Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Olis kiva kuulla Youngbloo_d :in ja muiden TOP-100 suomalaisten mietteitä tästä asiasta?

Itsellä on ankeeta kakkaa päivisin kun pingi saunalahdella hyppii 10-300 välillä pelatessa. Taklaukset ei toimi, peli on hidasta, pokettaminen ei toimi, mailannostot ei toimi, kynääminen mahdotonta ja pelaajat ei lauo vaikka ois tyhjämaali edes.

Tällöin häviän keskinkertaisellekin kaverille, mutta esim öisin ping sattuu joskus oleen normaali niin voitan tälläiset puhtaasti 8-0 kun pelaajat tottelee komentoja eikä mailannostot tulekaan sekunnin viivellä = jäähy. Toiv. nyt saisivat tän netin toimiin ja vauhdilla (viikko odoteltu taas korjaajaa). Päivisin tai ruuhka-aikoina on turha edes koittaa pelata liigaa kun tietää miten siinä käy ja hauskuus on aika kaukana.

Silloin kun molempien pelaajan yhteys on kunnossa niin sanoisin että lopputuloksen ratkaisee lähestulkoon pelkästään taito ja vieras tai kotipeleillä ei ole mtn merkitystä.

Yöllä on mukava pelata jenkkei vastaan kun ei pätkimistä juurikaan ole, mutta sitten päivällä suomalaista vastaan tekisi mieli myydä peli jos olisi EA:n vika :D:D
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Tämä on mielestäni parasta lätkää ikinä, ei siinä mitään. Mutta,tuo HUT on alkanu nakertaan oikein urakalla siksi että nyt viimeiset 10 online peliä on ollut sellaista tuubaa että alta pois. Esim pelaan 1. erän alun hyvin ja menen 2-0 johtoon, hallitsen peliä ja vastustajalla on jotain 2-4 laukausta ja eiköhän vastustaja tee ensin siniviivalta ranteella ilman maskia maalin, sitten mulle alkaa tulla jäähyjä liukuhihnalta ja kohta peli on jo 3-2 vastustajalle, ja voi että kun menee helposti maaliin kiekot ja pelaajilta onnistuu kaikki. Jotenki muutenki liian helppoja maaleja tulee HUTissa molempiin päihin verrattuna normi 1vs1 peleihin. Ei hyvää päivää kuinka turhauttavaa!:mad:
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Joo eka viesti, pienet sille mut sit asiaan. Minkä helvetin takia te ostatte koko peliä jos ette muuta tee ku valitatte siitä, en ymmärrä. Toinen asia joka ottaa päähä ja pahasti on bugimaaleista valitus. Kertokaa mulle mikä täs pelis on bugimaali? Jos väitätte rannaria jostain alotuspisteitten välistä ni mikä siinä on bugia? Kattokaa joskus vaik lätkää telkkarista tai jostai ja voin lyödä vetoa et yhtä hyväl prosentil ne sielläki mättää rannarilla sisää. Isot miehet ja itkee jonku pelin takia. Ja vielä lopuks ite EN vedä rannaria koko aja vaa yritän saaha monella eri tavalla maalia. Loistava peli mun mielestä.

Älä suotta hermostu, vaikket ymmärtäisi jotain asiaa. Ennen tunteiden kiehahtamista kannattaa vaikka konsolifinin boardeilta asiaa kysäistä. Esimerkiksi minä teen paljon muutakin kuin valitan. HUT on hieno uudistus, ja tykkään kyllä pelistä yleisestikin enemmän kuin aiemmista versioista.

Eikä ehkä kannata ottaa muiden avautumista esim. NHL11:n puutteista henkilökohtaisesti, tai boardilla hengailu voi käydä raskaaksi.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

ei muuten ole tuore näkökulma, mut ehkä sulle uus. :p

Fair enough.

Mutta ainakin eri näkökulma tähän momentum-asiaan, kun joidenkin viestit on ollut sisällöltään: "tietokone päättää jo ennen matsia / erätauolla, että nyt häviän, v*ttu mitä p*skaa"

Koska jos olet oikeassa, (tai siis jos ymmärsin oikein, että olet tätä mieltä) ja siihen momentumiin pystyisi itse vaikuttamaan ja jopa kääntämään sen itselle suotuisaksi, niin olisihan sekin parempi vaihtoehto kuin varma-tappio-teit-mitä-vain-ja-miten-hyvin-vain.

Edelleen mielestäni parasta olisi se, jos minkäänlaista momentum-generaattoria ei edes olisi olemassa. Miksi Starcraft II on niin suosittua online-sotimista? Aivan, koska eri rodut on tasapainossa ja oikeasti pelaajien taito ratkaisee...
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Koska jos olet oikeassa, (tai siis jos ymmärsin oikein, että olet tätä mieltä) ja siihen momentumiin pystyisi itse vaikuttamaan ja jopa kääntämään sen itselle suotuisaksi, niin olisihan sekin parempi vaihtoehto kuin varma-tappio-teit-mitä-vain-ja-miten-hyvin-vain.
(Ja en tänään pääse enää "vastaamaan" et älä ihmettele). Uskon itse nyt siis näin, että on aistittavissa kuinka "ottelu kääntyy", mutta sitä minäkään en oikein osaa sanoa että mitä silloin pitäisi tehdä kun ns. "mikään ei onnistu". Tuntuu, että nuo verkkopelien 5min erät ei oikein riitä sellaisiin tasaisiin vääntöihin (joskus ollut 3 jatkoaikaa). Ottelut ovat harmittavan usein ainakin tällaisella keskivertopelaajalla sellaisia on/off-tyylisiä juuri. Eli kaikki onnistuu (sulla on "momentum") tai sitten mikään ei onnistu.

Lisäys: Mutta siis olen "ilarin" kanssa samaa mieltä siitä, että omilla toimilla kyllä on yleensä vaikutusta siihen mitä kokee. Eli en väitä että ottelun alusta asti (ainakaan kovin usein) olisi jo "momentumit" menneet. Kyllä siihen harhasyöttöjä, epäonnistuneita taklauksia, yms. vaaditaan.

Ja nuo Donkan huomiot pitää paikkansa. Jos peli lagaa "mukavasti", että olet aina myöhässä niin kyllä siinä helposti turhautuu kun "mikään ei onnistu". Jos joku väittää kokeneensa suurta vääryyttä slidereilla viritetyssä offline-pelissä niin se on toinen juttu taas.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

ja tässä vielä piristykseksi niille joilla on ongelmia maalin teossa. Ruotsalaisten käyttämä vanha kunnon curve ja ne pojat tän osaa:)

YouTube - Toews Curve shot NHL 11
Ai tämä on se kuuluisa curveshot? Toews tulee, pistää pakin kahville ja sijoittaa ylänurkkaan. Aivan kauhea BUGImaali! :eek::rolleyes:

Pitää varmaan huutaa BUGIMAALI!! isoon ääneen aina NHL:ää katsoessa kun joku räppää noilta nurkilta maalin tai maalin ohi luistellessa tai läpiajoista tai 2vs1 jne jne... :D
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Onkos joku kuullut jo mahdollisten rosteri-päivitysten julkaisuaikatauluista..? Ei viittis alottaa SM-liigaa vanhoilla kokoonpanoilla.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Ai tämä on se kuuluisa curveshot? Toews tulee, pistää pakin kahville ja sijoittaa ylänurkkaan. Aivan kauhea BUGImaali! :eek::rolleyes:

Pitää varmaan huutaa BUGIMAALI!! isoon ääneen aina NHL:ää katsoessa kun joku räppää noilta nurkilta maalin tai maalin ohi luistellessa tai läpiajoista tai 2vs1 jne jne... :D

Varmaan kärjistit jonkin verran, mutta eihän bugimaali ole mikään yksittäinen juttu, esim. vanhanaikainen, tai rannari b-pisteiden välistä. Vasta se, että saman tempun identtisesti toistamalla on lopputuloksena AINA(tai ainakin 8 kertaa 10:stä) maali, niin silloin voidaan puhua bugimaalista.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Jesh,

Täytyy myöntää että itsekin vielä kympin aikana aloin salaliittoteoriamaisesti uskomaan "ice-tilttiin" ja EA:n ohjelmoituun tasoituslogiikkaan, juuri niiden pelien takia jossa tuntui että mikään ei oikein toimi eikä onnistu, ja vihu taasen saa kaikki kiekot suoraan lapaan ja joka vedosta tulee maali.

Mutta nyt kolmatta vuotta EA:n lätkää verkossa pelattuani löisin omat rahani tosiaan sen lägin puolelle. Lägi tekee pelaamisesta joskus mahdotonta, ja taasen aina välillä huomaa että vastustajalla ei ole mitään saumoja voittoon koska viive aiheuttaa sekä ajoitusvirheitä että pelin koodissa hetkiä jolloin grafiikka ja fysiikka ei kohtaa.

Tämä oma kantani hokin epätasaisuuteen verkossa. Omaa sielua rauhoittaa se omakohtainen kokemus että 95% ajasta parempi pelaaja/joukkue voittaa.

Pirun hyvä hokkipeli, ja reilusti vähemmän bugeja/glitsejä kuin kympissä.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Varmaan kärjistit jonkin verran, mutta eihän bugimaali ole mikään yksittäinen juttu, esim. vanhanaikainen, tai rannari b-pisteiden välistä. Vasta se, että saman tempun identtisesti toistamalla on lopputuloksena AINA(tai ainakin 8 kertaa 10:stä) maali, niin silloin voidaan puhua bugimaalista.
Lähinnä ihmetyttää se miten näistä jaksetaan aina napista...Tuo videon tilannekin, hohhoijaa, ei sen selkeämpää pakin kahvillevientiä ja hienoa yläbörsään sijoitusta juuri tässä pelissä tapahdu. Jotain ruotsalaisista siinä mainittiin, hienoa heille jos ovat ainoita jotka osaavat harhauttaa ja laukoa sektorilta. ;) Kuinkahan paljon noista "kulmalle syötöistäkin" on avauduttu, no voi ei, jos siellä on äijä vapaana lapa jäässä niin onhan se nyt maali 95% kerroista.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Silloin kun molempien pelaajan yhteys on kunnossa niin sanoisin että lopputuloksen ratkaisee lähestulkoon pelkästään taito ja vieras tai kotipeleillä ei ole mtn merkitystä.

Aamen. Ne jotka ei usko, niin lähettävätköön EA:lle sähköpostia ja kysyköön asiaa :)
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Tänään tuli sitten ekan kerran tungettua uus änäri plegeen ja voi jumaliste, että oli virhe. Peli on hidasta puuroa, kontrollit tuntuu tulevan jäljessä tuttuun FIFA-tyyliin, NHL-ammattilaiset ei saa kovia syöttöjä (JOTKA SIIS TULEVAT LAPAAN!) haltuun ja pokecheckit menevät jopa enemmän läpi kuin 10:ssä(?!). Siihen vielä lisäyksenä se, että mailannosto tuntuu aika turhalta, kun kiekollisen pelaajan maila tuntuu aina olevan ekana kiekossa (maassa?) ja maalivahdit ovat edelleen ongelmissa "vanhanaikasissa" ja muutenkin pomppivat etutolppatilanteissa, kuin mitkäkin apinat. Ja omien pelaajien tekoälystä (/älyttömyydestä) ei varmaan tarvitse edes puhua...

Noh, kaipa tähänkin tottuu. Ja ehkä oppii jopa pitämään... pitkä matka siihen vielä on :(

Ensialkuun kummasteltiin myös frendin kanssa pelin hitautta, mutta ilmeisesti pelejä pelattua ja "taitojen" kartuttua peli on muuttunut nopeammaksi.

Ton etutolppasekoilun olen myös huomannut muutamaan otteeseen. Vastustaja on pysähtynyt etutolpalle ja pieni liike sivuun ja maalivahti on pihalla ku lumiukko ja helppo työ siirtää kiekko tyhjään häkkiin. Tosin voihan sitä oikeastikin veska tehdä virhearvioinnin ja vetää vaikkapa polvilleen liian aikaisin tai aavistaa väärin ja sit ollaankin jo kusessa, joten ei siinä mitään...

On kyllä pakko sanoa, että olen Isaarun kanssa samoilla linjoilla. Efektin olen itse huomannut parhaiten HUT-matseissa. Oli lievästi sanottuna huvittavaa katseltavaa, kun lähes pelkästään NHL-miehistä koottu tiimini räpelsi jotain Sveitsin sarjan joukkuetta vastaan. Pelaajat kaatuilevat omia aikojaan, kiekot karkaavat lavoista, laukaukset menevät tolppiin... jne. jne.

Mites sun kentällisten kemiat? Voisiko niistä löytyä selitys NHL pelaajien räpeltämiseen?

Itsellä HUT:ssa seuraavat arvot:
HYÖ: 85
PUO: 85
MV: 80

Ykköskenttä NHL-pelaajista, kakkonen Sveitsin liigasta, kolmonen Elitserienistä ja nelonen SM-liigasta. Ketjujen kemia 95. Samalla kaavalla puolustuksessa, jossa tosin kemia on "vain" 86.

Aivan joo. Muistan tosta edellisestä änäristä, että toi kiekon pois-ottaminen oli jotenkin ongelmallista. Se mailalla "kauhominen/sörkkiminen" aiheutti lähinnä vaan jäähyjä. Muitakin keinoja pitäis olla kun taklaus ja sörkkiminen. Joku syötön blokkaaminen tais olla myös, mutta eikö tässä ole mitään uusia keinoja tuohon? Kai nyt mailalla pitäis pystyä pikkusen luutimaan niin ettei siitä tule jäähyä.

Kyllä mä ainakin suurimmaksi osaksi pystyn nostelemaan mailoja ja aiheuttamaan kiekonmenetyksiä vastustajalle ilman jäähyjä. Joskus tosiaan kiekon nostaminen napsahtaakin vastustajaa käsille ja siitä selkeä huitomisjäähy.

Sulla on mielestäni mielenkiintoinen ja tuore näkökulma tähän asiaan. Että sen momentumin kääntämiseen omalle joukkueelle pystyisi ihan itse vaikuttamaan? Ikään kuin hyvin pelaamalla oma joukkue nostaa fiilistään, ja pelaajat "pelaavat jopa yli omien taitorajojensa" -> helpottuneet kiekonriistot, helpommat maalit, paremmat omat maalivahdit.

OK, vaikka tämä reaalimaailmaan kuuluukin ja Juhani Tammisen prinsiippien mukaan "hockey on 80% mentaalipuolen juttuja", niin tekeekö se NHL11:stä paremman pelin, että siihen on ympätty keinotekoisia taitoboosteja? (ja päinvastoin, epäonnistumistodennäköisyyksiä lisätty epä-momentumissa pelaavalle)

Itse kyllä tässä tilanteessa kannattaisin epärealistisempaa lähestymistapaa, ja antaisin vain ja ainoastaan ihmispelaajien taitotason ratkaista matsit. Kenen mielestä muka esimerkiksi autopeleissä kuminauhatekoäly on hyvä juttu? Aivan sama, vaikka häviäisi kahdella kierroksella, mutta kunhan säännöt on molemmille samat niin häviäminen ei ärsytä.

Mikä tahansa urheilu on 80% mentaalipuolen juttuja. Vaikka olisit kuinka hyvä niin jos lähdet mihin tahansa peliin sillä asenteella, että tää on jo voitettu, suurella todennäköisyydellä häviät tai vähintäänkin teet ottelusta ennakkoon odotettua huomattavasti vaikeamman.

Kuminauhavertaus oli aika huono tässä kontekstissa. Mun mielestä momentum ei liity millään tapaa tuohon rallipelien tasoitukseen. Eikä mun mielestä momentumissa ole niinkään kyse pelin tasoittamisesta, vaan siitä, että momentumit todellakin ovat osa urheilua varsinkin nopeatempoista kuten jääkiekko.

Kuten jo aiemmin totesin, momentumiin voi vaikuttaa niin moni asia, että en tiedä kuinka syvälle näissä ollaan EA:n koodissa menty, mutta peli voi hetkellisesti kääntyä vastustajalle muutamasta harhasyötöstä, kovasta taklauksesta, tappelusta, kyseenalaisesta jäähystä tms. ja nää asiat vaikuuttaa oikeasti juurikin mentaalipuolella ja niillä voi olla hyvinkin suuri vaikutus pelin kulkuun, ihan oikeassakin urheilussa.

Mä tykkään enemmän just niin realistisesta lähestymistavasta kuin mahdollista. Jos näyttää siltä, että syötöt ei mene omille eikä kiekkoa tahdo saada millää pois vastustajalta/omasta päädystä, niin paras ratkaisu on pelikatko joko veskalla tai pitkä päätyyn. Siihen vielä päälle mahdollisesti aikalisä niin johan taas homma luistaa paremmin. Ihan viime kädessä ne on kuitenkin ne taidot, jotka ratkaisee, mutta sopivan kovaa vastustajaa vastaan saattaa tulla huipputaitavallekin tappioita tilille.

Tietysti esim. HUT-peleissä sä pelaat 5-minuutin erillä eli kaikki kokonaisen 60 minuutin jääkiekkopelin tapahtumat on tiivistetty varttiin, joten momentumeilla on varmaankin luonnollisesti suurempi rooli näissä lyhyemmissä peleissä. Jos pelaisit täyden 60-minuuttisen, taitotaso varmasti nousisi momentumeja suurempaan rooliin.

Joo eka viesti, pienet sille mut sit asiaan. Minkä helvetin takia te ostatte koko peliä jos ette muuta tee ku valitatte siitä, en ymmärrä. Toinen asia joka ottaa päähä ja pahasti on bugimaaleista valitus. Kertokaa mulle mikä täs pelis on bugimaali? Jos väitätte rannaria jostain alotuspisteitten välistä ni mikä siinä on bugia? Kattokaa joskus vaik lätkää telkkarista tai jostai ja voin lyödä vetoa et yhtä hyväl prosentil ne sielläki mättää rannarilla sisää. Isot miehet ja itkee jonku pelin takia. Ja vielä lopuks ite EN vedä rannaria koko aja vaa yritän saaha monella eri tavalla maalia. Loistava peli mun mielestä.

Mä en ole väittänyt tuota rannaria aloituspisteen välistä bugimaaliksi, vaan "varmaksi" maaliksi. Tietysti se vaatii myös vähän taitoa vääntää tatit juuri oikeaan asentoon, mutta tosiaan pelaajalla kuin pelaajalla tuosta oikeasta kohdasta kiekot uppoaa sellaisella prosentilla maaliin, että oksat pois. Mä ymmärtäisin jos vetäjä olis Ovechkin ja maalissa vaikka joku Lundell, mutta kun tilanteen kääntää toisin päin ja maalissa onkin Kipru ja vetäjä joku no name pakki Saksan liigasta ja silti uppoaa samalla 9/10 teholla, niin pikkuisen menee maku. OK. Vika ei niinkään ole pelissä, vaan pelaajissa, joilla ei ole kunnianhimoa yrittää mitään muuta tapaa tehdä maaleja kuin tuollainen idioottivarmaksi havaittu. Tää asia on mun osalta loppuunkäsitelty.

Tuo videon tilannekin, hohhoijaa, ei sen selkeämpää pakin kahvillevientiä ja hienoa yläbörsään sijoitusta juuri tässä pelissä tapahdu. Jotain ruotsalaisista siinä mainittiin, hienoa heille jos ovat ainoita jotka osaavat harhauttaa ja laukoa sektorilta. ;) Kuinkahan paljon noista "kulmalle syötöistäkin" on avauduttu, no voi ei, jos siellä on äijä vapaana lapa jäässä niin onhan se nyt maali 95% kerroista.

Jep, toi video tai noi em. ei todellakaan ole mitään bugimaaleja. Todellakin hieno harhautus ja taitava sijoitus, the way I like it. Kulmalta syötötkin pystyy helposti katkomaan jos on ajan tasalla, joten jos sinne joskus joku unohtuu ja syöttö menee läpi, niin sietääkin soida omissa.

All in all, saman toistoa, mut mun mielestä ehdottomasti sarjan paras peli tähän mennessä. Päällimmäisenä tietysti visuaalisesti näyttävin ja monipuolisin, vähemmän sellaisia idioottivarmoja maalipaikkoja kuin edellisvuosina ja mikä parasta, ainakin omasta mielestäni, maalit syntyvät monipuolisesti erilaisista tilanteista; Kovista lämäreistä siniviivalta, ohjauksista, reboundeista, läpiajoista, vanhanaikaisilla, röyhkeillä nousuilla kulmasta, 2-1 tilanteista, välillä vähän helpon näköisesti löysistäkin vedoista, taitavien kuvoiden päätteksi parilla hyökkäysalueen poikkisyötöllä pääsee siirtämään kiekon näytöstyyliin tyhjään reppuun jne jne. Siis kaikkea mitä oikeassakin lätkässä. Jotain mitä ei ehkä vielä NHL10:kään nähty.

Pienenä galluppina kiinnostaisi tietää, että kuinka monella pelaajalla täällä on ihan oikeaa lätkätaustaa? Välistä ku napistaan sellaisista asioista, että onkohan jääkiekosta tietoa pintaa syvemmältä tuon taivaallista...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Mites sun kentällisten kemiat? Voisiko niistä löytyä selitys NHL pelaajien räpeltämiseen?

No enpä usko, että kemioista homma on kiinni. Kaikki hyökkäysketjut ja pakkiparit samasta joukkueesta (team chemistry 96), mutta toki monesta joukkueesta.

Kuminauhavertaus oli aika huono tässä kontekstissa. Mun mielestä momentum ei liity millään tapaa tuohon rallipelien tasoitukseen. Eikä mun mielestä momentumissa ole niinkään kyse pelin tasoittamisesta, vaan siitä, että momentumit todellakin ovat osa urheilua varsinkin nopeatempoista kuten jääkiekko.

Huono vertaus? Ai sun mielestä se ei ole ollenkaan sama asia, että AI tekee ihmeellisiä "loppuhetken tasoitusmaaleja" ja kolmannen erän ihmecomebackeja? Nettipelissä ei niinkään haittaa, mutta offline-matseissa tää kyllä tulee vastaan.


Pienenä galluppina kiinnostaisi tietää, että kuinka monella pelaajalla täällä on ihan oikeaa lätkätaustaa?

Osallistun galluppiin: lätkää seurattu reilusti yli kymmenen vuotta ja pelattu aktiivisesti seurassa useampi vuosi.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

No enpä usko, että kemioista homma on kiinni. Kaikki hyökkäysketjut ja pakkiparit samasta joukkueesta (team chemistry 96), mutta toki monesta joukkueesta.

Huono vertaus? Ai sun mielestä se ei ole ollenkaan sama asia, että AI tekee ihmeellisiä "loppuhetken tasoitusmaaleja" ja kolmannen erän ihmecomebackeja? Nettipelissä ei niinkään haittaa, mutta offline-matseissa tää kyllä tulee vastaan.

Osallistun galluppiin: lätkää seurattu reilusti yli kymmenen vuotta ja pelattu aktiivisesti seurassa useampi vuosi.

No ei kai sitten voi muuta kuin todeta, että sulla taitaa olla joku maanantai versio :D

AI-peleistä mulla ei ole kokemusta, joten niihin en voi ottaa kantaa. UHT-peleissä ei momentumit tosiaan ole haitannut.

Itse jonkin sortin urheiluhullu, jolla taustalla kilpaharrastusta reilu kymmenen vuotta lätkää, saman verran salibandya, useampi vuosi futista ja pari vuotta kaukalopalloa. Tietysti harrastusten ohella aktiivista penkkiurheilua Meksikon MM-kisoista '86.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Nyt menkää HUT:ssa ostaa prongeri, halvalla lähtee ku opettelen vasta käyttää kyseistä liigaa niin kusin jotenki ja laitoin pelaajan myyntiin :D
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Nyt menkää HUT:ssa ostaa prongeri, halvalla lähtee ku opettelen vasta käyttää kyseistä liigaa niin kusin jotenki ja laitoin pelaajan myyntiin :D

:D Sama kävi itsellä opetellessa. Ensimmäinen NHL pelaaja Derek Roy lähti myyntiin hintana 150 ja aikaa tunti. :eek:
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Ai tämä on se kuuluisa curveshot? Toews tulee, pistää pakin kahville ja sijoittaa ylänurkkaan. Aivan kauhea BUGImaali! :eek::rolleyes:

Pitää varmaan huutaa BUGIMAALI!! isoon ääneen aina NHL:ää katsoessa kun joku räppää noilta nurkilta maalin tai maalin ohi luistellessa tai läpiajoista tai 2vs1 jne jne... :D

Oi anteeksi en huomannut mainita että tämä oli esimerkki veto,joka uppoo ilman pakin harhautusta vähän muualtakin. ja sitten luetun ymmärtämistä kannataa harjoitella. en maininnut sanaa bugi missään vaiheessa,vaan sanoin että helppo tapa tehdä maaleja jos on maalinteko ongelmia. Joten kesity lukemiseen ennen kuin viestiä laitat.

Tulet näkemään näitä maaleja jossain vaiheessa jatkuvalla syötöllä,jos EASHL:ää pelaat. Tosin vain ruotsalaisten lavoista, mutta eiköhän tää kohta suomeenkin rantaudu:)

Itse nautin kyseisestä vedosta,se on niin nättii ku se napsahtaa takayläkulmaan. Etu ylämummo toimii yhtä hyvin

Eihän sitä omaan nilkkaan viitti kusta, toi uppoo mulla tiukalla prosentilla ja käytän sitä. Viestejäkin on vihuilta tullut:)

Pensselimiehelle: meet ravintolaan ja ne lyö sulle paskaläjän lautasella naaman eteen vaikka piti tulla T-bone steak. Syötkö sen paskaläjän valittamatta asiasta,maksat ja poistut tyytyväisenä? Mietippäs asiaa kun menet nukkumaan ja laitat fiksun vastauksen huomenna?

Ja nyt siirryn nhl11 pariin loppu illaksi
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Aamen. Ne jotka ei usko, niin lähettävätköön EA:lle sähköpostia ja kysyköön asiaa :)

Kehittäjä Redshirt myönsi jo kympin yhteydessä, että pelissä on eräänlainen "momentum" eli intimidation-factor, johon vaikutti mm. vastustajalle hävityt tappelut ja vastaanotetut taklaukset. Nämä "pelotteet" saivat siis pelaajasi pelaamaan huonommin. Eli jos olet alkuottelussa "tyrinyt", niin vaikka olisit taitava myöhemmin pelissä niin se ei välttämättä "riitäkään". Syötöt menevät ohi yms. Eli täysin hetkelliseen taitoon perustuva koneisto ei ole, mikä on mielestäni synkkää, koska vaikka olisit kuinka pahasti "ottanut turpaan", niin viimeisellä sekunnilla pitäisi olla yhtäläinen mahdollisuus esim. pelin tasoitukseen, mutta ei tämän logiikan mukaan ole kun pelaajasi ovat niin "peloissaan", ettei ratkaisevat syötöt onnistu tai tasoitusmaali kilahtaa tolppaan.

Ei mulla muuta. Siinä ajatuksessa on paljon asiaa, että suurin osa näistä "ongelmista" johtuu lagista. Ja tuo Jamin loppukommentti kruunaa kaiken. Niinhän me kaikki sitten kuitenkin. :)

E: Huomasinkin sitten, että Donka ja Ilari puhuivat koti/vieraspeleistä eivätkä yleisesti "momentumista". Itse olen samaa mieltä, että koti/vieras eivät merkitse mitään. Muut asiat vaikuttavat, mutta ei aina pelkästään taitokaan. :(
 
Kerho etsii pelaajia!.

Heippa hei!. Olis tarkotus nostaa vähän kerhon mahdollisuuksia päästä pudotuspeleihin niinpä ajattelin kysellä löytyskö täältä semmosta perus hyvää pelaajaa (Keskushyökkääjää mielellään) joka pystyisi alotuksia napsimaan omaan päähän sekä itsekkin tahkoamaan maaleja. Kerhomme nimi on Beelaiset. Kerho on ps3:lla. Yhteyttä voitte ottaa psn: Paramedic12. Jos olet vähintään B- tasoa, kokonaisuus voisi sijoittua 77 ylöspäin. Jos tunnet kuuluvasi nuihin kriteereihin niin otappa yhteyttä niin pääset try-outille :).
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Onko joku muukin tullut siihen tulokseen, että puolustustilanteessa taklaaminen on tässä vähän yhtä tyhjän kanssa. Päätin tossa päivällä kokeilla, että yritän vaan pysyä kiekollisen ja oman maalin välissä + peittää laukauksia ja huitoa heti jos näyttää, että vastustaja laukoo. Tulos: 8 matsia, 8 voittoa, 3 päästettyä maalia yhteensä. Tosin järkeytin muutenkin vähän peliä. Tuli heti jotenkin sellanen olo, että tietokone suosii mua, koska en höntyile koko ajan vaan suoraviivaisesti maalille onetimeriin / suoraan vetoon, vaan pyrin pyöritteleen päädyssä enemmän. Tai sitten se johtuu vaan siitä, että suurin osa on tottuneet puolustaan vaan niitä suoraviivaisia vastahyökkäyksiä.

Toinen ei pelillinen seikka. Kyllähän HUTissa on ihan turha säästää puckseja tuohon 2500 maksavaan pakkaan! Muutaman kerran hirveällä vaivalla päättäny panostaa, perinteisen minipakan sijaan ja kas, pelkkää skeidaa joka kerta. Neljällä minipakalla saa huomattavasti enemmän iloa aikaan.

Pelasin muutaman matsin kokeilun vuoksi ÄnHooÄl kymppiä ja onhan tää uus nyt IHAN HIRVEÄN PALJON parempi, mitä viime vuoden versio. Miten tuota turboglitchisähellyspeliä on ees joskus jaksanu pelata..

Oikeaan suuntaan on menty ja paljon!
 
Ylös Bottom