Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 13 [PS3/X360 Hype ja hankintaveuhkaaminen]

Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Demoa takana kymmenisen tuntia ja toistakymmentä bugimaalia opittu. Muutama bugimaali vielä käytännössä mahdoton puolustaa. Toki mahdollista, mutta tämä avaa sitten vielä varmemman maalin kun pakki on ulkona tilanteesta. Ja toistakymmentä bugia ei sisällä L2-näppäintä, jotka lisäisivät bugien määrää reilusti :) Bugien määrä ylittänyt mielestäni kevyesti NHL 12 vastaavan (patchaamaton versio). Katsellaan milloin kaikki muutkin oppivat ja nämä patchataan, sitä ennen on helppo dominoida netissä.Pitääpi vissiin katsoa tarkasti miten bugeja käyttää, ettei viikon jälkeen ole joka kaveri matkimassa näitä..Muutoin peli vaikuttaa hyvältä ja uskon, että taitavimmat NHL-pelaajat ovat edelleen taitavimpia. Uskon vieläpä, että tasoerot korostuvat tässä versiossa.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

En halua mitenkään kehuskella mutta meillä on aika kokenut kerho ja jos vastustajat rupeaa viljelemään ranteita niin se käy meille,tuleepahan ainakin helppoja voittoja.

Juu on tässä kerhoa tahkottu myös, sitten sen näkee kun tosipelit alkaa mikä on homman nimi. Toivon, että tämä ranejumalauus ei olisi liian hallitseva homma. Turhan helpoksi menee, toivotaan että noi onet uppoisi tosipeleissä edes samaan tahtiin kuin tuo apinoille tarkoitettu perusrane.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Varmaan kohta 15 kertaa oon Alpha Cuppia yrittäny voittaa mutta ainoastaan kerran olen päässyt finaalin asti. Vaikka vaikeustaso on ainoastaan Pro ja tekoälyn taitotaso slideri on ihan nollissa niin silti näin paljon haastetta. Ja tämähän on vain hyvä juttu koko pelin kannalta. Esim Be a GM:ssä jaksaa pelata huomattavasti enemmän otteluita kun haastetta on yhtä paljon kuin onlinen puolella. Tai no GM Connected korjaa sen offline jutun mut silti.

Olen myös huomannut tekoälyn toteuttavan samaa hyökkäyskuviota aika usein. Ensin kiekko lyödään päätyyn jonka jälkeen laidasta spurtanneet laitahyökkääjät ovat ekana kiekossa. Sen jälkeen kun pakit ovat ehtineet siniviivalle, niin ne laitahyökkääjät tarjoavat kiekkoa heille. Mutta usein nämä CPU:n syötöt eivät pysy hyökkäysalueella vaan lipsahtavat keskialueelle. Tämä kertoo siitä että jopa tekoälyllä on vaikeuksia syöttöjen kanssa (etenkin sokkosyöttöjen/toivotaan toivotaan). Eli nyt jopa tekoäly tuntuu inhimillisemmältä. Mihin me GM connectia tarvitaan? :rolleyes:

Kun kokeilin maalivahtina pelaamista niin huomasin että R3:sta painamalla maalivahti tönäisee kahdella kädellä eteensä. Luulen että tämän tarkoituksena on vähän avata maskia jos maalin edessä on ruuhkaa.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Oletteko muuten huomioineet ranteiden voimakkuuden/tarkkuuden tai molen kilven/räpylä?
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Juu on tässä kerhoa tahkottu myös, sitten sen näkee kun tosipelit alkaa mikä on homman nimi. Toivon, että tämä ranejumalauus ei olisi liian hallitseva homma. Turhan helpoksi menee, toivotaan että noi onet uppoisi tosipeleissä edes samaan tahtiin kuin tuo apinoille tarkoitettu perusrane.

Kyllä mä uskoisin että kerhopeleissä varsinkin uppoaa enemmän koska jos haluaa omasta äijästä tehdä sellaisen että one-timerit uppoaa niin ei muutakun lämärin voima ja tarkkuus sinne 90 paikkeille
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Kyllä mä uskoisin että kerhopeleissä varsinkin uppoaa enemmän koska jos haluaa omasta äijästä tehdä sellaisen että one-timerit uppoaa niin ei muutakun lämärin voima ja tarkkuus sinne 90 paikkeille

Sitten sen näkee, pahimmillaan voi käydä niin että loppuu toi pelailu kokonaan. Ei huvita tahkoa, jos peli on sitä mitä kuvittelen sen olevan.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Itse lähinnä peräänkuulutan sitä, että pelin luonne muuttuu olennaisesti. Tiedä kiinnostaako pelailla niin paljon tota uutta, jos perusraneapinat rulettaa. Oma äitini joka ei ole koskaan pelannut niin tulee rulettamaan tässä uudessa. Opetan vain perusranen, niin homma toimii. Turhan simppeliä toi maalinteko.

Voisko olla niin, että demossa on sliderit yms. silleen et onet ei uppoo?

Mitä muistelen aiemmilta vuosilta niin demossa on "esitelty" uutuuksia laittamalla homma hieman överiksi..
Esim. Taklaaminen viime vai sitä edellisessä demossa..

Toivotaan et onet uppoo lopullisessa versiossa viimestään päivitysten myötä.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Näin menee kiekko pussiin ja mokke ei ole Jumala. Tälläistä toivoisi tähän peliinkiin enemmän. Ei maalivahti voi peittää koko maalia, veditpä mihin hyvänsä. Ei se nyt vaan ole kovin realisitista tai edes hauskaa. Lähinnä naurettavaa edes katsella sitä touhua.[video=youtube;ToGNTFShDV4]http://www.youtube.com/watch?v=ToGNTFShDV4[/video]
Stamkosin one-timer onkin yksi liigan parhaista ellei jopa paras, ja lisäksi tossa klipissä Hedberg on kuutamolla kuin suomalainen suviyössä. Fakta on kuienkin se, jonka varmasti ainakin kaikki lätkää itse pelanneet tietävät, että ranne on aina tarkempi kuin suoraan syötöstä vedetty lämäri. Siinä ei siis ole mitään ihmeellistä jos pelissä ranteet uppoaa suuremmalla prosentilla, näinhän sen pitäisikin olla.

Itselläkin on nyt alkuun tullut suoraan syötöstä vetäessä paljon huteja kiekosta, mutta tuntuu siltä, että vika on enemmän miehessä kuin pelissä, ja varmasti uuteen luisteluun ja syöttelyyn tottuessa alkaa myös osumisprosentti nousemaan. Myös sinne tolppien väliin verkon perukoille.

Itse olen kyllä irtokiekoista saanut hyökkäyspäässä nopeilla oivalluksilla pelattua puolustuksen ja maalivahdin aivan kebabille ja päässyt ohjailemaan/sijoittelemaan tyhjiin (all-star+normal asetuksilla). Maaleissa suuressa roolissa on ollut myöskin bottibelaaja, joka on röyhkeästi leikannut puolusajan takaa eteen. Puolustuspäässä ei syöttöjen ennakoiminen ole tosin ihan samalla tavalla onnistunut.

Sehän nyt on sanomattakin selvää, että vielä ollaan kaukana sellaisista peleistä, johon mikkihiiret ei löytäisi keinoja exploitata. Sen kanssa on vaan elettävä, ja kyllä itse ainakin olen astetta optimistisempi, että tänä vuonna olisi otettu pieni askel eteenpäin niiden kitkemiseksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Mielestäni sitä onetimeria saisi vähän boostata (eli sitä että kiekkoon osuisi paljon paremmin ja ehkä veskojen uber torjuntojakin voisi pikkasen rajoittaa tai ainakin että harvat mv:t voivat tehdä niitä, eikä jok'ikinen 67ovrl. jantteri), on se kumma kun pelaajat kuten esim. Malkin & Stamkos lyö 2v1 tilanteessa kiekosta ohi onetimeria yrittäessä. Mennään katsomaan ihan ihka oikeaa jääkiekkoa ja jopa minä osun onetimeriin joka kerta, veto toki ei ole ehkä tarkin mahdollinen tai ei onnistu aina, mutta kyllä kiekkoon tulisi osua ja etenkin NHL tasosten pelaajien. Hyvät 2v1 maalipaikat kuluu hukkaan jos kiekosta lyödään ohi vaikka miten hiljanen syöttö olisi. Voisin sanoa että jopa NHL12:n "onetimer asetukset" ei toimisi tässä yhtä hyvin kuin siinä, sillä mitä nyt oon kokeillu niin aina kun pakki on välissä ('13:ssa siis) niin syöttö yleensäkin katkeaa siihen mailaan. Etuyläkulmaan tarvii vaan nakkailla kiekkoa, eihän kukaan koskaan syöttäisi 2v1 tilanteessa. :rolleyes:

No okei, se siitä valittamisesta. Onhan pelissä paljon enemmän hyvää kuin huonoa, mutta onetimerin heikentämisellä poistetaan pelistä yksi oikean jääkiekon parhaimmista maalintekotavoista. Mutta liian tehokasta se ei saa olla, kuten '12:ssa. Vaikka uskonkin että '13:n syötönkatkoilla nuo '12:n onetimerit eivät olisi niin tehokkaita. :) Mutta eletään nyt tämän kanssa, ja varmasti itse koko peliin näitä tullaan muokkaamaan.

//EDIT

Pakko ottaa vähän sanoja takaisin, kyllä se onetimer on ihan hyvin säädetty lukuunottamatta sitä pölyjen pyyhkimistä kiekon päältä. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Varmaan kohta 15 kertaa oon Alpha Cuppia yrittäny voittaa mutta ainoastaan kerran olen päässyt finaalin asti. Vaikka vaikeustaso on ainoastaan Pro ja tekoälyn taitotaso slideri on ihan nollissa niin silti näin paljon haastetta. Ja tämähän on vain hyvä juttu koko pelin kannalta. Esim Be a GM:ssä jaksaa pelata huomattavasti enemmän otteluita kun haastetta on yhtä paljon kuin onlinen puolella. Tai no GM Connected korjaa sen offline jutun mut silti.

Se vaan että se "haaste" toteutetaan vuodesta toiseen ihan väärin. Demon HUT on lähinnä vain siksi haastava, että molari seisoo välillä päällään. Mitään vaarallista tekoäly ei saa aikaan, eikä kyllä puolustakaan edes vähää alusta. Haaste pitäisi luoda kenttäpelistä, ei pelkästä maalivahdista.

Kovat olivat odotukseni uusia haasteellisia karvauskuvioita ja parempaa Hockey IQ:ta kohtaan, demo latisti ne kaikki negatiivisiksi. Väsäsin aamulla videon omaksi ilokseni kehutusta tekoälystä: Volchenkov kurvailee 1-3-1 puolustusta vastaan ilman hustlea superstarilla.

Puolustuskuvio on juuri sellainen mitä promovideossa luvattiin, mutta kun pelaajat seisovat täysin paikoillaan on ne helppo kiertää liigan puukätisimmilläkin pakeilla. Juuri kärkikarvaajan kohdalla huomaa sen, että nykyisellä luistelumoottorilla puolustajan virheratkaisun pystyy kuittaamaan heti, NHL12:ssa tekoäly olisi singahtanut vielä salamana edes vähän häiritsemään. Huvittavaa tilanteessa on myös viivapuolustuksen täydellinen aggressiivisuuden puute ja kiva junnumainen kolmen äijän kasa, kukaan ei edes hustlaa meikäläistä kiinni. Toki onetimeriin löytyi klassisesti vielä vapaa pelaajakin, jonka Clifford hukkaa matkalla.

Toki on hyvin mahdollista, että demossa ei vaikeustasot ole kohdallaan ja nykyinen superstar on luokkaa pro. Mutta pitäisi silti noissa kenttäpelaajissa olla edes vähän yritystä.

Niin ja joku täällä pohtikin näitä uusia puolustuskuvioita, siitä vain koittamaan. Aloittaa pelin, katsoo kumpi on johdolla ja ottaa sen aluksi haltuun, tekee aloituksessa haluamansa muutoksen taktiikoihin ja käy vaihtamassa joukkuetta. Johtoasemassa tekoäly ei ainakaan minulla ole vaihtanut kuvioitaan, joten esimerkiksi tuota 1-3-1:tä vastaan hyökkäämistä voi harjoitella. Tai oman maalin takana leireilyä, kuten jotkut täällä halusivat. 1-3-1 ja neutral zone painotus niin ei varmasti tule karvaaja iholle.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Täällä kun porukka jo valittaa kuinka on löydetty jo toistakymmentä erilaista "bugimaalia", niin ootteko miettiny miten lätkässä oikeasti maaleja tehdään? Kyllä aika suuri osa maaleista tehdään suoralla rannelaukauksella, veto lähtee yllättäen, yleensä läheltä, puolustajan jaloista ja on todella tarkka, jolloin maalivahdille ei jää paljoa aikaa reagoida. Niin se menee tässäkin. Nyt vaan vetopaikkaan pääsee liian helposti, kun ei ole ihmispuolustajaa käymässä heti iholle, tietokone peruuttaa aivan liikaa moken syliin ja antaa tilaa laukoa.

NHL 12:ssa one timereiden ylivoimaisuus perustui siihen, että syöttö meni lähes aina perille kolmenkin pelaajan lävitse ja veto onnistui aina todella hyvin. Ei tarvinnut kuin takakulmalle heittää niin sieltä kolisi tyhjiin. Oikeassa lätkässä tuollaiset haamusyötöt ovat todella vaikeita. Oikeassa lätkässä one timer on tappavan hyvä sen takia kun maalivahti saatetaan poikittaisliikkeeseen, jolloin sijoittuminen on yleensä väärä. NHL 12:ssa mokke ei tiedostanut mahdollista one timerin vetäjää ennenkuin kiekko oli hänellä, mutta nyt 13:ssa mokke on tietoinen koko kentällisestä ja on tämän takia paremmin sijoittuneena -> enemmän torjuttuja one timereita.

Myös tuo syötön onnistuminen on oikeassa elämässä paljon paljon vaikeampaa kuin peleissä, ja tähän NHL 13 tuo mielestäni parannuksen. Ei ne syötöt oikeastikaan aina sen ihmiskasan läpi mene, hyvä jos syöttö on edes tarkka.

Puolustuspelaaminen on omasta mielestäni parantunut huomattavasti, syöttö katkeaa paremmin ja pelaajien massojen vaikutuksen huomaa, vastustajan pystyy helpommin kolaamaan irti kiekosta.

Omasta mielestäni ylivoimaisesti paras NHL-sarjan peli koskaan. :)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Se vaan että se "haaste" toteutetaan vuodesta toiseen ihan väärin. Demon HUT on lähinnä vain siksi haastava, että molari seisoo välillä päällään. Mitään vaarallista tekoäly ei saa aikaan, eikä kyllä puolustakaan edes vähää alusta. Haaste pitäisi luoda kenttäpelistä, ei pelkästä maalivahdista.

Kovat olivat odotukseni uusia haasteellisia karvauskuvioita ja parempaa Hockey IQ:ta kohtaan, demo latisti ne kaikki negatiivisiksi. Väsäsin aamulla videon omaksi ilokseni kehutusta tekoälystä: Volchenkov kurvailee 1-3-1 puolustusta vastaan ilman hustlea superstarilla.

Aamen.

Jo Suuret Muinaiset NHL:t muistetaan siitä, että kun vaikeustasoa nosti, tekoäly pelaa lähes yhtä paskasti, mutta veskoista tulee supermutantteja. Back to square one. Tortta på tortta: uusi luistelumoottori korjaa surkeaa tekoälyä ja pelimekaniikkaa vain pintapuolisesti. Fifassa on ihan sama homma, karkkia päältä, kalanmaksaöljyä sisältä.

Rannelaukauskeskusteluun haluisin lisätä, että todellisuudessa hyvä rannekuti on tappavan tehokas, lähtee nopeammin ja ennalta arvattavammin kuin lämy ja on tarkempi. Exploittaamisen / bugimaalin tunne syntyy useimmille siitä, ettei tekoäly puollusta noita rannevetoja mitenkään, vaan päästää pelaajan kaikilla vaikeustasoilla ilmaiseksi ampumaan suorasta luistelusta, parhailta paikoilta.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

äske tul semmone mitä helevett*ä ilme kun pelasin super star tasolla ja se play type vai mikä nyt on oli hardcorella ja kun menin peliin olin 0-6 tappiolla.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Voisko olla niin, että demossa on sliderit yms. silleen et onet ei uppoo?

Mitä muistelen aiemmilta vuosilta niin demossa on "esitelty" uutuuksia laittamalla homma hieman överiksi..
Esim. Taklaaminen viime vai sitä edellisessä demossa..

Toivotaan et onet uppoo lopullisessa versiossa viimestään päivitysten myötä.

Mulla on juuri samanlainen tunne,et tämä demo on tehty vaan uudistusten ihmeteltäväksi...
Aika hyvin muuten jo 66 sivua tekstiä täällä ja pelikään ei ole ilmestynyt... Hyvä,hyvä! :D
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Nyt on Season ticketti tilattu... Ja ilmeisesti saa Marketin mukaan sillä sitten ladattua kokoversion jo 8.9, eli samaan aikaan kun on jenkkien Pre-release... Pääseepähän ensimmäisten joukossa tahkoamaan...
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Onko demossa mahdollista saada automaattiset taktiikan vaihdot pois päältä?
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Vielä ehtii NHL 12 pelaamalla saamaan etuja tulevan version EASHL, Be a Pro ja HUT -pelimuotoihin.

EASHL (12 kortti --> 13 lähtötaso)

Legenda / Supertähti --> Amatööri 3
Veteraani / Ammattilainen --> Amatööri 2
Tulokas / Amatööri--> Amatööri 1

Be a Pro

Pelaajan tilastot näkyvät kolmentoista tulosten seurannassa.

HUT

Viime vuoden tapaan kiekkoja saa palkinnoksi sen mukaan kuinka paljon valuuttaa on omannut ja kuinka monta prosenttia korteista on saanut kerättyä.

Lähde:

 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Vielä ehtii NHL 12 pelaamalla saamaan etuja tulevan version EASHL, Be a Pro ja HUT -pelimuotoihin.

EASHL (12 kortti --> 13 lähtötaso)

Legenda / Supertähti --> Amatööri 3
Veteraani / Ammattilainen --> Amatööri 2
Tulokas / Amatööri--> Amatööri 1

Be a Pro

Pelaajan tilastot näkyvät kolmentoista tulosten seurannassa.

HUT

Viime vuoden tapaan kiekkoja saa palkinnoksi sen mukaan kuinka paljon valuuttaa on omannut ja kuinka monta prosenttia korteista on saanut kerättyä.

Lähde:


Olin juuri itse linkittämässä kyseistä juttua. Eli tarkoittaako tuo sitä että kaikki NHL12 kerätyt BAP:n tehopisteet siirtyvät NHL13?? :D
Sehän olis siistiä kun itellä olis plakkarissa jo yli 1000 pinnaa kerättynä :cool:
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Tänään ei tarvinnut kuin kaksi kertaa Alpha Cuppia yrittää ni voitto tuli viimein. Joka pelissä tein tasan yhden maalin ja joka pelissä pidin nollapelin. Finaalin kruunasi Martin St Louisin spurtti ottelun viimeisellä minuutilla jossa pakki jäi ihan suohon katselemaan kun Pyhä Martin iski kiekon Quickin jalkojen välistä maalin perukoille. On se hieno fiilis pistää mokke eka sivuttaisliikkeeseen ja oikealla hetkellä sitten sijoittaa kiekko moken puikoista sisään. Ja tämä oli vasta ensimmäinen kerta ottelussa kun sain kiekon moken puikoista. Free skatessa tehtyjä bugimaaleja ei kannata noteerata ollenkaan koska maalivahdin ei tarvitse kuin keskittyä yhteen pelaajaan eikä niihin muihin joille syöttö olisi mahdollista.

John Blackille vastaus tuohon haaste kysymykseen. Itse en kokenut tekoälyn maalivahtia ylitsepääsemmättömäksi. Muutama peli päättyi jopa 2-2 kolmannen erän jälkeen. Ja se pitää muistaa että kun pelattavissa on vain yksi erä niin ei niitä maaleja pidäkään tulla mitään 3-5 joka erässä. Jos voisi koko ottelun pelata niin vasta sen jälkeen voisi kommentoida vastustajan moken suoritusta.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Kun kokeilin maalivahtina pelaamista niin huomasin että R3:sta painamalla maalivahti tönäisee kahdella kädellä eteensä. Luulen että tämän tarkoituksena on vähän avata maskia jos maalin edessä on ruuhkaa.

Oli jo NHL 12. Sillä ei tosin tehnyt mitään, itse en ainakaan ikinä osunut vastustajaan.
 
Ylös Bottom