Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 13 [PS3/X360 Hype ja hankintaveuhkaaminen]

Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Stat capit tai mitkälieneekään on kyllä miun mielestä paras parannus ainakin EASHL:ää varten. Loppuu se superukkojen teko!! :p Mutta totuus on että tyhmästi toteutettuna voi myös mennä enemmän metsän kuin onnistumisen puolelle tämä uudistus. Lähinnä toivon että esim. Sniper olis ainut mahdollinen 99laukoja ( miksei myös hyök.pakki ), pelinrakentajille tarkimmat/tehokkaimmat lätyt ymym. Itelle NHL12 nuo pelaajaroolit ei mitenkää vastannu omaa pelityyliä, koska toisella roolilla kasasi paljon paremman ukon. Esimerkiksi omaa pelityyliä pakkina vastasi parhaiten kiekollinenpakki mutta lopulta puolustamisen hoiti parhaiten pelkällä mailapuolustuksella ja puolustustietoisuudella nii turhaa oli käyttää kiekollistabuildia hyökkäävän sijaan.

Toivottavasti vielä enemmän saataisiin eroa sitten noihin pituuksiin ja painoihin, välillä kun tuolla EASHL-maailmassa hyvälläkään taklaus+aggressiivisuus yhdistelmällä ja isohkolla ukolla saanu pienempiä pelaajia millää kaatumaan. Onneks videoissa on näyttäny taklaustilanteissa paljon herkemmin kiekko lähtevän lavasta irti.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Lisäksi tuo top-end speedillä luistelu on tehty aivan naurettavan näköiseksi. Näyttää siltä kuin ukko luistelisi pskat housuissa... :p
Tässä olen samaa mieltä, muuten en. No, aika sen näyttää inistäänkö taas talvella kuin pikkukakarat, vai otetaanko pelistä kaikki ilo irti.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Itse en lähde vielä spekuloimaan yhtään mitään, demonkaan perusteella en lähtisi vielä vannomaan yhtikäs mitään. Vasta sitten kun EASHL:ssä pelejä yli 300 alla ja legenda kolmoset suurimmalla osalla, muutamat tunerit ja korjaukset tehtynä, sitten voi alkaa arvostelemaan miten koko homma toimii. Aika näyttää :)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Itse en lähde vielä spekuloimaan yhtään mitään, demonkaan perusteella en lähtisi vielä vannomaan yhtikäs mitään. Vasta sitten kun EASHL:ssä pelejä yli 300 alla ja legenda kolmoset suurimmalla osalla, muutamat tunerit ja korjaukset tehtynä, sitten voi alkaa arvostelemaan miten koko homma toimii. Aika näyttää :)

Uudistukset kuulostavat hyvältä... paperilla. Tulossa on muutama kaipaamani lisä jotka voivat toimia mutta minua jäi mietityttämään top end-speedin (vai mikä nyt sitten lieneekään) toimivuus esim. taklauksissa tai normi-pyöritystilanteessa (kaukalon laidasta laitaan). Mutta kuten TriplaJay sanoi, turha lähteä vielä spekuloimaan mitään, demon jälkeen näkee hitusen ja julkkaripäivänä vähän enemmän... ;)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Lisäksi tuo top-end speedillä luistelu on tehty aivan naurettavan näköiseksi. Näyttää siltä kuin ukko luistelisi pskat housuissa... :p

Itse en edes esim. NHL-matseja jaksa nykyään katsoa, tuon tiukasti roolitetun pelaamisen takia...

Ihan niinkuin huipputaitavat pelinrakentajat eivät koskaan voisi olla parhaita aloittajia? Muistaako kukaan Steve Yzermania, Ron Francisia tai Adam Oatesia?

Toivottavasti olen kuitenkin väärässä...

Otan nyt sitten kantaa minäkin tähän omalla mielipiteellä:

Se paskat housuissa on varusteiden syy,tiedät kyllä jos olet sellasia päälläsi pitänyt,tosin nyt näyttää kyllä siltä että on vähän "liian iso" tuo haara-asento pelaajilla.Tosiasia on että ne munasuojat on helkkarin inhottavat jos yrität luistella tasan suorassa,kuluttavat reisiä pitkässä juoksussa,ei terävien reunojen tms. kanssa mutta kun hikoilee,sillon varsinkin. Ihan kokemus puhuu tätä asiaa tässä kohtaa :D

Jos et änärimatseja katso,niin katso edes yksi peli...huomaat miten tämä NHL13 tulee olemaan aika lähellä realistista pelityyliä tämän päivän NHL:ssä...tosin en itsekään tykkää ihan sitä et ukot laitetaan "sinne minne kuuluu" vaan pidän myös sellasesta et rouhijakin voi olla yv:ssä laukojan paikalla jne.

Yze ja Francis...voiko noita unohtaa edes? Tosiaan olivat ihan huippualottajia,etenkin Oates ja se näkyy suoraan jo syötöpisteissäkin...monta kertaa se alotus meni suoraan viivalle ja Gonchar laukoi sen häkkiin pelatessaan capseissa. En rupea mitään historian kirjaa tähän kirjottamaan,mutta on kyllä mukava muistella noita aikoja :rolleyes:


Se mitä tässä itse odottelen ennen kun annan mitään viimeisä tuomioita pelistä,olis vaikeimmilla asetuksilla kokonainen peli-video tms. ei ole kuin noita keskitason tai alottelija-tason juttuja tullut esille.Tuo viimeisin video taisi olla jo joku all-star taso.
Haluan nähdä maalivahdit "tositoimissa".Kuitenkaan EA ei piruuttaan sellasia meidän anna nähdä ennen demoa :D
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

NHL on joukkuepeli ja sitä EA Sports on halunnut kehittää, nyt se onnistuu siinä, kun tulee capstatit ja pelaajien roolit aletaan miettiä tarkemmin. Kaikki eivät voi enää olla snipereitä kun syöttämisarvot menee muuten ihan pieleen. Tai esim. pelinrakentaja tarvitsee vastapainokseen tarkan laukojan, kun NHL 12: ssa pystyit dominoimaan jäitä pelkästään pr: llä kun laukausarvot olivat todella korkeat. Näin syntyy roolitus jonka myötä peli muuttuu entistä realistisemmaksi ja uskottavammaksi, kun joukkueessa kaikki eivät omaa 99 laukausarvoja. Eikä kunnon _joukkueessa_ edes tarvi yli 90+ laukausarvoja. ;)

Aloituksien capstatista en osaa sanoa mitään kun itselleni tuo ei tule olemaan mikään ongelma. Itse kun laitan aina aloituksiin 95 jotta jää pisteitä jaettavaksi muihinkin ominaisuuksiin, niin tämä on vain hyvä juttu oman pelaamisen kannalta.

Ja maalivahdeista en nyt jaksa jauhaa muuta, kuin että on vain hyvä kun maalinteko vaikeutuu ja veskari osaa ennakoida onetimerit. Toki tottahan sekin on, että puolustuspeli tulee varmaan muuttumaan "laiskemmaksi" ja hyökkäävämmäksi, kun tietää, että vaikka tulisi 2 vs 1 -tilanne niin mokella on hyvä mahdollisuus torjua laukaus, toisin kuin NHL 12: ssa joutui todellakin olemaan todella varovainen kärkkyjien kanssa. Mielestäni mielummin olisi pitänyt panostaa puolustajiin ja heidän pelaamiseen ennenkuin kehittää maalivahteja (botteja) ja tehdä heistä yliluonnollisia kun taas pakit sähläävät minkä kerkeävät, kun nyt näyttää vielä siltäkin, että läpiajoja tulee syntymään entistä enemmän. :p

Kapteenimerkit jne. on kyllä mukava lisä. Mielenkiintoinen ja tunteita herättävä peli on kyllä tulossa. :eek:

Kerrotkos minullekin, mitä realistista siinä on, ettet voikaan tehdä itsellesi enää ollenkaan esim. Sidney Crosbyn, tai vaikkapa Steve Yzermanin tyyppistä pelaajaa? Eli sentteriä, joka on aikamoisen kova kaikissa hyökkäysarvoissa (myös rannelaukaus) ja lisäksi on pirun hyvä aloittamaan. Minusta juuri mahdollisuus tehdä monenlaisia todellisia tähtipelaajia on hieno juttu. Eikä siinä ole mitään hienoa, että edes tarvitsisi imitoida kaikessa nykyajan äärimmäisen tylsää oikeata NHL-kiekkoa. En ole moneen vuoteen jaksanut katsoa aloittamaani NHL-matsia loppuun. Järjestään on kyllä niin tympeää katsottavaa, kun on liiga kaikenlaisia yksipuolisia roolipelaajia pullollaan...
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Ymmärsinkö oikein, että pelaajat voivat vihdoin ottaa kontaktia ilman taklaamista? Eli jos luistelet ja vastapuolen pelaaja on luistelulinjallasi, niin tulee kontakti vaikket yrittäisi taklata? Edellisissä versioissahan siinä on ollut tuommoinen näkymätön seinä, mikä estää kontaktin. :D

E: Onko polvitaklaukset mahdollisia tämänvuotisessa versiossa?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Kerrotkos minullekin, mitä realistista siinä on, ettet voikaan tehdä itsellesi enää ollenkaan esim. Sidney Crosbyn, tai vaikkapa Steve Yzermanin tyyppistä pelaajaa? Eli sentteriä, joka on aikamoisen kova kaikissa hyökkäysarvoissa (myös rannelaukaus) ja lisäksi on pirun hyvä aloittamaan. Minusta juuri mahdollisuus tehdä monenlaisia todellisia tähtipelaajia on hieno juttu. Eikä siinä ole mitään hienoa, että edes tarvitsisi imitoida kaikessa nykyajan äärimmäisen tylsää oikeata NHL-kiekkoa. En ole moneen vuoteen jaksanut katsoa aloittamaani NHL-matsia loppuun. Järjestään on kyllä niin tympeää katsottavaa, kun on liiga kaikenlaisia yksipuolisia roolipelaajia pullollaan...


Mielestäni on realistisempaa se, että kaukalossa ei nähdä yhtäkään Crosbya kuin se, että kenttä olisi täynnä sellaisia. Sen verran tosin, että Crosbyn kaltaisen pelaajan kyllä tekee EASHL :ssä kevyesti, jos vaikka capstatit ovat aloitusten kohdalla 95 & laukausten kohdalla sama.
Olisi kyllä mielenkiintoista lukea jokin pätkä, missä on lueteltuna kaikkien pelaajatyyppien kaikkien ominaisuuksien capstatit. Tätä ennen on turha omalta osaltani spekuloida asiasta. Sen verran voin toki sanoa, että jos pelinrakentajalla laukausten capstat on alle 90, en ole kovin tyytyväinen uudistukseen. Mutta tuskin se 90 alittaa.

Tietenkin senttereitä tämä uudistus luonnollisesti ärsyttää kaikkein eniten, joten itse olen ehkä väärä puhumaan arvojen tarpeellisudesta, kun en c pelaile.

//: Kyllä on mahdollisia
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Kerrotkos minullekin, mitä realistista siinä on, ettet voikaan tehdä itsellesi enää ollenkaan esim. Sidney Crosbyn, tai vaikkapa Steve Yzermanin tyyppistä pelaajaa? Eli sentteriä, joka on aikamoisen kova kaikissa hyökkäysarvoissa (myös rannelaukaus) ja lisäksi on pirun hyvä aloittamaan. Minusta juuri mahdollisuus tehdä monenlaisia todellisia tähtipelaajia on hieno juttu. Eikä siinä ole mitään hienoa, että edes tarvitsisi imitoida kaikessa nykyajan äärimmäisen tylsää oikeata NHL-kiekkoa. En ole moneen vuoteen jaksanut katsoa aloittamaani NHL-matsia loppuun. Järjestään on kyllä niin tympeää katsottavaa, kun on liiga kaikenlaisia yksipuolisia roolipelaajia pullollaan...
Siinähän tuo idea meneekin täysin, kun jokainen pelailee sitten tuollaisella overpower-pelaajalla. Ehdottomasti parempi tuollainen, että arvot jaetaan ja saadaan monipuolisuutta. Tottakai sinne sitten varmaan pystyy vähän enemmän tehoja laittamaan maalintekoon halutessaan, mutta jääkiekko on joukkuepeli. Tämän takia on siis hienoa, että kannattaa sijoittaa pisteitä muuhunkin kuten syöttelyyn sen 99 ranteen sijasta jokaiselle pelaajalle.

Paperilla uudistukset kuulostavat siis todella hyvältä. Katsotaan, kun peli saadaan ulos.
Nim. änäri ostettu jo ennakkoon 34e:lla
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Onko polvitaklaukset mahdollisia tämänvuotisessa versiossa?

Eikös joku, jossain, joskus sanonut, että kyllä on? Minun mielestä ainakin...voi toki olla, että kyse on taas vain märistä unistani, mutta varmistakoot joku nyt sitten asian oikean laidan. :D
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Sen verran tarkennettakoon, että en itsekään ole laittanut mihinkään muuhun 99 pr buildissani, kuin aloituksiin. Toiseksi parhaat omainaisuudet ovat kiekkokontrolli, joka on 97 ja siitä seuraavana on useampi 93 tai 94 hyökkäysarvo. Ranne on kovuudeltaaan 90 ja tarkkuudeltaan 87. Silti olen rajusti tällaista stat cappia vastaan. Laittakoot minun puolestani vaikka ketkä tuon 99 muutamiin ominaisuuksiin. Oma mielipiteeni on, ettei sillä kovin hyvää buildia saa aikaan. Ainakaan minulle sopivaa. Silti pidän siitä, että valinnan vapautta on paljon oman pelaajan rakentamisessa. Eikös se muka ollut tarpeeksi rajoittava tekijä, että 99 mennessä ominaisuudet ovat tosi kalliita, jolloin joudut kuitenkin tekemään muilta ominaisuuksiltaan keskinkertaisen tai jopa heikon pelaajan.

Eniten minua kyllä ärsyttää juuri tuo, että joku ankea grinder on lähtökohtaisesti aina paras aloittaja, jolloin hyviä grinderin omaavia aloittajia vastaan on todennäköisesti pakko pelata grinderilla, jotta voisi voittaa joukkueelleen aloituksia. Minusta kuitenkin parhaat pelinrakentajasentterit ovat myöskin parhaita aloittajia useimmiten, joten todella tökeröä on pakottaa pelaajat ottamaan grinder, jotta voi pärjätä joukkueelleen tärkeissä aloituksissa. :(

Ohessa NHL:n viime kauden runkosarjan 30 parasta aloittajaa ja heidän aloitusprosenttinsa. Aika monta peliä rakentavaa ykkös- tai kakkoscenaa tuohon mahtuu. Muutama grinder toki, mutta kyllä aika monta taitavaa pelinrakentaja sentteriäkin:

1Jonathan ToewsCHI59.4
2Patrice BergeronBOS59.3
3Joe PavelskiSJS58.7
4Manny MalhotraVAN58.5
5Jeff HalpernWSH58.3
6David SteckelTOR58.0
7Paul GaustadBUF, NSH57.3
8Boyd GordonPHX56.8
9Antoine VermettePHX, CBJ56.6
10Pavel DatsyukDET56.2
11Joe ThorntonSJS56.1
12Jerred SmithsonFLA, NSH56.1
13Joe VitalePIT55.6
14Steve OttDAL55.5
15Paul StastnyCOL55.4
16Eric BelangerEDM55.3
17Jussi JokinenCAR55.1
18Jarret StollLAK55.0
19Dominic MooreTBL, SJS55.0
20Jim SlaterWPG54.4
21Anze KopitarLAK53.8
22Claude GirouxPHI53.7
23Ryan KeslerVAN53.6
24Jason SpezzaOTT53.5
25Matt CullenMIN53.2
26Stephen WeissFLA53.2
27Ryan O'ReillyCOL52.8
28Tyler BozakTOR52.7
29Samuel PahlssonVAN, CBJ52.6
30Eric StaalCAR52.5
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Itselläni on aloituksissa muistaakseni aina ollut arvot korkeintaan 95, mutta silti on aloitusprosentti pysynyt yli 50:n %, vaikka en edes sentteriä pelaakaan. Saati sitten ne sentterit, jotka todellakin osaavat kaikki niksit aloituksissa. Heillä tuskin tulee olemaan mitään ongelmaa vaikka aloitusten capstat laskisikin. Aloituksistakin tulee tämän uudistuksen jälkeen tasaisempia, nykyään kun NHL 12:ssa jotkut laittavat sen 99 aloituksiin ja dominoivat sellaisia pelaajia vastaan jotka eivät viitsi tuhlata pisteitä pelkästään aloituksiin, vaan haluavat luoda ukosta monipuolisemman. Nyt kun tulee capstat aloituksiin, erot pienenevät aloituksissa ja muistakaa lapset se, että minkä aloituksissa häviää, sen muissa ominaisuuksissa voittaa!
 
Ankea grinder, hah sanon minä :)

Jos on laiturit asiansa osaavia niin nykyisessä hokissa grinder on loistava.

Nyt jo vie aloituksia loistavasti, karvaa kuin eläin ja omassa päässä pitää slotin tyhjänä vihuista.

Ja luistelee muuten paremmin kuin mikään muu buildi.

Jos jotain kakkosia pelailee niin ei paras buildivalinta, mutta vitosissa ja kutosissa loistava puolustava buildi. Ja pisteitäkin tekee riittävästi.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Pelaajan pitäisi pelata yli 500 eashl-ottelua ennenkun sille ylipäänsä saisi laitetua yli 90 arvoja mihinkään...ja sekin pitäisi vaatia sellasen 20 pelin putken jossa kaikki osa-alueet pitäisi olla vähintään A. Koko idea katoaa jos ukko on 99 joka arvolta ja tekee mitä huvittaa kentällä,esim. kerää pisteitä vaikka toisten kustannuksella.Jääkiekko on joukkuepeli,ja arvojensa eteen pitää raataa.Ei se Crosbykään mistään storesta osta itelleen maalintekotaitoa :D se on puhdasta pelaamista ja jokapäiväistä työtä sen eteen et saavuttaa huipun.

E: mitä tulee be a pro,pitäisi alottaa normaalilla pelaajalla,ei millään grinderillä tai muulla...sit vaikka 20-30 pelin jälkeen valmentaja päättää,mikä olet miehiäsi "taklaat paljon ja blokkaat vetoja,olet selvä rouhija" tyyliin.Sit saisit ne arvot mitä sun ukoles "kuuluu" pelityylin mukaan.Menee liian realistiseksi,mutta näinhän se oikeastikin toimii.
Ja vielä pelaajien arvoista...70 on junnusarjassa jo supertähti,joten 68 ei ole siitä kaukana.Miksei sieltä aloteta jollain 62-arvoilla? Ehkä tämäkin muuttuu 13:ssa...
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Ankea grinder, hah sanon minä :)

Jos on laiturit asiansa osaavia niin nykyisessä hokissa grinder on loistava.

Nyt jo vie aloituksia loistavasti, karvaa kuin eläin ja omassa päässä pitää slotin tyhjänä vihuista.

Ja luistelee muuten paremmin kuin mikään muu buildi.

Jos jotain kakkosia pelailee niin ei paras buildivalinta, mutta vitosissa ja kutosissa loistava puolustava buildi. Ja pisteitäkin tekee riittävästi.

En itsekään sitä tarkoita, ettenkö usko, että grinderillä voi pelata hyvää ja suht monipuolista puolustavan sentterin roolia. Itsekin pelasin erittäin ison osan änäri 12 työmyyränä, ja pidin sitä siinä vaiheessa ehdottoman hyvänä. Sitten kuitenkin päätin kokeilla pelinrakentajasentteriä, ja sen jälkeen ei kyllä ole itseäni tuollainen erityisen puolustava sentteribuildi kiinnostanut, koska PR:lläkin pystyy lähes yhtä hyvään puolustuspeliin, kun vain tekee pelaajastaan riittävän ulottuvan. Itse asiassa omalla kohdallani on +- alkanut roimasti parantua sen jälkeen, kun vaihdoin työmyyrästä pelinrakentajaan. Tottakai tähän vaikuttavat myös paljon työmyyrään nähden ylivertaiset kiekolliset ominaisuudet, jotka kyllä tekevät hyökkäyspelistä paljon helpompaa.

Erityisesti pidän joka tapauksessa sitä todella epärealistisena, jos grinderillä on parempi aloituscappi, kuin pelinrakentajalla, tai työmyyrällä. Noilla kaikilla pitäisi olla mielestäni sama aloituscappi, jos sellainen nyt tosiaan pitää olla. Tarkkalaukojalla ja kovanaamalla (sekä varauksin voimahyökkääjällä) voisi sitten olla huonompi aloituscappi. Se on vaan niin älyvapaata, että joku yksittäinen pelaajatyyppi olisi ylivertainen jossakin ominaisuudessa. Ainakin parilla kolmella pelaajatyypillä pitäisi olla kussakin ominaisuudessa sama cappi, tai muuten EA kyllä tuhoaa änäriä ihan tosissaan... Tästä en mielipidettäni toistaiseksi ole valmis vaihtamaan. Mutta katsotaan sitten itse pelissä, miten tuo menee. Toivon, että järki tulisi kuitenkin tässä asiassa käteen, ennen pelin julkaisemista...

P.S. En kyllä henkilökohtaisesti mitään kahden ihmispelaajan pelejä edes suostu pelaamaan. Kyllä parhaat pelit ovat kuudella tai viidellä ihmispelaajalla per tiimi. Neljälläkin voin pelata, mutta kaksi ja kolme ihmispelaajaa, ovat kyllä ihan muita tyyppejä varten. Ja nimenomaan näissä 5 tai 6 pelaajan matseissa on pelinrakentaja melkoisen toimiva buildi, kun sen vain oikein virittää... :) Tällöin laitureiden ei pelkästään tarvitse olla ketjussa asiansa osaavia, vaan parhaimmillaan sitä ovat molemmat laiturit ja lisäksi cena... ;)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Tämä taida tänne kuulua, mutta tossa parisivua sitten taiskin olla juttua, monesti fiilistelemästäni ukon/ketjun vaihdosta eashl peleissä... eli mielestäni tosi hyvä uudistus näiden statcappien sunmuitten höpönpöppöön keskellä olisi, että kesken eashl pelin voisi vaihtoaitiosta käydä vaihtamassa buildia... näin esim avlle saisi puollustuvamman ukon ja yvlle päinvastoin vaikka sniperin.. "kätevää eikö totta" :cool:
 
Ylös Bottom