Vastaus: NHL 17 - Ennakkomeuhkaus ja jokavuotiset itkuvirret
Minua huvittaa kun jengi valittaa, jos tulee lavasta lapaan syötöt.. Miksi ei, NHL 14 syötöt menivät lavasta lapaan ja pelikokemus oli loistava. Siis pelin nimi on NHL 17, ei mestis. Onko muka parempi, että ensimmäinen avaussyöttö on pitkä ja kohti menevät syötöt menevät ohi?? NHL:ssä ei hirveästi noita harhasyöttöjä nähdä, verrattuna vaikka Liigaan. Tämähän se juuri tappaa pelin hauskuuden, kun tehdään pelattavuus liian vaikeaksi.
Kyllä siellä rapakon takanakin niitä harhasyöttöjä nähdään
Ja jos nyt viittasit tuohon termiin "magneettilapalätkä", jota tätä pelisarjaa kritisoivat tykkäävät käyttää, niin tuo termihän ei tarkoita pelkästään sitä syöttöpeliä. Yleisesti sillä otetaan kantaa myös siihen, kuinka liimattuna se kiekko siinä pelaajan lavassa pysyy, kun sitä lähtee kuljettamaan ja peippailemaan skill stickillä. Se jo yksistään on näyte siitä, että kiekon fysiikka on vajavainen verrattuna esimerkiksi jalkapallopeleihin, joissa pallo on irrallinen objekti, joka voi tehdä "ennalta arvaamattomiakin" liikkeitä ja pomppuja. NHL-sarjassa nuo loistavat poissaolollaan...
Tavallaan ymmärrän pointtisi siitä, että "pelistä katoaa hauskuus, jos sen pelaaminen on liian vaikeaa/realistista", mutta toisaalta kun tullaan siihen faktaan, että EA:n NHL on ollut perustasolla käytännössä sama peli kohta vuosikymmenen, niin ehkä olisi kuitenkin aika jo rohkeasti kokeilla jotain uutta. Vaikka kovasti lätkästä itse tykkäänkin, niin oma kiinnostus tähän pelisarjaan loppui jo NHL 12:n kohdalla, vaikka senkin jälkeen olen joka vuosi uutta versiota kokeillut. Sama pelimoottori on siellä alla samoine vikoineen ja älyttömyyksineen, eikä sitä joku uusi luistelumekaniikka tai taklausmallinnus oli pystynyt miksikään muuttamaan. Kyllästyminen peliin on tullut kaverilla joka syksy noin 10 pelatun pelin jälkeen ja on voinut todeta, että rahat säästyi, kun ei itselle ostanut...
Tosin nythän EA julkisti, että Ignite-pelimoottori jää taakse ja DICE:n frostbite tulee tilalle. FIFA 17 on ensimmäinen frostbite-urheilupeli tulevana syksynä ja muut EA:n pelisarjat seuraavat perässä ensi vuonna. On siis jopa mahdollista, että NHL 18 aikanaan uudistaa pelattavuutta ja kiekkofysiikkaa siihen suuntaan, että itsekin saatan pelisarjan pariin palata...