Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

NHL 2k10 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Eikö kannattaisi sen sijaan käyttää ihan tuota "muokkaa"-painiketta? [/offtopic]

Juu, sanoin että kokeilen ensi kerralla tuota multiquote juttua ja voisin kyllä muokkailla niitä myös, sorry nuo usemmat postit putkeen.. (ja Offtopic loppu)


E: Nyt ihan asiaakin (taas) http://community.2ksports.com/community/insights/?l=10 Pelimekaniikasta asiaa paljon! Hyvältä kuulostaa! Sliidereistä asiaa, harhautuksista, syötöistä, puolustuksen mailankäytöstä sekä kiekonkäsittelystä myöskin
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Kaukalo näyttä tosiaan ihan oikealta ja muutenkin grafiikat kunnossa, että ainakaan niihin ei pitäisi pelin kaatua. Eihän sitä vuodessa nyt peliä kokonaan muuteta luulis sen jo pelaajienkin tajuavan. Ihan samalla tavalla NHL10 näyttää kasuaali pelaajan silmiin ihan NHL09:lta ellei sitten erikseen näytetä jotain tappeluita tai board playta. IMO oli paras jos lafkat jaksais pitää yhden välivuoden aina, mutta turhahan sitä kultamunia munivaa kanaa on aisoissa pitää, kun kansa joka tapauksessa ostaa.

EDIT: Veskareissa on kyllä jotain vikaa, miten niitä ei ole saatu näyttämään oikeilta?

Sanasta sanaan allekirjoitan tämän tekstin. Ihmettelen tosiaan miten porukka odottaa että vuodessa tapahtuisi jotain täysin mullistavaa. Teoriassa yhden vuoden syklissä voi tapahtua, mutta se vaatisi sen, että on jo ennakkoon tehty jotain. Eli siis esim. NHL 11/2k11 olisi alettu jo sivuten kehittää ennen NHL 10/2k10 julkaisua, niin ensi vuonna voisi jotain hyvin mullistavaa nähdä. Muuten on pelifirmoille liian kallista tehdä kokonaan uutta peliä vuosittain. Tästä johtuu esim. se että Gears of War 2 on periaatteessa lähtökohdiltaan täysin sama peli kuin Gears of War 1, vaikka hyvin onkin viritelty.

Vuodessa ei peliä tehdä pisteestä 0% pisteeseen 100%, jos yritetään tehdä näinkin vaikea ja monipuolinen peli kuin jääkiekkopeli. Väkisinkin jää työ ns. puolitiehen enemmän tai vähemmän, jos yritetään.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Vuodessa on tehty ainakin tämän litanian mukaan mullistavia asioita, Jormaan ja meidän muidenkin iloksemme! Tässä sitten kunnon syvällistä tietoa ensimmäistä kertaa pelistä, enää ei tarvitse arvailla, vaan luottavaisesti odottaa syksyä!:


Suomensin seuraavan artikkelin pääpiirteittäin: 2K Sports

Pelin tekijä Anthony Yampol kertoo blogissaan NHL 2K10:n pelimekaniikasta, tekoälystä, kontrolleista ja slidereistä. Suomennos on tekemäni, enkä ota vastuuta mahdollisista käännösvirheistä:


SYÖTTÖPELI

-voit ketjuttaa syöttöjä pitämällä syöttönappia pohjassa ja suuntaamalla syötön ennen kiekon vastaanottoa uuteen suuntaan. Ketjuttaessasi syöttöjä, syöttöjen tarkkuus pienenee, ja jos olet syöttämisen kannalta huonossa asennossa, niiden nopeus pienenee.
-Lättysyötöt, vippisyötöt tai roikkusyötöt lähtevät nyt automaattisesti tilanteen ja ohjauksessa olevan pelaajan taitojen mukaan, eli niille ei ole erillistä nappia. Hyvä pelirakentaja pystyy heittämään vaikeasta paikasta vaikkapa roikun maalin edessä olevalle pelaajallesi tarkasti, huonolla syöttötaidolla varustettu pelaaja ei välttämättä tajua ja osaa vipata syöttöä lainkaan, taikka syöttö on erittäin epätarkka ja menee ohi pelaajastasi tai osuu vastustajan lapaan.


KIEKONKÄSITTELY (SKILLSTICK)

-Kiekonkäsittelyyn on tällä kertaa panostettu roimasti. Maila reagoi oikean tikun liikkeisiin huomattavasti herkemmin ja tarkemmin kämmen-rysty liikkeissä (nämä liikkeet onnistuvat kaikilta pelaajilta hienosti, kiekonkäsittelytaidoista riippumatta) ja ennenkaikkea oikean tikun käyttäminen ei enää rajoita mitenkään pelaajan muihin liikkeisiin, kuten 2K9:ssä. Voit siis ilmeisesti käännellä ja kiihdytellä pelaajaasi vapaasti, vaikka käyttäisitkin oikeaa tikkua mailan liikutteluun (tämä pilasi 2K9:n muutenkin tönkön skillstickin lopullisesti, oma kommentti).
-Rysty-kämmen liikkeitten lisäksi voit oikealla tatilla koetta ujuttaa kiekon jalkojesi taakse, ja liu'uttaa kiekon omien jalkojesi takaa takaisin etupuolellesi. Tämän liikkeen onnistuminen on kiinni pelaajasi kiekonkäsittelytaidoista, joten ei suositella neloskenttien jyrille, vaan mieluummin pelaajille kuten Ovechkin.



PURKAMINEN

-Voit purkaa kiekkoa vapaasti ja tarkasti vaikkapa laitojen kautta sinne, minne sen haluatkin laittaa (heittää päätyyn, rännikiekkoja, laidan kautta edessä olevalle hyökkäykseen nousevalle pelaajalle, oma kommentti)


1 VS 1 HARHAUTUKSET

-Pelissä on paljon erilaisia harhautuksia Skillstickin lisäksi kenttäpelaajien kahvitusta varten. Kikkojen onnistuminen on kiinni kenttäpelaajien kiekonkäsittelytaidoista, ja kikat on sijoitettu (mielestäni loogisesti, oma kommentti) oikean tatin ja modifierin taakse (toisin kuin viime vuonna, oma kommentti) Alla englanninkielinen lista kyseisistä harhautuksista:

"1 ON 1 MOVES

Now on to our deke systems. 1 on 1 Moves have been completely changed this year. For those that are not familiar with this feature in 2K9, you would basically tap LB, and then put the L-Stick and R-stick in certain directions for 1 of 20 moves you could do anywhere in open ice. The problem I had with this, is the same one a lot of you had with this -- it was too hard to mess up, and too disorienting to press one way on one stick, and another way on the other stick. We needed to address this because the community had spoken.

So we simplified things this year. You now tap LB, and access an arsenal of moves mapped to 4 directions on the R-stick, and the four face buttons. This is a lot easier to remember, and in the end becomes more responsive. I’ll simply list each command below, and then touch on them a bit.

LB + RS LEFT = side steps and power moves to the left.
LB + RS RIGHT = side steps and power moves to the right.

So the side steps are pretty basic, and most players can attempt these without losing the puck. The power moves are something that the better players will attempt contextually. They are very useful because if your opponent tries to stick lift you when you perform these moves, their stick will most likely hit your leg/arm and possibly trip/hook you for a penalty. This is a great way to protect the puck when breaking by an opponent with speed.

LB + RS UP = jump forward
LB + RS DOWN = tuck puck / toe drag

Jumping forward is pretty self explanatory. It is actually directional as well, so if you press “UP-LEFT” your player will jump more toward the left, and he’ll jump to the other side if you put the R-stick in the “UP-RIGHT” position. These are very useful when trying to split d-men, and is also an awesome way to avoid a stick lift. Tucking the puck is a pretty basic move to kind of bring the puck back when moving forward to avoid a poke.

LB + X = Spin move left
LB + B = Spin move right
LB + Y = Power through spin (this is basically spinning forward on the forehand side)

All players can attempt these moves, but lesser skilled players will lose control of the puck and look foolish. And elite players will also have some extra spins in their arsenal. Anyone can lose the puck doing these, so perform them at your own risk.

LB + A = Kick puck off skate / deke between the legs

The Kicking puck off the skate moves are useful for trying to get the opponent to poke and miss the puck. The higher caliber players will pull off a few extra animations when pressing A."


MAALIVAHDIN HARHAUTTAMINEN (OVIE DEKES)

-Maalivahtien harhauttamiseksi on kehitetty täysin uudenlainen ja käytännöllinen harhautusmenetelmä. Harhautusten tekeminen on vahvasti kiinni kontrolloitavan pelaajan kiekonkäsittelytaidoista ja sijoittumisesta maalivahtiin nähden. Harhautuksia on paljon erilaisia ja -tyyppisiä, mutta tekoäly osaa valita sopivan sijoittumisen ja pelaajan kykyjen mukaan. Harhautukset onnistuvat käytännössä vain taitavilta pelaajilta. Alla englanniksi tarkemmin:

"And now on to Ovi Dekes. This feature is a replacement for the “Goalie Deke” system from NHL 2K9. Like 1 on 1 Moves in 2K9, the Goalie dekes were hard to learn and a bit disorienting. They also had too many over the top moves that you would tend to perform by accident, like the Owen Nolan called shot. Another problem in 2K9 was that you could attempt any move from any angle. This caused major problems, because some moves are not meant to be performed at certain angles, so you would end up shooting in the wrong direction, and it would look extremely unrealistic and completely confuse the goalies on the play.

So in NHL 2K10, to pull off an Ovi Deke, your hips have to be facing toward the goal line while inside the circles in the offensive zone. You tap LB, and then press one of four directions on the R-stick, or the corresponding face button. Based on which button you press, your player will perform a contextual move based on his angle to the net, the direction his hips are facing, and his creativity rating. This is very fun to pull off in game, and looks a ton more realistic than it ever did in 2K9 because it is contextual and there is no such thing as “doing it wrong”, making your shot follow through go toward your own net. The commands are below.

LB + RS UP (or Y Button) = Quick, basic dekes available
LB + RS DOWN (or A Button) = All basic dekes available
LB + RS LEFT (or X Button) = Quick basic dekes and Quick advanced dekes available
LB + RS RIGHT (or B Button) = All basic and all advanced dekes available

So if you are going real fast to the net and are being pressured you will want to press “Y” or “X” after hitting LB. If you hit Y, you have the most basic dekes that can occur. If you hit X, your player will look to pull off more advanced dekes. Be advised that many dekes aren’t available to players with lower creativity. If you have plenty of time, and you are a bit farther out when trying an Ovi Deke, try pressing A or B for longer animations that could fake out the goalie a bit more.

Based on your player’s ratings, you are also prone to flubbing a shot. So you might think you have the goalie beat, and then flub on the attempt to roof the puck. A very realistic touch, and one that makes you think twice about attempting advanced moves with 4th liners. This system is very useful, and one of my favorite ways to come in on the goalie, right along with R-stick deking."


DEFENSIVE SKILL STICK

Defensive stick toimii viimevuotista versiota jouhevammin, ja sen tehokkuus on osittain riippuvainen ohjattavan pelaajan puolustustaidoista. Paremmalla taidolla varustettu puolustaja osaa itsestään hieman korjata tatilla tehtyä epätarkkaa mailan liikettä ja katkaista vaikkapa syötön, kun taas huonommalla puolustajalla tatin sojottaminen oikeaan suuntaan on tärkeämpää. (Oioin tässä hieman suommennoksessa)


SLIDERIT

Slidereiden käyttömukavuuteen on panostettu, eikä niiden käyttö ole enää epäloogista ja salatieteilyä. Uusia tärkeitä säätöjä on lisätty, mm. pelinopeuden tarkempi säätö, mailannostamisen tehokkuuden säätö jne. Alla englanniksi:

"Oh yes, almost forgot about sliders. First things first, our slider system is completely revamped this year. Many sliders are making a return, but they are tuned a bit differently than in the past. The biggest change is that the difficulty levels in the game are now simply slider presets. No more under-the-hood mystery changes when going from Pro to All-Star. No more CPU ratings boosts that you cannot see. What you see in the sliders is exactly what you will get. I’ll list some of the sliders, and what they do.

Skating Speed (0-100) – This modifies the basic speed for skaters, and the game flow
Speed Burst Length (0-100) – This may seem like an old slider, but it is different now. On the lowest setting, you basically get a few seconds of speed burst and then you are done. On the highest setting, you get unlimited speed burst. On 99, it is about 30 seconds. Obviously the defaults are going to be the standard presets, but what I love about this slider is, you can make it so each skater gets a total of 20 seconds of speed burst per shift if you want, by settings Speed Burst Recovery to 0 (see below).
Speed Burst Recovery (0-100) – Put this on 0 and your player doesn’t recover at all until he goes to the bench. Put this on 100 and it fills up almost instantly.
Shot Speed (0-100) – On 0 it is very slow, on 100 it is very fast.
User and CPU Checking Effectiveness (0-100)
User and CPU Creativity (0-100)
User Team Goalie Skill (0-100) – This is very important compared to 2K9, because in 2K9 the goalie’s performance was changed under the hood based on difficulty. Now it is based on this slider.
CPU Team Goalie Skill (0-100)
User and CPU Stick Lift Success (0-100)

There are also some other new sliders that dictate how the CPU teams make decisions, but I’ll save that for the next Insight."


Össi / FHR
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Vuodessa on tehty ainakin tämän litanian mukaan mullistavia asioita, Jormaan ja meidän muidenkin iloksemme! Tässä sitten kunnon syvällistä tietoa ensimmäistä kertaa pelistä, enää ei tarvitse arvailla, vaan luottavaisesti odottaa syksyä!:

Vuodessa voi toki tehdä paljon ns. virittelyä, mutta kun täälläkin odotetaan että peli olisi täysin eri näköinen, erilainen, jne. Niin silloin hyvä ymmärtää kuinka paljon vie aikaa esim. tyhjästä alkaa tekemään pelimoottoria, jne.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Joo, en tiedä tulkitsinko väärin viestisi, mutta tilannehan oli se, että viimevuonna 2K julkaisi loistavasta pelimoottoristaan huolimatta raakileen. Vaikka 2K9 sisälsi erittäin paljon hyvää, niin se oli pahasti hiomaton timantti. Itse aikoinani tein pelistä arvostelun, jossa mielestäni toin rehellisesti epäkohdat esille. (mm. grafiikan puutteelisuus kenttäpelaajien osalta, huono skillstick, pelin huonot alkuperäisasetukset, jne.) 2K on selvästi rakentanut pelinsä uudelleen, mutta luottanut (onneksi) toimivaan ja hyvään pelimoottoriin ja fysiikkamallinnukseen. Lähes kaikki asiat tuntuu olevan korjattu, joita kritisoin. Ainakin jos tekijöihin on hiemankaan uskominen, omien silmien lisäksi.

Pelistä tulee loistava, siitä olen varma!
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Kiitos Össi infosta. Tästä tuli just meikäläiselle syksyn odotetuin peli.

Kaikki uudistukset kuulostavat hyviltä, mutta tuo slider-uudistus on ihan huippu! lopultakin saa ihan oikeasti pelistä juuri niin vaikean kuin haluaa, ei mitään mystisiä hyppyjä vaikeustasolta toiselle! :)
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Aijjaijjaijjai, huhuh, täytyy kyllä sanoa että aivan loistavalta näytti uudet videot sekä ominaisuudet!

Presentaatio - Loistava, luo todellista tunnelmaa ennen ottelua.

Grafiikka - Erinomainen, parempi kuin EA. Erityisesti pelaajamallinnukset! Maalivahtien ulkonäkökään ei häiritse lainkaan.

Fysiikka - Kyllä se vaan hivelee silmää tuo kun pelaajat törmää ja tapahtuu realistisennäköisiä horjahduksia. Peli näyttää hyvältä väännöltä vaikka Default-slaiderit ovatkin käytössä. Voi perhana kun saa tohon vielä loistosäädöt niin kyllä siinä ohjain tärisee kädessä samalla kun kuola valuu poskea pitkin, fiilarit aivan katossa.

Tuuletukset - Aivan loistavaa, pienet nytkähdykset ei haittaa kun kokonaisuus on niin hyvä. Valikot näyttivät myös upeilta.

Vahvasti näyttää että vuoden kiekkopeli on lyöty tiskiin! Aivan eri planeetalta kuin 2k9! Ah....
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

NHL2K10: Pelintekijä kertoo, osa 2
linkki alkuperäistekstiin: 2K Sports

(suomennos on minun, enkä ota siinä mahdollisesti olevista virheistä vastuuta)


MAILAN NOSTAMINEN / KIEKON RIISTÄMINEN

Mailan nostonapin painalluksesta on haluttu tehdä monipuolinen. Napin painalluksen taakse on kätketty yli 200 erilaista, eri tilanteen, asennon ja pelaajan taitojen mukaista mailannostoa, joista osassa käytetään omaa vartaloa taklausten ja sitomisen välimaastossa liikkuen perinteisen mailannoston lisäksi. NHL2K10:neen on mallinnettu mm. tilanteita, joissa käytetään sitomista, nostetaan vartalollaan kiekkoa suojaavan hyökkääjän mailaa, puhtaita kiekonriistoja, mailan nostoja, joissa tasokkaampi hyökkääjä saa riiston jälkeen vielä potkaistuksi luistimella kiekon itselleen riiston jälkeen ja kiekonriistoja, joissa puolustaja sitoo hyökkääjän mailalla ja potkasee luistimellaan kiekon pois. Mailannosto/kiekonriisto on suorassa yhteydessä pelaajille kehitettyyn kurinalaisuus arvoon ( player discipline ), sekä tietenkin kiekollisen pelaajan ja kiekkoa riistävän pelaajan välisiin kulmiin ja asentoihin. Eli sääntöjen rajamailla oikeastikin pelaavat käyttävät enemmän sääntöjen vastaisia animaatioita ja saavat näistä useammin jäähyjä, kuten koukkaaminen, huitominen ja kampitus, kun taas taitavat kiekonriistäjät, joiden kurinalaisuus arvo on korkeampi, osaavat napata kiekon sääntöjen mukaan puhtaasti useammin. Datsyuk siis pelaa puhtaammin, kuin Tootoo.


EPÄTASAPAINOSTA LAUKOMINEN

Monet hienoimmista ja mieleenpainuvimmista jääkiekossa tehdyistä maaleista on tehty epävakaista tai jopa lähes luonnottomista asennoista, kuten horjahtaneena ja kaatuneena. NHL2K10:ssä voit tehdä näitä mieleenpainuvia, uskomattomia taidonnäytteitä. Kontrolloivalta pelaajalta tulee löytyä riittävästi kykyjä tasapainosta, voimasta ja kiekonkäsittelytaidoista, jotta näitä maaleja voi suuremmalla todennäköisyydellä yrittää tehdä. Eli pelaajat on jaoteltu erilaisiin (edellämainittuihin arvoihin pohjautuviin) luokkiin ja näiden luokkien mukaan tulee sitten eri tasoisille pelaajille erilaisia laukauksia epävakaista asennoista.


IRTOKIEKOT / FYYSINEN PELI


Irtokiekoista taistelu on olennainen osa 2K10:stä. Pelaajien taistellessa irtokiekoista, esiin astuu jälleen pelaajien numeraaliset arvot. Kerrankin neloskentän raatajille on käyttöä, kun irtokiekoista taisteltaessa he osaavat käyttää likaisia otteitaan, kuten mailasta kiinnipitämisiä sekä vapaata käsivarttaan vastustajan tuulen nopean pelaajan hidastamiseen ja estämiseen irtokiekoista pelattaessa. Näissäkin tilanteissa sääntöjen rajamailla liikuttaessa kurinalaisuus arvo astuu mukaan kuvioihin. Huonossa nuhteessa oleva pelaaja käyttää herkemmin liian likaisia otteita ja jäähypenkki kutsuu! ( toivon, että ymmärsin tämän pätkän englannin kielisen version oikein)


TAPPELUT

Tappeluita on viritelty viimevuodesta ja liikkeiden mallinnusta on (ilmeisesti) tarkennettu. Goonin ja rivirotan erot ovat nyt selvemmät, goonit pieksevät normaalitallaajat armotta, ja tappeluista tulee (toivottavasti vain toisinaan, oma huom.) hieman lyhempiä kuin 2K9:ssä. Erona viime vuoteen on myös se, että voit itse päättää napin painalluksella, otatko tanssiin kutsun vastaan vai et.


Suomennos: Össi / FHR

EDIT: EPÄVAKAAT ASENNOT KOHTAA KORJAILTU
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Hemmetti soikoon, pakkohan tämä on ostaa näitten infojen jälkeen, vaikka olen pitänyt itseäni vannoutuneena ea:n fanina.
Hieman epäilyttää tuo online puoli, sillä online on aika iso osa pelaamistani, sillä en saa konetta vastaan pelatessa samanlaista fiilistä.
Mutta ehkä vois tehdä semmosen jaon, että pelaan NHL 10 netissä ja 2k10 offlinessa.
Minkäslainen tunnelma näissä 2k peleissä on ollut?
Kiinnostaisi tietää, koska ea on ainakin yrittänyt panostaa siihen.
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

EPÄTASAPAINOSTA LAUKOMINEN

Monet hienoimmista ja mieleenpainuvimmista jääkiekossa tehdyistä maaleista on tehty epävakaista tai jopa lähes luonnottomista asennoista, kuten horjahtaneena ja kaatuneena. NHL2K10:ssä voit tehdä näitä mieleenpainuvia, uskomattomia taidonnäytteitä. Kontrolloivalta pelaajalta tulee löytyä riittävästi kykyjä tasapainosta, voimasta ja kiekonkäsittelytaidoista, jotta näitä maaleja voi edes yrittää tehdä.

Tuo nyt vähän pistää miettimään. Olin tuon ymmärtänyt niin, että laukomista voi juurikin yrittää mistä tahansa asennosta ja taitavat kaverit saa aikaan parempia laukauksia, joka olisi kyllä mielestäni ollut järkevämpi toteutus..

Edit. Onkos muuten kerrottu onko pelissä edelleen spurttinappi (tai vaikka kaksi tyyliin 2k8) mukana? mielestäni erittäin tärkeä ominaisuus pelissä..
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Korjaus tuohon. Itselläkin meni epähuomiossa väärin, joten tarkastin.
"We factored this into the game by using a combination of a player’s balance, puck handling, and strength abilities. We take these attributes and grade every player in the game. We then use these values to determine which shot that they have a chance of playing. "

Eli pelaajan on jaoteltu erilaisiin (ilmeisesti joihinkin tiettyihin arvoihin pohjautuviin) luokkiin ja näiden luokkien mukaan tulee sitten eri tasoisille pelaajille erilaisia laukauksia epävakaista asennoista.

EDIT: GAMEPLAY VIDEOIDEN PERUSTEELLA PELISSÄ ON SPURTTINAPPI

EDIT2: Tunnelma on hyvä ja pelissä jatkuvasti esillä fyysisyys, peli on täynnä pieniä tönimisiä, erilaisia horjahduksia, päätyyn mennessä taklaus tulee usein. Katsomo elää tilanteiden mukaan. Lue lisää tästä:Finnish Hockey Revolution - NHL 2K9 - Arvostelu
Tuossa esittämäni epäkohdat on 2K10ssä pelintekijän kertomien täällä olleiden suomennosten perusteella korjattu pääosiltaan, ja hallien tunnelmaa sekä presentaatiota linkk tunnelmaan ja presentaatiooni:IGN Video: NHL 2K10 PlayStation 3 Gameplay - Visual Improvements parannettu vielä entisestään
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

jeps, iteki gameplay-videoiden perusteella arvelin että olis, mutta en varmaks osannu mennä sanomaan. mutta eiköhän tuo siellä liene..:)
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Edit. Onkos muuten kerrottu onko pelissä edelleen spurttinappi (tai vaikka kaksi tyyliin 2k8) mukana? mielestäni erittäin tärkeä ominaisuus pelissä..

On mukana ja sen tehoa voi säätää, eli kauan luistelee, millä nopeudella ja kuinka nopeasti palautuu. Spurtista ollaan montaa mieltä, mutta kyllä mun mielestä se on hyvä olla olemassa. Tuo peliin enemmän vaihtelua rytmiin ja hyvin säädettynä yhden taktisen näkökulman lisää (tuoreella kentällä ja Gaborik laidalla ;) ).

2k oli pitkään hiljaa, mutta nyt alkaa infoa tulemaan. Noi blogit, joita Össi on suomentanutkin, ovat kyllä parasta infoa. Lähes kaikkiin muutoksiin ja uudistuksiin olen ollut kuulemalta tyytyväinen. Hyvältä vaikuttaa!
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Vaikka kuinka lupasin etten tähän ketjuun koske enään koska joidenkin ihmisten mielestä minulla ei ole mitään positiivista sanottavaa 2k-pelisarjasta, mutta sellaista asiaa haluaisin kysyä, että mitä kaikkia noihin 2k:n kuuluihin slidereihin kuuluu, kun itse en ole omistanut 2k:ta pitkään aikaan ja ainoat pelikerrat ovat olleet kavereilla niin mitä kaikkea niillä slidereilla voi muuttaa? Kaiken vai mitä? Ja pakko myöntää tuo 2k-videon alku (Detroit vs. joku), niin tuo hallin tunnelma tuossa alussa, niin ei voi sanoa kuin wau. Jos minulle näytettäisiin kaksi videota, toinen oikeasta Detroitin pelistä ja toinen video olisi tuo kyseinen, niin en tiedä tunnistaisinko oikeaa. :)
 
Vastaus: NHL 2k10 [PS3 Hype]

Vaikka kuinka lupasin etten tähän ketjuun koske enään koska joidenkin ihmisten mielestä minulla ei ole mitään positiivista sanottavaa 2k-pelisarjasta, mutta sellaista asiaa haluaisin kysyä, että mitä kaikkia noihin 2k:n kuuluihin slidereihin kuuluu, kun itse en ole omistanut 2k:ta pitkään aikaan ja ainoat pelikerrat ovat olleet kavereilla niin mitä kaikkea niillä slidereilla voi muuttaa? Kaiken vai mitä? Ja pakko myöntää tuo 2k-videon alku (Detroit vs. joku), niin tuo hallin tunnelma tuossa alussa, niin ei voi sanoa kuin wau. Jos minulle näytettäisiin kaksi videota, toinen oikeasta Detroitin pelistä ja toinen video olisi tuo kyseinen, niin en tiedä tunnistaisinko oikeaa. :)

Tässä on eräältä foorumilta lista eräistä nhl 2k9:n asetuksista. En ole varma onko tuossa listassa kaikki slaiderit, mutta luulisin näin.. 2k10:ssähän noita on ilmeisesti vielä lisätty. Eli slaidereilla siis voi muuttaa peliä erittäin paljon ja vaikutus niillä on erittäin tuntuva.

Gameplay

Difficulty: Hall Of Fame
Periods: 9 Minutes
Game Speed: Normal
Fighting: 25
Puck Friction: 65
Injuries: 25
Ice Friction: 28
Home Line Change: Auto
Away Line Change: Auto
Camera: 3/4
Controls: Hybrid
Pass Aim: 0


My NHL

Human Goalie Skill: 95
Human Offense Skill: 12
Human Defense Skill: 54
Human Speed Burst Effect: 85
Human Speed Burst Time: 95
Human Speed Burst Recovery: 75
Human Fatigue Resistance: 15
Human Fatigue Recovery: 30
Human Fatigue Time: 95
Human Hitting Power: 0
Human Shot Accuracy: 0
Human Pass Accuracy: 100
Human Pass Speed: 55
Human Pass Interceptions: 55
Human Rebound Distance: 55
Human Shot Blocking: 30
Human Puck Retention: 40
Human Puck Control: 42
Human Goalie Anticipation: 95
Human Goalie Saves: 65

Cpu Goalie Skill: 95
Cpu Offense Skill: 12
Cpu Defense Skill: 54
Cpu Speed Burst Effect: 75
Cpu Speed Burst Time: 85
Cpu Speed Burst Recovery: 75
Cpu Fatigue Resistance: 15
Cpu Fatigue Recovery: 30
Cpu Fatigue Time: 95
Cpu Hitting Power: 0
Cpu Shot Accuracy: 0
Cpu Pass Accuracy: 0
Cpu Pass Speed: 50
Cpu Pass Interceptions: 60
Cpu Rebound Distance: 55
Cpu Shot Blocking: 30
Cpu Puck Retention: 40
Cpu Puck Control: 42
Cpu Goalie Anticipation: 95
Cpu Goalie Saves: 65
 
Ylös Bottom