Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Muuten onko tietoa koska oisi tulossa kokoonpanopäivityksiä??? Netissähän on jo oikeet mut ois iha jees saada offline peleihinkin ne oikeet kokoonpanot mitä nytten on.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Onko joku muukin tullut siihen tulokseen, että puolustustilanteessa taklaaminen on tässä vähän yhtä tyhjän kanssa. Päätin tossa päivällä kokeilla, että yritän vaan pysyä kiekollisen ja oman maalin välissä + peittää laukauksia ja huitoa heti jos näyttää, että vastustaja laukoo. Tulos: 8 matsia, 8 voittoa, 3 päästettyä maalia yhteensä. Tosin järkeytin muutenkin vähän peliä. Tuli heti jotenkin sellanen olo, että tietokone suosii mua, koska en höntyile koko ajan vaan suoraviivaisesti maalille onetimeriin / suoraan vetoon, vaan pyrin pyöritteleen päädyssä enemmän. Tai sitten se johtuu vaan siitä, että suurin osa on tottuneet puolustaan vaan niitä suoraviivaisia vastahyökkäyksiä.

Oikeaan suuntaan on menty ja paljon!

No mutta, voisikohan kyse olla siitä, että oikeassakin lätkässä pitäisi puolustaa turhia höntyilemättä seuraamalla pelaajan napaa eikä pelkästään kiekkoa, pysyä kiekollisen pelaajan ja maalin välissä ja oikealla hetkellä luutia mailalla kiekkoa irti vastustajan lavasta? :) Tietenkään liikaa ei voi peruutella ja odotella tai pian on veskarin sylissä ;)

Kyllä, itse tulin samaan tulokseen enismmäisten 2-3 HUT pelin jälkeen, joissa tuli aika selkeästi kuokkaan ja vastustajat tekivät vain noita paljon parjaamiani idioottivarmoja maaleja. Sen jälkeen pyrin järkevöittämään peliä ja puolustamaan edellä kuvatulla tavalla. Ihan yhtä hyvään tulokseen en ole päässyt kuin sinä, mutta idiottivarmoja maaleja vastustajien on aika turha yrittää ja pelit on järjestään ollut tiukkoja päättyen 1-2 maalin erolla suuntaan taikka toiseen. 3+ maalia omissa on ollut todella harvinaista ja silloin on ote puolustamiseen herpaantunut aika pahasti.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Kehittäjä Redshirt myönsi jo kympin yhteydessä, että pelissä on eräänlainen "momentum" eli intimidation-factor, johon vaikutti mm. vastustajalle hävityt tappelut ja vastaanotetut taklaukset. Nämä "pelotteet" saivat siis pelaajasi pelaamaan huonommin. Ei mulla muuta.

Jaa intimidation-factor? Eilen kun frendin kans otettiin online versus -matseja, niin ihmettelinkin että miten peli kääntyi meikälle kolmannessa erässä niin selvästi. Ottelun alussa en esimerkiksi voittanut aloituksia, ja kiekko tuntui pysyvän vastustajan joukkueen pelaajien lavoissa tosi tiukasti. Taklasin vastustajaa ehkä aktiivisemmin kuin aiemmin muissa matseissa.. hmm. Joka tapauksessa, loppua kohden aloin voittamaan noin 70% aloituksista, ja voitinkin matsin viime minuutin osumalla.

Eihän sitä toisaalta voi tietää paljonko tuosta on intimidation-factorin/momentumin/etu-generaattorin aikaansaannosta ja paljon vain sitä, että muutin pelitaktiikkaa vastustajan mukaan -> pelasin paremmin.

Edelleen niitä maalivahdin seläntakaahuiskaisu-torjuntaanimaatioita tuli useampi/matsi, ei hyvä.

Mut silti, onhan tämä parasta virtuaalikiekkoa ikinä. Tätä pelataan ihan varmasti taas jonnekin ensi kesän tienoille asti :)
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Jaa intimidation-factor?
Joo, jos asia vielä kiinnostaa niin näin Redshirtti vastaili NHL10:n aikoihin kun pohdittiin pelissä olevan momentumia. Ja tuosta taktiikkapuolesta myönsi, että ottelujen lopussa CPU usein häviöllä ollessaan pelaa "all-out-attackilla", josta näin maalaisjärjellä ajateltuna johtuu se, että monelle tulee fiilis että cpu jyrää tasoihin, kun itse pitäisi vaan pelata rauhallisesti ja purkaa paine.

The only things that could be considered momentum are:

1) Intimidation effects on a player who has been hit hard a few times (and this did not exist prior to NHL10). It will:
-Reduce pass and shot quality and chance of picking up a puck if an opponent is near.
-Be mitigated by high poise and/or toughness
-Be reduced by scoring a goal, winning a fight, or hitting back.
-Fighting also gives a boost to the energy of your line and a temporary reduction in fatigue (greater effect for the winner, but also helps the loser).

2) Strategy setting changes depending on time remaining and the score:
-Same changes that a user can make.
-Only affects decision making of the CPU opponent, like where they skate, not their abilities.
-Most extreme example is pulling the goalie.

3) Your psychology...
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Edelleen niitä maalivahdin seläntakaahuiskaisu-torjuntaanimaatioita tuli useampi/matsi, ei hyvä.
Joo noita tulee kyllä liian usein, menee maku niistä. Useimmiten vielä se kiekko jää sitten pyörimään siihen johonkin creaselle olen vapaata riistaa. :rolleyes:
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Olen itsekkin alkanut miettiin tuota momentumia. Ja kerrottakoon että olen omat havainnot tehny ennen kuin olen lukenut esim tätä ketjua ja muiden pohdintoja.
Online matseja takana n. 40 et ei vielä kovinkaan suuri otos.

Joissain matseissa kun on saanut turvallisen tuntuisen 3 tai 2 maalin johdon ja peli tuntuu olevan hyvin hallussa niin jotain tapahtuu kun 3 erä alkaa. Vastustaja tekee erän alkuun 1 helpon maalin. Ja ennen 3 erän puoliväliä peli on tasan. Tuntuu että takana olevalla on hiukan parempi auto ja kaveri saavuttaa koko ajan. Ja kun peli on tasan niin sitten alkaa jälleen itse saamaan pelistä kiinni ja tekee 2 maalia ja voittaa jotain 5-3 matsin.
NHL 10 tuli pelatua todella paljon ja siinä en huomannut mitään vastaavaa. Toki nousuja tapahtui, mutta tunne oli ihan erinlainen. Silloin tuntui että nousut johtuivat pelaajien taktiikan muutoksista tai omien (tai vastustajan) käsien jäätymisestä.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Täällä on ihan samankaltaisia kuminauhasalaliittoja pyörinyt päässä jo pitemmän aikaa. Tyypillenen mitäuittua?!(tm)-peli tosiaankin on 2 tai 3-0 johto kahden erän jälkeen, jolloin kaveri on hyörinyt meikäläisen päädyssä sen pari minuuttia ja saanut rykästyä sen vajaan kymmenen laukaustakin, jos sitäkään, monesti viisikin on paljon. Muuten onkin menty sitten allekirjoittaneen tahdissa. Odotappa kun kolmas erä alkaa.. Ensimmäisten kahden erän pelistä ei ole joukkueella tietoakaan. Kiekot lentelee lavoista, harhautuksissa kiekko tippuu ja syötöt pomppii, hallinta kääntyy täysin päälaelleen vaikka vastassa olisi minkälainen höntsäporukka tahansa. Alkaa tuomarilla käsi nousemaan. Milloin elbowingiä, milloin tripataan kaveri nurin poke chekillä ja milloin mitäkin slashingiä ilmenee kumman herkästi, kunhan jotain keksitään. Jäähyjä kertyy helposti puolen tusinaa, enemmänkin, per erä. Kaveri saa pari "paikkaa". Veto sieltä jostain kaukaa ja ylämummiin. Seuraava menee samalla tavalla raipemaisesti "ranteet lukkoon ja silmät kiinni". Jos ei suoraan mene niin a) mokke sylkee semmosen riparin että varmaan menee tai b) Joku oma pakki räpeltää tai ohjaa kiekon maaliin.

Noh eihän siinä mitään, lätkä on lätkää sainois joku, mutta kun olet NHL94:sta aloittanut niin parin peliversion kokemuksella voisi jopa väittää, että tätä tapahtuu NHL11:sta usein, aivan liian usein ollakseen jotenkin sattumaa.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Muuten onko tietoa koska oisi tulossa kokoonpanopäivityksiä??? Netissähän on jo oikeet mut ois iha jees saada offline peleihinkin ne oikeet kokoonpanot mitä nytten on.

Eikös noi online kokoonpanot saa offlinepeleihin, kun eka menee online peliin, ja sen jälkeen tallentaa kokoonpanot. Näin on ollut ainakin aikaisemmissa änäreissä.
 
En tiiä, salaliittoteorioille ääni täältäkin. Jos eilen tuli otettua kahdeksan voittoa putkeen lähes nollapelillä, niin meno on tänään ollu jotain aivan muuta. Viis matsia ja kaikissa kunnolla turpaan. Vastustajien taso välillä surkea-kohtalainen. Pahin tapaus osas hädin tuskin syöttää. Silti vempautusrannarit uppoaa, kamppijäähyjä koko ajan, miljardi tolppaa tai muuta hasekkeilua ja muuta sontaa. Mukaan mahtu pari hylättyä maaliani ja yksi oma, kun pakki potkas lurun omiin.

Eka matsin jälkeen ajattelin "sattuuhan näitä, päivän eka matsi ja tein pari pahaa virhettä. Eiköhän ens peli jo kulje entiseen malliin. Paskanmarjat! Viidennessä pelissä oli ohjain lähellä lentää telkkarista läpi. Sitten totesin, että ihan turha yrittää enää, koska jokin mystinen voima ei anna mun voittaa, vaikka miten pelaisin.

En tasan tarkkaan ole yhdessä yössä voinut huonontua NOIN paljon. Suorastaan vituttaa jo ennakkoon, kun näkee millon kone ei suosi. Kaks-ykkönen, pari syöttöä, pakki kujalla ja varma maali. Mitä vielä, johonki se kiekko vaan pomppaa mystisesti. Sitten omassa päädyssä annat sen maailman helpoimman syötön pakkien välillä, niin eiköhän se jotenkin bugipomppaa vastustajan karvaajalle ja se vempauttaa aivan toivottomasta paikasta sisään.. Hohhoijaa.

Mää en osaa sanoa, mikä se "momentum factor" tässä pelissä on. Se ei ole koti/vierasetu, eikä joukkueen tasoero, mutta se on varmaa, että joistain peleistä tiedät ensi vihellyksestä lähtien, tuletko voittamaan vai et ja SE KYRSII!

Ja kyllähän se toimii toisinkin päin. Täällä selostinkin kun ihailin vastustajan taitoa ekan erän ja olin neljä muna takaa-ajoasemassa. Siitä huolimatta, yhtäkkiä kaikki mitä yritän onnistuu ja toisella ei mikään. Peli päättyy mulle 5-4.

Pari kertaa pistäny oikeen notea perään, ettei ollu ihan reilua, koska olin heti kymmenen kertaa huonompi ja silti voitin. Toisaalta joskus tekee mieli rageangstata "sää et osaa pelata tasan yhtään tätä, etkä tajua jääkiekosta, puolustamisesta tai maalintekopaikkojen luonnista yhtään mitään. Mutta tää peli ei vaan halus sun voittavan".

Joo, riitti avautuminen, kiitos
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Eikös noi online kokoonpanot saa offlinepeleihin, kun eka menee online peliin, ja sen jälkeen tallentaa kokoonpanot. Näin on ollut ainakin aikaisemmissa änäreissä.

Ei ainakaan siltä vaikuta kun pelannu pari rankku kisaa onlinessa sitten alkanu aloittaan begm be pro muotoa niin Niemi on edelleen chicagossa ja Comrie vapaana vaikka on pittsburghissa.Näin mulla mutten tiedä sitten miten teillä :)
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Pienenä galluppina kiinnostaisi tietää, että kuinka monella pelaajalla täällä on ihan oikeaa lätkätaustaa? Välistä ku napistaan sellaisista asioista, että onkohan jääkiekosta tietoa pintaa syvemmältä tuon taivaallista...

Pitääpä myöntää, että lätkää ei ole tullut pelattua, kuin kaveriporukalla; olen lähinnä säbä-/ futismiehiä. Sitä suuremmalla syyllä tosin ihmetyttää, että syöttäisin, ottaisin haltuun ja sijoittuisin paremmin, kuin yksikään meikäläisen ns. "NHL-ammattilaisista". Kiekon pois ottamisesta puhumattakaan. Ja sekös vituttaa! :cool:
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Tänää se Etu kävi todella mukavasti. Kaveri hallitsi Hut:ssa peliä ja meni 1-0 johtoon.tein sitten viimmesessä erässä 9 maalia, vihun tyypit kaatuili pitkin kenttii ja ihan joka tilanteesata kaveri lähti vikas erässä boksiin. ja päätty 9-1 mulle:). Kyllähän tää ny sellasta paskaa on että voi voi.mulla ei ollu alku pelissä mitään mahiksii tehdä maalii,mut noi se vaan käänty.

Ja kuka vielä sanoo että taito ratkasee. Paskat. kyllähän sitä vihua vähän sääliks kävi kun tietää millasta toi on omalla kohdalla.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Crosbyn rankkari... Ja toinen Muutamaa hauskaa liikettä kokeilin rankkareissa huvikseni ja varsinkin tuo jälkimmäinen tuntuu uppoavan aika kovalla prosentilla. Hyviä matseja tullut, kun saanut itselle sopivat slaiderit vaikka välillä pistää nakertamaan nuo tekoälyn idioottimaiset päätökset.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Onko missään ollut huhuja koska pätsi tähän olisi tulossa EA:lta?
Sormet on ristissä että tuon Be a GM -moden "kehittymisbugi" olisi korjattu niin voisi senkin vihdoinkin pistää tulille...Oikea änärikausikin kun starttasi juuri. :o
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

mutta se on varmaa, että joistain peleistä tiedät ensi vihellyksestä lähtien, tuletko voittamaan vai et ja SE KYRSII!
Jos tälläinen on asenteesi suosittelen jättämään pelaamisen vähemmälle.. Ymmärrän jos nyt kerrot kuinka näet sen ensimmäisestä aloituksesta että vihu voittaa, mutta jos tolla asenteella pelaat, niin et varmana voita...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Hei, omistan jo tämän pelin. Mutta en tiedä vieläkään näitä "uusia kyniä/harhautuksia." Eli olisiko mahdollista kertoo jotain uusia kyniä ja pistää näppäinyhdistelmät perään. Kiitos ! :)
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Aa olin jo tulossa kirjoittamaan, että itse aika paljon tätä NHL-sarjaa tahkonneena niin 1vs1 kuin EASHL, en kyllä ole huomannut mitään erityistä "momenttumia" tässä NHL11:sta. Mutta tuola ilmeisesti tarkoitettiin nimenomaan pelejä konetta vastaan.

1vs1 -online matseja kun itse pelailen, niin kyllä sielä tapahtumat on mennyt pitkälti sen mukaan mitä on ansainnut. On ollut niitä pelejä, että oon painostanu ja laukonu kaveria aikas monta kertaa enemmän, mutta vastaiskuista tulee jäätävän kovalla prosentilla maalit. Mutta tuo on ollut lähinnä itseaiheutettua ja noinhan se voi mennä oikeastikkin. Meinaan että vaikka oon laukunu paljon ja näin, niin aivan niitä tuhannen taalan maalipaikkoja ei oo ehkä sitten ollu tarpeeksi, kaveri taas on päässyt heittään jostain 2vs1 -hyökkäyksestä sopivan poikkisyötön veskarin edestä, ja kyllähän nuo tietenkin aika kovalla prosentilla uppooaa.
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Kävin hakemassa pelin kaupasta 3 tuntia sitten ja kertaakaan en ole saanut yhteyttä ea:n servereille. Onkos servut down vai mättääkö palomuurissani? (jos en väärin muista niin mielestäni oon kyllä laittanut ps3:en ilman muuria nettiin... voin muistaa väärinkin)

Edit: never mind. Pleikkarin ip oli vaihtunut ja ei ollut enään DMZ:ssä purkissa... Vika korjattu :P
 
Vastaus: NHL 11 [PS3] - keskustelu pelistä

Joo, todella vaikeaa saada luotua online-matseja.
Mutta nyt itse aiheeseen.
Omalla kohdalla ihan sama että voitanko, vai häviänkö, huono peli jokatapauksessa.
Monet eivät varmaan tahdo myöntää asiaa itselleen, koska niin monta kymppiä tunkenut peliin.

10 hakkaa tämän kaikessa. Rikkoutuvat mailat eivät tuo peliin muuta, kuin että niitä on pakko mennä poikki jokaisessa pelissä. Pakkien tekoäly omassa päässä luokattoman huonoa. Maalivahdit ovat sysipaskoja objekteja, mihin kiekot välillä törmäävät.
Ketjujen vaihtaminen sekoaa kovin usein.

Pelasin äsken kolme peliä. 1 häviö ja 2 voittoa. Luultavasti veikkauksen Bingo-kone päätti otteluiden lopputulokset.
Ainoa peli missä olin täysin hukassa, enkä omannut mitään mahdollisuuksia päättyi minun 4-1 voittoon. Kotipeli tietenkin.

Kyllä vaan on karmea peli!!
 
Ylös Bottom