Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 13 [PS3/X360 Hype ja hankintaveuhkaaminen]

Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Pieniä juttuja, mutta nämäkin tekevät pelistä realistisemman, jos maalivahdeilla on omat maskinsa.

Toivottvasti muutkin maalivahdit saavat oman maskin. Kyllä olisi käyttöä uudelle maski valikoimalle kun siell on kaikki aika tylsän näköisiä.

Jos jaksaisitte katsoa artikkelista muutakin kuin kuvat, huomaisitte että tästäkin oli siellä kirjoitettu. Jutun lopussa kerrotaan, että kaikille maalivahdeille on mahdotonta mallintaa oikeaa maskia, koska maskien oikeudet ovat joko niiden maalaajilla tai joskus harvoin maalivahdilla itsellään, kuten Brodeurin tapauksessa. Lisäksi monilla maalivahdeilla on maskeissaan hahmoja sarjakuvista, tv-sarjoista, elokuvista jne. joiden käyttöön vaaditaan myös oikeudet. Se, että kaikille veskareille tehtäisiin aidot maskit ei ole niin iso asia, että EA:n kannattaisi siihen rahojaan panostaa.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Tämä taida tänne kuulua, mutta tossa parisivua sitten taiskin olla juttua, monesti fiilistelemästäni ukon/ketjun vaihdosta eashl peleissä... eli mielestäni tosi hyvä uudistus näiden statcappien sunmuitten höpönpöppöön keskellä olisi, että kesken eashl pelin voisi vaihtoaitiosta käydä vaihtamassa buildia... näin esim avlle saisi puollustuvamman ukon ja yvlle päinvastoin vaikka sniperin.. "kätevää eikö totta" :cool:


Tuossa nyt ei ole mitään järkeä.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Jotain perusteluja olisi mukava kuulla... Mielestäni aika paljonkin järkeä :).

No eihän joku Datsyukaan vedä joka toista vaihtoa pelinrakentajana ja seuraavaa vaikka rouhijana. EASHL:ssä pyritään kuitenkin realistisuuteen ja kyllä se söis sitä jos YV:lle mentäessä kaikki pelaajat sais yhtäkkiä huippu laukausarvot jne... --> ei mitään järkeä:)
 
Tämä taida tänne kuulua, mutta tossa parisivua sitten taiskin olla juttua, monesti fiilistelemästäni ukon/ketjun vaihdosta eashl peleissä... eli mielestäni tosi hyvä uudistus näiden statcappien sunmuitten höpönpöppöön keskellä olisi, että kesken eashl pelin voisi vaihtoaitiosta käydä vaihtamassa buildia... näin esim avlle saisi puollustuvamman ukon ja yvlle päinvastoin vaikka sniperin.. "kätevää eikö totta" :cool:

Tässä hitsaushuurut laajenti tajuntaani vielä senverran, että keksin että jokaisella pelaajalla olisi 4 erilaista buildia käytettävissä/peli ja näiden kunto laskisi aina sen mukaan miten ovat kentällä, kuten normipeleissäkin... sopiva summa xptä ja rooli pitäisi jotenkin sumplia jokaiseen erikseen (tässä ehkä suurin pähkäily, miten toteutuisi, mutta tulisi ainakin hippu realistisuutta, eashlläänkin =) mielestäni tässä olisi hyvinkin järkeä ja toisi rouhijoille ja tappelijoillekkin aivan uuden arvon, kun saisi kuluttaa vastustajien tähtipelaajien energiaa...

No eihän joku Datsyukaan vedä joka toista vaihtoa pelinrakentajana ja seuraavaa vaikka rouhijana. EASHL:ssä pyritään kuitenkin realistisuuteen ja kyllä se söis sitä jos YV:lle mentäessä kaikki pelaajat sais yhtäkkiä huippu laukausarvot jne... --> ei mitään järkeä:)

No ei se Datsyuk kokoaikaakaan siellä kentällä tietääkseni ole
(ukoilla voisi olla myös erinimet?)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Vaikka ketjuvaihdoissa on tiettyä hohdokkuutta, eri buildeineen, niin pitäisin ehkä pelin suljuvuuden vuoksi EASHL:n yhden pelaajan ja vitjan pelinä.

Kun nyt kuitenkin on tuo GMC tulossa, missä vastakkainpeluutukset ja muut taktiset elementit tulevat enemmän esille.

Muistaakseni kuitenkin on mainittu EASHL:stäkin, että Endurance tulee merkitsemään enemmän ensi hokissa kuin nyt, etenkin himohustlaajille tulee mielenkiintoiset ajat kun pitäisi vähän välillä höllätäkin sitä vasenta tattia :)

Ehkä pitkästä kiekosta tulee jotain bonariväsymystä niin rajoittaisi sekin sitä loputonta pitkän avauksen hakemista mitä on niin tylsä pelata pois pakkina.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Lisäksi tuo top-end speedillä luistelu on tehty aivan naurettavan näköiseksi. Näyttää siltä kuin ukko luistelisi pskat housuissa... :p

Ei se nyt naurettavalta näytä, mutta fakta on että aika harva oikeasti noin räikeästi hanuri alhaalla luistelee ja yksi käsi mailassa. Taitaa Taylor Hall luistella noin leveässä ja matalassa asennossa, rauhallisella frekvenssillä. Ex-starboista tulee mieleen Fedorov ja Bondra joiden luistelu oli matalaa, vaivatonta ja nopeaa. Se on harmi, että Rammer taisi sanoa viime peliä markkinoidessaan ettei erillisiä luistelutyylejä tehdä koska kaikki ovat niin samanlaisia. Tosiasiassa se on ihan laiskuutta, jotain Pavel Buren tai Max Afinogenovin raivokasta pikajuoksutyyliä ei voi edes saman päivänä verrata Ryan Getzlafin pystyyn ja laiskahkoon tyyliin.

Tuo on silti pelillisenä ominaisuutena vain hyvä, että spurttiluistelun animaatio erottuu räikeästi. Puolustaja saa siinä vähän samanlaisen elementin, mitä esimerkiksi Niklas Kronwall käyttää. Kronwall iskee usein vastapalloon hyökkäyspäässä kiekon vastaanottaneeseen ja kiihdyttävään pelaajaan. Virtuaalilätkässä ei voi kiekon vastaanottoa täysin mallintaa, koska pelaaja näkee aina koko kentän, mutta spurtissa kontrollin väheneminen tuottaa vähän saman efektin. Pakilla on juuri kiihdytyksen alussa paras hetki iskeä, mutta jos myöhästyt hieman ja vastustaja ehtii siirtyä liukuun niin ulkona olet. Veikkaan, että NHL13:ssa avojään pommit toivottavasti vähenevät, tai niistä tulee ainakin selvästi enemmän taitolaji.

Hyökkääjälle suoraluistelu tuo taas "uuden" aseen, rytminvaihdoksen. Ennen kaikki luistelivat kolmen klikkauksen taktiikalla, vain "kiekko eteen ja perään" toi jotain muutosta. Nyt selän suoristavasta liu'usta täyteen vauhtiin kiihdyttämiseen pitäisi olla jo jotain eroa, mutta täyttä vauhtia ei voi käyttää kun harvoin ja lyhyissä sykäyksissä. Vähän jo odottaa, miten jollain voimahyökkääjällä toimii "hesitation" tyylinen liike. Suunta pakin ulkopuolelle, pieni selän suoristus ja välitön kiihdytys ja voimaliike. Ai niin, unohdin että tekoäly vähän hipaisee takaviistosta ja meikäläisen 110 kiloa keräilee itseään kulmasta.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Omasta mielestä nää eashl uudistukset on aivan loistavia. Esimerkiks tää sentterin pelityyli keskustelu on hyvä esimerkki siitä että nyt tähän peliin saadaan oikeesti roolitusta aikaseks. Ennen jos just tällä grinderillä ei ollu kamalasti puolustuskategoriassa muuta hyvää pelirakentajaan verrattuna kun taklaus ja ehkä laukausten blokkaus nii nytten rouhija saa avuks sen että se olis alotuksissa parempi eli sitä kautta moni joutuu miettii roolitusta uusiks, koska jos haluaa dominoida peliä alotuksissa ei voi olla enää välttämättä se joukkueen ykköstykki, mutta poikkeuksiakin on olemassa. Ja mitä tähän ''kyllähän ne datsyukit voittaa alotuksia ja on loistavia pelinrakentajia'' tulee nii imo. nyt tässä 13 yritetään saada jokaselle ''pelityylille'' selvästikkin esille ne hyvät ja huonot puolet. Hyvä juttu vaan että EA ottaa tästä pelistä pois ton ominaisuuden mikä aikasemmissa versioissa on ollu että pelinrakentajalla pysty tekee loistavasti peliä ja jos sille tuntu nii pistää kiekon ranteella siniseltä yläkulmaan. Loistavaa että otetaan nää ''crosbyt'' pois tästä pelimuodosta. Mahtavaa tästä tekee sen että enää ei voi yrittää hoitaa kaikkia hommia tietyllä pelaajatyylillä vaan joku voi olla selvästikkin parempi jossakin.
I LUV IT

Sitten mitä tähän top-end-speed keskusteluun tulee nii pelattavuuden kannalta ei mitään väliä jos tähän 13 saatas erilaisia luistelutyylejä. Toi nykynen ''taylorhallmainen-pitkä-liuku'' menee kanssa ihan hyvin kun ideahan se tässä ''top-end-speedissä'' on tärkein. Sellanen uudistus vois olla kanssa ihan kiva että jos pelaajaan kiihtyvys on hyvä nii sillon pelaajaa oletettavasti tikkais enemmän, kun kaveri jolla on huono kiihtyvyys.

CAN'T WAIT FOR NHL 13!
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Jotain perusteluja olisi mukava kuulla... Mielestäni aika paljonkin järkeä :).



Tommonen uudistus jos tulis, niin sehän se vasta pilaisi koko pelin. Porukat vaihtaa äkkiä AV:lle semmoset 2metriset järkäleet, joilla kaikenmailman puolustus-skillit 99:ssä. Sitten taas jos tulee YV,
niin jengi laittaa 99-ranteet kentälle, joilla passit sun muut myös 99.
Yksinkertaisesti eii mitään järkeä mun mielestä...
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Ja mitä tähän ''kyllähän ne datsyukit voittaa alotuksia ja on loistavia pelinrakentajia'' tulee nii imo. nyt tässä 13 yritetään saada jokaselle ''pelityylille'' selvästikkin esille ne hyvät ja huonot puolet. Hyvä juttu vaan että EA ottaa tästä pelistä pois ton ominaisuuden mikä aikasemmissa versioissa on ollu että pelinrakentajalla pysty tekee loistavasti peliä ja jos sille tuntu nii pistää kiekon ranteella siniseltä yläkulmaan. Loistavaa että otetaan nää ''crosbyt'' pois tästä pelimuodosta. Mahtavaa tästä tekee sen että enää ei voi yrittää hoitaa kaikkia hommia tietyllä pelaajatyylillä vaan joku voi olla selvästikkin parempi jossakin.


Täysin samaa mieltä.


Käyttääkö kukaan edes Rouhijaa 12:ssa? No nyt ainakin 13:ssa tulee käyttäämään kun siinä kerrankin on jotain järkeä. Hyvältä kuullostaa tää capstat!
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Täysin samaa mieltä.


Käyttääkö kukaan edes Rouhijaa 12:ssa? No nyt ainakin 13:ssa tulee käyttäämään kun siinä kerrankin on jotain järkeä. Hyvältä kuullostaa tää capstat!

Tuolla aiemmin jo mainitsin, mutta talvella ja keväällä tuli Rouhijan kanssa pelattua sentterinä. Oiva buildi kutosmatseihin. Karvaa kuin takiainen, luistelee hyvin ja irtokiekot päätyvät aina lapaan. Omassa päässä sekä hyökkäyksessä.

Hauskinta oli maalinedustan putsaaminen hyökkäyspäässä, lähes kaikki pakit käyttävät hyökkääviä pakkeja, joten Rouhijan kanssa kun meni pystypainiin niin pystyi siirtämään yhden pakin pois maalilta, jolloin laituri pääsi nousemaan maalintekopaikalle. Voi sitä naurua aina kun tämä onnistui :)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Omasta mielestä nää eashl uudistukset on aivan loistavia. Esimerkiks tää sentterin pelityyli keskustelu on hyvä esimerkki siitä että nyt tähän peliin saadaan oikeesti roolitusta aikaseks. Ennen jos just tällä grinderillä ei ollu kamalasti puolustuskategoriassa muuta hyvää pelirakentajaan verrattuna kun taklaus ja ehkä laukausten blokkaus nii nytten rouhija saa avuks sen että se olis alotuksissa parempi eli sitä kautta moni joutuu miettii roolitusta uusiks, koska jos haluaa dominoida peliä alotuksissa ei voi olla enää välttämättä se joukkueen ykköstykki, mutta poikkeuksiakin on olemassa. Ja mitä tähän ''kyllähän ne datsyukit voittaa alotuksia ja on loistavia pelinrakentajia'' tulee nii imo. nyt tässä 13 yritetään saada jokaselle ''pelityylille'' selvästikkin esille ne hyvät ja huonot puolet. Hyvä juttu vaan että EA ottaa tästä pelistä pois ton ominaisuuden mikä aikasemmissa versioissa on ollu että pelinrakentajalla pysty tekee loistavasti peliä ja jos sille tuntu nii pistää kiekon ranteella siniseltä yläkulmaan. Loistavaa että otetaan nää ''crosbyt'' pois tästä pelimuodosta. Mahtavaa tästä tekee sen että enää ei voi yrittää hoitaa kaikkia hommia tietyllä pelaajatyylillä vaan joku voi olla selvästikkin parempi jossakin.

Aika ihmeellistä ajattelua kyllä minun mielestäni edelleen se, ettei lätkässä saisi olla keskushyökkääjä muuta, kuin kolmas puolustaja. Kyllä kaikkien aikojen parhaat, hyökkäävimmät ja taitavimmat pelaajat ovat aina olleet keskushyökkääjiä - piste. Ja oikeassa lätkässä nuo grinder-aloitusspesialistit pelaavat yleensä alle 10 minuuttia per peli, kun nuo taitavat, hyökkäävät ja peliä rakentavat keskushyökkääjät (jotka ovat myös huippualoittajia lähes järjestään!) pelaavat useimmiten yli 20 minuuttia pelissä. Eli se tuon muutoksen realismista...

Miksi hitossa nyt pitäisi tuo cenan rooli rajata siihen, että joku grinder on sitten juuri ainoa cena, joka kannattaa tehdä, jos haluaa aloituksia voittaa ollenkaan? Voin kokemuksesta sanoa, että esim. nykyisessä änärissä et välttämättä vie erityisen kovalta aloittajalta yhtäkään aloitusta pelissä, jos itselläsi on aloitusarvo 95 ja tuolla vastustajalla 99. Tätä on tullut testattua kyllä. En väitä olevani ihan parhaasta päästä aloittajia tässä änärissä, kun aloitusprosentti on vain jossain 58,4 % paikkeilla, mutta on tuokin sentään sillä tasolla oleva aloitusprossa, että selkeästi suurimman osan aloituksista olen sentään voittanut, ja suht kovia elite-joukkueita vastaan tulee usein pelattua. Eli kyllä sitä aloitustaitoakin sen verran löytyy, että jos tuolla 95 aloituksella oikeasti hyviä aloittajia vastaan olisi edes jotakin saumoja, niin pystyisin itsekin todennäköisesti sentään suhteellisen tasapäiseen kamppailuun aloituksista koviakin aloittajia vastaan. Tässä änärissä ei siihen kyllä kovia aloittajia vastaan pysty, ellei laita sinne 98-99 nurkille aloitusarvoa.

Edelleen olen sitä mieltä, että stats capin kanssa ainoa oikea ratkaisu on se, että missään yksittäisessä arvossa yksikään pelaajatyyppi ei yksinään omaa parasta cappia. Tarkoitan siis sitä, että esim. grinder, pelinrakentaja ja työmyyrä omaisivat parhaan aloituscapin. Tarkkalaukoja, hyökkäävä pakki, sekä voimahyökkääjä voisivat omata ainakin laukaisuvoimaan liittyvissä arvoissa suurimman capin, ja sitten esim. tarkkalaukoja, hyökkäävä pakki ja pelinrakentaja laukaisutarkkuudessa parhaan capin. On mielestäni todella väärin rajata minkään ominaisuuden parasta cappia vain yhteen ominaisuuteen, koska sillä rajoitetaan pelaamista liikaa kullekin pelipaikalle vain yhteen pelaajatyyppiin. Mitä hienoa edelleenkään sellaisessa tasapäistämisessä on? Ehkä robottikiekkoilun ystävät siitä sitten jotakin ihanaa löytävät. Itseltäni tuollainen tulee kyllä pilaamaan todellisen iloisen ja luovan taitokiekkoilun, jota juuri EASHL:ssä hyvinkin usein pelataan.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Aika ihmeellistä ajattelua kyllä minun mielestäni edelleen se, ettei lätkässä saisi olla keskushyökkääjä muuta, kuin kolmas puolustaja. Kyllä kaikkien aikojen parhaat, hyökkäävimmät ja taitavimmat pelaajat ovat aina olleet keskushyökkääjiä - piste. Ja oikeassa lätkässä nuo grinder-aloitusspesialistit pelaavat yleensä alle 10 minuuttia per peli, kun nuo taitavat, hyökkäävät ja peliä rakentavat keskushyökkääjät pelaavat useimmiten yli 20 minuuttia pelissä. Eli se tuon muutoksen realismista...

Miksi hitossa nyt pitäisi tuo cenan rooli rajata siihen, että joku grinder on sitten juuri ainoa cena, joka kannattaa tehdä, jos haluaa aloituksia voittaa ollenkaan? Voin kokemuksesta sanoa, että esim. nykyisessä änärissä et välttämättä vie erityisen kovalta aloittajalta yhtäkään aloitusta pelissä, jos itselläsi on aloitusarvo 95 ja tuolla vastustajalla 99. Tätä on tullut testattua kyllä. En väitä olevani ihan parhaasta päästä aloittajia tässä änärissä, kun aloitusprosentti on vain jossain 58,4 % paikkeilla, mutta on tuokin sentään sillä tasolla oleva aloitusprossa, että selkeästi suurimman osan aloituksista olen sentään voittanut, ja suht kovia elite-joukkueita vastaan tulee usein pelattua. Eli kyllä sitä aloitustaitoakin sen verran löytyy, että jos tuolla 95 aloituksella oikeasti hyviä aloittajia vastaan olisi edes jotakin saumoja, niin pystyisin itsekin todennäköisesti sentään suhteellisen tasapäiseen kamppailuun aloituksista koviakin aloittajia vastaan. Tässä änärissä ei siihen kyllä kovia aloittajia vastaan pysty, ellei laita sinne 98-99 nurkille aloitusarvoa.

Edelleen olen sitä mieltä, että stats capin kanssa ainoa oikea ratkaisu on se, että missään yksittäisessä arvossa yksikään pelaajatyyppi ei yksinään omaa parasta cappia. Tarkoitan siis sitä, että esim. grinder, pelinrakentaja ja työmyyrä omaisivat parhaan aloituscapin. Tarkkalaukoja, hyökkäävä pakki, sekä voimahyökkääjä voisivat omata ainakin laukaisuvoimaan liittyvissä arvoissa suurimman capin, ja sitten esim. tarkkalaukoja, hyökkäävä pakki ja pelinrakentaja laukaisutarkkuudessa parhaan capin. On mielestäni todella väärin rajata minkään ominaisuuden parasta cappia vain yhteen ominaisuuteen, koska sillä rajoitetaan pelaamista liikaa kullekin pelipaikalle vain yhteen pelaajatyyppiin. Mitä hienoa edelleenkään sellaisessa tasapäistämisessä on? Ehkä robottikiekkoilun ystävät siitä sitten jotakin ihanaa löytävät. Itseltäni tuollainen tulee kyllä pilaamaan todellisen iloisen ja luovan taitokiekkoilun, jota juuri EASHL:ssä hyvinkin usein pelataan.

Ippe hei.

Tuo alotusarvojen ero tulee olemaan varmasti jotain 5 luokkaa. Lisäksi niitä pelejä ei voiteta siitä aloitusympyrästä.

Uskon myös, ettei kovin moni tule vaihtamaan ukkoaan rouhijaksi muutaman aloituspisteen takia. Voittaahan nykyänärissäkin kohtuu helposti huonommillakin arvoilla (90-95), jos vain oikeasti osaa aloittaa. Toki huippujengejä vastaan on hyvä pitää aloittaminen maksimissa, niin teen (tein) itsekin.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Ippe hei.

Tuo alotusarvojen ero tulee olemaan varmasti jotain 5 luokkaa. Lisäksi niitä pelejä ei voiteta siitä aloitusympyrästä.

Uskon myös, ettei kovin moni tule vaihtamaan ukkoaan rouhijaksi muutaman aloituspisteen takia. Voittaahan nykyänärissäkin kohtuu helposti huonommillakin arvoilla (90-95), jos vain oikeasti osaa aloittaa. Toki huippujengejä vastaan on hyvä pitää aloittaminen maksimissa, niin teen (tein) itsekin.


Mutta onko siinä mitään realistista, että vain grinderilla voi olla tuo paras aloituscappi? Minun mielestäni ei, ja olen jo todisteet ajatteluni tueksi esittänyt änärin viime kauden top-30 aloittajien listan muodossa. Ja muuten kyllä 5 pojon ero aloitusarvoissa on kyllä jo erittäin merkittävä ero aloituksissa. Myönnän, että 95 aloituksilla voi voittaa aloituksia joitakin keskitason aloittajia vastaan, joilla on 99 aloituspojoissa. Mutta kun vastaan tulee todellisia huippualoittajia, joilla on 99, niin ei siinä ole kovallakaan aloittajalla paljoa jakoa, jos antaa tasoitusta viiden aloituspojon verran.

Tuo muutos on mielestäni taitojääkiekon dissaamista, ja osoittaa kyllä ainakin minulle, mitä EA:n taholla ihannoidaan nykyään. Ja niille jotka hokevat, että jääkiekko on joukkuepeli, niin minä muistutan siihen saumaan, että juu, jääkiekko on joukkuepeli, mutta se on nimenomaan joukkuepeli, josta hienon tekee erilaisten persoonien ja loistavien taitopelaajien vahvuuksiensa hyödyntäminen hyvälla joukkuepelillä, mutta myös huikeilla yksilösuorituksilla. Ilman niitä, en ainakaan itse jaksaisi edes koko lajia seurata...
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Mutta onko siinä mitään realistista, että vain grinderilla voi olla tuo paras aloituscappi? Minun mielestäni ei, ja olen jo todisteet ajatteluni tueksi esittänyt änärin viime kauden top-30 aloittajien listan muodossa.

Muuten kiva, mutta listasi ei todista mitään, kun jätät avainpelaajia sieltä pois. Todellisuudessa ainut "taitopelaaja" Top 10 alottajissa on Jonathan Toews ja hänkin on "vasta" sijalla kolme. Lisäksi EA mainitsi jo, että Grinderin etu alotuksissa tulee olemaan todella pieni, sillä EA ei halua pakottaa kaikkia senttereitä pelaamaan sillä.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Tuo alotusarvojen ero tulee olemaan varmasti jotain 5 luokkaa. Lisäksi niitä pelejä ei voiteta siitä aloitusympyrästä.

Lukuisia otteluja on tullut ratkaistua aloitusympyrästä, ja niin on varmasti moni muukin tehnyt.

Ja niille jotka hokevat, että jääkiekko on joukkuepeli, niin minä muistutan siihen saumaan, että juu, jääkiekko on joukkuepeli, mutta se on nimenomaan joukkuepeli, josta hienon tekee erilaisten persoonien ja loistavien taitopelaajien vahvuuksiensa hyödyntäminen hyvälla joukkuepelillä, mutta myös huikeilla yksilösuorituksilla. Ilman niitä, en ainakaan itse jaksaisi edes koko lajia seurata...

Ei tämä tuhoa yksilösuorituksia, ei mitenkään. Jos oikeasti osaa pelata niin se kyllä varmasti onnistuu vielä tulevassakin versiossa. Pelkästään tuo L2:lla leikkiminen näyttää tuovan loistavia ulottuvuuksia yksilösuoritteisiin. Ihan turhaan suhtaudut noinkin kriittisesti nyt. Itse pelailen edelleen työmyyrällä ja maaleja teen kun paikan saan, rannaritehoissa molemmissa alle 90pts. Ei sitä yli 90pts tarvitse, maaleja tosin en tykkää vieläkään tehdä, ihan vain siksi että pidän edelleen kiekon liikuttamisesta enemmän kuin maalinteosta.

Nykysellään jo olen alkanut laukomaan vähän sieltä sun täältä kun kyllästyin jatkuvaan marmatukseen "on se itsekäs tuo Jay" kun syöttelin kavereille tyhjän maalintekopaikan. :D

Summasummarum:

Kyllä niitä maaleja saa aikaiseksi jos vain osaa maaleja tehdä.

Aloittaminen tuskin muuttuu miksikään nykyisestä kun vielä näyttäisi nykiminenkin olevan mukana aloituksissa. Ja tämähän se vasta taitoa vaatiikin sentteriltä, osaat sätkiä niin voitat aloituksia. Ja ei, mailannosto ei aina tepsi, en minä tätä muuten jaksaisi mainita kerrasta toiseen.

Tuo L2 tulee olemaan itsellä todella isossa osassa nyt kun se näyttäisi toimivan haluamallani tavalla. Aikaisemmissa versioissa ollut todella turhauttavaa kun tiennyt että tässäkin kohtaa olisi mahtavaa jos voisin kääntyä :D

Ei siinä, saa olla pessimistinenkin, mutta en nyt ihan noin jyrkästi lähtisi tuomitsemaan mitään jo ennen demoa. Malttakaahan vielä, kyllä se sieltä tulee :) Itse ainakin lähden töistä kuin Aki Sirkesalo aurinkotuolista kun NHL13 iskeytyy kauppoihin!
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Ehkä olisi sitten kumminkin ollut EA: lta järkevämpää nostaa tietyn ominaisuuden aloitusarvoa, kuin luoda nuo capstatsit. Esim. playmaker olisi joutunut aloittamaan aloitukset arvolla 70, kun taas grinder olisi päässyt "vauhtiin" jo 75-80 aloitusarvoilla. Yksi hyvä keino olisi voinut olla myös tehdä aloitusten pisteistä kalliimpia pel. rakentajalla kuin grinderillä. Näin jokainen olisi voinut itse päättää kannattaako maksaa playmakerillä extraa kun voi valita grinderin ja säästää pisteitä muihin ominaisuuksiin puolustuspäässä. Tällä tavalla olisi kumminkin mahdollista laittaa ne aloitukset 99 asti pelinrakentajalla, mutta siinä tosiaan sitten häviäisi puolustusarvoissa. Mielestäni tämä olisi kumminkin ollut erittäin hyvä ratkaisu, silläkin perusteella, että pelinrakentajat ei tunnetusti niitä parhaita ole puolustamaan.

Onko kukaan muuten ajatellut, koska EA päättää tehdä "first person" -kuvakulman?

Ja tosta L2 -näppäimestä, siis eikös se ota vauhtia sillä näppäimellä vai mitä tarkoitat? Esim. tässä tekemässäni maalissa bolt | EA SPORTS
Ja kääntyähän pystyy tässäkin versiossa missä kohtaa kaukaloa tahansa.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Muuten kiva, mutta listasi ei todista mitään, kun jätät avainpelaajia sieltä pois. Todellisuudessa ainut "taitopelaaja" Top 10 alottajissa on Jonathan Toews ja hänkin on "vasta" sijalla kolme. Lisäksi EA mainitsi jo, että Grinderin etu alotuksissa tulee olemaan todella pieni, sillä EA ei halua pakottaa kaikkia senttereitä pelaamaan sillä.

Öööö??? Ja ketähän avainpelaajia olen jättänyt pois listalta? Listaa ei nimittäin ole todellakaan mitenkään sörkitty, vaan se on poimittu suoraan NHL.COM:in virallisista tilastoista. En siis nyt kyllä ymmärrä, mitä oikein tarkoitit tuolla? Ja aika veikeää on kyllä sanoa, ettei sijalla 10 oleva Datsjuk olisi taitopelaaja... :D Minä en ainakaan taitavampaa pelaajaa tällä hetkellä maailmasta edes löytäisi. Crosby ja Malkin lähinnä, mutta he eivät kyllä olekaan tuolla aloittajalistalla korkealla. Tosi kovista cenoista kuitenkin Toews ykkönen ja Datsjuk sijalla 10 sekä Joe Thornton sijalla 11 kuitenkin todistaa, että tosi taitavat pelurit voivat olla myös huippualoittajia.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Lukuisia otteluja on tullut ratkaistua aloitusympyrästä, ja niin on varmasti moni muukin tehnyt.

Jep, mutta hain takaa sitä, että usein ottelut ratkeavat johonkin muuhun, kuin siihen, että toisella on aloitusarvoissa 5 pistettä vähemmän kuin toisella.
 
Ylös Bottom