Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Need for Speed: Shift [PS3]

Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Älkää hyvät ihmiset missään nimessä ostako tätä peliä!

Toinen ilta meneillään pelatessa Shiftiä... Menin ja ostin pahimpaan ajelunälkään pelin herätteenä vaihteluksi GT5 prololle, LFS:lle, GT legendsille ja Ferrari Challengille. Eipä olisi kannattanut. Vaan ei kovapäinen millään usko - luotin siihen ettei ihan hirveää kuraa ole luvassa kun pelintekijä tiimistä löytyy GTR:ää GTlegendsiä viritelleitä ukkoja.

Varsin rauhallisena miehenä noin yleisesti meinasin juuri äsken repiä G25:n ratinkehän irti perustuksistaan ajamisen tuskan vuoksi! En oikein ymmärrä miten joku voi sanoa tätä peliä ns. arcaden ja simun sekoitukseksi, koska autosimumiehenä hakkaan mieluummin mitä tahansa arcadesladittelua tai päätä seinään ennen kuin pelaan shiftiä.

Korpee niin P****leesti että tuli tuhlattua eurot tuollaiseen kuraan!
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Varsin rauhallisena miehenä noin yleisesti meinasin juuri äsken repiä G25:n ratinkehän irti perustuksistaan ajamisen tuskan vuoksi! En oikein ymmärrä miten joku voi sanoa tätä peliä ns. arcaden ja simun sekoitukseksi, koska autosimumiehenä hakkaan mieluummin mitä tahansa arcadesladittelua tai päätä seinään ennen kuin pelaan shiftiä.

Korpee niin P****leesti että tuli tuhlattua eurot tuollaiseen kuraan!

Sanotko vähän mikä tässä on niin huonoa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

miten sen nyt pähkinänkuorissa ilmaisis...

Fysiikkamalli on vaan sen verran älytön ettei ainakaan meikäläisen kuuppa kestä ajamista/pelaamista. Lähinnä juuri pidon arvioiminen tilanteissa, vauhdin tunne on todella omituinen kuvakulmasta riippumatta ja autojen ajautuminen sladiin. (edit) eli siis kaikin puolin pito häviää aivan liian helposti ja omituinen pomppimisefekti vaivaa varsinkin hieman "ratakireämpiä" autoja ajaessa pidon äärirajoilla, kuten nyt kilpaa ajaessa yleensä on tarkoitus tehdäkin...

Ei yksinkertaisesti löydy meikäläistä tyydyttävää keinoa ajaa/pelata tuota peliä. Demon perusteella tein ostopäätöksen varsinkin zondan perusteella ja toivoin, että lopputuotteessa olisi kaikki hieman paremmin, muttei näin ole.

ainut hieman fiksumpi fiilis pelissä iski kun tuuppasi menemään Audilla (olikohan S4?! tms. nelikko) nurburing nordschleifea.


edittiä vielä: Tosiaan nuo ohjauksen säädöt vaikuttavat paljon pelattavuuteen - ohjauksen saa tarkaksi ja toimivaksi, mutta kaasu- ja jarruvasteista (G25:n pedaaleita parempia värkkejä tuskin löytyy tätä testaamaan?!) ei vaan millään saa sellaisia, että autoja pystyisi siististi ajamaan. Vaihteet vaihtuvat miten sattuu, vaikkakin käyttää H-kuviota ja manuskakytkintä (aiheuttaa päänvaivaa jarrutuksissa ja alasvaihdoissa). Kaikkien näiden asioiden summa pilaa tuon pelin kokonaan...
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Sanotko vähän mikä tässä on niin huonoa.

Heh, no koko peli siinä on huonoa noin lyhyesti... Johan se olis pitäny arvata videoita nähdessä joissa rata-ajossa ohitellaan autoja sladissa ja driftataan, ei se mitään rata-ajoa ole. Varmaan sen takia ne videot tehtykkin kun ei noilla autoilla suoraan pääse ajamaan millään, ei ainakaan pädillä ja koska varmaan 80% pelaa pädillä on tuo kyllä aika surkeata.

Forza 3 demoa testanneena ei voi kun itkeä ja nauraa koko pelille. Jos tuosta olisi 60e maksannu niin kyllä ketuttaisi...
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Heh, no koko peli siinä on huonoa noin lyhyesti... Johan se olis pitäny arvata videoita nähdessä joissa rata-ajossa ohitellaan autoja sladissa ja driftataan, ei se mitään rata-ajoa ole. Varmaan sen takia ne videot tehtykkin kun ei noilla autoilla suoraan pääse ajamaan millään, ei ainakaan pädillä ja koska varmaan 80% pelaa pädillä on tuo kyllä aika surkeata.

Forza 3 demoa testanneena ei voi kun itkeä ja nauraa koko pelille. Jos tuosta olisi 60e maksannu niin kyllä ketuttaisi...

HAHA jos et sattunut tietämään niin forza 3 ei ole tulossa ps3:lle ja sano joku parempi auto peli ps3:lle. (ei gt 5 prologue)
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Nyt rupee korpeemaan, mutta viisaana annan olla.

Mitä tähän peliin tulee niin alkaa taas tuntua siltä että olisko tullut ostettua kuitenkin vika peli.
Se hemmetin demo olisi saanut tulla aikanaan olisi tämäkin ongelma ratkaistu eli en olisi ostanut.

Ei oikein tää armoton vauhti tässä iässä tunnu mukavalta ja kun se vauhti vain tulee kasvamaan lisää jos jatkan peliä.Vaikeustasoa onneksi pääsee ruuvaamaan milloin vain, mutta.

Ainut pelastus alkaa olla jos kaverilistalla olevat innostuisivat pelaamaan nettipeliä vakio autoilla tai vain vähän viritetyillä.
Joka tapauksessa vika EA autopeli jonka ostin.

Lisäksi pelissä jos meinaa pärjätä täytyy jonkinlaisessa luisussa aina mennä eli mielestäni tämä on selvästi enemmän arcadea kuin simulaatiota.
Vois kyllä jo sanoa että arcade puolella aletaan olla.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Ekaa kertaa konsoleille tuodaan PC simuiluun edes kaukaisesti vertailtavaa, niin kauhea itquvinqu. :confused: Kun kaikki merkit viittasi, että peli muistuttaa PC:n GTR:ää, että pitäähän se jo sen perusteella tietää, että vaikeaa tielläpidettävää luvassa. Eihän tämä ole niin helposti lähestyttävä, kuin aikaisemmat NFS:t. Toki omakin mieli pelistä voi muuttua, kun päästään noihin ohjuksiin. :D

Käsi pystyyn sitten, kenestä Undercover oli parempi?
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Ton pelin pilaa mielestäni se, että on simuloitu sitä kuskin pään heilumista jne.

Vaikka käytännössä vaikka auto heiluisi näkee kuski kuitenkin ihan suoraan. Pelin tekiä on liikaa katselleen incar/kypäräkamera kuvia joissa kuva heiluu ja tärisee jne ja se näkymä on simuloitu peliin.

Itselleni tuli melkein paha olo kun pelasin jollain zondalla nyrreä. Auto pomppi koko ajan, vaikka ei se auto kait oikeasti niin paljoa pompi mutta se kuskin pääpomppii. Sitten on vaikea reagoida oikein kun ei tiedä heiluuko se auto vai vain se pää joten itselläni
tulee liikaa turhia korjauksi kun reagoi näkemäänsä vaikka oikeasti siellä se kuski heiluu ja auto menee vielä nätisti suoraan.

Heikkotehoisella autolla se nyrre on hieno ajaa mutta siinä on mielestäni pelin ainoa nautinto.

Ehkä tuosta löytää positiivista enemmänkin mutta kyllä autopeleissä on se ensituntuma kun ratkaisee ja jos se ei vaan istu itselleen ei se tule istumaan ikinä. Hyvä autopeli yleensä tuntuu hyvältä jo heti alusta saakka.

Ne ajamisen säädöt pitää säätää tarkkaan jotta ei ole on-off kaasu ja jarru. Samon keskialueen "dead zone" on tärkeä koska jos se on liian iso miten perusasetuksilla on ei autoa saa menemään suoraan oikein millään.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Ekaa kertaa konsoleille tuodaan PC simuiluun edes kaukaisesti vertailtavaa, niin kauhea itquvinqu. :confused: Kun kaikki merkit viittasi, että peli muistuttaa PC:n GTR:ää, että pitäähän se jo sen perusteella tietää, että vaikeaa tielläpidettävää luvassa. Eihän tämä ole niin helposti lähestyttävä, kuin aikaisemmat NFS:t. Toki omakin mieli pelistä voi muuttua, kun päästään noihin ohjuksiin. :D

Käsi pystyyn sitten, kenestä Undercover oli parempi?

Ei vaikeasti tiellä pysyvä auto/fysiikka/menopeli tee pelistä simua... esim. GTR:ssä autot pysyvät lapasessa kun niitä ajaa oikein, toisin kuin Shiftissä!
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

HAHA jos et sattunut tietämään niin forza 3 ei ole tulossa ps3:lle ja sano joku parempi auto peli ps3:lle. (ei gt 5 prologue)

Se nyt vain on niin, että jos GT5:sta ei lasketa ni PS3:lle ei ole mitään muuta kunnon autopeliä olemassa. Ferrari Challenge on ihan samaa kuraa tän Shiftin kanssa, kuitenkin piirun parempi kun siinä sentään jaksoin ajaa varmaan tunnin ennenkuin peli lähti takaisin vaihtoon.

Äsken vielä testasin tuota demoa piruuttani mutta kun rengas äänetkin on sellaista kamalaa kurnutusta ja GT-R:ssä ei tunnu olevan jarruja ollenkaan puhumattakaan suoraan ajamisesta niin kiitti mulle riitti. Forzassa ja Turismossa sentään autoilla voi ajaa tarkastikkin mutkiin pädillä ja tuntea milloin ollaan pidon rajamailla mutta tässä auto vaan liirailee sinne tänne vailla mitään tuntumaa.

Noh, ei siinä mitään jos tästä tykkää... Jokainen tykkää mistä tykkää mutta muhun tää ei kyllä iske sitten millään. Ennemmin pelaan vaikka pasianssia...
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Audiovisuaalisesti tämä peli tarjoaa sen verran komeaa menoa, että jaksoin hieman syventyä noihin säätöihin ja sainkin ajettavuuden (pädillä) paljon paremmaksi. Nyt pysyy jo suorilla tiellä.. :cool: Tuota tähtisysteemiä en silti täysin sulata, joutuu väkisinkin sahaamaan samoja kisoja uudestaan jos pitää esim spinnata 4 vastustajaa (mitä kilvanajoa se on hä, kuka simu missä?), keräämään pisteitä ja vielä voittamaan. Ja kaksintaistelut on ehkä hitusen liian vaikeita, se toinen vaan painaa kiskoilla menemään ja ite yrittää luisutella perässä... Mutta kyllä tätä nyt pelaa, pakko ottaa aikasemmat haukut takas.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Audiovisuaalisesti tämä peli tarjoaa sen verran komeaa menoa, että jaksoin hieman syventyä noihin säätöihin ja sainkin ajettavuuden (pädillä) paljon paremmaksi. Nyt pysyy jo suorilla tiellä.. .

olisiko mahdollista saada tänne niitä hyviä asetuksia?

itse olen nyt vähän pelaillut gtplanetin sivuilta löytyneillä.
Wheel and controller settings - GTP Forums
eli:
Koodi:
Steering Dead Zone-15% 
Accel Dead Zone-10% 
Brake Dead Zone-10% 
Steering sensitivity-5% 
Accel Sensitivity -5% 
Brake sensitivity-5% 
Speed steering Sensitivity 100%
lisäksi vielä
"CAR GARAGE ---> TUNING, press 'triangle' to enter quick tuning mode.
Under the heading 'balance' move the slider all the way to ---> OVERSTEER."
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

vaikka tuolla aikasemmin haukuin pelin pystyyn niin kyllä tuosta pelistä viihdettäkin irtoaa... Varsinkin säätöjä viritellen ajotuntuman saa mallikkaaksi ja ajamisesta voi jopa nauttia kohtalaisen nopeilla radoilla kuten nyt esim Nürbugringilla. tosin vaivana ajamisessa on edelleen autojen pakonomainen taipumus ajautua jos jonkin sortin sladeihin, eli vaikka kuinka koitat ajaa hyvällä ajolinjalla niin auto vääntäytyy luistoon aina pienenkin jarrutuksen seurauksena.... Toistaiseksi ei siis Shiftistä ole Porsche Unleashedin kyykyttäjäksi.

Muutoin pelihän on kivan visuaalinen ja varsinkin monikanava äänimaailma on hyvin toteutettu, mutta ruudunpäivitys takkuaa välillä aika reilustikin sekä tietyillä radoilla ja tietyissä kohdissa jopa äänet nykivät/pätkivät?! oeli pyörii siis viimeisimmällä päivityksellä...
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Vannoin ProStreetin jäkeen etten enää ikinä osta Need For Speediä ja aion pitää sen lupauksen, vaikka peli vaikuttaakin pitkästä aikaa ihan hyvältä. Siitä huolimatta, säästän rahani tulevaan GT5:seen jonka on paras olla sitten kaikkien aikojen paras ajopeli tai muuten...
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

No oli GT5 kaikkien aikojen paras tai ei niin rahoja tähän NFS:ään ei ehkä kantsi laittaa..
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Demoa kokeiltu, ajettu Spa:ta Bemulla ja oli kyllä sellasta arcadea että pahaa teki. En tiedä miten lopullinen versio eroaa demosta mutta demo ei kyllä vakuuta.

Need For Speedit ovat olleet hirveetä kuraa ensimmäisen pelin jälkeen.
 
Vastaus: Need for Speed: Shift [PS3]

Demoa kokeiltu, ajettu Spa:ta Bemulla ja oli kyllä sellasta arcadea että pahaa teki. En tiedä miten lopullinen versio eroaa demosta mutta demo ei kyllä vakuuta.

Ei se paljoa eroa samaa luisuttelua se on.En suosittele jos arcade ajot ei kiinnosta pätkääkään.
kaiken kukkuraksi pelissä on aika paljon driffaus ajoja ja lisäksi joissain kisoissa on esim. spinnattava 4 vastustajaa ja sitä rataa.Ne helkutan driffaus kisat ovat ihan täyttä.... ei ei ja ei kamaa eli niin kuin aikaisemminkin jo on mainittu niin simulaatio missä?

Nyt oli viimeinen kerta ea autopeliä en enää ostele.Ainut pelastus jonkinlailla on tuttujen kaverien kanssa pelaaminen netissä jos siitä jotain iloa saisi.
 
Ylös Bottom