Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 14 - keskustelua pelistä

Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Haluaisin saada offline peleihin Suomen maajoukkueen aidon kokoonpanon, mutta ongelma on, että tietääkseni Lehterää, Immosta, Salmista tai Hietasta ei koko pelistä edes löydy. Eli pitäisi vissiin sitten tehdä nämä pelaajat itse, osaisko joku antaa jotain vinkkiä, että miten näille herroille kannattaa tuonne ominaisuuksiin ne pisteet sijoittaa? Sekä, mitkä pelaajatyypit laitan näille? Olen vähän pihalla noista, noita pisteitä en ainakaan osaa yhtään sijoittaa. Jos joku osaa neuvoa, niin olen kiitollinen. Jos ei osaa, niin löytyisköhän jostain muulta sivustolta mahd. neuvoa?
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Haluaisin saada offline peleihin Suomen maajoukkueen aidon kokoonpanon, mutta ongelma on, että tietääkseni Lehterää, Immosta, Salmista tai Hietasta ei koko pelistä edes löydy. Eli pitäisi vissiin sitten tehdä nämä pelaajat itse, osaisko joku antaa jotain vinkkiä, että miten näille herroille kannattaa tuonne ominaisuuksiin ne pisteet sijoittaa? Sekä, mitkä pelaajatyypit laitan näille? Olen vähän pihalla noista, noita pisteitä en ainakaan osaa yhtään sijoittaa. Jos joku osaa neuvoa, niin olen kiitollinen. Jos ei osaa, niin löytyisköhän jostain muulta sivustolta mahd. neuvoa?

Joo no luulisin osaavan auttaa, kun itsellä tuli tehtyä juuri nuo pelaajat ja oikeat kokoonpanot. Laitan sulkuihin mitä overaaleja sain itse pelaajille. Ja huomia siinä, että pari pelaajaa joudut jättämään pois, koska muuten se kokoonpano tulee täyteen (itse jätin Hietasen ja Niemen pois).

Yleisesti voit nostaa suomen pelaajien kokonaisuuksia jotka jo siellä kokoonpanossa on (huom. viimisin päivitys lisää muutaman oikean pelaajan sinne). Esim. Barkov, Granlund, Määttä, Kukkonen, Väänänen, Vatanen. Ja Selänteellekki vaikka nopeutta vähän lisää, varsinki kiihtyvyys on jopa NHL huippuluokkaa.

Barkoville laita yleisesti pisteitä lisää, kun kyseessä aika tasapainonen pelaaja (itse laitoin 83 ovr). Nosta Granlundin kiekollisia taitoja ihan reilulla kädellä ja esim itse laitoin ysikymppiin kaikki kiekolliset taidot. (83 ovr) Määttä myös aika tasavahva pakki ja esim luistelemaanhan tämä kaveri osaa (82 ovr mulla). Kukkonen on hyvä puolustuspäässä, mutta ei hirveän hyvä hyökkäyspäässä (itellä 80 ovr mut alempiki olis ehkä parempi). Väänäsellä vähän sama kuin Kukkosella eli puukäsi mut hyvä puolustaan (81 ovr, kuulostaa isolta mut vahvoja pakkeja suositaa täs pelis). Vataselle muokkasin hyvät hyökkäyspojot ja laukaus itsellä jopa 90 voimassa, koska kaveri vetää kaameita paukkuja kyllä :D (about 80 ovr, hyökkääviä pakkeja kyl syrjitää ovr perusteel täs pelis). Aaltoselle vähän vaikea määrittää pelaajatyyppiä, mutta laitoin itse tarkan laukojan. Aaltoselle paljon pojoja kiekollisiin ja varsinki harhautuspojoihin. Kaveri on myös nopea luistelemaan. (76 ovr) Ja sitten tämä meidän Pihlström. :D Laitoin tämän veijjarin työmyyräksi ja tein kaverista melkoisen kiiturin: 93 nopeus ja 95 kiihtyvyys. Laita jonku verran taklauksiin pojoja ja vähäsen hyökkäykseen ja puolustukseen. On kuitenki aika kehno kiekon kans, niinkö on nähty. (78 ovr) Kontiolalle laita yleisesti hyökkäykseen pisteitä ja varsinki kiekollisiin taitoihin. Perus hyvä tai ok joka osa-alueella mut loistaa hyökkäykses. (78 ovr)
Ja ihan näin side notena laita Komarovin taklauksiin ja aggressiivisuuteen lisää pongoi.

Sitte nämä kokonaan uudet pelaajat. Lehterä on selkeä pelinrakentaja ja hyvä vetoki kaverilta löytyy, joten laita nämä sinne 84-86 tai enemmän. Vahva pelaaja myös, mutta ei ole puolustuspelaaja käsittääkseni. Ja laita Lehterä hitaaksi, vaikka joku 80 nopeus. (mulla ovr 81). Immonen myös pelinrakentaja. En kuitenkaan laittais ihan niin hyviä hyökkäyspojoja kuin Lehterälle. Osaa myös puolustaa, mut hidas niinkö Lehterä (ovr 80 mulla). Salminen on kyllä tarkka laukoja ja laittaisin vetojen tarkuuteen pojoja, varsinki ranteen tarkuuteen. Voimaa kaverilla ei oo nimeksikkää, joten ne fysiikkapojot voi jättää jonnekki about 70 kohille. Samaten puolustus mättää. Nopeuteen reilusti pojoja. (76 ovr mulla). Hietasta en itse edes tainnut tehdä, joten en osaa sanoa tarkalleen. Hyökkäävä paikka kuitenkin kyseessä, että laittasin sinne 75-77 ovr tienoille.

Tästä tuli aikamoinen raamattu, mutta toivottavasti auttoi :D
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

^Ihan samaa mieltä noista ukkojen arvoista,hyvä arvio :)

Tässä just aloitan uudestaan taan live the lifen,mutta aloitan sen ukolla jonka luon valmiiksi ja ovr.36 lähdetään liikkeelle,eli ihan pohjalta.
Mikähän mahtaa olla tuo kauden tavoite 36ovr. ukolla,2 maalia,13 tehopistettä ja 10 syöttöä.25 laukausta,ompas hirveät tavoitteet :D Katotaan mitä tapahtuu...Paree alottaa ihan 15 vuotiaana jotta kerkeää kehittyä...

E:Noni,sit EA on keksinyt että tätä ei voikkaan alottaa live the lifellä jo valmiilla ukolla...Vaan se menee siihen vanhaan Be A Pro-muotoon...hö :/ Tajusin tuonkin kun nuo mitarit ei liiku ja mitään kysymyksiä tms. ei tule,vaan se on pelkkää kehitystä ja pelien pelaamista...Eli not work :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Minkä kohdan alta löytyy Fifa 13 kaltainen seasons mode, jossa pelaan yksin koko joukkueella samassa divisioonassa olevia pelaajia vastaan. Vai onko tuollaista mahdollisuutta edes olemassa?
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Minkä kohdan alta löytyy Fifa 13 kaltainen seasons mode, jossa pelaan yksin koko joukkueella samassa divisioonassa olevia pelaajia vastaan. Vai onko tuollaista mahdollisuutta edes olemassa?
Divisioonat ovat käytössä vain Ultimate Teamissä ja EASHL:ssä.
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Täällä omassa Be a GM:ssä se Selänne vain vieläkin pelailee vaikka ollaan kaudessa 2015-2016. Itse asiassa pyysi kesällä 2 vuoden jatkosopimusta. Jagr tosin jäi eläkkeelle, joten jouduin rikkomaan Jagr - Barkov - Selänne kentällisen. :)
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Täällä omassa Be a GM:ssä se Selänne vain vieläkin pelailee vaikka ollaan kaudessa 2015-2016. Itse asiassa pyysi kesällä 2 vuoden jatkosopimusta. Jagr tosin jäi eläkkeelle, joten jouduin rikkomaan Jagr - Barkov - Selänne kentällisen. :)

Juu mulla Live the Lifessäkin tuo pelasi kauemmin kuin uskoisi,joku 3 kautta tuon ekan jälkeen...onko se sitten jo 16-17 kausi.
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Juu mulla Live the Lifessäkin tuo pelasi kauemmin kuin uskoisi,joku 3 kautta tuon ekan jälkeen...onko se sitten jo 16-17 kausi.

No siinä tapauksessa ihmettelen, että miksei jatkanut myös kaudella 17-18, kun kyseessä on olympiavuosi....
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Joo ei tartte tätäkään peliä pelata enää netissä ketään tuntemattomia vastaan. Äskeinen peli oli kyllä niin perseestä ku pelasin jotain brittiä vastaan. Jaksoi se oikeen kaks erää pelata ku oli 3-1 johdos, mutta eipä enää kiinnostanu pelata kolmatta erää ja jatkoaikaa. Tyyppi oli varmaan työntäny ohjaimensa perseeseen ja sitä kaivoi sieltä jonka sai pois sitten ku rankkarit alko.
Ja suurin aika meni tuos kolmannes eräs ja jatkoajas siihen ku piti yrittää kaivaa sitä kiekkoa siltä liikkumattomalta pelaajalta.
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Joo ei tartte tätäkään peliä pelata enää netissä ketään tuntemattomia vastaan. Äskeinen peli oli kyllä niin perseestä ku pelasin jotain brittiä vastaan. Jaksoi se oikeen kaks erää pelata ku oli 3-1 johdos, mutta eipä enää kiinnostanu pelata kolmatta erää ja jatkoaikaa. Tyyppi oli varmaan työntäny ohjaimensa perseeseen ja sitä kaivoi sieltä jonka sai pois sitten ku rankkarit alko.
Ja suurin aika meni tuos kolmannes eräs ja jatkoajas siihen ku piti yrittää kaivaa sitä kiekkoa siltä liikkumattomalta pelaajalta.
Joo on muuten vähän kummallista että maaleja on helpompi tehä sillon kun vihu pelaa :D
Ainakin mailannoston pitäis toimia vaikka tyyppi seisois paikallaan, siis sen kiekonhan vois vaan ottaa siitä lavasta, mut ei... Valitettavasti toi kiekon ottaminen lavasta onkin sitten ihan toinen ongelma mikä pitäisi poistaa boteilta, stickliftit ja poket niillekin kiitos.

Kantsii vaan taklata se pelaaja ja sitte ottaa rauhassa niitten bottien kanssa, siin on kuitenki 5v4 ylivoima sitte. :p
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Joo on muuten vähän kummallista että maaleja on helpompi tehä sillon kun vihu pelaa :D
Ainakin mailannoston pitäis toimia vaikka tyyppi seisois paikallaan, siis sen kiekonhan vois vaan ottaa siitä lavasta, mut ei... Valitettavasti toi kiekon ottaminen lavasta onkin sitten ihan toinen ongelma mikä pitäisi poistaa boteilta, stickliftit ja poket niillekin kiitos.

Kantsii vaan taklata se pelaaja ja sitte ottaa rauhassa niitten bottien kanssa, siin on kuitenki 5v4 ylivoima sitte. :p

Huomasin kans tuon, että maalia oli todella vaikea saada silloin kun vastustaja ei pelannut. Tuntu, että ne pakit oli koko ajan siellä maalin sisällä ja sama oli niitten botti hyökkääjien kanssa et ne kävi koko ajan päälle, kun yleinen syyttäjä.

Joo taklaaminen oli kyllä se paras keino saada se kiekko pois. Tai sitten olis voinu ottaa oman moken pois ja pelannut 6v4 :D

Mutta joka tapauksessa aika säälittävää tuollainen pelaaminen, että eka saa pari säkä maalia ja sitten lopettaa pelaamisen. Itsekkään en oo kovin hyvä tässä änärissä mutta kuitenkin pelaan aina ottelut kunnolla loppuun vaikka olisin 100-0 häviöllä.


EDIT: Joo en tiä mitähän äskeen tapahtu, kun pelasin netissä jotain ranksalaista patonki keisaria vastaan. Niin kaks ekaa erää meni ihan normaalisti mutta kolmas erä lagas ihan hemmetisti ja koko netti meni aivan jumiin. Ei toiminu netti kannettavalla eikä puhelimella muutakun sitten, kun olin sammuttanu modeemin ja pitäny sitä hetken aikaa suljettuna. Nyt toimii netti aivan normaalisti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Osaako kukaan sanoa mitä teen väärin, kun vastustaja tuntuu pääsevän jatkuvasti kahdella yhtä vastaan ja usein jos yritän pelata kiekkoa pois niin pelaankin vain tuon ainoan puolustajani pois ja se onkin lähinnä tuuripeliä torjuuko maalivahtini vai ei.

Itselle taas ei vastaavia paikkoja synny kuin harvoin. Silloinkin vastustaja onnistuu jollain ilveellä katkomaan läpiajoni joko taklaamalla rajusti jään pintaan tai muuten riistämällä kiekon. Monesti ainoa mahdollisuudet edes laukoa kiekko maalia kohti on joko joku heikko rystyveto sieltä siniviivan lähettyviltä, yrittää nollakulmasta tai vanhanaikaisella.

Kaikki maalit mitä olen pelissä tehnyt ovat aika pitkälti jotain tuurilla saatuja räkämaaleja, jolloin oikean tatin sijasta vahingossa "lauoin" R2:lla suoraan oman pelaajan lapaan ja siitä jollain ilveellä sisään.

Muutenkin aika surkea homma, ettei ole fifasta tuttua season modea. Aika turhauttavaa edes pelata, kun vastaan tulee tason 53 pelaaja, jolla on trophyjen perusteella vähintään 3-4 vuoden NHL kokemus.
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Tänä aamuna ekaa kertaa NHL 14 parissa ja ihmettelen miksi tässä versiossa ei ole sitä kiekon lyömistä? tarkoitan että sitä kun ei paina mitään ja sit R1 + vasen tatti niin lyö kiekon haluamaan suuntaan.

Ei kovin vakuuttavasti alkanut Onlinessa myöskään. Ensimmäinen hut peli ja johdan vielä vikassa erässä kunnes yhteys vastustajaan katkennut. Ei mennyt yhteys edes EA, mutta silti merkittiin tappio?
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Vaihtoivat chopin oikeaan tattiin, jotta olisi loogisemmin poken kanssa samassa. Toimii muuten reilusti paremmin kuin viime vuonna, nyt pystyy vapaasti tähtäämään chopin suunnan.
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Osaako kukaan sanoa mitä teen väärin, kun vastustaja tuntuu pääsevän jatkuvasti kahdella yhtä vastaan ja usein jos yritän pelata kiekkoa pois niin pelaankin vain tuon ainoan puolustajani pois ja se onkin lähinnä tuuripeliä torjuuko maalivahtini vai ei.

Itselle taas ei vastaavia paikkoja synny kuin harvoin. Silloinkin vastustaja onnistuu jollain ilveellä katkomaan läpiajoni joko taklaamalla rajusti jään pintaan tai muuten riistämällä kiekon. Monesti ainoa mahdollisuudet edes laukoa kiekko maalia kohti on joko joku heikko rystyveto sieltä siniviivan lähettyviltä, yrittää nollakulmasta tai vanhanaikaisella.

Kaikki maalit mitä olen pelissä tehnyt ovat aika pitkälti jotain tuurilla saatuja räkämaaleja, jolloin oikean tatin sijasta vahingossa "lauoin" R2:lla suoraan oman pelaajan lapaan ja siitä jollain ilveellä sisään.

Muutenkin aika surkea homma, ettei ole fifasta tuttua season modea. Aika turhauttavaa edes pelata, kun vastaan tulee tason 53 pelaaja, jolla on trophyjen perusteella vähintään 3-4 vuoden NHL kokemus.

Luultavasti saatat tehdä perusvirheen, eli luistelet vastaan tulevaa pelaajaa päin joko taklauksen tai muuten vain kiekon poissaamiseksi. Puolustuksessa kärsivällisyys ja sijoittuminen on se tärkein asia ja pokecheck on todella tehokas siinä kiekon riistossa (ei tosin aina jos joku momentum on toisen puolella). Automaattinen takaperinluistelukin kannattaa asetuksista säätää pois, koska silloin sinulla on enemmän kontrollia pelaajaan, kun saa itse päättää, milloin pelaaja "kääntää selän".

Mitä sitten tulee hyökkäysalueelle siirtymiseen, on vähän ehkä vaikeampaakin jos meinaat vain suoraan luistella alueelle. Tämä vaatii (tosin vastustajasta riippuen) vähän jo taitoa, että pääset dekeillä/suunnanmuutoksilla purjehtimaan alueelle. Kuitenkin suosittelen ehdottomasti vähän heikommille pelaajille vain laittamaan pitkää päätyyn ja perään eli siis RB + oikealla tikulla suunta (en tiedä pleikasta). Tätä voisi jopa paremmatkin pelaajat käyttää useammin, eikä vain yrittää taiteilla alueelle.
Itse hyökkäysalueella kannattaa syötellä paljon, eikä yrittää hakea yksilösuorituksia. Pienenä vinnkinä voit käyttää pakkeja hyödyksi ja yrittää esimerkiksi matalia vetoja maalille, joista omat pelaajat voivat ohjata sen maaliin tai sitten reboundeja sisään.

Toivottavasti auttoi :)
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Vaihtoivat chopin oikeaan tattiin, jotta olisi loogisemmin poken kanssa samassa. Toimii muuten reilusti paremmin kuin viime vuonna, nyt pystyy vapaasti tähtäämään chopin suunnan.

Melko loogista joo. En kyllä ole vielä löytänyt logiikkaa miten sillä oikealla tatilla saisi roiskittua kiekkoa. :D Kaikkeni yrittänyt, mutta ei onnistu.

off topic: Mikähän tämän foorumin käyttöliittymää vaivaa, kun yrittää kirjoittaa niin joka kolmannen kirjain pitää painaa uudestaan kun ei huomioi painalluksia. Alhaalla esimerkki miltä näyttää jos ei katso oikeinkirjoitusta.

"tämä mekein toimisniinu pitää tai sitten eiihan timi voi ttu rjaakaa nt tämä pask" Käyttiksenä win 8.1 ja selaimena Explorer 64 bit.

edit. näköjään firefoxilla toimii moitteettomasti.

Storessa olisi vielä huomis aamuun saakka peli tarjouksessa 25,15€
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Melko loogista joo. En kyllä ole vielä löytänyt logiikkaa miten sillä oikealla tatilla saisi roiskittua kiekkoa. :D Kaikkeni yrittänyt, mutta ei onnistu.

Tässä pikatutoriaali jos haluaa videon katsoa. Eihän siinä sen kummempaa, kunhan saa pois selkäytimestä sen edellisen tavan. Oikea tatti "nollatilaan" eli keskelle, oikea puskuri pohjaan kun lähestyy kiekkoa ja siitä vain oikealla tatilla tähdätään. Välillä tulee tottakai vetoja ja muitakin kämmejä kun nopeissa tilanteissa choppailee, mutta pääsääntöisesti kiekko lähtee sinne minne sen haluaakin menevän :)


P.s. GMC-liigassa 360-leirissä on muutama vapaa tiimi tällä hetkellä, privaa meikälle jos rehti liiga kiinnostaa!
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

off topic: Mikähän tämän foorumin käyttöliittymää vaivaa, kun yrittää kirjoittaa niin joka kolmannen kirjain pitää painaa uudestaan kun ei huomioi painalluksia. Alhaalla esimerkki miltä näyttää jos ei katso oikeinkirjoitusta.

"tämä mekein toimisniinu pitää tai sitten eiihan timi voi ttu rjaakaa nt tämä pask" Käyttiksenä win 8.1 ja selaimena Explorer 64 bit.

edit. näköjään firefoxilla toimii moitteettomasti.

Mä käytän tulikettua ja mulla myös se jätättää kirjaimia monesti pois.Joutuu tarkistamaan tekstin aina monta kertaa...Luulin että se on mun näppäimistö joka alkaa hajoomaa mut nyt epäilen vahvasti sitäkin...
 
Vastaus: NHL 14 - keskustelua pelistä

Kuinka saan Hockey Ultimate Teamin kamerakulman vieraotteluissa näyttämään pelin, että pelaisin hyökkäystä alhaalta ylöspäin? Mielellään kamera kulma olisi klassikko tai keskitetty mutta hyökkäyssuunta olisi vaihdettu.
 
Ylös Bottom