Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 08 [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opa95
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

Heheh, niin kai sitten :D

Eniten kyllä nyppii tuo pelillinen epätasapaino, kun about täydellisesti pelatut tilanteet eivät johda maaleihin veskan napatessa mahdottomatkin kiinni.

Kumma juttu kun minä jostain syystä saan aina maalin kun aikani veivailen vastustajan maalin edessä:D

Sama täällä, eli ammattilainen liian helppo ja tähtipelaajalla tietokone vetää hillolla matsit kotia. Eniten ärsyttää ne syötöt, tarkemmin tietokoneen tarkkuus ja sen syötönkatkot.
Tost puuttuu yksi vaikeustaso välistä!

PS: Kiitos Cavalera kun kerroit mun mielipiteet 100%:sti, ei tartte ite avautua:D En kiellä mitään noista mitä kirjoitit, päinvastoin kompaan kaikissa.

Mä taas olen tällä hetkellä tyytyväinen omaan tasoon suhteessa pelin vaikeustasoon. Pelaan ammattilais vaikeustasolla, dynastyä takana reilut 70 peliä. Pelit ovat vaihtelevia, viimeseen viiteen peliin mahtuu tuoksia 1-3 tappiosta 6-3 voittoon, tehdyt/pääst. maalien ka. 3.11/2.59
Maalit tulee tehtyä vaihtelevasti, edellisessä pelissä tein kummallisen maalin, mulle oli tulossa jäähy ja vastustajan pakilla oli kiekko niitten omalla sinisellä, menin siinä sitten karvaamaan ja pakki lähti kiekon kanssa kohti omaa päätyä, vastustajan veska lähti samalla vaihtoon. Häiritsin sitten sitä pakkia, ja tämän luistelulinja osui yhteen veskarin kanssa ja kiekko karkasi -> valui omaan maaliin.

Pari ihmetystä herättävää asiaa. Mistä syystä yleensä jos olen alivoimalla ja tulee tappelu vastustaja saa ylim. kakkosen, hyvä taktikointi keino. Toinen asia mikä herätti yhdessä pelissä ihmetystä kun pelasin ilman maalivahtia, tietokonen yritti omasta päästä kolme kertaa tyhjään maaliin mutta ohi(ihmeellistä tuokin) ettei tullut pitkää, miksi?ei osunut mihinkään, suoria yrityksiä aloituksen jälkeen. Oli joku kolmaskin, mutta unohtui...

Sen verran vielä tuosta ammattilaisesta seuraavista tasoista:ensinäkin pelaajat ovat kaikki saman tasoisia!tämä on ollut jo monta vuotta ea nhl:län ongelma.lopullinenkin realiteetti häviää kun esim.chelios rupee olemaan yhtä nopea kuin ovechin!!!
tosin jos jotain positiivista hakee niin kun oppii voittamaan tähtitasolla niin pärjää jo jenkkejäkin(onlinessa) vastaa!kun tuntuvat olevan aina askeleen edellä:D
kiitos serverien...

Mä komppaan kanssa cavalerin mietteitä kiekottoman pelaajan taklaamisesta, eli kun kerranki saat pakilta blockattua vedon ja OLET pääsemässä yksiläpi sillai, että kiekko valuu vastustajan päätyä kohden. Samalla hetkellä kone vetää tajuttoman perstaklauksen kiekottomalle miehelle ja tilanne oli sit siinä. NISE! Ainoa mitä tilanteesta kehittyy on se, että sun tähtipelaaja vielä loukkaantuu ko. tilanteessa.

Välillä tähtipelaaja tasolla et voi tehdä maaleja. Vaikka pelaat 20 paikkaa tyhjään maalin vedolle niin tolpat 33%, pelaaja vetää ohimaalista(20cm päästä) 33% tai maalivahti ehtii väliin 33%. Vastustaja voittaa rystyn sinisen vedolla 0-1.

Morrow on hitaampi "juoksukilpailussa" kuin vastustajan 3 kentän pakki, jonka speed on 68... Tohon boosti hommaan vielä se, että PC:llä on todistetusti alkuperäisissä asetuksissa tietokoneella enemmän boostia kuin herolla. Määrä kasvaa vaikeustason mukaan, siksi yksiläpi tilanteita ei näy eikä kuulu tähtipelaaja tasosta eteenpäin. Nykyään tämänkin voi muuttaa päivityksien ja apuohjelmien avulla. Eli tietokoneen "huijaaminen" ei ole pelkkää harhaa tai omien taitojen puutetta. Kyllä noita löytyy. Tohon lisätään vielä ottelun viimeisten 2min boosti/ tietokoneen myllytys.

Itselle tähtipelaaja perussäädöillä on sopiva, mut ybertasolle ei koskaan mielenkiinto riitä, yllämainittujen asioiden takia. Dynastyssä pelaan: NHL Dallas 25 5 6 ja AHL 23 6 4. Pelaan overalin mukaan molempien sarjojen paskimmilla joukkueilla. Esim. Dallasin 1. pakkipari on Koistinen/ Nummelin. 2 ketjusta löytyy Kapanen, M Koivu, Miettinen... :)

Eli paljon löytyy suomalaisia joukkueesta, mut S koivu, S kapanen, selänne, yms puuttuvat korkeiden arvojen takia, kun ei ole antaa vaihdossa niin hyviä pelaajia.

Monta kertaa on käpy palanut ja monta kertaa tulee vielä palamaan... Peace!

että näin. minä taas en saa muuten maaleja tehtyäkään ko suoralla vedolla tai vempula onetimeristä.. voiko niitä muka muutenkin tehdä. jos ny ruudun jarkolla tai donald brasherillä teen siniviiva veto maaleja nii luulis sen paremmillakin onnistuvan :D

Ja mikähän on vaikeustaso? Ei takuulla kumpikaan kahdesta vaikeimmasta, tai sitten puhut paskaa :D

Kyllä ammattilainen-tasolla siniviivavedot uppoaa välillä, mutta tähtipelaajalla 50 ottelussa dynastya pelatessa en ole saanut YHTÄKÄÄN siniviivalämäriä sisään. Tuntuu, että kun kone päättää, että tässä matsissa ei pelaaja maaleja tee, niin et tosiaan myöskään tee. Väitän, että kyse on muustakin kuin omista pelitaidoistani. Ei vaan huvittaisi palata ammattilainen-tasoon, kun koneesta ei ole silloin mitään vastusta. Edelliskaudella dynastyssa taisin hävitä koko kauden aikana 9 peliä ja playoffeissa en yhtäkään.

Pate79:n mainitsemat koneen boostit aiemmissa NHL-peleissä ovat ihan totta. Olen viilaillut PC:llä aiempia NHL-pelejä (04,05,06) ja niiden tiedostoja aika urakalla sekä käyttänyt pelaajien itse tekemiä editoreja, ja niissä on tosiaan koneen ominaisuudet/arvot lähtökohtaisesti selkeästi pelaajaa parempia. Ja eivät ne lukuisat tolppalaukauksetkaan sattumaa ole ;)
Luonnollisesti heikommilla vaikeustasoilla pelaajan ominaisuudet ovat sitten konetta paremmat.

En tiä toki 08:n PS3-versiosta tai edes 08 PC-versiosta varmuudella, mutta otaksun, että EA:lla yhä on menty sieltä, missä aita on matalin. Jossain NHL:ssä oli mahdollisuus itse valita, tuleeko viimeisen minuutin aikana ns."tähtipelaajille" lisäkykyjä, jolloin maalit ym onnistuvat helpommin (ja ukot ei taklauksiin reagoi). Tämä pudotettiin myöhemmin pois, mutta jäi ilmeisesti kuitenkin pelisarjan ominaisuutena mukaan.

Eli tekoälyn paremmuus kovemmilla vaikeustasoilla perustuu juuri noihin huijauksiin.

Eli tekoälyn paremmuus kovemmilla vaikeustasoilla perustuu juuri noihin huijauksiin.

Mutta kun minä en onnistu supertähti tasollakaan häviämään matsia, niin olenkö mä sitten viel suurempi huijari kun tietokonevastustajat:p:D

Edit. Noi saatanan kanadalaiset ei osaa onlinessa tehä muuten maaleja kun noilla slappisyötöillä perkele

Onkos änäriin tehty uutta kokoonpano pätsiä? Ajattelin pelata pleiarit läpi ja olis kiva saada tän hetkiset änäri kokoonpanot.

Mutta kun minä en onnistu supertähti tasollakaan häviämään matsia, niin olenkö mä sitten viel suurempi huijari kun tietokonevastustajat:p:D

Ehkäpä olet sitten yli-ihminen, vietät aivan liikaa aikaa tämän pelin parissa tai olet löytänyt yhden lähes aina toimivan maalikikan tai rutiinihyökkäyksen, jolla teet maaleja. Monipuolisesti niitä ei tässä pelissä pysty vaikeilla tasoilla tekemään ja suurimmalle osalle meistä puuttuu yksi vaikeustaso välistä. UGH!

Ehkäpä olet sitten yli-ihminen, vietät aivan liikaa aikaa tämän pelin parissa tai olet löytänyt yhden lähes aina toimivan maalikikan tai rutiinihyökkäyksen, jolla teet maaleja. Monipuolisesti niitä ei tässä pelissä pysty vaikeilla tasoilla tekemään ja suurimmalle osalle meistä puuttuu yksi vaikeustaso välistä. UGH!

The God has spoken :)

Hehehe... Nyt kun olen pari päivää kiukutellut tämän pelin parissa ja menettänyt hermoni, aloin tutkia noita slidereita ym pelin foorumeilta.

Yksi mielenkiintoinen väite on, että vaikeimmalla supertähti-tasolla peli on pelattavampi, realistisempi ja reilumpi kuin toisiksivaikealla tähtipelaaja-tasolla.
Linkki

Täältä löytyi myös useita linkkejä slidereiden ym tweakkaamiseen.

Näitä SUPERTÄHTI-tason slidereita jengi on ylistänyt tuolla operationsports foorumilla:

Basic
Game Speed - 0
Puck Control - 2
Fight Difficulty - 6
Fatigue Effect - 6
AI learning - 6

Skating
Fatigue Recovery - 0
Player Acceleration - 0

Checking
Hitting Power - 2
Aggression - 2
Poke Effect - 6

Passing
Pass Speed - 0
Saucer Pass - 4
Pass Intercept - 1
*Goalie Passing - 1*

Shooting
Shot Accuracy - 2
Shot Power - 2

Defense
*Shot Block - 0*
Hook Effect - 3
*Penalty Shot - 1*
Goalie Cover Frequency - 5

Penalties Max
Fighting Max

Testailen näitä pari päivää ja kerron sitten, josko olisin saanut pelistä taas nautittavan :D
Kokeilkaa muutkin ja kertokaa mitä mieltä olette, muutenkin noita slidereita kelpaisi tänne postailla, esim. Miesylilaidan ja Timppa, millä asetuksilla pelaatte?

Hehehe... esim. Miesylilaidan ja Timppa, millä asetuksilla pelaatte?

No mä pelaan sillä toisiks vaikeimmalla... se on melko helppoa sillon tällön, mutta vaikein on sitte ihan jo liian vaikeata :mad: no tiedät varmaan mitä tarkoitan... maalit tulee säkällä ja kone tekee kaikkialta maaleja :(
Muistaakseni MiesYliVoiman pelaa vaikeimmalla tasolla :o

Lähinnä meinasin noita teidän slidereita.... ;)

Pakko oli vielä tulla raportoimaa kokemuksia, sillä peli parani oleellisesti!

Vaihdoin supertähti-tasolle ja kokeilin noita esimerkkislidereita, ja tämä tuntuu kuin eri peliltä!
Ensin pelasin 5min erillä ja hävisin 2-0, mutta tuntui, että kone ansaitsi maalinsa, eikä huijannut. Peli oli selvästi realistisempaa ja puolustusvoittoisempaa - ja mkä parasta, kiekot eivät imeydy koneen lapaan.

Otin toisen matsin 10min erillä, sillä erolla, että pudotin aggressiivisuuden ykköseen ja koneen oppimisen kakkoseen (eli siis 0minimi, 6 max). Palautumisen nostin kakkoseen ja rankkarit täysille.

Ja hitto soikoon, voitin 5-3, erittäin tasaisen ja hyvässä tasapainossa olleen pelin jälkeen! Supertähti tasolla kone todellakin pelaa järkevämmin: lyö kiekkoa ränniin, vetäytyy puolustamaan ja ei taklaa kuin raivohullu, jolloin saat oikeasti tilaakin pelata. Samaten itse pyrin pelaamaan kuten oikeasti: ei hyökkäämistä alivoimalla, mieluummin veto kuin vaikea syöttö jonka kone katkaisee, pakottaa vastustajan laukomaa kaukaa ja lopussa puolustusvoittoinen pelitaktiikka. TOIMII!

Edelleenkään en siniviivamaaleja tehnyt, mutta vedot menevät sentään maalille ja reboundeista tein kaksi. Olennaista tuntuu olevan aggressio, oppiminen, katkaisuteho ja laukausten blokkaus. Lisäksi kun hidastaa vetoja ja vähentää tarkkuutta, tuntuu, ettei konekaan saa joka vetoaan sisään.

Katkaisuteho kannattaa pitää täysillä ja se onkin paras ase konetta vastaan: taklauksia kannattaa jakaa vain kun ne todella osuvat. Noilla slidereilla ja järkevällä, oikean jääkiekon tapaisela pelityylillä (kiekkoa päätyyn, paikkapuolustus eikä kiekonperässä juoksemista, antaa veskarin sulkea kiekon eikä heitä vastustajan ulottuville) tästä pelistä tuli heti jotenkin nautittavampi. Kokeilkaa nyt ihmeessä, jos tuntuu olevan vaikeuksia ammattilaista vaikeammilla tasoilla-

No täytyy kokeilla noita slaidereita, normiasetusslaidereilla pelasin ja siihen jäi, mutta jos noilla korjaantuu, niin ne pistän. :)
mutta minkä helvetin takia mun syötöt ei koskaan mee perille, vaa jokainen katkaisee ne ja muiden syötöt menee perille vaikka kuinka yritän katkaista syöttöä :o

Mä taas olen tällä hetkellä tyytyväinen omaan tasoon suhteessa pelin vaikeustasoon. Pelaan ammattilais vaikeustasolla, dynastyä takana reilut 70 peliä. Pelit ovat vaihtelevia, viimeseen viiteen peliin mahtuu tuoksia 1-3 tappiosta 6-3 voittoon, tehdyt/pääst. maalien ka. 3.11/2.59
Maalit tulee tehtyä vaihtelevasti, edellisessä pelissä tein kummallisen maalin, mulle oli tulossa jäähy ja vastustajan pakilla oli kiekko niitten omalla sinisellä, menin siinä sitten karvaamaan ja pakki lähti kiekon kanssa kohti omaa päätyä, vastustajan veska lähti samalla vaihtoon. Häiritsin sitten sitä pakkia, ja tämän luistelulinja osui yhteen veskarin kanssa ja kiekko karkasi -> valui omaan maaliin.

Pari ihmetystä herättävää asiaa. Mistä syystä yleensä jos olen alivoimalla ja tulee tappelu vastustaja saa ylim. kakkosen, hyvä taktikointi keino. Toinen asia mikä herätti yhdessä pelissä ihmetystä kun pelasin ilman maalivahtia, tietokonen yritti omasta päästä kolme kertaa tyhjään maaliin mutta ohi(ihmeellistä tuokin) ettei tullut pitkää, miksi?ei osunut mihinkään, suoria yrityksiä aloituksen jälkeen. Oli joku kolmaskin, mutta unohtui...

jos sil on alivoima nii voi iha rauhas yrittää maalia!

Lähinnä meinasin noita teidän slidereita.... ;)

Pakko oli vielä tulla raportoimaa kokemuksia, sillä peli parani oleellisesti!

Vaihdoin supertähti-tasolle ja kokeilin noita esimerkkislidereita, ja tämä tuntuu kuin eri peliltä!
Ensin pelasin 5min erillä ja hävisin 2-0, mutta tuntui, että kone ansaitsi maalinsa, eikä huijannut. Peli oli selvästi realistisempaa ja puolustusvoittoisempaa - ja mkä parasta, kiekot eivät imeydy koneen lapaan.

Otin toisen matsin 10min erillä, sillä erolla, että pudotin aggressiivisuuden ykköseen ja koneen oppimisen kakkoseen (eli siis 0minimi, 6 max). Palautumisen nostin kakkoseen ja rankkarit täysille.

Ja hitto soikoon, voitin 5-3, erittäin tasaisen ja hyvässä tasapainossa olleen pelin jälkeen! Supertähti tasolla kone todellakin pelaa järkevämmin: lyö kiekkoa ränniin, vetäytyy puolustamaan ja ei taklaa kuin raivohullu, jolloin saat oikeasti tilaakin pelata. Samaten itse pyrin pelaamaan kuten oikeasti: ei hyökkäämistä alivoimalla, mieluummin veto kuin vaikea syöttö jonka kone katkaisee, pakottaa vastustajan laukomaa kaukaa ja lopussa puolustusvoittoinen pelitaktiikka. TOIMII!

Edelleenkään en siniviivamaaleja tehnyt, mutta vedot menevät sentään maalille ja reboundeista tein kaksi. Olennaista tuntuu olevan aggressio, oppiminen, katkaisuteho ja laukausten blokkaus. Lisäksi kun hidastaa vetoja ja vähentää tarkkuutta, tuntuu, ettei konekaan saa joka vetoaan sisään.

Katkaisuteho kannattaa pitää täysillä ja se onkin paras ase konetta vastaan: taklauksia kannattaa jakaa vain kun ne todella osuvat. Noilla slidereilla ja järkevällä, oikean jääkiekon tapaisela pelityylillä (kiekkoa päätyyn, paikkapuolustus eikä kiekonperässä juoksemista, antaa veskarin sulkea kiekon eikä heitä vastustajan ulottuville) tästä pelistä tuli heti jotenkin nautittavampi. Kokeilkaa nyt ihmeessä, jos tuntuu olevan vaikeuksia ammattilaista vaikeammilla tasoilla-
Siniviiva vedot menee aika usein maaliin. luistelee iha siniviivalle laidan viereen ja maalin edessä on 9 miestä niin varmalla veto menee ylänurkkaan:D

Hehehe... Nyt kun olen pari päivää kiukutellut tämän pelin parissa ja menettänyt hermoni, aloin tutkia noita slidereita ym pelin foorumeilta.

Yksi mielenkiintoinen väite on, että vaikeimmalla supertähti-tasolla peli on pelattavampi, realistisempi ja reilumpi kuin toisiksivaikealla tähtipelaaja-tasolla.
Linkki

Täältä löytyi myös useita linkkejä slidereiden ym tweakkaamiseen.

Näitä SUPERTÄHTI-tason slidereita jengi on ylistänyt tuolla operationsports foorumilla:

Basic
Game Speed - 0
Puck Control - 2
Fight Difficulty - 6
Fatigue Effect - 6
AI learning - 6

Skating
Fatigue Recovery - 0
Player Acceleration - 0

Checking
Hitting Power - 2
Aggression - 2
Poke Effect - 6

Passing
Pass Speed - 0
Saucer Pass - 4
Pass Intercept - 1
*Goalie Passing - 1*

Shooting
Shot Accuracy - 2
Shot Power - 2

Defense
*Shot Block - 0*
Hook Effect - 3
*Penalty Shot - 1*
Goalie Cover Frequency - 5

Penalties Max
Fighting Max

Testailen näitä pari päivää ja kerron sitten, josko olisin saanut pelistä taas nautittavan :D
Kokeilkaa muutkin ja kertokaa mitä mieltä olette, muutenkin noita slidereita kelpaisi tänne postailla, esim. Miesylilaidan ja Timppa, millä asetuksilla pelaatte?

Ihan oletusslaidereilla olen pelaillu supertähti tasolla, mut täytyy kokeilla noita josko tulis haastetta vähän lisää, aattelin washingtonilla ruveta dynastya tahkoomaan:rolleyes:

Eipä enää pahemmin vastustajat maaleilla juhli noiden slaidereiden kanssa:D

2 ottelua pelasin washingtonilla 44 laukausta yhteensä Kölzigille ja 1 päästetty maali:eek: ja vielä 5 minsan erillä

Tosin ittekin onnistuin maalinteossa vaan 6 kertaa noissa kahdessa ottelussa, kyl nyt taas viittii pelata, kun on vähän tiukempaa vääntöä.

Ylös Bottom