Vastaus: NHL 14 [Hype]
Tähän voisin ottaa oman mahtavan esimerkin. Meillä on suklaajäätelötuutti. Se, pidätkö siitä vai et, on täysin mielipidekysymys. Taas se, sulaako jäätelötuutti 30 asteen helteessä, kun se makaa pöydällä viisi tuntia, ei ole mielipidekysymys. Se sulaa, piste. Änäri maailmassa: Voit pitää änäriä hyvänä pelinä, mutta meneekö tässä syötöt pelaajien läpi ei taas ole missään määrin mielipidekysymys.
No kyllä se aikalailla on mielipidekysymys näköjään.
Miksi puhut EASHL-peleistä, kun vaivalla jo kerroin, että puhun 1vs1-peleistä? Minulle on yhden tekevää millaista se on EASHL:ssä. Siitä ei puhuttu enkä halua siihen ottaa enempää kantaa. Omat kokemukset EASHL:stä on sen verta surkeita, etten siihen pelimuotoon koske ennen kuin nettikoodi korjataan. 100/10 netin pitää olla tarpeeksi vakaa pyörittämään tuota pelimuotoa. Tällä hetkellä se ei sitä ole ollut omalla kohdallani. Nyt puhutaan 1vs1-peleistä ja juuri mainitsemasi asian takia puolustaminen on tässä pelissä älyttömän vaikeaa ja hyökkääminen helppoa. Botit ovat vajareita ja siihen kun lisää kaikki muut tekijät (kiekot menee läpi jne.), on soppa valmis.
En ole ainakaan huomannut että olisit jossain sanonut että tämä koskisi vain 1v1 pelejä, voi olla että olet. 1v1 pelien vaikea puolustus johtuu kumminkin jostain ihan muusta kun huonoista pokeista. Se johtuu just siitä että botit on aina ihan pihalla, eivätkä osaa antaa sopivasti painetta kiekolliselle tai edes pitää kiekotonta kiinni. 1v1 tilanne on kumminkin suhteellisen helppo puolustaa pois.
No ei tässä taklaaminen kovin suuressa osassa
voi olla, jos 1vs1-pelien leaderboardsien kärkinimillä, ja myös minulla, taklausten keskiarvo pelissä on 3-5. Taklaaminen on täysin random puuhaa myös. Koska kiekko pysyy liimattuna lavassa, ei taklaaminen ole kovin monesti järkevää. Taklaaminen on riski. Joko se osuu ja uppoaa tai sitten se osuu ja tiput itse tilanteesta pois. Jokaisessa pelissä jossa innostut taklaamaan, tulee tilanteita jossa Chara taklaa selkeästi pienempää kaveria, taklaus osuu, mutta hyökkääjä vain jatkaa matkaa kiekko lapaan liimattuna. Ei siinä paljoa Charalla enää mitään tee, koska luistelumoottori on mitä on. Hyvä lisä peliin, mutta vaatii vielä suurta viilausta monessa suhteessa.
Joo no en puhukkaan mistään kamikaze-takleista. Eihän niitä takleja välttämättä paljoa kerry, koska vihollinen mieluummin kääntyy vaikka siniselle päin kun tulee niitatuksi. Jos pelaaja tekee kikkaa, sen voi taklata. Jos pelaaja on tulossa laidasta sen voi taklata laitaan ellei se lähde kääntymään, jolloin kiekon voi pokettaa pois.
Pokea en tietääkseni sanonut tehottomaksi, vaan täysin arpomiseksi. Ongelmaan on monta syytä. Pokea ei voi kunnolla mitenkään ohjata, mutta kiekollinen pelaaja voi ohjata mailaansa miten vain. Tarkoitan siis sitä, että täydellisesti sijoittunut puolustaja joka pokettaa juuri oikealla nanosekunnilla, saattaa hyvällä mahdollisuudella riistää kiekon. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että näin tapahtuu. . Muissa sarjan osissa sitä on voinut kompensoida taklaamalla, nyt sekin on samanlaista arpomista.
Oikeesti alkaa tuntua siltä, ettet osaa käyttää sitä pokea. Kyllä se mulla ihan hyvin toimii nimittäin.
Miten niin siitä ei ollut kyse missään vaiheessa?

Kertaapas vähän keskustelua, keskity, kirjoita, keskity, käy syömässä ja luepas uudestaan vaikka kaikki ketjun viestit.
"Voi (|) (|). Jo nyt harhauttaminen on aivan naurettavan helppoa ja totaalista paskaa puolustaa ja te vain helpotatte sitä? Maila siis menee jatkossakin pelaajien läpi, poke check on helvetin epätarkka ja random, kiekko pysyy liimattuna lavassa ja harhautukset onnistuvat pelaajan taitotasosta riippumatta aina 100%:sti?"
Lihavoisitko kyseisestä tekstistä osan , jossa valitetaan maalivahtien epärealistisuudesta? Mun mielestä tossa vain selitetään miten helppoa hyökkäys on.
No sano vaikka pikaviestinä, enköhän mä sen kestä. PS3 fanipoika-syytös tulee ihan toiseen ketjuun kirjoittamastasi viesteistä. Mutta onhan se hyvä ottaa selville asioita ennen kuin kirjoittelee? Varsinkin kun tuo informaatio olisi ollut yhden klikkauksen päässä heti ensimmäisessä viestissä ja pari viestiä siitä alemmas itsekin toivoin juuri samaa asiaa, jossa viimeistään tuli selväksi, ettei tuota löydy versuksesta. Hyvä että keskustelua syntyy, mutta joskus voi käyttää vaikka Googlea apuna niin vältytään täysin turhilta viesteiltä ja ihmettelyiltä.
Niin eli ilmeisesti olet leimannut minut NHL ja ps3 fanipojaksi sen takia että mielestäni xbox ei tule halvemmaksi kuin ps3 10 vuoden aikana? Salli minun nauraa...

Niin ja oikeastaan joka viesti on muutaman klikkauksen päässä, mutta se edellyttäisi sitä, että olisin lukenut joka viestin ja muistaisin millä sivulla ne sijaitsevat.
Tiesitkö että ihmiset tekee virheitä, se on ihan inhimillistä. Ja ihan kamala virhehän se oli että en muistanut että kyseinen ominaisuus on tulossa vain EASHL ja HUT peleihin.
Voit sanoa minua miksi fanipojaksi vain haluat. En suutu siitäkään. En kuitenkaan usko, että yhden hyvän ominaisuuden toivominen ex-kilpailijalta tähän sarjaan on kovin suurta fanittamista? Varsinkin jos se on yhteisen hyvän puolesta. Hirveästi hyvää sanottavaa tästä pelisarjasta ei kyllä löydy, se on pakko myöntää. Pelkällä skill stickillä koko sukupolven seilaaminen alusta loppuun ei vain ole kunnioitettava teko mielestäni. En itse huomaa eroa esimerkiksi NHL 10 ja NHL 12 välillä. Eiku venaas, toisessa pysty muistaakseni taklailemaan vihellyksen jälkeen ja pelikatko veny puolen minuutin mittaseksi. Perkele että oli muuten mahtava uudistus! NHL 13:ssa on pari hyvää uudistusta, luistelumoottori ja GMC. Tosin kuten aina, molemmat ovat vielä täysin lasten kengissä. Vähän niinkuin laitaan sitominen. Olihan se siistiä kun se tuli tähän mukaan. Onko sitä sen jälkeen mitenkään paranneltu? No eipä ole. Toimiiko se oikeastaan kovinkaan hyvin? Niinpä...
No kuten jo sanottu älä pelaa sitte! Naurettavaa kumminkin sanoa toista fanipojaksi sen takia että sattuu pitämään jostain pelistä. Jos et NHL 10 ja 12 välillä huomaa muuta eroa, niin sitten ois jo todellakin hyvä aika hommaa ne silmälasit.
Nyt on pakko kysyä, että miten määritellään sana "pärjää"? Tarkoitatko sitä
, että sillä voittaa pelejä sillon tällöin versuksessa? Nojoo, tottakai. Siellä on tullut sen verran ihmeellisiä uunoja välillä vastaan, että ne voittais vaikka silmät kiinni. Ja pullahan voi aina käydä. Vai oliko sittenkin kyse siitä, että realistisella kiekolla pääsee ihan kirkkaimmille listasijoituksilla (sanotaanko vaikka top100)? Otappa kuva ja samalla vaikka vähän videotakin, tuota en usko. Oli se sitten HUT tai versus, samanlaisia juustorunkkareita se top 200 on täynnä. Realistista kiekkoa pelaamalla voi voittaa, mutta sillä ei voi kyllä kovin pitkälle pärjätä. Molemmissa tullut oltua korkeilla listasijoituksilla ja kyllä se oli ankeaa pelattavaa samantasoista vastusta vastaan.
No kappas kummaa... Top 200 on täynnä jotain bugittajia ja niitä jotka pelaa tehokkaimmalla tavalla. Ei se mikään yllätys ole ja näin on varmaan joka pelissä.
Muokataanpa vielä sen verran, että hyvä sijoittautuminen ei syötön katkossa auta paljoa. Toisesta päästä maalin takaa hyökkäyssiniviivalle heitetty toivotaan-toivotaan-syöttö on muuten älyttömän vaikea katkoa. Syöttölinjalla seisominen ei monesti katkaise syöttöä, joten on turvauduttava poke checkiin. Se mihin kiekko siitä kimpoaa on sitten täysin eri juttu. Yleensä takaisin hyökkäävälle joukkueelle. Tekoäly ei myöskään osaa yhtään katkoa syöttöjä. Vaikka syötönkatko ns. "onnistuu", pelaaja ei saa kiekkoa haltuunsa vaan se on kuin kuuma peruna, joka polttelee käsissä. FIFAssa syötöt katkeavat, jos seisot syöttölinjalla, kuten muuten myös matala vetokin. NHL:ssä menee joko maila rikki tai kiekko kimpoilee kuin puolukka pi***ssa.
No joo, samaa mieltä just tosta ettei syötöt usein katkea vaikka seisoisi ihan syöttölinjalla. Tämä ei kumminkaan tee hyökkäämistä mitenkään erityisen helpoksi, koska kyllä ne nyt sen verran hyvin katkeaa, ettei ole riskin arvoista yrittää joka kerta syöttää vihun läpi.
Tähän täytyy sanoa että olen täysin eri mieltä. Videota piristämään muistia mitä kakkia kahdessatoista tuli vastaan jatkuvalla syötöllä (no pun intended):
Interception fail | EA SPORTS
.
No eihän toi oikeasti nyt ees ollut kummonen. Se meni ihan jalan vierestä samalla kun se pelaaja vielä kääntyi.
Eilenkin kävi EASHL pelissä silleen, että passi meni kahden oman pakin mailan vierestä kun ne ei ees yrittäny katkasta. Tässä uudemmassa änärissä jos tulee 2v1 hyökkäys, on ihan turha seisoa siinä välissä ja koittaa blokata syöttö, kun se menee läpi kumminkin. 12 siinä sentään oli vielä jotain järkeä.