Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

MotorStorm

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Grudge
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: MotorStorm

No nettipelissä näkee normi nopeudella, mutta yleensä sellainen kiire, ettei kerkeä katsoa loppuun koko törmäystä :D
 
Vastaus: MotorStorm

Itse ainakin olen tykästynyt motorstormiin täysillä, heti alkumetreillä huomasi että peli onkin vähän haastavampi kuin mitä videoista on voinut olettaa. Autojen räjähdykset ja osien lenteleminen on todella tyylikästä ja mikäli jokin todella vaikuttava massatuho iskee niin startilla voi yksinpelissä ihastellä pysähtynyttä kuvaa mellakasta!

Nettipeli toimii, vaikka ratoja ei nyt ole varmaan edes kymmentä jos puolet siitä (en tiedä en ole viellä kaikkia välttämättä avannut)

Niin jos Zoukkaa niin ärsyttää auton herkkyys kannattaa vaihtaa kestävämpään autoon kuten vaikka tuollaiseen kuorma autoon tai jeeppiin nuo molemmat kun tuntuvat kestävän ainakin enemmän kolhuja kuin kaiken maailman rantakirput tai paperi ralliautot ;) ja lisäksi löytyy myös taklaus etu näitä pienempiä autoja kohtaan, nopeus tosin on keskiluokkaa mutta sen verran hyvin on autot nopeuksissa palanssissa että taidot lopputuloksen ratkaisee. Tosin kukaan ei kiellä häviämisen, tyylillä :P
 
Vastaus: MotorStorm

Hetkihän tuossa tulee ihmeteltyä, kun arcade-kaahaukselle huoleton ajaminen ei toimikaan. Lyhyessä demopelaamisessa huolellisempi ja vähän varovaisempi ajaminen ei varmasti aukea. Eikä aukea sekään, että auton räjähtäminen nollaa auton lämmöt ja mahdollistaa nopean kisaan paluun.
 
Vastaus: MotorStorm

Joo, mä oon pelannu MoottoriMyrskyä perjantaista lähtien ja nyt mun on aivan pakko sanoa pelistä ensimmäinen erittäin iso miinus!!! Elikkäs mulle on tullu vasen ranne niin hellvetin kipeäksi, ei voi tehä kunnolla yhtään mitään vasemmalla kädelläni!:mad: :D
Siinä on kaikki miinukset pelistä:p
 
Vastaus: MotorStorm

Kolme päivää nyt tullu pelattua ja huhhuh, vieläki tulee koko ajan sellasia "ei voi olla totta" tuntemuksia. Oikeestaan peli muuttuu koko ajan hienommaksi, kun näkee eri ratoja eri valaistusolosuhteissa ja huomaa koko ajan lisää suuria ja pieniä yksityiskohtia. Lisäksi toiminta menee koko ajan hektisemmäksi ja tätäkin kautta pelin komeus ottaa boostia. Oon nelostason kisoissa ja välillä mättö on ihan mieletöntä.

Ajaminen alkaa myös sujumaa edes vähän paremmin ja alkaa tuntemaan ratojen profiilia paremmin. Pomppujen ottaminenkin alkaa tuntua niin mukavalta että. :p Ihan loistava peli ja netissä hupi varmaan tuplaantuu vielä.
 
Vastaus: MotorStorm

Koko viikonloppu tullu tahkottus peliä ja täytyy kyllä sanoa että peli on aivan mahtava ja annankin sille pisteiksi 9-

Jokatapauksessa nettipelaaminen ei tällähetkellä toimi pelissä kunnolla. Tämä on oikeastaan ainoa miinus pelissä. Pelit eivät yleensä ala johtuen siitä ettei serveri tee yhtikäs mitään joka voi johtua pelissä esiintyvästä bugista joka on se että jos serveri vaihtuu kesken pelin, ei uusi serveri pysty tekemään useimmiten mitään jolloin peli käytännössä "jämähtää siihen" :) Toinen hyvin iso miinus (toiv olen väärässä) on moninpelissä esiintyvät pelaajien nimikyltit. Uskomatonta että muuten suhteellisen photorealistisen fiiliksen pilaa täysin jättimäiset kirkkaanväriset nimikyltit autojen päällä jotka ovat välillä isompia kuin itse autot :D Jos tämmöiset löytyvät vain moninpelistä.. pitäisi ne ehdottomasti saada kytkettyä pois päältä. Toivottavasti olen väärässä.

Toinen ikävä asia pelaamisessa on itse ps3:n ohjain. Uskomatonta miten hutera ajotuntuma on vähän väliä (ja varsinkin alussa) ohjaimen takia. Takaliipasimien tekeminen kuperiksi on paha moka sonylta. Toivottavasti uuteen tärinäohjaimeen (jos sellainen tulee) tulee muutos koskien tätä.

Kaikenpuolin jokatapauksessa aivan loistava peli ja ehdottomasti paras lanseerauspeli omasta mielestäni. <3
 
Vastaus: MotorStorm

Yksi hermoja raastavimmista peleistä koskaan! Hidastukset ulosajojen yhteydessä täytyy olla ärsyttävin ja hermoja raastavin ominaisuus missään ajopelissä koskaan. Sama ku tulisin ja pausettasin sun pelis kymmeneks v*ttumaiseks sekunniks joka kerta ku ajat ulos.

Ja ei, niitä ei todellakaan voi oikoa niin nopeasti kuin ne pitäisi voida oikoa.

Jos hidastukset eivät jo olisi tarpeeksi niin kusipäinen tekoäly antaa uppercuttia vyön alle. Olet esim. ajamassa ihan normisti suoraan ja yht äkkii joku kuspo AI kuski päättää ajaa sun kylkees ja päättääpä siinä samalla ajaa itse(kin) seinään. Tulee ihan mashed mieleen. Ja mashedin paras osaalue oli splitscreen moninpeli joka myös moottorimyrskyn pelastaisi.

Muuten kyllä aivan todellakin upea peli. Älköökä, kö, tajutko väärin, toki tekoäly on mielestäni maukasta! Ja sen kuuluukin kiilailla yms.

P.S. Onko cybiksen ps3 nikki nyt siis todellakin CyrusQ? Että ei tullu lisäiltyy jotaa random kuspoo. Repesitkö? :/
 
Vastaus: MotorStorm

CrimsonWurm sanoi:
Yksi hermoja raastavimmista peleistä koskaan! Hidastukset ulosajojen yhteydessä täytyy olla ärsyttävin ja hermoja raastavin ominaisuus missään ajopelissä koskaan. Sama ku tulisin ja pausettasin sun pelis kymmeneks v*ttumaiseks sekunniks joka kerta ku ajat ulos.
Nii siis oikeestihan siinä kolarin jälkeisessä uusinnassa ei mene kymmentä sekuntia, kun vain painaa Äksää tai Är kakkosta! menee noin 1½-2sekuntia, aika kyllä tuntuu pitkältä mutta sekin hidastuu erittäin hyvin! Eli ei se peli niiiiin pilalle kolareiden uusinnoissa mene miltä tuntuisi!
 
Vastaus: MotorStorm [Hype]

Hiikeri sanoi:
Siis autopelit isolla A:lla ovat lähinnä sydäntä, nämä 100% arcade rälläykset, kuten tämä Motorstorm on, eivät jaksa kiinnostaa kun ikääkin löytyy jo yli 30v. :o
"The epitaphs on tombstones of a great many people should read: Died at thirty, and buried at sixty." -Nicholas Butler
 
Vastaus: MotorStorm [Hype]

Karma sanoi:
"The epitaphs on tombstones of a great many people should read: Died at thirty, and buried at sixty." -Nicholas Butler
Tuo kyllä pitää paikkansa useassa tapauksessa :)
 
Vastaus: MotorStorm

CrimsonWurm sanoi:
P.S. Onko cybiksen ps3 nikki nyt siis todellakin CyrusQ? Että ei tullu lisäiltyy jotaa random kuspoo. Repesitkö? :/

On se. Eli et lisänny randomkuspoa, kai. :p

Tekoäly on kyllä hullu ja nyt tuli olikohan ticketissä 17 vai 18 jo niin sairasta mättöä ettei mitään järkeä. Puolet kuskeista oikeasti yrittää vaan tappaa pelaajaa eikä voittaa kisaa.:D Välillä se target renderkin tuntuu ihan oikeasti paperilta pelin toimintaan verrattuna. :D Nyt on tosin tullut jo jonkin verran freimin tippumisiakin näissä loppupään kisoissa, mutta ne eivät haittaa pelaamista, koska ovat lähinnä kymmenyksen kestäviä hikotteluja, eivät varsinaisia sekunteja kestäviä pidempiaikaisia framerate-ongelmia, jotka vaikuttaisivat ajettavuuteen.

Tekoälyn ääretön kuminauhamaisuus muuten sopii tähän peliin paremmin kuin mihinkään.Loppukisassa on aina ihan järjetön jännitys päällä, kun joutuu taistelemaan siinä kaaoksen keskellä sijastaan loppuun asti. Ja itsensä räjäyttämällä ykköseksi on aina yhtä mahtavaa. :p
 
Vastaus: MotorStorm

Pelaajan murjominen rupesi japsiversiossa ottamaan päähän vasta ihan vikoissa kisoissa, kun tekoälykuminauha oli tiukimmillaan, ja pelaaja iskettiin mönkijän päälle ja vastustajina oli raskaampaa kalustoa. Konekuskit olivat koko ajan jyräämässä päälle, eikä sille mitään voinut. Mönkijät ovat tylsien rekkojen kanssa muutenkin ikävimpiä ajettavia. Ainakin minusta.
 
Vastaus: MotorStorm

Mulla hävis äänet pelistä, subbarin kautta tulee vaan matalaa murinaa :mad:
Muut pelit kyllä toimii niinkuin pitää. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia :confused:
 
Vastaus: MotorStorm

Ny meni hjermot!!! Perkele ku menin On Lineen ni se saatana väitti että: Sinulla ei ole kavereita! Ja aivan varmasti on...Ellette perkele oo antaa mulle Deleteä:eek: :D
Ei kai se Jenkkilän prohviili oo tollasta voinu saada aikaa?:mad:
 
Vastaus: MotorStorm

"Sinulla ei ole kavereita", aika karua. Tulee ihan mieleen friday the 13th game over ruutu: "You and your friends are dead!".
 
Vastaus: MotorStorm

Timppa78 sanoi:
Ny meni hjermot!!! Perkele ku menin On Lineen ni se saatana väitti että: Sinulla ei ole kavereita! Ja aivan varmasti on...Ellette perkele oo antaa mulle Deleteä:eek: :D
Ei kai se Jenkkilän prohviili oo tollasta voinu saada aikaa?:mad:

Mulla teki saman eilen 19.40 aikaan. Koneen boottaus ja hyvin toimi tämän jälkeen.
 
Vastaus: MotorStorm

CrimsonWurm sanoi:
"Sinulla ei ole kavereita", aika karua. Tulee ihan mieleen friday the 13th game over ruutu: "You and your friends are dead!".

:D


Nyt on yksinpelissä täydet pisteet. Yksinpeli oli paljon parempi mitä odotin, todella hyvää viihdettä. Vaikka tavallaan yksinpeli onkin juuri sitä mitä arvosteluissa on sanottu, eli itseään toistavaa tavaraa, niin silti se oli mielestäni hyvin rakennettu sillä tavalla, että se viihdytti koko kestonsa ajan. Jokainen tason nousu tarkoitti samalla intensiteetin nousua ja näin kisat tuntuivat aina uusilta. Loppupään kisat olivat aivan mieletöntä rälläystä, ei sellaista ole ennen nähty. Vähän harmitti framerate-ongelmat siellä lopussa, mutta eivät ne peliä pilanneet, kun kuitenkin lähes koko ajan peli pyöri täysin sulavasti, vaikka ruudulla tapahtui aivan hulluja.

Radat ovat jänniä, ne ovat kaikki täysin omanlaisiaan ja vaihtelu on loistavaa. Ehkä mielestäni kuitenkin ylivoimaisesti paras on Sidewinder Gulch. Rock Hopper on ristiriitaisin rata. Tavallaan se on helvetin siisti ja samaan aikaan tavallaan helvetin tylsä. Veikkaan tämän toimivan netissä yleisesti paremmin kuin yksinpelissä, vaikka kyllä se siinäkin toimi ihan hyvin. Mitäs muuten porukka, mitkä ovat suosikkiratoja?

Kaiken kaikkiaan mielestäni pelissä näkyy vahva visio, sivupoluille ei eksytä. Tyylistä ajettavuuteen ja ratasuunnitteluun, kaikki on kohdallaan. Tähän kun lisätään vielä hullu tekninen toteutus grafiikoiltaan (erikoismaininta loistavalle valaistukselle) ja fysiikoiltaan, niin loistava ja uudenlainen paketti on koossa. Äänet eivät erottelultaan ole maailman parhaat (tosin ehkä se musiikki häiritsee, pitää vielä kokeilla ilman sitä, jotenkin kuitenkin sekamelskalta kuulostaa), mutta toimivat muuten loistavasti moottorien äänistä eri efekteihin ja kolareihin ja tuovat rutkasti lisää mättötunnelmaa kaaottisuudellaan.
Peli kaipaisi kyllä ehdottomasti replay-modea free-cameralla!! Samoin single race olisi hyvä löytyä yksinpelimuodoista ja ehkä joitain muitakin pelimuotoja. Nämä nyt ovat selvimmät kritiikin kohteet imo.

Kokonaisuudessaan joka tapauksessa loistava ja uudenlainen kokemus. Nyt voi siirtyä nettiin, jossa hupi varmaan vielä tuplaantuu. Ja onhan sitä ladattavaa kamaakin tosiaan tulossa.
Ja joskus sitten Motorstorm 2, josta uskaltaisin veikata jotain vielä mielettömänkin yli menevää. Oikeastaan toivoisin, että kakkonen olisi enemmän hajautettu radoiltaan. Ykköseen sopii tämä aavikko-teema ja sekin tähtää siihen selkeään visioon mitä kehittäjillä oli tähän peliin, mutta kakkoseen haluaisi silti mielikuvituspaikkoja jäätiköistä viidakoihin ja tulimestoihin. Kyllä, ne ovat kliseitä, mutta helvetti, että ne kliseet olisivat mahtavia noilla grafiikoilla. Tai siis, eiköhän Evolution kehitä engineään kakkoseen vielä, mutta noillakin grafuilla riittäisi.:D No kuitenkin, Evolution on saanut aikaan jotain uutta, pelin ydin on täysin koossa ja toimii loistavasti ja varmasti kehittelevät jatkossa kaikkea mielenkiintoista ajomallin ja pelattavuuden ympärille ja sitä mielenkiinnolla odottelen. Lämpimästi suosittelen ykköstä kaikille.

Btw. se "Festival" extroissa on aika helvetin tyylikäs.
 
Ylös Bottom