Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 13 [PS3/X360 Hype ja hankintaveuhkaaminen]

Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Tässä olet kyllä täysin oikeassa. Tuolla kuitenkin on Zherdeviä ja monta muuta pelaajaa. Tosin jos EA saisi edes "satumaailmassa" KHLn peliin, se varmaan arvioisi pelaajat täysin alakanttiin (esim. Radulov 82). Jos siis, vaikka KHL tulisi, siellä pelaajat ovat aikalailla "huonoja", varmaan 75-83 luokkaa ja varmaan huonompiakin. Pelin kannessa tosiaan kuten mainittu tuo NHL :)

Heh, jep. SM-Liigasta Pihströmin, joka on tunnetusti raketti, nopeus on 80. Mutta joo onhan EA:n vaikea arvioida pelaajia joita eivät tunne.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Se on se laatu. Ei pelimuotojen määrä tai sarjojen määrä.

Fakta kuitenkin on, että käytännössä ketään ei kiinnosta Euroopan liigat muuten kuin ehkä kaverin kanssa pelattuna. Jos ensin saataisiin pelistä JÄÄKIEKKOA ja sitten kinutaan "Be a Refereetä" tai muita yhdentekevyyksiä.

Joo, no tota sarjaa ihan alusta asti (EA Hockey/NHL Hockey '91) pelanneena olen ITSE sitä mieltä, että pelkän NHL:n takominen on MUN mielestä aika nähty juttu, ja veikkailenpa, että moni eurooppalainen pelaaja on samaa mieltä. Se, että sä huutelet täällä omia mielipiteitäsi yleisinä "faktoina" ei tarkoita, että ne olisivat faktoja. ;) Minkä takia luulet, että mm. SM-liiga alkujaankin lisättiin peliin, eikä (huom!) sitä ole poistettu pelistä? Olisikohan, että sille oli kysyntää? Kuten sanoin: se parantaisi varmasti Be a Pro -pelimuotoa, kun NHL-paikasta voisi HALUTESSAAN oikeasti taistella "pohjalta" asti, jos jo olemassa olevien "extra-liigojen" olemassa olo pelissä vietäisiin askeleen pidemmälle.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Joo, no tota sarjaa ihan alusta asti (EA Hockey/NHL Hockey '91) pelanneena olen ITSE sitä mieltä, että pelkän NHL:n takominen on MUN mielestä aika nähty juttu, ja veikkailenpa, että moni eurooppalainen pelaaja on samaa mieltä. Se, että sä huutelet täällä omia mielipiteitäsi yleisinä "faktoina" ei tarkoita, että ne olisivat faktoja. ;) Minkä takia luulet, että mm. SM-liiga alkujaankin lisättiin peliin, eikä (huom!) sitä ole poistettu pelistä? Olisikohan, että sille oli kysyntää? Kuten sanoin: se parantaisi varmasti Be a Pro -pelimuotoa, kun NHL-paikasta voisi HALUTESSAAN oikeasti taistella "pohjalta" asti, jos jo olemassa olevien "extra-liigojen" olemassa olo pelissä vietäisiin askeleen pidemmälle.

En puhunutkaan siitä, etteikö pelimuodot ja lisukkeet olisi hyvä juttu. Mielummin antaisin kuitenkin tuon EAn keskittyä tekemään NHL -sarjasta jääkiekkoa, johon on matkaa nykyisestä bugikohnokiekosta.

Vai väitätkö edes, että tuo BaP:n bottitekoäly näin esimerkkinä on laadukas, jossa toistuu aina se sama kuvio. Vai vissiin se, että peli tarjoaa useita bugimaalivaihtoehtoja, joilla tehdä BaP:ssa 300+50 kaudessa. Itse pelannut sen verta kauan myöskin, että olisin kiinnostunut pelaamaan jossain vaiheessa edes semirealistista jääkiekkoa.

Ja tuo SM-Liiga esimerkki. Maalaisjärjellä ajateltuna voitko kuvitella millainen meteli syntyisi jos EA kehtaisi poistaa eurooppalaisia liigoja? Kuten sanottua, hyvin harva viitsii oikeasti pelata lentokentällä SM-liigaa, kun arvotkin ja itse peli ovat mitä ovat. Ja tämä on aivan yleinen mielipide, joka on yli kymmenien tuhansien NHL-pelien ja reilun parin vuoden liigojen järjestämisen pohjalta luotu mielipide. Ja voin myös taata, että yksikään joka SM-kisoissa on ollut, ei ole pitänyt tippakaan liigavalinnasta.

Jos tämä peli olisi parempi monella osa-alueella, ehkä tuo SM-Liigakin voisi olla ihan pelattava sarja. Vielä se ei ainakaan minun mielestäni ole.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Joo, no tota sarjaa ihan alusta asti (EA Hockey/NHL Hockey '91) pelanneena olen ITSE sitä mieltä, että pelkän NHL:n takominen on MUN mielestä aika nähty juttu, ja veikkailenpa, että moni eurooppalainen pelaaja on samaa mieltä. Se, että sä huutelet täällä omia mielipiteitäsi yleisinä "faktoina" ei tarkoita, että ne olisivat faktoja. ;) Minkä takia luulet, että mm. SM-liiga alkujaankin lisättiin peliin, eikä (huom!) sitä ole poistettu pelistä? Olisikohan, että sille oli kysyntää? Kuten sanoin: se parantaisi varmasti Be a Pro -pelimuotoa, kun NHL-paikasta voisi HALUTESSAAN oikeasti taistella "pohjalta" asti, jos jo olemassa olevien "extra-liigojen" olemassa olo pelissä vietäisiin askeleen pidemmälle.
Kyllähän tuo olisi järkevämpää kuin, että pääsee suoraan NHL tai AHL BaP:issa 67kok. pelaajalla. Hyvä olisi, että voisi aloittaa ihan SM-Liigasta, ja loistaa Granlund, sitten parin vuoden päästä mukana NHL Varaus-tilaisuudessa ja päästä NHL:ään.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Kyllä tähän tarvitaan KHL tai ainakin pelaajat sieltä... KHL-pelaajat voisi laittaa tuonne vapaisiin pelaajiin. Valko-Venäjän, Kazakstanin ja Latvian maajoukkueet koostuvat todellisuudessa oikeastaan 90 % KHL-pelaajista. Valko-Venäjän maalilla '12:ssa Kebich ja Kotlyar, oikeasti Mezin ja Koval. Ketä kiinnostaa pelata tuollaisilla maalivahdeilla?

Eurooppalainen kaukalo on aivan kauhea. Ero Pohjois-Amerikan kaukaloon on aivan liian suuri. Se vie ilon näistä kaveri vs. kaveri offline-peleistä... Tuo on aika tärkeä asia korjata. Lentokenttä oli oikea kuvaus tuolle...

Korjaavatkohan EA:n kaverit tuota AI:n av:tä? Lähdetäänkö oikeasti alivoimalla karvaamaan kahdella hyökkääjällä kiekkoa pois vastustajan puolustusalueelta. Eikä neliöstä ole tietoakaan kun pyörität ylivoimaa hyökkäysalueella. Rangaistukset ovat kauhean epärealistisia. Kyllä tähän on korjauksia tarvittava.

Toivotaan että luistelu korjataan tästä versiosta. Miten joku kaveri jolla on kunto loppunut ja vauhti hidastunut, luistelee aivan normaalin näköisesti? Ja supertähtitasolla joku 70 luistelun omaava kaveri luistelee nopeammin kuin 99 luistelulla varustettu pelaaja? Tuossakin on jo korjattavaa.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Omana mielipiteenä kaikki muut sarjat, paitsi NHL saisi jättää omaan arvoonsa. Tärkeintä olisi nyt saada muut osa-alueet uudelle tasolla. Ensimmäisenä varmaan luistelu ja bugien minimointi/kokonaan poistaminen. Kaikki muut hömpötykset sitten uudelle konsolille, jos peli alkaa muuten olemaan "valmiissa" kuosissa. Oma kiinnostus on kuitenkin 90% eashl:ssä, joten sen uudistuksia tässä eniten odotellaan.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Kun puhutaan vielä noista sarjoista, niin kiinnostavia on kyllä AHL,Kanadan liiga ja Ruotsin liiga. Kaikki muut onki sitten vähemmän tai enemmän tylsiä jotenki. Ei edes SM liiga kiinnosta jostain syystä. Kyllä se sillon ekana vuonna oli mahtavaa, mutta sen jälkeen kyllä kyllästyi. Esim noiden arvioiden takia. Ja valitettavasti koko sarja (SM liiga) on vähän menettänyt mun silmissä suosiota.

Kyllä mä muistan kun alkaen 97 vuodesta joka vuosi aina johonki 2005 vai olisko ollut 2006. No niillä main niin ostin joka vuosi ja malttamattomana odotin paikallisessa kaupassa, että tulis jo posti ja toisi sen paketin missä on pelejä ja myös uusin NHL. Mutta viimeiset vuodet kiinnostus on laskenut kun lehmän häntä. En osaa sanoa mitään syytä. Liian suuri annostus vai mitä lienee. Uudistuksia ei ollut tarpeeksi enkä viittinyt pelkästä pelaajapäivityksestä maksaa 50 €. Nyt periaatteessa olisi kyllä juttuja millä sen saisi ehkä taas herätettyä. Esim juuri KHL. Ja sitten pienempiä juttuja. Grafiikallisesti ja pelillisesti olen oikeastaan tyytyväinen.

Itseasiassa katsoin tässä noita vanhoja NHL pelien introja youtubesta ja tuntuu että joskus 2000 luvulla ne introtki oli paljon hienompia. Ei se nyt tietenkään se ratkaiseva asia ole. Kunhan tuli mieleen.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Mitäs mieltä olette siitä, jos Be a Pro:ssa aina keväisin/kauden loputtua/lopussa olisi hyvin menneen kauden jälkeen mahdollisuus päästä maajoukkueeseen MM kisoihin pelaamaan. MM kisat olisivat ihan samanlaiset kuin ne oikeastikin olisivat ja jos siellä menestyisi, niin se helpottaisi siirtymistä esim SM liigasta NHLään, koska tottakai siellä olisi paljon scoutteja eri liigoista ja seuroista.

Toki siis tätä ei tule tapahtumaan, koska ensinnäkään tämä SM-liigasta aloittaminen ja kehittyminen ---> NHL & muut isommat liigat ei todennäköisesti ole tulossa, mutta omasta mielestäni ihan hauska idea, mutta turha odottaa sen toteutuvan.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

En puhunutkaan siitä, etteikö pelimuodot ja lisukkeet olisi hyvä juttu. Mielummin antaisin kuitenkin tuon EAn keskittyä tekemään NHL -sarjasta jääkiekkoa, johon on matkaa nykyisestä bugikohnokiekosta.

Vai väitätkö edes, että tuo BaP:n bottitekoäly näin esimerkkinä on laadukas, jossa toistuu aina se sama kuvio. Vai vissiin se, että peli tarjoaa useita bugimaalivaihtoehtoja, joilla tehdä BaP:ssa 300+50 kaudessa. Itse pelannut sen verta kauan myöskin, että olisin kiinnostunut pelaamaan jossain vaiheessa edes semirealistista jääkiekkoa.

Olen kyllä samaa mieltä tuosta että EA:n pitäisi keskittyä nimenomaan ensin NHL:än saamiseen kuntoon ja sitten vasta muut liigat yms...

En sanoisi ihan suoraan noinkaan be a pro:sta...se riippuu ihan täysin asetuksista ja omasta tyylistä pelata,helppoja keinoja maalintekoon löytyy aina jos vaan niin haluaa...On kai se helppoa pelata jollakin supetähden tasolla mut kaikki asetukset pohjalla,mutta mitä ihmeen järkeä siinä olisi,itse ainakin haen sellaiset asetukset joilla maaleja tehdään mutta oma peli kärsii eniten,tosin tuo yhtälökään ei toimi (vielä?) täydellisesti tässä 12 versiossa.
Sama kuviokaan ei toistu enään sillä tavalla kun edeltäjässä,eli 11. tekoäly on selvästi mukana,esim. pakit menee sinne minne kiekko tulee,eikä sinne minne se lyödään...(päätykiekot esimerkiksi),eivätkä edes joka kerta mene sinne,mikä kertoo tekoälyn erilaisesta "ajattelutavasta". Koko jutun voisi tiivistää yhteen lauseeseen: Be A Pro:ssa on tekoäly,mutta se on hölmö tai kömpelö.

Mitäs mieltä olette siitä, jos Be a Pro:ssa aina keväisin/kauden loputtua/lopussa olisi hyvin menneen kauden jälkeen mahdollisuus päästä maajoukkueeseen MM kisoihin pelaamaan.
Omasta mielestä tämä voisi olla juuri sitä sisältöä peliin,eli jos pelaat hyvin NHL:ssä tai uran alussa sm-liigassa (mikäli sieltä voisi alottaa uran),saat kutsun maajoukkueeseen/harjotusleirille jossa on vaikka 1-2 peliä joissa pelaajat sitten valitaan.

Kyllähän tuo olisi järkevämpää kuin, että pääsee suoraan NHL tai AHL BaP:issa 67kok. pelaajalla. Hyvä olisi, että voisi aloittaa ihan SM-Liigasta, ja loistaa Granlund, sitten parin vuoden päästä mukana NHL Varaus-tilaisuudessa ja päästä NHL:ään.
Pitäisi poistaa kokonaan tuo uran alotus suoraan NHL:stä jollakin 67-68 arvoilla..tai sitten keksiä jotain supervaikeata siihen jotta siellä ei tosiaan pärjäisi noin alhaisella arvolla...
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Tässä vielä lehdistötiedote, jossa kerrotaan noista uusista ominaisuuksista:
NHL 13 mullistaa virtuaalilätkänpelauksen

Electronic Arts on julkistanut EA SPORTSTM NHL®13 -pelin tärkeimmät ominaisuudet kertoen pelin suurimmasta muutoksesta sitten NHL® 07 -pelissä esitellyn Skill Stickin. Tärkeimpänä uudistuksena on täysin uudenlainen True Performance Skating -fysiikkamoottori yhdistettynä uuteen innovatiiviseen EA SPORTS Hockey I.Q -tekoälyyn. NHL 13 tarjoaa uudistetun pelikokemuksen, joka toistaa oikean NHL-lätkän vauhdin, luovuuden ja strategian. NHL 13 tarjoaa lisäksi uusia kokemuksia täysin uusien GM Connected ja NHL Moments Live moodien myötä. NHL 13 julkaistaan Suomessa 13.9.2012.

"NHL-kehitystiimi on aina johtanut uusien innovaatioiden kehittämisessä urheilupeleihin tuomalla pelaajaohjauksen mullistaneen Skill Stickin, luomalla huikeita yhteisöllisiä kokemuksia EA SPORTS Hockey League -palvelun kautta ja esittelemällä oikean fysiikkamallinnuksen urheilupeleihin", johtaja Dean Richards EA SPORTSilta kertoo. "Uuden NHL 13 -pelin myötä lätkäfanit ja sporttipelien ystävät pääsevät jälleen nauttimaan huikeista innovaatioista, jotka tulevat muuttamaan tavan pelata tätä peliä."

NHL 13 esittelee uuden innovatiivisen pelikokemuksen onnistuen toistamaan nykyajan NHL-pelauksen vauhdin, luovuuden ja strategiat:

True Performance Skating — Pelitapaa muuttava innovaatio, joka esittelee fysiikkapohjaisen luistelun ja yli 1000 uutta animaatiota. True Performance Skating toistaa autenttisesti aitojen NHL-pelaajien räjähtävän ja vauhdikkaan pelitavan. Yhdistettynä Skill Stickiin se antaa pelaajille mahdollisuuden hyödyntää kaikkia NHL-pelaajien ominaisuuksia tarjoamalla ennennäkemättömän ohjauksen ja luovuuden, jotka eivät ole koskaan aiemmin olleet mahdollisia jääkiekkopelissä.
EA SPORTS Hockey I.Q. — Innovatiivinen uusi tekoälyjärjestelmä, joka ohjaa pelaajien, maalivahtien ja joukkueen käyttäytymistä. Pelaajat ovat aiemmissa NHL-peleissä olleet tietoisia vain lähellä olevista pelaajista ja maalivahdit ovat reagoineet vain kiekkoa hallussa pitävään pelaajaan. Uuden EA SPORTS Hockey I.Q. -tekoälyn myötä kaikki pelaajat ovat täysin tietoisia muista jäällä olevista pelaajista. Tämä tekee päätöksistä entistä nopeampia, fiksumpia ja aidompia. EA SPORTS Hockey IQ tarjoaa lisäksi kaikkien aikojen syvimmän ja monipuolisimman valikoiman aitoja lätkästrategioita ja -systeemeitä.
NHL 13 tarjoaa uusia kokemuksia, jotka yhdistävät lätkäfanit ystävien ja NHL-lätkän kanssa:

· GM Connected — Täydellinen fantasialiiga ystäville. GM Connected vie pelisarjan suosituimman offline-moodin, Be a GM, täysin uudelle tasolle mahdollistamalla ystävien välisen pelauksen omassa 30 NHL-joukkueen sarjassa. Moodi tarjoaa pelaajille mahdollisuuden hallita, pelata tai valmentaa omaa joukkuetta kohti tähteyttä. GM voi myös laajentaa kokemusta uudella mobiilisovelluksella, jonka myötä peli kulkee mukana kaikkialle.*

NHL Moments Live — Uudelleenkirjoita tai elä uudelleen historiaa pelaamalla jännittävimpiä NHL-hetkiä. NHL 13 kehittää edelleen konseptia, joka on esitelty muissa sporttipeleissä, esittelemällä jokaisen skenaarion aidon NHL-materiaalin kera vieden pelaajat lähemmäs jokaista intensiivistä hetkeä. Pelilevyltä löytyy NHL-kauden 2011-2012 jännittävimmät hetket ja uusia 2012-2013 hetkiä lisätään läpi kauden.
Pelisarjan faneja hemmotellaan myös näillä huikeilla uudistuksilla:

· Team-First Presentation, joka kustomoi NHL 13 -kokemuksen oman suosikki NHL-joukkueen mukaan.

· Kustomoitava EA SPORTS Hockey IQ mahdollistaa omien pelaajien ja joukkueen strategioiden luomisen ja taltioinnin ennennäkemättömällä tavalla sarjan historiassa.

Uudistuksia keskeisiin offline ja online-moodeihin kuten Hockey Ultimate Team, Be a Pro, EA SPORTS Hockey League, sekä parannettu kaukalokokemus ja paljon muuta.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Mitäs mieltä olette siitä, jos Be a Pro:ssa aina keväisin/kauden loputtua/lopussa olisi hyvin menneen kauden jälkeen mahdollisuus päästä maajoukkueeseen MM kisoihin pelaamaan. MM kisat olisivat ihan samanlaiset kuin ne oikeastikin olisivat ja jos siellä menestyisi, niin se helpottaisi siirtymistä esim SM liigasta NHLään, koska tottakai siellä olisi paljon scoutteja eri liigoista ja seuroista.

Toki siis tätä ei tule tapahtumaan, koska ensinnäkään tämä SM-liigasta aloittaminen ja kehittyminen ---> NHL & muut isommat liigat ei todennäköisesti ole tulossa, mutta omasta mielestäni ihan hauska idea, mutta turha odottaa sen toteutuvan.

Ittelläni tällänen on pyöriny pitkään mielessä ja tää olis aivan loistava juttu, pelkkä nhl ssä pelaaminen vaan on tuhottoman tylsää. Olis hyvää vaihtelua jos pääsis kauden lopussa just maajoukkueeseen. Ja olis jotai muutaki mitä oottaa sen kauden lopul kuin se et alkaa uus kausi, tai jotain muuta. Mut jos nyt alkuun ea sais johonki tulevaan änäriin sen et voi alottaa euroopasta bap uran nii sekin olis jo ihan hyvä juttu. Sitte jos muutamien vuosien päästä tää mm kisa juttu nii olis hienoo.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Ittelläni tällänen on pyöriny pitkään mielessä ja tää olis aivan loistava juttu, pelkkä nhl ssä pelaaminen vaan on tuhottoman tylsää. Olis hyvää vaihtelua jos pääsis kauden lopussa just maajoukkueeseen. Ja olis jotai muutaki mitä oottaa sen kauden lopul kuin se et alkaa uus kausi, tai jotain muuta. Mut jos nyt alkuun ea sais johonki tulevaan änäriin sen et voi alottaa euroopasta bap uran nii sekin olis jo ihan hyvä juttu. Sitte jos muutamien vuosien päästä tää mm kisa juttu nii olis hienoo.

Juu,ei nuo kyllä toteudu vielä tulevassa pelissä,mut ehkä sit joskus 14-15 aikoina...mut nyt kuitenkin tulee se uudistus että voi ripustaa luistimet naulaan,mut siihen vois kehittää myös sellasen jutun et ripustaa luistimet tyylillä "Kapanen" tai "Berg" eli lopettaa pelit NHL:ssä ja jatkaa taas samalla ukolla jossakin euroopassa vaikka...ja sit jos haluaa tehdä "Jagr"it ja tulla sittenkin takasin parin kauden päästä...tuo olis niin realistista nykymaailmaa,mut toteutusta taas ei voi ihan heti odottaa :D
Nämäkin asiat kuulu periaatteessa olla jos meinaavat autenttista Be A Pro:ta rakentaa,mut sitäkään ei tiedetä onko tuosta tavallaan luovuttu,eli mihin suuntaan EA rupeaa peliä kehittämään peliä...meneekö pari kautta ja bap tuhotaan ja tilalle tulee joku bugi-lagi-online-bap versio :D
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Nämäkin asiat kuulu periaatteessa olla jos meinaavat autenttista Be A Pro:ta rakentaa,mut sitäkään ei tiedetä onko tuosta tavallaan luovuttu,eli mihin suuntaan EA rupeaa peliä kehittämään peliä...meneekö pari kautta ja bap tuhotaan ja tilalle tulee joku bugi-lagi-online-bap versio :D

Oma unelma olisi, että Be A Pro irtautuisi kokonaan omaksi peliksi. Ehkä silloin siihen saataisiin syvyyttä ja kaikki oikean uran hienoudet mukaan. Tuo jos tapahtuisi, niin jäisi itsellä nhl hyllyyn ja tämä erillinen be a pro olisi pakkohankinta. Be a pro on aivan loistava pelimuoto, mutta sen toteutus ollut vuodesta toiseen suuri pettymys.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Tuossa listassa oli joitain ainakin itselleni uusia tietoja presentaation osalta, kuten se, että edelleen saadaan kuunnella samaa selostajakaksikkoa muutaman uuden kommentin kera. Se tosin sitten olikin se ainoa varmasti negatiivinen asia tuosta listasta. Uutta on myös se, että valaistus on uusittu täysin, ja että pelaajien ulkoasua on paranneltu kaikkien varusteiden osalta. Lisäksi lopussa mainitaan, että EA on siirtynyt pois ei-interaktiivisista välivideoista. Ilman parempaa varmistusta ei tosin voida vielä sanoa, ollaanko nyt sitten tosiaan siirrytty kokonaan reaaliaikaisiin pelikatkoihin.
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Tässä olet kyllä täysin oikeassa. Tuolla kuitenkin on Zherdeviä ja monta muuta pelaajaa. Tosin jos EA saisi edes "satumaailmassa" KHLn peliin, se varmaan arvioisi pelaajat täysin alakanttiin (esim. Radulov 82). Jos siis, vaikka KHL tulisi, siellä pelaajat ovat aikalailla "huonoja", varmaan 75-83 luokkaa ja varmaan huonompiakin. Pelin kannessa tosiaan kuten mainittu tuo NHL :)

Kyllähän KHL:stä löytyy äärimmäisen mielenkiintoisia joukkueita, kuten Pietarin SKA, jonka kokonaisvuosibudjetti on yli 100 miljoonaa dollaria. Viime playoffeissa supertähti Maxim Afinogenov ei mahtunut kaikissa otteluissa pelaavaan kokoonpanoon. SKA:lla on käytössään 3 Venäjän olympiapakkia, olympiatason hyökkääjiä iso pino, tulevaisuuden lupauksia Tarasenkon ja Tihonovin johdolla. Joukkueessa pelaa 17 MM-kisoissa pelannutta pelaajaa, eli toisin sanottuna käytännössä joka ikinen rosteriin mahtuva pelaaja on pelannut MM-kisoissa, nyt viimeisimpänä menestyjänä MM-kisojen pistepörssin kakkonen Patrick Thoresen, joka mätti yli 2p/peli kisoissa. SKA on toki materiaaliltaan aivan suvereenisen ylivoimainen KHL:ssä, joten ei nyt kannata liigan tasosta vetää johtopäätöksiä pelkän SKA:n perusteella. :D Onhan siellä SM-liigan keskitasoa alempitasoisia joukkeuitakin, Vityaz ja Avtomobilst etunenässä. Toki Vityaz on myös kiinnostava joukkue koska joukkue on täynnä puukätisiä gooneja. :D

SKA:han voitti Carolina Hurricanesin toissa vuonna 5-3 ennen kautta pelatussa melko tosimielisessä harjoitusottelussa. Ei ollut mikään ihan perus läpsyttely, sillä matsiin taisi mahtua kunnon tappelukin mukaan.

Tosiaan pelinhän tekee EA Canada, eli eiköhän ne KHL jannut olisi ihan puukäsiä kaikki. :D No, onhan nyt parhaa KHL-miehet olleet ihan hyviä arvoiltaan (nämä arvot siis silloin kun pelasivat KHL:ssä), mm: Jaromir Jagr 88 (NHL 09), Jevgeni Artjuhin 85 (NHL 09), Alexei Morozov 85 (NHL 10) nyt näin esimerkkeinä. Ainiin, Nabokovkin oli 88 kun pelasi SKA:ssa siihen asti kun sai potkut (NHL 11). Nämä NHL 10 ja 11 kaverithan löytyy pelkästää maajoukkueista luonnollisesti. Muita KHL-äijiä on esim: Jarkko Immonen 80, Patrick Thoresen 81, Mattias Weinhandl 80, Maxim Afinogenov 79. Eli kyllä noillakin nyt pelaa, mielenkiintoista olisi nähdä nostettaisiinko vai laskettaisiinko kavereiden arvoja jos KHL tulisi mukaan.

Pahin aivopieru EA:lta on ehkä KHL:n yksi parhaista hyökkääjistä Roman Cervenka, jonka kokonaisuus on 76 ja pituuskin 11cm pielessä. Noh, nyt kaveri teki yksisuuntaisen sopimuksen NHL:ään 3 miljoonan cap hitilla, joten saa nähdä miten maagisesti miehen arvot nousee kun liiga vaihtuu NHL:ään. :D
 
Vastaus: NHL 13 [PS3/X360 Hype]

Täälläkin jo hype aika kova tuota änäri 13:ta kohtaan, vaikka pelin julkaisu ei ole edes vielä lähelläkään.

Tämä 12 oli ensimmäinen änäri minulle tässä uudessa konsolisukupolvessa. Viimeisin änäri mitä pelailin ennen tätä oli 2009 PS2:sen puolella. Onhan tämä ainakin siitä mennyt hurjasti eteenpäin. Eikö muka ketään houkuttelisi vanha kunnon R1-kiihdytys 0-70 km/h 3 sekunnissa? :D Tietysti myös Juti&Saukkonen vaihtoehtoiseksi selotuskaksikoksi olisi hyvä lisä tohon kolmeentoista. "Siinä jäi pelaaja ihmettelemään, mikä rekka hänen ylitseen ajoi" tai vaikka "Olipa taklaus" vaikka pelaaja laukoisi + 10 muuta kommenttia, jotka kaikki ehtii pyörimään pelin aikana 10 kertaa. Kyllä kelpaisi =D

Paljastetut uudistukset vaikuttaa oikein mukavilta. Hyvää extraa tuo mobiilisovellus jos se vain tulee. Voi sitten iPadilla manageroida verkkoliigojen vaihtoja missä ja milloin vain, kyylätä sarjataulukkoa, pelattuja otteluita ja pistepörssejä. Tohon kun saisi vielä sellaisen, että näkee kuka on paikalla niin avot.

Voin pistää tähän vähän romaania kaikkien iloksi, että mitä toivoisin NHL:ltä lähivuosina. Itse pelailen vain online-pelejä + verkkoliigoja niin en juurikaan tiedä mitä voisi lisätä muihin pelimuotoihin.

Itsellä ainakin kelpaisi seuraavanlaiset uudistukset jo julkistettujen lisäksi:
- Aikalisä voisi olla oikein kunnon aikalisä, että pelurit rullailee vaihtoaitioon ja 30 sekuntia lähtee kulumaan alaspäin. Siellä voisi sitten 30 sekunnissa valmentajana päättää ketkä pistää kentälle ja ruudun reunalla voisi olla pieni kuva hyökkäysalueesta mihin voisi asetella pelaajat haluamiinsa paikkoihin aloitusta varten. Lisäksi jotakin taktiikkavalikkoa siihen kyytipojaksi missä hyvin vaihtoehtoja. Esimerkiksi, että maalivahti lähtee rullailemaan vaihtoaitioon jos tulee aloitusvoitto tai viimisenä toivona, joku hullu rynnistystaktiikka maalille jos aikaa vähän jäljellä tai, että toinen pakki varmistelee.
- Kiekon hallussapidosta vaikeampaa ja myös syöttämisestä. Eihän oikeastikkaan kukaan aina pamauta syöttöä täydellisesti lapaan tai kiekko ole erikeeperillä kiinni lavassa. Tähän liittyen siis tökkimisestä (R1-poke check) jotenkin vähän erityyppistä (aidomman näköstä) ja tällä saisi kiekkoa riistettyä hyvin vastustajalta aidon jääkiekon tapaan.
- Kynien tekeminen voisi epäonnistua useammin varsinkin jos joku mailan kanssa lähellä riistämässä.
- Maalivahtipeli aidoksi (ilmeisesti tulossakin?) eli hienoa olisi, kun onetimer maalit vähenisivät huomattavasti ja maalit ampumalla lisääntyisivät. Maalivahdit voisivat saada vähän järkeä päähän ja elää tilanteen mukana. Joskus myös virhearviointeja ja ylipelaamista.
- Syötöt voisivat jäädä useammin tai ainakin ohjautua jollakkin lailla pakkien mailoista ja luistimista eikä pamahda suoraan sille onetimer-pelurille. Tästä sitten syntyisi enemmän kaikenlaisia rouhintoja maalilla, miten maaleja oikeastikkin tulee.
- Lättysyöttöä voisi muokkailla.
- Maalivahtien tönimistä saataisiin jotenkin muokata aidommaksi. Jäähyt maalivahdin minitönäsyistä pois. Tähän liittyen myös voitaisiin poistaa tuo bugi, kun vaikka ajaisi maalivahdin moottorisahalla matalaksi sinne maaliin niin jäähyä ei tule jos maali liikkuu pois paikoiltaan.
- Neljä tuomaria kentälle ja pelikatkoilla, kun ajaa maalille niin siellä voisi aiheuttaa jotain pientä kähinää halutessaan ja linjatuomarit änkeisivät väliin siihen.
- Kiekko voisi joskus (kuitenkin harvoin) osua vähän tuomareihin, mutta ei mitenkään radikaalisti.
- Tuomarilinjakin voisi olla vähän vaihteleva ja pelin loppuhetkillä ei niin helpolla jäähyjä annettaisi.
- Tappelu voisi olla enemmän semmosta repimistä eikä nyrkkiä naamaan. Nykyäänhän kun laittaa kämmenen eteen niin se suojaa yhtä hyvin kun joku kilpi.
- Mailojen hajoaminen voisi vähentyä varsinkin mailan noston seurauksena. Eihän sen seurauksena edes maila voi hajota? Yläpuolelta, kun siihen huitaistaan niin voi katketa.
- Kulmaväännöt yleisimmiksi.
- Kaukalot oikeankokoisiksi.
- Joskus voisi keritä hyökkääjällä ennen pakkia päätyyn, kun heittää kiekkoa sinne. Varsinkin jos pakki seisovilla jaloilla ja hyökkääjä nopealla jalalla. Tästä voisi tulla myös hyvä tyyli saapua alueelle (niin kuin oikeastihan tuo onkin hyvin yleinen).
- Mailojen ei tarvitsi tipahdelle yhtä kovaan tahtiin pelaajilta kuin nykyään.
- Vastineeksi taas maalivahdilta voisi joskus maila lentääkin jonnekkin kulmaan. Pakilla voisi halutessaan silloin mailan maalivahdille antaa (jos ei anna niin maalivahdin torjuminen hieman heikompaa).
- Jollain näppämellä esim juuri X-näppäimellä voisi mailanostojen lisäksi pistää semmoista pikkukoukkua mistä jäähyä ei aina tulisikaan. Ei semmoista hehtaarikoukkua, kun nykyään mistä tulee aina jäähy. Samalla voisi tuota huitomista (sen mailan ei tarvitsi aina lentää sinne naaman korkuuteen) säätää eikä pelin jäähyistä 4/5 tulisi huitomisista.
- Taklaamisesta kanssa aidompaa eikä jokainen pelaaja joka taklauksella rojahda sinne 2m korkuuteen ja tipahda alas ilman mitään loukkaantumisia. Voisi tehdä sellaisia perustaklauksia ympäri kenttää esim, kun pakki menee hakemaan kiekkoa omasta päädystä voisi antaa pommin sinne eikä tulisi aina sitä selästä taklaamista.
- Kotiedusta voisi olla jotain hyötyä (ainakin yksinpeliä pelaavat voisi kaivata). Voisi olla vaihtoehdoissa vaikka liigaa tehdessä otetaanko käyttöön. Versus-peleissä ei käytössä.
- Pelaajat voisivat joskus ampua ohikin kiekosta ihan rannettakin ampuessa. Ei kuitenkaan hirveän usein. Vedotkin voisi epäonnistua tai ei lähde aina täysin sinne minne tähtää.
- Pieniä loukkaantumisia voisi tulla hieman enemmän ja näytetään, kun peluri sitten liukuu vaihtoaitioon (joskus pukuhuoneenkin puolelle) paikattavaksi.
- Pelaajat voisivat kaatua joskus pyöriessään alueella ihan muutenkin silloin tällöin. Ei kuitenkaan jatkuvalla syötöllä.
- Omatkin pelaajat voisivat törmäillä toisiinsa jotenkin (2k:n puolella näin on?) eikä vauhti vain lopu, kuin seinään jos tulee omia tielle.
- Olisi myös hienoa, kun yv- ja av-peli olisi oikeasti sen näköistä että nyt mylly pyörii ja av-tiimi taas voi olla paskat housuissa. Kiekon purkaminenkin olisi järkevää ja haastavaa eikä nykyiseen tapaan lähdetä aina av:lla hyökkäämään.
- NHL12:sta tyypillinen ajankuluttaminen pitäisi jotenkin estää (tähän liittyy hyvin tuo, että kiekon hallussapito vaikeampaa) eikä sitä olisi mahdollista kuluttaa nykyiseen tapaan jopa minuutteja omalla alueella.
- Oikeaan tapaan voisi kuitenkin maalin takana rauhoittaa ja vaihtaa tällöin ketjun.
- Hyökkäykseen lähtöön voisi olla kuvioita esim. juuri maalin takaa lähtiessä esimerkiksi sellainen neljänen rintama yms.

+ Tamin corneri minne mennään aina pikkutauoilla kuuntelemaan hyviä vinkkejä miten tämä peli voitetaan. :D

Nojoo ei tähän hätään keksi enempää, mutta toivon mukaan noi saadaan 2050 painokseen jo mukaan.

Tai sitten ne julkaisee nää kaikki jo kolmeentoista ja mää kusen hunajaa.

- Vilbertto
 
Ylös Bottom