Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 11 Hockey Ultimate Team -peliapukeskustelu [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 11 Hockey Ultimate Team -peliapukeskustelu [PS3]

Jospa EA olisi kuunnellut asiakkaitaan ja päättänyt korjata sen turnausluovutus bugin näin playoffien alla! :eek:
 
Vastaus: NHL 11 Hockey Ultimate Team -peliapukeskustelu [PS3]

Mahtaako missään olla tietoa kauanko HUT on vielä down?
 
Vastaus: NHL 11 Hockey Ultimate Team -peliapukeskustelu [PS3]

Pari aloittelijan peruskysymystä.

Mitä tarkoittavat värikoodit pelaajakortissa statsien yhteydessä (esim. luistelu joskus näkyy oranssina tai keltaisena.) Treenauskorttien käyttämisen yhteydessähän väri kyllä vaihtuu kun statseja parantaa mutta mielestäni joissakin koskemattomissakin korteissa värikoodit on näkyvillä.

Eihän pelaajien statsit parane "itsestään" pelattujen otteluiden myötä vaan aina tarvitaan treenauskortti?

Kuinka paljon EA vie välityspalkkiota korttikaupassa onnistuneen kaupanteon yhteydessä?

Itseä on kovasti alkanut kiinnostamaan tuo pelaajakorttien treidaus. Pitäisi vaan saada tehtyä itselle selväksi hintatasot, jotta voittojen tekeminen helpottuisi kummasti.

Pitääkö seuraava nyrkkisääntölista mielestänne paikkaansa:

  • Pääasiassa kannattaa ostaa ja myydä koskemattomia kortteja

  • Training slotien määrä nostaa arvoa

  • Hyvä potentiaali nostaa arvoa (vaikka nykyinen arvo olisikin heikko)

  • Puolustajasta pääasiassa maksetaan vähemmän kuin hyökkääjästä
  • Hyvät statsit luistelussa ja laukauksissa vaikuttaa myyntiarvoon
  • Lopuksi, antakaa vinkkejä aloittelijalle miten tunnistaa etukäteen hyvä kauppa :)

Oletetut hintaluokat NHL korteissa (osto/myynti):
70-79 (200-400/500-900)
80-89 (400-1500/600-2500)
90-99 (????)

Korjatkaa/täydentäkää hintaluokkia mikäli olen ihan hakoteillä.
 
Vastaus: NHL 11 Hockey Ultimate Team -peliapukeskustelu [PS3]

Pari aloittelijan peruskysymystä.

Mitä tarkoittavat värikoodit pelaajakortissa statsien yhteydessä
Statsi on keltainen jos se on yli 80 (vai 85...?) ja oranssi kun se on yli 90.

Eihän pelaajien statsit parane "itsestään" pelattujen otteluiden myötä vaan aina tarvitaan treenauskortti?
Eivät.

Kuinka paljon EA vie välityspalkkiota korttikaupassa onnistuneen kaupanteon yhteydessä?
Vähän hämärä kysymys. EA ei ota missään vaiheessa mitään ylimääräistä hintaa.

Pitääkö seuraava nyrkkisääntölista mielestänne paikkaansa:

  • Pääasiassa kannattaa ostaa ja myydä koskemattomia kortteja
Jos ehdottomasti! Tosin joskus kannattaa käyttää (ja treenata) jtn nuorta potenttiaalista ukkoa sopimuksen voimassa olon ajan (laita +25 tai isompi sopimuskortti) ja vasta tämän jälkeen myydä, koska tällöin ko. pelaajan palkka on erittäin pieni (jos olet laittanut sopimuskortin ennen treenikortteja). Saat suunnileen saman hinnan tällöin.

  • Training slotien määrä nostaa arvoa
Näinhän se on, älä käytä treenaus slotteja jos sinulla ei ole muita kuin +3 tai 5 kortteja.
  • Hyvä potentiaali nostaa arvoa (vaikka nykyinen arvo olisikin heikko)
Totta.

  • Puolustajasta pääasiassa maksetaan vähemmän kuin hyökkääjästä
Vastalause! Omasta mielestä hyvistä puolustajista pyydetään lähes kaksinkertaisesti samantasoisiin hyökkääjiin verrattuna.
  • Hyvät statsit luistelussa ja laukauksissa vaikuttaa myyntiarvoon
Rippuu paljolti ostajan tarpeista. Jos hän tarvitsee vahvan neloskentänjyrän ei häntä kiinnosta kuinka hyvä laukoja tai luistelija se on vaan erinomainen taklausarvo kiinnostaa.
  • Lopuksi, antakaa vinkkejä aloittelijalle miten tunnistaa etukäteen hyvä kauppa :)
Käyttämättömät nuorethan ovat tietenkin loistavia kauppoja halvalla saadessasi, näitä kannattaa junioriliigoista kärkkyä. Muuta en osaa tähän sanoa. Pitkä ura ja alhainen palkka ovat asioita joihin itse kiinnitän huomiota.

Oletetut hintaluokat NHL korteissa (osto/myynti):
70-79 (200-400/500-900)
80-89 (400-1500/600-2500)
90-99 (????)

Korjatkaa/täydentäkää hintaluokkia mikäli olen ihan hakoteillä.
Jälleen kerran mahdotonta arvioida, joskus saattaa saada 86:kokonaisuuden ukon alle tonnilla, toisinaan joutuu maksaa itsensä kipeäksi alle 80:kokonaisuuden pelaajasta.
:)
 
Vastaus: NHL 11 Hockey Ultimate Team -peliapukeskustelu [PS3]


Vähän hämärä kysymys. EA ei ota missään vaiheessa mitään ylimääräistä hintaa.

Mielestäni vaan olen ollut lukevinani jotain tuon suuntaista siinä kohtaa kun kortin laittaa kaupan. Jotain tyyliin, että mikäli kortti menee kaupaksi niin välistä viedään välityspalkkiota. Olen tosin niin vähän vielä kortteja myynyt, että olen ehkä käsittänyt sen väärin.

Tosin joskus kannattaa käyttää (ja treenata) jtn nuorta potenttiaalista ukkoa sopimuksen voimassa olon ajan (laita +25 tai isompi sopimuskortti) ja vasta tämän jälkeen myydä, koska tällöin ko. pelaajan palkka on erittäin pieni (jos olet laittanut sopimuskortin ennen treenikortteja).

Olen toistaiseksi yrittänyt saalistaa markkinoilta koskemattomia kortteja ja myynyt niitä eteenpäin edelleen koskemattomana. Tällöin on ollut helpompi hahmottaa sopivaa hintaa kun ei ole treenaus- / sopimuskortteja sekoittamassa laskukaavaa.

Omasta mielestä hyvistä puolustajista pyydetään lähes kaksinkertaisesti samantasoisiin hyökkääjiin verrattuna.

Varmaan näin onkin jossain vaiheessa. Itse olen vielä sillä asteella, että en uskalla käydä kauppaa pelaajilla joiden taitopisteet ovat yli 85. Täytyy ensin opetella markkinoiden käyttäytyminen halvemmilla pelaajilla. Ja mielestäni tässä hintaluokassa pakeista ei vaan makseta niin paljoa kuin hyökkääjistä. Jos tarjolla esim on Niklas Hagman hintaan 1400 pucksia, en pysty vielä hahmottamaan onko tuo hyvä tarjous ja paljonko siitä kenties voisi eteenpäin myymällä netota. Ehkä tämä tästä kuitenkin...

Käyttämättömät nuorethan ovat tietenkin loistavia kauppoja halvalla saadessasi, näitä kannattaa junioriliigoista kärkkyä. Muuta en osaa tähän sanoa. Pitkä ura ja alhainen palkka ovat asioita joihin itse kiinnitän huomiota.

Minkälaisia voittoja olet saanut korttimyynnillä? Itse olen pääasiassa vasta seurannut markkinoita ja kokeillut vähän kepillä jäätä.

Esim. koskemattoman M. Satanin ostin 300:lla ja möin sen 600:lla. 2 kpl taklaus +7 kortteja ostin 500:lla ja möin eteenpäin 800:lla.

Lisäksi olen hieman yrittänyt kerätä tietoja eri korttien toteutuneista keskivertomyyntihinnoista:

luistelu +7, 1600 pucks
laukaus +7, 1800 pucks
kaikki +2, 2500 pucks
luistelu +9, 2600 pucks
laukaus +9, 3500 pucks
kaikki +3, 5000 pucks
kaikki +5, 15000 pucks
 
Vastaus: NHL 11 Hockey Ultimate Team -peliapukeskustelu [PS3]

Aamupäivällä noita +7 lui ja lauk. kortteja saa ostettua 1000 pintaan ja illalla myytyä 2500 paikkeille joten kannattaa koittaa :)
 
Vastaus: NHL 11 Hockey Ultimate Team -peliapukeskustelu [PS3]

Kyllä se muuten niin on, että hyvästä hyökkäyspään hyökkääjstä (kädet, luistelu ja hieman laukaus) maksetaan PALJON enemmän kuin niistä neloskentän taklausjyristä, joilla kokonaisuus on sama. Niitä neloskentän taklaajia on muutenkin siellä kaupassa moninkertainen määrä myynnissä.

Esimerkkinä vaikka Cogliano kok80, joka on pelin nopeimpia, niin maksaa toista tonnia, kun taas 80-84 tasoset hitaat/kädettömät jyrät maksaa 300-700 kiekkoa, vaikka olisi kuinka paljon uraa.

Ja ei potentiaali kovin paljoa auta, JOS pelaaja (hyökkääjä) on iso ja hidas. Ite koitin toista viikkoa myydä Hanzalia (800 kiekolla), jonka kokonaisuus oli 82, potentiaali 89, mutta pituutta ja painoa oli liikaa, jolloin siitä ei ole muuhun kuin neloskenttään (tässä pelissä näin vain on). Lopulta myin 600 kiekolla, kortti oli koskematon.

Tästä tullaankin siihen, että edelleen nopeus on liian kovassa arvossa tässä pelissä. Ärsyttää kun nopeat pelaajat ovat ihan ylivoimaisia, vaikka oikeasti nopeudesta ei ole mitään hyötyä, jos ei ole pelikäsitystä ja käsiä. Tässä pelissä Cogliano tekee yli pisteen per peli online liigoissa (joissa maaleja tulee saman verran kuin oikeastikkin) ja NHL:ssä sama mies teki viime kaudella 28 pistettä 82 ottelussa, eli 0,34p per peli. Tässä pelissä Mason Raymond on paljon parempi pelaaja kuin Henrik Sedin, koska on nopeampi. Oikeasti kun katsoo noita pelaajia, niin ei tarvitse kauaa miettiä kumpi on parempi (kyllähän pelissäkin Sedinin kokonaisuus on melkein kymmenellä parempi, mutta on liian hidas).
 
Vastaus: NHL 11 Hockey Ultimate Team -peliapukeskustelu [PS3]

Kyllä se muuten niin on, että hyvästä hyökkäyspään hyökkääjstä (kädet, luistelu ja hieman laukaus) maksetaan PALJON enemmän kuin niistä neloskentän taklausjyristä, joilla kokonaisuus on sama. Niitä neloskentän taklaajia on muutenkin siellä kaupassa moninkertainen määrä myynnissä.

Esimerkkinä vaikka Cogliano kok80, joka on pelin nopeimpia, niin maksaa toista tonnia, kun taas 80-84 tasoset hitaat/kädettömät jyrät maksaa 300-700 kiekkoa, vaikka olisi kuinka paljon uraa.

Ja ei potentiaali kovin paljoa auta, JOS pelaaja (hyökkääjä) on iso ja hidas. Ite koitin toista viikkoa myydä Hanzalia (800 kiekolla), jonka kokonaisuus oli 82, potentiaali 89, mutta pituutta ja painoa oli liikaa, jolloin siitä ei ole muuhun kuin neloskenttään (tässä pelissä näin vain on). Lopulta myin 600 kiekolla, kortti oli koskematon.

Tästä tullaankin siihen, että edelleen nopeus on liian kovassa arvossa tässä pelissä. Ärsyttää kun nopeat pelaajat ovat ihan ylivoimaisia, vaikka oikeasti nopeudesta ei ole mitään hyötyä, jos ei ole pelikäsitystä ja käsiä. Tässä pelissä Cogliano tekee yli pisteen per peli online liigoissa (joissa maaleja tulee saman verran kuin oikeastikkin) ja NHL:ssä sama mies teki viime kaudella 28 pistettä 82 ottelussa, eli 0,34p per peli. Tässä pelissä Mason Raymond on paljon parempi pelaaja kuin Henrik Sedin, koska on nopeampi. Oikeasti kun katsoo noita pelaajia, niin ei tarvitse kauaa miettiä kumpi on parempi (kyllähän pelissäkin Sedinin kokonaisuus on melkein kymmenellä parempi, mutta on liian hidas).

ilmotatko mulle ens kerral yv ku sul on 89 pot hyök 100 career 800 pucksil myynnis? :)
 
Vastaus: NHL 11 Hockey Ultimate Team -peliapukeskustelu [PS3]

Voiko enää olla surkeempaa Standardia? Joo, rare oli 25 pelin sopimuskortti. Muutama käyttökelvoton pelaaja, pari 8 pelin sopimusta ja muutama joku +3 treenikortti ja Itävallan logo. Joillaki täällä käy tuuri pakkausten kanssa, joillakin ei.

Vieläkään ei oikein uskalla pelata. Pitää vaan kikkailla noiden korttien kanssa. Ostaa pakkauksia, myydä ja vaihtaa kortteja. Sattuis nyt se netti katkeamaan joskus kun ostan pakkausta, niin saisin yhden ilmaiseksi :)
 
Vastaus: NHL 11 Hockey Ultimate Team -peliapukeskustelu [PS3]

Näinhän se on, älä käytä treenaus slotteja jos sinulla ei ole muita kuin +3 tai 5 kortteja.
Tätä en ymmärtänyt. Eikö tuo pienikin treenaus ole aina kyseiselle äijälle hyvästä, eli miksi noita treenaus kortteja ei kannattaisi käyttää? Ajat tässä nyt varmasti jotakin pointtia takaa, mikä meni multa ohitse.

  • Hyvä potentiaali nostaa arvoa (vaikka nykyinen arvo olisikin heikko)
Siis hyvä potentiaali nostaa mitä arvoa? Pelaajan kokonaisarvoa (pisteitä)?

Ja sitten olisikin kysymys liittyen tohon potentiaaliin. Oon käsittäny sen niin, että jos vaikka Saku Koivulla on sen hetkinen arvo 85 ja potentiaali 88, että sen äijän maximi kokonaisuus olisi silloin 88, mutta ilmeisesti näin ei olekkaan, koska on kortteja, jotka on treenattu yli tuon potentiaalin?

Eli suomeksi sanottuna, mulla taitaa olla väärä käsitys nyt tosta, mitä toi koko potentiaali arvo merkitsee?

Kiitoksia taas avusta :p...

Nyt on itsellä olisko 19 peliä takana ja tuli vedettyä online pelien jatkoksi myös yksi yksinpeli turnaus. Olipahan toi kuivaa. En kyllä jaksa konetta vastaan. Varsinkin tuolla vaikeustasolla mikä tuossa olo, niin vähän turhankin helppoa. Eikä siitä muutenkaan sellasta haastetta ja mielenkiintoa saa mitä toista ihmispelaajaa vastaan.

Yllättävänkin alottelijan tasosta pelaajaa tulee muuten näissä HUT:n 1vs1 -peleissä vastaan. Noissa normi 1vs1:ssä kun se alkaa hakea sun tason mukaan vastustajia, mutta tässä ei.
 
Vastaus: NHL 11 Hockey Ultimate Team -peliapukeskustelu [PS3]

Tätä en ymmärtänyt. Eikö tuo pienikin treenaus ole aina kyseiselle äijälle hyvästä, eli miksi noita treenaus kortteja ei kannattaisi käyttää? Ajat tässä nyt varmasti jotakin pointtia takaa, mikä meni multa ohitse.

Meinasin sitä, että jos aikomassa myydä jotakin pelaajaa ei kannata käyttää käyttää noita mitättömiä ( :p) harjoituskortteja pelaajan osto hinnan nostamisen toiveissa, sillä ostajilla saattaa olla parempiakin kortteja jotka he mielellään käyttäisivät, mutta jos kaikki treenipaikat on tuhlattu +3 korteilla ei hän saata olla halukas ostamaan ko. pelaajaa.
 
Vastaus: NHL 11 Hockey Ultimate Team -peliapukeskustelu [PS3]

Name(pos), Team(ovr/pot)(contract/career)(slots used/max slots) salary

Untouched NHL players:
Colin Wilson(C), Nashville(98/93)(47/110)(7/7) salary 1340
Rene Bourque(LW), Calgary(83/88)(7/70)(0/3) salary 1420
Martin Erat -katon statit ku ehdin-

Untouched prospects:
Mikael Backlund(C), Abbotsford(76/90)(11/110)(0/9) salary 1190
Ryan Johansen(C), Portland(71/89)(7/140)(0/12) salary 940
Karl Alzner(LD), Hershey(79/91)(48/104)(0/8) salary 1250

Ja jotain 30-40 +80 NHL peluria, joilla otteluita jäljellä 50-100. Kyselkää toki lisää!
IRC-kannultaki löytyy nickillä Tulkas.

PSN: Tulkku
 
Vastaus: NHL 11 Hockey Ultimate Team -peliapukeskustelu [PS3]

Hienosti päätty Thomasin 6 ottelun nollaputki. Voitin paljon parempia joukkueita ja olo alko jo olee voittamaton. Mut sit vastaan luistelee rehellisesti jollain 66-67-58 statseil kasattu ihmejoukkue. Luistelunopeutta oli ja aivan jäätävät kädet, plus pelaaja oli aivan hemmetin taitava. Lopputulos oli 6-0 omiin ja armoton ketutus. Thomas päästi alivoimalla 7 vedosta 4 sisään. En syytä tästä ketään muuta kuin itseäni ja tietysti ehkä hieman EAta kun olisin voinut työntää peliin kakkosmolarini ettei Thomasin hienot nollapelit mene hukkaan. Noh, ei voi minkään, taidolla tässä pärjätään eikä joukkueella.
 
Vastaus: NHL 11 Hockey Ultimate Team -peliapukeskustelu [PS3]

Itse sain eilen ensimmäistä kertaa standard-packista kaksi rare-korttia. Yllättäen ne olivat 25 ja 30 pelin sopimuskortit... Joillakin sitä tuuria ilmeisesti on enemmän korttipakkojen ostossa. :p
 
Vastaus: NHL 11 Hockey Ultimate Team -peliapukeskustelu [PS3]

Itellä putkahtanut 2:sta jumbopakasta mm. Eric ja Jordan staal, Letang, Pronger, B.Kozun, Cam Ward ja lisäksi standardeista vielä tiputellut jotain starboja :p

Pelaajalle sekä maalivahdille +5kaikki kortit myös tullut. Maalivahdin kortin käytin Brodeuriin joka oli koskemattomana 88 overalli ja nyt se seisoo tiimini luukulla 93 overalleilla. Tosta B.Kozunista oon muovaamassa ykköskentän laituria jahka saan haalittua hyviä harkkakortteja. 79 overalli tällähetkellä ja taitaa vielä 7 harkkapaikkaa olla käyttämättä.

Tällä hetkellä kaks ekaa kenttää näyttää ihan hyvältä :

E.Staal - J.Staal - B.Kozun
R.Bourque - R.Getslaf - R.Ivanans

PP 1. L.Schenn - C.Pronger
PP 2.M.Goligoski - Letang
 
Mut sit vastaan luistelee rehellisesti jollain 66-67-58 statseil kasattu ihmejoukkue. Luistelunopeutta oli ja aivan jäätävät kädet, plus pelaaja oli aivan hemmetin taitava.
Mites sen äijät voi olla niin nopeita/hyväkätisiä, jos joukkueen statsit oli noi :o?

Muutaman kerran tullut kyllä juuri todella alhaisilla statseilla varustettu joukkue, on oikein ihmetyttänyt, että miten pelaaja on saanut edes noin paskaa joukkuetta kasattua :D..
Toisaalta, jos ei tuu voittoja, eikä oikeaa rahaa käytä senttiäkään, niin eipä se taida todellakaan olla helppoa edes keskinkertaisen jengin kokoaminen.

Laitan vielä tuon yhden kohdan, joka on itelle hieman hämärän peitossa. Eli toi "potentiaalin" merkitys.
  • Hyvä potentiaali nostaa arvoa (vaikka nykyinen arvo olisikin heikko)
Siis hyvä potentiaali nostaa mitä arvoa? Pelaajan kokonaisarvoa (pisteitä)?

Ja sitten olisikin kysymys liittyen tohon potentiaaliin. Oon käsittäny sen niin, että jos vaikka Saku Koivulla on sen hetkinen arvo 85 ja potentiaali 88, että sen äijän maximi kokonaisuus olisi silloin 88, mutta ilmeisesti näin ei olekkaan, koska on kortteja, jotka on treenattu yli tuon potentiaalin?

Eli suomeksi sanottuna, mulla taitaa olla väärä käsitys nyt tosta, mitä toi koko potentiaali arvo merkitsee?
 
Vastaus: NHL 11 Hockey Ultimate Team -peliapukeskustelu [PS3]

Itse ostin standardi-päkin viime yönä. Pakkauksen rare oli joku 64 overal junnuliigan veska. Miten tollanen kura-Jaakko voi olla rare? Seuraavan standardin paras oli 25 sopimuskortti, ei hyvää päivää.
 
Vastaus: NHL 11 Hockey Ultimate Team -peliapukeskustelu [PS3]

Nyt tuli consumable packista "kenttäpelaaja +3 kaikki" kortti, 35pelin sopimuskortti, +9 luistelu ja +9 Puolustus tai Taklaus.. Et ei paha jatkumo ollenkaan niille kahelle viime pakalle, joista tuli mv ja kenttäpelaaja +5 kortit..

Kumma ku lukee täälä niin joillakin on ihan Sysipaska säkä ja jotkun on oikein hannu-hanhia..

Niin ja esimerkkinä niille, jotka kyselee miten niitä kiekkoja saa kerättyä.. Eilen ostin +5kaikki kenttäpelaaja kortin 12000 ja möin sen 16000 pois.. Tottakai toi tarvii pätäkkää et pystyy noita liikkeitä tekeen, mutta samalla systeemillä vaan halvempien korttien suhteen..

Ja jos joku on Oikein epätoivonen niin annetaan vielä yks vihje.. Olen jo jonkun aikaa miettiny, että miksi porukka ostelee kortteja, joissa on uraa 0-2 peliä jäljel ja maksaa niistä sen 150kiekkoo.. No sen takia, että kun saa kortin ja poistaa sen niin saa siitä lähes aina yli 200kiekkoa (vain erikoiskorteista).. Et jos joku jaksaa alkaa tai on niin epätoivonen niin siitä vaan mettästään niitä kortteja =)
 
Ylös Bottom