Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 13 [PS3/X360 Hype ja hankintaveuhkaaminen]

Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Selität luistelemisesta niin antaumuksella, että unohdit mainita Hockey IQ -ominaisuuden. Tuo on suunniteltu ratkaisemaan kaikki huolesi, mikäli olet ketjua vähän jaksanut lukea. Toteutus toki jää nähtäväksi.

Voi toki olla, että tekstini oli jo tl:dr -kamaa, mutta juuri tuota suhdetta luistelu vs. pelitaktiikka yritin selittää. Niiden balanssi tulee olemaan NHL13:n ratkaisevin tekijä. Tiedän, että tekoälyä viilataan, taas. Mutta olen hyvin skeptinen tuon maagisen Hockey IQ:n suhteen. NHL12:sta piti olla kaikenlaisia anticipationeja ja pelaajakohtaisia ajatteluja, joiden konkretia jäi täysin sinne hype-powerpointteihin. Kuten sanoit, toteutus jää nähtäväksi. Mutta tuo esimerkkinä tarjoamani staattinen 1-3-1 -muodostelma ei lupaa paljoa, sillä kyseessä on puolustuksen kannalta täysin optimitilanne, koko viisikko on ehtinyt ryhmittyä vastaanottamaan hyökkäystä, mutta kuvio päästäisi silti pelaajan vastahyökkäykseen näkemykseni mukaan. Toivotaan että kyseessä on joko hyvin raaka buildi, tai sitten joku amatööritason tuoma ongelma.

Mutta nyt EA on oikealla tiellä. Anticipation ei voinutkaan toimia, sillä siinä optimitilanteessakin vain yksi pelaaja "luki tilannetta". Nyt jos tekoälyä viilataan koko viisikolla ja heidän ymmärrystään ympäristöstä kehitetään, voi muutoksia tullakin.

Hauskinta noissa EA:n hypevideoissa alkaa vuodesta toiseen olla se, miten he suolaavat edellisen versionsa. "Luistelu ja tekoäly olivat hanurista, mutta NYT hei tulee!"
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Muistakaa ny hyvät ihmiset ei tämä ole mikään vit* n simulaatio peli ole. Jos olisi kannassa luki jotenkin nöin "offical nhl simulation game"
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Selität luistelemisesta niin antaumuksella, että unohdit mainita Hockey IQ -ominaisuuden. Tuo on suunniteltu ratkaisemaan kaikki huolesi, mikäli olet ketjua vähän jaksanut lukea. Toteutus toki jää nähtäväksi.



Pakko sanoa.
Se sisältö, ei se kansi. Minulle on yksi ja sama, vaikka kannessa olisi Rammar alasti, kunhan peli itsessään on loistava. Kansikuva on kuitenkin paperinen kuva.
Jep, ja voihan sitä netistä tulostaa vaikka Eero Kilpeläisen siihen kanteen .. Sillä kannella ei ole mitään väliä !
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

lisää infoa GM connectedista.


1. Mahdollisuus 30 ihmistoimitusjohtajaan
2. 82 ottelun runkosarja, ja voi pelata 25 vuotta.
3.Mukana ei ole Fantasiavarauksia, koska EA ei halunnut tylsiä 45-kierroksen drafteja. Joukkueet voi sekoittaa satunnaisesti liigaa aloittaessa.
4.Pelaajat voivat pelata GM modea usealla tavalla, Yksin CPU pelaajia vastaan, muiden pelaajien kanssa, tai 6 on 6 pelejä verkossa, toimitusjohtajana, tai valmentajana joka
hallitsee ketjujen vaihtoa, ja taktiikoita.
5.GM connectedissa toinen voi olla pelaaja, toinen voi ohjata Toimitusjohtajana.
6. 6 on 6 liigoissa voi olla 25 pelaajaa per joukkue.
7. Free Agency sisältää UFA pelaajat, Ja RFA pelaajat, ja mukana on 7 tarjouskilpailua. eniten tarjonnut saa pelaajan, ja jos häviät, sinulla on lisää kierroksia aikaa hankkia toinen pelaaja.
8. Valitettavasti NHL Draft on automatisoitu. Voit silti scoutata pelaajia kauden aikana, ja tehdä listan tulokkaista. kun draft alkaa, CPU käyttää listaasi varaamaan pelaajia.
9. Sinulla on täysi lista organisaation pelaajista, sisältäen AHL ja CHL liigat, sekä eurooppalaiset liigat.
10.Liigan Komissaari kontrolloi kuinka nopeasti liiga etenee. Valittavissa on kolmen päivän, viikon, ja kahden viikon jaksot.
11. Uutispaneeli valikossa pitää sinut tietoisena kaikista tapahtumista liigassa.
12. peliin tehty Viestintäjärjestelmä kertoo suojaamattomista pelaajista, vaihdoista, ja liittymispyynnöistä. voit myös lähettää viestejä komissaarille, koko liigalle, tai jollekkin jäsenelle.
13. EA on tehnyt järjestelmän käsittelemään huijaamista. Komissaari voi antaa potkut milloin tahansa.
14. Jos Komissaari katoaa, muut voivat äänestää hänet pois, pitäen liigan elossa.
15. EA julkaisee matkapuhelinsovelluksen, jolla pelaaja voivat seurata liigaa, kun he ovat poissa konsolilta. Voit hallita kokoonpanoja, ehdottaa treidejä, ja seurata liigan uutisia.
16. Voit myös pelata Offlinessa. Offline pelissä voit varata tulokkaita niin kuin aiemminkin.

GM BRAIN

17. NHL 12 sai paljon kritiikkiä huonosta GM tekoälystä. Joukkueet laittavat veteraaneja farmiin, ehdottavat naurettavia vaihtoehdotuksia, ja päästävät tulokkaat vapaiksi pelaajiksi. EA on jälleenrakentanut järjestelmän uudestaan.
18. GM Brain hallitsee kaikkia päätöksiä, toimitusjohtaja tarkastelee joukkuettaan kuin oiken NHL:n toimitusjohtajat. He arvioidat nykyistä ja tulevaa lahjakkuutta ja tekevät päätökset sen perusteella, mikä tekee joukkueesta paremman nyt, ja miten se vaikuttaa muutaman vuoden päästä.
20. joukkueet ovat viisaampia tehdessään sopimuksia kesäkaudella. viime vuonna kun joukkue tarvitsi viidennen maalivahdin AHL: liigan 2. maalivahdiksi, AI tekisi yksisuuntaisen sopimuksen NHL tasoisen pelaajan kanssa, jonka heti yrittäisi laittaa farmiin. tänä vuonna joukkueet tekevät sopimuksia sopivan tasoisten pelaajien kanssa.
21. Päätöstä tehdesään, mitä pitäisi tehdä ensikautta varten, ensin GM Brain määrittelee, onko hänen joukkueensa Stanley Cup Suosikki, haastaja, vai jälleenrakentaja. Jos Stanley cup suosikki, joukkue treidaa pois prospekteja, Ja ottaa veteraaneja tilalle. Jos joukkue jälleenrakentaa, se treidaa veteraanit pois prospekteihin.
22. NHL 12 pelaaja arvosteltiin kolmella osa-alueella: Hyökkäyksellä, Puolustuksella, ja urheilullisuudella. Nyt pelaajan arvosteluun vaikuttavat Laukominen, luistelu, mailatekniikka, fysiikka, peliäly ja puolustus.
23. Kun joukkue ehdottaa Vaihtokauppaa, menee muutama päivä, ennen kuin tarjous puretaan. Voit palata treideihin myöhemmin, sen sijaan, että ne olisi hyväskyttävä heti, jottei GM AI muuttaisi mieltään ja hylkäisi tarjousta.
24. Tietokoneen ohjaama joukkue kertoo sinulle selvemmin, minkä laista pelaajaa he ovat hakemassa, ja kuinka hyvä tarjouksesi oli.
25. GM Brains ennustaa kokoonpanonsa viiden vuoden päähän. se auttaa heitä päättämään, pitääkö treidata veteraani deadlinella, saadakseen Tulokkaan.
26. Vaikka jotkut kritisoivat NHL 12 pelaajien arvostelua, sillä liikaa pelaajia oli arvosteltu yli 80 kokonaisuuden. EA on tyytyväinen nykyiseen arviontiin, ja uskoo että 6 arvosteluluokkaa kolmen sijaan helpottaa pelaajia ja tietokonetta ymmärtämään pelajaan oikean arvon.
27. Varattaessa GM brains varaa parhaat pelaajat jotka ovat varattavissa, kunne se myöhemmilla kierroksilla miettii mille pelipaikalle pelaajaa tarvitsee.
28. Kauppa-moottori on Paljon tarkempi kuin ennen. Jos haluat kertoa joukkueille, että olet hakemassa ykkösketjun hyökkääjää, joka on 27-30 vuotta vanha, voit tehdä niin. GM brainsilla on paljon parempi käsitys siitä, keitä he haluavat Treidata.
29. Kun Vanhoissa NHL peleissä pelaaja pistettiin farmiin, AI olisi muokannut koko kokoonpanonsa vain, jotta saisi yhteen paikkaan pelaajan. nyt ai on tarpeeksi fiksu tehdessään yksittäisiä liikkeitä ilman täydellistä muutosta. laitahyökkääjä voi myös pelata keskellä, jos seuraava saatavilla oleva sentteri on huomattavasti huonompi.
30. AI arvioi myös pelaajan vahvuuksia. Jos pelaajalla oli vanhoissa peleissä hyvä kokonaisuus, se todennäköisesti laitettiin alivoimaan. nyt ai tietää, että ketkä ovat Spesialisteja Alivoimaan, tai ylivoimaan, ja käyttää niitä asianmukaisella tavalla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]


Ei fantasy draftia, mutta 82-otteluinen suljettu sarja mitä voidaan pelata 6vs6 OTP-meiningillä, 25 pelaajan rosteri per tiimi.

Huhhuh.

Jos tämä on toteutettu oikein niin saattaapi jäädä random EASHL-matsit pelaamatta jatkossa. Ajatelkaa; pistepörssit, kaikki ihanat turhat statistiikat koko kaudelta, loukkaantumiset, pelaajakaupat etc etc.

Me like.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Siinä onkin sitten tasapuolinen liiga, kun joku ohjaa itse pelaajiaan, ja toinen vain toimii valmentajana bottien pelatessa kentällä. No, eiköhän käytännössä homma aina sovita niin, että kaikilla on sama pelaamistapa käytössä.

Ilmeisesti sitten tuo 6vs.6-liigakin on toteutettu NHL-joukkueilla ja NHL-pelaajilla. Jokaisella on vain lukittu pelipaikka, ja ohjattava pelaaja vaihtuu ketjun mukana. Ilman tarkempia tietoja nämä ovat tietysti vain arvailuja.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Siinä onkin sitten tasapuolinen liiga, kun joku ohjaa itse pelaajiaan, ja toinen vain toimii valmentajana bottien pelatessa kentällä. No, eiköhän käytännössä homma aina sovita niin, että kaikilla on sama pelaamistapa käytössä.
Saa olla ihme urpo, jos katsoo pelin sivusta, kun botit vääntää ihmispelaajaa vastaan.

Vaikka eipä nettipelaamisen maailmassa mikään enää oikein yllätä. Täysiä ääliöitä löytyy aina.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

30. AI arvioi myös pelaajan vahvuuksia. Jos pelaajalla oli vanhoissa peleissä hyvä kokonaisuus, se todennäköisesti laitettiin alivoimaan. nyt ai tietää, että ketkä ovat Spesialisteja Alivoimaan, tai ylivoimaan, ja käyttää niitä asianmukaisella tavalla.

Vihdoinkin! toivon että tämä sama moodi tulee myös Be A Pro:hon jotta mun pelinrakentajan ei tarvi pelata av jatkuvasti...


Hieman esittelyä luisteluparannuksista. Ei ole tainnut vielä kukaan ehtiä laittaa tätä tänne?

True Performance Skating Quick Clip #1 - Every Stride Matters: EA SPORTS NHL 13 - YouTube

Näyttää kyllä hienolta!

Kyllä,tämä näyttää ihan luonnolliselta jääkiekolta kun katsoo pelaajien luistelua ja kääntymisiä...tietysti se pieni "konemaisuus" tulee aina esille,mut niinkuin joku jo ylempänä sanoi: "ei tämä ole mikään simulaattori" :D
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]


Äkkiä EASHL:aa mietittynä, taas on tehty hyökkäämisestä pikkaisen helpompaa ja puolustamisesta pikkaisen vaikeampaa. Harvalla puolustajalla on nimittäin ketteryys ja nopeus tapissa, kuten lähes kaikilla hyökkääjillä. Toivottavasti edes tuo momentum-systeemi toimii, liian monesti NHL12:ssa poke check menee kiekosta läpi vieraspelissä.

Itse odotan neljättä vuotta vain niitä täysin kustomoitavia classic-kontrolleja, mutta tuskin saavat tehdyksi.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Ostaisin peliä kaksin kappalein jos Rammari adonismaisesti poseeraisi kannessa. Toinen koneeseen ja toinen näytille kaikkien nähtäväksi, ehkä jopa unileluksi.
Rammari approves.

Hyvältä näyttää uudet luisteluanimaatiot, parit pugimaalit jo katottu valmiiks videoista.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Taas uutta klippiä pukkaa:

[video=youtube;v3YiRzMLsPA]http://www.youtube.com/watch?v=v3YiRzMLsPA&feature=g-u-u[/video]

Ihan hyvältä näyttää edelleen.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Äkkiä EASHL:aa mietittynä, taas on tehty hyökkäämisestä pikkaisen helpompaa ja puolustamisesta pikkaisen vaikeampaa. Harvalla puolustajalla on nimittäin ketteryys ja nopeus tapissa, kuten lähes kaikilla hyökkääjillä. Toivottavasti edes tuo momentum-systeemi toimii, liian monesti NHL12:ssa poke check menee kiekosta läpi vieraspelissä.

Itse odotan neljättä vuotta vain niitä täysin kustomoitavia classic-kontrolleja, mutta tuskin saavat tehdyksi.

Ite oon miettiny ihan samaa. Että hyökkääjille tehään kokoajan lisää aseita ja erilaisia toimintoja joilla viedä puolustajia kahville. Ei mikään ihme että kaikki haluaa pelata hyökkääjänä ja puolustajat ovat nykyään harvassa kun ea ei panosta tuohon puolustamiseen läheskään yhtä paljoa kuin hyökkäämiseen. Muutamassa clipissä näytettiin hienosti kuinka puolustaja käänty omalla siniviivalla takaperin ja taklaa vastustajan kiekollisen pelaajan kumoon...mutta eihän toi toimi eashl peleissä koska hyvät pelaajat tietävät ettei kannata taklata koska siinä ajaa itsensä liian helposti ulos tilanteesta. Noh jää nähtäväksi mikä on sitten todellisuus kun peli ilmestyy. Ite en usko että tää peli eroaa hirveästi tuosta edellisestä versiosta jos puhutaan eashl peleistä...mutta nähtäväksi jää. Mielestäni pakkien pitäisi saada vaikka legenda 3 kortilla ovr johki 90-95 mikä varmasti lisäisi puolustajien määrää eashl peleissä. ja ne botti pakki tiimit saatais vähennettyy minimiin.

Nhl 12 eashl peleissä näkee usein kuinka se ovr 60 botti ottaa niitä superspurtteja kun haetaan päädystä kiekkoa. toivottavasti tekevät sillekkin jotain kun nhl13 on vielä kehitetty tuota top speed juttua. En halua nähdä sitä että botit vetää tuola 120km/h lasissa väsymättä hakemassa kiekkoa päädystä
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Elikkäs Ylihuomenna nähdään, kuka siellä kannessa komeilee :) Kumpikaan vaihtoehto ei ole huono, Ainakaan suomalaiselle ;) Girouxille pistin äskettäin taas 10 ääntä, vaikka ei suomalainen maalivahtikaan huono vaihtoehto olisi :) Whiteboardilla lukee, että pian tulisi tekoälystä jotain tietoa, Kiinnostaa itseäni, koska Be A Gm modea enimmäkseen tulee pelailtua :)

Vielä linkki Whiteboardille: Features – NHL – Hockey Video Game – EA SPORTS | EA SPORTS
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Itse odotan neljättä vuotta vain niitä täysin kustomoitavia classic-kontrolleja, mutta tuskin saavat tehdyksi.

Odotan aivan samaa,tympii kun mailan nosto ja tappelu on samassa komennossa periaatteessa...

Hemmetti mut tuota on kaivattu..jos luistele täysillä vaikka jollakin rouhijalla,sen veto lähtee kyllä lavasta mut menee minne sattuu,sit taas jos se ennen laukausta hiukan "asettelee" mailaa ja kiekkoa paremmin,niin veto menee jotenkuten sinne minne pitää...pieni mutta varsin ratkaiseva uudistus kohti reaalimaailman kiekkoa...(toteutus taas on sitten toinen asia)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Tohon puolustusjuttuun vielä vähän lisättävää. On se ihmeellistä miten noi botit saa vaan otettua sen kiekon NHL 12 peleissä. Pari kertaa kattonu uusinnasta ja se kiekko vaan hyppää sinne botin lapaan :O
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Giroux johtaa tällä hetkellä Rinnetä kansiäänestyksessä.
Lähde: Twitter
"Over 24M #NHL13Cover votes so far... @28CGiroux leading @pekkarinne35 - voting ends Monday @PredsNHL @NHLFlyers"

Eli nyt sitten viimeistään kaikki halukkaat äänestämään Rinnettä voittoon!
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Tohon puolustusjuttuun vielä vähän lisättävää. On se ihmeellistä miten noi botit saa vaan otettua sen kiekon NHL 12 peleissä. Pari kertaa kattonu uusinnasta ja se kiekko vaan hyppää sinne botin lapaan :O
Tietokoneen "huijaaminen" on jokavuotinen vitsaus änärissä. Kympissä ainakin hyökkäyspään syöttöpeli on naurettavan konemaista ja ottelun voi hävitä 1-0, vaikka laukaukset olisi tyyliin 32-8.

Itselle konetta vastaan pelaaminen on aiheuttanut aina lähinnä turhautumista. Yksin pelaan muita pelejä.
 
Ylös Bottom