Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 19 - Yleinen keskustelu

Kertokaas nyt, pystyykö online-puolet matseja pelaamaan kavereiden kanssa samalta sohvalta? Aina kun yritän lisää toisen ohjaimen online versus -moodissa, ilmoittaa peli että ”user failed the privilege checks”. Vai pitikö tässä olla kaikilla online-puolella pelaavilla vieraillakin voimassaoleva ps plus tilaus?
Pystyy, täytyy vaan kaikkien olla kirjautuneena jollakin tunnuksella, sekä plus -tilin haltijan oltava ns. "pääasiallinen käyttäjä" tms. Eli aktivoi konsolin "primary consoleksi".
 
Pitkästä aikaa käynnistin änärin tuossa muutama pvä sitten ja laitoin Franchise moden tulille. Seuraavan kauden offseasonilla täräytin Marnerille 7,65M/2v offersheetin(1,2,3 vuorot). Toronto ei kyennyt vastaamaan koska oli vain pari milliä alle palkkakaton ja AI ei tietenkään ole kyvykäs tekemään tilaa. Siihen loppui pelailut.

No mitä turhaa tuollaiseen pelitilaan panostamaan kun ei tee edes tuottoa. Muutenkin "hauska" pelata cpu:n naurettavaa mailannosto-spämmiä vastaan. Ihan pelkkä vitsi koko vtun peli.
 
Ite oon pelaillut BeAprota nyt paljon. Yksi asia ihmetyttää millä logiikalla noi laukaus pisteet menee? Lauon samanlailla kaks kertaa niin välillä tulee -25 ja sit toisella +25 :D. Ja sama kohta ei maskia yms :D
 
Ite aloin nyt pelailee kun oli Xboxin gold pelinä.
Maistunut muuten, mutta vaikka säädän lähes joka pelin jälkeen slidereita, niin muutama ongelma:
- jäähyllä istuu aina joku, jos ei itse, niin Ai pelaaja, tai vastapuolen tekoäly.
- Ylivoimalla vastustaja purkaa, en keksi mitään keinoa millä olla aloituspäädyssä ekana. Lähes 90% tilanteista Ai ehtii helposti sinne ja vieläpä 5vs3 tilanteessakin Ai rynnii perään.
- Miten ihmeessä juuri näissä tilanteissa pitäisi purku kiekko hakea? Oma äijä töksähtää laitaan, jos alkaa himmailemaan niin Ai luistelee ohi. Ärsyttää kun aina jumissa laidoissa.
- AI kiekonriistot/katkot on ihan uskomattoman tehokkaita vaikka säätää mihin sliderit.

Sinällään nauttisin, mutta noi vie fiilistä.
 
Mitä jäähyjä ne ottaa? Katso tilastoista minkä tyyppisiä ja pienennä sitä rajusti. Jos Slashing aiheuttaa ongelmaa niin sen voi joutua pahimmillaan tiputtamaan ykköseen.

Se ylespenalty slideri myös vaikuttaa, mutta jos lasket sen ykköseen niin simuloinnissa tulee liian vähän jäähyjä = ei yv maaleja ja tehopisteitä riittävästi muiden joukkueiden pelaajilla. Penalty slider 2/4 asetuksella pitäisi saada hyvin jäähyt muutamaan per ottelu ja hyvää simulointia kaudessa.

YV:stä en oikein tarkkaan ymmärrä mistä kyse. Vastustajan purut on toki tehokkaita, mutta kyllä itse ehdin aina hakemaan purkukiekon ilman ongelmia. Monesti myös pystyy liukkaan luisteluasetuksien takia estämään purun tai sitten hyvällä tuurilla katkomaan sen viivasta. Jos laitojen kanssa ongelmia jostain syystä niin sitten siellä on yksi collision slider liian matalalla tai luistelet liian lujaa laitaa päin.

Yleisesti voin sen sanoa, että jos on jotain ongelmia pelin tasapuolisuuden ja reiluuden kanssa. Niin tämän vuoden versiossa se toimii hyvin, että laittaa omalle joukkueelle napsun tai pari luistelunopeuteen sekä kiihtyvyyteen enemmän mitä vastustajalle. Hieman näyttäisi olevan ainakin Franchise-modessa pieni etu liikkessä vastustajalla, varsinkin oman puolen tekoäly tarvitsee tuon tasoituksen.

Ja moraalisysteemiä ei kannata laittaa päälle, sillä on isot vaikutukset pelattavuuteen/slidereihin ja sitä ominaisuutta ei ole toteutettu hyvin.

Toki ihmiset pelaa peliä eri asioiden takia ja eri tyylillä. Toisille maalien tekeminen, kiekossa olo tärkeätä ja pelata vain vähän lätkää. Itselle taas työntekohoki, yksityiskohdat ja realismin tavoittelu tärkeää (ottaen huomioon EA:n rajoitteet). Ne realistisimmat vakiosliderit ovat jo ihan hyvä, hieman säätämällä siitä saa vielä paremman.
 
Huitominen ja kampitus 90% syynä AI pelaajien, sekä omien että vastustajien jäähyille.

Ja siis ei mua ne purut haittaa, vaan kun lähden sitä purku kiekkoa hakemaan, niin jopa kahden miehen alivoimalla säntää vastustajan pelaaja ottamaan kiekkoa toisesta päästä.
Ja vaikka ite menisin perään niin toinen oma pakki säntää sen perään myös, usein samalle luistelulinjalle.
Ja kun se äijä ei siellä päädyssä käänny, töksähtää laitaan ja menettää kiekon. Jos kaartaa kauempaa, tulee vastustajan AI suoralla linjalla ja ottaa kiekon. Jos itse menen suoralla linjalla, niin osun laitaan ellen hidasta tarpeeksi, mutta jos hidastan niin Ai menee ohi ja ottaa kiekon.

Eli en osaa oman pään laidasta hakea kiekkoa yv:llä ilman, ettei AI saa usein kiekkoa itselleen.
 
En ole törmännyt noin aggressiiviseen karvauksen (satunnaisesti joskus se karvaa korkealta/hyökkää kiekon perään), kun kone on alivoimalla, joten en tiedä mistä se johtuu ja mikä siihen tarkalleen auttaisi. Jos se kone luistelee lujempaa, kun molemmat kiekottomia niin luistelua kannattaa säätää. Ilmeisesti kyse on kuitenkin vain ylikarvauksesta.
 
En ole törmännyt noin aggressiiviseen karvauksen (satunnaisesti joskus se karvaa korkealta/hyökkää kiekon perään), kun kone on alivoimalla, joten en tiedä mistä se johtuu ja mikä siihen tarkalleen auttaisi. Jos se kone luistelee lujempaa, kun molemmat kiekottomia niin luistelua kannattaa säätää. Ilmeisesti kyse on kuitenkin vain ylikarvauksesta.
Joo ylikarvaus aiheuttaa ongelmat sit niiden laitojen magneettisuuden kanssa.
Oon ottanu jotku realistic sliderit mitäite muokkaillut pelien perusteella. Muutoin alkaa olemaan aika balanssissa, paitsi jäähyt ja toi karvaus. Mut pystyykö sitä karvausta ees säätää.
 
Joo ylikarvaus aiheuttaa ongelmat sit niiden laitojen magneettisuuden kanssa.
Oon ottanu jotku realistic sliderit mitäite muokkaillut pelien perusteella. Muutoin alkaa olemaan aika balanssissa, paitsi jäähyt ja toi karvaus. Mut pystyykö sitä karvausta ees säätää.
Ei pysty suoraan karvausta säätämään. Se varmaan vain on sivuoire muutamasta eri slideri säädöstä.
 
Ei pysty suoraan karvausta säätämään. Se varmaan vain on sivuoire muutamasta eri slideri säädöstä.
Mie luulen karvauksen vähenevän, kun säätää agressiivisuutta. Vaikeustason säätö vaikuttaa myös, ei ole mikään pakko pelata supertähdellä. Sen verran olen näiden kanssa tämän version kanssa leikkinyt, että olen huomannut niiden vaikuttavan selvästi ammattilais vaikeustasoon asti. Siitä ylöspäin eivät anna täyttä hyötyä. Noilla slidereilla koneesta saa jumalan tai sysipaskan. Lisäksi osa slidereista tuntuu vaikuttavan väärinpäin.. Tämä oli jo NHL 18 ongelma.
 
Mie luulen karvauksen vähenevän, kun säätää agressiivisuutta. Vaikeustason säätö vaikuttaa myös, ei ole mikään pakko pelata supertähdellä. Sen verran olen näiden kanssa tämän version kanssa leikkinyt, että olen huomannut niiden vaikuttavan selvästi ammattilais vaikeustasoon asti. Siitä ylöspäin eivät anna täyttä hyötyä. Noilla slidereilla koneesta saa jumalan tai sysipaskan. Lisäksi osa slidereista tuntuu vaikuttavan väärinpäin.. Tämä oli jo NHL 18 ongelma.
Onko sulla jotku tietyt sliderit millä vedät? Voisin meinaan koittaa muutella. Ja vaikka tiputtais vaikeustasoa, niin slidereilla saa ottelut silti tasaiseksi ilman, että koko peli näyttää epärealistiselta?
 
Joo Superstarilla ei kannata tässä pelata. All-star on hyvä ja sitten joko säätää yksittäisiä slidereita niin, että vastusta riittää tai laittaa difficulty slideriin pari pykälää. CPU pelaa parempaa ja sulavampaa lätkää, jos sillä on vähän etua. Se on vain aika herkkä raja milloin itse vielä pärjää, jos ei käytä pelin systeemejä hyödyksi jääkiekon pelaamisen kustannuksella. Itse jätän ne touhut online ja e-sports pelaajille.

Saattahan se aggressiivisuus slideri vaikuttaa karvauksen, mutta sitten sen on pitänyt olla todella korkealla ja silloin siinä on paljon muitakin ongelmia.

Mitä enemmän mennään slideri säädöissä kauemmas EA:n itse käyttämistä säädöistä, sitä varmemmin tulee sivuoireita.
 
Tässä uusi traileri, voi joku sitten laittaa uuteen ketjuun:

Hyvältä vaikuttaa, alesta saa taas hyvän pelin. Sitten on rosterit kunnossa uraa varten ja päivityksillä pahimmat viat korjattu. Se on käytännössä varmaan vasta joskus marraskuussa, kun myös AHL/junnurosterit on kunnossa.
 
Onko jollain samoja ongelmia Online puolella, kun esim. yrittää syöttää niin ei heti tapahdu mitään ja tietysti siihen reagoi painamalla uudestaan niin hetken päästä se syöttää jo tuplasti. Tämä ongelma on toistunut ainoastaan Online puolella. Ongelma on muutenkin suurempi Online puolella, jossa tempo on jo liian kiivas ja, jossa viiveet tuntuu vielä enemmän.
 
Ostin tämän pari viikkoa sitten kympillä ja Franchise Moden laajennustiimissä kolmas kausi aluillaan. Pari ekaa kautta pääosin simuloin, mutta nyt aion pelata suurimman osan kaudesta. Kysymys kuuluu: Nappasin vapaista todella kovan maalivahdin, mutta kannattaako tuota edes pitää? Neljän matsin otannalla tähtivahti torjuu pelit pelatessa ihan samalla tasolla kuin edellisen kauden Jake Allen. Onko noilla maalivahtien kokonaisuuksilla siis mitään merkitystä pelatessa vai kannattaisiko vaihtaa tuo johonkin todella kovaan ykkösketjun äijään, joita ei luonnollisesti joukkueesta oikein löydy? Vaihtoarvo mokella on niin iso kuin voi olla.
 
No se riippuu niin millä vaikeustasolla ja slidereilla pelaa? Huonommilla maalivahdeillakin voi pärjätä ja isokokoiset maalivahdit peittää todella hyvin.

Itsellä on tällä hetkellä Seattlen joukkueessa 89 Ovr, joka on vielä itse otteluissa parempi kuin Franchise-potentiaalin omaava 84 Ovr maalivahti. Vaikka meinasin alkukaudesta, että tuota lupaava junnua peluuttaisin ykkösmaalivahtina. Se ei vain vielä ole ollut ihan niin hyvä mitä odotti, vaikka organisaation alkutaipaleella tuollaisia 82-84 Ovr maalivahteja Seattlessa olikin maalinsuulla ihan kelpo esityksillä.

Huippu maalivahdeilla on kyllä kova vaihtoarvo, jos haluaa sen vaihtaa kenttä pelaajaan. Ja riittävän hyvän maalivahdin voi kyllä löytää vaihtokaupalla tai vapailta markkinoilta.
 
Tähtipelaajalla pelaan, pelinopeus 2/6, 4 minuutin erät ja aika vähän viitsinyt säädellä slidereitä. Viime kaudella pelasin ekat 20 ottelua ja lähes kaikki matsit päättyivät 1-0, 2-1, 3-1 aika tasaisesti mulle tai tekoälylle. Nyt kun hyökkäysosasto on parempi ja olen vähän avannut pelitapaa, saldo tällä hetkellä 4-1, 4-2 ja 2-1 voitot sekä 1-4 tappio. Tappiopelissä 91ovr maalivahdille meni 14 vedosta 4.

84ovr Saros (jonka piti olla ykkösvahti ennen vapaiden markkinoita) täytyy laittaa testiin ja jos pelaa samalla tasolla, niin parasta hommata joku supertähti hyökkäykseen tuon maalivahdin kustannuksella.
 
Ylös Bottom