Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 14 [Hype ja hankintalässynlää]

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Be A Pro ukon kehitys on kyllä kieltämättä aika sairaan nopeaa nyt tässä nykyisessä NHL13:ssa.3 kautta ja käytännön 99.NHL12:ssa tuo oli todella pitkäveteistä ja hidasta...jospa 14 saataisiin siihen välimaastoon.

NHL13 alussahan oli se bugi että pelaajan arvot tippuivat reilusti (itselläkin 85->73) kausien välillä,siitä tuli ea:lle semmonen postimyrsky että pian tuli päivitystä.Tämä saattaisi myös olla toimiva keino että arvot heittelee suorituksen mukaan vaikka 5-10 pelin välein,ei kokonaisen kauden välein...
Sillä kompensoitaisiin sitäkin ettei joka peli ole samanlainen. Joka peliin et vaan voi tehdä hattutemppua ja jääaika vähenisi ihan oikeasti,käytännössä,ei pelkästään teoriassa kuten NHL13:ssa tuntuu olevan joka toinen "parannus" tai kehitys.
Nyt nuo pelaajan "viat" ja jääajan vähentyminen (joka ei näy missään) on tehty kompensoimalla sitä loukkaantumisilla,mikä sekään ei toimi...jalka murtunut ja 3 päivää muka poissa kentältä,joo on välillä mutta neljäntenä se murtuma onkin poissa,silti eroa ei huomaa ukossa tai sen nopeudessa...Mikä siis kusee tässäkin?

Nuo boostit saa auki 2:ssa kaudessa mikä on vähän turhan nopeaa...saisivat aueta EASHL:ssä käyttöön vaikka 100 pelin jälkeen mutta be a pro:sta ne saisi mielestäni heivata pois tai ainakin rajoittaa niiden kestoa tai jotain...
Tai vaikka siten jos pääset playoffseihin ja saavutat kauden tavoitteet,saat playoffseihin käyttöösi +5 laukauksen boostin ja vastaavia juttuja.Tämä nykynen boostijuttu ikäänkuin lopettaa kiinnostuksen peliin liian aikaisin...

En muista mikä änäri se oli kun pelaaajasta tuli "hot" niin hänelle tuli liekin kuva ja arvot nousi jotain +5 tietyillä osa-alueilla edellisen pelin perusteella,ei saavutusten takia...Se olisi edelleen todella hyvä käytäntö.

Be A Pro:n aloittaessa pitäisi saada valita pelaajan overall itse,kuitenkin joku maksimi kuten nyt,se on siinä jossain 68 paikkeilla.Itse tykkäisin aloittaa uran junnusarjasta ihan pohjalta,siis niin alhaalta kuin vain voi...mahtaako se olla peräti 36 tuo matalin mihin pelaajan arvon voi laittaa,muistaakseni ainakin yksittäiset arvot voi,Overall on sitten eri asia,mutta siinä olisi jo varaa kehitykseen ja voisi kehittää sitä aluetta mitä itse haluaa :D
Tämän muuten aion kokeilla lähipäivinä,miten pärjää umpisurkealla kaukalossa...en vain nyt muista saiko uran aloitettua valmiilla pelaajalla junnusarjasta vai pelkästään NHL:stä? NHL:stä jos joutuu aloittamaan,voin sanoa että tulee aika sairasta menoa kunnes nopeus ja muut kehittyy...

Kehitystä vaaditaan siis NHL14 vähän joka suuntaan :)
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

En muista mikä änäri se oli kun pelaaajasta tuli "hot" niin hänelle tuli liekin kuva ja arvot nousi jotain +5 tietyillä osa-alueilla edellisen pelin perusteella,ei saavutusten takia...Se olisi edelleen todella hyvä käytäntö.
NHL 08 ainakin, on tullu hakattua siinä kautta kaverin kanssa aikoinaan. Joku merkki siinä vielä oli muistaakseni sille, kun pelaaja on huonossa vireessä.
Ois muuten kiva saada se free4all takasin tähän.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

NHL 08 ainakin, on tullu hakattua siinä kautta kaverin kanssa aikoinaan. Joku merkki siinä vielä oli muistaakseni sille, kun pelaaja on huonossa vireessä.
Ois muuten kiva saada se free4all takasin tähän.

Taisi olla juuri 08,eikös siinä kohtaa vaihtunut konsolikin,eli tuo 09 taisi olla PS2 ja PS3:lle molemmille...Mutta tuo idea olisi mielestäni tervetullut takaisin.
Tosin jos tuo toteutetaan vaikka 4-6 pelin keskiarvolla,niin ainakin be a pro-joukkueesta olisi 90% koko ajan jäässä :D
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Kansikuvaäänestys on alkanut. Ensimmäisellä kierroksella jokaisesta joukkueesta äänestetään kahdesta vaihtoehdosta yksi pelaaja jatkoon. Suomalaisista mukana ovat tällä kertaa Mikko Koivu, Niklas Bäckström ja Kari Lehtonen.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Kansikuvaäänestys on alkanut. Ensimmäisellä kierroksella jokaisesta joukkueesta äänestetään kahdesta vaihtoehdosta yksi pelaaja jatkoon. Suomalaisista mukana ovat tällä kertaa Mikko Koivu, Niklas Bäckström ja Kari Lehtonen.

Kyllä saisi joku suomalainen päästä kanteen.. Ite äänestin Bäckströmiä ja LEhtosta, koska Koivu oli NHL 10 painoksessa kannessa, ja maalivahteja ei ole kansissa näkynyt moneen painokseen.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Kyllä saisi joku suomalainen päästä kanteen.. Ite äänestin Bäckströmiä ja LEhtosta, koska Koivu oli NHL 10 painoksessa kannessa, ja maalivahteja ei ole kansissa näkynyt moneen painokseen.
Itse äänestin Koivua ja Kärppää.

Omat suosikit on P.K Subban & Ryan Callahan.
Pelkään, että kansa valitsee jonkun Malkinin kanteen.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Kukakohan nuo "taisteluparit" tuolla valitsee?? Noh, oli miten oli, niin ollaan ylpeitä Suomalaisia ja äänestetään niin kauan Nikkeä ja Karia, kun vain messissä pysyvät! :) Niin ja voihan sitä Koivuakin äänestää, mutta kaverin pärstä jo löytyy tuosta yhdestä änäristä, niin jätän Mikon äänestämisen muille. :D
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Itse oon nyt äänestelly tossa muutaman kertaa, mutta en kyllä anna suomalaisille mitään säälipisteitä (en oikeestaan ymmärrä miksi edes pitäisi:confused:)), vaan äänestän ihan omia lempipelaajia ja niitä jotka näkisin mieluiten pelin kannessa. Esimerkkinä nyt Dallasin kohdalla annoin äänen Jamielle enkä Lehtoselle. Noh, minnesotassa mun ääni meni kuitenki Bäckströmille ku ei toi Koivu mikää suosikki oo...
....Joku P.K. esimerkiks olis kyllä jees kannessa :)
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Itse oon nyt äänestelly tossa muutaman kertaa, mutta en kyllä anna suomalaisille mitään säälipisteitä (en oikeestaan ymmärrä miksi edes pitäisi:confused:)), vaan äänestän ihan omia lempipelaajia ja niitä jotka näkisin mieluiten pelin kannessa. Esimerkkinä nyt Dallasin kohdalla annoin äänen Jamielle enkä Lehtoselle. Noh, minnesotassa mun ääni meni kuitenki Bäckströmille ku ei toi Koivu mikää suosikki oo...
....Joku P.K. esimerkiks olis kyllä jees kannessa
:)

Niin ja mä jotenkin veikkaan, että porukat enemmän tykkää Kari Lehtosesta.. Tietenkin jos olisin Dallas fani, niin en tiedä kumpaa olisin äänestänyt. Mutta teet niinkuin parhaaksi näet :)
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Eikös tämä ole kolmevuotisen projektin viimeinen vuosi? Ja tottakai parannettua fysiikkaa hehkutetaan joka vuosi muutenkin, aivan kuten minkä tahansa "vuosipäivityspelin" kohdalla. Ja onhan ne fysiikat parantuneet, ja roimasti. Vielä NHL11 oli kamalaa arcaderämistelyä missä ei tarvinnut edes osua taklauksella taklattavaan niin silti ne lenteli minne sattui.

p.s. Vastasin täällä mieluummin kuin LG:n puolella, oli sekava dejavu-fiilis äsken kun luin samaa postausta jo toiseen kertaan :)

Ei, se projekti kuivui NHL 12 tai NHL 13:n kohdalla. Sen piti siis olla valmis viimeistään tässä NHL 13:sta, mutta kuten ollaan huomattu, se on kaukana siitä. Töitä siis riittää. Onhan tuo totta, mutta NHL 12:sta viime vkl testanneena sanoisin, että se on monella tapaa paljon parempi kuin nykyinen. Ei siis parempi, vaan monessa asiassa siinä asiat ovat paremmin.

Juu, itse asiassa vähän odottelinkin, että tuutko ihmettelemään. :>

No en mä kyllä ymmärrä... Tietty poket menee ohi joskus, mutta ei se hyökkääminen ole mitenkään helppoa ainakaan ihmispakille.

Tähän voisin sanoa seuraavaa: Jos susta hyökkääminen on vaikeaa, niin kyse on kyllä sitten omista huonoista taidoista. Tarkoitan siis 1vs1 -pelejä. Hyökkääminen ei siis ole todellakaan vaikeaa, mutta maalinteko Matrix-veskoille ilman varmoja maaleja onkin sitten vaikeampaa kuin ydinfysiikka. Poket on täysin randomeja, syötöt menee kaikista läpi, tekoäly on helvetin typerä jne. HYvällä menestyksellä tulee hyökättyä ihan leaderboardsien kirkkainta kärkeä vastaan. Loput onkin sitten siitä kiinni, että onko kaverin veska tulessa ja kuinka monta kymmentä tolppavetoa se siihen peliin itselleen arpoo.

Parin vuoden ajan on voinut vaihtaa kontrollit niin, että oikea tatti pokettaa ja taklaukset on puskuri+tatti-komennon takana. Poke toimii tosin samalla lailla kuin puskuristakin, mutta tuntuu silti luontevammalta kuin puskuriversio.

Testasin noita kontrolleja about 20 pelin verran muutama kuukausi takaperin. Olivat kyllä sellaista kuraa, että oksennus meinasi lentää. 2K-sarjan puolustaminen toi itselle märkiä unia mieleen öisin noiden testisessioiden jälkeen. Maila oli juuri siellä missä sen halusikin olevan ja jäähyt tulivat silloin, kun itse teit virheen tai pelasit tyhmästi. Ei random-generaattorin arpaonnella tai AI:n sekoilujen jälkeen.

Voisi tähän vielä listata vähän omia toiveita. 99% niistä ei varmasti toteudu, mutta ainahan saa haaveilla. Siksi tulee lotottuakin joka lauantai.

- Pienempi kaukalo.
Kansainvälinen kaukalo aivan naurettavan iso. Peli muistuttaa enemmän futista kuin lätkää. Änäri kaukalolla sama ongelma. Liian helppoa kruisailla yhdellä pelaajalla, varsinkin AV:lla.

- Parempi tekoäly
Idiotismit pois ja laittakaa se viisikko pelaamaan oikeaa kiekkoa. 2vs0 hyökkäyksissä AI ei aja täysillä päätypleksiin tai törmää veskaan. Myös se päätön koulukiekkopuolustus pois.

- Kontrolloitu puolustaminen
Kiekottoman pelaajan maila toimimaan oikeasta tatista ja taklaus vaikka jollain tapaa kokonaan vasemmalle riippuen koodaajien taidoista. Syötöt katkeavat pelaajan lapaan jne.

- Realistinen maalivahti
Jos puolustusta helpotetaan/tehdään se hauskaksi ja järkeväksi, myös maalivahdeista selkeästä huonompia. Vetojen tarkkuutta voisi tällöin myös viilata huonommaksi.

- Fysiikat kuntoon
Varsinkin pelaajien kohdalla ja heidän törmätessä.

- Luistelu järkeväksi
Ei ne isokokoiset pakitkaan mitään sumopainijoita ole. Kyllä nekin osaa luistella.

- Erätauolla ja paussilla mahdollisuus muokata taktiikoita
Naurettavaa, että tämä sama ongelma on vieläkin mukana. Ilmeisesti pentujen toivomuksesta.

- Parempi grafiikka ja presentaatio
Tähän ei varmasti tarvitse lisätä mitään. Muihin urheilupeleihin verratessa on tasoa NHL 94.

- Mailat eivät ole haamuja
Eli mailat eivät mene enää pelaajien läpi

- Liimakiekko pois
Miksi kiekko on liimattuna lapaan? Ehdottomasti vaadin tähän parannusta. Koskee kaikkia tilanteita. Harhauttelua, luistelemista, kamppailutilanteita, syötön vastaanottoa yms

- Random-jäähy generaattori
Joskus voit huoletta kampata jätkän, joskus et. Selkään voi vetää surutta poikittaisella, kun kaveri yksinläpi jne.

- 500km/h lämätyt purkukiekot pysähtyvät hyökkääjän hanskaan
Nämä pois, jälleen kerran alkaa itkettään kun vertaa tätä sonta kasaa muiden lajien virtuaalitarjontaan.

- Bugit
NHL 13:ssa julkaisusta lähtien laittomat bugit ovat vieläkin siellä. Aina lupailevat korjata, milloinkohan tämä tapahtuu? Kuluttajan rahojen ryöstäminen ei ole kovin mukavaa, vai onko teistä?

- Ihan oikeasti?
Yrittäkää nyt pikku hiljaa julkaista jo oikeasti hyvä lätkäpeli? Tässä on NHL 07:n fantastisen startin jälkeen taas kuuden vuosipäivityksen ajan kuunneltu teidän perättömiä lupauksianne. Alkaa oikeasti jo riittämään.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Ite alotin tällä :D

[video=youtube;kQbq5qgkJ7c]http://www.youtube.com/watch?v=kQbq5qgkJ7c[/video]

Ja nyt ollaan tässä :) Jännityksellä oottelen minkälainen tuo 14 on.

[video=youtube;zdTuMdgyuyk]http://www.youtube.com/watch?v=zdTuMdgyuyk[/video]
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Juu, itse asiassa vähän odottelinkin, että tuutko ihmettelemään. :>



Tähän voisin sanoa seuraavaa: Jos susta hyökkääminen on vaikeaa, niin kyse on kyllä sitten omista huonoista taidoista. Tarkoitan siis 1vs1 -pelejä. Hyökkääminen ei siis ole todellakaan vaikeaa, mutta maalinteko Matrix-veskoille ilman varmoja maaleja onkin sitten vaikeampaa kuin ydinfysiikka. Poket on täysin randomeja, syötöt menee kaikista läpi, tekoäly on helvetin typerä jne. HYvällä menestyksellä tulee hyökättyä ihan leaderboardsien kirkkainta kärkeä vastaan. Loput onkin sitten siitä kiinni, että onko kaverin veska tulessa ja kuinka monta kymmentä tolppavetoa se siihen peliin itselleen arpoo.
Joo no en tiedä mistä puhut, mutta mun mielestä hyökkääminen on maalin tekemistä ja puolustaminen on maalin estämistä. Että miten helvetissä voi olla helppo hyökätä, mutta vaikea tehdä maalia? Kyllä mä niitä maaleja hyvin saan, ja PMK 1v1 peleissä on jotain 1,1 että ei se nyt niin vaikeeta ole myöskään puolustaa.
Poket kyllä mulla osuu ihan hyvin, mutta bottipeleissä ei tietenkään.

Itte haluisin että vihdoinki ea avais silmät ja kehittelis kunnon tekoälyn eikä tollasta raiteilla kulkevaa p*skaa... Botti tönäsee sut vaikka metrin päästä kumoon ja kummasti aina läpiajossa pelaaja menettää kiekon yhtäkkiä, mitä ei oo ikinä mulla tapahtunu 1v1 peleissä. Myös toi bottien magneettilapa, ei vaan voi käsittää miten laiska ratkaisu kun ei olla jaksettu tehdä työtä että se botti käyttäs pokea eikä imasis sitä kiekkoa aina kun pelaaja eksyy vähintään kahden metrin päähän.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Joo no en tiedä mistä puhut, mutta mun mielestä hyökkääminen on maalin tekemistä ja puolustaminen on maalin estämistä. Että miten helvetissä voi olla helppo hyökätä, mutta vaikea tehdä maalia?

Voihan sen ajatella myös niin, että hyökkääminen on maalipaikkojen luomista ja puolustaminen niiden estämistä :)
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Kaikkea tulee kyllä mieleen mikä on huonoa ja mitä pitäisi korjata tulevaan peliin..

En tiedä miten tai missä pelimuodossa te pelaatte botteja vastaan sillä niissä on eroja,HUT ja GM on täysin erilainen bottien toiminta...Saatika maalivahdit.
Be A Pro:ssa eroa on myös,mutta syy taitaa olla lähinnä toimimattomuus itse ohjaaman kenttäpelaajan ja bottien välillä.Asetukset ei myöskään toimi kuten pitäisi,tai jos toimii,niin nämä sliderit eivät ole tarpeeksi "vahvat".
Tämä loukkaantumis-slideri jota korjailtiinkin toimii..mutta hitto vie D: "jalkasi on murtunut,lepää 3 päivää" wtf!?

Ainakin pelin omaa tekoälyä vastaan (normi GM ja be a pro),botit menevät taklaamaan päätyyn asti,joskin se muuttuu semmoseksi pelaajan sidontamagneetiksi laitaa vasten (tuohon oma nappi joka toimii kiitos!).Samoin kyllä ne ajelee vastustajan maalivahtia surutta jos eivät saa vauhtia pois maalille mennessä...
Toisin kuin bap oma ukko joka saa jonkin magneettikohtauksen ja ajautuu vastustajan pakin pihteihin,eikä pääse irti millään,helvetin ärsyttävää...

Jos menet omalle maalille ja yrität töniä sieltä vastustajan ukkoa pois,se ukko pyörii sen ympärillä ja ns. tönii ilmaa siinä vieressä vaikka kuinka yrität taklata,tämä tosin ei aina toistu,jos menet sinne miljoonaa luistellen,saatat saadakin sieltä ukon pois,mutta yleensä se kyseinen ukko saa siitä hyvästä reboundin lapaansa....
Samat sanat sille reboundibugille,se tulee aina vastustajan lapaan,vaikka se ei saisikaan maalia mutta se on aina ensin vastustajan lavassa se kiekko.
Jos se sattuu menemään omaan lapaan,olet yleensä yksin hyökkäämässä...saa käydä kahvilla ja odottaa että omat tulee sinne ylös ja voit syöttää.
Laukausten blokkaus toimii mielestäni ihmeellisenkin hyvin pelissä,mutta botti haistaa liikkeen usein turhankin hyvin.Siitäkin löytyy vikaa...se että ukko ei tee aina sitä liikettä mitä haluaisi,ei polviasentoa sillon kun sitä tarvittaisi vaan vetää pitkäkseen,ja huomasin että pelaaja ei vain osaa tehdä muuta kuin heittäytyä jos tuo kiekon blokaus on tarpeeksi matala (puuttuuko aivoista osa? :D)...liekö noille oletus-komennoilla oma nappi?

Huonoa on sekin että botit eivät osaa seinäsyöttöjä tai 3 vs. 1 hyökkäykset päättyvät botin yhteen typerään syöttöön taakse pakille joka ei saa sitä kiinni.Tai laukaukseen joka ei uppoa kuin tuurilla takakulmaan.
jos pyydät syöttöä,se ukko hakka sitä mailaa (jolloin kiekko ei tule lapaan) mikä on ihan v**un ärsyttävää,toimii eashl:ssä mutta ei be a pro:ssa jossa kuviot on kohdallaan...miksei se vain huuda tai lämäytä jäähän kerran mailalla,onko botit sokeita luonnostaan? :D
On tuossa jotain hyvääkin..eihän sitä syöttöä aina saa kiinni,sitä peli kompensoi jokseenkin paremmin kuin aiemmin,mutta ihan selvästi jos botti katsoo kiekkoon ja se menee lavan ohitse,botti reagoi siihen myöhässä on typerää...Tosin aina botteja vastaan pelatessa,vastustaja ei näitä virheitä tee ainakaan isoimmalla vaikeusasteella...(Liimalapa ja kiekon hallinta 99 vaikka se arvoissa olisikin muuta).

Omat pakit ei tee tai edes lauo jos ei ole ohjaajaa maalin edessä,miksi hitossa? Kokeilin omaa tekoälyäkin tuohon muuttaen pakkien viiviatoimintaa siten että ne laukoisi joka paikasta,mutta ei toimi,liekö sitten taas tämä bap:n toimimattomuusbugi, (eli homma joka on suunniteltu GM:ään ja ei toimi be a pro:ssa).Odotan kyllä parannusta tähänkin tulevasta...jospa ne ukot saisi nyt pysymään jotenkin G-voimien rajoissa takluksien yhteydesä,sekin on jo paljon :D

Lerppukiekot menee viivasta sisään,mutta kauheat kanuunat ei mene,kyse siis bottipakit ja oman joukkueen pakit vieläpä...vastustaja eli tekoäly osaa ampua aina sinne takayläkulmaan tai sieltä tulee kaamea gamesaveri (paitsi jos itse sitä pelaajaa ohjaat)...
Kertoo sekin jotain että Subban omasta joukkueesta ei tehnyt kuin 3 maalia viime kaudella,3:lla edelliskaudella yli 10 maalia.
Samoin herra Beaulieu joka nyt pelaa ylhäällä jo neljättä kautta...50 maalia viimiseen 4 kauteen,nyt hädin tuskin 5 maalia (joukueen paras!) heti kun itse olen mukana.

Stanley cup irtosi vasta kun tein yli 200 pistettä kaudella ja playoffseissa lähes 60! Ja Pricella torjunta prosentti yli 92. PMK jossain alle 2.
Be A Pro:sta voi sanoa että sitä pelataan vain yhden ukon uran takia ja siinä tosiaan saat tehdä kaiken itse,ja kun kaipaisi sitä ympäristöä siihen,vaikka Ovie tekemään 80 maalia jotta se varmasti estäisi edes kerran maalipörssin voiton bap-pelaajalta...Tämänkin piti mukamas olla toisin mutta eipä ole...Se ei toimi GM:n pohjalta edelleenkään..Sanoisin että tämä on ihan pelin testaamattomuutta ennen myyntiin laittoa ja sen vuoksi bap toimii ikäänkuin pelaisit kaksi kautta yhtä aikaa,liian pitkä...
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Mitäs ootte mieltä, jos tähän uuteen tulis vs peleihin sama systeemi, kun kerhoonkin eli elite, pro, amatöör ja joka kk pleijarit. Vois ite innostua noistakin peleistä pikkusen enemmän, tokihan toi HUT on olemassa, mutta itteä ei kyllä jaksa kiinnostaa se härdelli mikä sen ympärillä pyörii. Ei vaan yksinkertasesti oo aikaa.

Tulis vs peleihin enemmän syvyyttä, nyt koko homma tuntuu täysin turhalta pelimuodolta, ainakin mun mielestä.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Mitäs ootte mieltä, jos tähän uuteen tulis vs peleihin sama systeemi, kun kerhoonkin eli elite, pro, amatöör ja joka kk pleijarit. Vois ite innostua noistakin peleistä pikkusen enemmän, tokihan toi HUT on olemassa, mutta itteä ei kyllä jaksa kiinnostaa se härdelli mikä sen ympärillä pyörii. Ei vaan yksinkertasesti oo aikaa.

Tulis vs peleihin enemmän syvyyttä, nyt koko homma tuntuu täysin turhalta pelimuodolta, ainakin mun mielestä.
Eikös tähän ollut tulossa semmonen? Joku jaottelu ainakin niinkuin fifassa, jos oon oikein ymmärtänyt?
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Joo no en tiedä mistä puhut, mutta mun mielestä hyökkääminen on maalin tekemistä ja puolustaminen on maalin estämistä. Että miten helvetissä voi olla helppo hyökätä, mutta vaikea tehdä maalia? Kyllä mä niitä maaleja hyvin saan, ja PMK 1v1 peleissä on jotain 1,1 että ei se nyt niin vaikeeta ole myöskään puolustaa.
Poket kyllä mulla osuu ihan hyvin, mutta bottipeleissä ei tietenkään.

Juuri tämän takia en jaksa fanipoikien kanssa alkaa edes väittelemään. He vetävät sinut omalle tasolleen ja pieksevät sinut kokemuksellaan. Aivovapaata puuhaa.

Kyllähän hyökkääminen on paljon muutakin kuin pelkkä numero taululla. Varsinkin kun puhutaan videopelistä ja hyökkäämisestä, voidaan siinä puhua vaikka laukauspaikkojen luomisesta, harhautuksista jne. Aina kun joku ottaa tarkempia statseja mukaan, niin selkeä kuvatodiste tai sitä ei tapahtunut. Ei siis näitä "mulla x on joku y". Kyllä itselläkin TMK > PMK, mutta tarkemmin en osaa sanoa. Ja sanotaanko näin, että puolustaminen tässä pelissä vain on vaikeampaa ja hyvin paljon sattuman varassa, jos sitä vertaa vaikkapa 2K-sarjan puolustamiseen. Tähän lisää vielä sen, että tässä kiekollinen pelaaja voi hallita omaa tekemistään lähes miten haluaa, mutta puolustaminen on juuri tätä yhden napin rämpyttämistä. Kyllähän se jotain kertoo, että idlaavalta pelaajalta on "vaikeaa" saada kiekko pois.

No joo, mutta jos niistä hyvistä paikoista on vaikea tehdä maali, niin silloin ne ei ole hyviä paikkoja.

Mikähän aivopieru tämä on? On ihan yleinen fakta, että tässä pelissä maalivahdit ovat aivan liian hyviä ja rikkovat fysiikan lakeja 99,9% ajastaan. Ja kuten aiemmin sanoin, näistä paikoista on vaikea tehdä maali, jos ei käytä glitchejä tai varmoja kikkoja veskan päihittämiseen. Tässä pelissä on vaikea tehdä maali oikeastaan aina, ihan sama oliko se 5vs0 hyökkäys tai yksinläpi. Toki varmat kikat uppoavat, mutta onhan se vähän tylsää, että tässä pelissä on käytännössä ne kolme eri tapaa tehdä maali ja niistä se yksi tietty variaatio on se tehokkain.

Tähän on turha tulla urputtumaan, että kyllä sinä osaat puolustaa ja kyllä sinä saat maaleja. Hyvä sulle, mutta moni muu haluaisi, että niitä maaleja saisi muullakin tavoin kuin säbärannareilla yläpörsään tai sillä samalla lättysyöttö+etukulmaveivi idealla. Maalintekeminen tässä pelissä on kaikkea muuta kuin realistista, mutta se ei vaadi paljoa, jos vain tiedät ne kolme varmaa kikkaa. Jos taas haluat pelata peliä kaverin kanssa ns. realistisesti, se ei olekaan enää niin helppoa, koska huippuveskat ottavat kaikki kiinni. Sen sijaan että vedät yläpörsään, yritätkin patjan yli tai kainalosta. Testattu on, ei se vaan millään uppoa.

Eikös tähän ollut tulossa semmonen? Joku jaottelu ainakin niinkuin fifassa, jos oon oikein ymmärtänyt?

Kuten tuossa puhuttiin versus-peleistä, ei niihin ole ainakaan vielä tuollaista missään luvattu. Itse toivoin samaa asiaa tuolla ensimmäisellä sivulla eli seasons olisi mukana myös 1vs1 versus-peleissä. Nyt se on tulossa mukaan pelkästään HUT ja EASHL-pelimuotoihin. Eli lueppas vähän tarkemmin niin ei tarvitse koko aikaa täällä korjailla. Ellet sitten fanipoikamaisesti halua kuuluttuu PS3:n ja NHL-pelisarjan parhautta?
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom