Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]
Pitkästä aikaa kiinnostava NFS, joten nappasimpa huvikseni Gigantista kun suht edullisesti sai.
Pelin alku lähti ihan mukavasti. Oli pikkasen haastetta ajamisessa, mutta kunhan vähän pääsi jyvälle niin alkoi kierrosajat paranemaan.
Nopeampien autojen ohjastus paljastaakin sen seikan, että pelin fysiikkamallinnus on aivan haitarista.
Sarjaa ollaan vissiin viemässä simumaisempaan suuntaan, mutta mikä järki siinä on että auton ohjaaminen tehdään vaan ylettömän vaikeaksi!?
Varsinkin nopeammilla autoilla ajaminen on älyttömän kiikkerää ja pienikin kanttarin hipaisu innostaa auton temppuilemaan miten sattuu.
Pelaamisen hauskuus tipotiessään kun autoaan ei saa edes hallittua radan ympäri.
"Mainiona" esimerkkinä, Carrera GT -kisa Spa'lla, joka taitaa minulta jäädä ajamatta kokonaan kun edes ekaa mutkaa ei pääse kunnialla läpi, vaikka
kunka yrität ajolinjalla pysyä. AI-kuskit siinä kyllä onnistuu mutta saman tien kun itse mutkaan ajaa niin auto alkaa pomppimaan seittemän metrin
loikkia. Sama tapahtuu saman radan loppupuoliskon vauhtipätkällä, mistä auto vaan lähtee lentoon. Tiedä sitten onko radat vain mallinettu hätäisesti
ja jääneet kulmikkaiksi. Muistan tällaista ilmenneen mm. Gran Turismon radoissa joita ei tietyillä autoilla voinut ajaa sen takia.
Löytyipä sellanenkin bugi ettei Viperi edes lähde liikkeelle eräässä kisassa. Ottaa vaan kierroksia lähtöviivalla, muttei liiku. Kummaa. Quit vaan ja
valitsin sen Fordin, millä kisat menikin sitten voitokkaammin.
Lisäksi kanssa vaikuttais että moottorin ääni särisee, menee ns. yli asteikon. Tätä täytyy vielä tutkia, josko olisikin vain kisakireän (mm. vakio-Aston

)
moottorin efektiääntä..
Jos hakusessa on nautittava ajopeli, niin se ei ole tämä.