Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 16

Vastaus: NHL 16 [Hype]

Mikä ihmeen alv ale? 64,99€ on joku ale?

Tais näyttää alennetun hinnan vasta ostoskorissa, mutta paha laittaa sinne kun on jo loppu.

JA ettei mene OT:ksi niin itse odottelen kyllä että pääsen pelaamaan peliä ennen kun teen ostopäätöksen, viimevuonna demo vaikutti ihan ok:lta mutta itse peli olikin jotain aivan muuta. Nyt on kuitenkin tulossa sen verran monta kiinnostavaa peliä että ei pelattava lopu
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Kertokaapas HUT-tietäjät että saako tuosta NHL15 HUT:ista mitään hyödykettä NHL16 HUT:iin? Siis että onko se sama poistaa joukkue NHL15 vai hyötyykö siitä NHL16 mitään? Jos ei ole varmaa tietoa niin miten tuo on mennyt aiempina vuosina?
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Viime vuonna tuli ainakin HUT:iin palaaville palkkio pakkojen kautta. Pakkojen määriin vaikutti muistaakseni pucksien määrä, pelatut pelit ja se, kuinka paljon omistat pelaajia kokoelmassa. Kyllä niistä "palkintopakoista" tulee hyvällä tuurilla jotakin hyödyllistä, itsehän aloitin NHL15 HUT:in mm. Eric Staalin kanssa.
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Viime vuonna tuli ainakin HUT:iin palaaville palkkio pakkojen kautta. Pakkojen määriin vaikutti muistaakseni pucksien määrä, pelatut pelit ja se, kuinka paljon omistat pelaajia kokoelmassa. Kyllä niistä "palkintopakoista" tulee hyvällä tuurilla jotakin hyödyllistä, itsehän aloitin NHL15 HUT:in mm. Eric Staalin kanssa.

Olettaisin siis että joukuetta ei kannata poistaa ennen kun on tehnyt joukkueen NHL16 HUT:iin. Mahtaako nuo pelit sitten olla online vai offline, vai onko silläkään vaikutusta? Olen lähinnä pelaillut itekseni enkä juurikaan tuota verkkokautta...
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Olettaisin siis että joukuetta ei kannata poistaa ennen kun on tehnyt joukkueen NHL16 HUT:iin. Mahtaako nuo pelit sitten olla online vai offline, vai onko silläkään vaikutusta? Olen lähinnä pelaillut itekseni enkä juurikaan tuota verkkokautta...

Ei kannata poistaa joukkuetta ennen kuin on tehnyt tiimin NHL16:sta. :) Ei ole vielä ilmeisesti missään varmistettu noita palaavan pelaajan-palkintopakkojen kriteerejä, mutta viime vuonna taisi olla pelatuista otteluista 1 pakka/50 ottelua (maksimi 10pakkaa/500 peliä, ei tainnut olla merkitystä onko offline- vai online-matseja), pelaajakokoelmasta 1pakka/50 pelaajaa (maksimi 10 pakkaa/500 pelaajaa, ja ilmeisesti ei ole merkitystä mistä liigoista) ja kerätystä pucksimäärästä 1 pakka/20k (maksimi 10 pakkaa/200k).
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Ei kannata poistaa joukkuetta ennen kuin on tehnyt tiimin NHL16:sta. :) Ei ole vielä ilmeisesti missään varmistettu noita palaavan pelaajan-palkintopakkojen kriteerejä, mutta viime vuonna taisi olla pelatuista otteluista 1 pakka/50 ottelua (maksimi 10pakkaa/500 peliä, ei tainnut olla merkitystä onko offline- vai online-matseja), pelaajakokoelmasta 1pakka/50 pelaajaa (maksimi 10 pakkaa/500 pelaajaa, ja ilmeisesti ei ole merkitystä mistä liigoista) ja kerätystä pucksimäärästä 1 pakka/20k (maksimi 10 pakkaa/200k).

Kuullostaa ihan järkevältä. Voisin muuten alkaa keräämään noita pelaajia nyt kun HUT:ia tulee pyöriteltyä. Toivotaan ettei mene kova "työ" hukkaan :rolleyes:
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Viime vuonna tuli ainakin HUT:iin palaaville palkkio pakkojen kautta. Pakkojen määriin vaikutti muistaakseni pucksien määrä, pelatut pelit ja se, kuinka paljon omistat pelaajia kokoelmassa. Kyllä niistä "palkintopakoista" tulee hyvällä tuurilla jotakin hyödyllistä, itsehän aloitin NHL15 HUT:in mm. Eric Staalin kanssa.
Hauskaa muuten että tämä Eric Staal oli ennen oikeasti kova nosto vielä pitkän aikaa pelin julkaisun jälkeen. Nyt tuota korttia sai jo ties kuinka aikaisin jollain karkkirahoilla, eikä mahtunut edes pelaamaan juuri kenenkään rosterissa, kun muut kovemmat ukot ajoi helposti hintojensa takia ohi.

Enkä epäile EA:n rahanhimon = HUT:n pelaajakauppojen pilaamisen ainakaan vähentyvän NHL16-pelin myötä, vain lisääntyvän noiden hiton pussitarjouksiensa kanssa. Hyppy NHL14 -> NHL15 tarjouksistakin oli jo melkoinen ja muistan kuinka EA alkoi nimenomaan NHL14-pelin aikana tunkea noita rahastuserikoispusseja kerran viikossa myynteihin.
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Semmonen "kultainen keskitie" ois hyvä tähän peliin,eli All-Starilla tai Superstarilla CPU ei sais huijata maalienteossa.

Tai sitten itellä on vaan tekemistä puolustuspelaamisessa.
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

No onhan se vetotarkkuus jotain ihan käsittämätöntä CPU:lta, varsinkin neloskentän kaverit on vaarallisempia kuin vastustajan tähtipelaajat. Toki paljon menee erittäin heikon maalivahti toiminnan piikkiin. Ne päästetyt maalit on melkein aina jotain liruja tai irtokiekosta tehtyjä, kun ei veska osaa lukea peliä. Se vain reagoi vastustajan vetoon.

Fiksauksella ja hienosäätämisellä maalivahdeista saisi ihan toimivia, mutta kunnon maalivahtipeliä ei saa kuin uusimalla kokonaan veto ja maalivahti koodin jonka pohja on sieltä NHL 07:sta.
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Semmonen "kultainen keskitie" ois hyvä tähän peliin,eli All-Starilla tai Superstarilla CPU ei sais huijata maalienteossa.

Tai sitten itellä on vaan tekemistä puolustuspelaamisessa.
Tietokoneen kusettaminen ja online pelien momentum on kaksi asiaa, joita EA hyvin todennäköisesti ei tule poistamaan peleistään ikinä niin NHL:n kuin Fifankin puolella.
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

No onhan se vetotarkkuus jotain ihan käsittämätöntä CPU:lta, varsinkin neloskentän kaverit on vaarallisempia kuin vastustajan tähtipelaajat. Toki paljon menee erittäin heikon maalivahti toiminnan piikkiin. Ne päästetyt maalit on melkein aina jotain liruja tai irtokiekosta tehtyjä, kun ei veska osaa lukea peliä. Se vain reagoi vastustajan vetoon.

Fiksauksella ja hienosäätämisellä maalivahdeista saisi ihan toimivia, mutta kunnon maalivahtipeliä ei saa kuin uusimalla kokonaan veto ja maalivahti koodin jonka pohja on sieltä NHL 07:sta.

Yks mahollisuus ois laskea CPU:n vetotarkkuutta suhteessa omaan vetotarkkuuteen.

Rannarit ei uponnu enää 15:ssä niin hyvinku 14:ssä. Lämärit sensijaan tuntuu uppoavan. Vois kokeilla enemmän one-timereitakin.
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Ite ainakin jos ei vedot uppoa niin lähen hakemaan sitä one-timeriä tai syöttelemään enemmän. Taitaa mulla olla jopa niin etten luonnostaankaan ammu tarpeeksi suoria vetoja vaan haen aina jotain todennäköisempää reittiä, one-timeriä, seinäsyöttöjä ynnä muuta. Yritän ehkä ajatella siten kun ne oikeesti NHL:ssä tekee, eli hakee todennäköisintä paikkaa josta kiekko uppoaa...

Tosiaan mitä tulee slidereihin niin niihin pitäisi laittaa vaan raakasti lisää sitä voimaa, siis se että säädät slideriä vaikka 3 niin siitä pitäisi tapahtuakin jotain. Viime vuosina on nähty niitä slidereitä joilla ei tapahdu mitään, kuten esim. jäähyt. Ennemminkin jäähyjä tuli heti lisää kun pidensi erien pituutta mutta ei kukaan jaksa pelata 20 minuutin erillä oikeesti... No, tämä ongelma poistunee ainakin be a pro:ssa vaihtojen simuloinnilla. Tuo vaihtojen simulointi oli paras keksintö ikinä yksittäiseen be a pro:hon. Se oli niin kivaa olla stanley cupin vikassa pelissä 4-0 tappiolla kun kone simuloi vastustajalle maaleja ja pa*ka hommahan oli se että tämä oma ukko eli "kaukalon jumalaolento" pystyi pelin kääntämään yksinään tuosta vaan helposti vaikka kuinka oli vaikeemmat vaikeusasteet ja sliderit <- tämä nyt pois NHL16 ja pelistä tulee heti mielenkiintoisempi :rolleyes:
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Yks mahollisuus ois laskea CPU:n vetotarkkuutta suhteessa omaan vetotarkkuuteen.

Tuo on looginen ajattelukulku, mutta suurin virhe mitä voi Änärissä tehdä. Sitten vasta niitä kummallisia maaleja tuleekin, jos kone painaa ns. hyviltä tonteilta ohi niin sitten pitää kompensoida ja iskeä parit viivarystylörpyt tai syötöt maalin takaa molarin malluista verkkoon. EA:n logiikalla pelin laukaukset voivat päättyä vaikka 32-0, mutta peli silti 1-1, koska "every fu***ng game is different".

Pelit saa pidettyä suhteellisen reiluina niin, että tekoälyn sliderit vääntää hieman AI:n eduksi. NHL15 en ole pelannut, mutta 14-versiossa AS-tasolla pykälän verran AI:n kiihtyvyyteen lisää sekä syötönkatkot ja mailapuolustus täysiin, niin kenttätapahtumissa jäi itse vähän alakynteen. Sen ansiosta kone saa luotua luontevammin ja etenkin enemmän tilanteita, mikä vähentää tarvetta "huijaamiselle".

Pelissä ei siis ole mitään yksipuolista huijaamista, vain se hölmö momentum joka tasoittaa pelejä "jänniksi". Samoja huijaamisia saa AI:ta vastaan itselleenkin, jos vedot menee 9-30. Peli voi helposti päättyä silti 3-2.

NHL16 kohtaan on kova odotus, mutta juuri tuo tyhmä momentum ottaa päähän. Kun pelissä on edellä mainittujen lisäksi ns. maalin jälkeinen vaihto -momentum, erän alkujen ja erän loppujen momentum sekä hyökkäysalueen riiston tuoma momentum, niin noita alkaa olla aika paljon. Noista ehkä riisto on kaikkein ärsyttävin, jota AI hyödyntää todella härskisti välillä. Viivapakki voi ottaa alivoimalla lämäripurun kädellään alas ja heittää rystyllä lörpyn maalille, joka uppoaa sisään koska kiekonriisto.
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Tuleekohan peli esilataukseen ps storeen, ennen julkaisua. En muista miten oli viime vuonna, ei tainnut olla esilatauksessa.
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Tuleekohan peli esilataukseen ps storeen, ennen julkaisua. En muista miten oli viime vuonna, ei tainnut olla esilatauksessa.
Juu siellä lukee erikseen ku ite ostin sen deluxe editioni nii sii sanottii et se lataa se automaattisesti 14.9
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Twitch ja muutama muu youtube-NHL-videoija/Twitchin NHL-striimaaja (varmaankin mm. Bacon ja Clapperton ehkä) on kutsuttu EA:n suur-striimitapahtumaan ainakin NHL16-pelin ja Fifa16-pelin osalta. Eli 3.9. on ainakin on NHL16 kokoversiosta striimiä luvassa ja aika taisi olla 22.00 Suomen aikaa, jos oikein kuulin. EA varmasti kertoo tarkemmin lähempänä sitten aikoja.
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

Kumma kun kukaan ei ole vielä ottanut puheeksi julkaistuja ovrl-tietoja. Itseäni nimittäin häiritsee äärettömän paljon, miten koviksi EA latoo nuo kokonaisuudet pelipaikasta riippumatta. Ensiksi julkaistiin maalivahdit: Sijalla 10 on Frederik Andersen kokonaisuudella 89. KAHDEKSANKYMMENTÄYHDEKSÄN?!?!? Mitä? Miksi? Miten?

Ensinnäkin, Frederik Andersen ei todellakaan ole tuollaisen kokonaisuuden arvoinen tässä vaiheessa uraansa. NHL-ura on sisällyttänyt 82 runkosarjaottelua ja 23 playoff-ottelua. Eihän siinä, noillakin pelimäärillä voisi olla tuon kokonaisuuden arvoinen. Mutta Andersen on pelannut matsinsa Anaheimin todella kovatasoisen jengin takana ja esimerkiksi viime kauden torjuntaprosentti oli 91.4. Torjuntaprosentti ei ole paras (eikä saisi varsinkaan olla ainoa) tilastointiväline, mutta ajaa pointin. Tuolla torjuntaprosentilla Andersen oli liigassa 34:nneksi paras. Välissä on alle 20 ottelua pelanneita jne., mutta pointti ei muutu. Minun mielipiteeni on, että tuollaisen kokonaisuuden ansaitakseen Anaheimin maalin suulla pitäisi pyöriä torjuntatilastojen kärjissä. Nyt Andersen ei ole mielestäni erityisen paljon (jos ollenkaan) parempi kuin esimerkiksi Karri Rämö. Molemmat heistä kuuluisi olla kokonaisuudeltaan sellaisia 82-84 pelureita. En tiedä Rämön kokonaisuutta, mutta tuskin se on ainakaan 89.

Toisekseen: Ei siinä, NHL:ssä voi olla vaikka 50 yli 89-kokonaisuuden omaavaa maalivahtia, kunhan he kaikki ovat sen kokonaisuuden arvoisia. Nykytilanteessa sellaisia on ehkä 4-5 ja näistäkin osaa itse pudottaisin mielummin sinne 87-88 nurkille. Hyvänä vertailukohtana voi pitää FIFAa, jossa on tasan yksi maalivahti, jonka kokonaisuus on yli 89 (Neuer, 90). Seuraavaksi paras ovrl on 86 (Courtois). Ja FIFAssa on kuitenkin aika paljon enemmän liigoja kuin NHL-sarjassa.

Puolustuksen osalta sama homma jatkui. Kaikki TOP10:ssa olevat puolustajat ovat kokonaisuudeltaan 90 tai yli. FIFAn puolelta koko sarjan paras puolustaja on kokonaisuudeltaan 87. NHL-sarjassa tuo kokonaisuus riittänee jonnekin 15-30 paikkeille. Logiikka?

Koko FIFA-pelisarjassa on neljä pelaajaa, joiden kokonaisuus on 90 tai yli. EA on julkistanut pelkästään TOP10-pelaajat maalivahtien ja puolustajien osalta ja vastaava lukema on 18 (tai enemmän, jos puolustajien TOP10:n ulkopuolelle on jäänyt joku kokonaisuudella 90). Kokonaislukema pyörii siis jossain 25-40 välillä. Tai voi toki olla enemmänkin, kun hyökkääjiä on kuitenkin tuplasti kentällä verrattuna puolustajiin! Huonoimmalle TOP10-pelaajalle hyökkäyksessä ovrl 91? Ei ole varmaan kaukaa haettua.
 
Vastaus: NHL 16 [Hype]

maalivahdit: Sijalla 10 on Frederik Andersen kokonaisuudella 89. KAHDEKSANKYMMENTÄYHDEKSÄN?!?!? Mitä? Miksi? Miten?

No ei kyllä millään vi*un logiikalla ole 89!? Ehkä korkeintaan 85 :D Ja kun miettii että kaveri on tuleva, nouseva tähti niin milläs tuonkin kehittää mitään enään kun kehitysvaraa on se 10 jos nyt mokkea saa ikinä edes 99 asti kehitettyä :rolleyes: Rämö oli jo 15:n HUT:issa 85 ovr. ja kyllä se minusta on ihan siten kun kuuluukin, kymmenkunta Rämön (Calgaryn) viimekauden peliä katsoneena se on ihan huippuveskari, vaikka ei nyt niitä top 10.

Mitä tulee maalivahteihin, Lundqvist pitäs olla 95, Rask 92 ja Price 91 ja muuta alle 90 aika lähelle jos miettii asiaa todellisesta näkökulmasta...
http://www.tsn.ca/talent/who-is-the-national-hockey-league-s-best-goaltender-1.351713
 
Ylös Bottom