Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 16

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orou
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 16

Sieltä EA:n foorumeilta löysin... Ketju täynnä pelaajia joka vannovat äitinsä nimeen että pelin "tekoäly- avustaja", eli ohjainavustaja, eli se joka tekee 50% ohjaajan päätöksistä pilaa pelit onlinessa. En tiedä sen tarkemmin kun en kantaa ota mutta ainakin kymmenkunta kertoo miten pelissä ei tee yhtään mitään pelaajan taidoilla koska kone tekee osan päätöksistä. Myös sen että kun taklaat onlinessa pelaajaa jota ohjaa tekoäly, et saa sitä ikinä kumoon enne kun se on laukauksensa tehnyt, sillä on jokin suojakilpi? :) Kaikkea tämmöstä ja olen itse yhden pelin pelannut onlinessa, huomaan sen miten tuntuu kuin oma ukko oolisi riivattu, ei tottele ohjainta yksinkertaisesti. Piti mun myös tänä vuonna kokeilla sitä EASHL:ää joidenkin "houkutuksesta" mut kyllä se seinä tuli vastaan heti alkujaan.

Offlinessa on ehkä myös jotain 2% tuota koneen omaa ohjaamista mut siellä sentäs voit itse tehdä päätökset. Paitsi mailan nostaminen hybridikomennoilla, se kone arpoo nostanko mailaa vai tappelenko :(

Tän änärin ongelmana on se (minkä joku tossa mainitsi pari viestiä ylöspäin), että miten vähemmän puolustat itse niin vähemmän menee maaleja omiin. Työkalut puolustukseen on älyttömän huonosti toteutettu. Purkasin tossa aikasemmin ajatuksiani johonkin paikkaan, jossa mainitsin fyysisestä pelistä ja sen tärkeydestä. Suurin osa puolustuksesta oikeassa kiekossa tapahtuu kehoa käyttäen, tässä änärissä näin ei ole vaan paras keino näyttää olevan kiekon tökkiminen tai mailan nostaminen ja joskus hullut pommit. Miksei pysty esim sitomaan kunnolla (kolmio/Y:n painaminen laitojen vieressä on kans ihan kakkaa, ja sekin toimii vaan laitojen vieressä) pelaajia ja kiilaamaan pelaajan pois kiekosta? Tässä pelissä puolustetaan keholla vain silloin jos halutaan vetää kauhee pommi ja vs:n ukko levyks jäälle. Vauhtihan se vain tahdotaan pysäyttää ja se onnistuu parhaiten kehoa käyttäen. Ukot pystyy vaan kävelee toisistaan läpi mikä on mielestäni erittäin epärealistista. Miksei pysty esim. vaikka pokee & kiilaa samaan aikaan?

Yks hyvä lisäys minkä haluisin nähä ois tietyn näppäinyhdistelmän painaminen antaisi sinun valita mitä pelaajaa haluat kontrolloida. Esim. R2+X sentteri, R2+O OL jne. Tulee kans paljon maaleja omiin sen takia etten saa sitä pelaajaa valittua kenet haluisin. Tuntuu vaan että nykyänäreissä on taidolla vähemmän merkitystä kuin edellisissä "arcade" -tyyppisissä änäreissä, niissä piti osaa sentään puolustaa ja sillä voitti pelejä. En sit tiiä onks tää realistisuus yhtään siistiä, ite oon tosi pettyny tähän peliin. '14:sta pelasin viimeksi ja se oli mielestäni 20x parempi peli ja siitä pystyin sentään nauttimaan.

Juu siinä EA fifa sarjassa on vähän samaa vikaa. Menee täysin aiheen vierestä. :D Olen tämän 4 vuotta mitä en ole kiekkoo pelannu niin keskittyny lähinnä futikseen. Oon pelannu futista vuodesta 2001 joten tiedän suurinpiirtein mitä futis voisi pelinä olla. Yks veemäisimmistä jutuista fifassa on se että miksi sitä kynää yrittävää pelaajaa ei voi taklata vain pitää odottaa siihen että se on ohi jolloin se puolustaja jotain tekee. Suojaaminenkin tuo jonkun kuplan pelaaajan ympärille niin mikä kyseissä pelissä on realismia?

Vaihdoin jo viime vuonna Konamin futikseen. Väitän että jos joku vaikka 2K yrittäisi tehdä NHL pelin niin se olisi selvästi parempi (lue realistisempi) tekele kun EAn pelit. Miksei voi luottaa niihin lajin sisäisiin lainalaisuuksiin? Leikkaaminen eli se että vastustajan pitää kiertää puolustaja päästäkseen kiekolle olisi helppo toteuttaa peliin. Se on laiskuutta kun sitä ei jakseta toteuttaa.

Onkos tässä änärissä PS4 puolella pelaajissa millä tavalla eroja?
Otetaan nyt vaikka Granlund ja Malkin. Ainoa yhdistävä tekijä on se että molemmat on senttereitä. Mutta onko ainoa pelillinen ero siinä että Malkinilla on sitä fysiikkaa ihan törkeästi enemmän? Jokainen nyt osaa maila kädessä jollain tasolla syöttää :D

Tyhmä kysymys näin kun en nhl:ää yleensä netissä pelaa että voiko pelata kaverin kanssa netissä? Eli online match 1vs1 tietyn kaverin kanssa? Nhl 15 oli itselle suuri pettymys. Onko tämä 16 versio parempi, eli kannattaako hankkia lähinnä yksinpelua ja kaveria vastaan netissä, jos se onnistuu?

Tyhmä kysymys näin kun en nhl:ää yleensä netissä pelaa että voiko pelata kaverin kanssa netissä? Eli online match 1vs1 tietyn kaverin kanssa? Nhl 15 oli itselle suuri pettymys. Onko tämä 16 versio parempi, eli kannattaako hankkia lähinnä yksinpelua ja kaveria vastaan netissä, jos se onnistuu?
Kyllä. Pelistä löytyy "pelaa ystävän kanssa" -toiminto, joka on ns. hupipeli, eli ei kerrytä pelitilastoja tai rankingpisteitä. Jos NHL 15 oli pelimekaniikaltaan suuri pettymys, niin jättäisin tämän ostamatta. Jos taas pelimuotojen puute kismitti vanhemmassa, niin silloin tämä on ihan hyvä hankinta.

Itse olen pelannut vain netissä arvopeliä ja HUT:a. Kummatkin on oikeastaan aikalailla sitä samaa vanhaa. Joskin realistisuutta on mielestäni lisätty esim. ylivoimalla on pakkopelin pyöritys jotenkin helpompaa, kuin ennen. Enkä usko että taitoni on 8kk tauon aikana kehittynyt. :D

Kellään muulla semmoista ongelmaa hutissa, että kun menee jostain valikosta toiseen niin peli jäätyy ja pitää sulkea sovellus ja uudestaa ? Levy siis 3 pv vanha

Kellään muulla semmoista ongelmaa hutissa, että kun menee jostain valikosta toiseen niin peli jäätyy ja pitää sulkea sovellus ja uudestaa ? Levy siis 3 pv vanha

Joo toi bugi on ollu jo ainaki parissa änärissä ongelmana,eivätkä vieläkää oo saaneet korjattuu sitä. Eli ongelma siis itse pelissä, ei levyssä :)

HUT ja koko peli yleensä kaatuu ties missä kohtaa. Niin piti olla toimivat valikot yms jne EA:n mukaan, mutta vain kamalempaan suuntaan ollaan menty. Ihan käsittämätöntä miten täynnä bugeja voi peli olla, eikä puhuta pelkästään nyt näistä valikkokaatumisista mm. HUT:ssa, Be a GM:ssä kesken draftin/sen valikoissa ja ties missä.

HUT ja koko peli yleensä kaatuu ties missä kohtaa. Niin piti olla toimivat valikot yms jne EA:n mukaan, mutta vain kamalempaan suuntaan ollaan menty. Ihan käsittämätöntä miten täynnä bugeja voi peli olla, eikä puhuta pelkästään nyt näistä valikkokaatumisista mm. HUT:ssa, Be a GM:ssä kesken draftin/sen valikoissa ja ties missä.

Jees, aik valitettavaa ettei homma pelitä vaikka pelaajat kuitenkin aika paljon käyttää rahaa huttiin jne..

Ei oo näköjään meininki perus verkkopeleissä muuttunu mihinkää siinä ajassa kun oon ollu pelaamatta näitä. Edellee suuri osa pelaajista yrittää vaan niitä varmoja maaleja. Itse yritän pelata jääkiekkoa muttta oikein mitkään lain alaisuudet ei toteudu. Äsken hävisin Nashvillellä pelatessani Chigacolla pelaavalle kaverille 4-5 4 maalia kaveri teki sillä että ranteella ETUylänurkkaan. :D Kyllä Rinne ne ottaa oikeesti kiinni... Selvä bugi taas vaihteeksi on niitä muitakin tietysti. Itse tein 3 maalia perus ripareiden jälkeen. Se on sentää luonnollista tässä pelissä että veskarille se kakkos kiekko on vaikea ottaa kiinni.

Kiva se on yrittää voittaa pelaamalla jääkiekkoo mutta peli ei oikein kannusta siihen.
Ei edes yritetä tehä peliä kun maalinteko pitää toteuttaa sillä ennalta määrätyllä tavalla.
Moni tuntuu niin tekevän kun peli antaa siihen mahdollisuuden.

Ei oo näköjään meininki perus verkkopeleissä muuttunu mihinkää siinä ajassa kun oon ollu pelaamatta näitä. Edellee suuri osa pelaajista yrittää vaan niitä varmoja maaleja. Itse yritän pelata jääkiekkoa muttta oikein mitkään lain alaisuudet ei toteudu. Äsken hävisin Nashvillellä pelatessani Chigacolla pelaavalle kaverille 4-5 4 maalia kaveri teki sillä että ranteella ETUylänurkkaan. :D Kyllä Rinne ne ottaa oikeesti kiinni... Selvä bugi taas vaihteeksi on niitä muitakin tietysti. Itse tein 3 maalia perus ripareiden jälkeen. Se on sentää luonnollista tässä pelissä että veskarille se kakkos kiekko on vaikea ottaa kiinni.

Kiva se on yrittää voittaa pelaamalla jääkiekkoo mutta peli ei oikein kannusta siihen.
Ei edes yritetä tehä peliä kun maalinteko pitää toteuttaa sillä ennalta määrätyllä tavalla.
Moni tuntuu niin tekevän kun peli antaa siihen mahdollisuuden.
Pakko tähän sanoa eriävä mielipide. Kaveri pelaa ykkösessä ja pelaa aivan eri lailla kuin nämä bugiranne kaverit. Käyttää viivaa hyödyksi ja pelaa oikean jääkiekon tyyliin. Samoin puolustaa oikean jääkiekon tyyliin, voin sanoa että tosi vaikea voitettava. Kateellinen hiukan olen tuosta dominoinnista, mutta toisaalta en ole itse oikeaa jääkiekkoa pelannut joten ei voi valittaa.

Pakko tähän sanoa eriävä mielipide. Kaveri pelaa ykkösessä ja pelaa aivan eri lailla kuin nämä bugiranne kaverit. Käyttää viivaa hyödyksi ja pelaa oikean jääkiekon tyyliin. Samoin puolustaa oikean jääkiekon tyyliin, voin sanoa että tosi vaikea voitettava. Kateellinen hiukan olen tuosta dominoinnista, mutta toisaalta en ole itse oikeaa jääkiekkoa pelannut joten ei voi valittaa.

En ole kyllä perus verkkopeleissä mihinkään Divisiooniin törmännyt.
Itse en oo jääkiekkoa ikinä pelannut mutta pelaan sillä käsityksellä mikä mulla lajista on.
HUTTIIN en koske :D

En ole kyllä perus verkkopeleissä mihinkään Divisiooniin törmännyt.
Itse en oo jääkiekkoa ikinä pelannut mutta pelaan sillä käsityksellä mikä mulla lajista on.
HUTTIIN en koske :D
Hutti on hutti, zzzzzz... Siitä olen samaa mieltä:DPelattiin kavereiden kesken jo yksi turnaus siellä perus verkkopelissä, nyt toinen menossa. Harmi vaan, että siinäkin on tää sama tasoituspaska mikä on hutissa. Valitettavasti..

Moi. Mikähän neuvoksi kun one herjaa kokoajan onlinepelin vastustajaa haettaessa, että "tietojen noutaminen epäonnistui"?

Peli on ostettu suomesta ja toiminu syksystä asti moitteetta. Turhauttavaa kun tänäänkin vartin hain uudestaan ja uudestaan tuloksetta...päivitykset ok.

Moi. Mikähän neuvoksi kun one herjaa kokoajan onlinepelin vastustajaa haettaessa, että "tietojen noutaminen epäonnistui"?

Peli on ostettu suomesta ja toiminu syksystä asti moitteetta. Turhauttavaa kun tänäänkin vartin hain uudestaan ja uudestaan tuloksetta...päivitykset ok.
Sama täällä. Eipä tuohon mitään patenttiratkaisua taida olla, ei auta kuin jatkaa hakemista. Kieltämättä ihme juttu, kun eivät saa korjattua.:mad: Aiemmin teki tuota pääasiassa HUTissa, mutta nyt on myös vs peleissä alkanut ilmenemään.

Onko sitten niin, että niin monella on boksi NAT strict modella ("tiukka"), että sen takia ei toimi? Itellä on kuitenkin nat open, jonka pitäisi periaatteessa toimia "aina". Epäilen kuitenkin, että vika on EA:n systeemeissä, koska joinain päivinä ei taas ole mitään ongelmia. Tiedä näistä... :confused:

Mulla modeemin vaihdon jälkeen muuttu NAT tiukasta -> openiksi ja toiminu siitä lähtien moitteetta. Nyt viimeisen viikon yhtä takkuamista eikä vastustajaa löydy millään. Valillä ilmoittaa että "vastustajaa ei löydy" ja välillä tuota "tietojen noutaminen epäonnistui". Jännä kun kavereita vastaan pelatessa toiminut aikaisemmin myös hyvin ja nyt ilmoittaa jotakin (en muista mitä) ongelmaa siinäkin. No eikait se auta kun odotella kevättä :)

Minne EA ilmoittaa noista pelipäivityksistään? Taas juuri tuli uudet tunerit, mutta missähän noista on infoa? Foorumilla viimeisin päivitys on jostain marraskuulta ja muualta en googlellani löytänyt infoa.

Ylös Bottom