Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Nhl 07

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jarppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Nhl 07

Itse käytän VGA-liitäntää televisiossani, joka ei ole HDTV, ja kuva on mitä mainioin. Ja kun perhe valtaa laajakuvatelevision, niin näppärästi kuskaa boxini työhuoneeseen ja liitän sen monitoriin.

GameLifen myyjän kanssa keskustelu antoi tuloksen, että peli todella olisi tiistaina hyllyissä. Mutta jätti takaportin auki, että maahantuojilla on monesti venyvä käsite ja että pelien julkaisu päivä on usein perjantai - joten hän epäili ensi viikon ti tai pe.

Pitääkö muuten paikkaansa, että Gigantissa olisi nyt joku tarjous, että 3 peliä kahden hinnalla - nimen omaan 360 peleissä? Löytyykö joltain tietoa?
 
Vastaus: Nhl 07

Tuo vertailu oli ihan hyvä, tosin suurin luotto IGN:n jääkiekko arvioihin meni noita hutaistuja varsinaisia arvosteluja lukiessa. Tämä vertailu oli itseasiassa paljon parempi kuin nuo arvostelut.
Siltikin, nyt Gamespot arvosteli myös tuon NHL 07:n ja antoi rahtusen huonomman arvosanan kuin
2k7:lle. Arvostelu oli huomattavasti parempi kuin IGN:n vastaava.

Tuossa gamespotin arviossa kävi ilmi vähän se mitä salaa pelkäsin, että tuo skill stick on vienyt vähän liikaa huomiota muulta peliltä, eritoten nuo puolustamisen ongelmat sekä maalivahtityöskentely vähän arveluttavat. Luulen että EA saa paranneltua noita osa-alueita seuraavan vuoden julkaisuun, jolloin 2K saa todella tehdä töitä pärjätäkseen kilpailussa.
 
Vastaus: Nhl 07

Tempura sanoi:
Edelleenkin tästä on vängätty, mutta henkilöt jotka ovat kokeilleet itse tavallista komponenttia, ovat kuvaa sanoneet paremmaksi kuin Core-boksin mukana tulevalla komposiitilla. Tiedä sitten mistä on kyse, koska fisummat ovat sanoneet että komponentti ja komposiitti on sama asia, jos komponenttia ei käytä HDTV-muodossa.

Pakko tähän tarttua vielä. Komponentti ja komposiitti ovat täysin erilaisia liitäntöjä - senhän huomaa jo hieman piuhoja tutkimalla. Komponenttisignaali kulkee kolmen koaksiaalikaapelin kautta (red, green, blue = RGB), kun taas komposiitti välitetään pelkästään sen keltaisen RCA-tyyppisen plugin kautta. Ja SCART-liitinhän vain kokoaa näitä analogisia videosignaaleja yhteen - komposiitti, RGB video (komponentti) ja S-Video. Lisäksi SCART:in kautta saadaan vietyä myös äänet kohteeseen.

Mutta en edes yritä eritellä signaalien eroja sen teknisemmin kun en niistä itsekään sen tarkemmin tiedä :)
 
Vastaus: Nhl 07

Ihan jees tuo IGN:n arvostelu oli mutta itse tulen pelaamaan kyllä vähän livessä koska sen verran kovat skabat saadaan kavereiden keskenkin joten se ei mua haittaa tuossa NHl07:ssa.
 
Vastaus: Nhl 07

Oksennus, itse pidin Gamespotinkin arvostelua aika heikkona. En tosin niin paskana kuin IGN:n vastaavaa.

Skill Stick. Kyllä kaikki nyt saatana jo tietää mitä se tekee. Sen saa varmaan melkein selville pelin kannestakin mitä se tekee. Joka arvostelu täyttää siitä jauhamiseen vähintään sivun, ja loppu tekstistä on vähän jaa jaa nääs-luokkaa. Ei siinä mitään, onhan se hieno keksintö, mutta se nyt on jo perkele yleinen tieto - ei arvostelun ole tarkoitus toimia manuaalina kuitenkaan.

Mutta se tässä Gamespotin arvostelussa (sama mikä IGN:nkin vastaavasssa eniten vitutti), oli että maalivahteja ei huomioitu. Ei niin mitenkään. Sanottiin itseasiassa, että ensi vuonna varmaan siten parannetaan maalivahteja ja nettipelisysteemejä. Sen verran sanoi, että "maalivahdit liikkuvat vähän paremmin, MUTTA.....". Ei jeesus, kaveri jopa piti huonona sitä, että kiekko voi pomppia vahdin varusteista verkkoon ja käyttäytyy maalivahdin kanssa irtonaisesti. Vaikka se joskus olisikin vähän ylivedettyä, niin jumalauta - tietääkö kaveri kiekosta mitään vai perustaako tietonsa vain entisiin kiekkopeleihin?

Itse olen mäiskinyt kiekkopelejä suhteellisen intohimoisesti siitä lähtien kun ensimmäinen NHL ilmestyi. Ei koskaan, missään, ole ollut näin upeita maalivahteja.
 
Vastaus: Nhl 07

Niin ja Fakesonic oli oikeassa,en tiedä mitä taas olin itselleni valehdellut.

Eli premiumin mukana tulee HD-AV - komponenttijohto (älkää saatana korjatko jos tuossa oli jotain väärin), josta pystyn käyttämään televisiossani ainoastaan komposiittiosaa. Siinä on erikseen komponenttiliitäntä ja komposiittiliitäntä. Noniin, ja vaikka itselläni on käytössä RGB-scartti, niin en huoraa paljon mitään eroa kuvanlaadussa. Jotkut riehuvat tosin että ero on huikea ja sattuu silmiin, mutta minä en vain näe. Ehkä vanhalla xboxilla kuva näytti komposiitilla niin roskalta, että siitä on jäänyt ennakkoluulo. Tai sitten olen vähään tyytyväinen. Nyt stop tämä asia, jos haluaa vängätä niin privaa.
 
Vastaus: Nhl 07

Moi, itse olen Tempuran kanssa täysin samaa mieltä noista arvosteluista, moket on kyllä jäänyt aika paitsioon aevostelijoilta mutta so what, mulle on aivan sama kunhan peli on hyvä ja sehän on hyvä jopa paras:D

Ajattelin tänään ladata tuon demon pelistä ja kysynkin et onko siinä muuta kuin lyödä nettipiuha koneeseen ja live toimii vai pitääkö olla "insinööri" jotta saa demon koneelle?
 
Vastaus: Nhl 07

JM sanoi:
Moi, itse olen Tempuran kanssa täysin samaa mieltä noista arvosteluista, moket on kyllä jäänyt aika paitsioon aevostelijoilta mutta so what, mulle on aivan sama kunhan peli on hyvä ja sehän on hyvä jopa paras:D

Ajattelin tänään ladata tuon demon pelistä ja kysynkin et onko siinä muuta kuin lyödä nettipiuha koneeseen ja live toimii vai pitääkö olla "insinööri" jotta saa demon koneelle?

Jos live on asennettu, niin ei tartte olla insinööri. Marketplacelle vaan, ja sieltä demos. Sieltä löytyy.
 
Vastaus: Nhl 07

Tempura sanoi:
Itse olen mäiskinyt kiekkopelejä suhteellisen intohimoisesti siitä lähtien kun ensimmäinen NHL ilmestyi. Ei koskaan, missään, ole ollut näin upeita maalivahteja.
Allekirjoitan. Pelkästään maalivahdit tekevät pelistä oivan hankinnan. Vaikkakin NHL 07:ssa on kuulemma paljon puutteita, aion pelin ostaa, sillä kaipaan vaihtelua 2k sarjasta. Ja toisaalta moni on hehkuttanut peliä puutteista huolimatta.

Viikko vielä. Sen jälkeen peli on koneessa ja kausi Montikalla alkaa.
 
Vastaus: Nhl 07

Tempura sanoi:
Oksennus, itse pidin Gamespotinkin arvostelua aika heikkona. En tosin niin paskana kuin IGN:n vastaavaa.

Skill Stick. Kyllä kaikki nyt saatana jo tietää mitä se tekee. Sen saa varmaan melkein selville pelin kannestakin mitä se tekee. Joka arvostelu täyttää siitä jauhamiseen vähintään sivun, ja loppu tekstistä on vähän jaa jaa nääs-luokkaa. Ei siinä mitään, onhan se hieno keksintö, mutta se nyt on jo perkele yleinen tieto - ei arvostelun ole tarkoitus toimia manuaalina kuitenkaan.

Mutta se tässä Gamespotin arvostelussa (sama mikä IGN:nkin vastaavasssa eniten vitutti), oli että maalivahteja ei huomioitu. Ei niin mitenkään. Sanottiin itseasiassa, että ensi vuonna varmaan siten parannetaan maalivahteja ja nettipelisysteemejä. Sen verran sanoi, että "maalivahdit liikkuvat vähän paremmin, MUTTA.....". Ei jeesus, kaveri jopa piti huonona sitä, että kiekko voi pomppia vahdin varusteista verkkoon ja käyttäytyy maalivahdin kanssa irtonaisesti. Vaikka se joskus olisikin vähän ylivedettyä, niin jumalauta - tietääkö kaveri kiekosta mitään vai perustaako tietonsa vain entisiin kiekkopeleihin?

Itse olen mäiskinyt kiekkopelejä suhteellisen intohimoisesti siitä lähtien kun ensimmäinen NHL ilmestyi. Ei koskaan, missään, ole ollut näin upeita maalivahteja.

Demon perusteella maalivahdit ovat hyviä, mutta ei lähellekään täydellisiä. Tuon Gamespotin arvostelijan mainitsema ongelma voi olla ihan todellinen, ainakin kun itse olen tuota rankkarikisaa pelannut niin turhan usein kiekko kimpoaa ylöspäin jonka jälkeen maalivahti on joka kerta täysin kuutamolla = kiekko maalissa. Samoiten maalivahdeilla on tapana sutaista kiekko maaliin ihan itse mailallaan. Torjunta-animaatiot sekä maalivahtien käytös muuten on kyllä erittäin asiallista. Mutta kyllä tuollaiset viat saattavat muodostua pidemmällä aikavälillä ikäviksi.

Mutta eipä tähän mennessä ole täysin ongelmatonta ja täydellistä jääkiekkopeliä tullut eikä varmasti jatkossakaan tule, kyllä joka pelistä löytyy pitkässä juoksussa ne viat. Parempi olla hieman kyyninen ja pelätä pahinta, ei tule pahoja pettymyksiä.
 
Vastaus: Nhl 07

Itse suhtaudun aina noihin arvosteluihin aika rennosti koska yleensä arvostelut on vain yhden ihmisen mielipide jne. Toinen asia on että hyvin usein asetukset muokkaavat peliä todella paljon kuten esim. minun kohdallani pelinopeus on huomattavasti hitaampi kuin monella muulla pelaajalla, itse kun en tykkää siitä että mennään päästä päähän satalasissa eikä edes ehdi nähdä mitä kentällä tapahtuu. Mitä tuohon kiekon pomppimiseen rankkareissa tulee niin eihän NHl07 ole pelkästään rankkaripeli vaan rankkarit on hieno "lisämauste" ja todella hyvin toteutettu mutta pääasia on itse peli.
 
Vastaus: Nhl 07

Sain tuosta arvostelusta sen kuvan että normaali pelitilanteissa on samaa pomppimista havaittavissa kuin mitä itse olen demossa havainnut.

Tuntuu vain siltä että porukka vaan sokeasti uskoo että tässä on nyt joku messiaspeli tulossa eikä suurempia vikoja löydy. Ei roomaakaan rakennettu päivässä. EA on hienosti lähtenyt viemään hommaa eteenpäin ja tuo paljon puhuttu skill stick on juuri sitä mitä nämä pelit kaipaavat. Lisäksi olen mielissäni tuosta kiekko fysiikasta, mutta näin alkutaipaleella se saattaa aiheuttaa edellä mainittuja ongelmia maalivahtien kanssa. Tässä vaiheessahan tämä kaikki on vain spekulointia kun ei ole peliä käsissä.
 
Vastaus: Nhl 07

Oksennus sanoi:
Sain tuosta arvostelusta sen kuvan että normaali pelitilanteissa on samaa pomppimista havaittavissa kuin mitä itse olen demossa havainnut.

Tuntuu vain siltä että porukka vaan sokeasti uskoo että tässä on nyt joku messiaspeli tulossa eikä suurempia vikoja löydy. Ei roomaakaan rakennettu päivässä. EA on hienosti lähtenyt viemään hommaa eteenpäin ja tuo paljon puhuttu skill stick on juuri sitä mitä nämä pelit kaipaavat. Lisäksi olen mielissäni tuosta kiekko fysiikasta, mutta näin alkutaipaleella se saattaa aiheuttaa edellä mainittuja ongelmia maalivahtien kanssa. Tässä vaiheessahan tämä kaikki on vain spekulointia kun ei ole peliä käsissä.

Ei missään pelissä maalivahdit voi täydellisiä olla. Joskus kiekko pomppii liikaakin, tottakai, mutta edelleen tämä on valovuosia parempi kuin EA:n tai 2k:n missään kiekkopelissä. Hitzissä kuulemma oli hyvät moket.

Slidereita pelissä on enemmän mitä luulin, ja voi olla että pienellä editoinnilla pompintaa saa hieman kuriin, mutta riittää minulle hyvin tuollaisenakin. Mitä tuolla amerikanpuolella ovat peliä pelanneet, niin aika vähämaalisia on pelit olleet, ja nollapelejäkin ovat saaneet. Ettei se sitä tarkoita, että kiekko kokoajan pomppii päin vittua. Joku kehui löytäneensä varman maalin, mitä muut sitten eivät saaneet onnistumaan, en tiedä.

Kyllä nämä moket ja kiekon käyttäytyminen on parasta mitä tiedän kiekkopeleissä pitkään aikaan. Kun tilanteet ovat arvaamattomia, niin pelissä on tuhat kertaa enemmän jännitystä. Onhan tuossa pomppimisessa vikansa, mutta peliksi vallan mainiosti tuntuu toimivan. Noista omista maaleista, demoa hakkasin helvetin kauan, ja vain kerran maalivahti selvästi teki turhan oman maalin. Toisen kerran se oli sympaattisen näköinen vahinko. Ei toiminta täydellistä ole, mutta itselleni jo pelkästään demon perusteella hauskempaa kuin koskaan.

Eniten huolettaa tuo mitä on sanottu puolustuspelistä, että puolustuskontrollit ja mekaniikka on turhan hankalaa. Toivottavasti, kun pelin saan, tottuisin jotenkin kontrolleihin, koska jo pelkkä skill stick vie keskittymistä huimasti.

Ei tämä messiaspeli tule olemaan, olen sen verran pilvistä pudonnut, mutta odotan hauskaa kiekkoilua minkä varaan on hyvä rakentaa tulevaisuudessakin. Toivottavasti puolustuksen saisi toimimaan tyydyttävästi. Muuten, sanoivat, että jos valitsee vanhat kontrollit missä on nuo napit käytössä, skill stickiä voi silti käyttää mailakikkailuun ja laukomiseen. Moni pitää systeemiä hyvänä. Saas nähdä.

2k7 taas houkuttelee todennäköisesti helpomman kontrollinsa ja sujuvan sijoittumispeli vuoksi, mutta siinäkin on kuulemma vikansa, kuten kaikissa peleissä. One-timerien tehokkuutta verrattuna muihin keinoihin tehdä maali on haukuttu jo aika paljon. Ainakin löytyy tonneittain slidereitä, pitää katsoa.
 
Vastaus: Nhl 07

Jep, varmasti on molemmissa pelisarjoissa vikansa. Minuakin eniten huolettaa tuo puolustuspelaaminen, josta on saanut sellaisen kuvan kun on noita käyttäjäkommentteja/arvosteluita lukenut että olisi jotenkin häsläämistä sen osalta. Vaikuttaa siltä että jos yhdistäisi näiden kahden pelisarjan parhaat puolet saataisiin yksi erinomainen jääkiekkopeli kahden hyvän sijasta.

EA:lta skill stick + molarit + kiekkofysiikka + grafiikka
2K:lta luistelumekaniikka parempi? tekoäly + online moodit sekä ruudunpäivitys

siinä olisi jo aika kova paketti.
 
Vastaus: Nhl 07

Eiköhän se puolustaminen onnistu ihan hyvin kunhan kontrolleihin tottuu, paljon on pelaajastakin kiinni. Mitäs muuten luette noita kommentteja?
 
Vastaus: Nhl 07

Nhl 06 pystyi vaihtamaan maalivahdin varusteita maskia yms.. tietääkö joku tai onko joku lukenu jostain voiko näin tehdä nhl 07 xbox360 versiossa.
 
Vastaus: Nhl 07

2K6 oli ainakin ihan hirveetä jöötiä. Tekoäly huijasi minkä kerkisi ja hyvistä maalipaikoista ei tuntunut millään saavan maalia. Sen sijaan kun vaan veti viivasta tai b-pisteeltä, niin sinne hujahti. Onetimer oli helppo vetää, mutta ei juuri koskaan mennyt maaliin. Xbox urani päättyi tuohon osaan. Ironisesti, koska Xboxin ostin vain ja ainoastaan NHL 2K3:n innoittamana.

En jää kaipaamaan tönkköjä animaatioita, rullaluistelu-liukuliitelyä, ihan-hienon-mutta-surkean-molarin olemassa oloa, hirveitä menuja ja kaiken kaikkiaan amatöörimäistä toteutusta.

Nyt kävelen nöyränä hattu kourassa takaisin EA:n leiviin ja sanon, että "jo taas kelpaa."

Vikoja? Totta kai. Olen pelannut C64:n alkuajoista lähtien koneilla, konsoleilla ja kolikkopeleillä, enkä vieläkään ole löytänyt virheetöntä peliä. Enkä sellaista edes etsi. Peliin pitää uppoutua ja sen tärkeimmät asiat pitää olla kunnossa. Jääkiekko pelejä olen pelannut siitä lähtien kuin sellaisia on koskaan tehty. Ja olen oppinut se, että niistä saa vain silloin kun niille antaa. Eli mene leikkiin mukaan - uppoudu kuin kirjaan - leiki iso mies!

Mutta kukin tavallaan...
 
Ylös Bottom