Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 12 [PS3/X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Oikeassakin lätkässä vedetään vähän mistä sattuu ja tulee myös paljon "ei-ansaittuja" maaleja.

Halutaan realistista lätkää mutta kuitenkin... Realismi sucks?

Realismi sucks koska sillä ei pärjää, näinhän se taitaapi olla tämän pelin kanssa, eikö totta? :D
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Täytyy muistaa myös, noista one-timereista, että oikeassa Änärissä pakit pelaa kurinalaisesti. 2-1 on aina vaarallinen paikka, niitä ei vain tule samalla lailla oikeassa kiekossa kuin versus-matseissa.

Harva oikea kiekkoilija hakee älyttömiä pommeja siniviivalle, ja jos hakee niin ei kauaa pelaa ylimmällä sarjatasolla. Kyllä tuo holtiton taklauspeli on se mikä avaa useimmiten niitä takatolppapaikkoja. Sama kuin pakkina pelattaessa menee hermo siihen kulmassa pyörijään, ja lähdetään niittaamaan sitä pois sieltä, sittenhän maalin edessä on taas vartioimaton kaveri.

Kurinalaisella puolustuspelaamisella aika harvoin onetimerit ja takakulmat pelejä ratkaisevat, sitten alkavat ne pakki-pakki vedot nousemaan arvoonsa, ja rumat riparimaalit.

Yhden frendin kanssa pelailemme aika usein kerhopelejä odottaessa versus-matseja ystävällismielisesti, molemmat ovat puolustusluonteisia EASHL-pelaajia, niin kyllä ne matsit on aivan oikean kiekon näköistä vääntämistä.

Keskialueella älyttömät muurit, takakulmat on blokattu pois pitämällä syöttölinjat uskollisesti, dump-n-chase muuttuu tärkeäksi taktiikaksi ja pelit usein ratkaistaan yhden pienen puolustusvirheen takia.

Kuten joku juuri sanoi, pelaajista se on kiinni se epärealistisen näköinen kiekko, ei pelistä niinkään.

Uusimmassa hokissa on kuitenkin hankalin pelata balleriina-kiekkoa kulmissa, että siitä voidaan antaa propsit EA:lle.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Kelpaako oppitunti bugimaaleista?

Bugimaalit ovat tosiasia ja minä olen aivan ***** huono pelaaja keksimässä tekosyitä kun en pärjää kenellekkään. Virginilläkin voitto% 100 ja rahaa on tienattu mukavasti ja taitaa olla suuntana tuo ''epävirallinen'' NHL 12 MM-kisat New Yorkissa. Tuollaiset Quote-kommentit ovat vain niin totaalista paskaa, jolla oikeutetaan omien epärealististen maalien tekeminen. Jumalauta, jos väität, että oikeassa elämässä maalivahti sijoittuu keskelle kun kiekko on etukulmalla ja tyhjässä maalissa jatkuvasti, niin on kyllä jotain mennyt ohi. Juuri tuollaiset on ne pahimmat kiekon pilaajat, jotka pyörii maalin takana ja jos puolustaja pitää one-timeria niin väen vängällä tehdään etukulmasta maali. Jos taas tullaan blokkimaan etukulmaa niin vedetään one-timer. Ja hyökkääminen perustuu kulmassa ja maalin takana pyörintään.

Mielestäni peli on mennyt useassa paikassa eteenpäin, mutta se on siitä huolimatta bugisin tekele tähän mennessä, verkko-ongelmineen, jotka rassaavat lähes jokaista pelaajaa. Jokainen, joka voi arvostella peliä objektiivisesti kuten minä voi huomata kyseisen; pelejä takana tuo kymmenisen tuhatta NHL 08 lähtien ja eräänlaiseksi faniksikin voidaan meikä laskea. Kuitenkin pikkuhiljaa alkaa vituttamaan tuo EAn jatkuva maksavan asiakkaan vedätys, kun peli laitetaan puolivalmiina myyntiin, jotta saavutetaan maksimaaliset voitot.

Ja selvennetään vielä ennen kuin joku järjenjättiläinen alkaa huutamaan minulle, että one-timer ei todellakaan ole bugi, vaan se maalivahdin käyttäytyminen on bugi, joka on valitettavaa. One-timereissa ei ole mielestäni mitään vikaa, ne puolustaa naurettavan helposti pois, mutta kulmassa pyörintä ja etukulman haku on jo naurettavaa.

Seuraavaksi tulee kuitenkin joku sankari ja vastaa ''Ei tarvitse pelata jos on valitettavaa''. Niinpä niin.

Silmät auki, ja EA-lasit pois päästä.
Sere hei, eiköhän mielipiteesi ole tullut jo ihan riittävästi esille tässä asiassa. En kuitenkaan ole kanssasi vieläkään samaa mieltä. Mutta eipä minun tarvitsekaan.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Täytyy muistaa myös, noista one-timereista, että oikeassa Änärissä pakit pelaa kurinalaisesti. 2-1 on aina vaarallinen paikka, niitä ei vain tule samalla lailla oikeassa kiekossa kuin versus-matseissa.

Harva oikea kiekkoilija hakee älyttömiä pommeja siniviivalle, ja jos hakee niin ei kauaa pelaa ylimmällä sarjatasolla. Kyllä tuo holtiton taklauspeli on se mikä avaa useimmiten niitä takatolppapaikkoja. Sama kuin pakkina pelattaessa menee hermo siihen kulmassa pyörijään, ja lähdetään niittaamaan sitä pois sieltä, sittenhän maalin edessä on taas vartioimaton kaveri.

Kurinalaisella puolustuspelaamisella aika harvoin onetimerit ja takakulmat pelejä ratkaisevat, sitten alkavat ne pakki-pakki vedot nousemaan arvoonsa, ja rumat riparimaalit.

Yhden frendin kanssa pelailemme aika usein kerhopelejä odottaessa versus-matseja ystävällismielisesti, molemmat ovat puolustusluonteisia EASHL-pelaajia, niin kyllä ne matsit on aivan oikean kiekon näköistä vääntämistä.

Keskialueella älyttömät muurit, takakulmat on blokattu pois pitämällä syöttölinjat uskollisesti, dump-n-chase muuttuu tärkeäksi taktiikaksi ja pelit usein ratkaistaan yhden pienen puolustusvirheen takia.

Kuten joku juuri sanoi, pelaajista se on kiinni se epärealistisen näköinen kiekko, ei pelistä niinkään.

Uusimmassa hokissa on kuitenkin hankalin pelata balleriina-kiekkoa kulmissa, että siitä voidaan antaa propsit EA:lle.

Olet kyllä niin oikeessa tuosta pakkien toiminnasta ja varsinkin se älytön pommittaminen monen mielestä tekoäly on paska just sen takia ku se ei tee niitä älyttömiä pommeja...toinen pakki maalilla ja toinen kiekon perään,ei molemmat yhtäaikaa,= hyvä perussääntö :)
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Nyt taas vähän sitä luetun ymmärtämistä. Tottakai onetimeri käytetään hyväksi jos paikka tulee, mutta _onko se hauskaa jos ei muuta edes yritä_. Ite ostin tämän pelin viihteeksi, en voittamisen pakon takia. Onnea vaan, jos maksoit tästä pelistä jotta saat vuoden verran hakata kiekkoa takatolpalta sisään.

Jääkiekossa idea on voittaa peli keinolla millä hyvänsä,kuitenkin sääntöjen puitteissa...jos sä tosiaan pelaat vaan oman ilon takia,niin suosittelen kiskomaan sen nettikaapelin irti ja käyttämään tekoälyä,itse teen niin...pelaan netissä vaan trophyjen ja parannuspaikkojen avaamisen takia,en muuten :D

_onko se hauskaa jos ei muuta edes yritä_
Ei ole minunkaan mielestä,mut voitto on voitto tuolla onlinen änärimaailmassa,se pitää vaan hyväksyä :)

baritoni;1356652]Oot vissiin katsonut eri NHL:ää kuin minä. :D
Tai sitten eri joukkueiden peliä,jos katsoo vaikka Islandersin peliä,siellä kiekko lyödään päätyyn ja mennään perään,ei aina,enkä tiedä tarkkaa lukua kuinka usein,mut pelityyli on usein sellanen.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Jääkiekossa idea on voittaa peli keinolla millä hyvänsä,kuitenkin sääntöjen puitteissa...jos sä tosiaan pelaat vaan oman ilon takia,niin suosittelen kiskomaan sen nettikaapelin irti ja käyttämään tekoälyä,itse teen niin...pelaan netissä vaan trophyjen ja parannuspaikkojen avaamisen takia,en muuten :D


Ei ole minunkaan mielestä,mut voitto on voitto tuolla onlinen änärimaailmassa,se pitää vaan hyväksyä :)

Ja niistä versus pelien pisteistä hyötyy mitä? Vastaus: ei yhtään mitään. Eilen tuli taas vastaan joku tsekkiläinen pelaaja, joka 3-2 johtoasemassa pakitteli puolet viimeisestä erästä omaan päähän niin ettei ollut mahdollista saada kiekkoa pois, ei edes yrittänyt hyökätä. Itseasiassa teki tuota jo 3-1 tilanteessa mutta sain riistettyä kiekon pois ja kavensin kun kikkaili vain omassa päässä. Pelin jälkeen pisti vielä viestiä "thanks for points, hahahahhaha". Oikeasti..kiinnostaa muuten kuin kilo paskaa jotkut pisteet. Onneksi löytyy myös pelaajia jotka pelaavat vielä ihan pelaamisen ilosta, eikä juosta virtuaalipippeli pystyssä minkään pisteiden perässä mistä ei ole mitään hyötyä kuin oman egon kasvattaminen (jos edes sitä). Sama juttu koskee tuota onetimeria tai kulmissa pyörimistä, helppoja puolustaa pois jne. jos ei vastustaja muuta yritä, mutta katoaa motivaatio koko peliin yleensä näitä pisteen metsästäjiä vastaan. Todella puuduttavia matseja. Täytyy varmaan kokeilla tuota unranked puolta jos siellä olisi eri meininki.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Jääkiekossa idea on voittaa peli keinolla millä hyvänsä,kuitenkin sääntöjen puitteissa...jos sä tosiaan pelaat vaan oman ilon takia,niin suosittelen kiskomaan sen nettikaapelin irti ja käyttämään tekoälyä,itse teen niin...pelaan netissä vaan trophyjen ja parannuspaikkojen avaamisen takia,en muuten :D

Pelaan online ja ranked sen takia että aina löytyy suht. sopivan tasoista vastustajaa ja nimenomaan omaksi iloksi. Ja jokainen vastustaja on kaikesta huolimatta erilainen.

Noita varsinaisia idiootteja on sen sijaan ollut aika vähän, että en ihan täysin yhdy valituskuoroon. Ehkä tässä kun tasot ovat nousseet viime aikoina aika nopsasti niin sellaisiakin alkaa enemmän näkymään. ;)

En siinä mielessä ole mikään tilastohaukka (kuin että tykkään ihmetellä omia tilastoja ja näkeehän siitä oman kehityksenkin) kun mielellään pelaisin itseä kovempia vastaan sillä vaikka tulis takkiin niin niistä matseista oppii eniten. Eteenpäin on selvästi menty ja se on ihan kiva. Ja ainakin yritän pelata monipuolista peliä ja tehdä erilaisia maaleja (=sellaisia kuin tilanteet suovat).

Mitäs muita porukka pitää glitcheinä kuin tuota bugiranneveiviä? Mielelläni itse peleissä välttelisin tekemästä selkeitä glitch-maaleja...
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

jos sä tosiaan pelaat vaan oman ilon takia
Siis täh? Minkä muunkaan takia? :D

Ei ole minunkaan mielestä,mut voitto on voitto tuolla onlinen änärimaailmassa,se pitää vaan hyväksyä :)
Mulla ei kiinnosta pätkääkään tuleeko se voitto tai häviö, mitä nyt joskus vähän harmittaa. Vielä vähemmän kiinnostaa statsit, omat tai jonkun muun. Vaikka saisin puolustettua kaikki onetimerit pois, kyllä se silti vituttaa pelata vastustajaa vastaan, jonka peli ei edes muistuta jääkiekkoa.

Kuten joku juuri sanoi, pelaajista se on kiinni se epärealistisen näköinen kiekko, ei pelistä niinkään.
Epärealistisuus on kiinni pelaajista, joille peli antaa mahdollisuuden epärealistisuuteen.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Mulla ei kiinnosta pätkääkään tuleeko se voitto tai häviö, mitä nyt joskus vähän harmittaa. Vielä vähemmän kiinnostaa statsit, omat tai jonkun muun.
Ei kiinnosta pätkääkään tuleeko voitto vai häviö, millaiset statsit on jne, mutta silti täällä itkemässä kuinka toiset pelaajat tekee one-timeria ja häviät. Hmm...
Muutenkin tuosta realistisuudesta, jos haluan pelata edes jotenkin realistisesti niin tuollahan on ihan hyvä sää mennä ulkojäille pelailemaan.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Toimiiko muilla tuo pelaa kaveria vastaan HUTissa? tänään kokeilin ja yhteys katkes aina ennen kun päästiin minnekkään
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Mulla ei kiinnosta pätkääkään tuleeko se voitto tai häviö, mitä nyt joskus vähän harmittaa. Vielä vähemmän kiinnostaa statsit, omat tai jonkun muun. Vaikka saisin puolustettua kaikki onetimerit pois, kyllä se silti vituttaa pelata vastustajaa vastaan, jonka peli ei edes muistuta jääkiekkoa.

No mikä tohon sit muka enään auttaa? meinaatko aina kysyä tai sanoa vastustajalle miten hänen tulisi pelata?
Mun neuvoni ihan sulle on et kokeileppa pelaat vaikka 2-3 normaali tekoälyä vastaan ottelu 7-8 minuutin erillä ja vaikeimmalla vaikeusasteella,sit meet ja pelaat netissä,huomaat äkkiä kyllä kumpi on jääkiekkoa tai kumpi on sun mieleen...ihan vakavissani suosittelen sitä,eikä ole mitään vittuilua...Samasta syystä itse pelaan Be A Pro:ta enkä EASHL:ää,koska se ei vastaa jääkiekkoa jos sulla ei ole sellasta kaveriporukkaa jotka tosiaan luottavat et toinen pelaa omaa paikkansa...
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Ei kiinnosta pätkääkään tuleeko voitto vai häviö, millaiset statsit on jne, mutta silti täällä itkemässä kuinka toiset pelaajat tekee one-timeria ja häviät. Hmm...
Muutenkin tuosta realistisuudesta, jos haluan pelata edes jotenkin realistisesti niin tuollahan on ihan hyvä sää mennä ulkojäille pelailemaan.

Anteeksi, jos sulla ne kaks aivosolua ei tajua asiaa, jotka olen jo pari kertaa yrittäny selittää. Mutta laitetaan nyt vielä kerran: Vaikka saisin puolustettua kaikki onetimerit pois, kyllä se silti vituttaa pelata vastustajaa vastaan, jonka peli ei edes muistuta jääkiekkoa. Tämä koskee myös tietenkin kaikkia bugiranteita, etukulmaveivareita. MIKSEI NÄITÄ PATCHATA POIS?! no ei tietenkään ko te ***** mikki hiiret tyydytte joka vuosi siihen mitä paskaa EA teille suoltaa. Hienot EA-lasit kyllä teillä.

Vois ite tehä maailman paskimman ja bugisimman jääkiekkopelin, ja jos joku sitä kritisoi, konsolifinistähän löytyis vastaukset valmiiksi:"No ei tartte pelata!!!", "no mee sitte ulkojäille!!!!111111111", "puolusta paremmin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111111"
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Ei kiinnosta pätkääkään tuleeko voitto vai häviö, millaiset statsit on jne, mutta silti täällä itkemässä kuinka toiset pelaajat tekee one-timeria ja häviät. Hmm...
Muutenkin tuosta realistisuudesta, jos haluan pelata edes jotenkin realistisesti niin tuollahan on ihan hyvä sää mennä ulkojäille pelailemaan.

Jotenkin arvasin että jonkun suusta tulee heti tämän suuntaisia lapsellisia argumentteja. Oletko itse ihan rehellisesti sitä mieltä, että tykkäät pelata vastustajaa vastaan joka konemaisesti yrittää jatkuvasti samalla kikalla maalia tai että se on sinun mielestäsi sitä "hokia"? Vai kuulutko kenties itse tähän sakkiin? En ymmärrä mitä iloa tuosta on kenellekään. Hyviä pelejä mahtuu onneksi mukaan vielä aika paljon jolloin pelistä saa paljon enemmän irti. Toiseen ääripäähän kuuluu sitten nämä perseilijät joista jo viime viestissä mainitsin (pidetään johtoasemassa kiekkoa omassa päässä, luistellaan maalivahdilla tahallaan päin --> vastapuolelle estämisestä jäähy jne.). Vahva veikkaus on että peli olisi tuolla versus puolella paljon rehdimpää jos ei koko tilasto/pistesysteemiä olisi lainkaan.

Parhaat hetket tämän pelin parissa on kyllä ehdottomasti tullut konsolifin-liigassa, jossa suurin osa pelaa monipuolista ja viihdyttävää kiekkoa.

Toinen pelaajista riippumaton asia joka syö tämän pelin kohdalla motivaatiota on tuo aika yleinen viive ja lagittaminen. Ihme juttu kun eivät saa servereitään kuntoon, eikä varmaan olisi ollut iso juttu jos olisi tehnyt moninpeliin jonkun serverihaun (vrt. battlefield 3), jolloin vastustajat olisivat aina vain euroopasta jne. Nyt pelit on yleensä jonkun asteista nykimistä jos vastassa on jenkki/kanukkipelaaja.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Kelpaako oppitunti bugimaaleista?

Bugimaalit ovat tosiasia ja minä olen aivan ***** huono pelaaja keksimässä tekosyitä kun en pärjää kenellekkään. Virginilläkin voitto% 100 ja rahaa on tienattu mukavasti ja taitaa olla suuntana tuo ''epävirallinen'' NHL 12 MM-kisat New Yorkissa. Tuollaiset Quote-kommentit ovat vain niin totaalista paskaa, jolla oikeutetaan omien epärealististen maalien tekeminen. Jumalauta, jos väität, että oikeassa elämässä maalivahti sijoittuu keskelle kun kiekko on etukulmalla ja tyhjässä maalissa jatkuvasti, niin on kyllä jotain mennyt ohi. Juuri tuollaiset on ne pahimmat kiekon pilaajat, jotka pyörii maalin takana ja jos puolustaja pitää one-timeria niin väen vängällä tehdään etukulmasta maali. Jos taas tullaan blokkimaan etukulmaa niin vedetään one-timer. Ja hyökkääminen perustuu kulmassa ja maalin takana pyörintään.

Mielestäni peli on mennyt useassa paikassa eteenpäin, mutta se on siitä huolimatta bugisin tekele tähän mennessä, verkko-ongelmineen, jotka rassaavat lähes jokaista pelaajaa. Jokainen, joka voi arvostella peliä objektiivisesti kuten minä voi huomata kyseisen; pelejä takana tuo kymmenisen tuhatta NHL 08 lähtien ja eräänlaiseksi faniksikin voidaan meikä laskea. Kuitenkin pikkuhiljaa alkaa vituttamaan tuo EAn jatkuva maksavan asiakkaan vedätys, kun peli laitetaan puolivalmiina myyntiin, jotta saavutetaan maksimaaliset voitot.

Ja selvennetään vielä ennen kuin joku järjenjättiläinen alkaa huutamaan minulle, että one-timer ei todellakaan ole bugi, vaan se maalivahdin käyttäytyminen on bugi, joka on valitettavaa. One-timereissa ei ole mielestäni mitään vikaa, ne puolustaa naurettavan helposti pois, mutta kulmassa pyörintä ja etukulman haku on jo naurettavaa.

Seuraavaksi tulee kuitenkin joku sankari ja vastaa ''Ei tarvitse pelata jos on valitettavaa''. Niinpä niin.

Silmät auki, ja EA-lasit pois päästä.

Tällä kertaa taisit unohtaa mainita tuon NHL 11 -pelin SM kolmossijan...

Hyvin olet peliä ehtinyt pelata, jos 08 versiosta saakka pelannut n. 10 000 peliä (intti siinä välissä) tekee keskimäärin yli 6 peliä per päivä. Itse olen sarjaa pelannut EA Hockeystä lähtien ( julkaisu 91 tai 92 ). Sun logiikalla olen pelannut siis sarjaa satoja tuhansia pelejä.

Pelien tekeminen on nyt vaan valitettavasti kylmää bisnestä. EA:n tapauksessa monopoli-asema ja joka vuosi tehdään pieniä (turhia) parannuksia ja peli joka tapauksessa myy. Se on tosiasia. 2K-sarja yritti haastaa EA:ta ja epäonnistui pahasti. Näillä mennään. Jokainen, joka on pettynyt voi jättää seuraavan pelin ostamatta. Kuitenkin kaikki ostavat sen pelin pelin ja sitten täällä itketään, kun siinä on "bugeja".

On vaan aina niin turhauttavaa väitellä henkilön kanssa, joka julistaa aina omat MIELIPITEENSÄ faktoina.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Itse petyin peliin ainakin sen verran pahasti että jää ensi vuosi väliin jos ei jotain mullistavaa parannusta tapahdu. Ja EA:n politiikan tuntien tuskin tapahtuu ennen seuraavaa konsolisukupolvea.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Ollaan nyt vasta innostuttu kavereiden kanssa tahkoamaan tuota EASHL:ää. Tuli tässä nyt sellainen kysymys mieleen, että kun pitäisi päästä siirtymään ammattilaisesta veteraaniksi, niin ei oikein tahdo millään saada tuota yleisarvosanaa B:ksi. On jo parikymmentä peliä jumittanut tuo yleisarvosana samassa tasossa(75%), vaikka peleistä on tullut riittävän hyviä arvosanoja(Max A+ ja Min B+). Viimeisimmät 20 peliä olen pelannut puolustajalla ja ennemmin enimmäkseen hyökkääjällä. Vaikuttaako tuohon yleisarvosanaan kaikki pelaamani ottelut? Ilman että pelipaikalla on väliä, vai lasketaanko tuo yleisarvosana keskiarvona kaikista pelipaikoista? Toivottavasti saitte jotain käsitystä mitä näillä kysymyksillä haen takaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Pelaan be a proota tossa QMJHL liigassa ja play-offit menossa. Yksi pelaaja loukkaantui mun ketjussa jo runkosarjassa ja hänen tilalle tuli toinen. Nyt se ei ole enää loukkaantunut mutta ei tule takas pelaamaan. Katoin loukkaantumisraporttia ja siellä ei ole mitään. Ihmettelen vaa koska tää pelaaja on yks parhaimpia pelaajia joukkueessani ja on hyvin tehnyt pisteitä mutta ei pelaa. Toinen ongelma on se että mun joukkueen kakkosmaalivahti pelaa kokoajan maalissa ja ykkösveska on varalla. Enkä ite voi vaihtaa veskojen paikkoja ja ottaa tätä yhtä hyökkäjää kokoonpanoon koska peli on be a pro?. Vai voinko? outoo. Tietääkö joku mistä johtuu ? Saako näitä pelaajia pelaamaan millään tavalla pelaamaan? Asetuksista löysin jotain taktiikanvaihdoista. Oon koittanu niitäkin muunella mutta ei auta. Argh

Kiitos ! :)
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]


Näinhän se on. Itsellenikin nuo VS-pelit ovat sparrausta näille koville KFIN-nettiliigoille ja sitten näille Virgin rahapeleille, jossa on sitten aina se viitisenkymppiä potissa kun ottaa isompaa turneeta esimerkiksi. Yllättävää, että nuo Virgin pelit, joita pelaavat lähinnä Amerikan mantereen tallustajat, ovat aika ''rehellistä'' kiekkoa pelaavia, ja hyvin harvoin on puhtaita glitchpellejä. Ja jos olisikin, loistava 'Feedback' -ominaisuus kertoo kyllä siitä välittömästi, eikä vain sitä että kyseinen pelaaja käyttää bugeja vaan myös sen, että mitä bugeja <3 Hauska lukea noiden parhaiden 'Feedbackeja', kun useimmissa valitetaan pelaajaa glitchaajaksi, koska tämä käyttää vain ''cross-creaseja'' (suomeksi: one-timereita). En pidä kyseisiä bugeina ja näitä vastaan on aina käyty hyvä vääntö. Hienointa tässä kuitenkin on, että näkee kyseisen palautteen niin tietää välittömästi vastustajan pelityylin ja pystyy puolustamaan tätä vastaan vaivattomasti.

Itseäni vastaan tuo palaute ei edes ole, sillä oma peli on niin monipuolista, vaikkakin one-timereihin painottuvaa. Toki pelin panos sanelee paljon, mutta itse suosin kaunista syöttösommitelmaa, jossa kiekko ei kauaa yhden pelaajan lavassa ole. Kumman hyvin saa puolustuksen kuin puolustuksen sahattua parilla nopealla syötöllä ja kun puolustus onkin epätasapainossa niin siellä tuppaa olemaan se pelaaja vapaana hyvällä vetosektorilla. Tilan suodessa toki ajetaan maalille ja jos puolustava sumputtaa kierrätetään viivan kautta ja otetaan tila pois ja tykkiä maalille.

Oma pelityylikin on muuttunut paljon ja nykyisin en tee bugimaaleja. 09-versiossa vielä kuuluin sponttaanisti näihin, jotka kiersivät maalin kun oli siihen mahdollisuus (ei ainoa tapa tehdä maali) ja laukoivat sitten puikoista sisään. 10:ssä sitten hain kyllä kiertorannetta jos siihen oli mahdollisuus. Kuitenkin on tullut huomattua 12, että täällä foorumillakin on niin monta glitchipelleä, joka mainostaa ''Mun statsit on nyt xx-xx-x'' ja perään kailottaa, kuinka EAn tuoreessa lätkässä ei ole bugeja. Tämä on pistänyt miettimään omalta osalta pitäisikö pelata myöskin bugeja käyttäen ja siten toki, että ne ovat osana peliä, ettei sitä jatkuvasti haeta. Olisi hauska huomata kuinka joku pelaaja saa nenilleen kun on hakenut etukulmaa ja parilla samantyylisellä tekisin itse voittavat maalit. Harjoittelumuodossa kuitenkin treenattu varmat maalit, että jos joku erheessään sitä käyttää käytän mielellään kostoksi samaa maalintekotapaa murhaavalla prosentilla.

Ja sanoivat muut mitä tahansa bugimaalin määritelmä on edelleen: ''Maalintekotapa, jossa käytetään pelin koodin puutteellisuutta siten, että jokin maalintekotapa on epärealistisen varma''. Tässä tapauksessa siis se on se mitä bottivahti ei voi torjua.

Näitä ovat 12 versiossa bugiranne, jossa käytetään kiekon erikoista liikerataa hyväksi siten, että bottivahti lukee kiekon lähtöpisteen väärin, jolloin etukulma tai takakulma jossain tapauksissa jää täysin tyhjäksi kiekolle, joka lähteekin eri pisteestä. Tavallinen ranne ei siis ole bugi.

Toinen on etukulma, jossa maalivahti joko harhautetaan pienellä kikalla takakulmaan ja laitetaan kiekko tyhjään etukulmaan. Maali on sinällään hankala kategorisoida bugiksi, koska bottivahti on usein ilman harhautuksiakin keskellä maalia jättäen etukulman avoimeksi, jolloin on selvää, että lauotaan etukulmaan. Olen itse vetänyt rajan siihen, että jos pelissä näitä etukulma hyökkäyksiä tulee montakymmentä ja vielä siten, että muuta ei edes yritetä, se on bugi. Jos sitä taas käyttää rankaisemalla huonoa puolustuspeliä ja esimerkiksi 2v1 tilanteissa, joissa syöttö otetaan pois, on loogista laittaa se harhauttamalla etukulmaan. Ongelmallista näissä on se, että bottivahti reagoi väärin näihin harhautuksiin jopa niin kaukaa, että puolustaminen vaikeutuu. Ei ole realistista jos viiksillä tehty 3 metrin päässä vahdista tehty harhautus saa botin sekaisin, vaikka olisikin 2v2 tilanne. Matemaattisesti maali tulee pariin otteeseen siten, jos taitava pelaaja hakee sitä läpi pelin, vaikka kuinka pakittaisit. Asiaa ei helpota EA:n R1 poken vaikeutus, joka on heikompitehoinen kuin mitä se 11 versiossa oli. Hauska Youtubestakin katsoa, miten pelaaja pystyy huitomaan lämäriä virittämässä olevan pakin pitelemän kiekonkin ohi, joka on vapaana nenän edessä. Realistisesti ajateltuna hän olisi ollut vaivatta läpi ja vain ottanut kiekon mukaansa. Toinen esimerkki on kun, vaikka EASHL:ssa joku jääryy kiekon kanssa. Yrittäkääpä ottaa se kiekko pois ja saada itsellenne :D Verratkaa oikeaan elämään. EA:n pitää kyllä tahallaan vaikeuttaa peliä epärealistisemmaksi. En kuitenkaan usko, että edes taikuri-Datsyuk omaisi Erikeeperiä lavassaan kirjaimellisesti.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Tällä kertaa taisit unohtaa mainita tuon NHL 11 -pelin SM kolmossijan...

Hyvin olet peliä ehtinyt pelata, jos 08 versiosta saakka pelannut n. 10 000 peliä (intti siinä välissä) tekee keskimäärin yli 6 peliä per päivä. Itse olen sarjaa pelannut EA Hockeystä lähtien ( julkaisu 91 tai 92 ). Sun logiikalla olen pelannut siis sarjaa satoja tuhansia pelejä.

Pelien tekeminen on nyt vaan valitettavasti kylmää bisnestä. EA:n tapauksessa monopoli-asema ja joka vuosi tehdään pieniä (turhia) parannuksia ja peli joka tapauksessa myy. Se on tosiasia. 2K-sarja yritti haastaa EA:ta ja epäonnistui pahasti. Näillä mennään. Jokainen, joka on pettynyt voi jättää seuraavan pelin ostamatta. Kuitenkin kaikki ostavat sen pelin pelin ja sitten täällä itketään, kun siinä on "bugeja".

On vaan aina niin turhauttavaa väitellä henkilön kanssa, joka julistaa aina omat MIELIPITEENSÄ faktoina.

Äsken vain häviäjät valittavat bugeista. Ja hienoa kun otit SM-pronssinkin esille. Kerro kun olet niin helvetin paljon kovempi pelaaja oletko sinä tienannut paljonkin rahaa pelaessasi NHL 12? Oletko sinä pääsemässä 200.000$ turnaukseen? Oletko sinä saavuttanut SM-mitaleja. Oletko kuinka kokenut EHL pelaaja? Oletko kuinka meritoitunut EASHLssä? Kuitenkin on varaa arvostella ja nauraa ''häviäjille, jotka valittavat bugeista''. Herranen aika ollaan sitten häviäjiä.

Omiin pelimääriin sen verran, että tässäkin versiossa on pelattu jo pari tuhatta peliä ja olin tämän NHL version ALUSTA LOPPUUN INTISSÄ. Siitä vain laskemaan matematiikkapää vai onko logiikkassani vikaa? Peli ilmestyi puolivälissä omaa armeijaa (Armeija alkoi heinäkuussa ja loppui tammikuuhun, pelin ilmestyessä syksyllä). EASHLää on pelattu tässä versiossa vajaa tuhat peliä. Be A GM:ää 4 kautta. KFIN-liigoja on pelattu päälle sata peliä. EHL:ää on väännetty. Ja NHL 12 on vielä ''pelikelpoinen'' puoli vuotta ennen seuraavaa versiota? Ja 08:han pelasin rehellisesti sanottuna no-lifesti. Useita tunteja joka päivä. Silloin kun EA:n lätkä tuntui realistiselta verrattuna ps2 versioihin. Miten peli on edennyt 08 versiosta? Kaikki parannukset mitä meillä on tänään käytössä olisi voitu muokata 08:sta suoraan. Valikon muutosta. Tekoälyä. Pelin tempoa. Pelimekaniikan hiomista. Nämä jos he tekisivät töitä. Mutta mielummin keksitään laittaa pari kehäraakkia peliin ja kutsutaan sitä ''Huge Announcementiksi'', EA:n suurin julkistus ikinä heidän mielestään. Mifoni riemuitsee ja ja juhlistaa EA:n parhautta. Voi vit(t)tu. Ainoa mitä ei olisi 08:sta 12 saatu on nuo pelimuodot, kuten HUT ja EASHL.

Ja totta kai tämä on bisnestä, hyvä sataan otteeseen mainittu huomio. Pointti on, että kuulumme Pasilasta tuttuun kategoriaan ''maksava asiakas'', ja meillä on oikeus valittaa. Itse asiassa sitä vaaditaan nykyään kun muuten asiat eivät tule tehdyksi. Juuri sinun kaltaiset sankarit, jotka eivät EA-laseiltaan näe ongelmia, eivätkä siten valita niistä, estävät pelin kehittymisen. Jos Nokia tekisi tänään ainoana matkapuhelimia ja niissä on ongelmia, ostaisitko? jos koet sen tarpeellisena ja mukavana viihdykkeenä. Aika moni keski-ikäinen perheen isäkin pitää NHL:ää tärkeänä viihdykkeenä, oli siinä bugeja tai ei.

Ja kuten aikaisemmin sanottu, tiesin jonkun ottavan säälittävän ''Älä sitten osta'' -kortin viime sivun viestissä :D:D Jos tienaan tästä pelistä satoja dollareita ja nyt mahdollisesti kaiken natsatessa 70.000$ niin miksi en osta? Ja jos nautin lätkästä ja EASHLstä, joka on NHL-sarjan paras pelimuoto, jossa bugit eivät merkkaa kun maalissa on ihmisvahdit, niin minkä takia en osta? Keksi parempia argumentteja ja ajattele ennenkuin kirjoitat tai jätä kirjoittamatta.

Faktat ovat mielipiteitäni.
 
Ylös Bottom