä vaille vitosrankissa. Toiset osaa, toiset ei sit millään...

Ratojen tunteminen auttaa huikeasti, itse käytin taktiikkaa Festarikisat läpi -> Pelintekijöiden Aikahaasteet -> Hupiverkkokisat -> Arvoverkkokisat. Sen vuoksi on tullut tuon verran pokaaleita. Toinen on tietenkin että millä autolla, väärät autovalinnat on ne mitkä on minulta eniten palkintopallisijoja vieneet. Vielä on itselläkin niin paljon opittavaa :)
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Sen verran olen oppinut rankki-systeemistä, että se palkitsee siitä minkä tasoisia kilpalijoita voitat:
itse olen vielä heron kulta-tasolla ja yhdessä kisassa sattui tulemaan 11 legendaa vastaan, no
tulin 2. siinä ja sain 14% lisää "pisteitä". Jos taas eksyn kisaan, missä on vain 2-tason
tyyppejä, voitosta heruu vain 1-3%.

Mitä tuohon harjoitteluun tulee niin itse vedin ekan läpi 100% ja 200 verkkopeliä joista 100 voittoa.
Riftissä pelasin festarit eka kullaksi, sitten hupinettipelit ja sitten kaikki tekijöiden ajat. Näitten
aikana oppii mitä ajoneuvoa pitää käyttää jos on vaikka muutama valittavana ja muutenkin
parhaat reitit on pakko tuntea, että voi voittaa. Itse olen myös pelannut about 60h jaetun ruudun
kaksin peliä, missä oppii ne pienetkin ajolinja kikat, koska oikeilla reiteilläkin voi hävitä n.15s
kisassa jos ei tiedä miten mutkaan ajetaan yms. ja pitää tietää ne pienetkin murkulat tiessä,
ettei niihin aja. Rekalla on myös elintärkeää tietää milloin buustia käytetään, koska
se voi vaikuttaa jopa 20-25s lopputuloksessa. Eli sanotaanko,että ennen rankattuja
nettipelejä valmistauduin n. 50h. Tässä pelissä vaan alottelija tuurilla ei tee mitään.

Näillä opeilla pystyin ensimmäisen 50 kisan aikan voittamaan 42 kisaa, mutta myöhemmin
kun on tullut vastaan hyviä pelaajia ja ne alun randomtekijät(jäät monsterin alle tai joku
onnistuu kolkkaamaan seinään yms.) ovat muuttaneet sen että nyt 150 kisan jälkeen voitto %
pysyttelee siellä 50 paikkeilla.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Huhhuh, respectit statseille ja hyvin olit kyllä valmistautunutkin! :)

Itsekin päristelin ykkös Motorstormin läpi, mutta onlinessa en viihtynyt kuin ehkä parinkymmenen kisan verran. Ja sen verran vilkaisin omista ajomääristä, että tuon 49 verkkoarvokisan jäljiltä oli mittarissa 33h, eli aika paljon olet ajanut jaetulla ruudulla/muuten, kun itsekin välillä tullut kavereiden kanssa päristeltyä :)


Mikä on muuten tieto lisäsisällön osalta tämän pelin kanssa. Ykköseenhän taisi tulla aika hyvin kaikkea, onko tämän osalta kuulunut julkaisuaikatauluista tai lupauksista mitään? Jos on jotain tulossa, niin mitä ja milloin?
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Jeps, viime lauantaina saatiin tämä peli kotiin(hirveällä 70 hinnalla...).
Kolminpelejä ollaan kavereitten kanssa onnistuttu pelailemaan, ja aika hauskaa se on.

Tuo "Festarit"-mode on kyllä juuri asia mikä saa aina ärräpäät laulamaan. Okei, alussa on ihan vaan muuten vaan, kisoja voittaa suhtkoht helposti. Sitä mukaa kun Rank 4/5 saavutetaan, voihan vadelmanpensas, tämä "kuminauha teköäly(?)" tulee voimaan ja yleisesti ottaen pelitila vaikeutuu aivan liikaa. Nopeuskisoihin annetaan surkeimpia mahdollisia kulkupelejä(Rekka, Ralliauto sekä Jeeppi omasta mielestäni) ja kun pyrin aina saamaan kultaa, näkee punaista kun 20:n kerran joutuu ottamaan alusta. Sama juttu näitten normi kisojenkin kanssa.

Taisi olla tiistai ilta, satuin saamaan kisan Earth Zonella, mikä pidettiin jossain K-jotain Baylla(sellainen rantataso, sitten suoraan viidakkoon). Prätkä ja Ralliauto. Ei luoja kun Prätkällä yritti kolmannen kymmenennen kerran, rupesi jo melkein tulla tippa linssiin. Niillä kun ei pääse tarpeeksi lujaa tai sitten konepelaajilla on loputtomat buustit käytössä.

Ja mikä sen vattumaisempaa, kun ollaan loppusuoralla ja ensimmäisenä, takana paahtavat veren himoiset tietokone pelaajat(Prätkällä ajetaan pakosta tässä tapauksessa), yhtäkkiä mopedi ottaa ja kellahtaa nenut edellä ilmaan ja crashaus-skene painelee näyttöön. Sen jälkeen ärräpäät lauloi niin että raikaa. Eikä tämä valitettavasti ole jäänyt ainoaksi kerraksi.
Festareilla kokee niin paljon vääryyttä "ylemmillä tasoilla", että raavas mieskin saattaa tirahtaa itkuun :( . Välillä tulee kuin selkäytimestä "ihan paska peli!"-huuto kun on saanut karvaasti kokea ties kuinka monennen kerran. Yleisesti menee vähintään 2-40 kertaa ennen kuin pääsen kullalle. Ja haluan saada kultaa sitä mukaa kun vetää, koska sitten ei tarvitse palata myöhemmin yrittämään kultamitaleita...

On tuota nettipeliäkin kokeiltu. Koskaan en ole vielä voittanut(tällä haavaa ei ole mahdollista:o), vaikka kerran olikin siihen mahdollisuus(video tulee KonsoliFINin Media-saitille).
Ihan mukavaa rellestelyä, tosin kun muut tietävät kaikenmaailman oikotiet, ovat mahdollisuuteni aika vähissä. On ollut niitä ihmetapauksiakin. Kerran olin ottanut kisan Rekalla, en tiennyt mikä minuun oli mennyt, otin vain sen. Kisa ajettiin ihan rauhallisin mielin. Sitten kisan loputtua tuttua musa rupesi taas soimaan. Sitten hetken päästä, kun olin "tekemässä tarpeitani", huomasin sen jälkeen, että kisa Caldera Ridgellä oli alkanut, ja olin noin puoli minuuttia jäljessä, vieläkin Rekka kulkupelinäni. En uskonut mahdollisuuksiini, vaikka oli vain 6 kuskia plus minä. Pääsin kuitenkin neljänneksi(aikarajan vetämän deadlinen seurauksesta). :D En silti luota Rekkoihin kuin kavereitten kesken, kun voi lossauttaa porukan taivaalle...

Yeh, en kadu ostostani. Ja tarkoitan sitä.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Nyt on kaikki pelintekijöiden ajat voitettu. Ei se ollutkaan niin vaikeaa kuin aluksi luulin. Suuriman osanhan niistä voittaa, koska ne ajavat niin huonoja reittejä. Oli siellä tosin pari aika haastavaakin mukana.

Vielä pitäisi voittaa kolme nettipeliä peräkkäin ja hankkia legendan arvo. Tuota legendan arvoa lähden nyt yrittämään, jos tuo kolme voittoa putkeen ei tule samalla niin kokeilen saada sen sitten kun netistä pelaajat vähenee. Ei tuota nettipeliäkään kyllä kauaa jaksa putkeen pelata juuri noissa aikaisemmissa viesteisä olevien syiden takia.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Millonkas tähän tulee se alunksi hehkutettu lisämateriaali storeen :D ?? Ei varmaan koskaan...
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Millonkas tähän tulee se alunksi hehkutettu lisämateriaali storeen :D ?? Ei varmaan koskaan...
Uusimmassa Pelaajacastissa Puha kertoi pelin myyneen odotettua selvästi heikommin, joten DLC-suunnitelmat menivät uusiksi. Jotain pientä sieltä on kuitenkin jossain vaiheessa luvassa.
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Mulla bugaa peli noiden mikrobadgejen kanssa, se ei anna noita festari pronssi palkintoja vaikka ne kaikki on kullalla, hopeakin tuli. Mites noita signatureita saa itselleen? Ja Monument Valley badgen?
 
Vastaus: Motorstorm 2: Pacific Rift

Jos jotakuta kiinnostaa, alla lista 34:stä pelin julkisesta Microbadgesta. Loput kuusi ovat salaisia.
* Set 1- The Weaver Collection. Collected all Rich Weaver Signature liveries.
* Set 2 - The Necro Collection. Collected all Christian McKinney Signature liveries.
* Set 3 - The John M Collection. Collected all John Machin Signature liveries.
* Set 4 - The Fig House Collection. Collected all Alex Figini Signature liveries.
* Set 5 - The JT Collection. Collected all Jen Wie Tse Signature liveries.
* Set 6 - The Stu The Beast Cripps Collection. Collected all Stu Cripps Signature liveries.
* Bully. Successfully punch or ram 100 vehicles.
* 250 Club. Win 250 races, Online and Offline.
* Hire Me. Beat all 128 developer ghosts in Time Attack.
* Immortal. Win an Online ranked race without wrecking.
* Over Achiever. Unlock all 50 Pacific Rift trophies.
* Necessary Roughness. Knock down 10 dismounted drivers.
* All Eliminator. All Pacific Rift Eliminator Events won.
* Bronze/Silver Festival. Completed Pacific Rift Festival with Bronze/Silver or better.
* Gold Festival. Completed Pacific Rift Festival with Gold medals.
* 25/50 Ranked Gold. 25/50 Gold medals won in Online Ranked play.
* All Speed. All Pacific Rift Speed Events won with Gold medals.
* 10/20/30 Microbadges. 10/20/30 Microbadges unlocked.
* The Collector. All Microbadges unlocked.
* Flame and Fortune. 20 Boost Explosion wins.
* Long Haul. Travelled a total of 2000km.
* Online Rookie/Veteran/Hero/Legend. Online rank 2/3/4/5 reached.
* Hard Driving. Win a race against a full grid in Free-play at Hardcore difficulty.
* Motorstorm Veteran. Monument Valley - I was there, all I got was this Microbadge.
* Supreme Victor. Win any Online/Offline race by a margin of 15 seconds.
* Time Attack Master. Record an impressive Time Attack time on any leaderboard.
* Time Served. Spend 10 hours racing Online.
 
Ylös Bottom