Nyt on kyllä pakko sanoa se, että about 6-7kk änäriä takana ja ovat kyllä ean poijjaat tehneet erinomaisen tekeleen. Vaikka bugeja on mielinmäärin niin aina sitä vaan tunkee levyä pleikkariin. Dynastyäkin tahkottu kohta 1000 ottelun verran. Kuitenkin hyvän pelin merkki on se, että plussia löytyy enemmän kuin miinuksia.
Isoin miinus minusta on se, että puolustuksessa omat tietokoneen ohjaamat pelaajat ovat pujottelukeppejä. Eihän ne liiku mihinkään, vaikka kiekko liruis ihan vierestä, eiku sun pitää ottaa mies haltuun jotta saat kiekon. Toinen jutttu on se, että jos satut menemään kulmaan ottamaan kiekkoa pois niin hups! Siellä on kohta 3 omaa miestä pyörimässä yhden vihun kimpussa. Pyöriihän ne 2 omaa siinä, mut ei ne mitään kuintekaan yritä. Sit vihu nippaa takatolpalle, jossa on minun "tietokoneen" mies sekä vihulainen. Minun mies katselee veirestä kun vihu tunkee kiekon tyhjiin, ei merkkiäkään että se pelais miestä pois tai yrittäis katkaista syöttöä. Kunhan "pidän" omaa paikkaa, johon mut on määrätty.
Eli se mitä yritän sanoa puolustuksesta on se, että vihulla pelaa 5 miestä molempiin suuntiin, mut mulla vain se oma ohjaama ukko. Muut luistelevat niille määrättyjä reittejä pitkin. Eli ylivoimalla ei tietokoneen mies pidä viivaan vaan lähtee automaattisesti kohti puolusta. Muutenkin omilla koneen ohjaamilla miehillä ei ole mitää kykyä/innostusta/pätevyyttä toimia odottamattomissa tilanteissa. Kuten jos karvaat vihun päädyssä.. Ajat kiekkoa tuovan pakin pystyyn joka sattuu yleensä olemaan alinmies, kiekko valuu kohti sinistä missä sulla on omanpuolulainen... Mitä kone tekee... väen vängällä lähtee kohti omaa maalia, ja kun saat ukon haltuun niin tilanne on jo ohi, sillä sun pitää ensin kääntää pelaaja joka vielä halussakin pyrkii väärään suuntaan... Kun taas tietokoneen vihut tulevat viivana paikkaamaan tilannetta.
Kaverin kanssa kun pelaa niin tietokone on helisemässä aggressiivisella karvauksella, eli toinen luo painetta kiekolliselle pelaajalle ja toinen on valmis iskemään tilanteen tultua irtokiekkoon, rännikiekkoon tai vihuun joka on saamassa kiekkoa painostetulta pakilta.
tästä tulikin mieleen se, että jos myös 4 muutakin pelajaa pelais tilanteiden mukaan, eli olisivat ns. ajan tasalla kenttätapahtumien kanssa niin vihun tekoäly ei riittäisi edes vaikeimmalla tasolla lyömään hero+tiekoneen joukkuetta. Kylmä tosiasia. 90% vihun maaleista kaatuu omien tietokonemiesten piikkiin, kun ne ei puolusta tai yleensäkään tee mitään muutakuin hengailevat niille määrätyillä paikoilla. Tämän takia vihut pyörittelevät leikkisästi kiekkoa heron päässä minuuutti tolkulla kun yhdellä pelaajalla ei saa painetta 3 vihulle. vaan kun pääset kiekollisen lähelle niin se syöttää seuraavalle, jota puolustaa MR Hengailija, ja tilaa on taas jatkaa pyörittämistä.
Olis todella mukava joskus kokeilla vaikeimmalla tasolla pelata 5:llä herolla tietokonetta vastaan. Luultavasti kiekonhallinta aika tippuisi huimasti koneen puolelta. Vois olla, että tietokonetta vietäis kuin metrin mittaa. Tietysti 5 ihmisen peliä pitäisi treenata, että jokainen tietää paikkansa