Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 13 - keskustelua pelistä

Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Nyt tuli joku päivitys joka ainakin mielestäni vaikeutti ehkä vähän be a pro:n ukon laukomisen prosenttia,ei mene joka kuti sisään,turhan usein silti vieläkin.Mutta sekin on suhteessa laukausmääriin.1/10 menee häkkiin varmana ja jos joka peliin pääsee laukomaan sen 15-20 kertaa,on sillon vika jossain muualla kuin ukon laukauksen tarkkuuksissa tai muussa.Mene ja tiedä...EA:n tekele kun on kyseessä :D
No ite mitä oon vähän proota vääntäny ja oon huomannu et ohl/chl on aika yks varma maali(se 4/10 menee sisää)et lauot siintä p pisteen kaarelta(jos p piste "kehä" on kello niin hyökkäys suunast kahottuna kello kahen ja viiden välistä) räpy kädelle. Kun yrittää samaa nhlssä ei oon enää niin varma.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

No ite mitä oon vähän proota vääntäny ja oon huomannu et ohl/chl on aika yks varma maali(se 4/10 menee sisää)et lauot siintä p pisteen kaarelta(jos p piste "kehä" on kello niin hyökkäys suunast kahottuna kello kahen ja viiden välistä) räpy kädelle. Kun yrittää samaa nhlssä ei oon enää niin varma.

Huomasin ihan saman...Lämäri taas meni NHL:ssä siitä helpommin.Yleensäkin siitä kaarien välistä tuntuu uppoavan.Tekoäly hakee myös aina siihen laukaisupaikkaa.Samoin tekoälyn pakit vetää viivalta ihan uskomattomia pommeja,9/10 kohti maalia oli tarkkuus mikä hyvänsä...
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

EA Sports julkisti uuden kokoonpanopäivityksen, joka keskittyy täysin CHL:ään. EA Sportsin mukaan CHL:ään tuli yli 500 uutta pelaajaa, mm. 15-vuotias superlupaus Connor McDavid ja Seth Jones. (Lähde: EA Sportsin NHL Facebook -sivu)

Tähän nyt omaa kommenttia, EA Sports tuntuu keskittävän kaiken näihin USAn/Kanadan liigoihin. SM-liiga ei ole saanut vielä yhtään työsulkupelaajaa EA Sportsin toimesta vaan käyttäjät ovat joutuneet tekemään ne kokonaan itse (Kiitokset PuckPointille hyvästä päivityksestä!). En ymmärrä EA:n toimintaa yhtään... Muita liigoja päivitetään jne. ja SM-liigaan on ollut vaikeaa saada edes oikeanväriset nimet ja numerot paitoihin, sekä logo Ilveksen paitaan :D (ennen tätä peliä). Jos Extraligan kaikilla joukkueilla on mainokset omissa paidoissaan niin onko se vaikeaa toteuttaa SM-liigaan? Ja miten Suomessa on mahdollista olla vain Hartwall Areena eikä mitään muuta? Pieni lisäselvitys voisi olla paikallaan EA:n toimesta, koska SM-liigassa on 13 muutakin areenaa, kuten Isku Areena, Kisapuisto, HK Areena jne. Kultainen kypäräkin olisi ihan mukava pieni uudistus, koska se on osattu tehdä jo PS2:n änäreihin, niin miksi sitä ei pystytä tekemään paremmin uuden sukupolven konsoleihin? Näihin olisi EA:lta mukava saada selitys, mutta tuskin sitä tultaisiin saamaan...
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Selailin tässä tätä foorumia ja huomasin että täällä puhutaan jostain KHL projektista xboxille? Missä vaiheessa projekti on tällähetkellä? voiko sen jotenkin ladata omalle boxille kun se valmistuu?
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

SM-liiga ei ole saanut vielä yhtään työsulkupelaajaa EA Sportsin toimesta vaan käyttäjät ovat joutuneet tekemään ne kokonaan itse (Kiitokset PuckPointille hyvästä päivityksestä!). En ymmärrä EA:n toimintaa yhtään... Muita liigoja päivitetään jne. ja SM-liigaan on ollut vaikeaa saada edes oikeanväriset nimet ja numerot paitoihin, sekä logo Ilveksen paitaan :D (ennen tätä peliä). Jos Extraligan kaikilla joukkueilla on mainokset omissa paidoissaan niin onko se vaikeaa toteuttaa SM-liigaan? Ja miten Suomessa on mahdollista olla vain Hartwall Areena eikä mitään muuta? Pieni lisäselvitys voisi olla paikallaan EA:n toimesta, koska SM-liigassa on 13 muutakin areenaa, kuten Isku Areena, Kisapuisto, HK Areena jne. Kultainen kypäräkin olisi ihan mukava pieni uudistus, koska se on osattu tehdä jo PS2:n änäreihin, niin miksi sitä ei pystytä tekemään paremmin uuden sukupolven konsoleihin? Näihin olisi EA:lta mukava saada selitys, mutta tuskin sitä tultaisiin saamaan...
Ja kun kerran vauhtiin päästiin, niin eiköhän jatketa kritiikin antamista. Avasin tänään änärin suht toiveikkaana siitä, että oma peli versus-matseissa kulkisi samaan malliin kuin parina viime päivänä. Mutta en päässyt edes kaukaloon saakka surullisen kuuluisan Odota hetki-tekstin jäädessä näytölle latausruudun jälkeen. Yritin uudestaan, ei onnistunut. Yritin toisen kerran, ei vieläkään. Kolmannen yrityksen jälkeen pinna oli jo kireällä, ja kuudes epäonnistuminen katkaisi kamelin selän. Levy ulos ja toinen tilalle. Ei tätä kerta kaikkiaan kestä. Onhan se nyt jumankauta raastavaa, kun joutuu ristimään kätensä siitä, että saisi yhden vaivaisen ottelun alkamaan! Uskomatonta.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Ainakin jokereilla on valtteri filppula ja erik karlsson ja muutenki jokereiden rosteri suht ookoo..
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Taas olisi kyllä muutamia asioita... Ekaksi, miten hitossa joku tyyppi oli tehnyt EASHL-pelaajastaan kauheen taskuraketin, itellä nopeus yli 80 ja ei tarvinu ku pari metriä luistella kun oli pelaaja jo iholla. Myös tämä samainen pelaaja vain luisteli omien bottipakkien rinnalla kun ei pakit ehtiny tehdä mitään. Tulee vähän epäreilu olo kun tuntui että nopeus olisi 150 hänellä ollut... kasvaako ne maksimiarvot kun saa legendan tms. toiseksi... Joku täällä foorumilla suositteli että kun pelaa EASHL ni ihmismokke maalii ja vastaava MV-haku päälle, Alkanu pelit maittaa kun tulikin huomattua että kaveri torjuu peleissä 80-100% kiekoista ja parissa kovassa pelissä pelannut nollapelin. Ja kun saa itse pelata yksin kentällä, saa päättää miten tilanteet pelataan. Pelit on usein tiukkoja ja maaleja tulee molemmille... Ei enään tylsiä 1-1 pelejä. Suosittelen ihmismokkea kaikille. Isoin miinus on tässä se kun parit joukkueet kuten EA RIIVAA (sija 5) ei tee kuin yhdellä tapaa maalin... Alotuksesta kiekko pelaajalle ja nopeus ja kiihtyvyys sekä kiekonkäsittely varmaankin 100 ja täysillä maalille kun ei bottipakit tajua mitään. Aina maali... ei ole kunnon lätkää tuo. Mutta mikäs siinä jos ensisijainen tavoite olla ranking 1 jollain bugeilla (ei rispektiä), kuin se että saisi mukavan pelikokemuksen monipuolisella ja tasaisella pelillä. :cool:
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Taas olisi kyllä muutamia asioita... Ekaksi, miten hitossa joku tyyppi oli tehnyt EASHL-pelaajastaan kauheen taskuraketin, itellä nopeus yli 80 ja ei tarvinu ku pari metriä luistella kun oli pelaaja jo iholla. Myös tämä samainen pelaaja vain luisteli omien bottipakkien rinnalla kun ei pakit ehtiny tehdä mitään. Tulee vähän epäreilu olo kun tuntui että nopeus olisi 150 hänellä ollut... kasvaako ne maksimiarvot kun saa legendan tms. toiseksi... Joku täällä foorumilla suositteli että kun pelaa EASHL ni ihmismokke maalii ja vastaava MV-haku päälle, Alkanu pelit maittaa kun tulikin huomattua että kaveri torjuu peleissä 80-100% kiekoista ja parissa kovassa pelissä pelannut nollapelin. Ja kun saa itse pelata yksin kentällä, saa päättää miten tilanteet pelataan. Pelit on usein tiukkoja ja maaleja tulee molemmille... Ei enään tylsiä 1-1 pelejä. Suosittelen ihmismokkea kaikille. Isoin miinus on tässä se kun parit joukkueet kuten EA RIIVAA (sija 5) ei tee kuin yhdellä tapaa maalin... Alotuksesta kiekko pelaajalle ja nopeus ja kiihtyvyys sekä kiekonkäsittely varmaankin 100 ja täysillä maalille kun ei bottipakit tajua mitään. Aina maali... ei ole kunnon lätkää tuo. Mutta mikäs siinä jos ensisijainen tavoite olla ranking 1 jollain bugeilla (ei rispektiä), kuin se että saisi mukavan pelikokemuksen monipuolisella ja tasaisella pelillä. :cool:

Eri pelaajatyypeillä on eri stat capit, esim rouhijalla taitaa olla nopein maksimiarvo nopeudelle. Tuntuu myös siltä, että jos rouhijalla ja esim pelinrakentajalla on sama nopeus, niin rouhija on silti nopeampi, tästä en kyllä ole varma, oma "havainto" vain. :rolleyes:

Ja jos "kunnon lätkää" haluat pelata, niin älä pelaa bottien kanssa. Myöskään "monipuolista ja tasaista peliä" tuskin tulet niiden kanssa saamaan, suurin osa joukkueista jotka pelaavat juuri näitä bottipelejä hyödyntävät näiden bottien heikkouksia. Eivät tule myöskään nämä 2v2 jengit olemaan rank ykkösiä, leaderboarditkin palkitsevat kuudella pelaavia. 6v6, se on sitä "kunnon lätkää". ;)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Miten voi/pystyy vaihtamaan maalivahtia kesken ottelun 1 vs 1 online-pelissä? En ole löytänyt muuta keinoa kuin erätauolla?? Onko todellakin ainoa vaihtoehto??
Kesken ottelun EI ilmeisesti pysty vaikka ottaisi aikalisän... ?? :eek:
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Miten voi/pystyy vaihtamaan maalivahtia kesken ottelun 1 vs 1 online-pelissä? En ole löytänyt muuta keinoa kuin erätauolla?? Onko todellakin ainoa vaihtoehto??
Kesken ottelun EI ilmeisesti pysty vaikka ottaisi aikalisän... ?? :eek:
Pelikatkolla, ei siis siinä vaiheesa kun pelaajat kyyristyy aloitukseen vaan kun on uusintoja. Itsellä toimii näin.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Kertokaakas ystävät hyvät, että mikä asetus mun änärissä on mahtanut mennä pieleen. Eli nettipeleissä tekoäly vaihtaa todella usein itsestään mun hyökkäys- ja puolustustaktiikoita. Tämä ei nyt niin suuri murhe ole, mutta ärsyttäväksi asian tekee se, että mun joukkueen pelaajien selät suoristuu ja vauhti hyytyy aina kun tekoäly intoutuu taktiikoita vaihtamaan oli minulla sitten kiekko hallussa tai ei. Ja tämän asian takia on vastustaja päässyt harmillisen usein hyville tekopaikoille kun omat ohjauksessa olevat pelaajat lopettaa luistelun hetkeksi aikaa aina taktiikoiden itsestään vaihtuessa.

Kaikki asetukset oon käynyt mielestäni läpi ja monta kertaa, enkä mitään asetusta löydä mistä tuon saisi vaihdettua pois päältä. Heittäkää neuvoa jos teille jotain tulee mieleen.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Kertokaakas ystävät hyvät, että mikä asetus mun änärissä on mahtanut mennä pieleen.

Itsellä oli aikasemmassa versiossa sama ongelma ja ongelman aiheutti rikkinäinen ohjain. Vaihteli noin 10-20 sekunnin välein taktiikoita jne, joskus paineli muitakin näppäimiä. Ohjain takuuseen ja problem solved.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Hauskoja kyllä nuo CPU:n maalit välillä. Kaksi kertaa jo kaventanut jostain 4-0 asemasta samanlaisella maalilla. Joku satunnainen hyökkääjä pyörittää yksin kentän läpi ja kuljettaa kiekon maalille sen enempää kikkailematta ja ei edes lauo tai koita mitään veivailua, vaan kuljettaa kiekon suoraan maaliin. Oma maalivahti vaan väistää kiekon tieltä, liukumalla toisen puolen tolppaan kiinni ja hyökkääjä vain yksinkertaisesti asettaa sen kiekon sinne maaliin, pakit eivät edes yritä riistää kiekkoa tai taklata, lähestulkoon rullaavat esiin punaisen maton ja kumartavat tätä jumalaista hyökkääjää. Vaikea kuvailla sen tarkemmin, mutta CPU-hyökkääjä siis suojaa kiekkoa ja maalivahti väistää, jättäen maalin kulman täysin avoimeksi, ja kiekko ei edes irtoa lavasta vaan asettuu siinä lavan suojassa maaliin. Tämä on käynyt jo kahdesti, pistää kyllä huvittamaan. Parastahan näissä on se, että peliä käyty n. 10 minuuttia ja CPU ei ole vielä kertaakaan päässyt edes laukomaan ennen näitä tilanteita. Be a Pro pelimuodossa siis tapahtunutta, yleensä vielä vastahyökkäyksessä joten oma pelaaja on aina myöhässä tilanteesta.

Asiasta toiseen, tuli lauantain TPS-Jokerit ottelusta mieleen, että pystyykö tässä pelissä hyökätessä taklaamaan puolustajaa, ilman että menettää ensin kiekon hallinnasta? Kevin Shattenkirkin av-maalista tuli vain mieleen.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Nyt on totaalinen hermoromahdus lähellä. Oikeasti.

Kuten edellisessä viestissäni kerroin, koko syksyn ajan kiusannut Odota hetki-bugi käy päivä päivältä yleisemmäksi. Peräti kuusi kertaa yritin päästä kaukaloon saakka versus-pelissä, mutta ei onnistunut. Tänään, muutaman päivän tauon jälkeen, päätin koettaa uudestaan. Neljän epäonnistuneen yrityksen jälkeen fiiliksiä ei vain voinut kuvailla.

Jätetään tällä kertaa kiroilut väliin, koska vaikea tästä on mitään sanoa. On muutenkin aika pitää pieni tauko änäristä, sillä näin negatiivisia tunteita en ole missään pelissä koskaan kokenut.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Mikä tätä änäriä nykyään vaivaa? Pelaa nyt peleissä jätkää on koko akan selällään. Osut käteen ni jätkä pomppaa ilmaan ja pyörähtää ilmassa parin kerran. Viimesen kahen päivän sisällä on tullut fronttaria ja bäkkäriä nähtyä, tän lisäks vielä parimn metrin pässä laidasta tönäsin kaverin vaihtoaitioon selälteen, sieltähän se sitte liuku laidan läpi kentälle joten ei ollu ihan perus vaihtoaitioon taklaus. Mutta siis tosiaan, pienistäkin tönäsyistä jätkät lentää. Ja sliderit on normi asetuksilla, ja oma kokemus on että jos taklausvoima on täysillä, niin taklauksissa ei oo enään yhtään voimaa, ja hyvä jos Charalla saa jonku japanilaisen taklattua.Sitte vielä pitää kysyä että oisko jollain hyviä slidereita 20min erä peleihin.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Mikä tätä änäriä nykyään vaivaa? Pelaa nyt peleissä jätkää on koko akan selällään. Osut käteen ni jätkä pomppaa ilmaan ja pyörähtää ilmassa parin kerran. Viimesen kahen päivän sisällä on tullut fronttaria ja bäkkäriä nähtyä, tän lisäks vielä parimn metrin pässä laidasta tönäsin kaverin vaihtoaitioon selälteen, sieltähän se sitte liuku laidan läpi kentälle joten ei ollu ihan perus vaihtoaitioon taklaus. Mutta siis tosiaan, pienistäkin tönäsyistä jätkät lentää. Ja sliderit on normi asetuksilla, ja oma kokemus on että jos taklausvoima on täysillä, niin taklauksissa ei oo enään yhtään voimaa, ja hyvä jos Charalla saa jonku japanilaisen taklattua.Sitte vielä pitää kysyä että oisko jollain hyviä slidereita 20min erä peleihin.

Täähän on ihan huippu :D olen itekin taklannut ukko vaihtoaitioon ja se tapahtuu näin: menet taklaamaan laidan viereen ukkoa kauhealla vauhdilla,ukko nostaa kyynärpäät,taklaa,vastustaja suoristuu,oma ukko menee kyyriin maila kädessä ja se vastustajan ukko ns. hyppää itse sinne vaihtoaitioon :D siinä siis oma ukko ei jää laidan päälle mahalteen tai muuta :D
Itellä kans be a pro:ssa nyt uusimmalla sliderillä tuntuu ukko kaatuvan joka mutkassa...ja aina taklauksen tai kontaktin jälkeen,ei niinkään sen voimasta :D


Törmäsin muuten be a pro:ssa melkoiseen ihmeeseen:
Näytä liitetiedosto 10397

Tosin ukkoa peluutetaan edelleen,eli pelejä ei jää välistä...:D ihan tylsää prkle!

EE:Kappas! kyllä se vaan on poissa...pelejä täytyy simuloida (en sukonut sanovani tota :D ) välissä kunnes olen taas pelikunnossa...oho :eek:

EEE:Jahas,sitten me "astumme bugiin sisälle".Eli en pääse kokoonpanoon ennen kuin joku muu loukkaantuu,koska valmentaja ei vaihda ketjuja,näin toimii junnusarjan valkku pelissä aina.Pääsin peliin mutta peli tilttasi heti alkuun,ei ilmeisesti tunnistanut kun en ole kokoonpanossa tjn.ihme juttu...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Harjoittelu tuotti lopulta tulosta viime viikolla, kun aloin pelaamaan Maple Leafsilla kautta. Tuloksena makea 3-2 voitto Bostonista:cool:.
Sitä ennen pelasin Kanadan junnujoukkueilla, jotta manuaalitähtäys iskostuisi päähäni.
Muistakaa purkaa kiekko omalta puolustusalueelta, jotta vastustaja ei aloitaisi hirveää prässäystä.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360] - keskustelua pelistä

Pystyykö noitten bottien tekemisiä jotenkin säätämään EASHL:ssä? Tuntuu, että 90% peleissä meitin botit menettää sen kiekon joka kerta vastustajalle hakiessaan sitä laidasta, ne vaan jää seisomaan/sulkemaan kiekkoo tai pyörii ympyrää ja roiskii sitä minne sattuu. Samalla vastustajan botilta on miltei mahdotonta riistää kiekkoa, kun se pyörähtää ja pyörittää oman ukon solmuun ja antaa namupassin vastustajalle keskialueelle.

Lisäksi, onko jotain eri tapoja pyytää erilaisia syöttöjä boteilta? Tuntuu myös, että vastustaja saa noita kovia läpisyöttöjä puolet enemmän kun oma joukkue, kun omat botit antaa semmosia lehmänhenkäyssyöttöjä, ettei se edes tavota luistelevaa omaa ukkoa?
 
Ylös Bottom