Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 14 [Hype ja hankintalässynlää]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: NHL 14 [Hype]

Vs-matseja pelasin GMC:tä varten harjoitusmielessä leppoisalla asenteella ilman juuston juustoa tilastolla 71-24-10. Ainoatakaan matsia en hävinnyt aiempien vuosien tyyliin pelimekaniikan hyväksikäytölle, vaan paremmille pelimiehille tai sitten onnekkaalla pompulla. Koska myös joskus voitan pelejä onnekkailla pompuilla niin niihin häviäminen ei häiritse. Yli 90% peleistä meni paremmalle pelaajalle. Aiempina vuosina näin ei ollut. Top1000 taisi olla sijoitus parhaimmillaan, eli terävän kärjen juustoporukkaan en usein törmännyt.

HUT:ia pelannut sen jälkeen vaihtelun vuoksi, keskivertotiimillä ilman tähtiä (paitsi Wäinö joka tuli ilmeisesti keräilyversion ostajille tjs. Senkin tajusin laittaa kokoonpanoon vasta mennä viikolla) tilastolla 39-20-2. Ei huikea recordi mutta 80ovr tiimillä supertähtijoukkueita vastaan ihan ok.

GMC:tä pelannut kahta matsia vajaa kaksi kautta, joka pelin ihmisvastustajaa vastaan noin 60% pistesaldolla, Kojooteilla ilman suuria tähtiä. Lähes kaikki nuo matsit löytyvät täältä:
New Jersey Devils @ Phoenix Cyotes "Greatest Show On Earth" - YouTube

Vastakysymys:Jos peli ja sen pelaajat aiheuttavat noin paljon mielipahaa niin eikä kannattaisi pelata jotain muuta peliä, ihan noin oman mielenterveyden kannalta?

No tuossa on hiukan se ongelma. Sitten kun sijoitus alkaa olla kokonaistilastossa 200 pelaajan paremalla puolella niin voidaan uudestaan käydä tätä läpi. Koska siellä pelaaminen ei vain onnistu, jossei ole juustot hallussa. Olen itsekin pelannut GMC:tä LG:n suomalaisessa liigassa. Oli mukavia pelejä ainakin ne missä pelattiin suhteellisen realistista kiekkoa. Siihen tämä peli antaa mahdollisuuden, mutta kuten sanoin se ei ole "voittavaa kiekkoa". FIFAssa ja vaikkapa NBA:ssä realistinen futis on todella lähellä. Tässä voit vaan tiettyyn pisteeseen yrittää pelata realistisesti, mutta ei se silti poista maalivahtien yliluonnollisuutta minnekkään. Vaikkapa laitapelissä änäri on kuitenkin hyvin kaukana todellisuudesta. Itse olen tämän kauden aikana katsonut kaikki NHL Tonight ohjelmat sekä pelejä on tullut katsottua yli 100, joten kyllä sen eron vain huomaa älyttömän selkeästi. Tottakai kyseessä on videopeli, mutta muissa lajeissa näin ei kuitenkaan ole.

Kysymyksesi on erittäin hyvä, olen kysynyt sitä usein itseltäni. Mutta se on vähän kuin nuuskan lopettaminen itselleni. Onhan sitä yrittänyt, mutta ei siitä mitään tule. Lätkä on kuitenkin vain vahvistunut viime vuosien aikana omassa sydämessäni, kun olen katsonut tuota futiksen sekoilua. Tähän lisää sosiaalisen paineen, jossa iso osa IRL-kavereista pelaa juurikin änäriä, niin ei se helppoa ole. Samalla tavalla me kaikki hajoillaan tälle pelille, mutta pakko pelata. Vaikea sanoa miksi. Onhan itsellä änärin pelaaminen silti selkeästi vähentynyt ja esimerkiksi HUTtia en pelaa enää ollenkaan.

Siitä päästäänkin tähän viimeiseen aiheeseen. HUT - bugista tasoituspalloilua. Pari todella tyhmää avainasiaa puuttuu koko pelimuodosta. Pelimuoto on täynnä bugeja, joihin EA:n puhelinpalvelu sanoo "korjaavansa" tilannetta. Millonkohan se päivitys tulee? Ei myöskään ole kovin suuri saavutus voittaa 80 tasoisilla pelaajilla jotain tähtisikermää, koska pelissä on jokin tasoitusjärjestelmä joka tasoittaa tasoeroja. Nämä kaikki kuuluisi korjata NHL 14:sta, mutta korjataanko niitä? Epäilen vahvasti.

Pahoittelut sekavasta viestistä, on vähän kiire.

Kysymyksesi on erittäin hyvä, olen kysynyt sitä usein itseltäni. Mutta se on vähän kuin nuuskan lopettaminen itselleni. Onhan sitä yrittänyt, mutta ei siitä mitään tule. Lätkä on kuitenkin vain vahvistunut viime vuosien aikana omassa sydämessäni, kun olen katsonut tuota futiksen sekoilua. Tähän lisää sosiaalisen paineen, jossa iso osa IRL-kavereista pelaa juurikin änäriä, niin ei se helppoa ole. Samalla tavalla me kaikki hajoillaan tälle pelille, mutta pakko pelata. Vaikea sanoa miksi. Onhan itsellä änärin pelaaminen silti selkeästi vähentynyt ja esimerkiksi HUTtia en pelaa enää ollenkaan.

Fiilikset ovat varsin tuttuja aiemmilta vuosilta, kerhopelit pitivät pelisarjan itsellä elossa. Tässä hokissa onneksi lähes jokainen peli päättyy hyvään fiilikseen, vaikka tulisi pataankin. Jaksamista vain sinne päin, toivottavasti 14 aiheuttaa vähemmän harmaita hiuksia.

Tähän voisin ottaa oman mahtavan esimerkin. Meillä on suklaajäätelötuutti. Se, pidätkö siitä vai et, on täysin mielipidekysymys. Taas se, sulaako jäätelötuutti 30 asteen helteessä, kun se makaa pöydällä viisi tuntia, ei ole mielipidekysymys. Se sulaa, piste. Änäri maailmassa: Voit pitää änäriä hyvänä pelinä, mutta meneekö tässä syötöt pelaajien läpi ei taas ole missään määrin mielipidekysymys.
No kyllä se aikalailla on mielipidekysymys näköjään.
Miksi puhut EASHL-peleistä, kun vaivalla jo kerroin, että puhun 1vs1-peleistä? Minulle on yhden tekevää millaista se on EASHL:ssä. Siitä ei puhuttu enkä halua siihen ottaa enempää kantaa. Omat kokemukset EASHL:stä on sen verta surkeita, etten siihen pelimuotoon koske ennen kuin nettikoodi korjataan. 100/10 netin pitää olla tarpeeksi vakaa pyörittämään tuota pelimuotoa. Tällä hetkellä se ei sitä ole ollut omalla kohdallani. Nyt puhutaan 1vs1-peleistä ja juuri mainitsemasi asian takia puolustaminen on tässä pelissä älyttömän vaikeaa ja hyökkääminen helppoa. Botit ovat vajareita ja siihen kun lisää kaikki muut tekijät (kiekot menee läpi jne.), on soppa valmis.
En ole ainakaan huomannut että olisit jossain sanonut että tämä koskisi vain 1v1 pelejä, voi olla että olet. 1v1 pelien vaikea puolustus johtuu kumminkin jostain ihan muusta kun huonoista pokeista. Se johtuu just siitä että botit on aina ihan pihalla, eivätkä osaa antaa sopivasti painetta kiekolliselle tai edes pitää kiekotonta kiinni. 1v1 tilanne on kumminkin suhteellisen helppo puolustaa pois.
No ei tässä taklaaminen kovin suuressa osassa
voi olla, jos 1vs1-pelien leaderboardsien kärkinimillä, ja myös minulla, taklausten keskiarvo pelissä on 3-5. Taklaaminen on täysin random puuhaa myös. Koska kiekko pysyy liimattuna lavassa, ei taklaaminen ole kovin monesti järkevää. Taklaaminen on riski. Joko se osuu ja uppoaa tai sitten se osuu ja tiput itse tilanteesta pois. Jokaisessa pelissä jossa innostut taklaamaan, tulee tilanteita jossa Chara taklaa selkeästi pienempää kaveria, taklaus osuu, mutta hyökkääjä vain jatkaa matkaa kiekko lapaan liimattuna. Ei siinä paljoa Charalla enää mitään tee, koska luistelumoottori on mitä on. Hyvä lisä peliin, mutta vaatii vielä suurta viilausta monessa suhteessa.
Joo no en puhukkaan mistään kamikaze-takleista. Eihän niitä takleja välttämättä paljoa kerry, koska vihollinen mieluummin kääntyy vaikka siniselle päin kun tulee niitatuksi. Jos pelaaja tekee kikkaa, sen voi taklata. Jos pelaaja on tulossa laidasta sen voi taklata laitaan ellei se lähde kääntymään, jolloin kiekon voi pokettaa pois.
Pokea en tietääkseni sanonut tehottomaksi, vaan täysin arpomiseksi. Ongelmaan on monta syytä. Pokea ei voi kunnolla mitenkään ohjata, mutta kiekollinen pelaaja voi ohjata mailaansa miten vain. Tarkoitan siis sitä, että täydellisesti sijoittunut puolustaja joka pokettaa juuri oikealla nanosekunnilla, saattaa hyvällä mahdollisuudella riistää kiekon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että näin tapahtuu. . Muissa sarjan osissa sitä on voinut kompensoida taklaamalla, nyt sekin on samanlaista arpomista.
Oikeesti alkaa tuntua siltä, ettet osaa käyttää sitä pokea. Kyllä se mulla ihan hyvin toimii nimittäin.
Miten niin siitä ei ollut kyse missään vaiheessa? :D Kertaapas vähän keskustelua, keskity, kirjoita, keskity, käy syömässä ja luepas uudestaan vaikka kaikki ketjun viestit.
"Voi (|) (|). Jo nyt harhauttaminen on aivan naurettavan helppoa ja totaalista paskaa puolustaa ja te vain helpotatte sitä? Maila siis menee jatkossakin pelaajien läpi, poke check on helvetin epätarkka ja random, kiekko pysyy liimattuna lavassa ja harhautukset onnistuvat pelaajan taitotasosta riippumatta aina 100%:sti?"
Lihavoisitko kyseisestä tekstistä osan , jossa valitetaan maalivahtien epärealistisuudesta? Mun mielestä tossa vain selitetään miten helppoa hyökkäys on.
No sano vaikka pikaviestinä, enköhän mä sen kestä. PS3 fanipoika-syytös tulee ihan toiseen ketjuun kirjoittamastasi viesteistä. Mutta onhan se hyvä ottaa selville asioita ennen kuin kirjoittelee? Varsinkin kun tuo informaatio olisi ollut yhden klikkauksen päässä heti ensimmäisessä viestissä ja pari viestiä siitä alemmas itsekin toivoin juuri samaa asiaa, jossa viimeistään tuli selväksi, ettei tuota löydy versuksesta. Hyvä että keskustelua syntyy, mutta joskus voi käyttää vaikka Googlea apuna niin vältytään täysin turhilta viesteiltä ja ihmettelyiltä.
Niin eli ilmeisesti olet leimannut minut NHL ja ps3 fanipojaksi sen takia että mielestäni xbox ei tule halvemmaksi kuin ps3 10 vuoden aikana? Salli minun nauraa... :D
Niin ja oikeastaan joka viesti on muutaman klikkauksen päässä, mutta se edellyttäisi sitä, että olisin lukenut joka viestin ja muistaisin millä sivulla ne sijaitsevat.
Tiesitkö että ihmiset tekee virheitä, se on ihan inhimillistä. Ja ihan kamala virhehän se oli että en muistanut että kyseinen ominaisuus on tulossa vain EASHL ja HUT peleihin.
Voit sanoa minua miksi fanipojaksi vain haluat. En suutu siitäkään. En kuitenkaan usko, että yhden hyvän ominaisuuden toivominen ex-kilpailijalta tähän sarjaan on kovin suurta fanittamista? Varsinkin jos se on yhteisen hyvän puolesta. Hirveästi hyvää sanottavaa tästä pelisarjasta ei kyllä löydy, se on pakko myöntää. Pelkällä skill stickillä koko sukupolven seilaaminen alusta loppuun ei vain ole kunnioitettava teko mielestäni. En itse huomaa eroa esimerkiksi NHL 10 ja NHL 12 välillä. Eiku venaas, toisessa pysty muistaakseni taklailemaan vihellyksen jälkeen ja pelikatko veny puolen minuutin mittaseksi. Perkele että oli muuten mahtava uudistus! NHL 13:ssa on pari hyvää uudistusta, luistelumoottori ja GMC. Tosin kuten aina, molemmat ovat vielä täysin lasten kengissä. Vähän niinkuin laitaan sitominen. Olihan se siistiä kun se tuli tähän mukaan. Onko sitä sen jälkeen mitenkään paranneltu? No eipä ole. Toimiiko se oikeastaan kovinkaan hyvin? Niinpä...
No kuten jo sanottu älä pelaa sitte! Naurettavaa kumminkin sanoa toista fanipojaksi sen takia että sattuu pitämään jostain pelistä. Jos et NHL 10 ja 12 välillä huomaa muuta eroa, niin sitten ois jo todellakin hyvä aika hommaa ne silmälasit.

Nyt on pakko kysyä, että miten määritellään sana "pärjää"? Tarkoitatko sitä
, että sillä voittaa pelejä sillon tällöin versuksessa? Nojoo, tottakai. Siellä on tullut sen verran ihmeellisiä uunoja välillä vastaan, että ne voittais vaikka silmät kiinni. Ja pullahan voi aina käydä. Vai oliko sittenkin kyse siitä, että realistisella kiekolla pääsee ihan kirkkaimmille listasijoituksilla (sanotaanko vaikka top100)? Otappa kuva ja samalla vaikka vähän videotakin, tuota en usko. Oli se sitten HUT tai versus, samanlaisia juustorunkkareita se top 200 on täynnä. Realistista kiekkoa pelaamalla voi voittaa, mutta sillä ei voi kyllä kovin pitkälle pärjätä. Molemmissa tullut oltua korkeilla listasijoituksilla ja kyllä se oli ankeaa pelattavaa samantasoista vastusta vastaan.
No kappas kummaa... Top 200 on täynnä jotain bugittajia ja niitä jotka pelaa tehokkaimmalla tavalla. Ei se mikään yllätys ole ja näin on varmaan joka pelissä.
Muokataanpa vielä sen verran, että hyvä sijoittautuminen ei syötön katkossa auta paljoa. Toisesta päästä maalin takaa hyökkäyssiniviivalle heitetty toivotaan-toivotaan-syöttö on muuten älyttömän vaikea katkoa. Syöttölinjalla seisominen ei monesti katkaise syöttöä, joten on turvauduttava poke checkiin. Se mihin kiekko siitä kimpoaa on sitten täysin eri juttu. Yleensä takaisin hyökkäävälle joukkueelle. Tekoäly ei myöskään osaa yhtään katkoa syöttöjä. Vaikka syötönkatko ns. "onnistuu", pelaaja ei saa kiekkoa haltuunsa vaan se on kuin kuuma peruna, joka polttelee käsissä. FIFAssa syötöt katkeavat, jos seisot syöttölinjalla, kuten muuten myös matala vetokin. NHL:ssä menee joko maila rikki tai kiekko kimpoilee kuin puolukka pi***ssa.
No joo, samaa mieltä just tosta ettei syötöt usein katkea vaikka seisoisi ihan syöttölinjalla. Tämä ei kumminkaan tee hyökkäämistä mitenkään erityisen helpoksi, koska kyllä ne nyt sen verran hyvin katkeaa, ettei ole riskin arvoista yrittää joka kerta syöttää vihun läpi.
Tähän täytyy sanoa että olen täysin eri mieltä. Videota piristämään muistia mitä kakkia kahdessatoista tuli vastaan jatkuvalla syötöllä (no pun intended):
Interception fail | EA SPORTS
.
No eihän toi oikeasti nyt ees ollut kummonen. Se meni ihan jalan vierestä samalla kun se pelaaja vielä kääntyi.
Eilenkin kävi EASHL pelissä silleen, että passi meni kahden oman pakin mailan vierestä kun ne ei ees yrittäny katkasta. Tässä uudemmassa änärissä jos tulee 2v1 hyökkäys, on ihan turha seisoa siinä välissä ja koittaa blokata syöttö, kun se menee läpi kumminkin. 12 siinä sentään oli vielä jotain järkeä.

Fiilikset ovat varsin tuttuja aiemmilta vuosilta, kerhopelit pitivät pelisarjan itsellä elossa. Tässä hokissa onneksi lähes jokainen peli päättyy hyvään fiilikseen, vaikka tulisi pataankin. Jaksamista vain sinne päin, toivottavasti 14 aiheuttaa vähemmän harmaita hiuksia.

Taidan siirtää suosiolla suuremmat odotukset seuraavalle sukupolvelle, NHL 15:sta ja 16:sta. En usko, että NHL 14 tulee olemaan kovin suuri harppaus eteenpäin, ikävä kyllä.

No kyllä se aikalailla on mielipidekysymys näköjään.

Kuten aiemmin jo sanoin, tiesin keskustelun menevän juuri tähän eipäs joopas -kiemurteluun ja sitten jossain vaiheessa kopioidaan vanhoja viestejä ja etsitään sieltä kirjoitusvirheitä tmv, joilla yritetään nujertaa toinen kumoon. Syötöt menevät tässä monesti pelaajien läpi. Ei se mikään mielipide ole, näin vain ikävä kyllä on. Ei tässä ole ollut kysymys meneekö ne joka kerta vai ei vaan siitä, että ne todellakin menevät monesti läpi ja syöttöjä on vaikea katkoa. Esimerkkinä FIFAssa voit ennakoida kaverin pelaamista ja katkaista syötön seisomalla syöttölinjalla. Tässä se ei ole mahdollista läheskään yhtä tehokkaasti. Toki se koetko asian peli-ilon pilaajaksi on ihan itsestäsi kiinni, mutta koita nyt painaa jo kalloosi, että meillä kaikilla tulee tässä pelissä tilanteita vastaan, jossa kiekko ei pysähdy pelaajan lapaan vaikka pitäisi. Olet itsekin tämän jo myöntänyt.

En ole ainakaan huomannut että olisit jossain sanonut että tämä koskisi vain 1v1 pelejä, voi olla että olet. 1v1 pelien vaikea puolustus johtuu kumminkin jostain ihan muusta kun huonoista pokeista. Se johtuu just siitä että botit on aina ihan pihalla, eivätkä osaa antaa sopivasti painetta kiekolliselle tai edes pitää kiekotonta kiinni. 1v1 tilanne on kumminkin suhteellisen helppo puolustaa pois.

Mitä kirjoitinkaan aiemmin: "Tarkoitan siis 1vs1 -pelejä." Toin heti esille, että puhun 1vs1-peleistä enkä EASHL-peleistä. Lähinnä EASHL esimerkkisi vain todistavat, ettei takataskusta löydykkään enää argumentteja kumoamaan omiani. Aiemmin puhuin juuri, että toivottavasti minun ei tarvitse alkaa koko aikaa korjailemaan kirjoituksiasi. Eihän me CoDin yksinpelistä puhuttaessakaan aleta puolustelemaan sen putkimaisuutta sillä, että moninpelissä on 20 erilaista killstreakkia mukana?

Osasyy puolustamisen vaikeudelle on juurikin tekoälyttömyys. Se ei kuitenkaan ole ainoa syy. Taklauksen voi tehdä mitättömäksi ajoittamalla A/X napin painalluksen juuri oikealla hetkellä. Taklausta vastaanotettaessa siis painat A:ta/X:ää ja taklaus ei vaikuta mitenkään taklattavaan hyökkääjään. Hyvin vaikea ajoittaa, mutta kun sen opettelee hyvin, ei vastustaja saa sinua kumoon. Toki Y nappi laidan lähellä toimii toisena hyvänä esimerkkinä. Itsellä on ollut poke checkkiin parikin videota omassa media centerissä, jossa pokettajan maila menee selkeästi koko kiekon läpi. Aiemmin jo linkkasin videon, jossa suoraan naaman edessä ollut kiekko ei pokella lähtenytkään lavasta vaan puolustajani vain kamppasi hyökkääjän. Juuri se ettei pokea voi ohjata kunnolla aiheuttaa tilanteita, joissa tulee sitten ohi poketus, jäähy tai maila menee kiekon läpi.

Olet kuitenkin tarttunut vain yhteen lauseeseeni. Kyseessä on koko ajan ollut kokonaisuus puolustamisessa ja se, että se on vaikeaa. Tämän voit tarkistaa aiemmista viesteistäni. Poketus on yksi osa-alue joka ei ole täydellinen tällä hetkellä, mutta toki muissakin puolustuksen osa-alueissa on ongelmansa. Olen tuonut ne jo useamman kerran esille. En ole missään välissä syyttänyt pelkästään poketuksen epätarkkuutta syyksi vaikealla puolustamiselle. Aina olen luetellut saman litannian. Ymmärrätkö?

Joo no en puhukkaan mistään kamikaze-takleista. Eihän niitä takleja välttämättä paljoa kerry, koska vihollinen mieluummin kääntyy vaikka siniselle päin kun tulee niitatuksi. Jos pelaaja tekee kikkaa, sen voi taklata. Jos pelaaja on tulossa laidasta sen voi taklata laitaan ellei se lähde kääntymään, jolloin kiekon voi pokettaa pois.

Tässäkin pitää nähdä se kokonaisuus. Kiekollista pelaajaa pitää pystyä horjuttamaan tilanteesta riippumatta, jos taklaus vain osuu hyvin. Nyt näin ei ole. Laidan lähellä taklaaminen ei ole kovin hankalaa ja harhauttava pelaajakin on mahdollista taklata. Monesti poke on kuitenkin varmempi tapa puolustaa, joka ei täysin vastaa realisuutta. Taklaus on älyttömän iso riski juurikin siksi, että tässä monesti taklauksen vastaanottaja ei ole moksiskaan taklauksesta. Nyt kyseessä oli se, että hyvillä pelaajilla taklausten keskiarvo per peli on hyvin vähäinen. Tämä vain kertoo omaa kieltään siitä, kuinka kannattavaa tässä pelissä on pelata kroppaa. Tällöin puolustaminen on juurikin tätä poken rämppäämistä. Ei se tarkoita sitä, että pokenappia painetaan niin monesti kuin keretään vaan sitä, että koko ajan odotetaan hyvää hetkeä ja painetaan pokea. Puolustaminen ei ole monipuolista ja hyvä joukkue on sellainen, jossa on paljon vikkeliä pelaajia. Taklaukset uppoavat ihan yhtä hyvin taklaajan koosta riippumatta, mutta isommilla ja hitaammilla pakeilla on vaikeampi osua taklauksella/pokella, koska ne ovat niin kankeita. Samalla ne antavat myös ison etumatkan nopeille hyökkääjille. Taklaus tilastoon kirjataan muutkin taklaukset kuin mainitsemasi kamikaze-taklaukset.

FINDarkside;[/COLOR sanoi:
1472433]Lihavoisitko kyseisestä tekstistä osan , jossa valitetaan maalivahtien epärealistisuudesta? Mun mielestä tossa vain selitetään miten helppoa hyökkäys on.

Miksi otat vain yhden kappaleen koko keskustelusta? Tässähän ollaan puhuttu mm. hyökkäämisen helppoudesta. Minusta hyökkääminen itsessään on helppoa, mutta maalin tekeminen ilman varmaa kikkaa veskoilla on vaikeaa. Sinä taas ajattelit, että hyökkääminen on vaikeaa ja hyvä maalipaikka on vain sellainen mistä tulee maali. Miksi ne sitten IRL NHL:ssä laskee matseissa maalipaikkoja maalien kanssa erikseen? Näihin pääsee sellaiset tilanteet, joissa katsotaan, että on hyvä mahdollisuus tehdä maali.

Sinä kirjoitit: "No en mä kyllä ymmärrä... Tietty poket menee ohi joskus, mutta ei se hyökkääminen ole mitenkään helppoa ainakaan ihmispakille."

Johon vastasin, että koen hyökkäämisen helpoksi, mutta maalivahdit ovat ylihyviä, jos yrittää tehdä maaleja muillakin tavoin kuin niillä varmoilla. Joka oli mielestäni vain keinotekoista vaikeuttamista, jotta numerot pysyisivät suhteellisen alhaalla. Koko ajanhan olen pysynyt keskustelun aihepiirissä kiinni. Jos sinä et sitä tajua, ei se ole minun vikani?

No kuten jo sanottu älä pelaa sitte! Naurettavaa kumminkin sanoa toista fanipojaksi sen takia että sattuu pitämään jostain pelistä. Jos et NHL 10 ja 12 välillä huomaa muuta eroa, niin sitten ois jo todellakin hyvä aika hommaa ne silmälasit.

Ihan muista syistä olen leimannut sinut PS3-fanipojaksi. Se on ihan okei, jos pidät tästä pelistä. On silti turha tulla väittämään, että tässä pelissä ei olisi tiettyjä yleisiä vikoja varsinkin kun näistä ongelmista on tuhansittain klippejä Youtubessa ja EA Media Centerissä. Se ettei voi kieltää vikoja tai puutteita omassa lempipelisarjassaan on mielestäni fanipoikamaista toimintaa. Kyllä tuo ehdottomani poke idea on saanut suuresti kannatusta kaikkialla missä olen sen esille tuonut.

Voithan vaikka laittaa minulla pikaviestinä tulemaan, että mitä eroja 10, 11 ja 12 välissä oli. En oikeasti nimittäin huomaa eroja. Esimerkiksi se, että pelaajan nimessä on ollut kirjoitusvirhe ja se on korjattu seuraavaan vuosipainokseen ei ole itselle mikään oikea parannus. Lähinnä nuo on niitä pikkujuttuja, jotka kuuluvatkin päivittää pois muiden pienten virheiden kanssa. Kyllä pelin pitäisi joka vuosi tuntua ja näyttää selkeästi erilaisemmalta ellei kyseessä ole joku täydellinen urheilupeli kuten NBA 2K13. Tässä pelissä on kuitenkin niin paljon vikoja, joilla ei ole tehty mitään. Edes presentaatiota ei ole viety yhtään eteenpäin vaan vieläkin siellä on ne samat klipit since 2006.

Itse olen toki ehkä kriittisempi kuin moni muu sarjan fani. Tullut pelattua 94 -versiosta lähtien ja EA:n sekä 2K:n lätkät löytyy kaikki. Et voi silti väittää etteikö pelisarja polje paikallaan vuodesta toiseen. NHL 13 oli jo hiukan suurempi harppaus kuin mihin ollaan totuttu, mutta lopulta ainoaksi uudistukseksi jäi luistelumoottori ja GMC. Tälläisiä selkeitä uudistuksia ei silti olla nähty kuin pari tämän sukupolven aikana. Ja kun jotkin asiat uudistuivat, niin esimerkiksi tekoäly otti suuren harppauksen taaksepäin kun verrataan NHL 13:sta edeltävän vuoden painokseen.

No kappas kummaa... Top 200 on täynnä jotain bugittajia ja niitä jotka pelaa tehokkaimmalla tavalla. Ei se mikään yllätys ole ja näin on varmaan joka pelissä.

*Tuskan huutoja* Puhuimme siitä voiko realistisella kiekolla pärjätä kirkkaimmille sijoille. Tottakai menestyäkseen kannattaa pelata siten mikä on helpointa. NHL:n ja FIFAn ero on vain se, että FIFAssa voi pelata realistista futista ja olla paras. Se ei ole änärin tyylistä pelin vikojen hyväksikäyttöä, ainakaan niin suurissa määrin.

Keskustelu alkaa oikeasti karata jo käsistä. Jos sulla on jotain oikeasti hyvää sanottavaa, niin kerro pois. Jos kuitenkin yrität takertua johonkin yksittäiseen lauseeseen tai haukkua minun pelitaitoni nollaan, niin älä vaivaudu vastaamaan. Juuri näitä "no älä aja 2vs0 hyökkäykses maalin ohi nii ehkä saatki maalin" en siis kaipaa. On sulla ollut ihan asiaakin näissä viesteissäsi, mutta paljon myös ihan turhaa diipa-daapaa.

No tiivistetään sitte samantien kaikki ni voidaan lopettaa jo tähän. Passit menee mielestäni usein pelaajan ohi, sitä olen itsekin sanonut tuolla aiemmin. Poke toimii mielestäni ihan hyvin ja voihan sitä liikutella R1 pohjassa pitäen. En tosin muista, miten onnetonta se on... Varmaanaan pelaaja ei pysty luistelemaan samalla.
Puolustus taas ei ole mielestäni vaikeaa, mutta se johtuu siitä että me aatellaan tää nyt ihan eri tavalla. Mä ajattelen että hyvä maalipaikka on semmonen mikä uppoo just tässä änärissä hyvin, mutta sä aattelet sen niin että esim. edellisen änäreitten hyvät maalipaikkojen (tai niitten mitkä irl toimii) pitäis olla tässäkin hyviä, mutta mokeista on tehty jumalia koska muuten niistä ois liian helppo tehdä maaleja.
Mun mielestä tää on kumminkin realistisempaa kiekkoa kuin 12, edistystä ei välttämättä kaikkien mielestä tapahtunut tarpeeksi kumminkaan. Eikä noi spiderman moket edes mielestäni ole sen suurempi vitsaus kun noi onet edellisessä änärissä. :)

MM-kisat ei kiinnosta Kanadassa eikä USA:ssa pätkän vertaa, joten niitä tuskin tulee koskaan olemaan änäreissä. Ja se on oikein.

Tähän epäkiinnostukseen ei ainakaan Känädän joukkue kuulu mikäli uutinen pitää paikkaansa Kanada saamassa huippunimiä MM-ryhmään | Yle Urheilu | yle.fi Eriasia kiinnostaako katsojia, vois ainaki luulla mikäli tähtiä vilisee joukkueessa.

EDIT: Voishan esimerkiks olla Trophyjen keräilijöille "Kolmen Kullan Kerho" jos ois Olympialaisetki mukana :D ehkä menee jo liian vaikeeks mut josko ehkä joskus. Vois itelläkki kiinnostus löytyy BAP:in pelaamiselle enempi. Mut totta on että sopimukset ja ei niin suuri kiinnostus pitää tuollasen uudistuksen vielä kaukana toteutuksesta. Just dreaming... :cool:

Jotkut voivat mennä sinne saadakseen kultaa että olisi lähempänä "kolmen kullan kerhoa". En sitten tiedä.

Suurin ongelma on siinä kun tekoälyä ei saada tarpeeksi hyväksi pitää näitä puutteita kompensoida jotenkin, siitä syntyy sitten se epärealistisuus ja suurin vetutuksen määrä tässä pelissä. Bottimaalivahteja vastaan ei pysty tekemään samalla tavalla maaleja kuin oikeassa lätkässä tai se todennäköisyys että sellainen maali mitä tehdään tosi paljon oikeassa lätkässä on liian pieni.

Otetaanpa esimerkki: Pääsen läpiajoon tiedän että todennäköisyys jotta normaali kuti yläpörsään uppoaisi on olematon(oikeassa lätkässä tarkka kuti ylämummoon on aika normi ratkaisu läpärissä ja se uppoaa ihan mukavalla rosentilla hyvillä pelaajilla), joten käytän jotain perusmuuveista mikä uppoaa lähes aina läpäreissä. Tämä sama homma päätee bottia vastaan maalinteossa noin yleisesti.

Ajatelkaapa tilannetta, että oikeassa hokissa olisi niin tyhmä maalivahti joka päästäisi läpiajossa 5 kertaa maalin joka on tehty samalla muuvilla :D

Ajatelkaapa tilannetta, että oikeassa hokissa olisi niin tyhmä maalivahti joka päästäisi läpiajossa 5 kertaa maalin joka on tehty samalla muuvilla :D

Tämäkin pitäisi olla korjattavissa sliderillä "pelaajien oppimiskyky".Sitä ei ole tai se on 0 onlinepeleissä.Ja vieläpä uskon että se ei edes vaikuta maalivahteihin,ei ainakaan be a pro-joukkueen maalivahdilla kun vastustajan vedot takaylämummoon menee joka kerta,tosin tässä on vikana sekin että bottipakit osuu sinne ristikulmaan aina,100% ajasta.
Yksikään NHL-tsaon mokke ei kyllä päästä viittä samanlaista maalia yhdessä pelissä :D

Tämäkin pitäisi olla korjattavissa sliderillä "pelaajien oppimiskyky".Sitä ei ole tai se on 0 onlinepeleissä.Ja vieläpä uskon että se ei edes vaikuta maalivahteihin,ei ainakaan be a pro-joukkueen maalivahdilla kun vastustajan vedot takaylämummoon menee joka kerta,tosin tässä on vikana sekin että bottipakit osuu sinne ristikulmaan aina,100% ajasta.
Yksikään NHL-tsaon mokke ei kyllä päästä viittä samanlaista maalia yhdessä pelissä :D

Pelaajien oppimiskyky :D Antakaa mun kaikki kestää, jos olisin saanut euron joka kerta kun näen kuinka joku pistää läpäristä sillä samalla typerällä muuvilla kiekon reppuun olisin miljonääri :)

Apinoillakin jotka ovat fiksuja elukoita on parempi oppimiskyky kuin NHL13 pelaajilla :D

NHL 14 Cover Vote - First Round Update - NHL 14 News | EA SPORTS
Noniin, tietty tämän mukaan siis Coglianolla ois enemmän ääniä kuin beleskeyllä :D

EA:lla on ihan selkeät sävelet ketä haluaa kanteen ja ketä ei. Penguinsilla satakertaa kiinnostavampi kaksintaistelu olisi ollut Malkin vs. Crosby, mutta ei. Missä on Anaheimin tähdet?? :D Getzlaf, Perry, Ryan, Selänne?? Selvästi ei halua EA ankkaa kanteen. Missä on Ovechkin, tai vaikka Tampan St. Louis joka on pelannut loistavan kauden. Torontollakin olisi luullut Kesselin olevan yksi, mutta huti tässäkin. Columbuksen puolella olisin ehdottomasti halunnut nähdä Gaborikin. Enemmän kovia veskareitakin olisin halunnut nähdä, Lundqvist, Rinne, Price, Rask. Nykyisen äänestyksen veskareilla ei kyllä kanteen mennä, vaikka Nikkeä ja Karia olenkin äänestänyt. Noh, näillä mennään, ei se kansipelaaja niin tärkeä mulle ole, mutta vähän ihmetyttää jotkut valinnat. :p

Voikohan tässä be a prossa sitten käydä joukkuekavereiden kanssa baarissa? Tietenkin liika juominen johtaa alkoholimyrkytykseen. Voin jo kuvitella tilanteen, että olet monen vaikean kauden jälkeen päässyt finaaleihin, mutta urasi päättyy kun istut humalaisen Stamkosin kyydissä joka täräyttää autonsa puuhun.

Voikohan tässä be a prossa sitten käydä joukkuekavereiden kanssa baarissa? Tietenkin liika juominen johtaa alkoholimyrkytykseen. Voin jo kuvitella tilanteen, että olet monen vaikean kauden jälkeen päässyt finaaleihin, mutta urasi päättyy kun istut humalaisen Stamkosin kyydissä joka täräyttää autonsa puuhun.

:D:D:D Menee jo liian realistiseksi :D

Toivon todella että pelin tekijät testaavat ihan itse tuotoksensa ennen kun päästävät markkinoille...vähän enemmän testiä kuin 12 ja 13 kanssa,voi jopa tekoälykin ruveta toimimaan kunnolla,eikä tarvitse arvailla toimiiko jokin osa pelissä :rolleyes:

Pelaajien oppimiskyky Antakaa mun kaikki kestää, jos olisin saanut euron joka kerta kun näen kuinka joku pistää läpäristä sillä samalla typerällä muuvilla kiekon reppuun olisin miljonääri

Apinoillakin jotka ovat fiksuja elukoita on parempi oppimiskyky kuin NHL13 pelaajilla

Näin on.Ihmettelen vain että mitä hittoa tommosella toimimattomalla sliderillä tekee...juuri tästä(kin) syystä - EA Testaa pelin kunnolla ennen kun päästää sitä ulos...

Taitaa muuten olla yksi niistä syistä miksi tekoälyä vastaan samat kikat ja samoista paikoista luisteleminen toimii,kun tekoälyn pelaajat eivät tajua adjustaa sinne mihin pelaajalla on taipumus mennä/laukoa.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Juu eihän se Beleskey päässy seuraavalle kierrokselle. :D
NHL 14 Cover Vote siitä vaan äänestämään!
Kyllä nyt vähän petyin, tuli äänestettyä enään Datsyukia ja koivua, kun kaikki muut ketä oisin äänestäny tippu jo, :/

Huomenna julkaistaan uusi uusia kontaktifysiikoita esittelevä traileri. Kuluvan kuukauden puolessa välissä kerrotaan enemmän tietoa uudistetusta kikkailusta, ja sitten kesäkuun alkupuolella on vuorossa uusien tappeluiden esittely.

NHL 14 Gameplay Dev Diary Hits 2 May

Huomenna tulee uusi traileri! Tällä kertaa se koskee pelkästään uutta fysiikkamoottoria.

Seuraavat trailerit:

Toukokuun puoliväli: One-Touch Dekes ja True Performance Skating (Uudet harhautukset ja luistelumoottori)

Kesäkuun alku: Enforcer Engine (Tappelut)

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom