Vastaus: NHL 10 [X360]
Nyt on tullut pelailtua muutama päivä 10:iä ja vähän ristiriitaiset fiilikset jylläävät. Ajattelin listata muutamat hyvät ja huonot puolet, joita on tullut vastaan.
Hyvät ensin:
- Kiekkofysiikat ovat mielestäni huomattavasti paremmat, enemmän arvaamattomat.
- CPU:n puolustus-tekoäly aika huimasti kovempi kuin viime vuonna.
- Ei glitch-maaleja, tai ainakaan ei ole vielä moisia tullut vastaan.
- Enemmän säätövaraa, eli enemmän slidereita
- Prospect matsi ennen Be A Pro:ta.
- Be a GM on syvällisempi kuin entinen Dynasty, joskin ei varmaan miellytä kaikkia. Tai no saahan totakin säädettyä, että paljon pitää hallita asioita.
- Be a Pro:ssa coach feedback parempaa ja tuntuisi, että on enemmän asioita, jotka vaikuttavat arvosanoihin.
- SM-liiga-kauden pelaamismahdollisuus.
- Moket parempia, ehkä jopa liiankin hyviä esim. Superstarilla pelattaessa (09:ssä pelasin Superstarilla, mutta nyt oli pudotettava All-Stariin ja tuntuu, että saa vääntää siltikin ihan tosissaan
). Välillä tosin tuntuu, kuten 09:ssäkin, että oma mokke tekee välillä aivan idioottimaisia ratkaisuja.
- Laitapeli on hyvä uudistus, mutta ei aina toteutuksensa takia... siitä lisää "miinuksissa"
- Mahdollisuus ottaa riski ja peluuttaa loukkaantuneita.
- ja kaikkea pientä, kuten mahis kiskasta ilmasta sisään, polviltaan, paremmat achievementit, mahdollisuus tulla kutsutuksi nimeltä (jos listalla on oma sukunimi tai joku sinnepäin
jne. Ilmeisesti maalin edessä turhia poikittaisen mailan jäähyjä ei tuntuisi tulevan, vaikkei pitäisikään Vision controlia pohjassa, eli pelaaja osaa vaihtaa taklauksen vetoon. Tai ainakaan en ole saanut vielä moista jäähyä, kun taas 09:ssä noita sain varmaan joka toisessa matsissa.
Ei mitään niin hyvää, etteikö vähän huonoakin:
- Jälkipeli ihan liian paljon matseja venyttävä elementti. Miksei toi ole niikuin 09:ssä ja sitten JOS alkaa riehumaan heti, niin sit sitä vihellyksen jälkeistä aikaa voi pidentää. Ainoa hyvä tossa on, että silloin tällöin itse jäähyn saaneena olen saanut vielä CPU:n hermostumaan ja ottamaan jäähyn myös.
- Laitapeli on välillä todella ärsyttävän tehokas tapa pysäyttää pelaaja. CPU on tässä aikalailla liian hyvä, eikä se ottaisi päähän niin paljoa, jos tossa ei olisi tollaista maagista magneettia. Pahimmassa tapauksessa luistelet 1,5m päästä laidasta ja sut painetaan todella epärealistisesti laitaan. Ja siitä ei tunnu oikeen pääsevän millään pois! Sama kun ite painat jonkun laitaan ja se ehtiikin syöttämään: painamisanimaatiota ei saa keskeytettyä. CPU ei juuri ikinä tee näitä virhe-painamisia. Veikkaanpa, että jos tätä ei korjata, tulee laitapeli olemaan tämänvuoden "glitch", joka voi pahimmillaan pilata monet online-kamppailut. Ei nimittäin mitään järkeä enää taklata reunassa, kun pienelläkin hyökkääjällä pysäyttä laitaan ison puolustajan. Huono juttu, että tämä on melkein ainoa, johon ei ole slideria!
- Syöttely: tuleepas niitä harhasyöttöjä nyt melkonen määrä. Itse olen kokoajan joutunu hilaamaan enemmän CPU Assistantia syöttelyyn lisää, koska toi huti heitettyjen salmiakkien määrä alkoi olemaan aika turhauttavaa, varsinkin ihan selkeistä paikoista. CPU pistelee teipistä teippiin, enkä ole nähnyt vielä yhtään oikeata huti passia CPU:lta. Mutta pistää koittaa säätää slidereita tämän kanssa, jos asia parantuisi. Ja tietty pienellä totuttelemisella kanssa.
- Vaikka nyt on mahdollisuus kiskasta lätty maalia kohti polviltaan, kun kampataan läpiajossa, niin silti eivät ole vieläkään tehneet mahdollisuutta ampua horjuessa. Erityisesti CPU käyttää tätä häpeilemättä hyväkseen, kun olet ajamassa maalille tai saamassa luukulle syöttöä. Ei ovi kuin ihmetellä, että miksi ei tätä ole. Oikeesti lätkässä sä voit vetästä, vaikka joku tönäsee. Veto lähtee varmaan 4/5 kerrasta päin metsiä, mutta kuitenkin sen voi tehdä. Meikäläistä toi ainakin välillä ärsyttää tosi paljon.
- CPU tosi armoton reboundeissa, mutta itse niistä rokottaminen on paljon vaikeampaa. Johtunee osittain CPU:n järjettömän nopeasta mailan nosto reagoinnista. No pitää koittaa pudottaa CPU:n Stick lift effectivenessiä, jos vaikka vähän puntit tasaantuisi. Ihmistä vastaan tämä ei varmaankaan ole ongelma.
Eli vähän ristiriitaiset tosiaan fiilikset. Ehkä odotin vähän enemmän hiottua pakettia, vaikka lopulta on tämä 09:siä parempi. Vähän vaan harmittaa, että noi pari tosi hyvältä kuulostanutta uudistusta ei oikeen ole nappiinsa onnistuneita. Toivon tosiaan, että tähän tulisi vielä jotakin päivitystä, koska näistä samoista jutuista aika moni avautunut, mitä olen lukenut erilaisia forumeita. Jos noi mutama vielä korjailtaisiin, niin eipä voisi enää paljoa toivoa.