Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 08 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opa95
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

Eikös tämäkin ole jonkinsortin bugi, ettei peliin saa millään vaihdettua tähtäystä kameran mukaiseksi, vaikka valikossa sen vaihtaa voikin. Ylöspäin hyökätessä kohottaa kiekon vääntäessä tattia ylös (luonnollisesti maalia kohti), alaspäin hyökätessä joutuu vääntämään myöskin tattia ylös (luonnottomasti maalista poispäin). Ei auta vaikka tähtäyksen valikoista muuttaisi, vaan molemmissa vaihtoehdoissa sama juttu. Ei kai tuo ole kuin totuttelukysymys, mutta ärsyttävää se on kun ei mitään logiikkaa löydy. Ja tuskin pelkästään noin on tarkoitettu toimivaksi, kun oikein vaihtoehtoa on yritetty väsätä. :mad:
 
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

toi koko alaspäin hyökkääminen on bugi tässä pelissä. Sillä aloituksien voittaminen alaspäin pelatessa on järettömän paljon hankalampaa kuin ylöspäin hyökätessä. Ylöspäin on aloitukset helppo tiputtaa pakeille, mutta alaspäin voittoja saa vain sivullepäin syöttämällä, ja silloinkin todella harvoin.

Tolla bugilla kyllä korostuu vieraspelien vaikeus :) sillä silloin joutuu pelaamaan kaks erää bugi suuntaan.
 
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

pate79 sanoi:
toi koko alaspäin hyökkääminen on bugi tässä pelissä. Sillä aloituksien voittaminen alaspäin pelatessa on järettömän paljon hankalampaa kuin ylöspäin hyökätessä. Ylöspäin on aloitukset helppo tiputtaa pakeille, mutta alaspäin voittoja saa vain sivullepäin syöttämällä, ja silloinkin todella harvoin.

Tolla bugilla kyllä korostuu vieraspelien vaikeus :) sillä silloin joutuu pelaamaan kaks erää bugi suuntaan.
Ei joudu ku vaihtaa vähän asetuksia. Ite en ainakaan hyökkää alaspäin muuta ku sillon ku pelaan kaverin kanssa... Eli netissä aina vaihdan asetukset niin että pääsee koko ajan hyökkäämään ylöspäinl.
 
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

kerro kerro kerro. Mitä asetuksia mun pitää muuttaa? toi olis kyllä hyvä juttu.
 
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

DaVinski sanoi:
Eikös tämäkin ole jonkinsortin bugi, ettei peliin saa millään vaihdettua tähtäystä kameran mukaiseksi, vaikka valikossa sen vaihtaa voikin. Ylöspäin hyökätessä kohottaa kiekon vääntäessä tattia ylös (luonnollisesti maalia kohti), alaspäin hyökätessä joutuu vääntämään myöskin tattia ylös (luonnottomasti maalista poispäin).

Ei ole bugi. Tämähän on ollut näin about kaikissa lätkäpeleissä, ihan sieltä EA-sarjan alusta ja 2K-sarjassa. Olisko muka loogisempaa se, että painaisi alas vetääkseen ylämummoon?


pate79 sanoi:
Sillä aloituksien voittaminen alaspäin pelatessa on järettömän paljon hankalampaa kuin ylöspäin hyökätessä. Ylöspäin on aloitukset helppo tiputtaa pakeille, mutta alaspäin voittoja saa vain sivullepäin syöttämällä, ja silloinkin todella harvoin.

Monta maalia tehny pakilla aloitusvoitosta, myös alaspäin. Ihan yhtälailla niitä voittaa alaspäinkin. Ajoituskysymys...

pate79 sanoi:
Liian vähän jäähyjä tietokoneelle. 1 per 4 peliä.
Mulla tulee ihan tasaisesti muutama per peli. Nosta jäähyherkkyyttä. Joo-o, sitten saa itsekin helpommin jäähyjä, mutta kummasti oppii ottamaan kiekon pois rikkomatta ;)

pate79 sanoi:
Oman maalivahdin syötöt lähtevät sellaisella haitarilla vastustajalle, ettei mitään rajaa. Vihunki maalivahdin avaukset helppo nakki hakea rännistä.
Paras vinkki: kato mihin syötät äläkä syötä, kun vastustajat parveilevat maalin edessä. Veskarin syöttötaitoakin voi muuttaa. Oiskohan omasta pelitavasta kiinni? Eihän ne veskat oikeastikaan kopin jälkeen laita kiekkoa peliin, jos vastustaja on hollilla.

Monet napinat välttää, kun kokeilee noita slidereita eri asetuksin. Niillä pystyy vaikuttamaan pelin melko mukavasti, vaikkei nyt tietty 2k-sarjan tavoin.
 
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

Cavalera sanoi:
Ei ole bugi. Tämähän on ollut näin about kaikissa lätkäpeleissä, ihan sieltä EA-sarjan alusta ja 2K-sarjassa. Olisko muka loogisempaa se, että painaisi alas vetääkseen ylämummoon?

Eipäs pidä paikkaansa. Esim 2K sarjoissa voit valita, kohoaako kiekko kun ohjaat maalia päin, riippumatta siitä mihin suuntaan hyökkäät. Eli AINA MAALIA KOHTI SE KOHOAA, MAALISTA POISPÄIN SE EI KOHOA. Kyllä tämä ainakin minun järkeeni uppoaa paremmin, kuin se että tähtäys vaihtuu joka toisessa erässä (luistelusuunnan mukaisesti) eri suuntaan, olkoonkin että aina väännätkin tatista ylöspäin.

Kerrohan miksi valikosta ylipäänsä voit tähtäyksen valita, kun se ei muuta yhtään mitään? Mikä idea siinä on? Valikoissa on vaihtoehdot muistaakseni "aina ylös" tai "kameran mukaan". Näillä ei ole asetuksista riippuen mitään väliä, vaan vaihdosta huolimatta tähtäyksellä ei ole mitään tekemistä kameran, eli kuvakulman kanssa.

Anteeksi vain mutta älkääs nyt helvetti alkako tästä tinkaamaan, ainoa asia mikä meikäläistä pelissä suunnattomasti ärsyttää, ja joku vielä kehtaa tulla väittämään ettei se pitäisi paikkaansa. :eek: :mad: :mad:

EDIT: Kerron esimerkin, jos muuten vaikea ymmärtää;
1.erä. Olen kotijoukkue, ja hyökkään ylöspäin. ..Pääsen yksin läpi, pari harhautusta ja kiekko mainitsemaasi ylämummoon. Vasenta tattia (josta luistellaan ja tähdätään) olen kokoajan pitänyt hyökkäyssuuntaan, siis ylöspäin. Tämä tuntuu hyvältä, koska pelaajien luistelusuunta on myöskin ylöspäin. Kohottaessa ei tarvi mitään ihme vipstaakeleita tehdä. Ja jos haluan jäätä pitkin vedän tattia pelaajasta katsottuna taakse, siis alaspäin.

2.erä. Hyökkään ALASPÄIN. Pääsen yksin läpi, parit harhautukset, ja kiekko ylämummoon. Mitä tein erilailla? Jouduin vääntämään tattia luistelusuunnasta POISPÄIN. Eli jälleen ylös, vaikka luistelusuunta alas. Oppiihan tuon kyllä, mutta ei vain tunnu hyvältä.

Tämä voi olla jollekkin pikkuseikka, mutta itselleni sitäkin ärsyttävämpi. :D ..Ja valikoissa ON vaihtoehtona nimenomaan, että saat tähtäyksen valittua aina ylös (kuten tässäkin tapauksessa) TAI luistelusuunnan mukaan (kuten sen haluaisin). Näin on ollut myös 2K-sarjoissa. Erona vain on se, että 2K:ssa se on TOIMINUT, tässä EAn versiossa ei.

EAsta taas en tiedä ovatko aiemminkin noin sählänneet, itse kun en ole pelisarjaan juurikaan 90-luvun lopun jälkeen koskenut, mutta turha väittää että se olisi kaikissa peleissä samallalailla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

Cavalera sanoi:
Monta maalia tehny pakilla aloitusvoitosta, myös alaspäin. Ihan yhtälailla niitä voittaa alaspäinkin. Ajoituskysymys...

Olen minäkin, mut alaspäin huomattavasti harvemmin ja todellakin vaikeampi voittaa aloitukset.

Mulla tulee ihan tasaisesti muutama per peli. Nosta jäähyherkkyyttä. Joo-o, sitten saa itsekin helpommin jäähyjä, mutta kummasti oppii ottamaan kiekon pois rikkomatta ;)

-Jäähyt on täysillä, joten tuskin on siitä kiinni. Pelityylini on syötellä paljon, joten vihu ei pysty koukkimaan. Peleissä muutenkin maks 10 taklausta vihulla, joten aika pehmeesti vetävät. Itse taklaan 30-40krt.

Lisäkset tulikin tonne väliin :)
 
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

Niin, siis ymmärsin DaVinski kyllä, mitä tarkoitit. Ei se silti bugi ole, ja KAIKISSA EA:n lätkäpeleissä tuo tähtäys on noin ollut.

Omasta mielestäni ja oletettavasti pelin tekijöiden mielestä ei ole loogista painaa tattia alas, jos haluaa vedon ylös. Kiva jos sinusta on.

DaVinski sanoi:
Anteeksi vain mutta älkääs nyt helvetti alkako tästä tinkaamaan, ainoa asia mikä meikäläistä pelissä suunnattomasti ärsyttää, ja joku vielä kehtaa tulla väittämään ettei se pitäisi paikkaansa.

Sulla varmaan tulee olemaan elämässä vaikeeta, jos tästä jo otat tollaset pultit ;)
Ei kannata avautua, jos ei muut saa olla eri mieltä.

Eikös sieltä valikosta saa laitettua hyökkäyssuunnan aina ylös, niin ei tarvis hermoilla ton alaspäin tähtäämisen suhteen? Vai muistanko ihan väärin...

Pate79, koklaas laittaa koneen aggressiivisuus tappiin asti, jos sitten taklaisivat enemmän. Mulle ei ole niin väliä jos taklausmäärät heittelee omalla ja koneen joukkueella, pääasia että jäähyjä tulee tasapuolisesti, ja niin on kutakuinkin tullutkin.
 
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

J2 sanoi:
Nyt on tahkottu peliä pari tuntia, ja pakko sanoa, että on se mahtava peli!
Mutta sitten asiaan: voisiko joku ammattilainen kertoa aloittelijalle muutaman hyvän kikan, jolla voisi parantaa peliä?
Kukaan ei siis ole ammattilainen tai osaa kikkoja... :rolleyes:

Miten muuten voitetaan alotus helposti, onko siihen mitään juttua/sääntöä?
 
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

Cavalera sanoi:
Ei se silti bugi ole, ja KAIKISSA EA:n lätkäpeleissä tuo tähtäys on noin ollut.
Tuota samaa minäkin olen miettiny, että kaikissahan tuo tähtäys on ollut sama. Ihme napinaa asiasta mikä on ollu tiedossa jo vaikka kuinka monta vuotta. Nyt yht'äkkiä siitä onkin muodostunut ongelma. Mielenkiintoista.
 
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

Tuli tuplana viesti. En löytänyt paikkaa mistä olisin tämän poistanut. Alempana kokonaisuudessaan...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

Cavalera sanoi:
Niin, siis ymmärsin DaVinski kyllä, mitä tarkoitit. Ei se silti bugi ole, ja KAIKISSA EA:n lätkäpeleissä tuo tähtäys on noin ollut.

Omasta mielestäni ja oletettavasti pelin tekijöiden mielestä ei ole loogista painaa tattia alas, jos haluaa vedon ylös. Kiva jos sinusta on.



Sulla varmaan tulee olemaan elämässä vaikeeta, jos tästä jo otat tollaset pultit ;)
Ei kannata avautua, jos ei muut saa olla eri mieltä.

Tästä on pultit vielä kaukana, vaikka asia ärsyttääkin. Lähinnä ärsytys johtuu siitä että kuten EAn peleissä monesti, pelit tyylitellään ja tehdään upeasti, mutta ihme lapsuksia niistä yleensä löytyy.

Vastaahan nyt siihen kysymykseeni: Minkä takia on tehty, ja mitä hyötyä tästä vaihtoehdosta on, jossa saat tähtäystä em. viestini mukaisesti vaihdettua? Pelkäksi silmänlumeeksikko tarkoitettu? Varmasti joo..

Ja jos mahdollista niin kokeiles sitä 2K sarjaa, siellä noista valikoista todella tapahtuu jotain, siitä on turha keskustella.

Toissivuinen seikka on kummasta tykkää tai tuntuu paremmalta, mutta nimenomaan ärsyttää se, ettei se toimi kuten on tarkoitettu. Jos tuota valikkoa ei olisi edes tehty, en asiasta puhuisi mitään.
-----------
Ja eri mieltä saa toki olla ja keskustella voi, mutta alkuhuumasta innostunut ja sokeutunut fanittajakaan ei saa faktaa muutettua. Kuten jo sanoit, elämä voi olla kovaa. ;) ...Mutta onneksi ei hätäsi ole tuonnäköinen, koska se menee kyllä aikanaan ohi.
Itsellä oli joskus Fifan kanssa samanlaisia ongelmia, kunnes etäisyyttä otettuani huomasin, etteihän sitä ollut testattu "EAmaiseen tapaan" ennen julkaisua juurikaan yhtään. Perse edellä puuhun, grafiikka ennen pelattavuutta.. Niin se tahtoo mennä.

Voi niitä aikoja, kun ihmiset eivät valittaneet välianimaatioiden nykimisestä, vaan pitivät tärkeämpänä pelattavuudeltaan bugitonta peliä.
Kuvitelkaas tänä päivänä, vaikka paljon hehkutettu ja odotettu Gran Turismo. Ajat pari kiekkaa ja eteesi ilmestyy "näkymätön seinä" (A´la EA Sportsin NHL) joka heittää autosi pöpelikköön tai päästää kaikki muut edelle, tai muuten vaan peli leipoo kolme-neljä kertaa 10:stä kiinni (A´la EA Sportsin FIFA). Luulen että niistä se ISO haloo nousisi. EAn peleissä ihmiset ovat ilmeisesti näihin aikojen saatossa tottuneet ja turtuneet. Valitettavaa, muttei niin hirveän kaukana totuudesta...

Ja täydellistä peliä ei ole, on vain pelejä joiden pariin haluaa uudestaan ja uudestaan. Fifa ja NHL on osakseen sellaisia ja myönnän itse sen, että lapsuksista huolimatta parhaat futis ja lätkä -pelit kuitenkin toistaiseksi on kyseessä. Tympii ja ihmetyttää vaan, että ne lapsukset on sellaisia jotka paljastuu jo muutaman tunnin pelaamisen jälkeen, tästä syystä näyttää ettei pelejä olisi ollenkaan testattu, tai se on tehty hirvittävän kiireen kanssa. Ei nämä silti ole pelkästään tämän vuoden, eikä näiden sarjojen ongelma..

En tiedä kuinka suuri ansio tästä kuuluu näille "wannabe"-hehkuttajille, jotka mieltävät bugitkin featureiksi ja mainostavat täydellistä peliä.. Noh, saadaanpahan ensi vuodeksi taas uudet kokoonpanot, ja kenties uusilla animaatioilla höystetty parempi grafiikka. Sitä kelpaa odotella!! ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

Pakko ottaa kantaa tuohon tähtäys sydeemiin. Minustakin tuo väärään suuntaan vääntäminen on aina ollut huono. Muutenkin koko alaspäin pelaaminen on ollut ihan rektaalista. Mut nyt tilanne on toinen kun sain tietää, että säädöillä pääsen aina hyökkäämään ylöspäin. YEAH! Kaikki on paljon luonnollisempaa ja helpompaa.

Vielä kun vihut sais ottamaan jäähyjä. Pitää vielä kokeilla tuota aggressiivisuutta. Katsoin kauden stätsit, ja surku hupaiselta näytti. n.20 peliä dynastyä takana YV 8/15 ja AV 41/48. Pieni ero :)

Yks hyvä puoli 08 on aiempiin. Vihut vetävät hanakammin, joten nyt on mahdollista saada veskalle torjunta % yli 90. Tällä hetkellä 91.7% 3. paras. AHL cocklinilla 93.4%. Yber ykkönen. NHL:n pistepörssiä on lähes mahdoton johtaa saati voittaa. Ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä, koska peleissä tulee 2-3 maalia per peli. toisaalta oon samalla päästänyt kaikista vähiten. 1.87/per peli.
 
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

pate79 sanoi:
Pakko ottaa kantaa tuohon tähtäys sydeemiin. Minustakin tuo väärään suuntaan vääntäminen on aina ollut huono. Muutenkin koko alaspäin pelaaminen on ollut ihan rektaalista. Mut nyt tilanne on toinen kun sain tietää, että säädöillä pääsen aina hyökkäämään ylöspäin. YEAH! Kaikki on paljon luonnollisempaa ja helpompaa.

Nii-in. Ja pointtihan tässä avautumisessani on tuo bugi, elikkäs suomeksi OHJELMOINTIVIRHE, jota täällä ei haluta myöntää.

Valikosta tuo tähtäys pitäisi voida muuttaa luistelusuunnan kanssa yhtäläiseksi, muttei sillä ole mitään vaikutusta ihan sama kumpaan sen laittaa.

Eli sanon vielä kerran kaikille: Ohjainasetuksista jos tähtäyksen laittaa "aina ylös" sen pitäisi olla noin niinkuin se onkin, mutta "kameran mukaan" sen pitäisi kääntyä aina hyökkäyssuunnasta riippuvaksi.. Se valikko ei toimi. PISTE.
 
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

Cavalera sanoi:
... ja KAIKISSA EA:n lätkäpeleissä tuo tähtäys on noin ollut.

Ei ole. Ainakin ensimmäisessä NHL Hockeyssä, sekä NHL'95:ssa ylänurkkaan tähtääminen tapahtui kääntämällä tikkua luistelusuuntaa vastaan hyökkäyssuunnasta riippumatta. Itsekin olen monta vuotta ihmetellyt miten on mahdollista että vuodesta toiseen nykyinen tähtäyssysteemi on ollut mukana ilman sen suurempaa protestointia, vaikka se vaikuttaa selvältä bugilta. Kaipa se sitten on EA:n suunnittelupalaverissa lyöty lukkoon, kun sitä ei ole korjattu.

Itse olen edelleen sitä mieltä, että pelattavuuden kannalta olisi parasta jos tikkua (=tattia) käännetään aina luistelusuuntaa vastaan, kun halutaan ampua ylös. Näin ollen oletustähtäys esimerkiksi ylöspäin hyökätessä ei ole ylös, vaan alas, ja jos havittelee ylämummoa joutuu sen eteen tekemään vähän enemmän "työtä" (eli vääntämään tatin alas) niin kuin oikeastikin.
 
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

skf sanoi:
Itse olen edelleen sitä mieltä, että pelattavuuden kannalta olisi parasta jos tikkua (=tattia) käännetään aina luistelusuuntaa vastaan, kun halutaan ampua ylös. Näin ollen oletustähtäys esimerkiksi ylöspäin hyökätessä ei ole ylös, vaan alas, ja jos havittelee ylämummoa joutuu sen eteen tekemään vähän enemmän "työtä" (eli vääntämään tatin alas) niin kuin oikeastikin.

Tuohon ideaan voisin jopa yhtyä! :)

Onhan tuohon nyt ilmeisesti yritetty jo saada nämä 2K-sarjasta tutut vaihtoehdot jotta oman tyylin löytää, mutta huonoin tuloksin. Tuo taaksepäinveto "ylämummo" -laukauksille olisi todella ihan ok ja realistinenkin pienen haasteellisuuden takia, mutta tekisi siitä nyt edes TOIMIVASTI johdonmukaisen koko pelin ajaksi..
 
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

DaVinski sanoi:
Valikosta tuo tähtäys pitäisi voida muuttaa luistelusuunnan kanssa yhtäläiseksi, muttei sillä ole mitään vaikutusta ihan sama kumpaan sen laittaa.
Se on laukaukselle se asetus, ei tähtäykselle. Koitappa laittaa aina ylös ja pelata. :)
 
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

Mielestäni alaspäin pelaaminen on aivan yhtä helppoa kuin ylöspäin,muistaa vain laittaa asetukset niin että rannari lähtee aina eteenpäin työnnettäessä. Tähtääminen on aivan yhtä helppoa.
Nettipeleissä huomaa että jengi pelaa aika paljon koko ajan ylöspäin. Kansallislaulun aikana tule "odottaa vastustajaa" teksti joten heti vaihdetaan asetuksia. Minua tämä ei haittaa jos joku pelaa näin mutta itse en siihen lähde. Opettelin heti pelaamaan molemiin suuntiin joten ei sitä tule enään edes ajateltua.
 
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

Se huipuilla pienistä asioista asiat kiinni. :D Siksi pelaanki pro -tasolla ja aina ylöpäin..
 
Ylös Bottom