Vastaus: NHL 10 [X360]
En tiedä, onko siitä jo aikaisemmin ketjussa mainittu, mutta ihan jäätäviä arvosanoja saanut NHL10.
Metacriticissäkin 92!? Aivan käsittämätöntä.
Pahoittelen nyt taas kerran jos aiheutan kloeverille ja kumppaneille sydäntä särkevää tuskaa, mutta vuosipäivitys täydellä hinnalla ei yksinkertaisesti oikeuta tuollaisiin arvosteluihin. Jos ottaisivat puolet pois (siis hinnasta

), niin sitten.
Henkilökohtaisesti enemmän mua häiritsee se, että pidät noita mielipiteitäsi jonkinlaisina universaalina totuuksina. Siinä ei ole mitään vikaa, että arvostelee peliä, jos sen tekee rakentavasti. Valitettavasti tuo sinun tapasi on enemmänkin provoava ja sillä on vaikea saada hyvää ja rakentavaa keskustelua aikaiseksi.
On olemassa kuitenkin hyvin paljon erilaisia ihmisiä ja sitä myöten myös erilaisia mielipiteitä. Joidenkin mielestä uudistuksia on enemmän kuin riittämiin ja joidenkin mielestä niitä voisi olla enemmänkin. Itseäni ei esimerkiksi tekoälyn uudistukset hirveästi liikuta, koska tuo yksinpeli on kuitenkin omalla kohdalla enemmänkin sivuroolissa.
Kaikki aika NHL:n parissa menee melkeimpä OTP ja EASHL- pelejä vääntäessä hyvällä kaveriporukalla. Oletko muuten itse päässyt pelaamaan tuota EASHL:ää mukavassa tiimissä? Se on nimittäin pelin suola ja sillä puolella pelatessa olen huomannut pelin muuttuneen tässä kympissä aika radikaalisti realistesempaan ja nautinnollisempaan suuntaan. Maalinteossa on havaittavissa huomattavasti enemmän vaihtelua kuin NHL 09:ssä ja syöttöpeliin täytyy tällä kertaa oikeasti keskittyä. Niitä ei voi niin ikään jakaa mitenkään liian optimistisesti, vaan syöttöpaikka täytyy oikeasti olla olemassa. Tässä siis tulee taito ja pelisilmä enemmän esille. Pelin tempo on muuttunut myös parempaan suuntaan. Maalivahdin kontrolleista sanoisin vielä semmoisen asian, että ne ovat ottaneet aimo harppauksen ja nyt tolppien välissä oleminen on huomattavasti mukavampaa puuhaa kuin edellisessä NHL:ssä. Peli tuntuu siis uudistusten jälkeen kaikin puolin tuoreelta tapaukselta ainakin EASHL- mittelöissä.
Näitä uudistuksia ja "oikeutuksia" pelin hinnalle ja arvosanoille voisin luetella loputtomiin, mutta en näe sitä kuitenkaan tarpeelliseksi. Tiedostan kuitenkin sen, että meillä kummallakin on hyvin erilaiset ja vahvat mielipiteet asian suhteen. Turha tässä on siis kai kummankaan alkaa vänkäämään asiasta sen enempää. Mulle tuo peli on kuitenkin enemmän kuin hintansa väärtti. Tiedän jo nyt, että tuota tulee pelattua enemmän kuin mitään muuta tänä vuonna julkaistavaa peliä. Saattoi mennä paikoitellen OT:n puolelle, joten pahoittelen sitä jo etukäteen.
E: Sen verran vielä antaisin vinkkiä, että jos olisit postannut tuon viestisi alunperin esim. tuonne Playstation puolelle, niin olisit saanut varmasti huomattavasti vilkkaampaan keskustelua aikaan. Sillä puolella nimittäin keskustelee aika paljon Boxin pelaajiakin

.