Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 19 - Yleinen keskustelu

Kyllä tuo gameplay oikeasti hyvä on, mutta:

A: En usko vähää alusta että on täysin sama itse pelissä kun ilmestyy.
B: Peli muuten pohjaltaan on hyvin todennäköisesti täysin sama kopio mitä tähänkin asti ja HUT varmasti yhtä pilalla kuin NHL 18-pelissä. Franchise Modeen ei ole tullut mitään huuteluita, kuten ei mm. Be a Prohonkaan tai että tulisi mitään uutta offline-pelimuotoa peliin.
 
Tällä hetkellä on pakko sanoa, että jos online on näin hyvin tasapainossa, niin kuinka hyvä yksinpeli on! Edelleen kysyn, että mikä vika sun mielestä tässä betassa nyt on? Pokespämmiä ei ole, taklaukset on rajuja, luistelu parasta vuosiin, tekoäly toimii, molarit on parempia, yhteydet toimii jne.. Tämä on videopeli, joten tämän ei tarvitse ollakaan 100 % aitoa jääkiekkoa. Videopelinä tämä on lähimpänä jääkiekkoa, kuin koskaan. Kannattaa kokeilla NHL 18 betan jälkeen ja huomaa mikä ero näissä kahdessa on betan eduksi. Tiedän, olen haukkunut änäreitä täällä, mutta silloin peliä kehutaan kun se on oikeasti hyvä:)
Se, että joka vuosi porukka valittaa miten peli tuntuu ihan samalta. Ikinä en ole sitä ymmärtänyt, olen aina nähnyt ihan selvät erot ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen peliin.
Nyt on ekaa kertaa olo, että peli tuntuu liian samalta. Pokettaminen mulla on tollasta ollutkin. Taklauksessa en rehellisesti huomannut mitään eroa, mutta ei mulla siitä ole valitettavaa ollutkaan.
Luistelu oli parempaa, mutta ei niin paljoa eroa, että kauheasti mitään muuttaisi. Maalivahdit parempia? Täysin samat maalit uppoaa, kuin useana vuonna aikaisemminkin. Tekoälystä en osaa sanoa, kun mun mielestä se ei edelleen sijoitu kuten kuuluu.

Ja nhl18 tuli pelattua tutun kanssa samalta sohvalta edellisenä päivänä ja sen vuoksi juuri erot oli ihan minimaaliset.
Huono peli toi ei ole, mutta tänävuonna minä olen se, joka ei näe tuon pelin kohdalla mitään rahan arvoista, en edes sen vertaa et lataisin EA accesista kun sinne aikanaan tulee. Kyllä tämä vaatii jo uutta ihan presentaation, kuvakulmien jne osaltakin, eikä vain kentälle. Lisäksi uuden pelimoottorin jo vaatisi.

Tänävuonna Fifa tekee valtaisia harppauksia eteenpäin vaikka sielläkin pelimoottori pysyy samana, joten ennemmin rahani laitan sinne ja jätän kymmeneen vuoteen ekan kerran änärin välistä.
 
Omat mietteet lyhyesti:
+ ei enää pokespämmiä
+ luistelu tuntuu paremmalta
+ yhteydet olleet hyviä
+ taklaukset

- valikot aivan liian monimutkaiset (eashl kerhopelin pukukoppiin pääsy esim. turhan pitkän matkan päässä)
- peli kaatuu usein eashl pelimuodossa (toivottavasti vain betassa)


gameplay siis tuntuu toistaiseksi oikein hyvältä näin eashl miehenä, toivotaan ettei sitä nyt heti pilata patchilla jossa pokespäm tulee takaisin
PS. tämä arvio siis vain EASHL kerhopeliä harrastavalle, offline peleistä en osaa sanoa mitään.
 
Ones-pelit oli aluksi hauskaa,loppua kohti vastassa pelkästään enforceria jotka ei suostu kiekkoa hakemaan. Kyttäys keskellä kun muut hakee ja pelaa kiekkoa,sitte pää edellä tilanteeseen ja kaikki muut pitkin seiniä,siitä yksin maalin tekoon. Aika äkkiä alkaa kyllästyttämään.
 
Sehän tässä eniten huvittaa tälläkin saitilla että miten kilpaa taas kehutaan peliä :D JOS joku muukin tiimi kun €A edes yrittäisi tehdä jääkiekosta peliä niin sen eron huomaisi minuutissa miten järkyttävä "peli" tää on. :D
 
Änärin "yleinen keskustelu"-ketju noudattaa joka vuosi käytännössä samaa rataa. Kun ensimmäiset maistiaiset tulevasta pelistä saadaan, niin osa toteaa, kuinka peli näyttää taas ihan samalta ja sisältää samat ärsyttävyydet ja ongelmat. Kun demo/beta tulee ulos, niin meno vain vahvistuu, negatiiviset toteamukset lisääntyvät ja vahvistuvat. Sekaan mahtuu toki tässä vaiheessa myös näitä positiivisempia näkemyksiä tyyliin "tää on parasta änäriä ikinä!" ja "hmm, no kyllä mä varmaan tän kuitenkin ostan"-tyylisiä näkemyksiä. Peli tulee aina ulos syyskuun puolivälissä ja viimeistään lokakuun aikana lopputulema on kuitenkin, että suurin osa kirjoittajista toteaa "äh, että pitikin ostaa! samat vanhat viat, ärsyttävyydet ja exploittien yrittäjiä online-matsit täynnä!". Tuossa vaiheessa minäkin olen jo monta vuotta vain hymyillyt hiljaa sisäänpäin ja todennut itselleni, että "Mitäs minä sanoin?".
 
Niin totta, niin totta. Jos haluan pelata uusinta änäriä, niin lainaan sen aina kirjastosta. Yleensä kiinnostus tätä peliä kohtaan loppuu hyvin nopeasti. Aika on ajanut tästä ohi.
 
Sehän tässä eniten huvittaa tälläkin saitilla että miten kilpaa taas kehutaan peliä :D JOS joku muukin tiimi kun €A edes yrittäisi tehdä jääkiekosta peliä niin sen eron huomaisi minuutissa miten järkyttävä "peli" tää on. :D
Siitä vain tekemään, kukaan ei estä. 2K ei enää tee, koska pelimyynnit olivat änäriin verrattuna niin pieniä. Tottakai peliä silloin kehutaan, kun siihen on aihetta. Pätee minkä tahansa hyvän pelin kanssa. Joku peli oli aikoinaan juurikin sellainen, että kiekko oli irrallinen objekti, jos en väärin muista niin se oli ESPN NHL HOCKEY NIGHT. Tekijänä Konami ja pelaaminen aivan yhtä helvettiä. Tätähän tällä keskustelulla ajetaan takaa. En tiedä millä taikakeinolla kiekon saisi pysymään hallussa, jos kiekko olisi irrallinen objekti. Sehän karkaisi koko ajan lavasta kuljettaessa, mutta siitä vaan koettamaan parempaa mallinnusta. Sitten inistään liian tehokkaasta pokesta, kun ei pärjätä ilman pokespämmiä. Nythän se ei mene luistinten läpi, vaan osuu pelaajaan niin kuin pitääkin.

40 vs peliä takana ja en löydä mitään muuta valitettavaa kuin lagikytkimen käyttäjät edelleen. Mikäli pokella tulee liikaa jäähyjä, niin ei käytä koko nappia. Ei oikeassakaan jääkiekossa "runkata" sillä mailalla ja mikäli huidot jalkoihin tuloksena kamppi ja boksi. Luistelu on tasapuolinen niin puolustajille kuin hyökkäjille. Taklaaminen ei ole tuntunut näin hyvältä sitten NHL 14 jälkeen, mutta osa pelaajista ei enää osaa taklata ollenkaan. Bugimaalit on vähentyneet, koska moket ovat parempia kuin edellisessä versiossa. Itse en ole saanut yhtään NHL 18 läpiajomaalia tehtyä, mutta muulla tavalla kyllä. Peli on videopeliksi, huom. VIDEOPELIKSI aivan loistava ja sehän pelaamisessa on tärkeintä. Itselle maistuisi, jos joku tekisi ylilyödyn jääkiekkopelin, kuten NHL HITZ sarja aikoinaan. Peliä kehun silloin, kun se on hyvä ja haukun mikäli se on paska. Lisäksi yksinpelaajat saavat säädettyä mieleisensä säädöt slidereilla, joten ihan turhaa napinaa.
 
Kyllä vaan oikeassa jääkiekossa häiritään ja tökitään sillä mailalla vastustajaa kokoajan. Kattokaas seuraavan kerran jääkiekkoo joko telkkarista tai paikan päällä.
 
No sillä ei ole mitään väliä miltä se onlinessa tuntuu, näitä kun pelaan pelkästään offline niin jos se puoli ei toimi niin ihan turha lähteä ostamaan, ei sen parissa kauaan viihdy. Valikotkin on edelleen sellasta lagipaskaa jossa saa 10 eri napin painallusta tehdä että pääsee johonkin, sekin vituttaa jo tarpeeksi että tuskin tätä osta tarvii.
 
Kyllä vaan oikeassa jääkiekossa häiritään ja tökitään sillä mailalla vastustajaa kokoajan. Kattokaas seuraavan kerran jääkiekkoo joko telkkarista tai paikan päällä.
Luistimille takaapäin, niinhän:D Kyllä minä tiedän, että häiritään ja paljon. Ei kuitenkaan pokespämmätä änärin tyyliin, koska jokaisella pelaajalla on vastuu omasta pelivälineestään. Paljon myös sidotaan ja kaksinkamppaillaan, jota löytyy tällä hetkellä betasta.
 
3 voitokasta peliä betaa takana onlinessä. En ymmärrä miten jotkut ei näe tässä isoja ja hyviä uudistuksia edellisiin änäreihin. Itse pelannut näitä vuodesta 98 lähtien joka vuosi tuoreella painoksella ja mielestäni tässä on suurimmat uudistukset sitte nhl 07. Taklaukset toimii, luistelu on muuttunut radikaalisti paremmaksi, pokettamisesta boxia armotta, maalivahdit liikkuu paremmin. Ainakin kolmen pelin otannalla maalit olivat joka pelissä erilaisia ja eivät tulleet sillä perinteisellä poikkikentän syötällä onetimerilla. Toki kun pelejä saa alle enemmän saattavat ajatukset muuttua, mutta tässä vaiheessa erittäin positiiviset fiilikset!
 
Demon perusteella paras EA:n kiekkopeli sitten NHL2004:n. Täälläkin hypitään riemusta pokespämmin poissaololle. Uusi luistelumalli ja fysiikka muuttaa pelaamisen TÄYSIN. Olen aina ollut keskiverto pelaaja onlinessa, lähinnä siksi etten ole tehnyt runkkumaaleja, vaan koettanut pelata jääkiekkoa. Ehkä siksi pärjään tämän parissa varsin hyvin, koska NHL19:ssa vaikuttaisi olevan pahimmat maalintekohuijaukset poissa ja maalit tulevat pelaamalla MONIPUOLISESTI. Ennen kaikkea maalintekopaikkoihin päästäkseen joutuu oikeasti syöttelemään, eikä vain sooloilemalla veivaten ja vetämällä runkkurannetta kaarien välistä.

Minä pidän. Sormet ristiin, ettei tätä pilata myyntiversiossa tai päivityksillä.
 
VIDEOPELINÄ todella hyvä beta. Mitään videopeliä ei tulla koskaan saamaan täysin kyseistä peliä larppaajia miellyttäväksi. Eikä siinä mitään järkeä olisikaan. Lähinnä huvituttaa nää kitinät jostain pelistä. Menkää höntsyvuoroille larppaamaan kyseistä lajia niinkuin haluatte.
 
Luistimille takaapäin, niinhän:D Kyllä minä tiedän, että häiritään ja paljon. Ei kuitenkaan pokespämmätä änärin tyyliin, koska jokaisella pelaajalla on vastuu omasta pelivälineestään. Paljon myös sidotaan ja kaksinkamppaillaan, jota löytyy tällä hetkellä betasta.
Laittakaa se kiekko liikkumaan niin ei spämmit pure
 
Onhan tuossa todella paljon kaikkia pieniä asioita muuttunut, jotka huomaa kun perehtyy noihin yksityiskohtiin ja oikeasti testaa niitä asioita kunnolla, eikä vain lätki pelejä eteenpäin.

Toki peli perustuu edelleen niin yksinkertaisiin systeemeihin, että mikäli paljon pelaa niin toistoa tulee vähän liikaakin ja tuskin esim. joukkueilla hirveästi on eroa toisiinsa.

Potentiaalia pelissä on, mutta tosiaan tuo presentaatio paketti pitäisi uudistaa tai ottaa sen NBC lisenssin hyöty täysillä käyttöön.

Haukkuajia pelille sekä sen pelaajille aina löytyy, varsinkin casuaalipelaajat sekä netin äänekkäät huutelijat kaipasivat selvästi paljon isompia muutoksia joka vuosi. HC-pelaajat ovat vain tyytyväisiä, jos sen vuoden versio on pelattava ja siitä pystyy nauttimaan sen +500 peliä.

NHL 18 tarjosi parhaimillaan hyvän offline-kokemuksen, NHL 19:ssa näyttäisi myös ensimmäistä kertaa olevan onlinessa järkeä ja pystyy pärjämään tekemällä jääkiekkoon liittyviä oikeita asioita eikä vain pelaavan sitä "E-Sports maalinteko lätkää".

Taidan kuitenkin valita syksyn urheilupeliksi PES 2019:n, jos se parantaa sitä viime vuoden arcadekurasta takaisin taas realisempaan suuntaan. + NHL-pelin kokoonpanoja sekä uramuodon bugeja korjaavia päivityksiä joutuu kuitenkin odottamaan sinne jonnekin loka-marraskuun tiennoille.
 
Laittakaa se kiekko liikkumaan niin ei spämmit pure
Tästä kommentista voin lukea rivien välistä, että olet pokespämmin puolella. Kyllä se vain niin on, että nyt on mahdollista liikkuakin vähän. NHL 18 tuli koko ajan mailaa takaapäin luistimiin ja kiekko irtosi lavasta. Nyt jos tulee pokea takaapäin luistimiin, niin seurauksena on usein jäähy. Minulle on aivan sama, jos spämmitään edestä tai sivulta, mutta takaapäin spämmi luistinten läpi oli ihan perseestä.
 
Takaapäin tökkiessä todellakin kuuluu tulla jäähyä, varsinkin kun lähes jokainen takaapäinkin hakkaa sitä poke nappia. Tämä jos joku on sitä realistisuuden tuomista peliin mutta eipä ole jonnejen mieleen ja tullaan aivan varmasti muuttamaan.
Myöhässä poketus, tottakai kuuluu jäähy. Eipä ole itsellä ollut poketus mikään ongelma, ja EASHL.ssä 4 jäähyminuuttia 50 pelissä. Järkeä siihen toimintaan ja vähän rupeaa miettimään onko mitään mahdollisuutta kiekkoon edes.

Ja sitten: betaa jatkettu 24 tunnilla. Piti alun perin loppua 2.8, loppuu 3.8 perjantaina.

https://forums.ea.com/en/nhl/discussion/224714/nhl-19-beta-tuner-1-00/p1?
 
Takaapäin tökkiessä todellakin kuuluu tulla jäähyä, varsinkin kun lähes jokainen takaapäinkin hakkaa sitä poke nappia. Tämä jos joku on sitä realistisuuden tuomista peliin mutta eipä ole jonnejen mieleen ja tullaan aivan varmasti muuttamaan.
Myöhässä poketus, tottakai kuuluu jäähy. Eipä ole itsellä ollut poketus mikään ongelma, ja EASHL.ssä 4 jäähyminuuttia 50 pelissä. Järkeä siihen toimintaan ja vähän rupeaa miettimään onko mitään mahdollisuutta kiekkoon edes.

Ja sitten: betaa jatkettu 24 tunnilla. Piti alun perin loppua 2.8, loppuu 3.8 perjantaina.

https://forums.ea.com/en/nhl/discussion/224714/nhl-19-beta-tuner-1-00/p1?
Tuolta sivulta:
Because of the tuner, we have also extended the beta by 24 hours. It will now end on August 3rd at 11:59 PM PDT
Jos tuosta oikein ymmärrän, niin beta loppuu Suomen aikaa lauantaiaamuna klo 10.
 
Eka patch ja peli on pilalla!! Kaikki se hyvä mikä oli loistaa poissaolollaan. Mailaa tulee joka puolelta, mutta yllätys jäähyjä ei mistään. Itse kyllä saa istua enemmän, kuin ennen patchia. Jonnet sai mitä halusivat, eli kiitos siitä!!
 
Ylös Bottom