Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 14 EASHL-keskustelu

Vastaus: NHL 14 EASHL-keskustelu

Ja tämä tietenkin riippuu myös siitä, mitä peliltään haluaa. Osa kaipaa kiperämpiä haasteita ja kuudella kuutta vastaan -pelejä, osa ei. Sekin, miten tosissaan EASHL otetaan eri joukkueissa, vaihtelee valtavasti. Sehän on itsestäänselvyys, jota tässä ei pidä unohtaa. 6 vs. 6 ei ole ainoa oikea tapa pelata änäriä.

Noh ei ehkä ainoa oikea, mutta.. Eikö nyt jumalauta koko pelimuodon idea ole pelata kahdellatoista ihmispelaajalla?! Bottien kanssa saa sählätä muissa pelimuodoissa ihan riittämiin.. Kuka haluaa hakea EASHL peleistä kaavamaista paskaa, jota bottipelit poikkeuksetta ovat? Ei mene ainakaan mun kaaliin, ei sitten millään.

Kyllä niitä 6vs6 pelejä voi pelata ihan rennollakin meiningillä. Mä ainakin nautin esim. ihmispelaajan ajeluista huomattavasti enemmän, kuin bottien taklaamisesta.
 
Vastaus: NHL 14 EASHL-keskustelu

Kyllä niitä 6vs6 pelejä voi pelata ihan rennollakin meiningillä. Mä ainakin nautin esim. ihmispelaajan ajeluista huomattavasti enemmän, kuin bottien taklaamisesta.

Muistaakseni herra on itse ollut lähes aina se taklauksen vastaanottava osapuoli :rolleyes:
 
Vastaus: NHL 14 EASHL-keskustelu

Ja tämä tietenkin riippuu myös siitä, mitä peliltään haluaa. Osa kaipaa kiperämpiä haasteita ja kuudella kuutta vastaan -pelejä, osa ei. Sekin, miten tosissaan EASHL otetaan eri joukkueissa, vaihtelee valtavasti. Sehän on itsestäänselvyys, jota tässä ei pidä unohtaa. 6 vs. 6 ei ole ainoa oikea tapa pelata änäriä.
Tässä nyt sekoitetaan kaksi täysin eri asiaa jos pysytään asiassa. Kyse oli siitä hom... polostelusta, että lähdetään pelaamaan käyttismokella ja tiputellaan sitä kesken pelin. Yleisesti ottaen 6vs6 seuroilla on "herrasmies säännöt" jos mokke "rage quittaa" tai tippuu niin muutkin lopettavat. Se on "jännä" kun 3-0 tappio asemassa mokke kokeilijoilla tuppaa "tilttaamaan netit usein". Omasta mielestä EASHL on tarkoitettu pelattavaksi tuolla 12 pelaajalla ja on parasta sillä tavalla hävisi tai voitti.

Ei ole mitään vastaan näitä botti pelejä tai pelaajia vastaan varmaa kenelläkään kunhan pysyvät niissä eivätkä tiputtele mokkejaan, se kait tässä oli se pointti?

Nimim. :confused::eek::D
 
Vastaus: NHL 14 EASHL-keskustelu

Mutta joo. Suosittelen kaikille, jotka vääntää niitä botti pelejä kokeilemaan edes niitä ihmis mv pelejä ja juurikin niitä 6v6 pelejä! Lupaan, että se on paljon mukavampaa kuin botti väännöt. Tottakai sieltä saattaa tulla joku huippu jengi heti vastaan ja tulla pahasti turpaan. Mutta siinähän sitä parhaiten kehittyy kun pelaa loppuun ja puolustaa hyvin. Etsikää vaan lisää pelaajia, että saisi ihmis mv:llä ja kuudella pelejä. Jos ei löydy ketään hyvää mokkea niin nopeastihan sen moken paikan itsekkin oppii.
Hyviä kesän jatkoja!
 
Vastaus: NHL 14 EASHL-keskustelu

Ihmismaalivahtipelit kunniaan. :) Sellaisen uudistuksen saisi tehdä EA, että jos joukkue maalivahdin pudottaa niin sinne hyppää maalille joku 40 overallin bottimaalivahti mikä olisi todella p*ska. Niin surkea että toisessa päädyssä oleva ihmisveska olisi lähes poikkeuksetta aina parempi. Johan loppuisi moken pudottelut, kun siitä ei olisikaan enään mitään hyötyä vaan pikemminkin haittaa joukkueelle. Menisikin näillä pudotuksia tekeville sankareilla äkkiä sormi suuhun, kun täytyisi oikeasti pelatakkin tasaväkisesti ottelu ilman bottimoken tuomaa etua.

6vs6-pelit ovat kyllä EASHL:n suola, mutta monet eivät sitä ole vielä tajunneet. Kyllähän itsekkin aluksi pidin niitä bottipelejä perusmatseina, mutta "valaistumisen" jälkeen ei niihin ole enää paluuta. Toivottavasti mahdollisimman monet kokisivat saman "valaistumisen" tulevaan versioon ja uusia mokkejoukkueita saapuisi peleille. Olisihan se hienoa, että joskus tunninkin odottelut kopissa olisivat historiaa mokkejoukkueiden runsauden takia. :)
-VC
 
Vastaus: NHL 14 EASHL-keskustelu

Mutta joo. Suosittelen kaikille, jotka vääntää niitä botti pelejä kokeilemaan edes niitä ihmis mv pelejä ja juurikin niitä 6v6 pelejä! Lupaan, että se on paljon mukavampaa kuin botti väännöt. Tottakai sieltä saattaa tulla joku huippu jengi heti vastaan ja tulla pahasti turpaan. Mutta siinähän sitä parhaiten kehittyy kun pelaa loppuun ja puolustaa hyvin. Etsikää vaan lisää pelaajia, että saisi ihmis mv:llä ja kuudella pelejä. Jos ei löydy ketään hyvää mokkea niin nopeastihan sen moken paikan itsekkin oppii.
Täytyy sanoa, että itse pelaan EASHL:ää mieluummin 10:llä kuin kahdellatoista pelaajalla, mikä toki on vain oma mielipiteeni. Kuten edellä totesin, sparreissa on jees naatiskella ihmismaalivahtia vastaan ja muutenkin höntsäillä. Tosin en minä noita klubipelejäkään niin verenmaku suussa ole mättänyt aikoihin. Tärkeintä että kaikilla on hauskaa ja pelit maistuvat, näin kuluneesti muotoillen. Kyllä, olemme monesti kokeilleet ihmismv-matseja EASHL:ssä, mutta me nautimme eniten 5 vs. 5 -pelaamisesta.
 
Vastaus: NHL 14 EASHL-keskustelu

Tärkeintä että kaikilla on hauskaa ja pelit maistuvat, näin kuluneesti muotoillen. Kyllä, olemme monesti kokeilleet ihmismv-matseja EASHL:ssä, mutta me nautimme eniten 5 vs. 5 -pelaamisesta.

Juurikin näin, pelaa niitä pelejä joista nauttii eniten ja mihin rahkeet riittää. On todella paljon clubeja joissa hangataan näitä 5vs5 botti mokke pelejä, ja melkeimpä väittäisin että näistä joukkueista kaikki pelaisivat mielummin 6vs6 pelejä, JOS pelit sujuisivat 6vs6 peleissä vähintäänkin samalla "voittoprosentilla" kuin 5vs5 peleissä, ku sehän siinä taitaa olla se suurin syy miks ne 6vs6 pelit ei ole niin nautinnollisia ku koko ajan tulee pataan, kun taas 5vs5 botti mv peleis taso on hieman kirjavampaa ja ehkä hieman huonompaa...

Ihmettelen hiukan sitä että suuri osa botti mv clubeista puhuu että ei me tätä nii tosissaa pelata, mutta kumminkin juuri näillä clubeilla ei kasetit kestä 6vs6 peleihin siirtymistä, ku onhan siellä äkkiseltään vaikeampaa voittoja saada kuin tututussa ja turvallisessa botti mv skenessä.

Tämä on vain minun mielipiteeni joka tulee omakohtaisesta kokemuksesta, kun eashl touhuun team komarovilla tultiin nhl10, niin vain botti mv pelejä pelattii, niin eihän se ollut herkkua siirtyä nhl11 pikkuhiljaa mv peleihin, kyllä sillon enemmän nautti botti mv peleistä, ja ainakin meidän kohdalla suurin syy siihen oli että siellä pärjäs helpommin...

Ja ei kyllä todellakaan verenmaku suussa missään vaiheessa olla pelattu ja juurikin tuo siirtymis aika 6vs6 skeneen olikin sitä joukkuehengen ja hermojen testauksen aikaa, jos ois liian vakavasti otettu niin luultavasti vieläkin oltas 5vs5 skenessä... ;)

Kumminkin kaikissa meissä sitä kilpailuhenkisyyttä löytyy niin rohkeasti vaan pitkien tappiokierteiden saattelemana nyt sinne 6vs6 peleihin käsiks, nyt kesällä siellä on hieman helpompaa tehdä tulemista ku siellä on niin monet kärki jengit kesätauoilla ja on kaikenmaailman kesäclubit höntsäämässä...

Ja en tätä vittuillakseni kirjoittanut, vaan yritän vain hieman härnätä botti mv jengei syttymään, että prkl mehän tullaan ja näytetään vielä teille 6vs6 peleissä... :D

Oon tätä pienimuotoista härnäystä monille botti mv jengeille tehnyt priva puolella ja ilokseni niitä on siirtynyt 6vs6 maailmaan vähitellen, koska se tässä on tarkoitukseni saada vain sinne lisää clubeja... :)

Ei mitään, jokainen tyylillään ja sitä rataa. Hyvää kesää kaikille!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 14 EASHL-keskustelu

Miksi ihmeessä pitäisi pelaaminen lopettaa jos tippuu veska?
Eikö ois helpompi kun toinenkin mv lähtis ettei koko joukkueen
tarvi odotella uudelleenkäynnistyksiä sun muita?
 
Vastaus: NHL 14 EASHL-keskustelu

Täytyy sanoa, että itse pelaan EASHL:ää mieluummin 10:llä kuin kahdellatoista pelaajalla, mikä toki on vain oma mielipiteeni. Kuten edellä totesin, sparreissa on jees naatiskella ihmismaalivahtia vastaan ja muutenkin höntsäillä. Tosin en minä noita klubipelejäkään niin verenmaku suussa ole mättänyt aikoihin. Tärkeintä että kaikilla on hauskaa ja pelit maistuvat, näin kuluneesti muotoillen. Kyllä, olemme monesti kokeilleet ihmismv-matseja EASHL:ssä, mutta me nautimme eniten 5 vs. 5 -pelaamisesta.

Ette oo siis löytäneet ihmisveskaa joka ottaa teidän pakkien hassaukset kiinni? :pD


sori oli pakko ottaa tästä vielä kiinni...
 
Vastaus: NHL 14 EASHL-keskustelu

Täytyy sanoa, että itse pelaan EASHL:ää mieluummin 10:llä kuin kahdellatoista pelaajalla, mikä toki on vain oma mielipiteeni. Kuten edellä totesin, sparreissa on jees naatiskella ihmismaalivahtia vastaan ja muutenkin höntsäillä. Tosin en minä noita klubipelejäkään niin verenmaku suussa ole mättänyt aikoihin. Tärkeintä että kaikilla on hauskaa ja pelit maistuvat, näin kuluneesti muotoillen. Kyllä, olemme monesti kokeilleet ihmismv-matseja EASHL:ssä, mutta me nautimme eniten 5 vs. 5 -pelaamisesta.

Näin pakkina on sanottava, että onhan tuo 5vs5 'no brainer' peliä pakkina. Ehkä jopa voisin pelatakin bottimv pelejä jos botille menisi muutkin kuin nämä perus 'glitsi' maalit. Tietty bottimv pelit antaa pakeille anteeksi kun pystyy ryntäilemään miten sattuu kentällä ja tiedät jos kerkeät paikkaamaan mokasi keskelle niin varman maalipaikan pystyt ehkä vielä pelastamaan.

***

Itse pidän 6vs6 peleissä siitä, että ei periaatteessa ole yhtään varmaa maalia ja pienestäkin tilanteesta/virheestä voi tulla maali. Juurikin se pakin silmissä on positiosta pelaaminen ja osata lukea miten toisen joukkueen hyökit tekevät 'yleensä'. Helpointahan on puolustaa kaavamaisia joukkueita vastaan, mutta kun siihen tulee se luovuus aspekti niin siinä 'juokseminen' on se pahin. Voisi sanoa, että ensiksi 6vs6 peleihin siirtyvät tiedostaisivat omat paikkansa ja puolustusroolit, miten toimia tietyissä tilanteissa. Pitääkö pakit tolppansa tai antavat painetta kulmiin ja kuka tällöin pakin paikkaa maalilla, näin esimerkkinä pakille omalla alueella.

***

Loppujen lopuksi 5vs5 peleistä 6vs6 peleihin hyppy ei ole mitenkään iso. Itse ehkä näen ainostaan erona sen, että tutusta ja turvallisesta pelistä ei kyetä/haluta siirtyä missä todellisuudessa ei oltaisi 'confort zonessa'. Voisin jopa väittää, että jos sparripeleissä maalivahti kykenee torjumaan voittavasti niin en usko, että klupipeleissä se olisi enää ongelma kun löytyy joukkue joka puolustaa omiin. Sparripeleissä juurikin tämä 'minä minä' pelityyli eikä kiinnostus puolustaa tappaa maalivahdinkin luonteen kun kukaan ei puolusta ja olet yksin omissa.
Nyt olen pitkästä aikaa käynyt myös sparreja pelaamassa niin harvoin pelejä syntyy ellei löydy 6vs6 pelaajaa, eli jengi haluaa pelata juurikin maalivahteja vastaan eikä bottimv. NHL 13 ainakin muistan, että monesti sparripelit lähtivät pyörimään 4vs4 ja 5vs5 peleinäkin.

***

Mikä sen parempaa 6vs6 peleissä kun on haastetta, peli on lähellä realistista hokia ja jokainen peli on aivan erilainen. Aluksi 6vs6 pelit voivat tuntua vaikeilta, mutta äkkiäkö joukkue yhteisen kemian löytää.

***

Luokaa omanlainen pelityyli ja tulkaa haastamaan hieman vanhoihin kaavoihin tuutuneet 6vs6 parrat ja pistäkää heidät kyykkyyn.
 
Hyvin kirjoitettu Ranksu, itekin pakki henkeen ja vereen. Ei lisättävää kirjoitukseen mutta kerronpa yhden kokemuksen sparripelistä jossa puolustin ja meillä oli ihmismolari, tyyppi oli aivan myyty kun kaverina oli pakki eikä neljäs ja viides hyökkääjä poissaolollaan edustamassa. Noh jätkä päästi vain yhden maalin ja peli-ilo suorastaan pursui gamechätissä kun rupateltiin :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 14 EASHL-keskustelu

Haha. Okei, okei. Voeishan sitä taas muutaman kuukauden tauon jälkeen kokeilla ihmisveskaripelejä enemmänkin itse kerhon puolella. Aina silloin tällöin joku pakkimme tai hyökkääjämme on laittanut mv-kamat päälle, mutta totta kai ensisijaisesti maalivahtina pelaava olisi kova sana. Viimeisen vuoden ajalta klubin mv-peleistä on lähinnä huonoja kokemuksia, mutta... katsotaan. Olisihan se ensimmäistä next-gen-änäriä kiva juhlistaa vähän vakituisemmalla ihmismolarilla.
 
Vastaus: NHL 14 EASHL-keskustelu

Kyllä se tässä ja toivottavasti tulevissakin versioissa puolustus tekee maalivahdin. Spiderit katosi, niin allekirjottaneenkin t% tipahti NHL13 n.85 torj-% tämän version 77-78 torj-% :rolleyes: Botti mv antaa anteeksi kun varsinkin poimii hyvällä prossalla one-timereita ja läpäreihinki tuntuu olevan vaan se perusveivi millä saa kiekon häkkiin. Myös 6vs6 hyökkääjät voi kattoo peiliin, jos siellä väkisin pusketaan itse kiekon kanssa ja vastahyökkäksestä vihut iskee häkin. hyvä joukkuepeli ja organisoitu puolustus ei tarvitse onnistuakseen edes sitä verenmakua suuhun, jolloin siellä maalissakaan ei tarvii mikään jumala olla välttämättä.

PS.
Pistää vissiin viski äijän pään sekasin..
Katse tiehen tolppa-apina :p
 
Vastaus: NHL 14 EASHL-keskustelu

Lyhyesti sanottuna EASHL:n 6vs.6 vie muita pelimuotoja yksinkertaisesti siitä syystä, että siinä tekoälyn vaikutus peliin on vähäisimmillään. Tästä johtuen se sopii pelimuodoista parhaiten myös vähän vakavampaan pelaamiseen.
 
Vastaus: NHL 14 EASHL-keskustelu

Lyhyesti sanottuna EASHL:n 6vs.6 vie muita pelimuotoja yksinkertaisesti siitä syystä, että siinä tekoälyn vaikutus peliin on vähäisimmillään. Tästä johtuen se sopii pelimuodoista parhaiten myös vähän vakavampaan pelaamiseen.

Juuri näin.
 
Vastaus: NHL 14 EASHL-keskustelu

Hyvä joukkuepeli ja organisoitu puolustus ei tarvitse onnistuakseen edes sitä verenmakua suuhun.
Onhan myös heitä, joille ottelujen voittaminen on toissijainen juttu. Ei se minuakaan oikeastaan harmita, kun kuokkaan tulee. Näin itsekkäänä ihmisenä itselleni on peleissä palkitsevinta ne omat onnistumiset kuten maalit ja syötöt.

Palauteryöppyä odotellessa. ;)

E: Januri, ei ihan noin sentään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 14 EASHL-keskustelu

Onhan myös heitä, joille ottelujen voittaminen on toissijainen juttu. Ei se minuakaan oikeastaan harmita, kun kuokkaan tulee. Näin itsekkäänä ihmisenä itselleni on peleissä palkitsevinta ne omat onnistumiset kuten maalit ja syötöt.

Palauteryöppyä odotellessa. ;)

Mielumminko otat 2-10 tappion jossa saat 2 pistettä, kuin 3-1 voiton jossa et saa pistettäkään? :D
 
Vastaus: NHL 14 EASHL-keskustelu

voisin johki tiimii tulla höntsää.
cetterinä pelannu. noin pinna per peli. yritän puollustaa kolmantena ukkona. Ja puollustan omia... aina.
psn:Baldarm27
 
Ylös Bottom