Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 16

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Itsehän en ymmärrä kyllä kumpaakaan vaihtoehtoa näistä. Joku 50 euroa baari-iltaan ilman laadukasta syömistä ottaisi itseäni päähän jo roimasti. Puhumattakaan että pistäisin 50 euroa pusseihin HUT:ssa.

Sitten on nämä jotka pistävät yli 500 euroa tai tonneja. Mitä helvettiä? Ihan semisti ennemmin lähtisin esim. katsomaan Hockey Hall of Famea Pohjois-Amerikkaan tai vaikka vaan Eurooppaan olutmatkalle noilla rahoilla. Mutta kukin taklaa tyylillään jne.

Taitaa niillä ketä laittaa tonneja mennä niin, että kun on käyty Hockey Hall of Famessa, ja Euroopan olutmatkalle lähtöön on pari päivää aikaa, availlaan pakkoja ajankuluksi
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Playstation Storessa oli Deluxe Edition 79,95€, siihen tuli 40 ilmaispakkaa huttiin:)

Ai niinkö se oli, no anyways taisin maksaa jotain 60e luokkaa muualta tilatessa. Muistelin jostain syystä, että se HUT versio
olis ollu sen 89.95 liekkö sitten muistissa vikaa vai hinta muuttunut.
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Itse ajattelin ostaa änärin jenkki-storesta, jossa Deluxe Edition maksaa 69.99$ eli n. 66€. Eli saan halvemmalla 40pakkaa jenkki-storesta kuin 15pakkaa Suomi-storesta. Kaiken lisäksi saan pelin pari päivää aikaisemmin.
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Itse ajattelin ostaa änärin jenkki-storesta, jossa Deluxe Edition maksaa 69.99$ eli n. 66€. Eli saan halvemmalla 40pakkaa jenkki-storesta kuin 15pakkaa Suomi-storesta. Kaiken lisäksi saan pelin pari päivää aikaisemmin.

Ja ne pakat tulee sit sille jenkkitunnarille ja jos sillä meinasit pelata niin on mahdollisesti isompi viive pelatessa.
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Ja ne pakat tulee sit sille jenkkitunnarille ja jos sillä meinasit pelata niin on mahdollisesti isompi viive pelatessa.

Toivottavasti ne pakat pystyy myymään, jos niistä sattuisi jotain samaan niin pelaajat voi siirtää suomi-accolle. Pelejä en jenkki-accolla luultavasti pelaa vaan käytän sitä vain, että saan pelin halvemmalla ja aikaisemmin.
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Toivottavasti ne pakat pystyy myymään, jos niistä sattuisi jotain samaan niin pelaajat voi siirtää suomi-accolle. Pelejä en jenkki-accolla luultavasti pelaa vaan käytän sitä vain, että saan pelin halvemmalla ja aikaisemmin.
Ei pysty myymään, eikä treidaamaan. Nollakortteja ns.
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Tuleeko tästä deluxe edition suomen markkinoille? En ainakaan löytänyt kun kauppoja selailin.
Ei Deluxe editionia myydä käsittääkseni kuin Pohjois-Amerikan Gamestopeissa fyysisenä kopiona. PSN ja Live-store Suomessa ainoat vaihtoehdot.
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Mun silmään tuossa videossa ollut yhtään mitään muuta uutta kuin tuo team meeting ja player morale. Pelottaa mitä kuraa tuo Be a GM taas kerran on, mutta katsotaan ennen kuin hutkitaan.

Maddenissa tuo pelaajien itseluottamus ja kiinnostus on jo aiemmin ollutkin. Se on vain vähemmän yllättäen vedetty yli, yössä vaeltavaa pelaajaa on ilmeisesti ollut lähes mahdoton saada takaisin ruotuun. Lähde.

"Low confidence is huge killer, especially for quarterbacks, who will start to sail their passes almost immediately. What's more, it can be next to impossible to raise the confidence of certain free agents who come in from other systems. Even when I was going 12-4, my free agent strong safety hovered somewhere in the 1 to 10 range... out of 100. "

Tässä vielä alla EA:n julkaisema kuva ainakin siirtojen ja muiden sopimusliikkeiden vaikutuksesta pelaajien moraaliin. Näyttää vähän siltä, että kaveriklikkejä on melkein pakko yrittää pitää joukkueessa oli heikoin lenkki kuinka iso verkonpaino tahansa.

Näytä liitetiedosto 14764

EDIT: Jatketaan tähän vielä täysin offtopicina Maddenin traileri. Havaittavissa pieni ero pelien suosiossa ja budjetissa, kun Änärin tekijät saa toimistoonsa Eddie Läckin nopeasti käymään ja Madden superstarat hassuttelemaan aika leveellä pensselillä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 16 [Hype]

EDIT: Jatketaan tähän vielä täysin offtopicina Maddenin traileri. Havaittavissa pieni ero pelien suosiossa ja budjetissa, kun Änärin tekijät saa toimistoonsa Eddie Läckin nopeasti käymään ja Madden superstarat hassuttelemaan aika leveellä pensselillä.
Änäriä ei pelaa kovin moni, Maddenia pelaa hemmetin moni Amerikassa. Mutta ei tää nyt yllätä enää ketään, että NHL-EA vetelee tuotteet sinnepäin kun kilpailua ei ole.

Pirun hyvin tehdyltä peliltä vaikutti, mitä tässä tuota EA Accessin 10h aikaa olen kokeillut. Itse vaan lajina ei kiinnosta riittävästi että mitään Maddeneita ostaisin.
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Be a Pro: Muovaa kuvaasi urheilijana – Pelitapasi määrittää, minkä tyyppinen pelaaja sinusta tulee uudessa Be a Pro -kehittymisjärjestelmässä. Kaukalossa tehdyt toimet vaikuttavat suoraan ansaittuihin ominaisuuksiin, mikä varmistaa ammattilaisesi olevan pelitapasi mukainen.

Onko tää nyt siis niin ettei enään saa kehityspisteitä säätää itse vaan pelaaja kehittyy automaattisesti ? :rolleyes:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Onko tää nyt siis niin ettei enään saa kehityspisteitä säätää itse vaan pelaaja kehittyy automaattisesti ? :rolleyes:
Olen ymmärtänyt, että mitä teet kaukalossa vaikuttaa pisteisiin. Eli jos teet paljon maaleja saat pisteitä joita voit käyttää laukauksen ja mailankäyttötaitoa kehittäviin asioihin. Tai jos taklaat kaikkea mikä liikkuu saat voimapuolelle/taklauksiin pisteitä joita voit itse sijoittaa. Eli mitä teet kaukalossa vaikuttaa mihin pisteet kerääntyy. Edelleen ne saa siis itse laittaa mihin haluaa ne pisteet. Se kuinka hyvin tämä pelaa jää nähtäväksi.
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Onko tää nyt siis niin ettei enään saa kehityspisteitä säätää itse vaan pelaaja kehittyy automaattisesti ? :rolleyes:

No tavallaan ei kumpaakaan. Ei pysty itse asettamaan kehityspisteitä, mutta se mitä teet tai lähinnä miten onnistut kentällä vaikuttavat suoraan pelaajasi attribuutteihin.

Tykkäsin tuosta FIFAssa, vaikka siinä oli muutama heikkous. Ensinnäkin fyysisten ominaisuuksien kehittäminen oli aivan liian ylimalkaista. Jos otit pitkän ja riskin pelaajan, olit hidas ja kankea. Jos halusit keskikenttämiehellesi pikkuisenkin räjähtävyyttä ja ketteryyttä, pituus oli oltava tyyliin Messin Leo sulka päässä. Ja vähän epäselväksi jäi, miten nuo fysiikka-arvot edes siinä kehittyivät. Kestävyyttä toki sai, kun ravasi ihan ääliömäisesti.

Moni muu kohta olikin hyvin selkeä. Onnistuneesta keskityksestä sai suoraan expaa ja maaliin johtaneesta vielä enemmän. Onnistuneesta vedosta tuli myös, maalista luonnollisesti exparajat paukkuivat nopeasti ja mentiin uudelle attribuuttilukemalle.

Paria ominaisuutta olikin sitten melko triviaalia kehittää. Pelityyliini kuuluvat yleensä kaukolaukaukset, mutta niitä on pirun vaikea saada nousemaan jos arvo on 55 ja manualtähtäyksestä huolimatta päätyrajasta yli saaminenkin on saavutus. NHL:ssä tämä tuskin on ongelma, äkkiseltään kun ajattelee niin kaikki taitoarvot ovat sellaisia, että niitä pystyy toistomäärän kautta tulevien onnistumisien myötä nostamaan.

Vaikea sanoa, miten tuo NHL16:ssa toimii. Paljon riippuu tekoälystä. Jolleivät osu tonteista maaliin, niin syöttöarvoja on aika turhaa edes yrittää nostaa. Ja jos kiekkoa lainatessasi et saa sitä koskaan takaisin, johtaa se vain yhteen pelityyliin - "itse teen ja hyvä tulee".
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Ei tuossa ole samanlaista kehittämis systeemiä kuin Fifassa. Fifassa, jos vaikka teki uralla 20 maalia niin finishing nousi +2.

Tässä on niin, että jokaisen pelin jälkeen saa expaa. Esim. teet pari maalia pelissä niin saat pisteitä laitettavaksi laukaisu arvoihin. Pelaaminen ja varmaankin ennenkaikkea tilastot ottelun jälkeen vaikuttavat mihin luokkaan saat pisteitä ja kuinka paljon.

Se menee juuri niin kuten consolifin tuossa kirjoitti pari viestiä sitten.
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Tässä on niin, että jokaisen pelin jälkeen saa expaa. Esim. teet pari maalia pelissä niin saat pisteitä laitettavaksi laukaisu arvoihin.

Tuollaista käsitystä en ole saanut mistään. Joka paikassa kun lukee, että se mitä teet kentällä vaikuttaa suoraan arvoihisi. Tuossa EA:n videolla esimerkiksi tuo jannu tekee ranteella maalin, niin siinä päällä lukee selvästi "Goal, 100exp ja wrist shot accuracy." Eli se kerää sitä expaa suoraan sinne, mitä teet.

Samaiselta videolta näkee myös sen, että taidot voivat myös tippua, jollet käytä jotain tai teet asioita väärin. Esimerkiksi kiekkokontrollin pinnamäärä on tippunut ilmeisesti liian monesta menetyksestä.

Nämä kaksi seikkaa ei mitenkään tue sitä näkemystä, että pinnoja saisi itse valikoida vielä pelin jälkeen.

Joka viikko pelissä saa kuitenkin käyttöönsä "treenitunteja", jotka voi sitten sutia esimerkiksi nopeuteen, ketteryyteen ja peliälyyn vaikuttaviin harjoitteisiin. Ja koutsi myös etsii joka viikko jonkun osa-alueen, johon kaipaa parannusta.


  • Every week (depending on how many games you are playing) you are allotted a specific number of hours per week that you can use to perform drills that increase your skills like speed, agility, and awareness that don't have one-to-one analogs to the stats the game tracks on the ice. Your coach assigns one drill per week he wants you to work on, and from there you can fill in the rest of the time. GAMEINFORMER
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Joka viikko pelissä saa kuitenkin käyttöönsä "treenitunteja", jotka voi sitten sutia esimerkiksi nopeuteen, ketteryyteen ja peliälyyn vaikuttaviin harjoitteisiin. Ja koutsi myös etsii joka viikko jonkun osa-alueen, johon kaipaa parannusta.


Mun mielestä olis hyvä et Be a Gm tulis takasin tuo että pystyis niinku laittaa sille pelaajalle et mitä se niinku treenaa. En muista nyt että missä änärissä se oli.

Eli selvennyksenä viel, eli jos pelaajalle "sanoisi" että treenaa vaikka fyysisyyttä niin sitte jonkun ajan päästä pelaajalla olisi vähän parempi voimakkuus ja taklaus.

Toivottavasti muistan oikein enkä puhu täyttä sontaa:D
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Tosiaan tuo nyt vähän ihmetyttää että onko be a pro:ssa itse laitettavissa nuo expat vai tekeekö kone sen automaattisesti (videoissa se on automaattinen)... Jokatapauksessa minusta tuo olisi hyvä jos pelaajalla kehittyy vain se osa-alue jossa se on hyvä, eli siitä tulee "omanlainen" pelaaja. Tykkäsin itse siitä versiosta jossa pelaaja kehittyi itse kauden aikana, mutta aina kausien välissä sai itse laittaa kehityspisteitä. Vai oliko se ainoastaan että kesällä sai kehittää ukkoa ja kausi meni samalla overalilla? En muista mikä versio se oli mutta ekoja be a pro-juttuja taisi olla :rolleyes:

Esimerkiksi kiekkokontrollin pinnamäärä on tippunut ilmeisesti liian monesta menetyksestä.
Komiaa, kertakaikkisen komiaa. Tämä ehkä vähentää sitä että tulee be a pro-ukosta sellanen yksinjumala kentällä, se on ainoa mitä oon kaivannut että saisi vähennettyä. Eli siis että tosiaan tarvit niitä botteja voittaaksesi pelin ja kaikki ei olisi sen yhden oman pelaajan käsissä. Toivottavasti se valmentaja on kans muutettu siten että ei tiputa farmiin jos johtaa pistepörssiä tai muuta typerää :D

Ja koutsi myös etsii joka viikko jonkun osa-alueen, johon kaipaa parannusta.
Tämä myös, tähän en todellakaan kaipaa pelinrakentajallani sanoja "kehitäppä tappeluasi vähän, häviät niitä liikaa" :mad:



Mun mielestä olis hyvä et Be a Gm tulis takasin tuo että pystyis niinku laittaa sille pelaajalle et mitä se niinku treenaa. En muista nyt että missä änärissä se oli.

Eli selvennyksenä viel, eli jos pelaajalle "sanoisi" että treenaa vaikka fyysisyyttä niin sitte jonkun ajan päästä pelaajalla olisi vähän parempi voimakkuus ja taklaus.

Toivottavasti muistan oikein enkä puhu täyttä sontaa:D

Jossakin änärisssä oli tämä, en itsekään muista mikä vuosimalli... Kaikkia 2000+ versioita olen tahkonnut ja paljon ja ei voi muistaa :D
Tuohonhan on tulossa saman tyylinen homma, eli pelaajan motivaatio nostaa/laskee arvoja, vähän sama juttu kuin tuo treenaus mutta pelaajan kehitys koostuu suoraan peleistä, eli esim. jos heität Stamkosin nelosketjuun niin sen motivaatio menee pilalle ja arvot laskee tai jotain vastaavaa. Sillä varauksella että oon käsittänyt oikein tuon :rolleyes: Mun mielestäni tämäkin on oikeastaan hyvä juttu että pelaajille tehdään liukuvat arvot, kukaan ei oikeasti kuitenkaan pelaa aina 100% taitojensa tasolla ja huonoja viikkoja tai kuukausia sattuu toisinaan.
 
Ylös Bottom