Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TT-2k
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

On kyllä paras jääkiekkopeli ikinä. Tosin omaa pelityyliäni pitäisi varmaan kehittää... alussa tyylinä oli laukoa paljon ja kaukaa, nykyään koitan vain mennä laidoilta sisään ja yleensä syöttää poikittain toiselle kulmalle. Mutta kyllähän tämä on eri peli kuin ne arcade-päästäpäätyyn-änärit.

Mutta mistäköhän kannattaisi etsiä liigaa johon liittyä? Kiinnostaisi paljon nuo nettiliigat...
onko niissä käytössä fantasydraftit, vai ihan realistisista alkuasetelmista lähdetään pelaamaan ja treidaamaan?

Ai niin, ja yksi pieni käytännön juttu olisi... kun pelaa samalla konsolilla kaksinpeliä, se pelaaja jonka maalivahti katselee "tänne päin" (normi kamerakulma) joutuu käyttämään tattia "väärin päin". Ei suju minulta ainakaan kovin luonnostaan.

Ohjainasetukset valikosta saa vaihdettuu "ohjaimen suuntaa".
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

mitä mieltä porukka on tuosta be a pro pelimuodosta? itse tykkään todella paljon!
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

Hyvin toimii OTP-aulat. Komiaaa komiaaa, kukaan ei näe luotuja pelejä. Kutsumalla kavereita mukaan on kuulemma joskus alkanut näkymään mutta ei sekään nyt skulaa enää. Ollut torstaista saakka rikki ja kukaan ei ole edes vaivautunut EA:lta raportoimaan että ongelmaa korjataan. ASIALLISTAAA!! Alkaa pikkuhiljaa kiristää.
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

oisko kellään vinkkejä tuohon be a pro pelimuotoon kun maalinteko tuntuu niin hankalalta.. veskarit ottavat kaikki kiinni..
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

Noh, n voit vaikka säätää laukauisuvoimaa korkeammalle ja tarkkuuttaa siis itsellesi sopiviksi ja voit säätä asetuksia sieltä ''peli-asetuksetä'' osiosta. Voit myös säätää maalivahtien reagtiokykyä pienemmälle. Ja voit myös kokeilla playmakerin roolia jos maalinteko ei vain luonnistu.
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

okei kiitti, entäs toi kun omaa tyyppiä pitää kehittää niin jos olen snipperi niin saan nii pisteitä vain maalien teosta ?
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

ei vaan meinaan niitä pisteitä millä sitten kehitetään oman tyypin kykyjä,
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

Onko kukaan muu huomannut seuraavia asioita online-peleissä:

1. Maaleja on aivan naurettavan vaikeaa tehdä. Lähes aina viiden minuutin erillä pelaamissani otteluissa on tehty korkeintaan kaksi maalia. Itse pelasin juuri joku 6-8 ottelua tekemättä yhtään maalia. Ok, en ole mikään huippupelaaja, mutta niitä vetoja kertyi kyllä päälle sata ja joukossa ihan tuhannen taalan paikkoja mihin veska vain on maagisesti venynyt. Vastustajani ovat saaneet noin 25-30 vetoa ottelua kohti (keskimäärin 1-2 maalia pelissä), paljon aivan mahdottomia poikittaissyöttöjä joihin veska on sitten maassa haarat levällään venynyt kuin ihmeen kaupalla.

2. Oman joukkueen tietokoneen pelaajien tekoäly on aivan hävettävällä tasolla. Luistelevat irtokiekkoihin puolella nopeudella kuin jos itse ohjaisi ja sitten 2vs1-hyökkäyksissä nuo kaartelevat flegmaattisesti miten sattuu, joten oikeassa elämässä loistavat syötöt tyhjään tilaan ovat kuin helmiä sioille.

3. Jostain syystä olen aina vierasjoukkue online-pelissä. Eihän tuo sinällään mitään haittaa, mutta hieman kyrsii että aina vastustajani tehdessä maalin yleisö repeää ja sitten kun itse (harvoin) osun niin yleisö on hiiren hiljaa.
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

Ykkös- ja kakkoskohta toteutuvat myös offlinessä. 2v1 tilanteessa tuot kiekko ja kaveri lähtee/on syöttöhetkellä noin 10m maalista, kuinka vaikeaa se on tehdä luistelemaan aidosti lähellä sinua ja maalia eikä jäädä surffailemaan sinne B-pisteelle.

Maalinteko "aidosti" on tehty naurettavan vaikeaksi ja satunnaiseksi, NHL:ssä noita maaleja voi vähän useampikin tulla, mutta yritäppä SM-liigassa tehdä useampi maali...
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

Ykkös- ja kakkoskohta toteutuvat myös offlinessä. 2v1 tilanteessa tuot kiekko ja kaveri lähtee/on syöttöhetkellä noin 10m maalista, kuinka vaikeaa se on tehdä luistelemaan aidosti lähellä sinua ja maalia eikä jäädä surffailemaan sinne B-pisteelle.

Maalinteko "aidosti" on tehty naurettavan vaikeaksi ja satunnaiseksi, NHL:ssä noita maaleja voi vähän useampikin tulla, mutta yritäppä SM-liigassa tehdä useampi maali...
Offlinessa saa slidereilla korjattua todella paljon, kokeile vaikka noita "realistic" slidereitä joista postasin linkin tänne aiemmin. Peli todellakin muuttuu kuin eri peliksi.

Onlinessa tilanne valitettavasti on eri, kun sliderit eivät valitettavasti pure siellä. Itselläkin on uskomattomia vaikeuksia välillä saada maaleja, itse asiassa hieman turhauttaakin, kun ei kunnollisilla(kaan) vedoilla tunnu uppoavan oikein mitään, ja tykkään laukoa paljon. Tuntuu olevan vain muutamia tapoja tehdä maaleja, ja tähän on sitten pakko itsekin sopeutua, tai on turha toivoa menestystä noilla satunnaisilla "vahinko"maaleilla jotka peli armeliaisuudessaan lahjoittaa joka kymmenennessä matsissa, ehkä.

Tuo on ärsyttänyt jo pitkään, kun kuitenkin onlinessa olisi ihmistä vastaan kivempi pelata, mutta maaleista 95% on sitten noita että a) yritetään väkisin yksin läpi ja veivataan sisään b) kurvaillaan ja syötetään takakulmalle tyhjään paikkaan c) vedetään maalille lerppu ja pistetään rebound sisään d) vedetään jostain muualta, saadaan rebound, joka pistetään sisään. Joskus todella harvoin jotain muuta, mikä hetkellisesti nostattaa mielialaa, eikä haittaa vaikka olisi ottavanakin osapuolena. Eikä siinä mitään, ihan realistisia maalipaikkojahan nuo kaikki ovat, mutta tuntuu ettei muualta kannata tässä edes yrittää, vaikka olisi mikä sniper puikoissa.

Onlinessa tuntuu siis pärjäävän sellainen pelaaja, joka jaksaa toteuttaa noita samoja kikkoja illasta toiseen. Mulla ei riitä mielenkiinto siihen.

Edit: Harmittaa erityisesti sen takia, että tulee NHL:ää kuitenkin useita matseja viikossa katseltua, niin väkisinkin jää aivokuoreen tapa jolla maaleja siellä syntyy. Niitä yrittää sitten pelissä vain huomatakseen ettei niistä suurin osa toimi.
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

Juu on noita slidereitä jo käytelty jonkin aikaa, ne ei vaan sm-liigaan sovi eikä paranna teköälyä.
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

Juu on noita slidereitä jo käytelty jonkin aikaa, ne ei vaan sm-liigaan sovi eikä paranna teköälyä.

Joo itsellä kans aivan eri slaiderit nhl matseihin kuin sm-liiga matseihin. Noita Sm-liiga pelejä sai aika monta tahkoa ennen kuin löytyi ne sopivat sliderit.
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

Juu on noita slidereitä jo käytelty jonkin aikaa, ne ei vaan sm-liigaan sovi eikä paranna teköälyä.
Nojoo, nehän onkin "Realistic NHL" sliders...

Pistäkäähän hyviä slidereitä SM-liigaan, jos keksitte semmoiset.
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

Onlinessa tuntuu siis pärjäävän sellainen pelaaja, joka jaksaa toteuttaa noita samoja kikkoja illasta toiseen. Mulla ei riitä mielenkiinto siihen.

Joo sama on mulla ja kaverilla kun tota eashl:ää pelaillaan. Alotettiin viime viikon lopulla ja nyt joku 40 peliä pelattu ja "Suoraan syötöstä- maalit" näyttää edelleen komeaa nollaa. Tappioita tulee ihan h*lvetisti suoraan sanoen, mutta kun siinä voittamisessa ei ole mitään intoa silloin jos on tehnyt kaikki maalinsa onetimerillä tai vanhanaikaisella.
Pelataan vielä kaverin kanssa molemmat pakkina ja koitetaan sieltä pyörittää peliä, hirveän montaa samanlaista ei vielä ole tullut vastaan, jos tosin joukkueessa ei ole 4-5 pelaajaa.
Voittaminen on paljon mukavempaa, kun tietää että ei ole voittanut ns. huijaamalla, koska ainakin omalla asteikolla onetimerit on pelkkää huijasta ja niitä ei käytä muuta kuin huonot pelaajat, jotka eivät osaa muuten pelata.
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

Joo sama on mulla ja kaverilla kun tota eashl:ää pelaillaan. Alotettiin viime viikon lopulla ja nyt joku 40 peliä pelattu ja "Suoraan syötöstä- maalit" näyttää edelleen komeaa nollaa. Tappioita tulee ihan h*lvetisti suoraan sanoen, mutta kun siinä voittamisessa ei ole mitään intoa silloin jos on tehnyt kaikki maalinsa onetimerillä tai vanhanaikaisella.
Pelataan vielä kaverin kanssa molemmat pakkina ja koitetaan sieltä pyörittää peliä, hirveän montaa samanlaista ei vielä ole tullut vastaan, jos tosin joukkueessa ei ole 4-5 pelaajaa.
Voittaminen on paljon mukavempaa, kun tietää että ei ole voittanut ns. huijaamalla, koska ainakin omalla asteikolla onetimerit on pelkkää huijasta ja niitä ei käytä muuta kuin huonot pelaajat, jotka eivät osaa muuten pelata.

Mä vannoin ja äsken itselleni etten pelaa tota mokomaa NHL:ää enää ikinä. Kauan aikaa pelasin huulta ja kieltä ja hammasta purren noita online pelejä ottaen useimmiten turpaan. Syynä siis mitä useimmin nämä pelkästään näitä "maalikikkoja" käyttävät "mestaripelaajat". Ei voi enempää sapettaa kun jokainen hyökkäys loppuu siihen poikittaissyöttöön maalinkulmalle tai sitten koitetaan vanhanaikaista. Harmittaa niin vietävästi ettei monikaan halua pelata ns. realistisempaa kiekkoa.

Itse olen heti otteluiden alusta yrittänyt näyttää ns. esimerkkiä jättämällä ne poikitttaissyötöistä laukomiset väliin. Vaikka sen lätyn maalinkulmalle heittäisinkin niin yritän vielä jatkaa siitä jotenkin muuten kuin suoralla laukauksella. Mahtaa mukulat siellä lankojen toisessa päässä nauraa minut surkeaksi pelaajaksi kun en niistä paikoista tee maaleja. :) Mutta oli se vaan niin paljon makeampaa voittaa huijaamatta :)

Ei siinä mitään jos heittaa vaikka kerran pelissä jonkun glitch maalin mutta kun ei edes YRITETÄ muuta kun niitä varmaksi ja hyväksi koettuja maalintekotapoja. Ei vaan enää mielenkiinto riitä.. Hermotkin on riekaleina. :) APUA.
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

Mä vannoin ja äsken itselleni etten pelaa tota mokomaa NHL:ää enää ikinä. Kauan aikaa pelasin huulta ja kieltä ja hammasta purren noita online pelejä ottaen useimmiten turpaan. Syynä siis mitä useimmin nämä pelkästään näitä "maalikikkoja" käyttävät "mestaripelaajat". Ei voi enempää sapettaa kun jokainen hyökkäys loppuu siihen poikittaissyöttöön maalinkulmalle tai sitten koitetaan vanhanaikaista. Harmittaa niin vietävästi ettei monikaan halua pelata ns. realistisempaa kiekkoa.

Itse olen heti otteluiden alusta yrittänyt näyttää ns. esimerkkiä jättämällä ne poikitttaissyötöistä laukomiset väliin. Vaikka sen lätyn maalinkulmalle heittäisinkin niin yritän vielä jatkaa siitä jotenkin muuten kuin suoralla laukauksella. Mahtaa mukulat siellä lankojen toisessa päässä nauraa minut surkeaksi pelaajaksi kun en niistä paikoista tee maaleja. :) Mutta oli se vaan niin paljon makeampaa voittaa huijaamatta :)

Ei siinä mitään jos heittaa vaikka kerran pelissä jonkun glitch maalin mutta kun ei edes YRITETÄ muuta kun niitä varmaksi ja hyväksi koettuja maalintekotapoja. Ei vaan enää mielenkiinto riitä.. Hermotkin on riekaleina. :) APUA.

Juuri tuon takia en ole VIELÄ heittänyt koko levyä seinään. Sitä hymyilyttää seuraavaan voittoon asti se edellinen voitto ja vain sen voiton tunteen takia sitä jaksaa pelata (HUOM! Siis silloin vain se voittaminen on hienoa kun on tehnyt sen reilusti)
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

Juuri noitten takia ei jaksa pelata mitään random hemmoja vastaan, vaan tuttuja. Vaikkakin online pelien määrät ovat juuri siksi pieniä. Billboxin 07 lähtien tullut netissä jauhettua, ja 09:ssä päätin että nyt loppu randomeita vastaan pelailu, vitutti niin rankasti "vakkari" paikkojen metsästäjät.
 
Vastaus: NHL 10 [PS3] - keskustelu pelistä

Vai sellaista.. Eli onetimerit eivät kuulu jääkiekkoon, ja jääkiekossa niin ei tehdä maaleja! Ja paskat. Kaikki top-5 hienoimmat maalit ovat joko yksinläpi koko kentän kiertäen ja kikkillen, taikka sitten loistava syöttö avoimeen paikkaan ja naps, maali! Eihän sellainen ole realistista. Realistinen jääkiekko on sellainen, että pyöritetään kiekkoa hyökkäysalueella, ja jos tulee vapaa paikka josta saa maalin niin ei ne helvetissä vedä kiekkoa maaliin vaan päättää syöttää vielä kaverille.. HUOH.

On vaikeaa tehdä maali online-peleissä?!! Huoh, kyllä vastassa saa olla aikamoinen puolustus jos ei maalia saa aikaan. Se on taitoa pitää kiekkoa, ja saada se vielä syöttämään oikein vapaalle pelaajalle. Vielä enemmän vaatii taitoa se, että sen pystyy puolustamaan oikein. Se on taitoa, jos osaa kikata puolustuksen läpi ja laittaa vielä maalivahti kahville ja pörsä. Sekö on huijaamista??

Teinä jos pelaisin online-puolella, pistäisin taitotasorajan aika huonoksi, ettette joudu pettymään. Eihän sitä ole kiva hävitä sellaiselle joka osaa pelata hyvin, ja itse vielä harjoittelee.

Ette saa suoria vetoja sisään?? Vähän taitoa poijjaat siihenkin. Pelatkaa vaikka kaveria vastaan nimimerkillä paki123456, suomalainen helvetin loistava kaveri ja katsokaa kun hän vetää ihan lämärillä kiekon tarkasti yläpörsään.

Joo, mä tiedän, että tässä pelissä on muutama glitchi-maali, mutta ei niitä todellakaan tarvitse käyttää voittaakseen otteiluita. Ettekö tiedä, jos vaikka pyörii ja syöttelee hyökkäysalueella niin se väsyttää vastustajan ukot ihan puuduksiin ja tällöin eivät pysty niin helposti katkomaan syöttöjä yms.. Olen tavannut monta pelaajaa jotka osaavat käsitellä kiekko loistavasti ja tehdä maaleja hienosti, mutta eivät todellakaan osaa puolustaa niin siinä se, helposti hänet voi voittaa. Mutta jos kaveri osaa puolustaa oikein, niin on se helvetin vaikeaa maali tehdä. Puolustus + hyökkäyspeli = voittava joukkue. Harvemmin ne maalivahdit peliä ratkaisee. Ei pelkät vetojen määrä vaikuta siihen, että onko parempi, eikä maalivahtien torjuntojen määrä tarkoita sitä, että kummalla on enemmän torjuntoja on ollut parempi silloin.

Huoh, nyt nukkumaan :)
 
Ylös Bottom