Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 12 [PS3/X360]

Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Nyt tulee todennäköisesti ihan hemmetin tyhmä kysymys, mutta ihan sama.

Eli miten änärissä saa kaverin kanssa pelattua arvopelin? Eli tuossa valikossa kun "pelaa kaverin kanssa", ei saa vaihdettua tuota hupipeliä pois? Mitä kautta arvopelit pitää pelata?

Joo. Oon vähän tyhmä.

Leaderboardin kautta pystyy haastamaan kaverin arvopeliin.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Ja muutamat samat runkkarimaalikikat toimii, ja pari tullut lisää. Vai mitä sanotte siitä että puolustaja tekee hattutempun lämäämällä kiekon kolmesti no 15 asteen kulmasta etuylämummoon?
Joo-o, pelattiin tuossa kaverin kanssa vastakkain ja taisi mennä 12-13 kierrosta ennenkuin sain viimein edes yhden maalin tehtyä (All-Star tasolla). Että on "hieman" hankalampia nykyään nuo vrt NHL11. Tosin en mitään "kikkoja" tiedäkään vaan tulee yritettyä sitä sun tätä.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Noin 30 Live-matsia takana + 14 HUT Live-peliä. Pääasiallinen mieleen jäänyt asia on kyllästyminen. Yleensä olen jaksanut uutta Änäriä hakata sen 3-4 kuukautta, mutta nyt tulee jo korvista ulos.

Peli on muuttunut paljon, mutta silti aivan liian vähän. Uudistuksista esim. veskarin suojakilven poistuminen on hieno juttu, mutta toteutus tökkii. Varsinkin kahdestaan pelattaessa on täysin mahdotonta olla ottamatta estämisjäähyjä. Kaksi kertaa läpiajosta kun olen veivannut kiekon häkkiin, olenkin joutunut alivoimalle - tämän läpiajossa olleen pelaajan estämisen ansiosta. Realistista? Toinen läpiajoihin liittyvä juttu on se, että vieläkään ei ole kunnon logiikkaa siinä että koska tulee rankkari ja koska ei... Muutama rankkari tullut niin että hidastuksesta en ole löytänyt edes kontaktia!

Lisäksi v*tuttaa noi muutkin fysiikkamoottorin bugit. Youtube ja Easports.com on täynnä videoita missä jätkät lentää ja pyörii miten sattuu pienestä hipsusta. Hauskan näköstä - pari ekaa kertaa kyllä. Realistista? Ei todellakaan.

Ja muutamat samat runkkarimaalikikat toimii, ja pari tullut lisää. Vai mitä sanotte siitä että puolustaja tekee hattutempun lämäämällä kiekon kolmesti no 15 asteen kulmasta etuylämummoon?

Ja nyt joku näsäviisas kertoo ettei niillä välianimaatioilla ja valikoilla yms oheismatskulla ole mitään väliä. Mulle ainakin on! Kun niitä samoja animaatioita on tässä katsottu kolmatta vuotta putkeen, ja ainoa lisä selostukseen on NHL.com -mainokset, alkaa ne kyrpiä vaikka peli olisi muuten laitettu uusiksi. Mitä se ei ole. Näillä pienillä(?) oheiskarkilla saadaan helposti peli näyttämään tuoreemmalta mitä se edes on!

Joka p*rkeleen vuosi olen jaksanut näitä hakata, mutta nyt en vaan jaksa.

Kyllä on ihan pakko taas tulla hehkuttamaan kuinka EA Sports on onnistunut mulle eksklusiivisesti toimittamaan bugittoman levyn.

"Peli on muuttunut paljon, mutta silti aivan liian vähän." Miten paljon ja vähän voi olla samassa lausessa, kun puhutaan samasta asiasta? Mikä sitten on tarpeeksi?

Noista mainitsemistasi läpiajoista; En nyt ihan ymmärtänyt kuka esti ketä, mutta ilmeisesti jokseenkin erikoisia taphtumia kuitenkin sattunut, peräti kaksi kertaa 34 pelissä? Montakohan erikoista tapahtumaa mahtuu 34 oikeaan peliin? Itse olen huomannut, että läpiajoista on vaikeampi tehdä maalia ja täytyy todellakin osata harhauttaa veska, jotta kiekon saa häkkiin. Rankkarit on tullut melkeinpä aina jos läpiajossa oleva pelaaja kaadetaan tai muuten estetään. Ihan oikeita tuomioita täällä ainakin tullut.

Ai että Youtube ja EAsports.com on täynnä videoita missä tapahtuu kaikkea fysiikan lakien vastaista? Joo, mäkin olen nähnyt noita videoita, mutta montako kertaa itsellesi on tapahtunut jotain vastaavaa? Mulla on about 50 peliä HUT, Online-liigaa ja Online Versus pelejä takana, eikä kertaakaan ole tapahtunut vastaavaa. Toki noi videot todistaa, että se fysiikkamoottori ei ole vielä täysin valmis vaatien vielä pientä hiomista.

Mitä ne samat runkkarimaalikikat on? Mä kun olen sitä mieltä, että vielä NHL11:sta niitä oli jonkun verran, mutta nyt pelatussa 50 pelissä yhtään sellaista ei ole tullut vastaan. Onhan näitä ns. "varmoja" esim. jos nouset maalin takaa viistosti maalin edustalle niin takakulma helähtää 80% varmuudella, mutta sen (ja oikeastaan kaikki muutkin "varmat") pystyy hyvin organisoidulla puolustuspelillä pelaamaan pois. Jos niitä tulee yhtenään omaan päähän, niin kyllä siinä saa katsoa peiliin, eikä auta muu kuin treenata ;) Myöskin suuri muutos edellisiin versioihin verrattuna on maalien monipuolisuus. Nämä ns. "varmatkin" näyttävät joka kerta hieman erilaisilta, kun ehkä veska saa kilven väliin ja kimpoaa siitä tai sitten lurahtaa puikoista, pelaaja saattaa vain kääntää/ohjata kiekon häkkiin eikä vedä rannarilla tms. Puhumattakaan miten ihan normi pelitilanteissa tulee maaleja sieltä täältä kaikilla mahdollisilla tavoilla. Enpä ole ennen nähnyt vastaavaa tässä pelisarjassa.

Mitäs muuta. Ainiin taklaukset. Joo pepputaklauksissa on havaittavissa pientä magnettista miinakenttää, mutta eipä noita onneksi kukaan mun vastustajista ole vielä paljoa viljellyt. Muuten taklauksissa on otettu hyvin huomioon pelaajien koko sekä tasapaino taklaustilanteessa. Joskus pelaaja ei juuri hievahdakkaan vaikka kovaa yrittäisikin ja toisaalta joskus niitin osuessa oikealla hetkellä pelaaja keräilee jonkin aikaa kamojaan, tai löytää itsensä jopa vaihtoaitiosta (ei kuitenkaan liian usein). Kuten sanottu, itsellä ei ole vielä sattunut mitään fysiikanlakien vastaista, joten fysikkamottoristakin itsellä varsin positiivinen mieli.

Yhteydet katkeilevat? Vastustajalla on katkennut pari kertaa, itsellä ei kertaakaan. Ehkä siellä EA:n servereissä jotain pientä häikkää on, tai sitten vaan kavereilla surkeet yhteydet, mene ja tiedä. 100/10 valokuitu ainakin pelittää :D

Itse pelit ovat pääasiassa olleet tiukkoja vääntöjä. Muutama heikompi vastustaja ja vastaavasti muutama kovempi, joissa maaliero on repsahtanut rumaksi, siispä tasoerot ovat näissä tulleet selkeästi esille. Muuten pelit ovat ratkenneet pieniin virheisiin, tai yllättäviin veskarin lipsahduksiin. Yksikään vastustaja ei ole tullut jatkuvasti purjehtimalla koko kentän läpi, sillä se ei yksinkertaisesti onnistu enää :p Kaiken kaikkiaan todella viihdyttävää ja varsin aidon tuntuista lätkää. Jos nyt ihan täysin autenttisen kokemuksen haluat, niin lopeta se valittaminen, suuntaa jäähallille, pue kamat päälle, ota maila käteen ja sirklaa jäälle. Piste.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Kyllä on ihan pakko taas tulla hehkuttamaan kuinka EA Sports on onnistunut mulle eksklusiivisesti toimittamaan bugittoman levyn.

Kiva juttu.

"Peli on muuttunut paljon, mutta silti aivan liian vähän." Miten paljon ja vähän voi olla samassa lausessa, kun puhutaan samasta asiasta? Mikä sitten on tarpeeksi?

No, ei tuo nyt hirveen vaikeeta suomea ole. Kuten aikaisemmassa kirjoituksessani kirjoitin, esim. välianimaatiot, selostukset yms. "merkityksettömät" asiat olisi voitu tehdä uudestaan, paremmin. Tästä tulee meitä kuluttajia halveksiva kuva - "ei meidän tarvitse, kyllä sitä silti ostetaan". Vaikuttaa jo markkina-aseman väärinkäytökseltä - ei yhtään todellista kilpailijaa. Toisin kuin FIFA:lla on, ja se myös näkyy.

Noista mainitsemistasi läpiajoista; En nyt ihan ymmärtänyt kuka esti ketä, mutta ilmeisesti jokseenkin erikoisia taphtumia kuitenkin sattunut, peräti kaksi kertaa 34 pelissä? Montakohan erikoista tapahtumaa mahtuu 34 oikeaan peliin? Itse olen huomannut, että läpiajoista on vaikeampi tehdä maalia ja täytyy todellakin osata harhauttaa veska, jotta kiekon saa häkkiin. Rankkarit on tullut melkeinpä aina jos läpiajossa oleva pelaaja kaadetaan tai muuten estetään. Ihan oikeita tuomioita täällä ainakin tullut.

Totta, siinä on muutos että läpiajosta on vaikeampi tehdä maali. 3/4 menee sisään kun tekee fake-laukauksen, ja nostaa kiekon rystyllä maaliin. Hetki menee kun keksii ajoituksen... Mainitsin 2 erikoista tapausta, mutta veikkaisin että näitä viheltämättä jättämisiä (selvä läpiajo, takaapäin jalkoihin - no penalty) tai outojo vihellyksiä (2 jätkää rinnakkain, pakki heittäytyy syötön väliin, hyökkääjä kaatuu kroppaan - penalty) on tullut yli 10 kpl, ehkä lähemmäs 20.

Ai että Youtube ja EAsports.com on täynnä videoita missä tapahtuu kaikkea fysiikan lakien vastaista? Joo, mäkin olen nähnyt noita videoita, mutta montako kertaa itsellesi on tapahtunut jotain vastaavaa? Mulla on about 50 peliä HUT, Online-liigaa ja Online Versus pelejä takana, eikä kertaakaan ole tapahtunut vastaavaa. Toki noi videot todistaa, että se fysiikkamoottori ei ole vielä täysin valmis vaatien vielä pientä hiomista.

No, mulla on boksissa 2kpl tallessa, ja monta on jäänyt tallentamatta (Livessä ei onnistu jos ei highlighteissa). 5-6 täysin älytöntä juttua.

Totta, uusi fysiikkamoottori on parempi kuin vanha.

Mitä ne samat runkkarimaalikikat on? Mä kun olen sitä mieltä, että vielä NHL11:sta niitä oli jonkun verran, mutta nyt pelatussa 50 pelissä yhtään sellaista ei ole tullut vastaan. Onhan näitä ns. "varmoja" esim. jos nouset maalin takaa viistosti maalin edustalle niin takakulma helähtää 80% varmuudella, mutta sen (ja oikeastaan kaikki muutkin "varmat") pystyy hyvin organisoidulla puolustuspelillä pelaamaan pois. Jos niitä tulee yhtenään omaan päähän, niin kyllä siinä saa katsoa peiliin, eikä auta muu kuin treenata ;) Myöskin suuri muutos edellisiin versioihin verrattuna on maalien monipuolisuus. Nämä ns. "varmatkin" näyttävät joka kerta hieman erilaisilta, kun ehkä veska saa kilven väliin ja kimpoaa siitä tai sitten lurahtaa puikoista, pelaaja saattaa vain kääntää/ohjata kiekon häkkiin eikä vedä rannarilla tms. Puhumattakaan miten ihan normi pelitilanteissa tulee maaleja sieltä täältä kaikilla mahdollisilla tavoilla. Enpä ole ennen nähnyt vastaavaa tässä pelisarjassa.

No, kerroin tuossa yhden esimerkin, ja tuntuu toimivan. Ja kyllä, voi puolustaa pois. Samoin kun ton maalin kierron. Hankalampi puolustaa on sitten toi kun heittää takakulmaa kohti, minkä veskari sylkee täysin epäloogisesti sektoriin, ja kaveri laittaa sisään. Tosin tämä ei ole niin paha kun 11:sta oli.

Se on kyllä hienoa että pääpaino on bugimaalien puolustamisessa. Real hockey.

Itse pelit ovat pääasiassa olleet tiukkoja vääntöjä. Muutama heikompi vastustaja ja vastaavasti muutama kovempi, joissa maaliero on repsahtanut rumaksi, siispä tasoerot ovat näissä tulleet selkeästi esille. Muuten pelit ovat ratkenneet pieniin virheisiin, tai yllättäviin veskarin lipsahduksiin. Yksikään vastustaja ei ole tullut jatkuvasti purjehtimalla koko kentän läpi, sillä se ei yksinkertaisesti onnistu enää :p Kaiken kaikkiaan todella viihdyttävää ja varsin aidon tuntuista lätkää. Jos nyt ihan täysin autenttisen kokemuksen haluat, niin lopeta se valittaminen, suuntaa jäähallille, pue kamat päälle, ota maila käteen ja sirklaa jäälle. Piste.

Tulee sitä lätkää itekin käytyä pelaamassa, mutta toi jäähdyttelykiekko muistuttaa oikeeta peliä vielä vähemmän kun tää uus Änäri. ;)

En mä valita, kerron omat mielipiteeni. Sä saat ihan rauhassa tykätä tästä pelistä, missä toki on hienoja elementtejä vanhoihin verrattuna. Se on itse asiassa tosi hieno homma että sä siellä ihan mehuissas ja hymyssä suin haastat kanadan pojat. Mutta et sä minusta tyhmää saa sillä että mä en pidä.

Joskus vaan kun on liikaa touhutippa piipussa, ei enää näe metsää puilta. Piste.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

"Peli on muuttunut paljon, mutta silti aivan liian vähän."

Kiva kun veskoja voi nyt taklata. Aina siitä vaan ei tule jäähyä tai joskus tulee liiankin herkästi. Kaivattu uusi ominaisuus, jolla nhl11 muuttuu nhl12.

GOALTENDER INTERFERENCE? NO! | EA SPORTS

Tämä maali hyväksyttiin. Vähän nakersi ja nakertaa vieläki.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

"Peli on muuttunut paljon, mutta silti aivan liian vähän."

Kiva kun veskoja voi nyt taklata. Aina siitä vaan ei tule jäähyä tai joskus tulee liiankin herkästi. Kaivattu uusi ominaisuus, jolla nhl11 muuttuu nhl12.

GOALTENDER INTERFERENCE? NO! | EA SPORTS

Tämä maali hyväksyttiin. Vähän nakersi ja nakertaa vieläki.
Joo, tää maalivahdin estojuttu sinänsä kuulostaa hyvältä, mutta toteutus kyllä saa välillä kiehahtamaan aika paljon. Välillä vastustaja survoo sun mokkea mielinmäärin tahallaan eikä tule mitään, sitten kun ite pyörität kulmassa yv:lla niin joku oma tietokoneen ohjaama käy survomassa mokkea ja ottaa jäähyn ja se siitä yv:stä. Ei tossa oo mitään järkeä että AI:n ohjaamat pelaajat leipoo sitä mokkea, kun yrität ite rakentaa hienoa yv-kuviota, ja ottaa siitä sitten jäähyn johon ei pysty ite vaikuttamaan yhtään. Siinä saattaa mennä helposti koko peli siihen kun menetät ylivoiman tai joudut alivoimalle ratkasevalla hetkellä.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Se on kyllä hienoa että pääpaino on bugimaalien puolustamisessa. Real hockey.

Ei täällä nyt sentään niin mehuissa väännetä, että tippoja olisi siellä täällä. Kyllä muakin jossain määrin ottaa päähän, että animaatiolle ei ole tehty juuri mitään moneen vuoteen. Sen verran kuitenkin pienet pelilliset asiat ilahduttaneet, että annettakoon vielä tämän kerran anteeksi. Ens vuonna on aika vaikea myydä peliä jos presentaatio ei koe kasvojen kohotusta tälle vuosikymmenelle...

Sitä mä en vaan ymmärrä, kun jengi valittaa bugi siellä, glitch täällä. Kyllä meissä virtuaalikiekkoakin veivaavissa on paljon taitoeroa, toinen osaa veivaa sitä tattia taitavemmin kuin toinen. Jos se veivaa ja rakentaa peliä niin hyvin, että pääsee paikkoihin joissa maalintekoprosentti on korkea, ja vieläpä osaa ajoittaa harhautuksen niin, että veska näyttää avuttomalta, niin tottahan toki se on bugimaali. No ei mun mielestä. Kyllä oikeastikin joku pelaaja voi hakeutua kerta toisensa jälkeen bravuuripaikalle, josta upottaa kiekkoa kovalla prosentilla. Siihen pitää sopeutua, puolustaa parhaansa mukaan pois. Ei se ole mitään bugimaalien puolustamista. Bugimaali siitä tulisi siinä vaiheessa, jos esim. maalivahdista (siis kaikista pelaaja-arvoista) riippumatta maalivahti JOKA KERTA jähmettyisi samaan kohtaan ja sen pystyisi aina kiertämään, kiekko menisi tietystä kohdasta vetäessä veskarin läpi (siis fyysisesti läpi, ei mistään kainalosta tai puikoista), tai vaikkapa jostain tietystä kohdasta vetäessä kiekko uppoaisi verkon läpi ja se laskettaisiin maaliksi. Nämä olisi BUGImaaleja.

Joo, voin kyllä myöntää, että AI:ssa on heikot kohdat eikä siitä varmasti koskaan saa ihan täydellistä. Johnny Superbmanin sanoja lainatakseni "Arvaa mitä? Olet viisaampi kuin ohjelmoitu AI. Ihmiset oppivat AI:n pelistä ja löytävät sitä kautta heikkouksia. Verkkoyhteisössä tieto näistä heikkouksista leviää viruksen lailla. Jos haluaa täysin eroon AI:n heikkouksista, pelaa 6 vs 6 team play modea. Siinä on vain toisten ihmisten tekemiä virheitä, ei AI:n heikkouksia."

Onneksi ainakin toistaiseksi pelaamissani peleissä pelaajat, jotka yrittävät vain hyödyntää heikkouksia ovat olleet selvä vähemmistö. Ja kuten sanottu, melkeinpä kaikki näistä paikoista saa puolustettua pois. Jos et pelaa 6 vs 6, vaan esim. Online Versus pelejä, yksi asia millä voit tehdä AI:n pelaajia "viisaammiksi", on Create a Play. Voit tehdä melkeinpä mihin tahansa tilanteeseen oman kuvion, jota voit pelin tiimellyksessä joko hyödyntää, tai jättää hyödyntämättä ja pelata tilanteen eri tavalla. Suosittelen lämpimästi tutustumaan tuohon ominaisuuteen ;)
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

sen jälkeen tää peli on lähes täydellinen kun lives jätkät ei läpiajossa/b-pisteen juurella heitä täyttä ukandaa ja kattoo ku pari pakkii ajaa täysiä ohi kohti omaa päätypleksiä, ja samassa hetkessä syöttää takatolpalle minne on liukunu äijä joka laittaa kiekon reppuun, siis läpiajossa tuota on tehty!! mutta yleisesti myös ns. b-pisteen kaaren tuntumassa missä ikimaailmassa ei ketään huippupelaaja enään käänny kohti omaa maalia!!
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]


Fanboy much?

Vaikka änärin ilmestyminen aiheuttaiski infernaalisia väristyksiä alapäässä, nii joku raja tuohonki touhuun.

Kun ottaa ne EASportsNhl4eva-lasit päästä, nii saatat huomata jopa asioita.
Pelasin tänään toisen(2.) online-ottelun ja vihulainen yritti 3. erää samaa varmaa maalikikkaa. Onneksi tajusin homman nimen heti alussa ja puolustin ne tilanteet pois. Läpiajoissa on 2 suosittua kikkaa, jotka menee 90% varmuudella sisään. Vituttaa tuo perustelu "se on sinussa itessä vika, reenaa vähän enemmän."
Jos ois mahollista laittaa kiekko ohjuksen kyytiin, ohjata se yläkulmaa kohti, sanoisit varmaan näin:"NO SEHÄN ON HELPPO PUOLUSTAA!!! MEET VAAN ETEEN SEISOMAAN!" Vaikka ne "runkkumaalit" pystyiski puolustamaan hyvin, niin ei niiden silti pitäis kuulua tähän peliin tai että ne olis jotenki hyväksyttäviä.

Kyllähän nuita fysiikan lakeja rikkovia ja suorastaan naurettavia tilanteita tulee tuon tuosta.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Pelasin tänään toisen(2.) online-ottelun ja vihulainen yritti 3. erää samaa varmaa maalikikkaa. Onneksi tajusin homman nimen heti alussa ja puolustin ne tilanteet pois. Läpiajoissa on 2 suosittua kikkaa, jotka menee 90% varmuudella sisään. Vituttaa tuo perustelu "se on sinussa itessä vika, reenaa vähän enemmän."
Jos ois mahollista laittaa kiekko ohjuksen kyytiin, ohjata se yläkulmaa kohti, sanoisit varmaan näin:"NO SEHÄN ON HELPPO PUOLUSTAA!!! MEET VAAN ETEEN SEISOMAAN!" Vaikka ne "runkkumaalit" pystyiski puolustamaan hyvin, niin ei niiden silti pitäis kuulua tähän peliin tai että ne olis jotenki hyväksyttäviä.

Fakta toki on, että noita pelin heikkouksia hyödyntäviä videopelin pelaajia siellä onlinessa riittää, "oikeaa" jääkiekkoa imitoivien pelaajien joukko on selkeä vähemmistö, jopa sukupuuttoon kuollut laji. Mutta onko se pelin vai näiden "varmojen" maalien yrittäjien vika? Vai kummankaan? Vai voisiko vika olla vain sen oman ohjaimen takana, jos alkaa kuuppa kuumenemaan heti kun ihmisvastustaja pelaa samaa toistavaa prosenttipeliä?

Onlinessa on varmasti monenlaista pelityyliä, ja ihan ihmisestä kiinni miten niistä vetää herneensä nenään. Uskon, että meikäläisenkin pelityylistä vedetään hernettä nenään. Hakkaan pokecheckiä 24/7, puolustan vastustajan maalipaikat tylysti minimiin (mm. 3 viimeistä onlinea nollapelejä), en juuri taklaa koska se on epäluotettavaa ja hyökkäyspäässä harrastan venäläistyyppistä ylimielistä ylisyöttelyä ja namuttelua. Sekä kokeilen joka pelissä viljellä jotain uutta ja yllättävää, koska sellainen uppoaa monotoonisuuden valtavirrassa. Ihan varmasti sieppaa kaveria, kun pyörii kolme minuuttia omassa päässä putkeen, ja lopulta huomaa että takakulmalle jäi jätkä vapaaksi. The Real Hockey -pelityyli? Ei hemmetissä, mutta minun mielestäni on se on tehokas taktiikka, näin on hauska pelata ja vastustajan jatkuva nöyryyttäminen tuo mielihyvää. Maali ei ole maali, jollei siinä ole yhtä jättösyöttöä ja klap-klap-klap -takakulmalta sisään. Toisen mielestä hieno maali taasen on lämäri yläpeltiin, joita itse inhoan.

Tuota sinun perustelua en ihan ymmärrä, että jos mielestäsi läpiajoissa on jotain "varmoja" kikkoja niin meinaatko että jollei niitä olisi, ei tarvitsisi puolustaa ollenkaan? Niin, miksi sitä puolustaa ollenkaan? Jääkiekko on maalintekopeli, sanois Juhani Tamminenkin.

Ei tämä ole niin vakavaa, tämä on vain videopeli. Naurettavaa lasten leikkimistä siis hyvin monen "aikuisen" mielestä. Vanhempani ovat jankuttaneet noin viimeiset 25 vuotta, mutta silti tartun vielä kolmekymppisenäkin peliohjaimeen, ja vedän naama irvessä, kämmenet hiessä online-pelejä. Losing is not an option!
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

ei kukaan sattuis tietään että mistä be a gm modessa saa vaihdettua pelaajien rooleja? itse en kyseistä valikkoa ole tässä pelissä löytänyt.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

ilmeisesti otettu pois kokonaan käytöstä. ite yritin kans ettiä muttei osunu silmiin..eilen oli eka päivä sitten julkasun ku ei tehny mieli pelata yhtää. sitä ennen hakannu peliä aamusta iltaan, saigonil ku oon ni mitää tekemist.:mad:
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Fanboy much?

Vaikka änärin ilmestyminen aiheuttaiski infernaalisia väristyksiä alapäässä, nii joku raja tuohonki touhuun.

Kun ottaa ne EASportsNhl4eva-lasit päästä, nii saatat huomata jopa asioita.
Pelasin tänään toisen(2.) online-ottelun ja vihulainen yritti 3. erää samaa varmaa maalikikkaa. Onneksi tajusin homman nimen heti alussa ja puolustin ne tilanteet pois. Läpiajoissa on 2 suosittua kikkaa, jotka menee 90% varmuudella sisään. Vituttaa tuo perustelu "se on sinussa itessä vika, reenaa vähän enemmän."
Jos ois mahollista laittaa kiekko ohjuksen kyytiin, ohjata se yläkulmaa kohti, sanoisit varmaan näin:"NO SEHÄN ON HELPPO PUOLUSTAA!!! MEET VAAN ETEEN SEISOMAAN!" Vaikka ne "runkkumaalit" pystyiski puolustamaan hyvin, niin ei niiden silti pitäis kuulua tähän peliin tai että ne olis jotenki hyväksyttäviä.

Kyllähän nuita fysiikan lakeja rikkovia ja suorastaan naurettavia tilanteita tulee tuon tuosta.

Ok, mä otan ne EASportsNHL4eva-lasit päästä pois, ja totean, että sitten NHLPA '93 vuoden olen pelannut ja skippasin täysin vuodet 06-09. Ei vaan kiinnostanut, peli oli sanalla sanoen pa*ka. Onko se täydellinen nyt? Ei. Yksikään peli missä tahansa genressä ei ole vielä tähän päivään mennessä ollut täydellinen, koska kysehän on koodinpätkistä, joita ei varmaan ikinä tulla saamaan vedenpitäviksi. Kyllä joku sieltä ennemmin tai myöhemmin löytää reiän, jota voimme tässä tapuaksessa kutsua AI:n heikkoudeksi, ja sanan levitessä on aivan varmasti niitä pelaajia, jotka yrittävät sitä heikkoutta hyödyntää hamaan loppuun asti. Entä mites se fysiikkamoottori? Jos susta on helppoa laskea valmiiksi kaikki mahdolliset kulmat ja asennot missä ihmiset saattaisivat törmätä toisiinsa pelin tiimellyksessä ottaen vielä huomioon pelaajien koko, ominaisuudet ja vauhti, lähetä hakemus EA:lle.

Kuten sanoin, ehkä mulla on käynyt hyvä tuuri, kun en ole vielä liiemmälti näihin perseilijöihin törmännyt, ja sormet ristissä täällä pelataan toivoen, että niitä ei myöskään jatkossa alkais tulla vastaan, kuten viime vuoden versiossa kävi. Jos niin käy, niin sitten nautitaan pelistä frendien, sekä onlinessa reiluksi todettujen PSN-tuttujen kanssa.

Palataanpa nyt kuitenkin maan pinnalle, jätetään ne infernaaliset väristykset lakanoiden väliin, ja todetaan, että kyseessä on vain PELI. Eikai kukaan ole pakottanut sitä ostamaan, ja jos se nostaa verenpainetta noin pahasti, niin eiköhän se peli kannata laittaa myyntiin? Toinen vaihtoehto on kirjoittaa asiallinen aloitusviesti vaikkapa EA:n foorumille, jossa avaat kohtaamasi ongelman yksityiskohtaisesti, ja kerrot perusteellisesti miten tuo ongelma tulisi korjata. Asiallisesti perustellut viestit korjausehdotuksineen EA:n foorumin moderaattorit välittää kehitystiimille.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Tuota sinun perustelua en ihan ymmärrä, että jos mielestäsi läpiajoissa on jotain "varmoja" kikkoja niin meinaatko että jollei niitä olisi, ei tarvitsisi puolustaa ollenkaan? Niin, miksi sitä puolustaa ollenkaan? Jääkiekko on maalintekopeli, sanois Juhani Tamminenkin.

Ei. Yritin vaan kertoa, että omasta mielestä on ärsyttävää puolustaa niitä "varmoja" kikkoja sillä perusteella että nehän voi puolustaa pois ja se on oma vika ku semmosen maalin päästää. Olis hienoa nähdä vähän varianssia esim. juuri läpiajoissa. Joskus livahtaa längistä, joskus kainalosta. Joskus taas mokke venyis kunnon highlight-torjuntaan.

Eikai kukaan ole pakottanut sitä ostamaan, ja jos se nostaa verenpainetta noin pahasti, niin eiköhän se peli kannata laittaa myyntiin? Toinen vaihtoehto on kirjoittaa asiallinen aloitusviesti vaikkapa EA:n foorumille, jossa avaat kohtaamasi ongelman yksityiskohtaisesti, ja kerrot perusteellisesti miten tuo ongelma tulisi korjata. Asiallisesti perustellut viestit korjausehdotuksineen EA:n foorumin moderaattorit välittää kehitystiimille.

Ei tämä peli minun verenpainetta nosta, vaan juuri sinun kaltaset fanboyt, jotka ei näe metsää puilta. Fanitus on hieno asia, mutta siinäkin voi olla realistinen. Viihdyn kyllä pelin parissa ja hermot menee oikeastaan ainoastaan omaan osaamattomuuteen ja juuri näihin online-perseilijöihin.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Ei. Yritin vaan kertoa, että omasta mielestä on ärsyttävää puolustaa niitä "varmoja" kikkoja sillä perusteella että nehän voi puolustaa pois ja se on oma vika ku semmosen maalin päästää. Olis hienoa nähdä vähän varianssia esim. juuri läpiajoissa. Joskus livahtaa längistä, joskus kainalosta. Joskus taas mokke venyis kunnon highlight-torjuntaan.

Ei tämä peli minun verenpainetta nosta, vaan juuri sinun kaltaset fanboyt, jotka ei näe metsää puilta. Fanitus on hieno asia, mutta siinäkin voi olla realistinen. Viihdyn kyllä pelin parissa ja hermot menee oikeastaan ainoastaan omaan osaamattomuuteen ja juuri näihin online-perseilijöihin.

Ok, fair enough. Nää nyt kuitenkin on mielipideasioita, ja kyse on siitä kuinka kukin näkee kokonaisuuden ja mihin yksityiskohtiin takertuu. Paiskataan kättä ja etiäpäin.

Piis,
Fanboi

P.S. Tips & Tactics from Johnny Superbman. Hot tip ;)

[video=youtube;06bgUd-Zmqg]http://www.youtube.com/watch?v=06bgUd-Zmqg&feature=channel_video_title[/video]
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

NHL 12 teki sarjan myyntiennätyksen. Viime vuoteen verrattuna ensimmäisen viikon myynti kasvoi 19%. Lisäksi tuon tiedon jälkeen vähemmän yllättäen online-pelisessioita pelattiin ensimmäisellä viikolla enemmän kuin koskaan aiemmin.
 
Vastaus: NHL 12 [PS3/X360]

Näköjään ens kaudeks on tulossa NHLlään uusi sääntö että rankkaristaki saa vetää reboundit reppuun:

hmmmm | EA SPORTS

Heh, itsellenikin tapahtunut tuollainen yhden kerran. HUT:a pelasin ja pääsin iskemään rankkarista 3-3 -tasoituksen juuri tuollaisella "reboundmaalilla". Aikaisemmin en ole koskaan nähnyt tuollaista tapausta, eikä tuon yhden kerran jälkeen ole tarvinnut toista samanlaista tilannetta katsoa. Toivottavasti pysyykin tuollaisena yhden kerran ihmeenä..
 
Ylös Bottom