Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 14 [Hype ja hankintalässynlää]

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Juuri tämän takia en jaksa fanipoikien kanssa alkaa edes väittelemään. He vetävät sinut omalle tasolleen ja pieksevät sinut kokemuksellaan. Aivovapaata puuhaa.
Hyvä tapa karata keskustelusta, sanotaan toista fanipojaksi... Jos olet saanut minusta sen kuvan että olen joku fanipoika voisit ottaa ne silmälasit käteen. En vaan ymmärrä miten joku puolustamisen vaikeus liittyy siihen olenko fanipoika?
Kyllähän hyökkääminen on paljon muutakin kuin pelkkä numero taululla. Varsinkin kun puhutaan videopelistä ja hyökkäämisestä, voidaan siinä puhua vaikka laukauspaikkojen luomisesta, harhautuksista jne. Aina kun joku ottaa tarkempia statseja mukaan, niin selkeä kuvatodiste tai sitä ei tapahtunut. Ei siis näitä "mulla x on joku y". Kyllä itselläkin TMK > PMK, mutta tarkemmin en osaa sanoa.
No joo miten vaan, mutta ei se kyllä ole mitenkään erityisen helppoa päästä hyviin laukaisupaikkoihinkaan ainakaan EASHL peleissä jos vastustaja osaa puolustaa. 1v1 peleissä niitä nyt tulee, kun botit on aina ihan pihalla.
Ja sanotaanko näin, että puolustaminen tässä pelissä vain on vaikeampaa ja hyvin paljon sattuman varassa, jos sitä vertaa vaikkapa 2K-sarjan puolustamiseen. Tähän lisää vielä sen, että tässä kiekollinen pelaaja voi hallita omaa tekemistään lähes miten haluaa, mutta puolustaminen on juuri tätä yhden napin rämpyttämistä. Kyllähän se jotain kertoo, että idlaavalta pelaajalta on "vaikeaa" saada kiekko pois.
Puolustustaitosi ovat todellakin vajaita, jos se on mielestäsi yhen napin rämpyttämistä. Taklaus on tässä erittäin suuressa osassa puolustuksessa, niinkuin aikaisemmissa änäreissä. Poke ei osu ihan joka kerta, mutta ei sen kyllä kuulukkaan, koska muuten ne pienet pakit olisi aivan ylivoimaisia. Jos se poke on susta tehoton, niin muisteleppas vaikka NHL 11 jossa poke oli aivan hyödytön.


Mikähän aivopieru tämä on? On ihan yleinen fakta, että tässä pelissä maalivahdit ovat aivan liian hyviä ja rikkovat fysiikan lakeja 99,9% ajastaan. Ja kuten aiemmin sanoin, näistä paikoista on vaikea tehdä maali, jos ei käytä glitchejä tai varmoja kikkoja veskan päihittämiseen. Tässä pelissä on vaikea tehdä maali oikeastaan aina, ihan sama oliko se 5vs0 hyökkäys tai yksinläpi. Toki varmat kikat uppoavat, mutta onhan se vähän tylsää, että tässä pelissä on käytännössä ne kolme eri tapaa tehdä maali ja niistä se yksi tietty variaatio on se tehokkain.
Samaa mieltä etteivät maalivahdit ole realistisia, mutta siitä ei ole ollut kyse missään vaiheessa. Turha valittaa jos maaleja ei tule, jos yrittää tehdä niitä sellasilla tavoilla mitkä ei hyvin uppoa. 2v0 hyökkäyksestä saa jo varman maalin jos ei mene maalin ohi ja siniseltäkin voi lämiä hyvin oneilla maaleja.

Tähän on turha tulla urputtumaan, että kyllä sinä osaat puolustaa ja kyllä sinä saat maaleja. Hyvä sulle, mutta moni muu haluaisi, että niitä maaleja saisi muullakin tavoin kuin säbärannareilla yläpörsään tai sillä samalla lättysyöttö+etukulmaveivi idealla. Maalintekeminen tässä pelissä on kaikkea muuta kuin realistista, mutta se ei vaadi paljoa, jos vain tiedät ne kolme varmaa kikkaa. Jos taas haluat pelata peliä kaverin kanssa ns. realistisesti, se ei olekaan enää niin helppoa, koska huippuveskat ottavat kaikki kiinni. Sen sijaan että vedät yläpörsään, yritätkin patjan yli tai kainalosta. Testattu on, ei se vaan millään uppoa.
Samaa mieltä tästäkin, mutta tääkään ei liity itse asiaan millään tavalla.

Kuten tuossa puhuttiin versus-peleistä, ei niihin ole ainakaan vielä tuollaista missään luvattu. Itse toivoin samaa asiaa tuolla ensimmäisellä sivulla eli seasons olisi mukana myös 1vs1 versus-peleissä. Nyt se on tulossa mukaan pelkästään HUT ja EASHL-pelimuotoihin. Eli lueppas vähän tarkemmin niin ei tarvitse koko aikaa täällä korjailla. Ellet sitten fanipoikamaisesti halua kuuluttuu PS3:n ja NHL-pelisarjan parhautta?

Tekis mieli sanoa jotain mistä varmaan tulis banaania, joten voit käyttää omaa mielikuvitustasi. :)
Voi kamalaa kun sanoin tossa että muistaakseni sellanen on tulossa. Juu, sehän tarkottaa että oon ps3 fanipoika. Sen sijaan sinua voisi sanoa 2K änäri fanipojaksi. Sulla ei tunnu olevan mitään hyvää sanottavaa änäristä ja kaikki tulevat uudistuksetkin on ihan perseestä.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Juuri tämän takia en jaksa fanipoikien kanssa alkaa edes väittelemään. He vetävät sinut omalle tasolleen ja pieksevät sinut kokemuksellaan. Aivovapaata puuhaa.

Kyllähän hyökkääminen on paljon muutakin kuin pelkkä numero taululla. Varsinkin kun puhutaan videopelistä ja hyökkäämisestä, voidaan siinä puhua vaikka laukauspaikkojen luomisesta, harhautuksista jne. Aina kun joku ottaa tarkempia statseja mukaan, niin selkeä kuvatodiste tai sitä ei tapahtunut. Ei siis näitä "mulla x on joku y". Kyllä itselläkin TMK > PMK, mutta tarkemmin en osaa sanoa. Ja sanotaanko näin, että puolustaminen tässä pelissä vain on vaikeampaa ja hyvin paljon sattuman varassa, jos sitä vertaa vaikkapa 2K-sarjan puolustamiseen. Tähän lisää vielä sen, että tässä kiekollinen pelaaja voi hallita omaa tekemistään lähes miten haluaa, mutta puolustaminen on juuri tätä yhden napin rämpyttämistä. Kyllähän se jotain kertoo, että idlaavalta pelaajalta on "vaikeaa" saada kiekko pois.



Mikähän aivopieru tämä on? On ihan yleinen fakta, että tässä pelissä maalivahdit ovat aivan liian hyviä ja rikkovat fysiikan lakeja 99,9% ajastaan. Ja kuten aiemmin sanoin, näistä paikoista on vaikea tehdä maali, jos ei käytä glitchejä tai varmoja kikkoja veskan päihittämiseen. Tässä pelissä on vaikea tehdä maali oikeastaan aina, ihan sama oliko se 5vs0 hyökkäys tai yksinläpi. Toki varmat kikat uppoavat, mutta onhan se vähän tylsää, että tässä pelissä on käytännössä ne kolme eri tapaa tehdä maali ja niistä se yksi tietty variaatio on se tehokkain.

Tähän on turha tulla urputtumaan, että kyllä sinä osaat puolustaa ja kyllä sinä saat maaleja. Hyvä sulle, mutta moni muu haluaisi, että niitä maaleja saisi muullakin tavoin kuin säbärannareilla yläpörsään tai sillä samalla lättysyöttö+etukulmaveivi idealla. Maalintekeminen tässä pelissä on kaikkea muuta kuin realistista, mutta se ei vaadi paljoa, jos vain tiedät ne kolme varmaa kikkaa. Jos taas haluat pelata peliä kaverin kanssa ns. realistisesti, se ei olekaan enää niin helppoa, koska huippuveskat ottavat kaikki kiinni. Sen sijaan että vedät yläpörsään, yritätkin patjan yli tai kainalosta. Testattu on, ei se vaan millään uppoa.



Kuten tuossa puhuttiin versus-peleistä, ei niihin ole ainakaan vielä tuollaista missään luvattu. Itse toivoin samaa asiaa tuolla ensimmäisellä sivulla eli seasons olisi mukana myös 1vs1 versus-peleissä. Nyt se on tulossa mukaan pelkästään HUT ja EASHL-pelimuotoihin. Eli lueppas vähän tarkemmin niin ei tarvitse koko aikaa täällä korjailla. Ellet sitten fanipoikamaisesti halua kuuluttuu PS3:n ja NHL-pelisarjan parhautta?

Omasta mielestä botit tappavat peli-ilon koko pelistä. Tekoäly on niin skeidaa, että heidän on ollut pakko tehdä helppoja ratkaisuja (varsinkin kerhossa). Pitää muistaa kuitenkin ero eri pelimuotojen välillä. Spar on erilaista kuin kerho tai vs jne. Itse olen suurimman osan takonut kerhoa ja ainoa pelimuoto mitä voi kerhossa suositella on 6vs6, kaikki muut variaatiot ovat ihan täyttä kuraa minun mielestä.

Vs pelit ovat sitten ihan eri juttu, ainakin ite pystyn pyörittämään peliä mukavasti ja tekemään monipuolisia maaleja. Niitä on joskus tuon takia ihan mukava pelata.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Vaikka tunteet on aina pinnassa änärin parissa, yritetään pitää keskustelu asiallisena vaikka eriäviä mielipiteitä muut omaavatkin.

Omasta mielestäni NHL13 tarjosi ensimmäistä kertaa VS-muodon jossa oikean näköistä lätkää pelaamalla pärjää. Ei tarvi enää kirota juustoilijoita ja varmoja maaleja, nyt ne saa puolustettua pois pääsääntöisesti, ilman että peli-ilo siitä paljoakaan kärsii. Onneksi tuli GMC:n myötä palattua 1v1-matseihin parin vuoden tauon takia, nyt löytyy iloa siitäkin muodosta jos ei kerhoilijat satu olemaan linjoilla.

Tottakai 6v6 on aivan eri peli kuin bottimatsit, mutta kyllä hauskaa voi pitää bottienkin kanssa. Jos ajattelee, että pelkät varmat maalit menevät tässä hokissa, voi katsoa Utubesta tallentamiani GMC-matseja kahden kauden verran. Ei paljon juustoilua näy ja voittojakin tipahtelee silloin tällöin mahtavalle Kojoottilaumalle.

NHL14 epäilemättä parantaa peliä taas, kunhan EA ei ole kuunnellut aiempien vuosien arcadekiekkofaneja liikaa (palauttamalla älyttömän puck controllin, viemällä tehoa pokesta, syöttöjen läpimenoa parantamalla etc).
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Vaikka tunteet on aina pinnassa änärin parissa, yritetään pitää keskustelu asiallisena vaikka eriäviä mielipiteitä muut omaavatkin.

Omasta mielestäni NHL13 tarjosi ensimmäistä kertaa VS-muodon jossa oikean näköistä lätkää pelaamalla pärjää. Ei tarvi enää kirota juustoilijoita ja varmoja maaleja, nyt ne saa puolustettua pois pääsääntöisesti, ilman että peli-ilo siitä paljoakaan kärsii. Onneksi tuli GMC:n myötä palattua 1v1-matseihin parin vuoden tauon takia, nyt löytyy iloa siitäkin muodosta jos ei kerhoilijat satu olemaan linjoilla.

Tottakai 6v6 on aivan eri peli kuin bottimatsit, mutta kyllä hauskaa voi pitää bottienkin kanssa. Jos ajattelee, että pelkät varmat maalit menevät tässä hokissa, voi katsoa Utubesta tallentamiani GMC-matseja kahden kauden verran. Ei paljon juustoilua näy ja voittojakin tipahtelee silloin tällöin mahtavalle Kojoottilaumalle.

NHL14 epäilemättä parantaa peliä taas, kunhan EA ei ole kuunnellut aiempien vuosien arcadekiekkofaneja liikaa (palauttamalla älyttömän puck controllin, viemällä tehoa pokesta, syöttöjen läpimenoa parantamalla etc).
Hyvä sijoittuminen kun puolustat on jo puolivoittoa. En ainakaan itse harrasta mitään järjetöntä poken rämpyttämistä tai taklaa järjettömästi. Kun paikka tulee, niin poke tai taklaus, säbäranteet pyrin ottamaan juuri tuolla sijoittumisella muun muassa. Kyllä meikäläinenkin muistaa NHL12 jossa kaikki syötöt meni läpi, eihän siinä touhussa ollut välillä mitään tolkkua, senkus heitit sokkona johonkin suuntaan niin syöttö voi mennä läpi ties kuinka monesta pelaajasta ja sitten tietty se onetimer maali, jota tuli katseltua hidastettuna about miljuuna kertaa :D Ja kun ite pakittelin kerhossa paljon 12 aikaan, niin kyllä rupesi veetuttamaan, kun ainoa tyyli katkoa se syöttö oli heittäytyä levyksi maahan ja tietty sekin syöttö menee läpi :)

Eikä tämän pelin takia kannata hermojaan menettää, änäri on mitä on. Jos rupeaa veekäyrä nousemaan liikaa, niin heittää vaikka pelin roskiin tai pelaa jotain muuta.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Hyvä sijoittuminen kun puolustat on jo puolivoittoa. En ainakaan itse harrasta mitään järjetöntä poken rämpyttämistä tai taklaa järjettömästi. Kun paikka tulee, niin poke tai taklaus, säbäranteet pyrin ottamaan juuri tuolla sijoittumisella muun muassa. Kyllä meikäläinenkin muistaa NHL12 jossa kaikki syötöt meni läpi, eihän siinä touhussa ollut välillä mitään tolkkua, senkus heitit sokkona johonkin suuntaan niin syöttö voi mennä läpi ties kuinka monesta pelaajasta ja sitten tietty se onetimer maali, jota tuli katseltua hidastettuna about miljuuna kertaa :D Ja kun ite pakittelin kerhossa paljon 12 aikaan, niin kyllä rupesi veetuttamaan, kun ainoa tyyli katkoa se syöttö oli heittäytyä levyksi maahan ja tietty sekin syöttö menee läpi :)
Kyllä mun mielestä 12 katkoi syöttöjä paremmin kun tässä uudemmassa. Nyt syötöt katkee vaan pokella tai heittäytymällä. Usein oma tyyppi ei saa ees kiekkoa katkastua vaikka se menis jalkojen välistä...
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Kyllä mun mielestä 12 katkoi syöttöjä paremmin kun tässä uudemmassa. Nyt syötöt katkee vaan pokella tai heittäytymällä. Usein oma tyyppi ei saa ees kiekkoa katkastua vaikka se menis jalkojen välistä...

Kyllä mun ukko katkoo ihan hyvin syötöt, kunhan olen sijoittunut oikein. Ei se nyt niitä 100prossasesti katko, mutta hyvällä prosentilla kuitenkin. Mutta pitää muistaa, että tiimeissä on eroa, on pikkusen kuumottavampaa pelata huippuja vastaan kuin huonompia tiimejä. 12 pidit syöttönappia pohjassa ja heitit sokkona sinnepäin vaikkapa maalin eteen ruuhkaan tai hait sitä onea vaikka linjalla on 3 ukkoa, niin syöttö meni tosi usein läpi.

13 pitää sentään jo vähän kattoa mihin sen syötön laittaa ja millä voimakkuudella, miten maila on, onko ukko vapaana jne. Ei tässä nyt sentään voi sokkona roiskia sinnepäin, joku järki pitää pelissä olla, siis kerhossa.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Kyllä mun mielestä 12 katkoi syöttöjä paremmin kun tässä uudemmassa. Nyt syötöt katkee vaan pokella tai heittäytymällä. Usein oma tyyppi ei saa ees kiekkoa katkastua vaikka se menis jalkojen välistä...

Heh, niin ne mielipiteet eriää. Omasta mielestä (pakkina pääsääntöisesti kerhoa pelanneena) takakulmasyötöt/slotin läpi syötöt olivat aivan kamalat 12:ssa. Aivan sama vaikka olit täydellisesti sijoittuneena, 90% ajasta ne meni läpi. Nykyhokissa riittää hyvä sijoittuminen, ja välillä se hyvin ajoitettu poke.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Heh, niin ne mielipiteet eriää. Omasta mielestä (pakkina pääsääntöisesti kerhoa pelanneena) takakulmasyötöt/slotin läpi syötöt olivat aivan kamalat 12:ssa. Aivan sama vaikka olit täydellisesti sijoittuneena, 90% ajasta ne meni läpi. Nykyhokissa riittää hyvä sijoittuminen, ja välillä se hyvin ajoitettu poke.

Kyllä tuli joo aika monta kertaa kirottua kuinka kiekko menee läpi. Muistan ihan elävästi ja se kiekko meni läpi vaikka tosiaan heittäydyit levyksi monta kertaa. Itse pakittelin 12 paljon ja se onetimer ja kiekkojen läpi meno jäi päälimmäisenä pakittelusta ja kerhopeleistä mulle mieleen.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Itse pelaan Be A Pro:ta vasempana laitrurina ja oikeakätisenä,miettikääs miksi...siksi kun pelissä syöttö lähtee tarkemmin ja paremmin rystyllä botteja vastaan,tämä ei välttämättä ole bugi,nimittäin botit haistaa ilmeisesti syötöt jos ne lähtee lavan puolelta.Toinen on tuo tatin heilautus vasemmalle,botti ei saa kiekkoa,sitten kääntö ympäri ja passi viivalle (jossa se pakki sitten sössii sen kiekon tai ei saa kiinni,mutta näin pelaa muuan LA Kings usein irl.)
tai maalille silmät kiinni...Tapoja on monia ja pelityylejäkin on vähintään yhtä paljon.
NHL14 ei tule olemaan vielä mikään simulaatio,joten tämä meikäläisenkin vertaus irl. kiekkoon on vähän turhaa,mutta kyllä ne yrittävät siellä...:rolleyes:

Muuten...ottaako/kuuluisiko pelaajan ottaa automaattisesti syötön katko jos on syöttölinjalla ilman että painelet mitään nappeja? BAP-ukosta ainakin menee kiekot läpi herkästi,jotain se kuitenkin ikäänkuin yrittää tehdä kun kiekko vilahtaa läheltä...
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Muuten...ottaako/kuuluisiko pelaajan ottaa automaattisesti syötön katko jos on syöttölinjalla ilman että painelet mitään nappeja? BAP-ukosta ainakin menee kiekot läpi herkästi,jotain se kuitenkin ikäänkuin yrittää tehdä kun kiekko vilahtaa läheltä...
Joo kuuluis, mulla käy kyllä usein silleen EASHL peleissä että kun vihu passaa omasta päädystä kärkkyvälle laiturilla ja yritän mennä katkasemaan syötön, ni kiekko vaan liruu mun jalkojen välistä. :D
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

On jo linkitetty täällä, mutta äänestäkää Beleskeyta!

NHL 14 Cover Vote "I NEED YOUR HELP" - YouTube
Joo no toi sama linkki oli tossa pari viestiä ylöspäin, joten tuskin vielä tarttee nostaa.
Eikä tässä varmaa vielä mikään hätä ole, toi pääse varmasti tosta ekasta jatkoon, vai miten tää äänestys menee? Tuleeko seuraavaksi jatkoon päässeistä uudet taisteluparit? Kyllä mä tota finaaliin asti voin äänestää, mutta en todellakaan halua sitä kanteen :D
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Hyvä tapa karata keskustelusta, sanotaan toista fanipojaksi... Jos olet saanut minusta sen kuvan että olen joku fanipoika voisit ottaa ne silmälasit käteen. En vaan ymmärrä miten joku puolustamisen vaikeus liittyy siihen olenko fanipoika?

Tähän voisin ottaa oman mahtavan esimerkin. Meillä on suklaajäätelötuutti. Se, pidätkö siitä vai et, on täysin mielipidekysymys. Taas se, sulaako jäätelötuutti 30 asteen helteessä, kun se makaa pöydällä viisi tuntia, ei ole mielipidekysymys. Se sulaa, piste. Änäri maailmassa: Voit pitää änäriä hyvänä pelinä, mutta meneekö tässä syötöt pelaajien läpi ei taas ole missään määrin mielipidekysymys.

No joo miten vaan, mutta ei se kyllä ole mitenkään erityisen helppoa päästä hyviin laukaisupaikkoihinkaan ainakaan EASHL peleissä jos vastustaja osaa puolustaa. 1v1 peleissä niitä nyt tulee, kun botit on aina ihan pihalla.

Miksi puhut EASHL-peleistä, kun vaivalla jo kerroin, että puhun 1vs1-peleistä? Minulle on yhden tekevää millaista se on EASHL:ssä. Siitä ei puhuttu enkä halua siihen ottaa enempää kantaa. Omat kokemukset EASHL:stä on sen verta surkeita, etten siihen pelimuotoon koske ennen kuin nettikoodi korjataan. 100/10 netin pitää olla tarpeeksi vakaa pyörittämään tuota pelimuotoa. Tällä hetkellä se ei sitä ole ollut omalla kohdallani.

Nyt puhutaan 1vs1-peleistä ja juuri mainitsemasi asian takia puolustaminen on tässä pelissä älyttömän vaikeaa ja hyökkääminen helppoa. Botit ovat vajareita ja siihen kun lisää kaikki muut tekijät (kiekot menee läpi jne.), on soppa valmis.

Puolustustaitosi ovat todellakin vajaita, jos se on mielestäsi yhen napin rämpyttämistä. Taklaus on tässä erittäin suuressa osassa puolustuksessa, niinkuin aikaisemmissa änäreissä. Poke ei osu ihan joka kerta, mutta ei sen kyllä kuulukkaan, koska muuten ne pienet pakit olisi aivan ylivoimaisia. Jos se poke on susta tehoton, niin muisteleppas vaikka NHL 11 jossa poke oli aivan hyödytön.

No ei tässä taklaaminen kovin suuressa osassa voi olla, jos 1vs1-pelien leaderboardsien kärkinimillä, ja myös minulla, taklausten keskiarvo pelissä on 3-5. Taklaaminen on täysin random puuhaa myös. Koska kiekko pysyy liimattuna lavassa, ei taklaaminen ole kovin monesti järkevää. Taklaaminen on riski. Joko se osuu ja uppoaa tai sitten se osuu ja tiput itse tilanteesta pois. Jokaisessa pelissä jossa innostut taklaamaan, tulee tilanteita jossa Chara taklaa selkeästi pienempää kaveria, taklaus osuu, mutta hyökkääjä vain jatkaa matkaa kiekko lapaan liimattuna. Ei siinä paljoa Charalla enää mitään tee, koska luistelumoottori on mitä on. Hyvä lisä peliin, mutta vaatii vielä suurta viilausta monessa suhteessa.

Pokea en tietääkseni sanonut tehottomaksi, vaan täysin arpomiseksi. Ongelmaan on monta syytä. Pokea ei voi kunnolla mitenkään ohjata, mutta kiekollinen pelaaja voi ohjata mailaansa miten vain. Pelin random jäähygeneraattori. Uskoisin tasoituksilla olevan myös osaa tässä. Toki myös liimakiekko on osatekijä. Kirsikkana kakun päällä pelaajien läpi menevät mailat. Tarkoitan siis sitä, että täydellisesti sijoittunut puolustaja joka pokettaa juuri oikealla nanosekunnilla, saattaa hyvällä mahdollisuudella riistää kiekon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että näin tapahtuu. Oikeassa lätkässä näin kyllä tapahtuu, mutta tässä ei. Siksi NHL 14:sta pitäisi pystyä ohjaamaan puolustajan mailaa oikeasta tatista samalla tapaa kuin 2K:ssa. Monesti käy siis tilanne, jossa kiekko ei lähde lavasta pokettamalla tilanteessa missä sen pitäisi lähteä, mutta sitten 2m kaverin selän takaa sinne päin poketus kauhoo kiekon magneetin tavoin pois. Poke on rikki ja se on ollut sitä NHL 07:sta lähtien. Muissa sarjan osissa sitä on voinut kompensoida taklaamalla, nyt sekin on samanlaista arpomista.


Samaa mieltä etteivät maalivahdit ole realistisia, mutta siitä ei ole ollut kyse missään vaiheessa. Turha valittaa jos maaleja ei tule, jos yrittää tehdä niitä sellasilla tavoilla mitkä ei hyvin uppoa. 2v0 hyökkäyksestä saa jo varman maalin jos ei mene maalin ohi ja siniseltäkin voi lämiä hyvin oneilla maaleja.

Miten niin siitä ei ollut kyse missään vaiheessa? :D Kertaapas vähän keskustelua, keskity, kirjoita, keskity, käy syömässä ja luepas uudestaan vaikka kaikki ketjun viestit.

Jep, luistelen aina maalin ohi 2vs0 hyökkäyksessä, vedän pari kunniakierrosta maalin ympäri ja sitten vedän nollakulmasta. Äh, tekoäly ajaa älyttömän usein 2vs0 tilanteissa täysillä päätykulman kaukaloa vastan, spurttaa täysillä veskaa päin ja taklaa sitä tai lähtee vaihtoon tmv. jää hengailemaan siniviivalle. 2vs0 tilanteeseen pääseminen ei ole kovin vaikeaa, mutta niissä syöttäminen on 95% kerroista se isoin virhe. Varma etukulmaveivi uppoaa kyllä aina. Juu toi siniviiva one-timer lämy on kyllä kans melko läppä. Syöttö pakille ja veto samaan kulmaan, josta syöttö tuli -> menee lähes aina maaliin, jos oikein toteutettu.


Samaa mieltä tästäkin, mutta tääkään ei liity itse asiaan millään tavalla.

Millä logiikalla lajittelet nämä sinun tuomiot? Hyökkääminen on helppoa, mutta sitäkin kuten näköjään kaikkea tässä pelissä on vaikeutettu keinotekoisesti. Hyviä paikkoja tulee paljon, mutta 99% niistä päättyy veskan gamesaveriin, tolppaan tai muuten vaan Crosby heittää puolen metrin päästä tyhjästä maalista kiekon katsomon 13. istumariviin isotissisen blodin tissien väliin. Ratkaisu on helppo: Lisätään puolustukseen lisää työkaluja, poistetaan kaikki idiotismi hyökkäyksestä (liimakiekko jne.), tekoäly fiksummaksi ja veskat selkeästi huonommiksi sekä laukausten tarkkuuteen selkeä fysiikkamoottori yms. Eli pelaajan asento, laukauksen "tähtäysajan" vaikutus ja pelaajan statsit vaikuttaisivat selkeästi millainen laukaus sieltä tulee. Toki myös se minne tähtäät isompaan rooliin. Ei aina yläpörsään vaan muualtakin uppoaa, jos veska jättää reiän. Jos FIFA, miksei myös NHL?



Tekis mieli sanoa jotain mistä varmaan tulis banaania, joten voit käyttää omaa mielikuvitustasi. :)
Voi kamalaa kun sanoin tossa että muistaakseni sellanen on tulossa. Juu, sehän tarkottaa että oon ps3 fanipoika. Sen sijaan sinua voisi sanoa 2K änäri fanipojaksi. Sulla ei tunnu olevan mitään hyvää sanottavaa änäristä ja kaikki tulevat uudistuksetkin on ihan perseestä.

No sano vaikka pikaviestinä, enköhän mä sen kestä. PS3 fanipoika-syytös tulee ihan toiseen ketjuun kirjoittamastasi viesteistä. Mutta onhan se hyvä ottaa selville asioita ennen kuin kirjoittelee? Varsinkin kun tuo informaatio olisi ollut yhden klikkauksen päässä heti ensimmäisessä viestissä ja pari viestiä siitä alemmas itsekin toivoin juuri samaa asiaa, jossa viimeistään tuli selväksi, ettei tuota löydy versuksesta. Hyvä että keskustelua syntyy, mutta joskus voi käyttää vaikka Googlea apuna niin vältytään täysin turhilta viesteiltä ja ihmettelyiltä.

Voit sanoa minua miksi fanipojaksi vain haluat. En suutu siitäkään. En kuitenkaan usko, että yhden hyvän ominaisuuden toivominen ex-kilpailijalta tähän sarjaan on kovin suurta fanittamista? Varsinkin jos se on yhteisen hyvän puolesta. Hirveästi hyvää sanottavaa tästä pelisarjasta ei kyllä löydy, se on pakko myöntää. Pelkällä skill stickillä koko sukupolven seilaaminen alusta loppuun ei vain ole kunnioitettava teko mielestäni. En itse huomaa eroa esimerkiksi NHL 10 ja NHL 12 välillä. Eiku venaas, toisessa pysty muistaakseni taklailemaan vihellyksen jälkeen ja pelikatko veny puolen minuutin mittaseksi. Perkele että oli muuten mahtava uudistus! NHL 13:ssa on pari hyvää uudistusta, luistelumoottori ja GMC. Tosin kuten aina, molemmat ovat vielä täysin lasten kengissä. Vähän niinkuin laitaan sitominen. Olihan se siistiä kun se tuli tähän mukaan. Onko sitä sen jälkeen mitenkään paranneltu? No eipä ole. Toimiiko se oikeastaan kovinkaan hyvin? Niinpä...

On vain väärin, että niin futiksen, golfin, koriksen kuin amerikkalaisen futiksenkin virtuaalifanittajilla on niin mahtavat versiot omasta lajistaan pikselipelinä, mutta meillä ei. EA:n tapa "uudistaa" tätä pelisarjaa ei vain vakuuta. Samat ongelmat ovat pelistä toiseen ja uudistukset huomaa vain suurennuslasin kanssa satojen pelien jälkeen. "Hei näitsä Jarno!! Malkin rapsutti kassejaan vaihtopenkillä!! Vähäx siisti uudistus!!!11"

Omasta mielestäni NHL13 tarjosi ensimmäistä kertaa VS-muodon jossa oikean näköistä lätkää pelaamalla pärjää.

Nyt on pakko kysyä, että miten määritellään sana "pärjää"? Tarkoitatko sitä, että sillä voittaa pelejä sillon tällöin versuksessa? Nojoo, tottakai. Siellä on tullut sen verran ihmeellisiä uunoja välillä vastaan, että ne voittais vaikka silmät kiinni. Ja pullahan voi aina käydä. Vai oliko sittenkin kyse siitä, että realistisella kiekolla pääsee ihan kirkkaimmille listasijoituksilla (sanotaanko vaikka top100)? Otappa kuva ja samalla vaikka vähän videotakin, tuota en usko. Oli se sitten HUT tai versus, samanlaisia juustorunkkareita se top 200 on täynnä. Realistista kiekkoa pelaamalla voi voittaa, mutta sillä ei voi kyllä kovin pitkälle pärjätä. Molemmissa tullut oltua korkeilla listasijoituksilla ja kyllä se oli ankeaa pelattavaa samantasoista vastusta vastaan.

EDITtii:

Muokataanpa vielä sen verran, että hyvä sijoittautuminen ei syötön katkossa auta paljoa. Toisesta päästä maalin takaa hyökkäyssiniviivalle heitetty toivotaan-toivotaan-syöttö on muuten älyttömän vaikea katkoa. Syöttölinjalla seisominen ei monesti katkaise syöttöä, joten on turvauduttava poke checkiin. Se mihin kiekko siitä kimpoaa on sitten täysin eri juttu. Yleensä takaisin hyökkäävälle joukkueelle. Tekoäly ei myöskään osaa yhtään katkoa syöttöjä. Vaikka syötönkatko ns. "onnistuu", pelaaja ei saa kiekkoa haltuunsa vaan se on kuin kuuma peruna, joka polttelee käsissä. FIFAssa syötöt katkeavat, jos seisot syöttölinjalla, kuten muuten myös matala vetokin. NHL:ssä menee joko maila rikki tai kiekko kimpoilee kuin puolukka pi***ssa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Ite en ole noita vs pelejä kovin paljon tahkonut. Olisiko kaikkien accojen yhteissaldo joku 80-100 peliä ja niistä 10-20 häviötä. Yleensä kaljapäissään olen noita vääntänyt kavereiden kanssa ja joskus yksinään, jos ei ole muutakaan tekemistä. Olen joskus miettinyt, että pystyisinkö pelaamaan yhden matsin, niin että pyörisin koko pelin ajan menettämättä kiekkoa, sitten ihan lopussa kävisi heittämässä säbäranteen tai läpärin sisään :D

Ero on tosiaan kuin yöllä ja päivällä verrattuna kerhopeleihin, kun kentällä on kaikki ihmisiä jotka osaavat pelata verrattuna noihin botteihin. Ei tuo tekoäly päätä tosiaan huimaa, mutta se nyt on mitä on.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Nyt on pakko kysyä, että miten määritellään sana "pärjää"? Tarkoitatko sitä, että sillä voittaa pelejä sillon tällöin versuksessa? Nojoo, tottakai. Siellä on tullut sen verran ihmeellisiä uunoja välillä vastaan, että ne voittais vaikka silmät kiinni. Ja pullahan voi aina käydä. Vai oliko sittenkin kyse siitä, että realistisella kiekolla pääsee ihan kirkkaimmille listasijoituksilla (sanotaanko vaikka top100)? Otappa kuva ja samalla vaikka vähän videotakin, tuota en usko. Oli se sitten HUT tai versus, samanlaisia juustorunkkareita se top 200 on täynnä. Realistista kiekkoa pelaamalla voi voittaa, mutta sillä ei voi kyllä kovin pitkälle pärjätä. Molemmissa tullut oltua korkeilla listasijoituksilla ja kyllä se oli ankeaa pelattavaa samantasoista vastusta vastaan.

Vs-matseja pelasin GMC:tä varten harjoitusmielessä leppoisalla asenteella ilman juuston juustoa tilastolla 71-24-10. Ainoatakaan matsia en hävinnyt aiempien vuosien tyyliin pelimekaniikan hyväksikäytölle, vaan paremmille pelimiehille tai sitten onnekkaalla pompulla. Koska myös joskus voitan pelejä onnekkailla pompuilla niin niihin häviäminen ei häiritse. Yli 90% peleistä meni paremmalle pelaajalle. Aiempina vuosina näin ei ollut. Top1000 taisi olla sijoitus parhaimmillaan, eli terävän kärjen juustoporukkaan en usein törmännyt.

HUT:ia pelannut sen jälkeen vaihtelun vuoksi, keskivertotiimillä ilman tähtiä (paitsi Wäinö joka tuli ilmeisesti keräilyversion ostajille tjs. Senkin tajusin laittaa kokoonpanoon vasta mennä viikolla) tilastolla 39-20-2. Ei huikea recordi mutta 80ovr tiimillä supertähtijoukkueita vastaan ihan ok.

GMC:tä pelannut kahta matsia vajaa kaksi kautta, joka pelin ihmisvastustajaa vastaan noin 60% pistesaldolla, Kojooteilla ilman suuria tähtiä. Lähes kaikki nuo matsit löytyvät täältä:
New Jersey Devils @ Phoenix Cyotes "Greatest Show On Earth" - YouTube

Vastakysymys:Jos peli ja sen pelaajat aiheuttavat noin paljon mielipahaa niin eikä kannattaisi pelata jotain muuta peliä, ihan noin oman mielenterveyden kannalta?

edit: Itse lopetin FPS-pelien verkkopelaamisen pääsääntöisesti juuri sen pään hajoamisen takia, liikaa teinejä kämppäilemässä ja lägi oli paljon raivostuttavampaa kuin hokissa ikinä.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Mitenkäs toi HUT toimii? Yhen pelin pelasin kerran huvikseen, voitin rankuilla ja kentällä hiihteli nippu täysin kädetöntä ja jalatonta porukkaa. Eli jos rupean pelaamaan enemmän, tulee vastaan näitä kavereita joilla kirmaa kentällä wäinöä, lemiöötä sun muuta. Jos näin on, niin ei tuota kannata edes aloittaa pelaamaan, tollasilla pelaajilla kun mitä aluksi saa ei tee yhtään mitään.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Mitenkäs toi HUT toimii? Yhen pelin pelasin kerran huvikseen, voitin rankuilla ja kentällä hiihteli nippu täysin kädetöntä ja jalatonta porukkaa. Eli jos rupean pelaamaan enemmän, tulee vastaan näitä kavereita joilla kirmaa kentällä wäinöä, lemiöötä sun muuta. Jos näin on, niin ei tuota kannata edes aloittaa pelaamaan, tollasilla pelaajilla kun mitä aluksi saa ei tee yhtään mitään.

Pelaamalla pelejä saat kiekkoja joilla voi ostaa korttipakkoja joista aukeaa uusia surkeita pelaajia. Kiekoilla voit myös täsmäostaa huutokaupasta pelaajia.

Itse näin tuon huiman tasoeron joukkueissa tässä vaiheessa vuotta pelkästään hauskana haasteena. Aina ne peukut enemmän ratkaisevat kuin pelaajat joukkeessa, tasaisessa pelissä paremmat pelaajat tottakai tuovat etua.

Ihan hauska pelimuoto silloin tällöin pelailla kun kerholaisia ei ole linjoilla, itsellä kasuaalipyrkimyksenä kerätä NYR:in kaikki pelaajat omaan tiimiin.

Muuttunee mukavammaksi ensi hokissa divarien tullessa mukaan, tulee hieman enemmän merkitystä niille peleille.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Kyllä mun mielestä 12 katkoi syöttöjä paremmin kun tässä uudemmassa. Nyt syötöt katkee vaan pokella tai heittäytymällä. Usein oma tyyppi ei saa ees kiekkoa katkastua vaikka se menis jalkojen välistä...

Tähän täytyy sanoa että olen täysin eri mieltä. Videota piristämään muistia mitä kakkia kahdessatoista tuli vastaan jatkuvalla syötöllä (no pun intended):
Interception fail | EA SPORTS

Pakin paikka on se ainut mitä osaan hyvin pelata, muille paikoille en tohdi kerhopeleissä mennä säheltämään. Kahdessatoista pakittaminen oli niin turhaa että meni peli jo uudenvuoden aikaan myyntiin.
 
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Tähän täytyy sanoa että olen täysin eri mieltä. Videota piristämään muistia mitä kakkia kahdessatoista tuli vastaan jatkuvalla syötöllä (no pun intended):
Interception fail | EA SPORTS

Pakin paikka on se ainut mitä osaan hyvin pelata, muille paikoille en tohdi kerhopeleissä mennä säheltämään. Kahdessatoista pakittaminen oli niin turhaa että meni peli jo uudenvuoden aikaan myyntiin.

Ite en peliä myyny, mutta välillä rupesi ihan tosissaan korpeamaan tuo pakittelu meikäläistäkin. Kun ei mitään voinu oikeastaan tehdä välillä, sitä ukkoakin tuli muokittua aika monta kertaa, eikä siitäkään mitään hyötyä ollut. 12 pärjäs ja sai maaleja surkeatkin pelaajat, sekä syöttöpojoja suht paljon, koska homma oli tehty niin helpoksi ja pakit suht aseettomiksi. Ei vaadi kovin kummoista pelimiestä jos opetteli 12 sen typerän onetimer maalin ja syöttöjähän pysty laittamaan syöttönappi pohjassa mistä asennosta tahansa sokkona edes sinnepäin, niin aika usein se meni perille.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom