Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 13 [PS3/X360 Hype ja hankintaveuhkaaminen]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Pelasin tossa äsken hutia ja Maalivahti Eddie Läck otti väkivaltaisuudesta jäähyn. Tönäisi maalivahdin alueen ulkopuolella vastustajaa selkään :confused:
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Sain äsken komeasti ajletua Scuderilla Zajacin kylmäksi laitaa vasten. Ei palannut peliin enää :D
Onko kellään muulla tapahtunu vastaavaa??
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Oma mielipide demon perusteella:



Parasta hokia ikinä NHL-sarjassa! :)
09:stä asti nykykonsoleilla tahkottu, ja joka vuosi pelin hohto himmunut hieman. NHL12 jäi jo vähemmälle pelille. Mutta nyt taitaa liekki syttyä uudestaan! On se nyt kumma kun vingutaan uudesta luistelumoottorista sekä kankeasta luistelusta :D. Sekä visuaalisesti että pelillisesti yksi parhaista uudistuksista ikinä. Ei sen pelaaja ole oikeastikkaan täydessä vauhdissa puolen sekunnin polkemisen jälkeen.

Tulisi nyt se kokoversio niin pääsisi pelaamaan sitä EASHL:llää :p
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Jotkut eivät vaan tykkää realistisemmasta kiekosta.

Realistisuus vaatisi aivan liikaa työtä EA:lta NHL sarjan parissa, jotta vuosipäivitys siihen riittäisi. Siihen tarvittaisiin kokonaan uusi lätkäpeli, kokonaan uusi pelimoottori. Realistisuus on parantunut näennäisesti luistelumoottorin ansiosta - eli pelaajat luistelevat eri vauhdeilla ja käännöksiä on erilaisilla säteillä. Luistelumoottorikin kaipaa tosin aikamoista tviikkausta, edes meidän pikkukylän Läski-Pekkakaan ei käänny noin kankeasti, kuin demon NHL taalapakit omalla alueellaan. Ihan hirveää katsottavaa. Suorassa luistelussa kiekollisena luistelu onkin makoisampaa, mutta immersio katoaa välittömästi, jos käytät suojausnappia tai liu'ut päättömästi skillstickiä veivaten.

Oletko arvon Päähänampujamies koskaan katsonut tai pelannut lätkää? Montako peliä olet todistanut, jossa puolustajat päästävät kiekollisen AINA ampumaan suorissa hyökkäyksissä peruuttamalla oman maalivahdin eteen maskiksi? Kuinka yleistä on, että NHL-tason kiekossa laidasta kävellään maalin eteen vetämään ja maalivahti torjuu nämä kiekot mystisesti.

Täyteen realistisuuteen ei pääse kuin vetämällä hokkarit jalkaan. Peli on aina kompromissi pelattavuuden ja realistisuuden välillä.

Realistisempi kuin NHL 12? Ehkä? Olen pelannut Änäriä käytännössä pelkästään head2head onlinessä. Vuosipäivitys ei korjaa sitä ongelmaa, joka pelissä on mielestäni pahiten vialla - joukkueiden (ja pelaajien) paremmuuden ratkaisee head2head pelissä pääsääntöisesti se, kummalle joukkueelle pelimoottori päättää arpoa enemmän maaleja. En tosin osaa sanoa, miten kyseistä ongelmaa edes pystyisi korjaamaan.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Realistisuus vaatisi aivan liikaa työtä EA:lta NHL sarjan parissa, jotta vuosipäivitys siihen riittäisi. Siihen tarvittaisiin kokonaan uusi lätkäpeli, kokonaan uusi pelimoottori. Realistisuus on parantunut näennäisesti luistelumoottorin ansiosta - eli pelaajat luistelevat eri vauhdeilla ja käännöksiä on erilaisilla säteillä. Luistelumoottorikin kaipaa tosin aikamoista tviikkausta, edes meidän pikkukylän Läski-Pekkakaan ei käänny noin kankeasti, kuin demon NHL taalapakit omalla alueellaan. Ihan hirveää katsottavaa. Suorassa luistelussa kiekollisena luistelu onkin makoisampaa, mutta immersio katoaa välittömästi, jos käytät suojausnappia tai liu'ut päättömästi skillstickiä veivaten.

Oletko arvon Päähänampujamies koskaan katsonut tai pelannut lätkää? Montako peliä olet todistanut, jossa puolustajat päästävät kiekollisen AINA ampumaan suorissa hyökkäyksissä peruuttamalla oman maalivahdin eteen maskiksi? Kuinka yleistä on, että NHL-tason kiekossa laidasta kävellään maalin eteen vetämään ja maalivahti torjuu nämä kiekot mystisesti.

Täyteen realistisuuteen ei pääse kuin vetämällä hokkarit jalkaan. Peli on aina kompromissi pelattavuuden ja realistisuuden välillä.

Realistisempi kuin NHL 12? Ehkä? Olen pelannut Änäriä käytännössä pelkästään head2head onlinessä. Vuosipäivitys ei korjaa sitä ongelmaa, joka pelissä on mielestäni pahiten vialla - joukkueiden (ja pelaajien) paremmuuden ratkaisee head2head pelissä pääsääntöisesti se, kummalle joukkueelle pelimoottori päättää arpoa enemmän maaleja. En tosin osaa sanoa, miten kyseistä ongelmaa edes pystyisi korjaamaan.

Kyllä,katson ja olen pelannut lätkää. Tarkoitinkin tuolla kommentillani että realistisempaa kun nhl 12 enkä sitä että tuleva änäri olisi yhtä realistista kuin mitä telkkarista tulee. Ja toiseksi jos satut muistamaan niin tuo on vasta demo joten veikkaan että täysiversiossa botit pelaavaat paremmin ja saat itse säädettyä tekoälyä ja peli muutenkin parempi kuin demo.Tuohon en kyllä usko että pelimoottori arpoo jommalle kummalle enemmän maaleja.Yhtä naurettava väite kuin se kun jotkut väittivät NHL12:sta kerhopeleissä voittaa se joukkue kenellä on tietyn väriset pelipaidat jos oikein muistelen.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

joko pelistä löytyy kenttien kemiat kun pelaa kautta?
vanhoissa änäreissä on ihan sama pelaako vasen laita oikeal tai päin vastoin sit keskushyökkääjän voi laittaa laitaa eikä eroo millää tavalla laitahyökkääjästä
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Sain äsken komeasti ajletua Scuderilla Zajacin kylmäksi laitaa vasten. Ei palannut peliin enää :DOnko kellään muulla tapahtunu vastaavaa??
Joo, tönäsin Lucicilla just ton Zajacin pää eellä seinään. Zajacilla ei tosiaan ollut kiekkoa edes, enkä saanut jäähyä. :D Eipä näkyny jätkää enään kentällä.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Tuohon en kyllä usko että pelimoottori arpoo jommalle kummalle enemmän maaleja. Yhtä naurettava väite kuin se kun jotkut väittivät NHL12:sta kerhopeleissä voittaa se joukkue kenellä on tietyn väriset pelipaidat jos oikein muistelen.

Tarkoitan, että NHL13 ei ole mitään nettishakkia, jossa koneen vaikutus pelaajien väliseen paremmuuteen on 0. Päinvastoin, etenkin mitä tulee maalivahtipeliin, koneen vaikutus lopputulokseen on huikea. Syöttöjen onnistuminen, maalivahtipeli, laukauksien onnistuminen, jäähyt, vain joitakin muita kenttätapahtumiin olennaisesti vaikuttavia tekijöitä mainitakseni.

Eniten viime Änärissä harmitti ne liian usein toistuvat "magical goalie" pelit, joissa maalintekopaikat saattavat olla 30-2 ja maalit 1-2. Ja maalintekopaikoilla tarkoitan tilanteita, joista suurella todennäköisyydellä on mahdollista tulla maali, en jotain summavetoja kaukaa. Ok, sattuu sitä oikeassa elämässäkin, mutta äärimmäisen harvoin.

Odotin vain liikoja. Luistelumoottorilla saadaan taas uusi versio menemään kuin kuumille kiville. Mielestäni EA:n pitäisi jopa epäonnistua täydellisesti jonain vuonna, jotta varsinaiseen pelimoottoriin uskallettaisiin kajota.

Lopuksi muutama positiivinen:

+ Mailan nostamisesta sai aika kovalla prosentilla jäähyjä
+ Kamppijäähyt (eli täysin arvottu jäähy) loistivat poissaolollaan
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Yhtä naurettava väite kuin se kun jotkut väittivät NHL12:sta kerhopeleissä voittaa se joukkue kenellä on tietyn väriset pelipaidat jos oikein muistelen.

Eipä se ollut alunperin väite..eräs nimimerkin takana oleva henkilö sen väitteeksi väänsi.Ei silläkään ole väliä,muistutin vaan ettei unohdu :)

Ei tämä 13 ole mikään simulaatio,mutta aika lailla siihen suuntaan mennään nyt ja lujaa,etenkin luistelun muodossa..
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Pääasiassa näyttäisi valtaosa laittavan enemmän positiivista kommenttia kuin negatiivista, eikä suotta. Nyt ollaan kyllä todellakin oikealla polulla ja käsissä on kenties sarjan paras peli. Itse en oikeastaan hakemallakaan keksi mitään negatiivista sanottavaa, sillä uudistukset tuntuvat vaan niin hyviltä, että jostain pikkuasioista ei edes viitsi alkaa napisemaan.

Uusi luistelumoottori ja irtonaisempi kiekko olivat juuri niitä asioita, joita tämä sarja kipeimmin kaipasi, ja a'vot, sieltä ne tuli. Joo, varmasti luistelu tuntuu monelle tahmealta verrattuna aiempaan, mutta nyt ollaan huomattavasti lähempänä oikean luistelun tuntua. Mikä parasta, uusi luistelumoottori mahdollistaa rytminvaihdokset, joilla saa oikeilla ajoituksilla tehtyä itselleen todella hyvin tilaa. Toisaalta myöskin puolustajalle on vihdoin annettu oikea maila käteen, joten uskon vakaasti, että viime kauden kaltaisia rusettiluistelukuviota ei tulla näkemään. Rukouksiin on siis vastattu.

Maalintekoon on tullut mukavasti variaatioita, eikä ns. varmat tunnu uppoava samalla prosentilla (tosin itse en nyt ole mikään paras mittari vältellessä muutenkin ns. varmojen maalien tekemistä). Eritysesti ilahduttaa, että kiekko ei tunnu millään menevän tape-to-tape tyyliin kuuden pelaajan ryppään läpi takatolpalle, vaan kiekolla tosiaan täytyy olla avoin väylä läpi mennäkseen. Muussa tapauksessa jos ei nyt joka kerta jää ensimmäiseen mieheen, niin ainakin kimpoaa pelaajamassata johonkin takatolpalla kärkkyvän pelaajan ulottumattomiin. 10+ points EA!

Quick notes:
  • 5 min jäähy selkään taklaamisesta - check
  • Joillakin kuulemma hirveä määrä tolppakuteja - itsellä about 20 pelissä yhden käden sormilla laskettava määrä eikä yksikään ole menny sisään.
  • Jokunen törkeän nätti pystysyöttö, joista hyökkääjä on todellakin polkassut läpiajoon eikä pakilla ole ollut mitään saumaa koukkia takaapäin vauhtia pois. MAHTAVAA!
  • Syöttely on sopivan vaikeaa - Mailalla pääsee katkomaan paremmin eikä tape-to-tape syöttöjä tule niin helposti.
  • Ei varmaan demon perusteella kannata vielä botin taktisesta älykkyydestä vetää suuria johtopäätöksiä, jos alueelle pääsemisessä ei demossa ole EA:n hehkutuksen mukaista haasteellisuutta (l. puolustusmuuri viivalla josta pääsee ohi vain dumppaamalla kiekkoa päätyyn). Tämä lienee pelin sisällä tapahtuva asia, joka riippuu pelityylistä ja joukkueesta.
  • Note to myself: Harjoittele aloituksia - olisinkohan 20 pelissä voittanut 5 aloitusta :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Joo, kävipä demossa niin, että hutissa joku mun hyökkääjistä luisteli maalivahtia päin, ja maalivahti ajautu maalilta ulos, no hyökkääjä jäi siihen, ja maalivahti ei päässy mihkään, oli 2 metriä sivussa maalist kun mun hyökkääjä piti sitä siinä, niin siitä sit tyhjään maaliin maali. Eikä mitää rangaistuksia tullu..
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Muutama huomio parin pelin ja free skate pelleilyn jälkeen:

- Lättysyöttöä on selkeästi parannettu tai oikeastaan palautettu siihen mitä se oli NHL 10-11. Hieno homma
- Osa normisyötöistä tuntuu menevän ihmeellisesti ohi, esim. syötöt viivaan pakille
- Karvauksessa/puolustuksessa vaikeata päästä mailapuolustusetäisyydelle, uudistetusta luistelusta johtuen. Tämän varmaan kyllä oppii nopeasti
- Poket tehokkaita, mailannostot taas ei
- Läpiajoihin löytyi vanhojen kikkojen lisäksi heti muutama varma kikka.

Voi olla EASHL-pelit aikamoista takaperin luistelua. Sen näkee sitten...
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Onkos pojjaat ikinä pelanneet oikeeta lätkää, ethän sä mitään helvetinmoisia u-käännöksiä pysty tekemään täydessä vauhissa oikeessä elämässäkään. Joten lopettakaapa se valittaminen "kömpelöstä" luistelusta. Ymmärrän että kaikilla on mielipiteensä, mutta mielestäni peli on menossa kokoajan realistisempaan ja parempaan suuntaan
20 vuotta pelanneena tosissaan ja vähemmän tosissaan, voin kyllä sanoa että onhan tuo hitusen kömpelöä mutta en valita. Enemminkin ottaisin valituksen kohteeksi tuon syöttelyn.. ei se oikeasti ole noin "vaivalloista" pistää kiekkoa eteenpäin. Onneksi on kuitenkin olemassa sliderit ja pelin saa muokattua oman maun mukaiseksi. Näin on ainakin syöttöjen osalta, mutta myös taklaukset on laitettava nollille sillä normiasetuksilla aivan liikaa miehet lentelevät. Toivotaan myös, että luistelua on mahdollisuus muokata sliderilla.

Olen samaa mieltä, että peli menee koko ajan eteenpäin, hitaasti mutta varmasti. Eiköhän tätäkin tule hakattua vajaa vuosi pari tuntia per päivä.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Täytyy laittaa lataukseen kunhan pääsen töistä. Onko tässä edelleen mahdotonta napata syöttöä vastustajan veskalta? Potuttaa hieman kun veska voi hyvällä omatunnolla laittaa kiekon lähes joka kerta peliin niin että se päätyy tiimiläiselle. Säästyyhän tän tsydeemin avulla tosin monelta aloitukselta.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

20 vuotta pelanneena tosissaan ja vähemmän tosissaan, voin kyllä sanoa että onhan tuo hitusen kömpelöä mutta en valita. Enemminkin ottaisin valituksen kohteeksi tuon syöttelyn.. ei se oikeasti ole noin "vaivalloista" pistää kiekkoa eteenpäin. Onneksi on kuitenkin olemassa sliderit ja pelin saa muokattua oman maun mukaiseksi. Näin on ainakin syöttöjen osalta, mutta myös taklaukset on laitettava nollille sillä normiasetuksilla aivan liikaa miehet lentelevät. Toivotaan myös, että luistelua on mahdollisuus muokata sliderilla.

Olen samaa mieltä, että peli menee koko ajan eteenpäin, hitaasti mutta varmasti. Eiköhän tätäkin tule hakattua vajaa vuosi pari tuntia per päivä.

Totta, mutta eashl-pelaajana joutuu tottumaan tiettyihin slidereihin. =/

Voi olla EASHL-pelit aikamoista takaperin luistelua. Sen näkee sitten...

Tätä itsekkin mietein, varmaan aika moista pyörimistä tiedossa :D
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Samanlaisia havaintoja olen tehnyt mitä ketjussa on tullut esiin eli en pistä turhaan pitkää listaa samoista jutuista.

Kun tässä nyt on tahkonut pelejä ihan mukavasti, niin isoin juttu on ihan selkeästi että onet ei uppoa oikeen millään. Ja perusranella pitää maalit tehdä, ihan turha syöttää vapaaseen paikkaan ja olettaa, että nopeasta syötöstä äijä saisi onesta maalin. Ei kuulkaas mene sisään kovin useasti ja moket on liian hyviä ja heillä on arsenaalissa uusia kaikenmaailman supertorjuntoja.

Ymmärrän ihan hyvin, että ollaan haluttu tavallaan monipuolistaa maalintekoa, mutta tavallaan on otettu yksi maalintekotapa pois ja meneekö homma sitten siihen, että perusranee vedetään ja sillä tehdään kaikki maalit. Kannattaako edes syöttää äijälle vapaaseen paikkaan, vetää vaan ite sen ranen. Joukkuepelihän tossa tulee sitten kärsimään, kun ihan yksi hailee syötellä kenellekkään, eikä taitoa tai varsinkaan pelisilmää että löytäisi vapaan äijän tarvitse, kun ajaa vaan sisään ja vetää ranen pussiin.

Kyllä oneista olisi paremmalla prosentilla saanut upota, minusta toi maalivahtien hyvyys noissa tilanteissa on lähinnä naurettavaa. Kiinnosta edes monien pelien jälkeen laittaa sitä one syöttöä vaan vetää ite ranteella sisään.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Itellä välillä aemmonen ongelma että se syöttö ei edes lähde. Joku tarkennus tai joku kun tekee maalin. Itse en ainakaan älyä heti että, tein maalin.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Lisätään senverran, kun arvaan mitä jotkut luultavasti tulevat kommentoimaan eli "kyl mä ainakin oon saanu oneista maaleja". Juu niin minäkin, mutta kyseessä on ihan peruslogiikka eli jos perusranesta saat 100 vedosta 25 sisään ja varmoista oneista sadasta, 10 sisään jos sitäkään. Niin jokainen ymmärtää, että tiukat väännöt ja pelit tullaan voittamaan perusraneilla ja oneja ei kannata yrittää.

Mutta ei siinä mitään, peli on varmasti helppoa niille joilla ei ole pelisilmää tai taitoa, jokainen puusilmä ja umpisurkeakin pelaaja pärjää. Sillä tuon perusranteen oppii apinakin :D Joukkuepelien ehdoton suola on pistää namupasseja Raipemaiseen tai Maradonamaiseen tyyliin. Tämä myös erottaa monet pelimiehet tusinapelaajista, ketä pystyy namuja laittamaan joukkuekaverille.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Mutta ei siinä mitään, peli on varmasti helppoa niille joilla ei ole pelisilmää tai taitoa, jokainen puusilmä ja umpisurkeakin pelaaja pärjää. Sillä tuon perusranteen oppii apinakin :D

On se kumma kuinka voi olla aivan erilainen näkemys demon perusteella :)

Viime hokissa apinat nimittäin oppivat pelkästään sen takakulman, ja heitä vastaanhan oli helppoa pelata kuin mikä.

Itsellä uppoaa ehkä 3/10stä onetimerista, ja sehän on ihan oiva prosentti mielestäni?

Pelisilmällä on pärjännyt joka ikisessä hokissa sitten vuoden 95, ei todellakaan tarvitse turvautua mihinkään varmoihin maaleihin.
 
Ylös Bottom