Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 09 (Xbox 360)

Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Jaahas ea:n palvelimet sulkeutuivat juuri äsken. Luultavasti huoltokatkos tai jotakin sinnepäin.:rolleyes:
edit. Nyt toimii taas!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Tuli tossa kaverin kanssa aloitettua dynasty- mode noilla Poron asetuksilla sillä erotuksella, että otimme näin alkuun vaikeustasoksi all-star- tason. Kyllä sitä taas ensimmäisessä matsissa sattui ja tapahtui.

Laitan tähän pari hyvin peliä kuvaavaa videopätkää, jotka tuli napsittua talteen:). Ensimmäisessä vastustajan maalivahti Manny Fernandes meinaa ottaa hieman roolia ulostulollaan, mutta selviää säikähdyksellä. Tekoälyn juhlaa siis kyseessä:).
Video1: http://www.easportsworld.com/en_US/video/598341

Toisessa videossa puolustaja Foster tykittää Minnesotalle 5-4 johtomaalin ja kiinnityksen kauden ensimmäiseen voittoon, kun peliä on enää 34 sekuntia jäljellä.
Video2: http://www.easportsworld.com/en_US/video/598307

Huh, kyllä tuossakin matsissa riitti oikein mukavasti vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Varmasti tulee koettua vielä paljon hienoja hetkiä tämän uuden änärin parissa.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Pystytkös muuten laukomaan one-timereita tai yleensäkään mihinkään irtokiekkoon kun tuo oikea tatti on customilla poke-check. Minä en ainakaan pysty...
Itseasiassa eipä pysty ihan vapaaseen irtokiekkoon laukomaan. Eli tässä on näköjään tehtävä pieniä kompromisseja, itse asetan aidontuntuiset ja hyvin selkärankaan istuvat puolustusmekaniikat irtokiekkojen ja one-timereiden edelle :).

Edit: Aah! Nyt se pitkään kaipaamani maali puolustajalla tuli tehtyä. Piti ihan ikuistaa tilanne :). Pistäkäähän ihmiset hienoja maalivideoita kehiin, kun homma on tehty näin yksinkertaiseksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Joo itekki oisin mielummin käyttäny tuota customia mutta sillä ei saa reboundeja hakattua sisään millään kun tuo laukominen on ryssitty. Vai onko customissa muuta eroa defaultiin kuin tuo RS:n toiminta ilman kiekkoa, onko face -buttonit täysin samat?
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Minä tykkään pelata classic-asetuksilla, koska haluan syöttää a-napilla. Eihän siinä mitään kyllähän tätä 09:siä pystyy pelaamaan siinä missä vanhempaakin versiota, mutta nyt ei enää onnistu ketjujen vaihtaminen manuaalisesti, kuten edellisen vuoden versiossa.

Saisivat korjata...
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

On kyllä mahtava peli, täytyy sanoa. Yritän listata tähän muutamia pointteja, mikä pelissä ihastuttaa/vihastuttaa. Olen ollut EA:n NHL sarjan aktiivipelaaja vuodesta 1995 lähtien. Siinnä rinnalla on tullut kilpailijan, eli 2k sarjan pelejäkin paljon tullut pelailtua.

Itse en tuohon be-a-pro modeen tykästynyt, yksinpelissä. Pelasin yhden matsin AHL:n kolmoskentässä, jossa tein 3+0, 9 jäähyminuuttia ja kellotin peliaikaa reilut 35 minuuttia. Livessä sitten täysin eri juttu, siellä tuo be-a-pro toimii ja hyvin. Siistiä kuulua joukkueeseen, jossa jokaisella on oma paikka ja rooli täytettävänä.

Mikä pelissä on muuttunut viime vuodesta? Noh, ensinäkin, kiekko elää enemmän tänä vuonna. Kiekon fysiikat ei vastaa 2k-sarjan tasoa, mutta selvää parannusta viime vuoteen on tullut. Lisäksi fysiikat on parantuneet. Taklaukset ei oo yhtä helppoja, mutta ne palkitsee enemmän. Uudet kaatumisanimaatiot on varsin näyttäviä. Taklausi tosin tulee vieläkin liikaa, eikä tekoäly ainakaan pro tasolla hirveästi ajele.

Parasta tässä pelissä on kuitenki se, että pelaamisesta nauttii. EA on tajunnut miten tehdään hyvä kiekkopeli.. pelaaminen on oikeasti hauskaa! Olen kaverin kanssa mättänyt n. 15 peliä dynastiaa ja se on ollut mahtavaa. Suuria vitutuksen ja riemun tunteita on koettu. Esimerkiksi tämä video, joka jäi voittomaaliksi tiukassa matsissa Calgary Flamesia vastaan. Aikamoista flipperiä kyllä, mutta toi on ollut tähän menessä ainoa vastaava maali :)

Pelissä kuitenkin ärsyttää edelleen muutamat seikat..

-Tekoäly ottaa todella harvoin jäähyjä.. 15 peliä dynastiaa takana, ja 4 ylivoimaa mun joukkueella yhteensä.

-Tekoäly ei myöskään turhia taklaile, yleensä alle 20 taklaukseen jää, kun taas itse pommitan 40-50 / ottelu.

-Tekoälyn konemaisuus.. varsinkin maalipaikoista, turhauttavaa kun AI tekee 5 paikasta sen 4 maalia. Ylänurkat soi.

-5 minuutin rangaistukset puuttuu kokonaan (taas)

-Aloittajaa ei voi vaihtaa, jos pelaa kahdestaan. Joskus jäähyn jälkeen saattaa 2. ohjain päästä alottamaan, mutta 95% ajasta se on 1. ohjaimen homma.

Pienistä vioista huolimatta, on tämä kyllä todella nautittava peli. Paras jääkiekkopeli mitä olen tähän asti pelannut. Tulee varmasti pyörimään ainakin meikäläisen konsolissa, kunnes EA:n NHL 2010 julkaistaan.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Joo, hieman omiakin huomiota. Peli saatu siis tänään ja toki Be a Pro:ta mennään.
Hieno pelimuoto kyllä, täytyy sanoa. Hiomattomuus paistaa kuitenkin läpi, mutta annetaan anteeksi, onhan tämä neitsytkokeilu jääkiekkopuolelle.
Pelaan liki samoilla asetuksilla, kuin Poro24 ja ihan hyviltä nekin vaikuttavat, vaikka turpaan tuli ekassa sarjapelissä, niin että kolisi, johtuen suurelta osin tekoälyn typeryydestä omassa päässä.

Tästä tuleekin juuri se leluvaikutelma, joka jäi kummittelemaan. Eihän nyt herraisä puolustajat syöttele 10cm syöttöjä toisilleen klap klapina omassa päässä, kun ollaan alivoimalla.
Tai ylivoimalla vapaasta paikasta vielä syötetään pakille, ja sieltä lähtee ohjattava rannari. Huhhuh.
Ärsyttävää on se, että samat virheet kesät talvet, siis perustuksiltaan. Tietokoneen miekkoset ovat, yllätys yllätys pari askelta edellä jääkiekon oppikirjassa. Lisäksi tulee kyllä väkisinkin semmonen "tämä on nähty"-olo aika nopeasti. Tästä puuttuu täysin 2k:n syvyys ja monipuolisuus, sekä tietynlainen yllätyksellisyys.

Silti, ei peli huono ole. Jotenkin vaan ehkä.... no, EA. Niin hyvässä kuin pahassa. Samat ärsyttävät systeemit kummittelevat vuodesta toiseen. Kyllä tätä silti tulee varmasti pelattua aina silloin tällöin, kun 2k:sta tarvitsee breikkiä. Sinänsä tämän hankinta ei harmita yhtään, ihan hyvä vaan että on vähän erilainenkin peli.

ps. hauskaa, ettei voi tehdä edes oman ikäistään veijaria, vaan vanhin on vm. 89 syntynyt seppo. Tässähän voisi kohta viedä EA:n oikeuteen henkisistä kärsimyksistä ja vanhaksi tuntemisen tuskasta ;)
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

On kyllä mahtava peli, täytyy sanoa. Yritän listata tähän muutamia pointteja, mikä pelissä ihastuttaa/vihastuttaa. Olen ollut EA:n NHL sarjan aktiivipelaaja vuodesta 1995 lähtien. Siinnä rinnalla on tullut kilpailijan, eli 2k sarjan pelejäkin paljon tullut pelailtua.

Itse en tuohon be-a-pro modeen tykästynyt, yksinpelissä. Pelasin yhden matsin AHL:n kolmoskentässä, jossa tein 3+0, 9 jäähyminuuttia ja kellotin peliaikaa reilut 35 minuuttia. Livessä sitten täysin eri juttu, siellä tuo be-a-pro toimii ja hyvin. Siistiä kuulua joukkueeseen, jossa jokaisella on oma paikka ja rooli täytettävänä.

Mikä pelissä on muuttunut viime vuodesta? Noh, ensinäkin, kiekko elää enemmän tänä vuonna. Kiekon fysiikat ei vastaa 2k-sarjan tasoa, mutta selvää parannusta viime vuoteen on tullut. Lisäksi fysiikat on parantuneet. Taklaukset ei oo yhtä helppoja, mutta ne palkitsee enemmän. Uudet kaatumisanimaatiot on varsin näyttäviä. Taklausi tosin tulee vieläkin liikaa, eikä tekoäly ainakaan pro tasolla hirveästi ajele.

Parasta tässä pelissä on kuitenki se, että pelaamisesta nauttii. EA on tajunnut miten tehdään hyvä kiekkopeli.. pelaaminen on oikeasti hauskaa! Olen kaverin kanssa mättänyt n. 15 peliä dynastiaa ja se on ollut mahtavaa. Suuria vitutuksen ja riemun tunteita on koettu. Esimerkiksi tämä video, joka jäi voittomaaliksi tiukassa matsissa Calgary Flamesia vastaan. Aikamoista flipperiä kyllä, mutta toi on ollut tähän menessä ainoa vastaava maali :)

Pelissä kuitenkin ärsyttää edelleen muutamat seikat..

-Tekoäly ottaa todella harvoin jäähyjä.. 15 peliä dynastiaa takana, ja 4 ylivoimaa mun joukkueella yhteensä.

-Tekoäly ei myöskään turhia taklaile, yleensä alle 20 taklaukseen jää, kun taas itse pommitan 40-50 / ottelu.

-Tekoälyn konemaisuus.. varsinkin maalipaikoista, turhauttavaa kun AI tekee 5 paikasta sen 4 maalia. Ylänurkat soi.

-5 minuutin rangaistukset puuttuu kokonaan (taas)

-Aloittajaa ei voi vaihtaa, jos pelaa kahdestaan. Joskus jäähyn jälkeen saattaa 2. ohjain päästä alottamaan, mutta 95% ajasta se on 1. ohjaimen homma.

Pienistä vioista huolimatta, on tämä kyllä todella nautittava peli. Paras jääkiekkopeli mitä olen tähän asti pelannut. Tulee varmasti pyörimään ainakin meikäläisen konsolissa, kunnes EA:n NHL 2010 julkaistaan.
itsellä ainakin demossa luukku heilahti 5min arvoisesti kun taklasin kaverin laitaan ja tämä loukkaantui, syy oli ryntääminen. mutta eipä noita nyt liian usein tahdo tulla :/
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

itsellä ainakin demossa luukku heilahti 5min arvoisesti kun taklasin kaverin laitaan ja tämä loukkaantui, syy oli ryntääminen. mutta eipä noita nyt liian usein tahdo tulla :/

Juu, kyllähän noita tulee. Eilen kun Livessä pelailin niin kyllä vitonen napsahti laitataklauksesta.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Mites tonne easportsworldii saa omalle käyttäjällee noit videoit? kirjauduin tonne sivulle oman gamertagi sähköpostilla mutta ei se vaa mulle laittanu sitä videoo minkä uppasi tonne.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Jaahas, pitääpä noobina sivustaseuraajana ja vannoutuneena offline-pelaajana näin yleisesti kysäistä pelaajilta itseltään.

Mitä näitä juttuja ja arvosteluja olen lukenut, niin cpu siis huijaa maalinteossa edelleen? NHL 2005:sta tutut siniviivapropellit lurahtavat edelleen omalle maalivahdille ajassa 59:59? Saako tähän vaikutettua slidereilla mitenkään, vai onko kilpikonnapuolustus se ainoa vaihtoehto? Todella sääli jos tuo on mukana eikä siihen voi vaikuttaa, muuten vaikuttaa lupaavalta peliltä. Demokin oli oikein mukava, mitä nyt välillä juuri tuntui että kone tekee ne maalinsa turhan helposti / heti maalini jälkeen.

Kysynpä vielä dynasty modesta. Tavoitteet edelleen jäljellä, voit saada kenkää?
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

itsellä ainakin demossa luukku heilahti 5min arvoisesti kun taklasin kaverin laitaan ja tämä loukkaantui, syy oli ryntääminen. mutta eipä noita nyt liian usein tahdo tulla :/

Ai, ok. Vedin tämän johtopäätöksen, koska olen mm. ajanut vastustajan tähtihyökkääjän 4 kk sairaslomalle antamalla poikkaria leukaan. Lisäksi oon iskeny vastustajan saigonille lyömällä kyynerpäällä takaraivoon.. ei vaan oo koskaan tullu 5 min jäähyjä mulle, vaikka penaltyt on täysillä.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Onkos kenellekään sattunut sitä että tulee Disc read error pelatessa? Mulle ja kaverilleni on tullut ja aika monelle muullekin. onneks tähän oli kuitenkin ratkaisu eikä peliä tarvitse vaihtaa.
Ongelma on aika todellinen, koska nyt EA Sports on jopa julkaissut virallisen workaroundin. Tosin kikka on sama kuin täälläkin jo esitetty eli boksin cachen tyhjentäminen. Lisäksi epävirallisemmat nettitietäjät suosittelevat autosavetuksen kytkemistä pois päältä.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

ps. hauskaa, ettei voi tehdä edes oman ikäistään veijaria, vaan vanhin on vm. 89 syntynyt seppo. Tässähän voisi kohta viedä EA:n oikeuteen henkisistä kärsimyksistä ja vanhaksi tuntemisen tuskasta ;)
Tarkoitatko, että Be A Prossa? Sen pystyy kiertämään tekemällä oman pelaajan ns. "jo olemassa olevaksi NHL-pelaajaksi", ja aloittamalla BaPin sen vaihtoehdon kautta. :) En sitten tiedä mitä vaikutuksia tällä on ns. "viralliseen" BaP-hahmoon.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Vähän nolo kysymys, mutta missä pääsee pelaamaan Venäjän, Tshekin tai Saksan liigoja? Kun tuolla pelimuodot osiossa löytyy vain Dynasty ja turnausmodet.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Vähän nolo kysymys, mutta missä pääsee pelaamaan Venäjän, Tshekin tai Saksan liigoja? Kun tuolla pelimuodot osiossa löytyy vain Dynasty ja turnausmodet.

Näitä ei pääse pelaamaan muuten kuin play now osiossa tai sitten kahdeksan joukkueen turnaus- moodissa. Eli kautta ei noiden liigojen joukkueilla pääse vääntämään.
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Saako muuten mistään valikosta tämän rasittavan Lindegrenin pois pölöttämästä näitä kuulutuksia?
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Pleikkari puolelta vierailevan mieleen tuli kysymys: Jos EASHL:ssa pelaa vajaalla joukkueella (esim. vain 2 ihmispelaajaa), niin mitä tasoa tietokoneen pelaajat ovat? Samaa tasoa kuin itse pelaajat ovat?
Ja toinen kysymys samaan asiaan liittyen: ovatko tietokoneen ohjastamat pelaajat persoonia esim. NHL:stä, vai ovatko he ns. anonyymeja?
 
Vastaus: NHL 09 (Xbox 360)

Näitä ei pääse pelaamaan muuten kuin play now osiossa tai sitten kahdeksan joukkueen turnaus- moodissa. Eli kautta ei noiden liigojen joukkueilla pääse vääntämään.
Oh crap. Ennen julkaisua olin lukevinani jostain, että tälle kaudella liigat palaavat 360:lle & PS3:lle. Noh, nyt ei tarvitsekaan miettiä kahta kertaa että jaksaako sm-liigapäivitystä vääntää jos tämä peli tulee hommattua.
 
Ylös Bottom