Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 08 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opa95
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

No sittenhän herra on hyvä ja vetää tänne ne mailman parhaat slaiderit :rolleyes:

Haha, etsivä löytää :p

Noh tuossa kun ylempänä linkitin ton foorumin, niin sieltä superstar sliderit, pienin modauksin niistä tuli ihan hyvät. Olen ite pelannu nyt washingtonilla 23 matsia, Kölzig pelannu niistä 21 ottelua 1,7 pmk ja torjuntaprosentti 92 %, eipä pahemmin kone tee enää huijausmaaleja. Ja jopa 5 nollapeliä sisältyy noihin 21 otteluun.
 
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

Nyt olisi sitten NHL:ää takana julkaisupäivästä asti, joten voisi varmaan laittaa pientä kommenttia. Mielipiteet ovat hieman kaksijakoiset, toisaalta tämä peli ottaa päähän niin h*lvetisti bugisuutensa ja näiden muidenkin onlinen ongelmien takia mutta toisaalta tämä on aivan HITON hyvä, epäilemättä paras NHL-peli koskaan. Vaikka todella monta kertaa tätä pelatessa onkin suoraan sanottuna v*tuttanut enemmän kuin mitää muuta peliä pelatessa niin silti tämän jaksaa aina iskeä uudestaan pleikkariin ja alkaa mättämään. Joten eikai tämä siis niin kauhea voi olla, kun ei tämä tuolla hyllyssä ehdi koskaan pölyttyä.

Tosin tälläkin hetkellä v*tuttaa hieman, sillä kun olin äsken pelaamassa Habsilla onlinessa, niin johdin kolmannessa erässä 5-1 ja peliaikaa oli jäljellä 41 sekuntia. No tietenkin sitten tulee aloitus vastustajan B-pisteelle ja SITTEN alkaa se kaaos. Peli alkaa hyppiä edellisen aloituksen ja tämän seuraavaksi tulevan aloituksen väliä eikä koskaan aloita peliä. No siinä sitten odoteltiin pitkä tovi mutta eipä sitten auttanut muu kuin lopettaa peli. Sinne meni se tulossa ollut voitto ja häviöputken katkaiseminen. Että otti päähän. Johtuuko tuollainen "bugi" muuten siitä, että vastustaja nykäisee nettipiuhan irti ja PS3 sekoaa? Jossain joku joskus epäili tuollaista?

Mutta kumminkin, kuten sanoin. Tämä on silti aivan uskomattoman hyvä peli, sillä en ole koskaan pelannut mitään NHL-peliä näin paljoa eikä loppua näy. Nyt vain Habs Stanley Cup mestariksi oikeassa NHL:ssä niin tämä kiekkokausi on ollut täydellinen! :)
 
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

No sittenhän herra on hyvä ja vetää tänne ne mailman parhaat slaiderit :rolleyes:

Mie laitan :D
Tässä siis tuolta operationsports-foorumilta nimimerkki catcatch22:n sliderit supertähti-tasolleja 10min erille. Todella hyvät, koneen huijailu vähenee ja peliä pitää pelata kuten oikeata kiekkoa. Hurlumhei-flipperiä haluavat saavat tyytyä ammattilainen-vaikeustasoon.


Basic

Game Speed - 0
Puck Control - 2 \\ 1 is too pass happy and 3 to me is too high
Fatigue Effect - 6
AI Learning - 6

Skating

Fatigue Recovery - 0
Player Acceleration - 0

Checking

Hitting Power - 0
Aggression - 3 \\ below 3 they get back but they are not physical enough
Poke Effectiveness - 3 \\ less tripping calls but still some what effective

Passing

Pass Speed - 0
Saucer Pass Speed - 4
Pass Interceptions - 2
Goalie Passing - 2

Shooting

Shot Accuracy - 1
Shot Power - 2 \\ with power more than accuracy, the AI cycles better.

Defense

Shot Block - 2
Hook Effectiveness - 3 \\ more hooking calls with it at 3
Penalty Shot Frequency - 1
Goalie Cover Puck Frequency - 2

Penaties - 1 notch below Maxed. I've seen better results this way

Fighting - Half of the bar. I still see some fights with it at half.
 
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

Tänks Cavalera, täytynee kokeilla heti aamulla kun emäntä tulee rääkyen herättämään :D
 
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

no joo... Ihan hyvä se on, että pelaaja "pakotetaan" puolustamaan... Mutta on ne tietokoneen pelaajat puolustuksessa ihan taliaivoja. Ja toinen mikä piustää silmään on se kun oot hyökkäysalueella ja menossa maalin taakse niin tietokone-kaveri änkee kanssa sinne. Siellä sitten ollaa kahdestaan toimistossa ja maalin edessä ei ketään:rolleyes:

Asiasta viidenteen... Mun mielestä on jotenki vähän hölmöä että vihellyksen jälkeen ei voi kunnolla alkaa riehumaan tai saati sitten saada jäähyä. Tulee aina leivottua vastustajia kolmiolla pelikatkon aikana:D

Totahan yritin perustella?? Mitä väliä sillä on kuinka hyvin puolustat jos seuraava kaveri on pysäkillä jolle vihu kiekon heittää? Tai maalivahti jolle tulee lörö -kiekko jalkoihin. tökkää kiekkoa 10cm ja jää odotteleen, että vihu lyö sen sisään jos itse et siihen ehdi.. niin olishan se voinut sen peittääkin. Mun mielestä on v... tyhmää, että vihu saa liian monta kertaa sellaisia 5min "pyörityksiä" omassa päässä, ihan vaan sen takia, et siellä puolustaa yksi ukko. Mut nykyään vihujen pyöritys loppuu siniselle, kun ajan kiekkoa tuovan kaverin pystyyn. Ongelma ratkaistu. Mut omien kavereiden suoritusta on yleensä vaikea kehua, VAIKKA olisivat EA:lla näin asian "suunnitellutkin"*kusseet*...

Omista tilastoista sen verran, että sarjojen paskimmillakin joukkuiella Rämöllä NHL:ssä 1.54 pmk, torjunta % about 92. Clemmensellä AHL 1.86 ja 93.2, eli onnistuu tuo puolustaminenkin, mut vituttaa silti...
 
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

Ihan turha katella niitä tilastoja. Ei kannata räiskiä ilman maskia siniviivalta.

(Kohta alkaa täydellisien slaiderien metsästys.)
Juuri tuo sen turhautumisen aiheuttaakin. Unelmapaikkkoja, mutta äijät ei saa tolpaa paremmaksi leivottua ei sitten millään. Itekkin pyöritän peliä ja sitä kautta haen hyvät maalipaikat, mutta ei auta... Eniten maaleja oon tehny yksilönousuilla kulmista P-pisteen kaarelle.
Tuosa 8-4 pelistä vielä yksi juttu. Tietsin 7-2 maali oli aika nolo...
Tietsi alivoimalla ja yritti purkaa omasta päästä, kiekko osu muun hyökkääjään luistimeen josta se alkoi valua hitaahkosti mun maalia kohti. Kipperi heilu maalilla ku heinämies, kun se meni torjuntaan ja pois ihan koko ajan. Näytti lähinnä joltaion kohtaukselta:D Loppuen lopuksi kiekko valui juuri ja juuri maaliviivan yli kipperin längeistä:rolleyes:

Myöhemmin tulee hyvinkin pinnalista reportaasia slaidereista.
 
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

joo-o...Nuo catcatch22:n slaiderit on aika hyvät. MUTTA silti menee ihan totaalisesti järki tuohon tietokoneen "huijaamiseen"... Sen vedot uppoaa sellaisista paikoista mistä ite ei saa maalia vaikka vetäisi 150 kertaa. Pahimpana on kuitenkin tietoneen 100% syöttötarkkuus ja se että aina syötöt tyhjään paikkaan suoraan lapaan.
Asiaa ei tietenkään auta omien puolustajien jäätävän kova awareness ja peliin osallistuminen.

Ja mistä lähtien esim. Toronton pakit on luistellu takaperin nopeammin kuin Crosby tai Malkin etuperin?!? :rolleyes:
Kunhan GTAIV tulee, niin taitaa tämä EA:n "huippu"tekele lähteä tästä taloudesta...


EDIT: hieman muokkaamalla noita catcatchin slaidereita sain pelin jopa tasaiseksi ja realistisen tuntuiseksi. Kipperille ei menny mitään räkäsiä ja peli päättyi mulle 4-3. Tosin vieläkin tietokoneen vetomäärä kipusi tuonne 35 tienoille, ylitarkkojen syöttöjen takia. Jos slaiderit osoittautuu jatkossakin hyviksi, niin laitan ne tänne :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

EDIT: hieman muokkaamalla noita catcatchin slaidereita sain pelin jopa tasaiseksi ja realistisen tuntuiseksi. Kipperille ei menny mitään räkäsiä ja peli päättyi mulle 4-3. Tosin vieläkin tietokoneen vetomäärä kipusi tuonne 35 tienoille, ylitarkkojen syöttöjen takia. Jos slaiderit osoittautuu jatkossakin hyviksi, niin laitan ne tänne :)
Sama juttu, pienellä hiomisella löytyi melko hyvän tuntuiset sliderit. Testailen vielä tovin sekä tähtipelaaja- että supertähti-tasolla.
Pelissä pitäisi olla sliderit erikseen säädettävinä sekä pelaajalle että tietokoneelle, niin turha etumatka (nopeus & tarkkuus) putoaisi koneelta pois.
 
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

Mä en tajuu tätä ku valittaa ku ei voita. Ja sitte ku muokkaa slidereitä ja voittaa niin "nyt peli on realistista". Mun mielest voittaminen on kivaa mut ei se sit enää oo sitä jos aina voittaa.
 
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

Vedot / matsi siellä 30+, mutta silti ei vaan saa häkkejä kolmea enempää keskimäärin.
Onko noi nyt sitten kovinkin huonosti jos vertaa esim. kuluvan kauden runkosarjaan oikeessa elämässä. Eniten maaleja/peli teki Ottawa 3.15 ja vähiten Islanders 2.3, kun taas eniten laukauksia/ottelu oli Detroitilla 34.4 vastaavasti vähiten Atlantalla 25.8.
 
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

Onko noi nyt sitten kovinkin huonosti jos vertaa esim. kuluvan kauden runkosarjaan oikeessa elämässä. Eniten maaleja/peli teki Ottawa 3.15 ja vähiten Islanders 2.3, kun taas eniten laukauksia/ottelu oli Detroitilla 34.4 vastaavasti vähiten Atlantalla 25.8.

No ei huonosti ole, mutta kun tietokone vetää saman verran tai max 20% enemmän ja tekee niistä kaks kertaa enemmähäkkejä(tämä siis ennen).
Mutta nyt ei voi oikein valittaa enään pelistä ja sen epäreiluudesta.
Pelaillu tänään pingviineillä ja tilastot on nyt tältä päivältä 5-7-0-2. Eli aikas realistista...:) Isoin voitto ollu 4-0 ja isoin tappio 4-1. Washingtonin kanssa otettiin "pienet" maali-iloittelut; voitin 7-5:D Ihan ymmärrettävää ku kattoo PITin ja WSHin hyökkääjien tasoa.
Tota vetoasiaa mietin kanssa ja tulin siihen tulokseen, että on aivan sama että onko niitä vetoja realistiset n. 30 vai esim 60 per matsi kunhan ne menee tietsin kanssa suht tasan ja maalien määrä pysyy asiallisena. Viimeisiä testauksia teen noista slidereista ja laitan ne omat tänne.

Pieni lisäys: Onhan nuo puhunu ihan oikeastikin, että maaleja suurennettaisiin tai sääntöjä löysättäisiin että saataisiin taas maaleja/matsi enemmän. Peli on muuttunut puolustusvoittoisemmaksi ja maalivahdit parantunut huimasti. Ennenhän yleisin tulos oli 5-3, mutta nykyään taitaa olla 4-2..?

Mä en tajuu tätä ku valittaa ku ei voita. Ja sitte ku muokkaa slidereitä ja voittaa niin "nyt peli on realistista". Mun mielest voittaminen on kivaa mut ei se sit enää oo sitä jos aina voittaa.

No ei se oo kivaa jos tietsi vetää päähän 100-0 pomppukiekoista tehdyillä maaleilla. Silloin pelissä on mielenkiintoa jos perustaso on "yksi voitto ja yksi häviö", siitä sitten vastustajien ja omien onnistumisien/mokien mukaan voittotilastoa paremmaksi tai huonommaksi. Supertähti ilman slaideri-säätöä on 0,05 voittoa ja 100 häviötä ja ehkä pari OT-tappiota.
 
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

No ei se oo kivaa jos tietsi vetää päähän 100-0 pomppukiekoista tehdyillä maaleilla. Silloin pelissä on mielenkiintoa jos perustaso on "yksi voitto ja yksi häviö", siitä sitten vastustajien ja omien onnistumisien/mokien mukaan voittotilastoa paremmaksi tai huonommaksi. Supertähti ilman slaideri-säätöä on 0,05 voittoa ja 100 häviötä ja ehkä pari OT-tappiota.

Tää taitaa nyt olla aika paljon pelaajasta kiinni, koska itelläni meni halu pelata dynastya, kun pelasin supertähdellä ilman slaiderien muuttamista, eikä ottelun ottelua tullut hävittyä, pelaajien pistemäärätkin jotain aivan käsittämätöntä itellä. Nyt slaidereita muuttamalla on viitsinyt taas alkaa dynastyakin pelailemaan, koska nyt voi jopa hävitä noita matseja välillä.
 
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

Saako joillakin säädöillä tietokoneen pelaajatkin väsymään, pelaan pleijareiden ekaa kierrosta Losia vastaan. Erän pituus on 10min. Ite kerkeen vaihtaa yleensä 3-4 kertaa samassa ajassa kun Losin ketjut pelaa yhtä vaihtoa. Niiden vaihdon pituus näyttäisi olevan 3-5 min(jos pelataan ilman pelikatkoja), noita sitten pari erää kohti. En muista nähneeni että tietokone olisi lyönyt punasen jälkeen kiekon päätyyn ja vaihtoon, vaan koko ajan kun saa kiekon ne lähtevät hyökkäämään aivan normaalisti vaihdon pituudesta huolimatta. Tällä hetkellä slaidereina: väsymys 6, palautuminen 1. Vaikuttaako jokin muu slaideri tähän.
 
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

goofy, laita palautuminen 0:aan...

ne mun slaiderit:
puck control 2
game speed 0
fight diff. 3
fatigue 5
ai learn 5 tai 6
recovery 0
acceleration 0
hitting power 2
aggression 3
katkaisu 4
pass speed 0
saucer 2
intercept 4 tai 5
goalie pass 2
shoot acc 2
shoot power 3
shoot block 2 tai 3
hooking 5
pen shot 3
kiekonpeitto 5



noilla ite pelailen, ja ainakin toistaiseksi tosi tyytyväinen. :)
Eilen illalla pelit meni tasan, välillä voitin 5-3 ja välillä hävisin 4-2...
Koittakaa ja kertokaa fiiliksiä ;)
 
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

mikä on vikana kun menee onlineen ja laittaa tilastot niin minä olen viimeisenä oliko joku 10001? vaikka olen pelannut monta peliä ja rankkaria niin tilastojen kohalla on vaan -? joskus ne näkyy mutta tosi harvoin. :(
 
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

Millä vaikeustasolla te pelaatte tätä peliä? Minä pelaan ammattilaisella, vai mikä nyt olikaan. Eilen kokeilin supertähteä Toronto Maplesia vastaan, mutta en päässy kunnolla edes hykkäysalueelle, ja kokoajan tuli mulle jäähyjä :D
 
Vastaus: NHL 08 [Ps3]

goofy, laita palautuminen 0:aan...

ne mun slaiderit:
puck control 2
game speed 0
fight diff. 3
fatigue 5
ai learn 5 tai 6
recovery 0
acceleration 0
hitting power 2
aggression 3
katkaisu 4
pass speed 0
saucer 2
intercept 4 tai 5
goalie pass 2
shoot acc 2
shoot power 3
shoot block 2 tai 3
hooking 5
pen shot 3
kiekonpeitto 5



noilla ite pelailen, ja ainakin toistaiseksi tosi tyytyväinen. :)
Eilen illalla pelit meni tasan, välillä voitin 5-3 ja välillä hävisin 4-2...
Koittakaa ja kertokaa fiiliksiä ;)

Koitin näitä slaidereita, mut oli pakko laittaa agressiivisuus 5, muuten ei tietokone saanu millään maaleja, mutta muuten kyl kelpo slaiderit
 
Ylös Bottom