Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 13 [PS3/X360 Hype ja hankintaveuhkaaminen]

Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Voitin tuon HUT-turnauksen, ja pelin jälkeen sanoi että pitää olla kirjautunut EA:n servuun. Menin turnaukseen takaisin ja pelasin finaalin uudelleen. Voitin, mutta pelin jälkeen tuli sama teksti. Mitäs tämä mahtaa olla? Enkö nyt saakkaan mitään bonuksia tästä 13? Kertokaa joku viisaampi, että mikä mättää :D.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Voitin tuon HUT-turnauksen, ja pelin jälkeen sanoi että pitää olla kirjautunut EA:n servuun. Menin turnaukseen takaisin ja pelasin finaalin uudelleen. Voitin, mutta pelin jälkeen tuli sama teksti. Mitäs tämä mahtaa olla? Enkö nyt saakkaan mitään bonuksia tästä 13? Kertokaa joku viisaampi, että mikä mättää :D.

Meneppäs sinne valikkoon ja laita "Sign into EA" tai jotain ja sitten pelaat sen turnauksen ja voila, koska ensimmäisen kerran jälkeen se kirjautuu itsestään ulos, sitten vain kirjaudut takaisin sisään.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Ensimmäinen peli demossa oli ainakin itellä melko vaikea, pitää totutella etenkin luisteluun, mutta eiköhän siihenkin totu viimeistään kun peli julkaistaan.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

voivoi... tosin eipä tuon demon perusteella nyt suuria johtopäätöksiä voi tehdä. ja onneksi tavoitteena on pelata mahdollisimman paljon 5vs5 tai 6vs6 pelejä BAP puolella. koska 1vs1 online pelit ja hutin voi unohtaa jo nyt, jos demo on edes lähellä lopullista pökälettä. kyllä, luistelumoottori on uusittu, hieno juttu. säbäranteet ei uppoa enään yhtä helposti, hieno juttu. Onet ei mene perille läheskään yhtä helposti, hieno juttu. veskat sijoittuu ja tiedostaa tilanteet hieman paremmin, hieno juttu sekin.

MUTTA: kyllä tua kääntyminen, pysähtyminen ja uudelleen liikkelle lähtö on kuin mudassa vetelisi mummon kaunoluistimilla tai ajelisi isompaakin venettä mökkilammessa, ainakin hetkittäin. säbäranteen tilalle on tullut snapshot ylämummoon. kyllähän ne ranteet uppoaa oikeassakin elämässä, mutta ei nyt helvetti. Takaperinluistelu, kääntö ja lämäri -> maali lähes joka kerta, jos vain vetää tulosuuntaan nähden oikeaan kulmaan... AI pakit vaikeustasosta huolimatta valuttaa suoraan mokea päin, erittäin helppo toteuttaa. etukulmarunkkaus läpiajossa toimii edelleen samalla prosentilla kuin nhl12 versiossa. samoin "onehand-> backhand" harhautus läpiajoista on 100% varmuudella maali, jos kiekko vaan lähtee maalia kohti, ei yli, ohi tai tolppaan. Myös maalintakaa kierto x pohjassa, jos ja kun pääsee tarpeeksi vapaasti nousemaan maalin eteen -> aina maali. ainakin AI pakkeja vastaan helppo toteuttaa. Ja ÄKKIÄ, siis nopesti ja vauhdilla takaisin se jäähy veskaa päin ajamisesta, jos kyseinen tilanne johtaa maaliin... erittäin pers***tä.
koska eihän tässä ole mitään järkeä, että superstar tasolla tietokoneen pystyy lyömään muutamalla exploitilla yhden erän aikana 4-6 maalilla...

Toivonkin todella, että pelissä tulee olemaan joku pisteytysjärjestelmä, joka suosii 5vs5 ja 6vs6 pelejä...
tämän hetkinen versio on niin täynnä exploitteja, että näitä 2vs ja 3vs es jonneja tulee varmasti olemaan huikeat määrät.
ja voi jeesus, miksi EA oi miksi... onhan ne käännökset takaperinluisteluun komeaa katseltavaa ja mahdollistaa hyvinkin luovan pelaamisen, mutta joku järki nyt siihenkin. kyllä tulee BAP puolella pakkia pelaavilla olemaan taas katkenneita hampaita ja rikkinäisiä ohjaimia, kun porukkaa tekee näitä mikki hiiriä, millä äijää on lähes mahdoton ottaa kiinni laillisin keinoin. ainakin yllämainittu fiilis jäi meikäläiselle, pakkina kuitenkin jokunen tuhat peliä takana BAP puolella pelimuodon alusta alkaen, joten... Onneksi lämysyöttö on ainakin jollakin tasolla tullut takaisin, mutta miksi helvetissä snappass on pitänyt poistaa, täh?
Mutta pää pystyyn ja tatit tanaan, pakko hankintahan kyseinen peli on, ehkä tänäkin vuonna peli on jo joulun tienoilla edes jossain määrin pelattavalla tasolla. :rolleyes: Paljon sanottu, enemmän jäi sanomatta. sekavaakin sekavempaa ja kieliopillisesti ekaluokkalaisen tasoa, mutta no can do... lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla vaatia.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Kyllä nuo Onetkin ihan hyvin uppoaa, kunhan syöttö on hyvä, ja laukoja on hyvä.

Vähän kyllä pelottaa, että esim: Grabner tekee nopeudellaan hattutempun per peli GM modessa. Ainakin hutissa pro tasolla Grabner on jatkuvasti läpiajossa.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Vähän pidemmät demotestailut ovat nyt takana, ja pakkohan tuota maalivahtien yliluonnollista reaktionopeutta one-timereissa on kokoversioon laskettava, ja varmasti niin tehdäänkin.

Kokonaisuudessaan olen ollut demoon tyytyväinen. Monia osa-alueita on parannettu selkeästi, ja ainakin tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että pelistä on tulossa parempi verrattuna edeltäjäänsä kuin mitä NHL 12 oli verrattuna edeltäjäänsä. Tämän mahdollistavat ainakin pelimuotoihin tehdyt uudistukset, uusi luistelumoottori, eläväisemmän oloiset maalivahdit sekä paranneltu ulkoasu ja presentaatio. Edellä mainitut ovat parannuksia edeltäjään verrattuna, mutta ongelmiahan niissä toki on enemmän tai vähemmän. Esimerkiksi maalivahdit ovat edelleen tutun typeriä monissa tilanteissa, ja pelikatkoilla pelaajien ja tuomarin ajoittain jäykät ja nykivät liikkeet laskevat immersiota.

Tekoälystä en vielä sano mitään muuta kuin sen, että sen muutokset eivät ainakaan kovin selkeästi ole esiin nousseet.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Nyt myös vasemmalla tatilla voi tehdä jonkinnäköisiä harhautuksia. myös tuo uusi laukaisuharhautus on tehokas. Laidasta kun poljet täyttä sisään, ja hämäät syötön keskelle, etukulma kyllä aukeaa.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Nyt myös vasemmalla tatilla voi tehdä jonkinnäköisiä harhautuksia. myös tuo uusi laukaisuharhautus on tehokas. Laidasta kun poljet täyttä sisään, ja hämäät syötön keskelle, etukulma kyllä aukeaa.
Vartaloharhautuksia esiteltiin luistelumoottori-behind the scenes pätkän lopussa aikoja sitten. :)
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Tulipas löydettyä uusi bugi... Sillon ku on hyökkäysalueella hyökkäyksessä (käytännössä koko kentällinen alueella siis) niin luistelemalla kiekon kanssa sitten keskialueella vastustajan botit lähtee seuraamaan --> Sitten äkki käännös jollonka pääset luistelemaan lähes koko puolustuksen ohi lol:eek: Eikä tarvii ees Hall:illa pelata vaan jollai pakillakin onnistunu tekemään tämän, ei näin. Tosin olihan toi HUT:issa eli pro-tasolla mutta kuitenki. Way to Go EA! :rolleyes:
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Joo, lähes tulkoon sama vika täällä :D

Kyllä mä voin myydä vaikka tasan 30e NHL 12.n :p

Pistän paremmaksi: NHL12 10 euroa, kaupan päälle NHL 11 :p (molemmista online koodi käytetty)

Uusi luistelumoottori, eläväisemmän oloiset maalivahdit sekä paranneltu ulkoasu ja presentaatio. Edellä mainitut ovat parannuksia edeltäjään verrattuna, mutta ongelmiahan niissä toki on enemmän tai vähemmän. Esimerkiksi maalivahdit ovat edelleen tutun typeriä monissa tilanteissa, ja pelikatkoilla pelaajien ja tuomarin ajoittain jäykät ja nykivät liikkeet laskevat immersiota.

Mainitsemasi kaksi asiaa ovat juuri ne, jotka näiden tämän vuoden uudistusten jälkeen tarvitsisivat kipeimmin parannusta. Nyt presentaatioon on vanhan lisäksi lisätty muutamia uusia animaatioita, mutta kuten sanoit, pelikatkoilla pelaajat ja tuomarit nykii, ja edelleen katsomossa heiluvat ihmiset ovat kuin nukketeatterista. Lisäksi on tappelut, joissa edelleen kaksi pelaajaa tanssii tyhjällä kentällä, maalien jälkeen vain maalin tehnyt pelaaja juhlii maalia ja kaikenlisäksi vielä aina samalla animaatiolla jos ei pelaajan omia tuuletuksia lasketa, jne. jne. Näihin välianimaatioihin tarvittaisiin enemmän variaatioita, jotta niitä ei heti muutaman pelin jälkeen alkaisi heti ohittamaan x-nappulaa rämpyttämällä. Hyvistä pelillisistä ja muutamista presentaatio uudistuksista huolimatta wau-efekti jää uupumaan. Kyllä NHL14:ään toivoisi kokonaisvaltaista uudistusta presentaatioon.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Onko muut huomanneet että peli on todella paljon tummempi kuvaltaan kuin 12? Ärsyttää kun joutuu plasman kirkkauden säätämään useampaa pykälää korkeammaksi että tummat paidat näyttävät tummilta eikä vaan mustalta kasalta. Muutenkin yleisilme, jään ja yleisön suhteen on paljon tummempi.

Ja mikä helvetti tuo "ennen aloitusta sivusta"-kuvakulma on olevinaan?
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Joo kiitti vaan tästä, nyt on kahvit näppäimistöllä eikä siltikään pysty lopettamaan nauramista :D

Hyvä että maistui.:) Mie putosin jo sille pelkälle linkille.

Itse pelistä sen verran, että ihan hyvälle tosiaan demo vaikuttas eashllää sillä pitäen.
Ja varmasti sitäkin tullaan hieman tuunaamaan..

Ainoo asia, mitä oikeestaan toivon on et nettipelit toimii sulavasti, mut sekään ei taida olla täysin EAsta kiinni..

Minään vuonna en ole pettynyt ja tuskin tänäkään vuonna. On ne se eashl niin kivvoo..
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Aika samoilla linjoilla olen, mitä muutkin palstalaiset ovat kirjoitelleet. Onetimerien vaikeus huolettaa, mutta eiköhän tuohon toivottavasti totu. Mitä mv:n ylivoimaisuuteen one tilanteissa tulee, en ole huolissani, pakkohan EA:n on tweakata kassaria inhimillisempään suuntaan, onhan? Maaleja tosiaan tulee demossakin paljon eri tavalla; suoraan ranteella/lämyllä, maalinedus kahinoista, ohjaten, kynäten, onetimerillä (tosin naurettavan epärealistisella prosentilla). Viiva kuteja ei meikäläinen ole demossa saanut pahemmin verkkoon asti, tuntuvat viuhuvan lähes aina pleksiin, ellei joku saa keppiä väliin. Kaiken kaikkiaan ihan mukavaa, että maalintekoon löytyy mielestäni enemmän variaatiota kuin edeltäjässä, ainakin demon perusteella.

Uusi luistelumoottori tuntui aluksi kömpelöltä, mutta siihen alkaa tottua. Uuden moottorin ansiosta pokettaminen on tosin vaikeampaa, vaikkakin itse tökkiminen tuntuu tehokkaammalta osuessaan. Myös stick lifting on luonnollisesti tämän takia hankalampaa. Todennäköisesti harvemmin pääsee siis enää Datsyukmaisesti pickpockettaamaan vastustajan takaviistosta, harmi.:rolleyes:

Se, että one touch passi irtokiekosta ei enää onnistu, on todella sääli. Todella toivon että tämä muuttuu koko versioon. Toisaalta laidassa irtokiekon choppaaminen on aika hauskaa, ja näyttää suht realistiselta.

Siinäpä päälinmäisiä mietteitä demosta, ei enempää jaksa kirjoittaa nyt, vaikka muutama asia vielä olisikin sanotavana. Ja muistakaas lapsukaiset, että nyt on vasta demo kyseessä. Moni asia tulee vielä muuttumaan koko versioon, ja sittenkin patchataan, ja patchantaan, ja patchataan...;)

Toisin sanoen, turha tästä on vielä mieltään pahoittaa. Itse ainakin suht positiivisin fiiliksin aijon pelin hakea 13.9.

-Hiezu
 
Ylös Bottom