Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 14 - Hockey Ultimate Team [PS3]

Vastaus: NHL 14 - Hockey Ultimate Team [PS3]

Kävipä äsken outo juttu :D Pääsin läpäriin mun boostatulla Granlundilla, en saanu tehtyä maalia, vaan törmäsin mokkeen.
Vastustajan mokelle jäi sit kiekko, ja se syötti suoraan omaan maaliin. Siitä sitten tuomittiin mulle jäähy maalivahdin häirinnästä??! :D
Onkohan muilla käynyt samanlailla?
 
Vastaus: NHL 14 - Hockey Ultimate Team [PS3]

Teinpä tos uuden jengin kun vanha alko kyllästyttää. Uudesta löyty mm ovechkin datsyuk jnejne:) noh nyt 9 peliä hävisin putkeen 130-49 statseilla kavereille keneltä löyty pominville koivu cammalleri voracek filppula alzner grossman etc.. Noh saipaha joku onnekas tollasen 3m jengin ilmaseks. Kyl tää jaksaa aina yllättää miten hauska peli on kyseessä kun ihmiset tajuaa nämä naurettavan ylivoimaset pelaajat:) mm.grossman luisteli hl duchenen läpäristä kiinni..
 
Vastaus: NHL 14 - Hockey Ultimate Team [PS3]

Pysyykö muuten tähdet max neljässä jos heittää neloseenki kunnon pelaajia jos 2. maalivahtina on kok36? En viittis nyt turhaan ostaa vielä mitään ku pucksitilanne vähän heikko niitten myymisen jälkeen.. Ja kaikki ylimääräset NHL pelaajat jo myyty :rolleyes:
 
Vastaus: NHL 14 - Hockey Ultimate Team [PS3]

Pysyykö muuten tähdet max neljässä jos heittää neloseenki kunnon pelaajia jos 2. maalivahtina on kok36? En viittis nyt turhaan ostaa vielä mitään ku pucksitilanne vähän heikko niitten myymisen jälkeen.. Ja kaikki ylimääräset NHL pelaajat jo myyty :rolleyes:
Kyllä itsellä ainankin on tähdet neljässä vaikka nelosessa on Stamkosia ja Taveresta mutta kakkosmolari on 36:nen :D

Nyt oli harvinaisen kannattavaa tuhlata 250k promopakkoihin, HL Seguin ja nyt viimein kun muutaman millin pakkoihin tuhlannu se Ovechkin tuli sieltä myös :cool:
 
Vastaus: NHL 14 - Hockey Ultimate Team [PS3]

Teinpä tos uuden jengin kun vanha alko kyllästyttää. Uudesta löyty mm ovechkin datsyuk jnejne:) noh nyt 9 peliä hävisin putkeen 130-49 statseilla kavereille keneltä löyty pominville koivu cammalleri voracek filppula alzner grossman etc.. Noh saipaha joku onnekas tollasen 3m jengin ilmaseks. Kyl tää jaksaa aina yllättää miten hauska peli on kyseessä kun ihmiset tajuaa nämä naurettavan ylivoimaset pelaajat:) mm.grossman luisteli hl duchenen läpäristä kiinni..

Kätevää kun laittaa pari huippupelaajaa kokoonpanoon niin tarvitse keskittyä itse pelaamiseen enää ollenkaan :) En ota tässä kantaa täällä joidenkin mainitsemiin EA-tasotuksiin (yleensä 13-16v), mutta on se kumma että porukka ei tajua sitä tosiasiasaa että jos pelaamisen taso laskee 99+ prosentista 97-98 prosenttiin, niin tässä kohtaa on ihan saman tekevää kuinka paljon parempi jengi on käytössä kuin vastustajalla - takkiin tulee melkosella varmuudella riippumatta täysin pelaajamateriaaleista.

e. Se #8 menee siellä laidassa ja silläkö ei tarvitse enää syöttää... :p
 
Vastaus: NHL 14 - Hockey Ultimate Team [PS3]

Siis itsekin vihaan lentokentällä pelaamista. Se on just sellaista taidottomien pelaajien kulmasurffausta, kun ei taidot riitä änäri kaukaloon. Kyllä se silti kyrsii, että 56 pelatusta pelistäni en ole kertaakaan ollut vielä kotijoukkue juuri siksi, että jengi juoksee karkuun. Jos itse tekisin samoin, pääsisinkö koskaan edes pelaamaan? Ennen tämä oli vain top 100-pelaajien herkkua juosta karkuun, mutta nyt tämä syöpä on tarttunut jo ihan 10 divarin sankareihinkin. Ymmärrän siis, että lentokenttällä ei kiinnosta pelata, mutta kyllä sitä nyt voi klo 03 yöllä pelata sen yksittäisen pelin vieraanakin, jos kerta 30 minuutin ajan se heittää meitä koko ajan samaan matsiin. Jos kaikki ajattelisi samalla tavalla, ei kukaan pääsisi koskaan pelaamaan. :D
Voi tuolla lentokentälläkin pelata muutenkin kuin noin "väärin". Itse ainakin tykkään pyörittää syöttömyllyä ja hakea vähän nätimpejä maaleja kuin iskeä pienessä kaukalossa kaikki maalit ripareista. Jengi ei myöskään osaa puolustaa tuossa isossa kaukalossa, milloin pääsee paljon paremmin maalipaikkoihin ihan kiekkoa liikuttamalla.
 
Vastaus: NHL 14 - Hockey Ultimate Team [PS3]

Kätevää kun laittaa pari huippupelaajaa kokoonpanoon niin tarvitse keskittyä itse pelaamiseen enää ollenkaan :) En ota tässä kantaa täällä joidenkin mainitsemiin EA-tasotuksiin (yleensä 13-16v), mutta on se kumma että porukka ei tajua sitä tosiasiasaa että jos pelaamisen taso laskee 99+ prosentista 97-98 prosenttiin, niin tässä kohtaa on ihan saman tekevää kuinka paljon parempi jengi on käytössä kuin vastustajalla - takkiin tulee melkosella varmuudella riippumatta täysin pelaajamateriaaleista.

e. Se #8 menee siellä laidassa ja silläkö ei tarvitse enää syöttää... :p

Mistä ihmeestä päättelet tämmöistä että kun laittaa muutaman huippupelaajan joukkueeseen niin ei enää keskittyisi pelaamiseen samalla tavalla? Ja eipä tuo oikeassakaan jääkiekossa mene niin että jos et koko ottelua pelaa täysillä niin häviät vaan kyllä nämä huippujoukkueet hakevat heikommilta joukkueilta pisteet muutenkin kuin antamalla sen 110% kaukalossa.

Kyllä oli taas peräkäiset pelit niin kuin yö ja päivä ensin vastaan tyyppi jonka kovin pelimies oli M. Koivu peli tuntui todella tuskalliselle ja kömpelölle pelata ja kaiken kruunasi se kun 3 erässä sain viimein kavenettua 2-1:n yhteys ea:n palvelimiin katkeaa. No ei muuta kuin takaisin huttiin ja seuraavaan peliin vastaan tuli huomattavasti parempi joukkue kun oli Weberiä, Keithiä, Nash, Gaborik, Parise ym. Niin varsinkin ensimmäisessä erässä pelaaminen tuntui todella mukavalta ja enää ei Girardit ja kumppanit luistelleet takaperin nopeammin mitä esim Crosby etuperin kun tuo kiekon alueelle. Ekassa erässä jo 4-0 taululle vaikka siltikin vastustajan Lehtonen otti tukun loistavia torjuntoja. Mutta pitkästä aikaa joukkue tuntui oikeasti siltä että pelaa dream teamillä.
 
Vastaus: NHL 14 - Hockey Ultimate Team [PS3]

Mistä ihmeestä päättelet tämmöistä että kun laittaa muutaman huippupelaajan joukkueeseen niin ei enää keskittyisi pelaamiseen samalla tavalla?

Kyllä itsellä meni pari peliä ihan penkin alle sen jälkeen kun käytin vihdoin n. 260k HL Vanekkiin+Rick Nashiin kun aikasemmin
kallein pelaaja oli 60k arvonen. Piti jatkuvasti yrittää niitä Vanekin ja Nashin tykkejä kun tuntu siltä että menee pucksit hukkaan
jos ei tulosta tule. Nykyään tekevät ahkerasti pisteitä kun tulee pelattua samalla tavalla kun halvemmillakin pelaajilla..
 
Vastaus: NHL 14 - Hockey Ultimate Team [PS3]

Kyllä itsellä meni pari peliä ihan penkin alle sen jälkeen kun käytin vihdoin n. 260k HL Vanekkiin+Rick Nashiin kun aikasemmin
kallein pelaaja oli 60k arvonen. Piti jatkuvasti yrittää niitä Vanekin ja Nashin tykkejä kun tuntu siltä että menee pucksit hukkaan
jos ei tulosta tule. Nykyään tekevät ahkerasti pisteitä kun tulee pelattua samalla tavalla kun halvemmillakin pelaajilla..

Ei nyt millään pahalla mut jos joukkueessa on pari tuommosta niin sit se voi vaikuttaakin siihen pelaamisen tasoon, mutta siinä vaiheessa kun koko tiimi on täynnä superstaroja niin se on ihan sama kellä se kiekko on, peliä pelataan siten niinku osataan ja sillon ku on paikka niin sillon lauotaan.

Sanon vielä kerran, silläkin uhalla että bannit tulee, että teillä ei ole mitään hajua tasoituksista ennenku pelaatte esim. tämän tyylisellä joukkueella:

HL Ovechkin - HL Crosby - HL Malkin
HL Kovalchuk - HL Datsyuk - HL Zetterberg
POTG Stamkos - HL Toews - HL Duchene
HL Sharp - HL Couture - HL Nash

HL Karlsson - HL Suter
HL Seabrook - HL Keith
HL Subban - HL Kronwall

Tuommonen tiimi mulla oli viimeisimmässä vaiheessa ennenku aloin pudottelemaan ukkoja kiekoiksi ja lopulta aloin myymään noita superstarojakin pois.

Tässä tietysti nyt nokkelimmat EA:n puolustelijat alkaa heittelemään näitä klassisia teorioita että "Eihän Venäjän maajoukkuekkaan pärjää MM-kisoissa", tai vielä klassisempi että joukkue on niin hyvä paperilla että sitä tuudittautuu ajatukseen että tällä mä teen ihan mitä vaan tjms.

Oikeasti, mun pelit oli sitä, että piti puolustaa aivan tautisen tarkasti, koko ajan piti vaihtaa puolustajaa ja olla tarkkana jottei ne apinat ala sykkyilemään keskeltä siniviivaa kohti, vihollisen noustessa laitaa pitkin hyökkäysalueelle. Ketään ei saanut kaatumaan, paitsi jeesus vauhdin kanssa ja sen tietää mitä käy jos jeesusvauhdilla yrittää ajaa vastapalloon. Vihut luistelee ohi tai harhauttaa. Omat pelaajat luisteli kuin olisivat olleet koko erän jäällä, spurttinappulasta ei juuri hyötyä ollut.

Parhaat pelit tuli ihan kevyesti samantasoisia joukkueita vastaan, joskus oli semmosia tiimejä missä oli myös Ovechkin tai Datsuyk, sekä muita ihan kovia nimiä, silloin ei tasoituksia huomannut. Taklaukset toimi ja poket osui. Mut voi herranjestas kun Filppula jengi tuli kehiin niin sillon mentiiin.

Pahoittelut vuodatuksesta. :D
 
Vastaus: NHL 14 - Hockey Ultimate Team [PS3]

Pahoittelut vuodatuksesta. :D

Ja tuohon kun vielä lisätään se että omien pelaajien ketteryys ei välillä millään riitä väistämään kun vastustaja tulee jollain Orpikilla jyräämään vastapalloon.

Kyllä itsekin tällä joukkueella pärjään ja juuri voitin ykkösdivarin jälleen kerran kyse on vaan siitä miten tuskaista pelaaminen välillä on. Äskeiselläkin kaudella toinen jatkoaikatappio tuli siitä kun ensin taklaan vastustajan pelaajaa omalla sinisellä, ei mitään vaikutusta, sitten vielä tökkään kahteen kertaankin kiekkoa että se irtoaa lavasta, tyyppi saa vaan sen aivan saman tien takaisin ja jatkaa matkaa maalille ja rannelaukauksella kiekko ylänurkkaan. Niin mitäs ihmettä noissa tilanteissa sitten oikein teet. Ainanhan sitä voi toki vielä yrittää huitaista vastustajaa mailalla päähän mutta alivoima jatkoajalla vasta vaikea tilanne onkin.

Ja olen testannut pelata supertähti joukkueella chl-divareissa kyllä siellä nämä supertähdet ovat nopeampia kuin Hedmanit ja laukovat kovempaa ja tarkempaa kuin mitä ykkösdivarissa. :D
 
Vastaus: NHL 14 - Hockey Ultimate Team [PS3]

Nyt oli harvinaisen kannattavaa tuhlata 250k promopakkoihin, HL Seguin ja nyt viimein kun muutaman millin pakkoihin tuhlannu se Ovechkin tuli sieltä myös :cool:

Ostin kaksi molemmissa pakoissa neljä kirkaskultaista pelaajaa eli hurjasti oli rare-pelaajia ja molemmissa pakoissa korkein overall 81. Fuck yeah :D
 
Vastaus: NHL 14 - Hockey Ultimate Team [PS3]

Ja olen testannut pelata supertähti joukkueella chl-divareissa kyllä siellä nämä supertähdet ovat nopeampia kuin Hedmanit ja laukovat kovempaa ja tarkempaa kuin mitä ykkösdivarissa. :D

Tämä.

Se on perhana kumma homma että ihmistä vastaan se tiimi on kasa etanoita, mut sit kun menet pelaamaan tietokonetta vastaan offline turnauksen niin jestas kun pelaajat painaa ja lujaa!

Tästä tietysti herää kysymys että onko se EA tasoitus sitten osittain kiinni yhteydestä, mutta mainittakoon että minullahan ei pelit pätki tai lagita mitenkään, kaikki ihan sulavaa mutta omat pelaajat on vaan yleensä ihan täysin jumissa jaloistaan...

Sen verran että kuulun NAT3 alle, eli siihen parhaaseen Ö-ryhmään, eli voisko tuo olla se pelaajien hitauden syy? Mene ja tiedä. Edelleen ei lagita ja gameplay on sulavaa, mutta pelaajat on vain jalattomia ja lihaksettomia... En tiedä. Ihan sama. Ostakaa mun miehet nyt pois jo. :)
 
Vastaus: NHL 14 - Hockey Ultimate Team [PS3]

Voin sanoa ihan suoraan, että jotkut teistä tekee tosta tasotuksesta aivan liian ison asian. Hyvä pelaaja voittaa joukkueella kuin joukkueella. Itse en ole jaksanut tänne kirjotella kun rupes kyrsii tää ainanen tasotuksista vääntäminen kun kaikki tiedämme että siellä jonkin'sortin handicappi on olemassa, mutta ei läheskään niin iso kuin jotkut antavat sen näyttää. Olen pelannut joukkueella jonka yhteisarvo lähenteli 6 miljoonaa, olen pelannut joukkueella joka on alle 2 miljoonan arvoinen ja olen pelannut joukkueella joka on alle miljoonan tai oikeastaan alle 300k. Minkä eron huomasin? Olihan se mukava vääntää tolla 6mil. joukkueella kun joka ketjusta löyty ratkaisijoita, kun taas näissä muissa jengeissä oli juuri se 1. tai 2. ketju jonka piti ratkaista pelejä. Taas toisaalta on nautinnollisempaa pelata halvemmalla jengillä, en tiedä miksi. Voi varmaan johtua siitä ettei ole sitä samaa painetta jonka saa kun käyttää miljoonien arvoisia ukkoja. Eli sitä pelinjälkeistä viestittelyä jota saat kun häviät 200k:n joukkueelle omalla 10mil joukkueellasi.

Nää ainaiset tasotuksista valittajat..:

1) Eivät joko osaa pelata tai luulevat olevansa parempia kuin oikeasti ovat
2) Keskittyvät liikaa tasotukseen kuin omaan tekemiseen
3) Eivät huomaa omia virheitään
4) Luulevat hyvien pelaajien tuovan automaattisen voiton

Totuus on kuitenkin se, että hyvin harva on oikeasti "hyvä" tässä pelissä, loput taas luulevat itsestään liikoja ja vetäisevät tämän tasoitus oljenkorren esiin aina kun häviävät. Omalla kohdallani tiedän olevani hyvä, mutta parempia löytyy ja varmasti enemmän kuin luulen. Hyvät pelaajat eivät häviä, jos häviävät, he häviävät kerran 30 otteluun jos edes sitä. Ero 10k:n ukossa ja 200k:n ukossa on hyvin minimaalinen, ero 10k:n ukossa ja 1miljoonan ukossa on myös hyvin pieni. Kalliimmalla ukolla on piilostatsit ja statsit yleisestikin paremmat, vaikka itse pelissä sitä ei välttämättä huomaa ollenkaan, muussa kuin ehkä kiekonkäsittelyssä, laukauksessa ja nopeudessa (+ erityisesti kunnossa).

Mikä taas tekee joistakin pelaajista tahmaisen tuntuisia ja kankeita, johtuu yleensä yhteydestä joka on heikko ja aiheuttaa ns. pientä tökkivää lagia. Tai jos puujalkapakki nappaa sprintterisi läpiajossa, niin panitko merkille kauanko hyökkääjäsi on ollut kentällä? Ja hyppäsikö kyseinen pakki juuri tuoreilla jaloillaan jäälle? Kunto on aika jännä juttu. Enemmän kaikki kankeus ja sellainen hösseli on kiinni yhteydessä, ehkä se näy itse lagina mutta huono yhteys jommassa kummassa päässä voi aiheuttaa tätä ongelmaa.

Myönnän toki sen että joskus tulee pelejä joille ei vain voi yksinkertaisesti mitään ja tasoitus iskee erittäin rankasti. Näitä ei kyllä satu ihan joka toinen peli niin kuin joillekkin näyttää sattuvan. Ehkä kerran 40:n peliin jos edes sitä. Jotkut pelit päättyvät onnenkantamoisiin, joissakin peleissä vastustaja tekee niistä 5 laukauksesta 3 maalia. Näin se vaan menee joskus ja ainoa keino jolla pärjäät sitä vastaan on pitämällä pää kylmänä. Keskity enemmän omaan tekemiseesi, äläkä EA:n antamiin mahdollisiin EA apuihin.

Pieni yhteenveto tästä hienosta tarinasta:

- Ei ole väliä onko 5k:n ukko vai 2mil ukko, ero ei ole kovin suuri.
- Taito ratkaisee, erityisesti puolustusosaaminen.
- Tämä peli on paljon, paljon päästäkin kiinni, sen kenen hermot kestää voittaa.
- Älä kehittele tekosyitä jok'ikiselle häviöllesi.
- Yhteydellä voi olla suuri vaikutus pelin kulkuun. Suurempi kuin luulet.
- Hyvä pelaaja pystyy taistelemaan tasoituksesta läpi.
- Hyvä pelaaja ei syytä EA:ta häviöistään.
- Hyvä pelaaja erottuu melko hyvin recordiltaan, ne tyrmää aika hyvin nää tasotusvalittajien teoriat.


Sitä odotellessa, että joku jästipää tulee korjaamaan jokaisen lauseeni. Tämä on oma mielipiteeni asiasta ja siinä pysyn. En pelaile änäriä enää oikein ollenkaan, johtuen muista kiireistä, joten en kaipaa seuraavanlaisia viestejä: "Tule niin pelataan" "Näytän sulle kuinka hyvä olen" yms. tuollainen aggressiivinen/ylimielinen/haastava asenne. Teksti voi olla vähän ylimielistä omalta osaltani, johtuen varmaan siitä että olen lopen kyllästynyt tähän palstaan ja sen joihinkin henkilöihin.

Kiitos ja kuitti.

ps. lainatessasi tekstiä, tee ylläpidolle palvelus ja/leikkaa se osiin jota haluat kommentoida.
 
Vastaus: NHL 14 - Hockey Ultimate Team [PS3]

Tämä.

Se on perhana kumma homma että ihmistä vastaan se tiimi on kasa etanoita, mut sit kun menet pelaamaan tietokonetta vastaan offline turnauksen niin jestas kun pelaajat painaa ja lujaa!

Tästä tietysti herää kysymys että onko se EA tasoitus sitten osittain kiinni yhteydestä, mutta mainittakoon että minullahan ei pelit pätki tai lagita mitenkään, kaikki ihan sulavaa mutta omat pelaajat on vaan yleensä ihan täysin jumissa jaloistaan...

:)

Kyllähän silloin kun yhteys lagittaa niin pelaajatkin tuntuu myös semmoisilta :D Tosin kyllä ne tuntuu myös hyvällä netillä hitailta ja kömpelöiltä ja siihen kun vielä lisätään automaatti kääntyminen mikä ei välillä tunnu millään osaavan päättää mihin suuntaan pelaajan pitäisi olla menossa :mad: Itse olen myös pistänyt sen merkille että pelaajien pelattavuus saattaa erätauon aikana muuttua huomattavasti.
 
Vastaus: NHL 14 - Hockey Ultimate Team [PS3]


Hyvin puit omat ajatukset sanoiksi. Suurimpana pointtina juurikin näiden pahimpien itkijöiden oman pelin taso. Tämä on nyt itselleni neljäs uuden sukupolven NHL ja muistan myös itse alkuaikoina syyttäväni kaikkea muuta kuin omaa peliä (omassa päässä en foorumilla). Nyt tuhansien ja tuhansien pelien jälkeen alkaa puolustuspelin taso olla sitä luokkaa, että pystyn sanomaan oikeesti oppineeni jotenkin puolustamaan tässä pelissä. Opetelkaa puolustamaan se on suurin tekijä tässä pelissä.
 
Vastaus: NHL 14 - Hockey Ultimate Team [PS3]

https://www.youtube.com/watch?v=qyVp-1bwfL4

Hyvin kyllä Johnny kiteyttää tässä HUTin ja muutenkin änärin pelimoottorin ongelmakohtia.

Aivan mahtava video!

Hexton, ihan hyvä kirjoitus, ja siinä on jokaiselle jotain purtavaa. Itsehän olen ihan totaalisen paska pelaaja ja tiedän jos häviän pelin omaa syytäni. Se miksi valitan johtuu siitä, että sitä tavallaan kalliin konjakkipullon ostaessa toivoo saavansa upean makuelämyksen ja prinsessansievät pöhnät, mut niinku monesti käy niin eihän se menekkään niin kuin oli olettanut.

Ja sen verran vänkään vastaan että jos sattuu hyvä päivä niin kyllä se 10k ja Ovechkinin ero on aika iso tässä pelissä. Ei yksikään Helm tai Grabner tai edes Filppula ole mitään verraten Ovien taitoihin. :)

Mua rasittaa se hitaus. Poket ja taklit vielä menee jos ne ei osu mut toi hitaus, argh.
 
Vastaus: NHL 14 - Hockey Ultimate Team [PS3]

Joku outo momentum-icetilt-EA-Rammer hommahan tossa koko pelimuodossa on, kun about joka toisessa pelissä
edes ne 90-95 poken omistavat pelaajat ei vaan osu mihinkään sillä pokella. Tuntuu, että menee mailan läpi vaikka
mitä tekisi ja samalla vastustajan varmaan ihan hyvät pelaajaajat osuukin sitten joka pokella, mutta tuota on kyllä
näkynyt joskus vastustajallakin(välillä jopa ihan hyvällä jengillä). Ja noi maalivahditkin päättää välillä, ettei tässä pelissä
nyt torjuta mitään ja jos torjutaan niin sijottaudutaan nyt vähintään ihan vihkoon, että pomppii sitten maaliin.
Sitä en ymmärrä mitä varten tossa on noin kova icetilt jommallekummalle pelaajalle kun se yleensä ratkaisee koko pelin
vihellyksestä lähtien. Ja toinen juttu mitä oon ihmetelly, niin itselle ei tule kun kerran 50 pelissä joku suunnilleen saman
tasoinen(itse rank 41). Viime aikoina viiden rankin päässä +- pelaajille en ole hävinnyt ikinä, tiedä sitten syttyykö niihin
peleihin paremmin kun näihin pärinäeeroihin jotka painaa vaan suomalaisella tampan sentterillä ranteella.
Toisaalta voi vaikuttaa, etten pelaa enää synkroajia vastaan juuri siitä syystä.. voi olla että ne synkroajat olis sitten näitä
kovempi rankkisia..
 
Ylös Bottom